Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vyplatí se ojeté auto víc než nové? Počítejte dobře

Na třech běžných příkladech – Ford Focus, Citroen C5 a Škoda Octavia – jsme spočítali, jestli je koupě ojetiny finančně výhodnější.
Zpět na článek
4. 12. 2012 20:23
4. 12. 2012 20:36
4. 12. 2012 20:39
4. 12. 2012 21:05
4. 12. 2012 21:14
4. 12. 2012 21:26
4. 12. 2012 21:41
4. 12. 2012 21:53
4. 12. 2012 22:59
5. 12. 2012 10:32
5. 12. 2012 11:49
5. 12. 2012 11:59
5. 12. 2012 12:05
5. 12. 2012 12:11
17. 3. 2014 14:21
5. 12. 2012 14:37
5. 12. 2012 20:35
4. 12. 2012 20:51
4. 12. 2012 21:24
4. 12. 2012 21:29
4. 12. 2012 21:44
5. 12. 2012 08:08
4. 12. 2012 21:14
4. 12. 2012 21:25
4. 12. 2012 21:44
4. 12. 2012 21:35
4. 12. 2012 22:36
4. 12. 2012 22:36
4. 12. 2012 22:47
4. 12. 2012 22:50
4. 12. 2012 22:55
5. 12. 2012 14:03
5. 12. 2012 14:05
5. 12. 2012 14:49
6. 12. 2012 15:01
28. 12. 2012 13:21
4. 12. 2012 23:00
4. 12. 2012 23:13
5. 12. 2012 11:30
5. 12. 2012 14:31
5. 12. 2012 15:20
5. 12. 2012 15:37
5. 12. 2012 18:43
5. 12. 2012 15:33
5. 12. 2012 20:22
6. 12. 2012 08:06
6. 12. 2012 18:01
7. 12. 2012 07:45
8. 12. 2012 04:21
8. 12. 2012 17:05
6. 12. 2012 11:03
6. 12. 2012 18:05
6. 12. 2012 18:37
6. 12. 2012 21:29
7. 12. 2012 19:44
7. 12. 2012 21:08
8. 12. 2012 10:28
5. 12. 2012 23:14
7. 12. 2012 16:51
17. 3. 2013 11:46
25. 2. 2016 09:37
16. 11. 2016 08:16
9. 9. 2018 16:14
13. 7. 2019 14:35
20. 12. 2019 16:33
4. 12. 2012 20:23
:)
U tohoto článku víc, než kdy jindy platí heslo: "Na milimetr přesně, ale o dva metry vedle". :-|
Rozbalit vlákno
16
4. 12. 2012 20:36
Re: :)
Zatím co jsem to pracně smolil, tak jsi prakticky totéž vystihl jedním řádkem. Byl jsi rychlejší.
4. 12. 2012 20:39
Re: :)
:-)
Já jsem byl jen línej, napadlo mě přesně to samý, co popisuješ.
Navíc mě to přivedlo k otázce, zda vůbec takový člověk existuje. Cca 100 km denně a ojetina? Jasně.
Avatar - woody-alien
4. 12. 2012 21:14
Re: :)
:yes: ;-)

A to vůbec nezmiňujeme třeba jen dobrý pocit z toho, že máš nové auto a víš naprosto přesně, co se s ním kdy dělo a děje.
4. 12. 2012 21:26
Re: :)
Já (bych) byl ochotný ty peníze zaplatit i za to, že si můžu auto nakonfigurovat podle sebe, objednat si ho a pak se na něj tři měsíce těšit...
Málo věcí mi dělají radost tak, jako vybírání elektroniky, sportovních potřeb a aut (zatim jen pro rodinu, já je pak dědím/kupuju)... :-)
A ta jistota, co se s autem dělo, je jen bonus...s mojí čistotností mám trochu problém přemejšlet nad tím, co předchozí majitel v autě vlastně dělal...
Avatar - woody-alien
4. 12. 2012 21:41
Re: :)
Samozřejmě, ta možnost sestavit si auto podle sebe je ještě další věc, ale i u těch aut, kde se na to rezignuje (např. skladovky nebo sestavené "akční" modely) je to prostě něco úplně jiného než nechat ojetinu prověřovat týmem Pinkertonů a za pomocí techniky odborníků z CSI zkoumat, jestli to auto náhodou není "corpus delicti" v nějaké ještě neuzavřené kauze. >:D

Střetávám se tu s názory, že za cenu nové Dacie můžeš mít lehce jetý Cadillac ;-) - přesto, mě už do ojetiny nikdo nedostane.
4. 12. 2012 21:53
Re: :)
No, pořád je možný, že pod rezervou najdeš nějaký zašantročený tisícovky z bankovní loupeže. Pak ty výpočty návratnosti investice chytí úplnou vrtuli. >:-[]

Když vidím, kolik mám starostí s ověřeným autem koupeným v rámci rodiny (navíc jedno z nejspolehlivějších aut co se kdy vyrobilo), neumím si představit, jaký očistec musí být koupě auta od bazarníka...
5. 12. 2012 10:32
Re: :)
Švagr koupil kdysy Xantii z Holandaska, pod sedačkou byl slušnej pytel, tak 10g >:-[] Jinak kupuji pouze jetá auta a zatím mě to nikdy nepřišlo na takový nesmysl jako je v článku uvedeno. Pravda nikdy jsem nepotřeboval měnit spojku, ramena a podobný zásadní věci a to že jsem některý auta dojel do 0,5mio km. Například na každodenní ježdění 120km jsem koupil naftovýho civica 7.g 4. roky starý, 160tkm najeto-cena 178.000. Za rok jsem najel 60tkm. Servis obnášel pouze 4x výměna oleje a 14 dní před nehodou kotouče a desky-celkem tedy servis za 6.500,-kč. Po nehodě pojišťovna vyplatila 170.000,- Celková ztráta 14.500 za 1 rok a 60tkm ;-)
5. 12. 2012 11:49
Re: :)
Takovej pytel by potěšil, jen je potřeba jej najít dřív, než celníci >:-[]

Je pravda, že jsem nikdy ojeté auto z bazaru neměl, všechny čtyři zatím byly v rodině od nova...ale překvapení jsem si taky užil. Je to hodně o štěstí, navíc u Alfy GT a starší E46 člověk musí byt připraven na všechno. :-)
5. 12. 2012 11:59
Re: :)
Ten pytel našla mechanikova manželka, když měl po koupi auto na zkontrolování a jel s ní v tom autě na večeři. Těsně po té co to našla, je shodou okolností stavěla policie. Oba jsou hrozný "čestňáci" a tak ač nebyl důvod z toho byli dost špatný >:-[]
Jinak já před měsícem koupil z rodiny Civica UFO, 4 roky, necelejch 100tkm a cena 100tkč. Za ty prachy překousnu i to, že to je jen 1,4 >:D -alespoň šetřím na benzínu. Stav nového ;-)
5. 12. 2012 12:05
Re: :)
Jen jestli tam nebyl nastrčen schválně, protože to byl jinak maskovanej vrak a ve finále nezbylo nic jiného, než ten pytel zkonzumovat na uklidnění. >:D
5. 12. 2012 12:11
Re: :)
No v podstatě trefa >:D Zhruba rok trvalo rozhejbat to pořádně na benzín i na plyn a když už byla tip-ťop, tak švagr nedostal přednost v jízdě a passat ho totál zbořil 8-s
Avatar - Fandouš
17. 3. 2014 14:21
Re: :)
Přesně! Není nad to mít nové auto u kterého víš na čem jsi a kde je všechno v cajku.
Já si koupil autíčko přes Autobond.cz Mám [odkaz]
Avatar - STi 2008
5. 12. 2012 20:35
Re: :)
ta octávka má hooodně optimistickou prodenjí cenu po 8 letech, já tak neprodal mílem ani po 4 a to byly auta 3xOcta vždy v plné náloži, ovšem bez kůže, tato xenony, ESP, a pod.
4. 12. 2012 20:34
Přední odborník....
Poněkud opomíná například akumulátor, který je u nového vozu vždy také nový, ale u ojetiny má nějaký kus života za sebou.

Totéž se týká i brzd. Jak kotoučů, tak destiček příp. čelistí a výměny kapaliny.

Ostatně o výměnách chladící kapaliny a třeba oleje a filtru v automatické převodovce, vlastně co to kecám, v transmisi, :-) také nikde ani slovo.

Olej v motoru, všechny filtry a pneumatiky jsou sice spotřební zboží, ale většinou jsou už také v nějakém stadiu opotřebení a někdy i na konci životnosti. Tak by se to ve výpočtu mělo nějak promítnout.

Když je teda ten přední odborník. :-|
Rozbalit vlákno
9
4. 12. 2012 20:45
Re: Přední odborník....
Snáď je jasné, že každé jazdené vozidlo je po servise, s novými gumami, nepoškodené, nekradnuté a všetko opravy boli urobené odborne .... ;-)

Pán "odborník" to berie ako samozrejmosť >:D
Avatar - Typhoon
4. 12. 2012 20:48
Re: Přední odborník....
A co filtr tuhých částic u nafťáku?
Avatar - WinDiesel
4. 12. 2012 22:55
Re: Přední odborník....
To same co filtr mekkych castic. >:D
5. 12. 2012 08:00
Re: Přední odborník....
>:D :yes:
5. 12. 2012 08:45
Re: Přední odborník....
Samozrejme. Nechapem, ako mohol zabudnut na vstrekovace CR u Citroenu a Octavie (prip. aj cerpadlo), ktore v sucasnych podmienkach prezije 200.000 km len velmi tazko a "stastny" majitel jazdenky si to bude musiet zaplatit zo svojho. Tato polozka spolu s DPF (FAP) tvori markantny podiel na servisnych nakladoch za jazdene vozidlo a prave toto tam nie je spomenute.
Je to trochu rozporuplne, na zaciatku clanku sa spomina auto ako spotrebny material (s cim sa pomaly da suhlasit), tym padom aj zivotnost jednotlivych komponentov je ako u spotrebneho materialu.
Casy Mercedesov W123 su uz davno za nami...
5. 12. 2012 20:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 12. 2012 13:27
Re: Přední odborník....
Takový auto si ovšem nesmíš kupovat. Buď ještě bez a nebo benzín ;-)
5. 12. 2012 13:31
Re: Přední odborník....
tiez som chcel napisat prospevok podobny tvojmu, este doplnim, ze olej treba menit aj v manualnej prevodovke, brzdy su celkom dost citelna polozka,
plus by som kludne prihodil nejaku pausalnu sumu napr 500eur do servisu za malickosti typu poistky, ci ziarovky, ci kontakty, odidene prve diely typu el ovladanie okien, aut. klimy apod.
Za dalsie autor clanku rata s plnou nakupnou cenou, lenze, kto by neyvuzil moznost zlavenia vsak? Ok u dacie moze byt niekto rad za lekarnicku zadarmo, ale u niektorych inych znaciek napr kia(este pred tymito novymi zlavovymi cenami v cz) mi nemala problem dat 800eur zlavu iba pri jemnom opytani(tj ziadne brutalne tlacenie), ci mi neda zlavu a to este k tomu po telefone.
Zatial co u predaju jazdeniek je skor tendencia tiez predat za nie cennikovu, ale kupujuci zlavnuje, takze to tie pomyselne noznice vyhodnosti znovu iba zatvara.
4. 12. 2012 20:51
Blábol ...
Ináč sa táto znôška nezmyslov nedá nazvať ....

Ak niekto "zabudne" na opotrebenie vozidla a počíta len nevyhnutné minimum na údržbu tak neviem čomu okolo aút rozumie ....

Nové auto má záruku ... často viac ako štvorročnú ... a staršie treba už po kúpe "doladiť" v servise, lebo starý majiteľ na to často "zabudne" ..... a sem tam do je aj dosť drahé ...

O kradnutých a búraných vozidlách pán "odborník" tiež nepočul ....
Rozbalit vlákno
13
Avatar - talio2
4. 12. 2012 21:24
Re: Blábol ...
A co třeba auto z leasingu/operativního leasingu kde to zná jen autorizovaný servis a jde si vše dohledat ? Třeba i podle faktur atd. ?
4. 12. 2012 21:29
Re: Blábol ...
Taková auta jsou hned pryč, pokud nejsi přímo u zdroje.
A i "ověřená" auta jsou často vylítané křápy, předchozího řidiče neznáš...
4. 12. 2012 21:40
Re: Blábol ...
Skutočne dobré jazdenky sa nepradávajú na "voľnom trhu" .... tie idú "svojou cestou" po známych ....

Jedine ak ide o nejaké zriedkavé vozidlo o ktoré nie je na trhu veľký záujem ....
Avatar - talio2
4. 12. 2012 21:44
Re: Blábol ...
vím o firmách, které mají v nabídce i 400 těhle aut.. nuda, bláboly.. pokud chci dát za něco peníze tak si to prověřím a čas tomu dám,ale je pravda, že nejsem typický čecháček co by koupil a pak se divil :-)
4. 12. 2012 23:25
Re: Blábol ...
Určite sa dajú nájsť lepšie kusy ... ale zas to stojí kopu času a teda i peňazí .... zadarmo nie je nič ....

Ale už pobavene pôsobia inzeráty, kde sa dízle predávajú s nájazdom cca 10 tis. za rok ....

Ak už má zmysel auto kupovať tak si ja osobne viem predstaviť jedine tak, že mi konkrétny kus odporučí servisný technik, ktorý pozná nie len auto, ale i majiteľa a celú históriu ....

Ale i tak v našich krajoch nie je nič isté s sú známe prípady, kedy policajti zhabali "utopené" autá určené na likvidáciu, hoci ich oni sami na Slovensku prihlásili a teda legalizovali !!!

Nové auto je nové a nemôže ho NIKDY nahradiť nejaká jazdenka .... nepoznám človeka čo by ľutoval kúpu nového auta, ale poznám dosť veľa tých čo ľutujú, že kúpili jazdené ....

Samozrejme sú výnimky, ako kamoška čo kúpila Mercedes C z lízingovky po chlapíkovi, ktorí si to zle zrátal .... ale takých prípadov nie je veľa zväčša sa nestávajú náhodne ....

Jediným "ospravedlnením" je nedostatok peňazí, ale i tu je otázka či nie je lepší lízing, resp. úver ako "investícia" do jazdeného auta ....
5. 12. 2012 08:08
Re: Blábol ...
Kdyby nebylo lidí, co koupí ojetinu, neměl by článek vlastně vůbec smysl, protože zůstatková hodnota auta ti je k ničemu, když ho pak neprodáš :-) koupit ojetinu je trochu riziko, ale když si dáš majzla a nenecháš se napálit, může se jednat o dobrou investici. A že ty neznáš někoho, kdo by byl nespokojen s koupí nového auta, vůbec nic neznamená. Třeba já znám poměrně málo lidí, co si koupí nové auto. Dá se z toho vyvodit závěr, že se nová auta snad neprodávají?
Avatar - STi 2008
5. 12. 2012 20:44
Re: Blábol ...
Ale prd, Hetrz prodává auta na netu, stejně tak i leaseplan.. Tak těch kydů nech!
5. 12. 2012 13:35
Re: Blábol ...
Takový jsem si koupil a už s ním 2 roky vesele jezdím. Teď mě čeká investice do utržených silentbloků na ramenou, ale to je za litr i s prací. To by šlo :-!
5. 12. 2012 13:34
Re: Blábol ...
No někdy si tu záruku můžeš strčit za klobouk. Známýmu odešlo na Passatu 2,0 TDI po necelých 100 tkm olejový čerpadlo (klasická konstrukční vada těchle motorů, kterou by ovšem GTI neuznal ;-) ) V autorizovaným servisu kam celou dobu jezdí na garančky mu řekli, že to je sice běžná závada, kterou normálně v rámci záruky opravují ale jeho VIN zrovna nefigujure v množině aut, které dle VW může tahle závada postihnout takže si to přes veškerý protesty zaplatil sám. No neber to u novýho auta za 800 k ;-) čili záruka u novýho auta pro mě jako pro kupujícího nic neznamená neb se stejně servis bude vždycky všemožně snažit vykroutit.
5. 12. 2012 23:25
Re: Blábol ...
VW skrátka nebrať. ;-)
6. 12. 2012 08:24
Re: Blábol ...
No ono není nikde řečený, že by si u jiný značky nepochodil podobně. Chtěl jsem jen poukázat na to, že i u novýho auta je potřeba vybírat auto a typ který netrpí žádnými dětskými nemocemi, protože záruka není 100% jistota, že mě to nový auto nebude po dobu záruky stát žádný prachy na opravách.
7. 12. 2012 09:58
Re: Blábol ...
Však ja len rýpem - nedá sa ukázať na jedného, ani negatíva neplatia nikdy plošne. Závisí od modelu, od konkrétneho kusa ako sa vydaril, od toho ako a kadiaľ s ním jazdíš, kto ti ho servisuje...niekto môže mať s Golfom výborné skúsenosti, niekto tragické....a pritom mohli ísť na páse hneď za sebou...
7. 12. 2012 11:54
Re: Blábol ...
Já to taky tak bral ;-)
Avatar - Blue Sun
4. 12. 2012 21:14
Nejlepší
Nejlepší je tam ta Oktáva kombi TDI se stodvaceti tisíci najetými kilometry... >:D V reálu tak stočená na třetinu z tří set tisíc >:D
Rozbalit vlákno
6
Avatar - talio2
4. 12. 2012 21:25
Re: Nejlepší
Tohle se asi pořád ještě najde, ale tento příspěvek je jinak úplně mimo, ale kdo si auto neprověří, budiž mu to přáno.. V ČR je pořád spousta tukanů pro které jsou tyto vozy určeny a já jím je přeju :-)
Avatar - Ronault.
4. 12. 2012 21:29
Re: Nejlepší
Protože se jich chceš zbavit! >:-[]
Avatar - STi 2008
5. 12. 2012 20:52
Re: Nejlepší
Tak nevím, já prodával se serviskou při 250 tis, a značkového servisu -Auto Heller. No, nicméně se auto objevilo-za den, u soukromého baziše s najetými 130 tkm. ;-\
Zákazník to takto koupil, volal , a že prý co vím. když jsem mu řekl pravdu, za kolik jsem prodával-oni vykoupili a že to mělo najeto tolik...no, omyli ho!! nakonec jsem mu pomohl-těm * jsem pohrozil žalobou za klamání zákazníka - vyplázli mu 30 táců! Stejně to jsou *!
5. 12. 2012 13:37
Re: Nejlepší
Ty zcela mylně vycházíš z předpokladu, že každý 4 letý auto musí nutně mít najetý 300 k. Ano spousta takových jich je, ale na druhou stranu jich existuje spousta, který jsou skutečně neježděný. Nesmíš koupit první křáp na který narazíš.
7. 12. 2012 11:51
Re: Nejlepší
Specielně pro tebe včera jsme dávali protihodnotou služební Oktávku 1,9 TDI najeto 86000 km rv 2006. Jen aby sis nemyslel, že když člověk hledá nenajde nestočenou Oktávku. Prostě ne s každým TDI se najezdí kotel ročně.
4. 12. 2012 21:30
Prodejni cena.....
Prodejni cena ojeteho vozu je sice hezka, ale tu neuvidite. Pokud je prodejni cena 180 tisíc, tak dostanete max 160, spíše 150. A celý výpočet je někde jinde.
Rozbalit vlákno
1
5. 12. 2012 08:11
Re: Prodejni cena.....
Záleží, jestli budeš auto prodávat ty sám, nebo ho prodáš bazarníkovi, který prodej zprostředkuje, ponese záruky atd.
Avatar - Ronault.
4. 12. 2012 21:35
Já si myslím, že tady lidi málo...
Tady je to samý možná, kdyby, aby...

Já si myslím že tady čtenáři málo hulej... kdyby víc hulili, tak by i takové prázdné články i ocenili....

... ale určitě je tenhle web čím dál víc pěkně...

[odkaz]

Ani nevím proč, ale hned po pár větách článku se mi připomněla tahle známá část českého filmu...

Tenhle článek by byl hoden nominace do zlatého chlebíčku rovnou celý, do kategorie
"Co by kdyby, aby, aneb bychař roku" :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - šmoula nešika
5. 12. 2012 14:48
Re: Já si myslím, že tady lidi málo...
:yes:
Avatar - STi 2008
5. 12. 2012 20:54
Re: Já si myslím, že tady lidi málo...
>:-[] :yes:
4. 12. 2012 21:35
Snaha dobrá...
... ale jako AZmachr si moc dobrou reklamu neudělal.
Tohle dělám jako konička taky a nechci za to 1,9% kupní ceny vozu:-)
Rozbalit vlákno
0
4. 12. 2012 21:55
jen porovnavejte naoko nesmyslne
prave spousta z nas si porizuje ojetiny aby mela vyssi tridu za stejnej peniz, a casto o vic trid nez jednu, tedy porovnavat kuprikladu Ceeda s Passatem neni as tak od veci

ja mam kuprikladu na auto proste dany rozpocet a prez nej proste jit nechci i presto, ze nato finance mam, ale auto je prome jen auto a proste nemam potrebu zanej dat takove penize, a v takove cene jako to nove mam spousty vytecnych ojetin z uplne jine tridy a s uplne jinou vybavou o ktere se novemu autu v takove cene bude zdat jeste peknych par let

proste radsi budu mit Audi A6 za 200 tisic s vybavou kterou ani dnes nema srovnatelne auto za 800 tisic, a prave takove penize pak hraji tu zasadni roly, to jiz nejsou jen desitky tisic, ale casto nasobky porizovacich cen

cim drazsi a presto tuctovejsi auto (prodava se i prez svou cenu i jako nove velice dobre, tedy hlavne manazerske vozy) proste prvni roky straci velice na cene, ac je to casto auto nejakeho manazera a dostava diky tomu i presne takovou peci jakou by auto dostavat melo, no co udela takovej manazer kdyz je problem na jeho Audi A6/8, Mercedesu E/S, BMW 5/7 kdyz se neco poroucha, ano da auto do servisu hned a po dobu opravy jezdi nahradnim vozem,zaroven takove auto je jiz odzacatku staveno krapet jinak nez nejaky mestsky priblizovadlo kde je predpokladany najezd uplne jinde

takze muj priklad, Audi A6, koupena za 160 tisic, za 5 let na servisu utraceno cca 120 tisic, a to ma odeme auto komplet novej podvozek vcetne naprav a brzd a kazdorocni servis abych mel klid ze je auto v cajku, najeto lehce nad 500 tisic km, vybava na urovni noveho Superbu v cene cca 800 tisic, rozdil v cene tedy lehce prez pul milionu korun, pritom obe auta by odvedli uplne stejnou sluzbu v priblize stejnem komfortu, ja ty penize radsi vyuzil nato, abych si zajel 4x do roka na dovolenou a odpocnul si od dnesniho uspechaneho zivota :-)
Rozbalit vlákno
4
4. 12. 2012 22:08
Re: jen porovnavejte naoko nesmyslne
Jasně, taky takhle udržuju prémiovku. Jenže mě to baví a udělal jsem si z toho zdroj příspěvků do kasičky, takže nula od nuly pojde...na druhou stranu jsou i lidé, kteří potřebují jezdit, ne řešit, která hadička zpuchřela a co už po 300 tkm hoří...
Když se narazí na výprodej manažerskejch aut z firmy, je to radost. Ale jinak bych se bál.
4. 12. 2012 22:29
Re: jen porovnavejte naoko nesmyslne
proto je dobre kupovat vzdy s clovekem co tomu rozumi a s takovejma autama pracuje denne a vi kam kouknout a co sledovat i nasledne pri pravidelnem servisu, tak jako chodim 2x rocne k zubari, tak davam 1x rocne auto do servisu na prohlidku, a kdys nic jinyho tak me nanem vymeni ten kazdej rok alespon olej
5. 12. 2012 13:53
Re: jen porovnavejte naoko nesmyslne
Naprosto souhlasím. Vyjma slova "roly" kde bych napsal měkké "i" ;-) Ovšem existuje početná skupina lidí, která si radši za 250 koupí Dáčii v chudáku než by si koupila 6 let starý BMW 3. Mě osobně přijde líto dát tolik peněz za auto který se mi ani nelíbí i přes to, že mě bude 2-3 měsíce hřát pocit, že voní novotou.
8. 12. 2012 01:01
Re: jen porovnavejte naoko nesmyslne
No ta Dacie spíš novotou smrdí ...
4. 12. 2012 22:18
To nejdulezitejsi neni zmineno
To jestli se vyplati nove auto nebo ojetina je primarne funkcni rocniho najezdu. V kalkulaci je pouzito tricet tisic kilometru rocne, coz je pomerne velmi vysoka hodnota. Cesky prumer podle STK je nejakych 18500km, takze jen malo pres polovinu. Pak ta cisla vyjdou hodne jinak. Spousta soukromych ridicu najede jeste mene, kupovat pak nove auto na deset tisic kilometru rocne je uplny ekonomicky nesmysl.
Rozbalit vlákno
3
4. 12. 2012 22:27
Re: To nejdulezitejsi neni zmineno
:yes:
Avatar - Stejsn
4. 12. 2012 22:41
Re: To nejdulezitejsi neni zmineno
Přesně tak. Další z typických flamewarových článků, které se v podlední době na auto.cz množí jako houby po dešti. Posledně to byl benzín vs nafta. :no:
Avatar - šmoula nešika
5. 12. 2012 14:52
Re: To nejdulezitejsi neni zmineno
:yes:
4. 12. 2012 22:36
Nesmysl
Nepřipadá mi to jako úplně ideální srovnání. Jsem teda koncerňák, ale moc se mi nezdá, že by se i na dalších zde zmíněných vozech musela měnit spojka po 120 000 km. To je trošku přestřelený. A už vidím, jak po 120 000 km všichni mění podvozek :-) Takovýhle servis přichází až kolem 200 000 km.
Co se týče srovnání servisních nákladů u nového a ojetého auta, tak to je nesrovnatelné. Osobně se mi příčí myšlenka nového automobilu už proto, jací vydřiduši jsou v autorizovaných servisech. Kdyby mi nabídli alespoň kvalitu jako před lety. Jinak běžný servis OI s cca 250 000 km na tachometru v autorizovaném servisu (rozvody, komplet přední brzdy, olej, filtry atd.) vyšel téměř na 20 000 Kč. U slušného garážmistra z kvalitních dílů jsem byl s daleko větším servisem (rozvody SKF, brzdy přední + zadní kotouče a destičky ATE Power Disc, silentbloky přední nápravy + STK) za asi 11 000 Kč. Zrovna autorizovaný servis povinný v rámci záruky tvoří velikou položku nákladů na provoz nového vozu a to nemluvím o tom, že to tam kolikrát oje*ávaj tak, že to ani není možný.
Prostě nezlobte se na mě, ale ten článek je mimo.
Rozbalit vlákno
9
4. 12. 2012 22:36
Re: Nesmysl
Ještě dodám, že mě to nadzvedlo tak, že jsem se tu registroval, abych na ten článek mohl reagovat >:D
4. 12. 2012 22:47
Re: Nesmysl
Autorizovaný servis v rámci záruky povinný není, i když to často v autosalonech tvrdí.
4. 12. 2012 22:50
Re: Nesmysl
Možná není, ale už jsem zažil odmítnutí uznání záruky na karoserii proto, že byla jedna servisní prohlídka asi v šestém nebo sedmém roce o měsíc zpožděná. Takže si neumím představit, jak za nimi přijdu v 80 000 km se skočeným řemenem na 1.2 TSI a serviskou, kterou je prázdná nebo vyplněná někde jinde :-) Tě poženou koštětem >:D
4. 12. 2012 22:55
Re: Nesmysl
S prázdnou serviskou samozřejmě nepochodíš nikde. Autorizáky samozřejmě straší reklamacema v rámci záruky a budou se snažit dokázat, že neautorizovaná péče může za závadu. Zrovna s 1,2 TSI bych radši do autorizáku jezdil během záruky pořád, protože bych čekal, že mi řetěz přeskočí ;-)
5. 12. 2012 14:03
Re: Nesmysl
no tak ja ti uz dodam iba tolko, ze si precitaj ten clanok este raz a pochopis, ze tie servisy su myslene v rozsahu 4roch rokov od kupy jazdenky a najazdeni dalsich 120 000km (kedze to je ekvivalent k novemu autu, na ktore sa rataju naklady s rovnakymi km a vekom) , takze rozsah km na vymenu spojky a dalsich spomenutych ale aj nespomenutych veci je 120 000km AZ 240 000km. V tychto km budes v pripade turbodizla nielenze menit spojku a dvojhmotu, ale aj take veci ako turbo, mozno vstreky,FAP, ale napriklad moze prist prekvapenie ako riadiaca jednotka motora(ci dalsie), kompresor na klime, milion cidiel ako cidlo tlaku vzduchu, paliva, podtlakovy okruh, EGR, DRV ventil atd atd atd....
5. 12. 2012 14:05
Re: Nesmysl
no tak ja ti uz dodam iba tolko, ze si precitaj ten clanok este raz a pochopis, ze tie servisy su myslene v rozsahu 4roch rokov od kupy jazdenky a najazdeni dalsich 120 000km (kedze to je ekvivalent k novemu autu, na ktore sa rataju naklady s rovnakymi km a vekom) , takze rozsah km na vymenu spojky a dalsich spomenutych ale aj nespomenutych veci je 120 000km AZ 240 000km. V tychto km budes v pripade turbodizla nielenze menit spojku a dvojhmotu, ale aj take veci ako turbo, mozno vstreky,FAP, ale napriklad moze prist prekvapenie ako riadiaca jednotka motora(ci dalsie), kompresor na klime, milion cidiel ako cidlo tlaku vzduchu, paliva, podtlakovy okruh, DRV ventil atd atd atd....
5. 12. 2012 14:49
Re: Nesmysl
Není to tak úplně pravda, mám na firmě A4 2,0TDI, kde je měněn mimo záruku setrvačník, spojka a převodovka a ta hrazena jen částečně. Najeto +280kkm. Podělat se může úplně všechno, jen to tvrdit jako dogma je nesmysl.
6. 12. 2012 15:01
Re: Nesmysl
tak ale brzdy pochybujem ze vydrzali 280kkm rovnako tlmice, ci ine spotrebne suciastky.
Ale inac poklona tomu autu, zrejme to nebude typicke firemne auto, ktore je najlepsie sportove terenne.
28. 12. 2012 13:21
Re: Nesmysl
Ja som kupil od kamosa garazovaneho accorda r.1999, 2.0l benzin, 108kW, najazdenych poctivych 170 000km za 2500,- E. Okrem vymeny olejov a vsetkych filtrov som menil len prednu lambda sondu za cca. 220,- E, cize do auta som investoval za rok aj s STK a EMISKOU 500,- E
Za 3000,- E mam auto, ktore mi (dufam) aspon 3roky vydrzi, pri dobrej strarostlivosti aj 10rokov. A mam automat. klimu, vsetko v elektrike, ABS, tempomat a co ja viem este co....
Na sidlisku mame stareho hranateho accorda este z polovice 80-tych rokov, to auto denne jazdi.... takze je to nezmar :-)
A ak by sa mi aj na aute nieco posr... a draha oprava by bola, tak zvysok auta predam na nahradne diely a zasa si nieco za 3000- 5000,- E kupim. Cize moja filozofia je, kedze nie som podnikatel- nemam si ako to auto odpisat, tak kupovat preverene jazdenky, zo serioazneho zdroja ktore maju pod 200k km. A keby som aj na to mal, tak auto nad 10 000,- E by som si nikdy nekupil... Samozrejme v tejto cene sa jedna o jazdene auto "slusnej znacky". Radsej pojdem do druhej, tretej hypoteky, pripadne kupim garaz, takymito investiciami nemam co stratit, a to pri kupe auta ci uz noveho alebo jazdeneho nemozem povedat :-)

PS: ako nase stare mamy hovorievaly: "Nekupuj si auto zacinajuce na F !!!!, cize Fiat, Ford a francuzske" :-), aj ked mam pocit, ze ford je niektorymi modelmi na tom docela dost dobre-- vid focus
4. 12. 2012 22:42
Ten článek je zjednodušující, ale v zásadě výstižný
Samozřejmě, že ojetina je riziko očekávaných i nečekaných výdajů. Zas u ní častěji bude druhá sada kol, levnější havarijní pojištění atd. Kdyby se měl napsat pořádný elaborát "výhodnosti" nových vs. ojetin, dalo by to na knihu, ne na schématický článek. Ten přesto ukazuje to hlavní: roční ztráta ceny vozu je samozřejmě vyšší u drahých aut vyšších tříd. Uvažování nový kompakt za 300k nebo jetou střední třídu za 200k + rezerva na servis je poměrně časté. Záleží na způsobu využití auta, preferencích, znalostech a kontaktech (ty umožňují bezpečnější výběr a údržbu ojetiny). Rodina s třemi a více dětmi a 250-300k na pořízení auta moc výběr nemá - buď Dacia nebo ojetina.
Rozbalit vlákno
1
5. 12. 2012 14:13
Re: Ten článek je zjednodušující, ale v zásadě výstižný
ja by som povedal, ze problem je tak komplikovany, ze sa bude nielenze podla modelu, ale dokonca aj podla vybavy.
Ja to radsej pausalizujem tak, ze cisto na peniaze je lepsie kupit jazdenku, ale ak mam do toho zaradit rizika vyplivajuce z kupy jazdenky, tak je na tom lepsie kupit radsej nove.
Tak ale ono to zalezi na prioritach daneho jednotlivca.
4. 12. 2012 22:42
Zvláštní výpočet
Jedna věc mi na tom výpočtu nesedí: pokud jsem ochoten jezdit v autě až do jeho osmi let věku a relativně vysokého nájezdu kilometrů (proč ne, já s tím problém nemám), můžu si přece do té doby nechat i NOVÉ auto, ne?

Takže během osmi let budu mít buď JEDNO auto od nového (0 - 8 let) nebo DVĚ ojetiny (4-8 a pak znovu 4-8). A to už ten propočet bude vypadat zase trochu jinak...
Rozbalit vlákno
2
4. 12. 2012 22:49
Re: Zvláštní výpočet
Ale jo. Tohle měly být modelové případy dvou typů motoristů, kteří po čtyřech letech točí buď nové nebo ojetiny.
Avatar - Blue Sun
5. 12. 2012 10:09
Re: Zvláštní výpočet
Kolik ale takových je mezi nefiremní klientelou?
4. 12. 2012 23:00
Vochtafka
Vojete Octy uz idu tak zle na odbyt, ze im treba spravit tucne PR ako najlepsej ojazdenke, co svet kedy videl?
Samozrejme, fTeDeIcku...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Choochoo
4. 12. 2012 23:13
Ford Focus
Z modelove situace vychazi jasne nejlepe koupe noveho Forda se ztratou prumerne cca 38,5tis rocne po dobu 8 let. Octavka za 8 let prumerne ztrata rocne 47tis. Pokles ceny Skody uz neni co byval ;-) Ted asi leti Ford ;-)
Rozbalit vlákno
0
4. 12. 2012 23:42
Je treba zobrať do úvahy aj výbavu
Čím si viac človek potrpí na výbavu auta, tým viac sa mu oplatí ojazdené. Pri kúpe nového auta doplnková výbava stojí aj 100 alebo 150 tis. Kč (doplnkovou výbavou myslím aj výkonnejší motor), ale pri ojazdenom aute ma stojí cca tretinu (u 3-ročného auta). Cena mimoriadnej výbavy klesá rýchlejšie ako cena samotného auta.
Rozbalit vlákno
0
5. 12. 2012 00:00
Ing. Aleš Zich je přední odborník ?
Sice se prohlašuje za předního odborníka na prověřování technického stavu ojetých automobilů a je majitelem konzultační společnosti ......................... , ale.

Poměrně zajímavé téma, které by mohlo zajímat nejednoho čtenáře, nejen laxním, povrchním a zcela neodborným přístupem úplně znehodnotil a lidově zastřelil, ale i svým způsobem čtenáře tímto hnojem vlastně nejen podcenil, ale snad i urazil. Já to tedy tak cítím a po přečtení diskuze mám pocit, že nejsem sám. Příspěvky zatím +/- 20ti diskutujících to signalizují.

Prosím, příště více propracovat. ;-\ 8-s :no:

Proč u Citroëna jako u jediného figuruje položka "drobné opravy" za 30000 Kč ??? ;-\
Rozbalit vlákno
3
5. 12. 2012 01:13
Re: Ing. Aleš Zich je přední odborník ?
Ta položka je diskutabilní, ale zrovna jednu C5 znám. Majitel ji vzal novou a celou dobu se modlí, aby se jí už zbavil, když naposledy ukazoval servisku, měl tam už 74 záručních oprav. Hlavně na elektrice se pokazilo snad úplně všechno. Třeba auto při zamykání jeden čas spouštělo alarm, tak ho nechával přes noc odemčené aby nevzbudil půl sídliště a doufal, že ho někdo ukradne :-) Nastaly i horší závady - na dálnici za prudkýho deště mu přestaly fungovat stěrače. Úplně se zblbnuly ovladače, dělaly něco jiného než měly.
Problém prej byl hlavně s nějakou hlavní deskou do které bylo všechno svedeno.
Potom otec měl C4 úplně novou a hned po odjezdu z autosalonu po asi 20 kilometrech mu vyletěla nějaká hadice z motoru, vytekl olej a auto odmítlo pokračovat. Potom ale už žádná závada nebyla kromě neustále praskajících žárovek v blinkrech, které ničilo zběsilé blikání při každém zamčení/odemčení...
5. 12. 2012 07:34
Re: Ing. Aleš Zich je přední odborník ?
No tak takovéto příspěvky miluju - úplně stejně můžeš narazit na špatný kus u téměř každé značky.
Prostě to není objektivní, když je ve srovnání jen u toho Citroënu uvedena tato položka.
BTW já mám C5, mám najeto cca 210tisíc a auto šlape jako hodinky. Před tím jsem měl Picasso, prodával jsem ve 180tisících a bez závad, takže tak o spolehlivosti.
Ale jak říkám je to vždy o kusu. Jestli se pokazí součástka kterou automobilce dodává třeba Bosch nebo Siemens, je úplně jedno jestli je ta součástka v Citroënu, Fordu nebo jinde....
5. 12. 2012 14:18
Re: Ing. Aleš Zich je přední odborník ?
ja mam 407 a prva zavada az pri 160 000km....odisla baterka.
A blinkre mi tiez zbesilo blikaju pri otvarani, napriek tomu mam ziarovky povodne (je pravda ze blikrom v premavke ale moc neublizujem, v podstate ani stieracom - tiez povodne - dazdovy senzor som deaktivoval v diag).
5. 12. 2012 00:02
Velmi diskutabilní článek
Velkou část nákladů na provoz nového auta tvoří ztráta jeho hodnoty.A třeba v článku zmíněná 1.6 TDi u OII nebo FoFo mají ve stáří 4 let v inzerátech na netu v průměru zhruba tu cenu, kterou autor uvádí. Tzn. v reálu o 10% nižší. Ooops, a už nám tam letí do ročního provozu nějakých 5 litrů navíc a o obdobnou sumu se zleňuje provoz ojetiny. A že by nějaký blázen koupil 4 roky starou C5 a takhle olítanou za 280? Ok, beru tak 230 max. Šup, a už nám tam ročně letí 10 litrů na obě strany.

A servis? U ojetiny už neřeším žádnou záruku, takže si zajedu do garáže, kde mi servis z origo dílů udělají za polovičku proti autorizáku.

Podobně pojištění. Asi bude rozdíl, pokud chci havarijně pojistit auto s cenovkou 400-600tKč nebo 150-250.

A co je zásadní - v článku se počítá s nějakým hypotetickým nájezdem 30tkm (a od něj odvozených servisních nákladů), který je výrazně nad průměrným nájezdem soukromých osob v ČR, který je někde okolo 12.500 km. Tzn., že "průměrný" našinec, který si koupí ojetinu, ty servisní náklady má v mnohme delším časovém období a také asi v jiné výši (viz. opět garáž vs. autorizovaný servis).

A všechny tyto faktory ty nůžky mezi celkovými nákladyna provoz nového auta vs. ojetiny s ohledem na běžný český nájezd rozevřou na dvoj- až trojnásobek toho, co je uvedeno v článku, v případě naprosto běžných aut. U ne tak běžných aut, které nejsou tak profláklé a zákazníky poptávané, to může být ještě více.
Rozbalit vlákno
4
5. 12. 2012 07:33
Re: Velmi diskutabilní článek
Chtěl bych vidět někoho normálního, kdo dá za 4 roky starou Octávku 1.6 TDI 200 000,- Kč. On ten výpočet je celý trochu mimo. Už jen proto, že nová Octávka 1.6 TDI se dá koupit za 340 000,- bez smlouvání.
5. 12. 2012 18:18
Re: Velmi diskutabilní článek
Proto taky uvádím, že reál bude o 10% jinde.
5. 12. 2012 14:38
Re: Velmi diskutabilní článek
230 000 kupis, ale so stocenymi km, alebo realnymi 200 000km.
A neviem preco, ale aspon u nas na sk sa havarijne poistuju auta z NADOBUDACEJ hodnoty auta ked bolo nove, maju dokonca na to tabulky a vedia to vyratat celkom presne. Takze ked pridem napr s 15rocnou audinou v realnej hodnote 3000eur , tak budem mat vyssiu havarijku ako na novucicku fabiu2.
5. 12. 2012 18:25
Re: Velmi diskutabilní článek
Dle Tipcars je u těchle pár kousků, které se u nás prodávají s r.v. 2008 medián ceny těch 230tKč a nájezdu cca. 150tkm. Takže opět, pokud něco ještě usmlouvám, tak 230 je za tohle u nás reálné maximum.

V ČR se auta pojišťují i na současnou hodnotu, takže já každoročně aktualizuji pojistku s ohledem na aktuální reálnou prodejní cenu auta. Jedno jsem kupoval např. ve chvíli, kdy po 5 letech mělo prodejní cenu na úrovni 15% pořizovací a havarijní pojistka je možná menší než za srovnatelnou Fabiu.
5. 12. 2012 01:32
Pro toho, kdo potřebuje jezdit,
se ojetina nevyplatí. Tím myslím skutečně hodně a pravidelně jezdit. Ojetina je celkově opotřebovaná. Může se tedy pokazit cokoliv s větší pravděpodobností, než u nového auta. U auta se neničí provozem jen klasické spotřební díly. Třeba všechno gumové s roky a neustálým zahříváním/chladnutí a otěrem stárne, různá těsnění a gufera ztrácí pomalu těsnost. Někdy to znamená "jen" motor celý od oleje, někdy třeba zvýšenou spotřebu nebo pronikání kapalin do sebe a následně destrukci motoru. I když jsou dnes kvalitní oleje, stejně rostou provozní vůle v motoru. To časem opět může znamenat vyšší spotřebu nebo vážnou závadu. Taky chladič může být zanesený, výměník klimy netěsný. Na našich cestách pravděpodobně podvozek v háji nebo aspoň načnutý. Sice třeba ještě auto na STK projde, ale sníží to komfort jízdy stejně jako už ne zcela zdravé silentbloky.
Starší auto bych doporučil jen ve 2 případech:
1. Kupující je fanda, auto má spíš pro zábavu, nevadí mu řešit na autě vady.
2. Kupující nemá ani na nejlevnější nové auto a nemůže si dovolit ani půjčku. Potom se vyplatí koupit cokoliv bez zřejmých vad třeba za 30 tisíc a nechat si rezervu na případný okamžitý servis po koupi a investice do udržení auta v chodu.
Rozhodně nemá cenu kupovat drahou ojetinu místo stejně drahého nového auta. Příklad: známý si koupil ojeté BMW 7. Jel jsem s ním, stáhnul jsem okno a jeho málem trefil šlak. Potom z něj vypadlo, že to stahování okna je rozbité a okno už nejde nahoru. Laborovali jsme s tím snad půl hodiny... Klima samozřejmě taky nejela. Když jsem se ho ptal, proč to nenechá opravit, tak prej to bude stát minimálně 20 litrů a ty teď prostě nemá :-)
Rozbalit vlákno
2
5. 12. 2012 07:18
Re: Pro toho, kdo potřebuje jezdit,
Co je to ojetina? Má to nějakou definici? Když koupíš ojetinu se 100 tkm, s ukončenou zárukou, jde o prakticky dobře zajeté auto. Klidně můžeš sloužit do 200 tkm bez větších investic. Zrovna BMW 7mičkové řady je dobrým příkladem. Na tipcars třeba jsou dvouleté-tříleté sedmičky, s nájezdem 60-100 tkm za cca 40% ceny! Garantuju ti, že to auto bude jezdit naprosto spolehlivě další rok až dva.
Jestli mluvíš třeba o E39, tak to není ojetina, to je vrána po smrti.
5. 12. 2012 13:01
Re: Pro toho, kdo potřebuje jezdit,
Tak zalezi co si predchozi majitel predstavoval pod pojmem "zajet auto". Zejmena u firemnich aut (z ciziho krev netece) je to ponekud sazka do loterie.
5. 12. 2012 07:44
Vyplatí se nové auto?
Známý provozuje Phaetona 6.0 W12. Pořídil ho jako cca pětiletého. PC nového auta cca 5 miliónů.
Jeho stál 500 tisíc. Auto mělo najeto 70 tkm. Jestli to chce někdo zpochybňovat, vítám to. Kdyby měl nalítáno víc, jen to potvrdí to, co chci říct. Do oprav za dva nebo tři roky narval tak 300 nebo 400 tisíc, největší peníze spolkla generálka automatické převodovky, zapříčiněná vychcaností mechanika, který zaúčtoval výměnu oleje a neprovedl ji a následně to udělal ještě jednou. To ale není podstatné. Auto ho tedy stálo dohromady - dejme tomu milión, když to pořádně přeženu.
Ale ten milión ztratil původní majitel tím, že vyjel ze dveří autosalónu:-) Možná je to trochu přehnané, ale ne až tak daleko od pravdy. Filozofie toho mého známého je v tom, že chce jezdit velkým pohodlným autem, ale ačkoliv na to má, nikdy si ho nekoupí, vždycky je někde možnost za ty peníze dobře zainvestovat třeba do další nemovitosti.
Přitom bydlí v novostavbě, kde spousta lidí parkuje v podzemních parkovištích auta, které mají klidně hodnotu bytu, ve kterém bydlí.
Trošku tady čtu o tom, jak lidi řeší "bůhvíco v tom dělal předchozí majitel". Musím se smát. Nedávno dělali spotřebitelský test kečupů a všechny do jednoho obsahovaly mykotoxiny. Jinými slovy, není možné koupit jiný kečup než ten, který je udělaný ze shnilých rajčat. A všichni si to dávaj a mlaskají jaká je to dobrota. Dtto masné výrobky, pečivo, atd. Hlavně, že mám auto, ve kterém jsem seděl (a masturboval:-) jenom já sám. Tihle frajeři nejezdí vlakem a nelítají letadlem, nesedli by do taxíku, ve kterém se už zaručeně někdo poblil:-)
Není ojetina jako ojetina pánové... jednou, až mně omrzí střídat auta po roce (rekord mám dva) tak se mi ojetina možná vyplatí, do té doby je to pro mně plýtvání... protože prodávat auto, které je ještě v záruce, to je zhovadilost.
Rozbalit vlákno
6
5. 12. 2012 11:37
Re: Vyplatí se nové auto?
Ale v Phaetonu se přece pohodlněji sedí na zadních sedadlech - místo řidiče není určené pro majitele ale pro řidiče >:D
Avatar - HitmanPB
5. 12. 2012 23:51
Re: Vyplatí se nové auto?
Neboj sa, sedadlo vodiča nie je zbité z dosiek, je rovnako pohodlné, ako tie zadné ;-)
Mimochodom sú ľudia, ktorí radi šoférujú :-)
Avatar - Johny.Rico
5. 12. 2012 11:54
Re: Vyplatí se nové auto?
Takže ty máš nový kečup, ale propaguješ spíš ten s mykotoxiny :-) Ne já to chápu a líbí se mi tvá osvícenost. Z 99% je to totiž tak, že ti, kteří mají novotu děsně nadávají na ty, co mají ojeté. O takových si myslím, že jsou jedničky (po Kalousovsku). Pro tebe teda palec :yes:
5. 12. 2012 14:59
Re: Vyplatí se nové auto?
ty asi usuzuješ z posledního odstavce, tam mělo být napsáno, že jednou se mi nové auto vyplatí. kupuju ojetiny samozřejmě. i když v relacích, za které by spousta lidí pořídila nové.
Avatar - HitmanPB
6. 12. 2012 00:06
Re: Vyplatí se nové auto?
Z toho, čo Si napísal je jednoznačne zrejmé to, že Tvoj známy používa hlavu a nemá ju iba na to, aby mu nenapršalo do krku :yes:

Samozrejme že absolútne súhlasím aj so "SamanAR" v predchádzajúcom príspevku.

Sú autá, ktoré zaplatíš vtedy, keď ich kupuješ a sú autá, ktoré si dokupuješ po celú dobu ich vlastníctva a ešte aj vtedy, keď si ich kúpiš ako jazdenku >:D

Každý má svoju pravdu...
2. 10. 2013 09:05
Re: Vyplatí se nové auto?
Tak to je divne, najskor tvoj znamy kupil stoceninu v spatnom stave, mozno oprava po havarke. Tieto limuziny v prvych rokoch nabehaju aspon 30k rocne, 5 rocny voz a 70t km mi nesedi. Nikto si to nekupuje aby mu to potom stalo v garazi.
Automaticke prevodovky v tych vozoch vydrzia bezne nad 200tis km, pokial to teda nieje diesel kde odchadzaju skor.

To co tvrdis s vymenou oleja v prevodovke mi nesedi, ten sa meni mozno tak po 100tis km (i ked vyrobca aut bezne tvrdi ze je dozivotna). To ako za rok na tom nabehal tolko ze kazdy rok musel menit ten olej?
Skor mas na mysli vymenu oleja v motore ktora ale s poruchou prevodovky nesuvisi.
5. 12. 2012 09:03
diskuze zbytečná - bojkotoval bych ji
Takto zjednodušující... Je to v podstatě z redakce jenom další flame, aby se tady strhla sáhodlouhá diskuze a každý hájil to svoje, v podstatě vždy správné, stanovisko.
Realita českých cest je zatím taková, že 30tis. a víc roční nájezdy se týkají firemních vozidel, soukromě doma najedou lidé v širokém okolí z 90% do 15tis.km.
Takže ano, kdybych najel 30tis. za rok, bavím se o novém autě. V ostatních případech je to vzhledem k nákladům, které jsem schopen stlačit u ojetiny na minimum (nebavím se o šetření na vozidle), stále zachovalé a přiměřeně ojeté dobře vybrané a zvolené vozidlo daleko levnější alternativou.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - šmoula nešika
5. 12. 2012 15:12
Re: diskuze zbytečná - bojkotoval bych ji
Ty´s na to kápnul! Tohle je jen další redakční provokace. Hodně kliknutí, hodně příspěvků v diskusi... Tady máte další komentář, ať máte radost a můžete si ho strčit no, vy víte kam... Baví toto redakci ACZ? Jestli ano, tak nejste hodni auta.cz a můžete se rovnou přejmenovat třeba na news.auto.blesk.cz. Promiňte mi tu upřímnost, ale na klikání, diskutabilní články a obměnu diskutujících jste fakt mistři.

HANBA ACZ :no: :no: :no:

HANBA ACZ :no: :no: :no:

HANBA ACZ :no: :no: :no:

No tak, udělejte občas taky něco pro nás, čtenáře!!!
Avatar - matii
5. 12. 2012 10:13
Co se vyplatí ...
... co se vyplatí .... CO SE VYPLATÍ ?!!!!

Takhle neustále uvažuje jeden můj známý, až z toho zapomněl žít a pořád jen počítá co se vyplatí.

Pokud máš rád dojem něčeho lepšího a nevadí ti, že auto už někdo nějaký ten rok používal, kup si klidně ojetou A6. Pokud ale preferuješ vůni novoty a pocit, že jsi ten, pro něhož jediného bylo auto vyrobeno, jezdi klidně v nové Dacii.

Důležité je, aby ses cítil dobře a nepřemýšlel, co se ti vyplatí. :-)
Rozbalit vlákno
2
5. 12. 2012 11:08
Re: Co se vyplatí ...
Přesně tak! A navíc, což jen potvrzuje diskuse pod článkem, když už, tak každému se vyplatí něco jiného. Čili opět dlouhá úvaha o ničem, aby se zaplácla stránka. ;-)
Avatar - šmoula nešika
5. 12. 2012 15:25
Re: Co se vyplatí ...
Když umíš dobře vybírat, koupíš i spolehlivoého Itala za cenu feldy. A důležité je i dobře myslet a doufat, že je to auto z dobrých rukou... [odkaz] [odkaz]
5. 12. 2012 11:03
Papírově to sedí...praxe?...
Dám modelovej příklad, před 4-mi lety jsem kupoval A4 Avant se slušnou výbavou a pěknou cenou, skladový auto. Během prvních dvou let a tedy záruky se měnila 1xpřevodovka (špatnej kus), dělala výrazná revize přední nápravy (údajně bylo víc takových aut) a běžná údržba.
Po ukončení záruky prošla převodovka znova revizí a opravou (reklamace na to, že je to vlastně ještě v záruce, neboť byl problém po cca 8 měsících od výměny byla uznána jen částečně), novej autorizovanej servis při klepání přední nápravy zjistil, že v rámci svolávačky původní servis nevyměnil ramena, ale jen je různě dovyvažoval a závaží odpadla, takže plná cena (můžeš se soudit kamaráde...).
Nicméně kromě investice do dvouhmotovýho setrvačníku před půl rokem už jinak nic. Auto stále jezdí na firmě, má 280tkm a minulej týden jsem si ho z důvodu sněhu bral na průlet Německem.
Asi každej bazarník by se zatetelil blahem, při výše uvedeným nájezdu je interiér jako novej, nic neklepe, nedrnčí, motor jede stejně jako v prvním roce, tlumiče (původní!) tlumí, vše naprosto funkční.
Závěrem...auto mě první dva a půl roku z důvodu prvovýrobních vad stálo víc než teď... Není to úplně obvyklej případ, ale zase tak zanedbatelný procento to nebude.
Rozbalit vlákno
7
5. 12. 2012 11:33
Re: Papírově to sedí...praxe?...
"původní servis nevyměnil ramena, ale jen je různě dovyvažoval a závaží odpadla"

Jak se prosím vyvažují ramena? :-O
5. 12. 2012 11:55
Re: Papírově to sedí...praxe?...
Nevím, auto hopsalo a vibrovalo řízení s novými pneu na jakýmkoliv povrchu, kola OK a servis mi tvrdil, že došlo k výměně ramen. Druhej servis, že šlo o vadnou várku, co měla být měněna a našli tam pouze závažíčka.
5. 12. 2012 14:47
Re: Papírově to sedí...praxe?...
Hovadina :no:
5. 12. 2012 11:34
Re: Papírově to sedí...praxe?...
Chyby z výroby se musí vychytat, od toho je první majitel :-)
5. 12. 2012 11:59
Re: Papírově to sedí...praxe?...
JJ, bylo to naposled, co jsem kupoval první rok výroby. :-)
Avatar - iudex
5. 12. 2012 11:35
Re: Papírově to sedí...praxe?...
Otázka znie, či by si si toto auto kúpil ako ojazdené, keď vieš, čo tam všetko odišlo ako u nového? Nie je reálne očakávať, že takýto blbý kus už bude jazdiť bez problémov do konca svojej životnosti.
Btw. čo si mal za prevodovku? Manuál snáď dvakrát neodišiel, alebo?
5. 12. 2012 11:58
Re: Papírově to sedí...praxe?...
Ano manuál...dopis od Audi ČR s dotazem, zda-li se jedná o moje první auto s manuálem mám u sebe stále :-)
Obecně však, až na výše vypsaný věci, který spíš dávám na vrub prvnímu modelovýmu roku nový generace je auto spolehlivý. Možná by stálo za to nafotit a dát na MACZ, je opravdu v překrásným stavu.
5. 12. 2012 11:30
Pro ty
Co najedou za rok do 10 tkm je nové auto zbytečný luxus a vyhozené peníze. Raději koupit rok dva staré :yes:
Rozbalit vlákno
0
5. 12. 2012 11:32
Nesedící výpočty
U té C5 kombi mi to úplně nesedí.
Sám ji mám kupovanou 4 roky starou za 190.000,- dnes po skoro dalších 3 letech je prodejní cena kolem 120.000,-
Najeto za ty 3 roky 60kkm, investice do oprav kolem 10 tisíc (např rozvody 3000,- vyčištění FAP a nová náplň 3000,-) a pár hodin vlastní práce (+ zimní kola)
To jsou (i se ztrátou hodnoty) náklady kolem 30 tisíc ročně - dost daleko od uváděných 70 tisíc.
Možná by to sedělo, kdybych jezdil opravovat jen do autorizovaných servisů, ale z to mě tam už dávno vyléčili, kupuju od nich jen díly nemající náhradu v druhovýrobě.
Rozbalit vlákno
7
5. 12. 2012 11:38
Re: Nesedící výpočty
Nevím jek je to se servisem hydropodvozku u C5, ale děl li se rpavidelně výměna kapaliny a "koulí" je to ranec ;-\ Pokud si dobře pamatuji tak před cca 10 lety stála jedna nová koule na BX kolem 2500,- krát 4. Plus zásobníky tlaku ty jsou dva:-( Může jen tenhle servis vyjít na i na 20 000,- C5 má "koulí" dalek víc, ale jak říkám neznám jejih životnost ;-) .
5. 12. 2012 11:52
Re: Nesedící výpočty
Ne každá C5 má hydropneumatický podvozek, ten je za příplatek. Z článku nevyplývá, jestli ho tato C5 má nebo ne. Pokud se týká servisu hydropneu., jsem na tom stejně jako ty. Nevím o tom přesně nic. Ale myslím si, že koule se preventivně nemění, většinou se jen dofukují. A to není takové drama.
5. 12. 2012 14:46
Re: Nesedící výpočty
V koulích není co dofukovat, je tam pouze membrána nad kterou je plyn pod kapalina. ;-) Osobně jsem C5 bez hydra ještě neviděl. ;-\
5. 12. 2012 14:53
Re: Nesedící výpočty
Je, právě ten plyn - dusík. Stojí to asi talíř.

Líp se dívej.
5. 12. 2012 15:31
Re: Nesedící výpočty
A jaký smysl ho má doplňovat když utíká přes membránu? Hold český přístup k servisu auta, chápu ;-) No a co že to nakonec vyjde dráž.....
:yes:

A co se týče C5 s klasickým podvozkem sem s ní. :-)
5. 12. 2012 16:31
Re: Nesedící výpočty
Já s tím přímou zkušenost nemám, v BX vím, že to dofouknutí vydrželo cca rok až dva, měl jí kámoš. Nemám C5, ani bazar, novou si můžeš koupit v krámě. Teď je ten podvozek, tuším, podle motorů a výbavy daný. Buď Hydractive III+ nebo Métallique.
5. 12. 2012 11:41
Re: Nesedící výpočty
Je tam toho samozrejme vice. Dalsi problem je ze se srovnava aktalni bazarova cena v pipade prodeje a aktualni cena noveho vozu. Zrovna ten ford stal pred 4 lety nejmene 550tis. a ted se prodava pod 200, to je mnohem vetsi ztrata proti tomu co tvrdi clanek. Vztahnu li to na toho forda za 340 tak prodejni cena za 4 roky bude tak 130 tis.
Pokud by se jeste pocitalo s najezdem kolem 15tis rocne coz je asi beznejsi nez zminovanych 30, jsme uz uplne nekde jinde. Pan je tedy zjevne velky odbornik...
Avatar - Papír1
5. 12. 2012 11:34
Špatné zadání či jen účelová dezinformace?
Nějak nerozumím již zdadání. Auto 4 roky při ročním nájezdu 30tis = 120tis km

Pokud pročítám diskuze atd. tak každý najede průměrně 15-18tis za rok. Vice najedou jen lidi co mají auto jako práci - cesťáci, řidiči z povolání. atd

Je to jednoduché, prostě člověk má limit +- 280tis. Buď si za to koupí nové "našťouchanou" Dáčii či SX4 nebo hit Rapid či Ceed v holobytě. Ale nebudou buď moc bezpečné, či vybavení či veliké. A nebo si koupí ojeté Mondeo Passat atd za 230tis, která jsou větší, bezpečnějsí , lépe vybavená atd a dalších 10tis dáte do prvního servisního intervalu.

Ale ralita je většinou jiná. Já najezdím napr +- 15tis za rok. Auto si nechávám +-7let. Takže můj pekáč stál v roce 2003 +- 950tis. ceníkový, mohli dostat slevu a reálná cena byla 800tis. Já ho koupl po 4 letech za 250tis. Takže pokles po 4letech je 550tis, přepočteno na roky 137tis za rok. To je jen pokles hodnoty. Já mám auto již 5 let a reálná hodnota je +- 65tis. Takže jsem za 5 let tratil +- 185tis , na roky 37tis. Nájklady na servis spotřebních věcí jsou měnší -30%, neb již nejezdím do autorizáku, ale měním díly co u nového se nemají čas se projevit - vzpěry zadních dveří, silentboky, čepy, baterku u DO, baterku, startér, xenonové žárovky atd. To jsou zatím opravy do 20tis Ale za +- 60tis mě čekají rozvody, ale to je za +- 4roky, a možná někdy vstřiky ( Denso) 4x9tis, ale to je daň za ojeté auto.
Rozbalit vlákno
0
5. 12. 2012 12:57
Prodej po 4 letech
Já jako soukromá osoba bych auto, které šlape jako hodinky, bych po čtyřech letech nikdy neprodal. Možnost, že další vůz bude hujda se kterou budu pořád v servisu (byť zadarmo v záruce) nestojí za žádné prachy.
Pokud budu mít křápa, prodám hned, i po roce.
Rozbalit vlákno
0
5. 12. 2012 13:16
zasadna chyba...
...ktora zraza uroven clanku je v tom, ze autor predpoklada bezproblemovy nabeh tych prvych 120 tisic km, kedy majitel nebude platit nic len servisne prehliadky, a sem-tam daku ziarovku. Lenze testy na 100 tisic km ktore robi Autobild ukazuju, ze to je len zbozne zelanie majitela, ale v realitie skor len vynimka...
Rozbalit vlákno
0
5. 12. 2012 14:31
hm
Článok a diskusia úplne o ničom...

Stačilo by iba toľko: Ak by ľudia mali peniaze na nové auto tak by si ho aj kúpili...Keď nemajú tak vymýšľajú obhajovacie vety...kto tvrdí opak, klame sám seba!
Rozbalit vlákno
3
5. 12. 2012 15:20
Re: hm
Ale, tak jednoduchý to neni. Někdo má holt jiný priority. Třeba rodina, bydlení, zábava.. a milion jiných věcí. Já třeba potřebuji provozovat auta 2+1 lesního dělníka. 1 najede cca 20tkm za rok, druhé 15tkm za rok a lesní dělník tak 200km. Na pořízení nových bych peníze dohromady dal(měsíční příjem domáctnosti 50+), ale potřebuji to? Proč kupovat za 200 "srágoru", když si za 100 vozim zadek ve 4 roky starý Hondě s výbavou, kterou do low endu začnou dávat tak za x let a spolehlivostí, o který se lacinejm škatulkám leda tak zdá? Proč koupit nové rodinné 7 sitz MPV za naprostý nesmysl, když MPV od Mitsu za 70tkč slouží a sloužit bude stejně? Raději dopřeju dětem, manželce, postavim na baráku, prolétám na ultralightech atd, atd. I tak si užívám vesnické buranské závisti, každej je přesvědčenej že mi tam stojí auta za kdoví jaký prachy. Jen o tom lanceru 4x4 co mám do lesa nemaj valné mínění, ještě aby, vždyť byl za 2.500,-kč >:-[]
5. 12. 2012 15:37
Re: hm
Až budu mít pět miliónů volných na nové Ferrari, koupím si radši ojetého Ghosta:-)
5. 12. 2012 18:43
Re: hm
Pokud člověk najede ročně málo, tak nové auto prostě nemá smysl, pokud dotyčnému nejde o ten "pocit". Ztráta hodnoty brutální, zbytečně vysoké náklady na pojistku, servisní prohlídky apod. a k tomu ještě rok to nové auto zajíždím a poznávám první mouchy.

Já jsem zatím kupoval jen ojetá auta a na základě tohoto článku jsem si to schválně spočítal. Průměrně šlo o 3,6 roku staré auto, a to za cenu 31% reálné nové ceny těchto aut. Takže cena třetinová a užitná hodnota min. 95% nového auta, protože nějaké ty drbky a problémy tam prostě vždycky jsou. I když na druhou stranu, ty e vyřeší v za rozumný peníz v garáži místo dohadování se s autorizovaným servisem.