Po pěti letech přichází nový kompaktní hatchback od Toyoty. Opět se jmenuje Auris, ovšem proti stejnojmennému předchůdci přináší několik výrazných změn.
Vydechy klimy Aurise na stredovym panelu zrovna nejsou nejhezci(ikdyz Audi RS6 je ma zrcadlove skoro stejne prevracene dolu), ale hlavne je zapomnel projektant prohodit s displejem navigace.
Kam se podeli ergonomove, ze by studovali vsichni na managery ;-)
Opravdu je spotřeba 4.8 při konstantních 120 hodnota, kterou mohou turbodiesely jen závidět? S moderním malým dieselem v kompaktu se podle mě lze do pěti litrů bez velkých problémů vejít.
Co je tak zásadně špatně na volantu? Ok, tlačítka pro levou ruku jsou dost velká... ale jinak se zdá, že by to mohl být příjemný volant s konzervativním designem a silným věncem. A mimochodem, Impreze se to taky moc nepodobá.
Ta 1,6 valvematic je mistrovské dílo. Tohohle dosáhnout bez turba a přímého vstříkování - masterpiece za nízkou cenu. HSD je zase dobrou volbou pro lidi co chtějí automat (kvalitní), takže za mě dávám Toyotě :yes: .
To, že umí plynule měnit převodový poměr, ještě neznamená, že má konstrukčně něco společného s typickou CVT. Je to jednoduchý planetový převod, v klasickém automatu jich máš hned několik. Tuhle schopnost mu dávají elektromotory.
nesouhlasím. Výkon je u 1.6 stejný jako 2.0 D-4D, tak nevím, co tě udivuje na srovnatelné dynamice...
A abychom se dostali do roviny konkurence, základní 1.2 TSI 77kW zrychluje za 10,5 s na 100 km/h... Nepochybuji, že tahle 1.6 by malému TSI v dálničních rychlostech naprášila, ale 1.6 alespoň z popisu nevypadá jako kdovíjaký zázrak pro každodenní použití. Ladit dnes výkon motoru do vysokých otáček... no nevím, bavíme se snad o rodinném voze 8-s
Pokud stačí 3200 otáček na 130 km/h, tak by to neměl být problém. Tyhle motory jsou celkem příjemnými společníky, nejsou to zrovna zdechliny. Tak se snad nic nezměnilo.
Vlastním předchozí verzi ve výbavě Sol+ s motorem 2.0 D4-D. Spotřebu mám v zimě 6,1 (s bufíkem), v létě dokážu spadnout na 5,8 s klimatizací. Co se týká výhledu, dopředu se možná vylepšil, ale dozadu? To malé nízké okno s titěrným stěračem to bude asi bída...měli by dávat couvací kameru jako standard. Co se týká interiéru, snad nebude vrzat jako předchozí model, ale jinak je to hnus. Vnější vzhled si netroufám hodnotit, protože mám předchozí verzi,o které spousta lidí řekne, že je ošklivá a ***atá (já to říkal taky a pak se celkem začala líbit). Už se asi dokopu a napíšu konečně recenzi na moje.auto.cz, tady je málo místa :-)
Po dlouhé době auto, které se mi líbí bez výhrad z exteriéru i v interiéru. (Na novém Focusu 5d mi nesedí interiér a nový Ceed také není špatný, ale něco mu ještě chybí).
Ceed je kontroverzný spredu, nie je až tak pekný. Ďalej moc neverím ani na kórejskú antikoróznu ochranu v porovnaní s japonskou. Vrátane robustnosti a životnosti.Keby koncern dal Golfu motor ako má ceed, teda ten 1,6 GDI alebo ten 1,6 valvematic od Toyoty nemalo by žiadny zmysel kupovať ceed. Problém je, že koncern nemá slušnú atmosféru.
nic není ideální. Faktem je, že za pár let si na atmosféru nikdo ani nevzpomene... A že je turbobenzin náchylnější a méně spolehlivý? To ale turbodiesel taky...
Ač jsem lehce zatížen na japonce, tak smutně přiznávám, že v antikorozní ochraně jsou jap auta slabší;-\ Minulý civc 7.g měl již po 5 letech velké množství zrzavých flíčků na podvozku 8-s, mazdy 6 rezly na lemech už po 2-3 letech, 626 rv 2001 měla již v 8 letech zadní lemy v háji. Můj současný civic už vypadá v poho, ale kdo ví, vždyť má na podvozku komplet oplastování od předního nárazníku a po zadní nápravu a nic není vidět.Víko kufru(kde u spousty japonců koroze začíná) je plastové, stejně tak lemy. No snad bude v pohodě, alespoň že výfuky jsou z nekorodujícího materiálu. Na druhou stranu co mám na generálku čekající Hyundai sonata první generace, tak ani ve 24!!! letech nejeví známky výrazné koroze >:D krom hrany na kufru, za kterou se kufr otvírá, a že to auto nemělo lehký život, a po nehodě(v 17 letech) byl rozříznut práh, a byl v tak dobrém stavu, že se neměnil a jen se vyztužil a po srovnání znovu zavařil. Také PZ blatník dostal pecku, že to až ohnulo zadní nápravu a ani zde po opravě nic nekoroduje ;-)
Při představení tohoto ... zvláštního modelu jsem nenacházel slova pochopení. Nyní musím přehodnotit. Tedy přesněji řečeno lépe formulovat:
Myslím, že Auris II je mistrovské dílo. Tak mistrovské, že vlastně těžko nachází pochopení. Design, bezpochyby velmi nefotogenický, je ošklivý. Očima zákazníka ryze evropského vkusu TAK ošklivý, až se mi ta ošklivost začíná líbit. Vkrádá se mi do úst značka Ssangyong ... ale ne! Auris je promyšleně ošklivý, proporce vyvážené.
Tak teď ještě naučit se vnímat interiér a bude to :yes: Vlastně to považuji za velmi zajímavou cestu, jak konkurovat Golfu, Leonu, Octavii, Astře či Focusu. Toyota nikdy nevyrobí lepší vůz. Nikdy nepřijde s hezčím vozem, nikdy nebude konkurenci předbíhat interiérem. Co ale dokáže - být jiná.
ZA to má u mě Auris velmi kladné body :yes::yes::yes: Dokážu si ji představit ve vlastní garáži. Dokážu ji pojmout jako zákazník. Představa, jak všichni nasedají do těch dokonale stejných vwozů, jak marně na parkovišti hledají ten svůj, jak na silnici denodenně potkávají sebe sama... Život s Aurisem musí být dokonale... jiný :-!