Testy
Auto kompaktních prémiových aut. Auto pro... chytré lidi. Nic nového pod sluncem, tohle se o Vovlvech ví poměrně dlouho. Souhlasím s panem testérem, že s příchodem nových modelů došlo ke změně volvovské filosofie. Posun v jízdě je značný, zůstává silný akcent na bezpečnost a na kvalitu. Rozcházíme se ve vnímání podvozku, ale to bude nepochybně tím, že já nemám ten um a schopnosti dostat auto na hranu. Nejsem také testér. V běžném provozu mi auto nikam nautíkalo, nevlnilo se a v podstatě jsem byl v rámci třídy nadšený.
K autu nemám výhrad, velmi silně vnímám filosofii Volva. Nic pro prosťáčky, jsou to auta, která si svůj status udržují rok za rokem, destiletí za desetiletím. Jak píši, auta pro chytré lidi...
BRAVO TEST, BRAVOLVO :yes:
K autu nemám výhrad, velmi silně vnímám filosofii Volva. Nic pro prosťáčky, jsou to auta, která si svůj status udržují rok za rokem, destiletí za desetiletím. Jak píši, auta pro chytré lidi...
BRAVO TEST, BRAVOLVO :yes:
:yes: Volvo... není co dodat. S V40 jsem jel a taky v pohodě. Rozhodně o mnoho líp pocitově než Ačko. Uvnitř...jachta? .... jen se těším na novou xc90. Exterier - jemná retuš, tam není co zlepšovat, ale představa, že 90ka má takový interiér - jedno oko nezůstane suché....
Co se testu týká: výborné, děkuji.
Na Volvo musíš mít hlavu a ...kasu.
😄 :yes: :yes: :yes:
Co se testu týká: výborné, děkuji.
Na Volvo musíš mít hlavu a ...kasu.
😄 :yes: :yes: :yes:
😄 Jo jo. Nová XC90 někdy kolem 2015.
akoze vooobec ale vooobec teraz nechvalis sam seba, vsak? 😄
Odhliadnuc od toho, kto má čo v garáži, treba uznať, ž V40 je vydarený kus auta a na rozdiel od (podľa mňa omylu) C30 je to plnohodnotný hatchback a konkurent prémiových kompaktov.
V40 naživo vyzerá skvele. Trochu som sa toho obával, ale keď som ju prvýkrát stretol v meste, skoro som si krk vykrútil :yes😒br />
C30 - nuž, mohli to urobiť aj trochu lepšie, to je pravda
C30 - nuž, mohli to urobiť aj trochu lepšie, to je pravda
C30 holt tak trochu "dojíždí" na svojí přílišnou vyhraněnost. V40 tohle všechno vynahradila, a to se šuškalo, že právě C30 dostane čtvery dveře a tím bude obsazení v kompaktech vyřízeno. No dopadlo to báječně. Vlastně je to výborné - V40 jako opravdová špička třídy a C30 jako jistý solitér. Těžiště ve třídě drží samozřejmě V40. Je to opravdu paráda.
V40 je vyborne auto, mal som mal moznost vyskusat inu verziu - D3 (2.0 V5, 150k) Summum a rad na to auto vspominam. Zaujimave bolo priame porovnanie s mojim Focusom.
Ak niekto planuje kupovat V40, urcite si odpustte tie 18" kolesa, skutocne vyrazne znizuji komfort, najlepsie je ostat pri 17" ktore nielen dobre vyzeraju, ale este z vas nevytrasu dusu.
Ak niekto planuje kupovat V40, urcite si odpustte tie 18" kolesa, skutocne vyrazne znizuji komfort, najlepsie je ostat pri 17" ktore nielen dobre vyzeraju, ale este z vas nevytrasu dusu.
Tak je to krásné auto ale hodně podstatných věcí je z Focusu jak podvozek tak motor + nějaké detajly. Tak když to sečtu a podtrhnu tak je to Ford Focus s nejlepší motorizací a nejlepším podvozkem osedlané premiovou kastlou a super interierem a to nemluvím o bezpečnosti atd to jsou drobnosti takže parádní auto :yes: :yes: :yes: :yes:
Ale ta cena je dost hustá...
Ale ta cena je dost hustá...
Další zastánce nesmyslu, že když nějaké auto má podvozek z jiného, je to to původní auto. Nastavení podvozku ovlivňuje bambilión faktorů a není to jen o "železe". Ve výsledku se "verze 2" může chovat uplně jinak, než "verze 1".
Iste, ale to isté platí aj pre vzťah A3 - Golf a je to žiaľ bežne opakované tvrdenie. Ak by sa ale i podvozky zhodovali do veľkej miery, dôležité je, že Volvo si to "železo" vybralo od najlepšieho, takže ani z tohto hľadiska niet čo vytýkať. O motore padlo dosť chvály v samotnom teste, takže tam netreba nič dodávať, platí rovnako vyššieuvedené o výbere toho najlepšieho.
Za mňa V40: :yes: A ako už bolo povedané, kľudne slabší Ecoboost s menšími kolesami a hneď budeme cenovo niekde inde a ani ten rozdiel oproti Focusu už nebude taký strašidelný.
Za mňa V40: :yes: A ako už bolo povedané, kľudne slabší Ecoboost s menšími kolesami a hneď budeme cenovo niekde inde a ani ten rozdiel oproti Focusu už nebude taký strašidelný.
jazdil som Focus aj S40/V50 a keby som nevedel, že tá platforma je rovnaká, tak dám ruku do ohňa, že je to iný podvozok.
V40 by som vybral podobnú ako ty - slabší Ecoboost, kolesá max. 17´.
V40 by som vybral podobnú ako ty - slabší Ecoboost, kolesá max. 17´.
ano, prirodzene. ale to iste plati aj v pripade a3 - tiez je to len preplechovany golf s vyssou cenovkou. 😉
no a ak ide o dojem premiovosti, je v40 spolu s 1er jedinym autom nizsej strednej, do ktoreho sa da kupit aj viac ako 4 valcovy motor...
no a ak ide o dojem premiovosti, je v40 spolu s 1er jedinym autom nizsej strednej, do ktoreho sa da kupit aj viac ako 4 valcovy motor...
I nová generace A3 bude mít v nabídce pětiválec, naladěný nejspíš na 265 kW, i když by mohli zvolit vyšší verzi, tedy 280 kW. 300 kW, pokud vím, není plánovaná pro sériovou výrobu.
Čekal jsem, že se za označením T4 bude skrývat přeplňovaný dvoulitr. 1,6 je trochu zklamáním. Alespoň zachovali v nabídce T5. 😄
Čekal jsem, že se za označením T4 bude skrývat přeplňovaný dvoulitr. 1,6 je trochu zklamáním. Alespoň zachovali v nabídce T5. 😄
lenze to uz nebude a3, ale rs3 a dovolit si to bude moct malokto 😉
ta 1.6 sa da za par supov naladit na nejakych 205k, co je teritorium aktualnego golfu gti cize ako tragediu by som to nevidel.
ta 1.6 sa da za par supov naladit na nejakych 205k, co je teritorium aktualnego golfu gti cize ako tragediu by som to nevidel.
A šestiválec v jedničce si může dovolit každý? Také bych rád viděl pětiválec i v nižších verzích, ale bohužel.
Objem je objem. A Ford dvoulitr má, ne?
Objem je objem. A Ford dvoulitr má, ne?
Nie, nemoze, ale zakladna cena RS3 je o 300tis Kc (1.077.000 vs 1.384.000) drahsia ako terajsia M135i a to je rozdiel poriadny.
Ford samozrejme dvojliter ma, ale pokial ma Volvo v ponuke V4 T5 2.5, nevidim dovod, preco by ho do nej davali.
Ford samozrejme dvojliter ma, ale pokial ma Volvo v ponuke V4 T5 2.5, nevidim dovod, preco by ho do nej davali.
Kdyby T5 byla 1,6, nebo nakonec i 2,0, tak mne to nepřekvapí. Ale když je T5 2,5, tak jsem očekával, že T4 bude 2,0. Obzvlášť, když ho Ford má.
2.5T5 a forďácký dvoulitrový Ecoboost jsou výkonově velice blízko u sebe, to je možná důvod proč po něm nesáhli. 2.5T je jejich vlastní, takže je "zadara", za Ecoboost by museli platit
Prosil by som redakciu o dolozenie info - "slabší motor T3 je konstrukčně shodný". Je to len domnienka alebo sa to da skutocne dosledovat, ked si teda odmyslime "naladenie" ECU. Inak sa mozem domnievat, ze T3 ma lepsi predpoklad na vydrz (teoreticky pri rovnakom zaobchadzani).
Je to teda info priamo od vyrobcu alebo z katalogu dielov alebo iny zdroj ?
Je to teda info priamo od vyrobcu alebo z katalogu dielov alebo iny zdroj ?
Predpokladám, že autor vychádzal z údajov o motore EcoBoost vo Forde (vo Volve sú identické motory, len marketingovo označené odlišne) a tie sú naozaj konštrukčne rovnaké (obe 16v s var. časovaním, priamym vstrekom a výfukovým turbodúchadlom s chladičom), len odlišne naladené (iné mapy a prepĺňacie tlaky). Teda by malo teoreticky platiť, že slabší Ecoboost má lepšie predpoklady životnosti.
Tazateli jde nejspíš o to, jestli jsou stejné na úrovni dílů. Tedy jestli mají například stejnou klikovou hřídel.
Väčšina výrobcov s patričnou hrdosťou vytrúbi do sveta, ak je nejaká verzia odlišná/lepšie dimenzovaná (pevnejšia kľukovka, sodíkom plnené ventily a pod.). Tu Ford i Volvo nič také nehlásia, tak na 99% predpokladám, že to bude čisto SW záležitosť. A ako píše Atlis, sú už aj silnejšie verzie tohto motora, preto pri malom rozdiele vo výkone 110 a 132 kW verzie (a identickom momente) odlišnosti na úrovni dielov nemožno čakať.
Presne co pisal MT. Ide o diely. Ak nieco prezentujem verejne, mal by som predsa z niecoho vychadzat. Krcmove reci a predpoklady v tomto pripade velmi neobstoja.
Dnesne motory (turbo) sa lahko "ladia", ale vzdy plati nieco za nieco a otazka pada na vyrobcu, co to je. Ten mlci ... takze marketingovy poplatok(dost vysoky) alebo vystupna selekcia ?
Atlis😒br /> "(teoreticky pri rovnakom zaobchadzani)" - takze ziadne pilenie a pod.
Povazovat to mozem za podladene verzie, takisto nemusim. WTCC ma uz 320 Nm, tazko verit, ze verzia s 240 Nm ma tu istu klukovku. Ale vylucit to nemozem. V tom pripade sa mi pre ocami mihaju dolare ... 😄
Dnesne motory (turbo) sa lahko "ladia", ale vzdy plati nieco za nieco a otazka pada na vyrobcu, co to je. Ten mlci ... takze marketingovy poplatok(dost vysoky) alebo vystupna selekcia ?
Atlis😒br /> "(teoreticky pri rovnakom zaobchadzani)" - takze ziadne pilenie a pod.
Povazovat to mozem za podladene verzie, takisto nemusim. WTCC ma uz 320 Nm, tazko verit, ze verzia s 240 Nm ma tu istu klukovku. Ale vylucit to nemozem. V tom pripade sa mi pre ocami mihaju dolare ... 😄
Ale proč má pak ve stejné výbavě T4 o 7kg vyšší pohotovostní hmotnost?
tie motory su identicke. lisia sa iba naladenim - teda softom. co sa tyka vydrze, je to diskutabilne - pokial budes pilit 150k verziu, moze umriet skor ako setrena 182k verzia.
btw ford uz teraz predstavil focus v limitke wtcc, ktorej 1.6eb je naladeny na 200k, takze sa daju obe tie verzie povazovat za podladene.
btw ford uz teraz predstavil focus v limitke wtcc, ktorej 1.6eb je naladeny na 200k, takze sa daju obe tie verzie povazovat za podladene.
Motor má jako Focus, podvozek jako Focus, ale není to Focus? Je to bachraté Volvo V40 >😁
No takže otázka zní, proč připlácet 200k CZK? Za lepší materiály, značku a pocit prémiovosti? No ano proč ne, ale jen pro toho komu to dává smysl, já bych bral Focus :yes:
No takže otázka zní, proč připlácet 200k CZK? Za lepší materiály, značku a pocit prémiovosti? No ano proč ne, ale jen pro toho komu to dává smysl, já bych bral Focus :yes:
Mrkni o kousek zpět na FoFoII ST a C30 T5. V případě Focusu ST favorit srovnávaček, v případě C30 T5 outsider stejných srovnávaček..., ale co platilo tenkrát, nemusí nutně platit i dnes.
Které "čuně" barevně tak "sprasilo" (konfigurací) interiér a jak je vůbec možné, že to takhle lze normálně objednat (předpokládám, že zrovna tohle není "individual" nějakého nevyzrálého individua-la).
Hned tři plošně použité barvy (dokonce i na výplni dveří), sedačky vypadají barevně jako omylem použité z jiného kusu vozu. A přístrojovka pouze lacině efektní (PS hadra)..., až na ten typický středový "Volvopanel" a volant je to docela hrůza, podobný "cirkus" do prémie nepatří, tu kompaktní pochopitelně nevyjímaje.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Hned tři plošně použité barvy (dokonce i na výplni dveří), sedačky vypadají barevně jako omylem použité z jiného kusu vozu. A přístrojovka pouze lacině efektní (PS hadra)..., až na ten typický středový "Volvopanel" a volant je to docela hrůza, podobný "cirkus" do prémie nepatří, tu kompaktní pochopitelně nevyjímaje.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
ten červený digi-budíček s autíčkem je naprsto hrozný kýč..... 😲 Ty "studené" varianty displaye jsou celkem OK, ale v červené.... raději pomlčet....
Jinak to barevné sladění interiéru je "zajímavé", ale asi by se to poměrně rychle okoukalo.... Když jsme u malých, prémiových aut, tak bych řekl, že třeba tohle [odkaz] za těch 10 let nezestárlo..... 😉
Jinak to barevné sladění interiéru je "zajímavé", ale asi by se to poměrně rychle okoukalo.... Když jsme u malých, prémiových aut, tak bych řekl, že třeba tohle [odkaz] za těch 10 let nezestárlo..... 😉
Jj, konfiguraci dělal nějaký Lojza a Karel ve stodole to dodělal předprodejním servisem, viz ošklivé nástavce navíc otřesně (ne)slícované.
[odkaz]
[odkaz]
Automobilky mají většinou svoje konfigurace, ať už z výstav, nebo v katalogu. A řada prodejců objednává identické. Podle mne je to celkem rozumný krok. Jen někteří asi rádi e😜erimentují. 😄 Nicméně některé prvky dostupné v základní nabídce občas vyvolávají nejeden otazník. Skloubit tři barvy, to není jen tak. Kombinaci teal, nebo co to je, a béžové se ještě dá, netradiční, ale jde to, béžová toho snese hodně. Třeba na sedadle, loketní opěrce, možná i madlu dveří (tedy přesněji opěrce na dveřích), ale takhle zprasit výplň dveří, to chce notnou dávku umění. Černá je tam pak trochu nadbytečná, ale otázka je, jestli by se interiér bez ní obešel. Někdy to bez černé prostě nefunguje (většinou pro plastové díly).
Pravdou je, že hodnotit šoférská auta na něčem jiném než na pistě je trochu nonsens. Přitom by tomuto volvu stačily jiné tlumiče a pružiny, aby progresivně odfiltrovaly třeba i ty zmrazky na pistě. Ale i tak, raději toto než německou produkci. Elektromiku bych až na nezbytné věci vykuchal jako zdroj zbytečných problémů a hmotnosti.
Tohle by dávalo smysl třeba v noci na osvětlených belgických dálnicích, ale kdekoliv jinde už ne. Pominu-li povinnost řidiče nesvítit dálkovými v intravilánu (tedy tam, kde se pouliční osvětlení nejčastěji nachází), musí mít chodci v ulicích z protijedoucího Volva opravdu radost 8-s
Jinak je to moc povedený vůz. Z prémiových kompaktů se mi líbí nejvíc.
Včem jsou špičkou? V tom že se automaticky tlumí??Tohle dneska umí každé auto z prémie. Má to i moje CLS a to daleko inteligentnější (viz testy ADACu atd), v LED verzi a plně aktivní, dále to má i A6,A8 tam je to v kombinaci s navigací, dálky se vypnou při příjezdu do vesnice. Nová BMW 7 to má taky a v LED verzi... Světla u V40 jsou vynikající, ale furt to jsou jen xenony, ke kterým je ale omáčka od Volva, kterou musíte říct, aby Vám půjčili další auto >😁 >😁 Nic ve zlém....
Jinak světla od CLS od redakce sklidila taky chválu navzdory tomu, že i v potkávacím režimu nadměrně oslňovala protijedoucí auta, což mělo za následek jejich neustále problikávaní. To asi není úplně v richtiku, ale redakce tomu ještě zatleskala, jak auto výborně svítí :no:
jinak samozřejmě je velice zajímavé, jak moc se tady srdí majitelé aut v cenové kategorii 1.5-2x vyšší než tady ta V40 😄
Jinak světla u CLS jsou vážně masakr.... ani tak nejde o to, že by ta regulace nefungovala, ale spíš o to, že maj obrovskou sílu a za každých okolností se snaží poskytovat maximální možnej světelnej účinnek. Zrovna včera sem se vrátil z ESSEN MOTOR SHOW a díky havárce v tunelu na A38 jsem se vracel po tmě a každej kamion na mě blikal, ti se totiž za středový svodidla neschovaj 😒
Navíc ikdyž máš vyplýautomatický dálky tak jak jedeš "rychle" tak to vrhá maximální možný světelný tok, takže klasika svítí na pravou část vozovky při 130kmh asi tak jako normální auta dálkovejma.
ad prepinanie dialkovych... ano aj ja s tym mam problem, ked mi dialkove ostanu svietit na dialnici a kamiony oproti musia prebliknut...
Takže v obci svítit dálkovými můžeš, pokud nemá veřejné osvětlení, popřípadě není dostatečné. Jen nesmíš oslňovat jiné účastníky silničního provozu (+ řidiče drážních vozidel a plavidel), tedy i chodce.