Dovozne cla pri autach do EU se len 10%!!! Naopak dovozne cla pri autach napriklad do Ruska su 30%, do Indie 100%, do Ciny az 65%, do Brazilie 80% a podobne.
(hoci Cina a Rusko su clenovia WTO a WTO povoluje max 25% cla!!!).
O tom, ze medzi Juznou Koreou a EU je pri autach bezcolna zona ani netreba vypravat...
Toto znamena, ze Europsky vyrobcovia nemozu kvalitne a bezpecne EU auta exportovat do danych krajin pretoze clo by tak predrazilo cenu, ze by si to nikto nekupil. Eu vyrobcovia nepredaju v Korei alebo Indii ani pichlu gumu - ak sa jedna o importovane auta.
Naopak do EU sa hrnu statisice aut z Juznej Korei bez cla - "zarucene europske" ako Kia, Hyundai, Chevrolet... a desattisice aut z Indie ako napr. Hyundai i10, Hyundai i20 (montaz v Turecku je formou CKD a do EU sa dovezie bez cla), Suzuki Alto, Mahindri, TATY a pod... a coraz viac hlavne Japonskych a Korejskych vyrobcov vyraba v Indii, Thajsku (nizke mzdove naklady, netreba dodrzivat eko normy a pod..) a potom to dovezu za smiesne 10% clo do EU a pomaly to vydavaju za Europske auta! Ale keby chce do tychto Azijskych krajin EU exportovat auta tak cla su na urovni 50%-100%!
Nekaly Korejsky a Indicky import zapricinuju, ze EU vyrobcovia musia v EU zatvarat fabriky a prepustat tisice Europanov!
EU by mala okamzite zaviesta 25% cla na Korejske a Japonske auta, na Ruske netreba lebo aj tak tu nic nepredaju a 100% cla na Indicke auta a 50% cla na Cinske. Dalej kazdu Cinsku automobilku, ktore tu bude chcet exportovat preverit ci nekopirovala niekedy od EU/USA/JP/KR vyrobcov a ak hej tak ju zazalovat!
O tom ako zarucene Europska Kia a Hyundai vyrabaju v EU netreba ani hovorit - velka cast dielov ci polovyrobkov dovezena z Korei, velka cast subdodavatelov Korejske firmy a Slovakom platia 330€ v cistom na 3 smeny....
Což je pravda. Ale pro většinu neuskutečnitelná. Je to podobné, jako v zájmu úspor jezdit dýzlem, a kašlat na svoje děti, že to musí čuchat. Lidská blbost je bohužel neomezená... (Já to benzínové a evropské auto mám ;-) )
To si říkají mnozí Francouzi a kupují místo Clia raději P208. U nich je kritika Renaultu za výrobu v Turecku hodně silná, stejně tak kritika za tvrdší zacházení se zaměstnanci (v rámci francouzských podmínek). Kupodivu docela dost Francouzů ani neví, že se P208 dělá i na Slovensku.
Tych slovakov tam nikto nedrzi nasilu...pracovat a na druhu stranu im nikto druhy nic neda...ani Fico. Ako aj tym dalsim tisícom,ktorí pracuju pre subdodavatelov!
Zaroven bych rad vedel,preco tie Europske fabriky ako PSA v TT zamestnavaju Rumunov a Ukraincov,ked danove ulavy maju od SR. Ale taky obmedzeny puk ako ty to asi...nepochopi...lebo vidis iba A...ale k B sa nedopatras...
Sice nevím, proč je to zrovna pod článkem o francouzském trhu, kde se korejské vozy (a mimoevropské celkově) prodávají mizerně.
Nicméně, oprav mě, ale nemontuje třeba škodovka a VW auta v Rusku kvůli onomu clu? A nedováží automobilky z Evropy některé díly? A i kdyby bylo vyšší clo v EU, změnilo by to něco, když Kia a Hyundai mají závody tady? A nemají tady i dost subdodavatelů? Nezaměstnávají občany EU, dokonce Slováky a Čechy? A že jsou v nich malé platy a špatné podmínky? Přeci nikdo nenutí nikoho, aby tam pracoval... To už bych spíš zmiňoval třeba Renaulty vyráběné v Turecku, což je podle mě větší problém.
P.S. Když ti tak leží v žaludku asijská auta a zmiňuješ Rusko, vysvětli mi, proč je v Rusku poměr prodaných korejských aut podobný jako tady, ne-li větší?
Aha, takže je špatně, že je zde další možnost práce, byť za menší peníze. Takže když tu nebudou ty závody, bude lépe, protože lidi, co tam jsou přímo nuceni pracovat už nebudou, že? :-)
Je poměrně zajímavé, jak se v boji s krizí dělá vědomě tolik stejných chyb jako v minulosti. Jo, jedna věc je ekonomie a efektivita trhu a druhé očekávání lidí a politika...
To nepopírám, ale spíš mi jde o myšlenku že ekonomům a politikům jde velmi často o něco jiného. Politici chtějí být opět voleni a tak musí naslouchat většině a starat se o jejich současné blaho, i kdyby to v budoucnu mohlo znamenat krach. A během krizí je to dle mého vidět více než jindy.
a ponesie sa vo francuzsku v znameni suboja clio vs 208...... :yes:
osobne by som bral 208micku 5D s 1.2VTi - skvely jednoduchy motor , ziadne rizikove turbo, pritom skvele jazdne vlastnosti a na tak male auto uplne postacujuci vykon s vybornou spotrebou....navyse skvely zvuk a ma aj vyvazovaci hriadel na rozdiel od 1.0VTi ..... renault s TCe je sice lakava ponuka ale turbo by som na denno dennu jazdu po meste nebral ani nahodou a zakladna 1.2ka 55kw bez turba je slaba...clio sa mi paci ale motoricky nic pre mna.... takze volba je jasna P208 s motormi VTi :yes: , mne osobne by 1.2ka stacila :yes:
P 208 je příšerný. Doslova jeden z nejhorších malých vozů, co jsem za poslední dobu okusil. Tvary, prapodivný interiér... to vše se dá okecat, záleží na míře vkusu. Jenže P 208 je prostě prostorově naprosto mimo, celková ergonomie je hrůza. Možná jsem s vozem strávil příliš MÁLO času a ve voze se prostě člověk musí najít...
Jenže v konkurenci si ihned nacházím pohodlnou pozici. Pohodlnou nejen co do prostornosti, ale především do vzájemných vzdáleností volantu, pedálů a řadicí páky. Za mnou přitom vždy zůstává dostatek místa. Co ale v P 208? Za sebe se s těží nasoukám, sezení relativně vysoké, volant na dlouhé ruce, řadií páka přílioš daleko... Ne, P 208 je evidentně pouze pro ženy, tam to může fungovat.
Když ale vidím vzhled, stejně bych se v P 208 cítil... tak nějak ... menšinově ... 4% >:-[]
Ve 208 to chce hledat polohu, ale našel jsem ji za momentík, ještě na parkovišti, ze kterého jsem odjížděl... pak už jen pozitiva na ergonomii - display po ruce, vše vždy na očích.
Design 208 je diskutabilní, záď je podle mého hodně povedená, problém jsou jen dva detaily, mlhovky a přední světla s tím "obočím".
V Cliu jsem našel polohu ihned, prostě ideál plus neobvykle rozsáhlé možnosti nastavení bez otravné pružiny výškového nastavení volantu Hjoundaje (to je fakt na facku). Ale místa v Cliu je hlavně vzadu méně. Ve 208 jsem si pohodlně za sebe sedl, tedy pohodlně v rámci této třídy, oproti 207 velký pokrok, hlavně pro kolena, přitom se auto zmenšilo.
Jízdně je lepší Clio, ale ne tak hmatatelně, jak tomu bylo ve srovnání 207/Clio III, 208 hodně pokrčila, podvozek je pohodlnější, lépe filtruje než ve 207, ale přitom díky nižší výšce a těžišti je jej radost řídit, v chystaném GTi je se nač těšit. Clio naopak udrželo a vylepšilo dosavadní dobré jízdní vlastnosti, ještě o krok lépe filtruje než 208 a má lepší odezvu od řízení...
Ale ty rozdíly jsou opravdu malé.
Clio je ale lepší v pětikvaltech, které jsou přesné s krátkými drahami, 208 bohužel přebralo pětikvalty z 207.
Jako celky jsou ale auto opravdu vyrovnaná, z mého pohledu je Clio přecejen lepší a dotaženější, tomu ale tak bylo vždy, 208 je zase pro ženskou část trhu asi líbivější.
Nesouhlasíš, ale tvoje slova mi dávají částečně za pravdu >:-[]
Můj problém může být postava, jsem prostě nadprůměr, dlouhé ruce a nohy. Jenže u žádného ze současných konkurentů jsem se necítil tak... nepohodlně. Prostě vzájemné vzdálenosti volant/pedály/řadicí páka/středový panel v P 208 pro moji postavu naporsto NEfunguje. Možná, kdybych hledal a hledal, tak bych přeci jen našel... Jenže v P 301 jsem se cítil o 1000 procent pohodlněji, přitom chybí podélné nastavování volantu... A zadní místa v P 208 ... tragédie. I tohle prostě konkurenti umí lépe. Mnohem lépe.
P 208 je evidentně auto pro ženy a nepřesvědčíš mě o opaku. V konkureci jsem se usadil vždy bez problémů, pohodlně (v rámci třídy). Ať se jednalo o Fabii, Ibizu, Polo, Corsu, Fiestu, i20, či předešlé Clio... tam to sice bylo poněkud "na dlouhé ruce", ale proti P 208 hotový ráj na zemi >:-[]
Clio je bez debaty zasloužený metál :yes: Vždy jsem už od samého uvedení tvrdil, že P208 nemá šanci... I když i jeho prodeje rozhodně nejsou ve Francii marné.
Já jen vyzdvihnu pár bodů:
1) Kde je ta Octavia? Ve Francii evidentně nezabírá. Podle mě je to způsobeno tím, že ve Francii si prostě zvykli na to, že rodinný vůz je zkrátka Scénic, zobecněnně zkrátka eMPíVíčko. Na 550 l zavazadel není nikdo zvědavý.
2) I takový Golf se v zemi galského kohouta umisťuje slušně :yes:
3) P 3008... Pro mě nepochopitelný úspěch. Auto všech chutí, pseudoSUV, pseudoMPV... Zvláštní, ale na Francouze tohle evidentně funguje.
4) Korejský útok evidentně obchází francouzský front a rozhodl se dané území nedobývat. i20, i30, i40, ix35... ani vidu, ani slechu
5) P 508 - francouzský Passat :yes:
6) VYROVNANOST PRODEJNÍCH ČÍSEL!!! Až do 20. místa je to kolem 2 000 prodaných ks, neuvěřitelné. Český trh si vystačí s Octavií, Fabií, i20, i30, Superbem a Passatem plus Yeti a Roomster... Úžasná francouzská pluralita :yes:
Velký souhlas s bodem 3. Prodejní úspěchy P3008 jsou mimo moje chápání, majitelé prominou ale podle mě to auto chce být všechno a není pořádně nic. A navíc je ošklivé.
Kromě tebou již zmíněného mě ještě zaujal (ale nepřekvapil) prodejní úspěch Qasqaie a také (a to mě ve Francii překvapilo) Tiguanu. Jeho prodejní čísla v "nepřátelské" zemi považuju za velký úspěch. :yes:
No a právě proto se vlastně nemůžeme divit tomu, co jsou ve Francii schopni vyrobit/vyvinout za slátaniny >:-[] , když P 3008 je dle jejich vkusu.
Já bych P 3008 dokázal odpustit ledacos, ale hrozně mohutný středový tunel naprosto sráží dojem z prostornosti a zadní třetina víka kufru sklopná dolů jak u Š1203 8-s , ... pro Francii je prostě zbytečné vyvíjet kvalitní vůz >:-[]
počkej až se začne znárodňovat u nás, ale komanče za tím nehledej >:-[] Koneckonců znárodňování je opačný proces tunelování... tedy pokud se znárodňuje na správných adresách...