Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford svolává kvůli 1,6 EcoBoost modely Fusion a Escape alias Mondeo a Kuga

U postižených automobilů může dojít k požáru motoru.
Zpět na článek
3. 12. 2012 08:53
3. 12. 2012 14:56
3. 12. 2012 13:31
3. 12. 2012 19:07
3. 12. 2012 15:41
3. 12. 2012 16:43
3. 12. 2012 21:34
Avatar - sargis
3. 12. 2012 08:53
no v amerike
vas zazaluju aj za dlhsi pohlad na peknu babu ;-) Tam si automobilky davaju bacha aby ich nemohli sudit. Nejde mi do hlavy, ze EU Ecoboostu sa to netyka...ze bz bola chyba v elektrike a nie mechanike motora pre US?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Atlis
3. 12. 2012 14:56
Re: no v amerike
problem bude skor v zastavbe v novom mondeu a kuge ako v samotnom motore.
Avatar - Ada je zase tady
3. 12. 2012 10:11
Benzínové motory patří do sekačky na trávu
Benzínové motory také dokáží docela nepředvídaně zahořet. I proto pod kapotu každého osobního vozu patří diesel, který má oproti benzínovým motorům podstatné výhody:

1) lépe se s ním jezdí - nemusí se zbytečně vytáčet, táhne už od nízkých otáček
2) má nižší spotřebu
3) má menší pravděpodobnost vzplanutí, je bezpečnější v provozu
4) jeho zvukový projev je příjemnější, než pištění benzínového motoru

Závěrem: u auta na "F" (Fiat, Ford, francouzské), takové problémy nicméně nikoho nepřekvapují...
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Atlis
3. 12. 2012 10:33
Re: Benzínové motory patří do sekačky na trávu
...fauve tiez? :-)
3. 12. 2012 11:37
Re: Benzínové motory patří do sekačky na trávu
5) a máme z něj krásně čistý vzduch který se podepsal na Adově zdraví
Avatar - CommonUser
3. 12. 2012 10:56
Re: Mozna prijde i kouzelnik
1) praveze nafta ma problem nezkapat pri rozbiehani. Nove Euro normy a DPF = naftova zdochlina dole.
2) ano, DPF zasa zvysuje spotrebu. Ale ratat do nakladov len spotrebu na 100km moze asi len slepe poleno. A cena paliva je dalsi faktor. Nie len jeho mnozstvo (cena uz dnes + nove zdanenie od 2013, cista cena benzinu je uz dnes nizsia).
3) Este asi nevidel horiet DPF ?! Ale ciastocne sa s tym da suhlasit.
Este sa mi ale nestalo, aby som s benzinom neodisiel v zime, alebo menil vstrek, ci cistil palivovu sustavu od zatuhnuteho parafinu aj s palivovym filtrom.
4) Absolutne sa toto neda pausalizovat. Alebo opisujes startovanie 1,9 TDI PD pri -35 ??? Jazda s 1,9 v A4 bola trest ?
A co vibrovanie volantu aj s radiacou bakulou ?

Zaverom:
Ciste krcmove reci surduhov, co presedlali z karburatora na TDI.
Ty si asi moderny benzin (napr. aj ten ecoboost) nejazdil ze ? Maximalne tak HTP.
Este si zabudol - F - Fabelhaft Folkswagen
:-!
Avatar - WinDiesel
3. 12. 2012 12:09
Re: Benzínové motory patří do sekačky na trávu
Áda je jeden extrém a ty tady zastupuješ druhý extrém. :-)
Nic není černobílé.
Jsou tam výhody, jsou tam nevýhody, vždy to tak bylo.
Pokud zůstane rozdlí ve spotřebách takový jak je, bude diesel pořád pro zákazníky zajímavý a prodeje zhruba na úrovni 60% v západní Evropě tomu nasvědčují.

Cituji z testu A3 1,4 TFSI na autoforu.cz:
..... Jenže problém je v tom, že za těmito čísly už není žádná příjemná hodnota, která by se týkala jakkoli náročnější jízdy. A tím nemyslím nějaký tryskolet, v pro mě přirozeném režimu klidné jízdy s občasným předjížděním a rychlostmi tak kolem 120 km/h už jsem se zaboha nemohl dostat pod 7,5 litru, občas to nešlo ani pod 8. Cokoli aktivnějšího znamená desítku, rychlá jízda si sáhne až po 15 litrech na 100. Střihněte si cosi jako okruh a jste na 20. To jsou otřesná čísla, uvážíme-li výkon motoru a hmotnost vozu, dvakrát výkonnější atmosférický třílitr by nechtěl při rychlé (mnohem rychlejší) jízdě tolik. Tohle turbo je zkrátka hodně hajsavé na jízdní styl - řiďte jako v eurotestu a budete odměnění. Jeďte jako člověk a budete potrestáni......
Avatar - CommonUser
3. 12. 2012 13:17
Re: Benzínové motory patří do sekačky na trávu
A ja s tebou suhlasim, teda veta 2+3.
Nejazdim extremne vela km rocne, ale na nafte mam cca 200 tkm. Na benzine nieco menej. Som stale benzinovy extrem ? Nezda sa mi.
Nesuhlas veta 4. V zapadnej Europe 60% ? Vyluc firemny predaj a potom sa tu budeme bavit dalej OK ? (Passat cez 80% ide na firmy - drviva vacsina TDI - www.kba.de, Najpredavanejsi GOLF ? 1,4 MPI.).

K tej A3 1,4 - suhlas, je to sracka s problemami a este aj zere - proste nedoladeny motor od ludoveho vyrobcu.
Ale existuju aj ine motory. Dlhodoby test autobildu na 100 tkm Verso 1,8 - ani pri max rychlosti nesla cez 12 litrov. To je prosim benzinove MPV.
Normovany okruh Touran TDI vs Verso 1,8 na konci testu - 7,9L vs 8,1L .
GOLF 1,4 TSI - mensie, lahsie auto s downsizingovym motorom malo 9,3 koncovu spotrebu vs to Verso 9,1.

Mne to proste vychadza, ze kym spotreba nafty rastie (vykon, ECO normy, DPF atd), tak benzinom klesa - ale neda sa to vseobecne brat.
Je to vzdy konkretny motor(auto) vs konkretny motor (auto). Cize nie je to cernobiele. Treba brat do uvahy aj cenu auta, poplatky atd. Do 20 tkm rocne je palivo podruzny faktor a na to mam kopec prikladov (benzin ma zatial na ceste nenechal, nafta ano. Tak ako sa mam k tomu "faktoru" postavit ?). TSI by ma urcite tiez niekde "polozilo", vzhladom na moj priebeh km (90% mesto+dialnica).
Avatar - WinDiesel
3. 12. 2012 19:26
Re: Benzínové motory patří do sekačky na trávu
Nevidím důvod vylučovat služební vozidla. Řekni mi nějaký, ale opravdu dobrý.
Jak jsi přišel na to, že spotřeba dieselů stoupá? Soupají maximální vstřikovavcí tlaky, momentálně jsou na cestě k 2500 bar u osobních vozidel a k 3000 bar u náklaďáků. S tím se snižuje spotřeba a snižuje zátěž filtrů pevných částic, kterém se rychleji a snáze vypalují.
Pravda je, že spotřeba u benzínu klesá spíše teoreticky, v praxi pouze u vydařených atmosfér, které ale pomalu přestávají existovat.

Já se k autům chovám dobře a tudíž mne na holičkách nenechaly ani benzíny, ani diesely, a to jsem s diesely najel více než 600 000 km, s benzíny jsem najel méně, max. 150 000 km.
4. 12. 2012 07:50
Re: Benzínové motory patří do sekačky na trávu
Dovolím si polemizovat. Kupříkladu u nového motoru 1.6 dCi se Renault "chlubí", že oproti předchůdci (1.9 dCi) vstřikovací tlak poklesl ... a to z 1800 barů na 1600 barů. Pokud je mi známo, tak nad hranici 2000 barů se u osobních aut dostal jen Volkswagen a to v dobách systému PD, dnes má třeba motor 1.6 TDI "jen" 1600 barů.
Avatar - CommonUser
4. 12. 2012 13:55
Re: Benzínové motory patří do sekačky na trávu
Tak neviem ci srandujes alebo nevidis ako to funguje ...
Predajca ma uplne iny postoj k firme ako ku privatnej osobe.
Uz len z toho dovodu, ze firma nebude drzat auto 10 rokov.
Relny priklad, ked som kupoval auto. VW Passat - ja by som dostal zlavu +/- 10% na akekolvek auto a mozno nejaku vybavu navyse.
Nasa ekonomka bez nejakej "hry" u toho isteho handlera dostala cez 40 % Dalsie atributy
- sluzobaky najazdia uz v zaruke vela km - podstatnejsie su naklady na palivo ako servisne naklady.
- porucha znamena pri vacsich firmach automaticky nahradne vozidlo (kto sa bude tahat po sudoch za usli zisk ?)
- odpisy nakladov - ci uz drahsi servis, poruchy, KFZ dane atd.

Maximalne tlaky klesaju, riadenie vstreku je coraz nachylnejsie na vady - piezovstreky stoja za prd(spolahlivostou) a potrebujes stale "cistejsie" palivo.
Premiova nafta (ako komodita) vznikla na akej poziadavke ???

Tieto reci o servise si nechaj. Ako napr. by si servisoval taku vahu vzduchu ??? Je to v servisnych ukonoch ? Figa borova. Nechavas si merat vstreky kazdych co ja viem ... 30 tkm ? Sotva. A su dalsie casti motora ... (vid video test ojetiny Passat)

600 tkm na nafte - na nakladaku ci dodavke ?
Alebo ratas len osobaky za celkove obdobie - teda nie len moderne nafty ??? (Komorkova nafta, rotacka, PD, CR)
Asi sa tym zivis ... bezny clovek toto sotva dosiahne . Mna by skor zaujimalo kolko mas na osobaku s modernym dieslom, teda s DPF.
3. 12. 2012 12:19
Re: Benzínové motory patří do sekačky na trávu
Měl by ses nad sebou zamyslet, než napíšeš takovou hovadinu :-), ale na druhou stranu jsem se zase zasmál >:D
3. 12. 2012 13:21
Re: Benzínové motory patří do sekačky na trávu
Zapomnel jsi uz jen rici, ze to jsou podstatne vyhody pro TEBE :-)

1, Muj benzin tahne z nizkych otacek pekne, podstatne lepe nez starsi TDI, ze ktereho jsem mel fakt nervy, jak to jeste pri 1800rpm klepe a chcipa. Ale to je motor od motoru a neda se pausalizovat. Jak ja byl rad, ze jsem sedl zas do sveho benzinu, ktery tahne furt a ne az se turbo uraci zafoukat.
2, No, kamarad mel totez auto jako ja, jen v dieselu, o tretinu nizsi vykon a spotreba nizsi asi o 3 deci benzinu na 100 km. Ze by byl nejak uspornejsi, no nevim. Opet, je to motor od motoru :-)
3, Protože jeden benzin hori, hori automaticky vsechny? >:D
4, Mne je zase prijemnejsi temer naproste ticho v nizkych otackach a ujecenost v otackach vyssich :-)

A ja si teda urcite nebudu kupovat dalsi auto v nafte proto, ze ty mas radeji naftu >:D Kazdy at jezdi v tom, co mu vyhovuje. Jen to neprosazuj jako jediny mozny nazor.
3. 12. 2012 14:16
Re: Benzínové motory patří do sekačky na trávu
Asi jsi toho s benzínem moc nenajezdil,co? Já jsem měl 2 tdi a teď mám benzín a už bych neměnil. Nenajezdím tolik aby se mi vyšší investice vrátila, v zimě nemám problém vyjet, zvuk - mno myslím, že většině se líbí zážehová nóta. A riziko požáru - kolik že těch aut shořelo?
Avatar - Ada je zase tady
3. 12. 2012 17:59
Re: Benzínové motory patří do sekačky na trávu
Asi jsi toho s benzínem moc nenajezdil,co? Jistě. Jen asi 800 tisíc km... :-!
v zimě nemám problém vyjet Já také ne. S benzínem to bylo horší :no:
A riziko požáru az ti nekdo z rodiny uhoří v benzínovém autě jako mně vzpomeň si, v čem je nafta lepší...

Pamatuj: Benzínové motory patří do sekačky na trávu!
Avatar - Ronault.
3. 12. 2012 23:17
Re: Benzínové motory patří do sekačky na trávu
800 tisíc km? Ty jo, to sis musel prošoupat stovky kolen na teplácích, když sis hrál s autíčkama.
Avatar - Ji/Ri
3. 12. 2012 23:28
Re: Benzínové motory patří do sekačky na trávu
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes: :yes: :yes: Bože... tys mě poslal do těch kolen....
Avatar - white label
3. 12. 2012 23:39
Re: Benzínové motory patří do sekačky na trávu
Nafta je také hořlavina. i když méně hořlavá, než benzín, který je navíc i výbušný...
Avatar - WinDiesel
3. 12. 2012 19:29
Re: Benzínové motory patří do sekačky na trávu
tady má Áda pravdu. benzín zahoří při každé i dobnější srážce. Nafta sama od sebe nevzplane, při nárazu se vždy pouze rozlije. K zapálení nafty by musel být použit nějaký iniciátor.
3. 12. 2012 14:21
Re: Benzínové motory patří do sekačky na trávu
Současně mám ve svém voze diesel a jsem maximálně spokojený, ale vyplodit takovou volovinu o benzinových motorech a s vámi vyjmenovanými značkami můžete snad jenom vy. (nejste náhodou folcvágnista)?
Myslím si, že jste to myslel, ale určitě nemyslel vážně, ale humorně a to vás pak omlouvá jinak být vámi bych raději urychleně vyhledal nějakou odbornou pomoc. :-)
Avatar - Ada je zase tady
3. 12. 2012 18:01
Re: Benzínové motory patří do sekačky na trávu
Nejsem "folcvágenista". A podobně striktně formulovanými názory jen vyvažuji názory místních uhrovatých mládenců, kteří aplaudují benzínové motory. Je to jasné?
3. 12. 2012 20:31
Re: Benzínové motory patří do sekačky na trávu
"Vyvažuješ" opačným extrémismem. Trochu objektivity by totiž určitě neuškodilo. Vybrat si jen to, co se hodí (a občas přidat i úplné hovadiny, které jsou přesně naopak), to ti jde výborně.
3. 12. 2012 23:12
Re: Benzínové motory patří do sekačky na trávu
1) ne že nemusí, neumí.... A se zátahem dole taky nic moc, než se roztočí turbo, tak si ani neprdne.
2) díky EU ekonormám to nebude dlouho trvat... Spotřeba dieslů stoupá raketovým tempem
3) i nafťák se může přehřát když výrobce zprasí chlazení. Vzplanutí jsem se zasmál, hořící motor jsem ještě neviděl >:D To spíš kydž výrobce nacpe do motorovýho prostoru hořlavý izolační hmoty nebo lepidla
4) V životě jsem neslyšel pištět benzínový motor, ale pištění přetěžovanýho turbíčka u nafťáku ano... Jinak dunění podtočených čtyřválců traktorovým klapáním se nedá považovat za balzám na uši...
Avatar - roman.rs
3. 12. 2012 12:33
už je to tady
A už je to tady, každý turbobenzínový motor má v poslední době, docela problém, TSi vytahaný řetěz, Ford se přehřívá a až to začne s těmi jejich tříhrnci, budou se Japonci s atmosférou smát. :no:
Rozbalit vlákno
7
3. 12. 2012 13:17
Re: už je to tady
Moje řeč. :-) Nejsem zastáncem soc. obsahů a ani nevěřím v jejich kvalitu. Při příštím nákupu atmosférický benzin a když už turbo tak normální obsah okolo 1.8 který není vyhnán do takového výkonu jako např. VELICE SPOLEHLIVÝ kousek od VW 1.4 132 kw, ale v případě turba opět radeji diesel. :-)
Avatar - PERNO
3. 12. 2012 14:14
Re: už je to tady
známemu v tom motore vw čo píšeš odišli po 13 000 km dva valce :-) čiže žiadna sláva to s tými motormi nebude, životnosť 0 bodov
3. 12. 2012 13:31
Re: už je to tady
No krom toho že sis z toho vzal, že všechna turba s benzínem stojí za prd (jen upřesním - turbobenzín nedělá jen VW a Ford) je ten článek docela neoodborně napsanej, jako většina v poslední době zde. Jak může přehřátý motor sám o sobě způsobit požár - tam bude asi trochu jinej problém, jednak vůbec podstata, proč k přehřáttí a čeho vlastně (motor je dost širokej pojem) dochází a co tam vlastně začne hořet - olej z prasklé hadice, benzín, plasty, kabely? Ono s tím, že ten motor má turbo, nemusí mít tato závada taky vůbec nic společnýho. (Krom toho náš firemní FF s 1,6 ECB šlape skoro 2 roky jak hodinky, poruchy doposud žádné a když se většina uživatelů dokázala vyrovnat se vzhledem ext i int, je to na jízdu velice příjemné vozítko).
Avatar - Atlis
3. 12. 2012 14:12
Re: už je to tady
to ze sa ten motor prehrieva absolutne nemusi byt vadou motora ale jeho zastavby v konkretnych dvoch modeloch. keby to bol skutocne problem motora ako takeho, stahoval by ford nielen 1.6eb v dvoch modeloch, ale aj vo focuse, starsom mondeu a stahovalo by aj volvo v s/v60 a v40...
Avatar - Bud
3. 12. 2012 19:07
Re: už je to tady
No právě. Nač stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko. Až budou stahovat i jiné auta s těmito motory, pak to bude jiná.
3. 12. 2012 15:41
Kéž by....
.... někde na klidném místě vzplálo moje služební Mondeo 1.6EB.... takovou popelnici aby člověk pohledal.... :*) V kombinaci s kompetentními servismany od Fordu je to opravdu radost..... 8-s
[odkaz]
Rozbalit vlákno
4
3. 12. 2012 16:43
Re: Kéž by....
No, není to radostné čtení. Nemaluj však garážového čerta na zeď, ostatně to příští už bude určitě v pořádku.
Avatar - KANKUNEN
3. 12. 2012 18:32
Re: Kéž by....
Snad to nebude jako s VW, kteří neumí TSI zpravit a vyřeší to až řemenem.
3. 12. 2012 20:44
Re: Kéž by....
.... moje příští auto snad bude v pořádku, každopádně určitě nebude od Forda ;-)
3. 12. 2012 21:34
Re: Kéž by....
:-) S tím souhlas.