Název V40 sice odkazuje na větší kombíky, ve skutečnosti je ale nové Volvo hatchbackem, který si bere do hledáčku Audi A3 Sportback, nový Mercedes A nebo BMW řady 1.
Třešinkou na dortu je vylepšení automatických dálkových světel, která jsou nyní absolutní špičkou na trhu. Software totiž rozezná přijíždějící auto od světel pouličního osvětlení a dalších zdrojů, takže na tlumená světla přepíná jen v opravdu odůvodněných případech.
Tohle by dávalo smysl třeba v noci na osvětlených belgických dálnicích, ale kdekoliv jinde už ne. Pominu-li povinnost řidiče nesvítit dálkovými v intravilánu (tedy tam, kde se pouliční osvětlení nejčastěji nachází), musí mít chodci v ulicích z protijedoucího Volva opravdu radost 8-s
Jinak je to moc povedený vůz. Z prémiových kompaktů se mi líbí nejvíc.
Nechci Vám do toho kecat: "Třešinkou na dortu je vylepšení automatických dálkových světel, která jsou nyní absolutní špičkou na trhu. Software totiž rozezná přijíždějící auto od světel pouličního osvětlení a dalších zdrojů, takže na tlumená světla přepíná jen v opravdu odůvodněných případech."
Včem jsou špičkou? V tom že se automaticky tlumí??Tohle dneska umí každé auto z prémie. Má to i moje CLS a to daleko inteligentnější (viz testy ADACu atd), v LED verzi a plně aktivní, dále to má i A6,A8 tam je to v kombinaci s navigací, dálky se vypnou při příjezdu do vesnice. Nová BMW 7 to má taky a v LED verzi... Světla u V40 jsou vynikající, ale furt to jsou jen xenony, ke kterým je ale omáčka od Volva, kterou musíte říct, aby Vám půjčili další auto >:D >:D Nic ve zlém....
Měla to i E60, takže si myslím, že i A6 v té době. Je to fajn systém, funguje i v té e60, ale na chodce samozřejmě kašle. Mají verze s nočním viděním vypínání při rozeznání chodců/zvěři nebo ne?
JJ E60 měla jen tu "dálniční funkci"... hele to nevím, noční vidění nemám.... resp. je to podle mě zbytečnost do té doby, dokud se ti v noci celé přední sklo nepromění na NV jako v CALL OF DUTY >:D
To byla citace přímo z testu samotného (se kterou se vůbec neztotožňuji), asi jsem to tam měl napsal. Já jsem právě kritizoval tuto funkci, za kterou redakce auto chválí. Auto nevypne dálkové světla při pouličním osvětlení (což legislativně není správně a uživatelsky taky ne), což by mělo smyslo opravdu jenom na osvěltelných belgických dálnicích (a tam to vlastně taky smysl spíš postrádá).
Jinak světla od CLS od redakce sklidila taky chválu navzdory tomu, že i v potkávacím režimu nadměrně oslňovala protijedoucí auta, což mělo za následek jejich neustále problikávaní. To asi není úplně v richtiku, ale redakce tomu ještě zatleskala, jak auto výborně svítí :no:
Jo hele proti tomu já vůbec nic nenamítám, faktem je ale to, že v testech AMS, Autobild (já vim šecko "objektivní" německý) tak V40 se umisťuje na chvostu, dokonce i korejská konkurence byla hodnocená výš. Mě se to auto líbí, problém ostatně jako u všech těchto malejch aut je cena, která ti pak vleze na cenu malého SUV či vyšších modelů- Faktem je, že oproti minulé C30 (někdy se tomu říkalo převlečený Focus) je to skok mílovejma krokama.
Samozřejmě sem to nemyslel na tvojí reakci kolego, taky jsem to citoval z testu, tvoje vlákno jsem využil, protože si tom začal mluvit jinak no offense :-)
Já sem to právě myslel na redakci jako reakci na teu pasáž z testu ;-) .
Jinak světla u CLS jsou vážně masakr.... ani tak nejde o to, že by ta regulace nefungovala, ale spíš o to, že maj obrovskou sílu a za každých okolností se snaží poskytovat maximální možnej světelnej účinnek. Zrovna včera sem se vrátil z ESSEN MOTOR SHOW a díky havárce v tunelu na A38 jsem se vracel po tmě a každej kamion na mě blikal, ti se totiž za středový svodidla neschovaj :-(
Navíc ikdyž máš vyplýautomatický dálky tak jak jedeš "rychle" tak to vrhá maximální možný světelný tok, takže klasika svítí na pravou část vozovky při 130kmh asi tak jako normální auta dálkovejma.
Co si budem povídat, sám bych chtěl takový světelný výkon v autě mít, ale jako řidič, tyto auta spíš potkávající než řídící, jsem vždy pěkně nakrklý, když na mě zasvítí :-) dává tato věta smysl? >:D
mas novy CLS? Ano u toho mozem potvrdit, ze ma naozaj vyborne svetla, pravidelne spolu nabiehame na dialnicu, zo zaciatku osm si hovoril, sakra, oni snad zle nastelovali tie svetla, taky svetelny tok to bol, a pritom to neoslnovalo...
ad prepinanie dialkovych... ano aj ja s tym mam problem, ked mi dialkove ostanu svietit na dialnici a kamiony oproti musia prebliknut...
Systém Audi rozeznává i pouliční osvětlení. Jinak řidič by neměl používat dálková světla, pokud je silnice dostatečně osvětlena - pokud je dálnice osvětlena, stejně nesmíš mít dálkové. V obci je většinou nevyužiješ, protože do 50 km/h by měla stačit potkávací. A silnice v obcích, kde je povolena vyšší rychlost, bývají osvětlené. Spíš člověk musí pamatovat na přejezdy. Tam ti zákon ukládá případně i vypnout potkávací.
Takže v obci svítit dálkovými můžeš, pokud nemá veřejné osvětlení, popřípadě není dostatečné. Jen nesmíš oslňovat jiné účastníky silničního provozu (+ řidiče drážních vozidel a plavidel), tedy i chodce.
Taky bych řekl, že systém funguje spíš správně, když při zaregistrování pouličního osvětlení dálkové lampy zhasne. Na druhou stranu mě nepřekvapuje, že je toto hodnoceno kladně, když v testu (myslím) audi s4 autor kritizoval asistenta jízdy v pruzích, když se zařadil z levého do pravého bez blinkru a systém začal protestovat.
U tak pokročilého auta je ale tolik věcí nastavitelných, že bych se na to kvůli "krátkemu" testu rovnou vy..ignoroval (stejne, jak to dělají tady). Já ovšem nejsem profík redaktor.
Viděl jsem nějaký test příplatkových systémů, nenašli žádný (automatické přepínání dálkových světel), který by fungoval uspokojivě, měl jsem to v šestce a pořád na mně blikali kamioňáci, na dálnici nepoužitelné, něco jiného je to na okreskách, tam se to celkem dá...
Auto kompaktních prémiových aut. Auto pro... chytré lidi. Nic nového pod sluncem, tohle se o Vovlvech ví poměrně dlouho. Souhlasím s panem testérem, že s příchodem nových modelů došlo ke změně volvovské filosofie. Posun v jízdě je značný, zůstává silný akcent na bezpečnost a na kvalitu. Rozcházíme se ve vnímání podvozku, ale to bude nepochybně tím, že já nemám ten um a schopnosti dostat auto na hranu. Nejsem také testér. V běžném provozu mi auto nikam nautíkalo, nevlnilo se a v podstatě jsem byl v rámci třídy nadšený.
K autu nemám výhrad, velmi silně vnímám filosofii Volva. Nic pro prosťáčky, jsou to auta, která si svůj status udržují rok za rokem, destiletí za desetiletím. Jak píši, auta pro chytré lidi...
:yes: Volvo... není co dodat. S V40 jsem jel a taky v pohodě. Rozhodně o mnoho líp pocitově než Ačko. Uvnitř...jachta? .... jen se těším na novou xc90. Exterier - jemná retuš, tam není co zlepšovat, ale představa, že 90ka má takový interiér - jedno oko nezůstane suché....
Co se testu týká: výborné, děkuji.
Na Volvo musíš mít hlavu a ...kasu. :-):yes::yes::yes:
Už teď se těším na Tvůj blog.... to vidím: oheň v krbu tiše praská, Romeo and Juliet...toť má láska....pod stolem Wendy, v pazouře brandy... nic nelze však vnímati, je tady Volvo a blog GTI. Dovedeš si představit tu krásu v kabině? ....kantýna jak má být ;-):yes:
Odhliadnuc od toho, kto má čo v garáži, treba uznať, ž V40 je vydarený kus auta a na rozdiel od (podľa mňa omylu) C30 je to plnohodnotný hatchback a konkurent prémiových kompaktov.
C30 holt tak trochu "dojíždí" na svojí přílišnou vyhraněnost. V40 tohle všechno vynahradila, a to se šuškalo, že právě C30 dostane čtvery dveře a tím bude obsazení v kompaktech vyřízeno. No dopadlo to báječně. Vlastně je to výborné - V40 jako opravdová špička třídy a C30 jako jistý solitér. Těžiště ve třídě drží samozřejmě V40. Je to opravdu paráda.
V40 je vyborne auto, mal som mal moznost vyskusat inu verziu - D3 (2.0 V5, 150k) Summum a rad na to auto vspominam. Zaujimave bolo priame porovnanie s mojim Focusom.
Ak niekto planuje kupovat V40, urcite si odpustte tie 18" kolesa, skutocne vyrazne znizuji komfort, najlepsie je ostat pri 17" ktore nielen dobre vyzeraju, ale este z vas nevytrasu dusu.
Tak je to krásné auto ale hodně podstatných věcí je z Focusu jak podvozek tak motor + nějaké detajly. Tak když to sečtu a podtrhnu tak je to Ford Focus s nejlepší motorizací a nejlepším podvozkem osedlané premiovou kastlou a super interierem a to nemluvím o bezpečnosti atd to jsou drobnosti takže parádní auto :yes::yes::yes::yes:
Ale ta cena je dost hustá...
Další zastánce nesmyslu, že když nějaké auto má podvozek z jiného, je to to původní auto. Nastavení podvozku ovlivňuje bambilión faktorů a není to jen o "železe". Ve výsledku se "verze 2" může chovat uplně jinak, než "verze 1".
Iste, ale to isté platí aj pre vzťah A3 - Golf a je to žiaľ bežne opakované tvrdenie. Ak by sa ale i podvozky zhodovali do veľkej miery, dôležité je, že Volvo si to "železo" vybralo od najlepšieho, takže ani z tohto hľadiska niet čo vytýkať. O motore padlo dosť chvály v samotnom teste, takže tam netreba nič dodávať, platí rovnako vyššieuvedené o výbere toho najlepšieho.
Za mňa V40: :yes: A ako už bolo povedané, kľudne slabší Ecoboost s menšími kolesami a hneď budeme cenovo niekde inde a ani ten rozdiel oproti Focusu už nebude taký strašidelný.
Jasne, častokrát sa aj jeden model s rôznymi motorizáciami a obutím líši tak, žeby človek nepovedal, že ide o to isté auto (keď zostaneme pri Forde, tak Mondeo 1,6EB a 2,2TDCI sú úplne odlišné autá).
I nová generace A3 bude mít v nabídce pětiválec, naladěný nejspíš na 265 kW, i když by mohli zvolit vyšší verzi, tedy 280 kW. 300 kW, pokud vím, není plánovaná pro sériovou výrobu.
Čekal jsem, že se za označením T4 bude skrývat přeplňovaný dvoulitr. 1,6 je trochu zklamáním. Alespoň zachovali v nabídce T5. :-)
2.5T5 a forďácký dvoulitrový Ecoboost jsou výkonově velice blízko u sebe, to je možná důvod proč po něm nesáhli. 2.5T je jejich vlastní, takže je "zadara", za Ecoboost by museli platit
Vím, že jsou si blízko a asi nemá slabší verzi. Ve volbě motorové palety hraje roli více faktorů. Tohle prostě není to, co jsem očekával. Je to takový mix, na jedné straně downsizing, na druhé straně T5.
Prosil by som redakciu o dolozenie info - "slabší motor T3 je konstrukčně shodný". Je to len domnienka alebo sa to da skutocne dosledovat, ked si teda odmyslime "naladenie" ECU. Inak sa mozem domnievat, ze T3 ma lepsi predpoklad na vydrz (teoreticky pri rovnakom zaobchadzani).
Je to teda info priamo od vyrobcu alebo z katalogu dielov alebo iny zdroj ?
Predpokladám, že autor vychádzal z údajov o motore EcoBoost vo Forde (vo Volve sú identické motory, len marketingovo označené odlišne) a tie sú naozaj konštrukčne rovnaké (obe 16v s var. časovaním, priamym vstrekom a výfukovým turbodúchadlom s chladičom), len odlišne naladené (iné mapy a prepĺňacie tlaky). Teda by malo teoreticky platiť, že slabší Ecoboost má lepšie predpoklady životnosti.
Väčšina výrobcov s patričnou hrdosťou vytrúbi do sveta, ak je nejaká verzia odlišná/lepšie dimenzovaná (pevnejšia kľukovka, sodíkom plnené ventily a pod.). Tu Ford i Volvo nič také nehlásia, tak na 99% predpokladám, že to bude čisto SW záležitosť. A ako píše Atlis, sú už aj silnejšie verzie tohto motora, preto pri malom rozdiele vo výkone 110 a 132 kW verzie (a identickom momente) odlišnosti na úrovni dielov nemožno čakať.
Presne co pisal MT. Ide o diely. Ak nieco prezentujem verejne, mal by som predsa z niecoho vychadzat. Krcmove reci a predpoklady v tomto pripade velmi neobstoja.
Dnesne motory (turbo) sa lahko "ladia", ale vzdy plati nieco za nieco a otazka pada na vyrobcu, co to je. Ten mlci ... takze marketingovy poplatok(dost vysoky) alebo vystupna selekcia ?
Atlis:
"(teoreticky pri rovnakom zaobchadzani)" - takze ziadne pilenie a pod.
Povazovat to mozem za podladene verzie, takisto nemusim. WTCC ma uz 320 Nm, tazko verit, ze verzia s 240 Nm ma tu istu klukovku. Ale vylucit to nemozem. V tom pripade sa mi pre ocami mihaju dolare ... :-)
tie motory su identicke. lisia sa iba naladenim - teda softom. co sa tyka vydrze, je to diskutabilne - pokial budes pilit 150k verziu, moze umriet skor ako setrena 182k verzia.
btw ford uz teraz predstavil focus v limitke wtcc, ktorej 1.6eb je naladeny na 200k, takze sa daju obe tie verzie povazovat za podladene.
Motor má jako Focus, podvozek jako Focus, ale není to Focus? Je to bachraté Volvo V40 >:D
No takže otázka zní, proč připlácet 200k CZK? Za lepší materiály, značku a pocit prémiovosti? No ano proč ne, ale jen pro toho komu to dává smysl, já bych bral Focus :yes:
Mrkni o kousek zpět na FoFoII ST a C30 T5. V případě Focusu ST favorit srovnávaček, v případě C30 T5 outsider stejných srovnávaček..., ale co platilo tenkrát, nemusí nutně platit i dnes.
Víš co, Focus III se mi taky moc nelíbí, ikdyž ho začínám brát na milost, pořád raději než V40 ;-) Té jsem zatím na chuť nepřišel, je moc bachraté, jako nafouknutá žába >:-[] C30 proti tomu působila lehce a svěže :yes:
Které "čuně" barevně tak "sprasilo" (konfigurací) interiér a jak je vůbec možné, že to takhle lze normálně objednat (předpokládám, že zrovna tohle není "individual" nějakého nevyzrálého individua-la).
Hned tři plošně použité barvy (dokonce i na výplni dveří), sedačky vypadají barevně jako omylem použité z jiného kusu vozu. A přístrojovka pouze lacině efektní (PS hadra)..., až na ten typický středový "Volvopanel" a volant je to docela hrůza, podobný "cirkus" do prémie nepatří, tu kompaktní pochopitelně nevyjímaje.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
ten červený digi-budíček s autíčkem je naprsto hrozný kýč..... :-O Ty "studené" varianty displaye jsou celkem OK, ale v červené.... raději pomlčet....
Jinak to barevné sladění interiéru je "zajímavé", ale asi by se to poměrně rychle okoukalo.... Když jsme u malých, prémiových aut, tak bych řekl, že třeba tohle [odkaz] za těch 10 let nezestárlo..... ;-)
Automobilky mají většinou svoje konfigurace, ať už z výstav, nebo v katalogu. A řada prodejců objednává identické. Podle mne je to celkem rozumný krok. Jen někteří asi rádi experimentují. :-) Nicméně některé prvky dostupné v základní nabídce občas vyvolávají nejeden otazník. Skloubit tři barvy, to není jen tak. Kombinaci teal, nebo co to je, a béžové se ještě dá, netradiční, ale jde to, béžová toho snese hodně. Třeba na sedadle, loketní opěrce, možná i madlu dveří (tedy přesněji opěrce na dveřích), ale takhle zprasit výplň dveří, to chce notnou dávku umění. Černá je tam pak trochu nadbytečná, ale otázka je, jestli by se interiér bez ní obešel. Někdy to bez černé prostě nefunguje (většinou pro plastové díly).
Pravdou je, že hodnotit šoférská auta na něčem jiném než na pistě je trochu nonsens. Přitom by tomuto volvu stačily jiné tlumiče a pružiny, aby progresivně odfiltrovaly třeba i ty zmrazky na pistě. Ale i tak, raději toto než německou produkci. Elektromiku bych až na nezbytné věci vykuchal jako zdroj zbytečných problémů a hmotnosti.