Aha, uz som sa zorientoval. V clanku je uvedene poradie podla bodovania cim viac hviezdiciek tym lepsie, v tabulke su zoradene navigacie podla opacneho pravidla. Trochu chaos.
Tak ja mam v tom chaos doteraz. Hviezdickam uz rozumiem ale teda tie jednotlive koeficienty...cim lepsie cislo tym lepsie alebo horsie? Nejaky finalny sucet mi tam chyba a vobec cele je to akosi :no:
Nemam skusenosti s inymi navigaciami...pouzivam uz roky Navigon a velmi si pochvalujem asistent jazdnych pruhov, kedy, zvlast vo velkych mestach, kde sa doprava pohybuje i v niekolkych jazdnych pruhoch, to velmi pomaha. Dostatocne rychlo oznamene ale hlavne i graficky znazornene jednotlive pruhy, to je skvele. Ako je to s ostatnymi znackami a ako je to vobec zo zabudovanymi navigaciami? Ktore znacky maju (tak hlasove ako aj graficke) zobrazovanie jazdnych pruhov? Ked som bol v obchodoch s navigaciami, tak na obale sa s tym chvalil len Navigon a pritom tam bola na vyber velka paleta znaciek a modelov.
Když jsem jel do Německa, tak mi ty značky ukazoval IGO Primo. Různý upozornění na nezpevněný okraj, větve u silnice, které do ní zasahujou atp. Takže kolikrát třeba není problém v navigacích, ale v pokrytí u nás.
Nepotřebuju, jenom jsem tím chtěl reagovat na příspěvek augistina, který píše že u nich na Slovensku má upozornění na značky jenom Navigon. Chtěl jsem říct, že jeden a ten samý výrobce navigace (nebo softwaru pro telefony) v jednom státě značky umí a v jiném ne. Takže chyba může bát u poskytovatlů mapových podkladů( nebo kdo jim dodává informace o značkách)
Řazení do pruhů není to samé jako databáze značení. Neukáže ti značku, která to popisuje, ale ukáže ti vizualizaci křižovatky a vyznačí ti pruhy, které jedou tvým směrem. Máš pravdu, že se úroveň liší zemi od země, ale dodavatelů mapových podkladů moc není. Je to spíš o schopnosti využít data, která v podkladech jsou. Popřípadě o zahrnutí dat do finálního produktu - můžeš vyhodit, co nepotřebuješ, co by se ti do zařízení nevešlo, můžeš použít vlastní formát atp.
A také píše, že jen Navigon se tím chlubí na obalu. Ne, že je jediný. To právě neví.
No ja by som povedal ze to snad dnes uz ma kazda navigacia. Mozem teda hovorit za ovi-maps a sygic, ze to maju...
Mimochodom, ten test mi pripada ako na objednavku vyrobcov navigacnych pristrojov. Skratka nieco na styl "vsetky samostatne navigacie su vyborne, a to co mate v mobiloch je prinajlepsom priemerne". Osobne mam okrem dvoch spomenutych aplikacii pre smartfon aj tomtom-a 825, a dnes by som ho uz nekupoval. Zbytocna skatula navyse. Navyse pristup vyrobcov typu "rok (dva, tri) mate updaty map zadara, potom si uz platte!" mi nesedi. Na sygic/ovi mam updaty castejsie, a neplatim za ne nic...
No neviem, ci to ma kazda navigacia (zdoraznujem hlasove a i graficke znazornenie jazdnych pruhov). Viac krat som cestoval s druhymi a taky Tom Tom to nemal (presny model nepoznam). Navyse, ak to maju vsetky, preco sa s tym (z tych par, co som videl) uz na krabici chvalil len navigon? A o zabudovanych navigaciach, to ani netusim, aj ked som jazdil uz v mnohych autach, zabudovane navigacie neboli skoro nikde...co sa koli tym cenam ani moc nedivim.
Tak to musis presnejsie specifikovat, co rozumies pod tym "hlasovym a grafickym znazornenim jazdnych pruhov". Mne staci, ked mi pred krizovatkou navigacia zobrazi pocet jazdnych pruhov, a na nich sipky ze (napr.) dva prave odbocuju, a dalsie dva pokracuju. Co sa tyka toho "hlasoveho znazornenia", to fakt netusim co ma byt. Mne uplne staci ked mi navi povie ze sa mam drzat vlavo.
Podla tvojho popisu hovorime asi o tom istom. V kazdom pripade je potom zaujimave, ze kolegovia (asi traja), s ktorymi som siel a mali vlastne navigacie, tak sa im tam ziadne jazdne pruhy neukazovali. Na druhej strane boli tie navigacie starsie ako 2 roky a vyvoj ide dopredu milovymi krokmi. Vdaka tebe i MT.
Má to skutečně kde kdo. I Tom Tom. Od kdy, to ti nepovím, ale koukl jsem se na jejich stránky a podle nich to má dnes i ten nejlevnější model za 3 tisíce. A nevím, jestli to má na krabici, rozhodně tahle funkce je ilustrovaná na všech obrázcích navigací v jejich obchodu. Co se hlasového upozornění týče, také nevím, co tím přesně myslíš. Mám rád vizualizaci, protože je to rychlý způsob, jak se zorientovat.
Souhlasím s tebou, že je to skvělá pomůcka. Hlavně v místech, kde značení vázne a upozorní tě na to až na poslední chvíli. Umí to i vestavěné navigace (nevím, jestli všechny, ale D3 určitě), některá auta ti to zvládnout promítnout i na HUD.
a na nokii celá navigácia zdarma ( ale za lumiu som platiť musel, holt nikto nie je dokonalý ). Veľký rozdiel medzi nokiou a navigonom nevidím, teda okrem toho že navigon tak nejak preferuje dialnice, Žilina - Praha cez Olomouc a Hradec nie je ani v alternatívnych trasách a reálne je to asi najlepšia trasa. So Sygicom som skončil v momente, keď v Bartošovej Lehôtke som išiel 90, presne podľa navi, a ona tam bola 50 tka.Našťastie ma dobrý príslušník na ňu upozornil, škoda len tej 50 tky za tú konverzáciu. Navigon tú značku mal a mal rovnaký mapový zdroj. Na Slovensku sa oplatí mať pri ceste navigáciu len zapnutú, bez trasy a upozorňuje na prekročenie rýchlosti. Je to lacnejšie ako pomáhanie bezpečnosti premávky od policajtov za 200 Evri. Dnes hlásili radarov a radarooov, a to snežilo, mierne mrzlo.
Navigon patří garminu. nové navigace již neprodukuju, jeho řada se prodává jako "levnější" řada garmina. Garmin ho koupil především kvůli jedné z nejlepších aplikací pro mobilní telefony na všech platformách.
Asistent řazení do jízdních pruhů je dnes běžná záležitost prakticky u všech výrobců.
>:D A po mapě to byla navigace carminat v mé bývalé R.Laguně:) r.v. 2002. I když byla pomalá, našla zácpu, při každym vjezdu do lesa či tunelu se neztrácela a pořád nepřepočítávala:) Grafika jak z Dosových her:D Ale vždy dovedla kam měla:)
Mapa v době dálničních nadjezdů, podjezdů a složitých sítí ulic ve velkých městech je téměř k ničemu. Vyzkoušel jsem více navigací a nejlepší je asi TomTom a pak Garmin. Z fabrických pak Command od MB. A hlavně všechny musí být pravidelně aktualizované.
Mám OVI v 5230. Projel jsem s ní velkej kus Evropy, naučila mě hlavní cesty přes Prahu, nemůžu si stěžovat. Nehledě nato, že ty mapy jsou zadarmo. Taky se hodí rozlišování jízdních pruhů a varování před radary...prostě pohodička. Mapa je fajn, ale třeba v Praze nevim ;-)
Pro mě je velké plus u WP7.5/8, že telefony Nokia v nich mají také zdarma OVI mapy s navigací, někde jsem dokonce slyšel, že by to měli mít všechny WP8 telefony, ale nevím co je na tom pravdy
davat do porovnania dve generacie stary telefon iPhone 4, mi v case realneho predaja iPhonu 5 prijde dost zcestne. Hlavne ked sa porovnava start aplikacie atd.
To jo, za mapy na i(Q)Phonu 5 se omlouvalo i nakousnutý japko. Asi už to spravili, ale jezdit podle nich by mohl opravdu jen zapřísáhlý fanatik. Pokud jsem si všiml, hodnotil se navigační sw, jeho výkon může rozdíl mezi verzí 4 a 5 ovlivnit opravdu jen nepatrně. Navíc, tenhle článek je tu stejně jen proto, že zrovna nevyšlo nic jinýho, co by oživilo tenhle web. Kdo se chce něco dozvědět o navigacích, podívá se jinam.
tak testovanie navigacie priamo od applu som samozrejme nemal na mysli :-) ale rozdiel v hardware medzi iPhone 4 a iPhone 5 je naozaj dost velky. Verim ze by navigacne aplikacie startovali o dost rychlejsie a aj prijem signalu je lepsi ako ma iPhone 4. (mam sluzobny iPhone 4 a kolega iPhone 5 a zena iPhone 4s, tak viem porovnavat)
Souhlasím, že navigace jsou na dnešní techniku dost zaostalé. Měl jsem 2 typy Garmina a to jsem myslel, že patří mezi lepší (asi fakt patří >:D ) a trápilo mě pomalé vykreslování mapy, tuhnutí navigace (přehřátá nebyla), nepřesné ovládání dotykového displeje, komplikované nahrávání map a další věci. Je to možná divné, ale asi bych volil lepší mobil s navigací, kde je hw i sw mnohem dále. Za samostatné navigace už bych neplatil.
Já vím, je to mimo a blbost, ale prostě mě pobavila věta "... známkování jako ve škole - od 1 do 5,5" >:D
Jinak mám zkušenost se Sygicem v Androidu a docela dobré, především se mi líbí, že počítá relativně rychle trasu a nijak se mi moc nesekala. Respektive byla dobrá hlavně mimo město, ve městě to bylo občas zavádějící (např. v Praze na jedné křižovatce se mi stalo, když chcete jet rovně tak ukazuje odbočení - asi to nezvládlo, že rovně je jakoby šikmo - trasu to ukazovalo dobře), ale rozhodně bych to za těch pár korun doporučil. Poměr cena/užitná hodnota je tam 100x lepší než u klasických navigací
Navigaci používám asi 6 let a všelijakou, takže můžu srovnávat. U HW navigací poslední roky bojuje hlavně Garmin s TomTomem. Rozdíl je hlavně v pokrytí. Před 6-ti roky jsem šel do TomToma protože měl pokrytou i Východní Evropu (Bosna). V posledních letech se dotáhl Navigon (hlavně mají dobré mapy), ostatní sekundují.
Zabudované navigace v autě nejsou špatné, ale cena je nesmyslná a aktualizace v lepším případě tak jednou ročně. Navíc mě vadí úmyslné snižování hodnoty navigace u levnější verze téhož výrobce. (Mám zkušenost s navigací v Passatu A OII. Podklady stejné, ale zejména ovládání a rychlost nebe a dudy. Zkusili jste někdy zadat v OII obec s háčkem v názvu?)
Vitězem jsou pro mě navigace SW, tedy ve smartphonech. Mám zkušenost jen s Androidem, ale kromě placení za data (když chci být opravdu aktuální) jen samé + .
Všichni velcí výrobci (Garmin, Tom Tom) dělají naviSW pro smartphony
Existuje obrovský výběr navigací, online i offline, placené i zadarmo
Aktualizace v rámci týdnů nebo měsíců
Propojení na jiné mobilní služby
A hlavně úplně nové, "sociální" navigace typu Waze.
Renault má navigaci tuším od TomTomu. Takže je hodně podobná té kupované extra. Od koho má koncern nevím, ale o nějakém přenosu nebo offline plánování si můžeš nechat jen zdát. Není to ale problém jen koncernu. Třeba u LandRoveru je to ještě horší.
NaviSW do smartphonů je mnohem dál. Jednak většinou trafic má, akorát platíš za stahovaná data, jednak existují navigace, které získávají info přímo od řidičů v reálném čase (Waze). Není nic jednoduššího, než když se dostaneš do zácpy nebo k jinému omezení, zmáčknout na displayi aplikace ikonku a všichni hned vědí, že je problém a navigace okamžitě navrhne změnu trasy.