Design
Z těch fotek je krásně patrné jak moc pomohlo otočit čelní křivku kapoty, kolem světel a masky a hned je to zas přitažlivé na první pohled .Myslím ,že je dobré použití křivek z AUDI 6 předchozí generace . Snad jediné co mi přijde ,,zvláštní " je ten prolis pátých dveří k SPZ .
tak povedená byla vždy, všechny generace byly hezké a měli něco do sebe. Akorát první octavie II v roce 2004 se mi nelíbila a nelíbí dodnes,kvůli čelním světlům, ale faceliftem to hodně vylepšili. Co byl ale u toho modelu 2004 ještě úděsný byl design volantu, ten byl otřesnej a mizerná kvalita, pokud někdo neměl kožený, tak rychle olezl, to se u jedniček nestalo ani po 15 letech. U těch prvních dvojek, stejně u Golfu V, byl mizerný materiál u vnitřních madel dveří. To bylo jak v užitkovém peugeotu partner.
No s tím volantem a světly to vidím obráceně, na O II 2004 mně dojem z předku kazí spíš otěrové lišty.
Nevím, kamarád měl 12 let octavii z roku 97 a volant byl jak z továrny. V roce 2010 si koupil octavii II 2008 r.v s tím obyč. volantem a teď pořád koumá jak ho vyměnit za nový kožený, protože už je strašně olezlý, takový jako ošoupaný do hněda. Ty plastový volanty jsou mizerie u těch dvojek, ale to platí i pro fabie.
O2 má volant po 150 tis jako nový. A jestli někdo nosí prstýnky který to odrbaj je to jeho věc. Jinak není problém na volantech.cz
Původní volant OII se mi naopak líbí. Co se týče exteriéru, tam je to složitější. Před ním vypadala sice celkem dobře, ale možná trochu nezajímavě, okoukaně. To facelift rozhodně vylepšil, ale působí tak nějak "korejsky".
:yes: :yes: :yes: za černé polepy sloupků a negativní sklon skel zadních dveří - rozevlátý design zasklení minulých generací, zřejmě odkazující na dávného předchůdce z roku 1959 už nevypadal hezky.
Asi půjdu proti proudu, ale nejvíc se mi líbí generace II po FL :yes😒br />
A ne, Korejce a jejich deign nemusím >😒]
souhlas, Podle mě od 2009 dál je to naprostá designová bomba, elegantní auto se sportovními prvky. Korejci dělají současnost. Za pár let si na ně nikdo ani nezpomene. Viz ty i30, co se dělali do letoška, za dva roky to bude design jak u 20 let starýho auta.
podle mě mnohem víc stárne předchozí ceed...minulá i30 je a bude docela hezké auto stále, současná i30 je pěknej hnus a ceed je docela dobrý obrátilo se to...a o korejcích obecně to pravda není...třeba poslední Magentis nevypadá vůbec špatně ani dnes...
Já na tohle mám trochu jiný pohled. Uznávám, že Octavia narozdíl od hyundaiů působí pořád celkem podobně. Nicméně to pro mě není ten kýžený a protěžovaný nadčasový design. Pod takovým pojmem si představuji, že se auto bude líbit i po letech. Pokud se pokusím vzít něco z období Octavie I, tak by to z mého pohledu byl řekněme první Focus či BMW 3 E46. Není to jako u hyundaiů, kde ta líbivost vydrží sotva měsíc ani jako u škodovky, kde ani nemá co vydržet. On je totiž rozdíl vypadat dobře i po letech, vypadat dobře jen dva týdny a vypadat i po letech pořád stejně nezajímavě jako v den uvedení. Skutečně nadčasový design má podle mě jen malá hrstka aut a je smutné, že se to stalo novinářským eufemismem pro atributy jako konformní a ničím nevybočující.
naopak Fabka jde na to vždy úzce a Superb dlouze. No co, BMW 1er taky neumí dokonale, ale slečinky před Tescem vypadají spokojeně pravděpodobně díky jízdním vlastnostem.
tak třeba fabie II po faceliftu a roomster po faceliftu s tím masivním čumákem a lízatkem jsou hodně dobrý.
a pritom stacilo spomenut to, ze najnovsia O3 ide vo vyznamych slapajach koncernu a uplne sa vzdala vlastnej identity.
Trochu Audi A6 [odkaz] , velmi vela Passata B7 [odkaz] a mame novu Octaviu [odkaz] , kde stacilo zalestit rozdiely medzi dvoma darcovskymi modelmi.
Uz len po prelepeni celneho a zadneho naraznika by bezny kupujuci nemal ani sajnu, co si vlastne kupuje [odkaz] identifikator by bol iba znak na kapote.
Jedina spojitost s minulymi generaciami je mreza chladica [odkaz] , ktora je v tejto generacii na rozdiel od minulych ako past na oko.
Trochu Audi A6 [odkaz] , velmi vela Passata B7 [odkaz] a mame novu Octaviu [odkaz] , kde stacilo zalestit rozdiely medzi dvoma darcovskymi modelmi.
Uz len po prelepeni celneho a zadneho naraznika by bezny kupujuci nemal ani sajnu, co si vlastne kupuje [odkaz] identifikator by bol iba znak na kapote.
Jedina spojitost s minulymi generaciami je mreza chladica [odkaz] , ktora je v tejto generacii na rozdiel od minulych ako past na oko.
Jednak to není B7, a jednak se tomu Octavia nijak zvlášť nepodobá...Je to jen přesně to, o čem jsem s tebou diskutoval už minule. Když ho tam chceš vidět, tak ho tam vidíš.
Neviem preco tebe treba stale zdoraznovat, ze co nechces vidiet a spupne tomu odporujes, to neuvidis ani s lupou a vyplestenymi ocami.
Tu mas [odkaz] B7 a O3 cez seba, su nastavene tak, aby kolesa boli na spolocnej osi.
Passat je mierne zhora voci O3, tak mu vidno viac celne sklo a strechu.
Vsimni si, kde zacinaju skary dveri, spatnych zrkadiel, tvar blatnikov a i.
Rozdiel je vyrazny len v prednom a zadnom previse, co je logicke, kedze NMS passat je o cca 20cm dlhsi.
Stale su uplne rozdielne?
Tu mas [odkaz] B7 a O3 cez seba, su nastavene tak, aby kolesa boli na spolocnej osi.
Passat je mierne zhora voci O3, tak mu vidno viac celne sklo a strechu.
Vsimni si, kde zacinaju skary dveri, spatnych zrkadiel, tvar blatnikov a i.
Rozdiel je vyrazny len v prednom a zadnom previse, co je logicke, kedze NMS passat je o cca 20cm dlhsi.
Stale su uplne rozdielne?
je jasne ze nova octavka stratila charizmu tej doterajsej.... uz to nie je ta nadherna skodovka ale akysi audi-passato-jettovsko-rapidovsky automobil s logom skoda.... co uz... octavka mi bude chybat... tento novy mackopes s logom skoda teda rozhodne mna neuputal nicim... ;-\
Zajimave. Jeden kritik tvrdi, ze jedinou spojitosti je maska, druhy zase, ze mezi octavii z roku 96 a tou novou neni zadny rozdil.
Ty hlavně nerozeznáš evropského passata od passata amerického..... :no:
Kratky rozum a dlhe vedenie je zla kombinacia.
Samozrejme, ze je to Passat US, kedze je z r. 2012, EU Passat je z 2011. Logicky sa v aute pre rok 2013 prejavi ten novsi model.
Preco to vobec treba vysvetlovat...
Samozrejme, ze je to Passat US, kedze je z r. 2012, EU Passat je z 2011. Logicky sa v aute pre rok 2013 prejavi ten novsi model.
Preco to vobec treba vysvetlovat...
Aha takže podle tebe se škodovka ispirovala u auta přímo navrženého pro americký trh...a když už seš takovej chytrolín, tak bys mohl vědět, že passat NMS (jak se správně nazývá) je též z roku 2011 [odkaz] , takže znáš to, sám ses citoval : "Kratky rozum a dlhe vedenie je zla kombinacia" 😉
Auto pre americky trh tvoril kto, mongoli???
Mimonska uvaha, inokedy ti to ide lepsie.
Ano, sekol som sa o rok, B7 pre Eu je uz z 2010, pre US trh od 2011. Tak ci onak, temer rok novsi model. Viem, ze sa vola NMS, akoze New Midsize Sedan, nazov pre US trh, inak ide vzdy o B7.
Ta citacia nadalej plati pre teba.
Mimonska uvaha, inokedy ti to ide lepsie.
Ano, sekol som sa o rok, B7 pre Eu je uz z 2010, pre US trh od 2011. Tak ci onak, temer rok novsi model. Viem, ze sa vola NMS, akoze New Midsize Sedan, nazov pre US trh, inak ide vzdy o B7.
Ta citacia nadalej plati pre teba.
Nejde tady o to kdo to tvoril, ale pro jaky trh je to auto udelane, srovnej si rozmery NMS oproti EU passatu, NMS je o dost vetsi, do evropy uz by byl moc velky, asi jako automobily z vyssi stredni, ale pro ameriku je to v cajku, koukni kolik stoji NMS, urcite bude jednoduseji vyrobeny...to ze ho nevyrabeji mongoli mi jaksi doslo, akorat si me nepochopil jak to myslim....
Skor si nepochopil ty mna.
Aky model by si pouzil ako predlohu pre EU auto, model z vlastnej stajne rovnakeho trhu alebo to iste pre cudzi trh, ktory sa tu objavovat nebude??
Vyber US auta je snad logicky.
Rozdiel medzi US a EU je 10cm, ale velkost opat nie je podstatna. US Passat ma o 9cm vacsi razvor, co znamena akurat, ze ma dlhsie plochy plechu medzi kolesami.
Aj topanky c.42 a 43. su rovnake, len vacsie.
Tu mas EU vs. US [odkaz]
Inspiracia O3 NMS modelom je snad evidentna.
Opat, co ma cena auta spolocne s tym, ako zvonku vyzera???
Spomenutymi rokmi islo len o to ukazat, ze US model je novsi.
Aky model by si pouzil ako predlohu pre EU auto, model z vlastnej stajne rovnakeho trhu alebo to iste pre cudzi trh, ktory sa tu objavovat nebude??
Vyber US auta je snad logicky.
Rozdiel medzi US a EU je 10cm, ale velkost opat nie je podstatna. US Passat ma o 9cm vacsi razvor, co znamena akurat, ze ma dlhsie plochy plechu medzi kolesami.
Aj topanky c.42 a 43. su rovnake, len vacsie.
Tu mas EU vs. US [odkaz]
Inspiracia O3 NMS modelom je snad evidentna.
Opat, co ma cena auta spolocne s tym, ako zvonku vyzera???
Spomenutymi rokmi islo len o to ukazat, ze US model je novsi.
passat ma vobec netrapi je to koncern a ked sa podoba na novy mdoel passata je mi to u * >😁 ale ze je to kopia v mojich ociach takmer 90% s Audi A6 2006 čo je starina tak to ma uplne vytača... je to pekna octavka ale ako vravim stale ten koncern je jedna velka BLBOST... a nastvem vas este poriadne : PAČI SA MI NOVÝ FOCUS
Nechci být hnidopich, ale když už jste tu zkoumaly o2 poface tak mi tady chybí o1 předface. Když teda píšete desing po generacích tak bud tu měli být všechny a nebo tu neměla být O2 poface.
a aj jej interier je jednoznacne najbytelnejsi a najkrajsi :yes😒br />
ale ved som uz pisal ze mi bude chybat co uz.... 😒 , ta nova octavia je zvnutra totalne bez duse 8-s
ale ved som uz pisal ze mi bude chybat co uz.... 😒 , ta nova octavia je zvnutra totalne bez duse 8-s
Je to neuvěřitelné, ale mnozí diskutéři ještě nebyli ani na světě, když vyjela první Octavia. Píši to proto, abychom si uvědomili, jak nadčasová první generace byla a stále je. Octavia odolává času jako žulový blok. Tam je středobod octaviovské designové geniality. Je to zemité, jisté, šoférské auto. Taková naše... "Manta", legenda ještě za svého života, která nikdy nezestárne a vždy bude mít kouzlo patřičného.
Octavia dvě posunula design karoserie do sféry klenotu, je jiskřivá, dotažená, a i když osobně spíše tíhnu k verzi 2a, umím ocenit i verzi 2b. V čase nebude tak odolná jako O1, avšak to není kritika, je to daň tomu, že tato generace musela přilákat i designově náročnější klientelu a absolutní nadčasovost dala přednost mistrovsky nakonfigurované karoserii mířené přesně na svůj generační život.
Octavia tři pak završuje proces mezigeneračního zrání modelu. Přijel zcela přirozený král své subtřídy, auto, které kvalitou designu nemá v rámci své jakostní třídy konkurenci. Jistě, těží z novosti, avšak podívej se hlouběji, vždyť to auto svojí jedinečnou vizuální identitou dalo políček i sesterskému audi. Centrálním kladem nové Octavie je tedy především to, že to již není "jen" praktický vůz z bývalého východního bloku, nýbrž vůz, který údává tón v celé Evropě.
BRAVO OCTAVIA :yes: [odkaz] :yes: :yes:
Octavia dvě posunula design karoserie do sféry klenotu, je jiskřivá, dotažená, a i když osobně spíše tíhnu k verzi 2a, umím ocenit i verzi 2b. V čase nebude tak odolná jako O1, avšak to není kritika, je to daň tomu, že tato generace musela přilákat i designově náročnější klientelu a absolutní nadčasovost dala přednost mistrovsky nakonfigurované karoserii mířené přesně na svůj generační život.
Octavia tři pak završuje proces mezigeneračního zrání modelu. Přijel zcela přirozený král své subtřídy, auto, které kvalitou designu nemá v rámci své jakostní třídy konkurenci. Jistě, těží z novosti, avšak podívej se hlouběji, vždyť to auto svojí jedinečnou vizuální identitou dalo políček i sesterskému audi. Centrálním kladem nové Octavie je tedy především to, že to již není "jen" praktický vůz z bývalého východního bloku, nýbrž vůz, který údává tón v celé Evropě.
BRAVO OCTAVIA :yes: [odkaz] :yes: :yes:
O2 před fl se mi také líbí víc než po fl, ty plastové spodky nárazníků jsou super, možná by nebylo špatné udělat i prahy, podobně jako má passat. To lakování až dolů se mi nelíbí a není ani praktické.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
S tím přišel Golf 5 - [odkaz] a popravdě to nebylo vnímáno jako jednoznačně dobře. Souhlasím, že je to praktičtější, celolak bych všach nezavrhoval, samozřejmě je nutná větší obezřetnost při parkování.
Správne, Octavia I odoláva času geniálne. Dnes vyzerá rovnako mizerne ako v čase uvedenia. Dizajn nenadchol, nemal čím. Ale bolo to po mizerných socialistických rokoch prvé domáce auto na "západnej" úrovni, voči Š120, Favoritu a Felde priam šampión. Spolu s lepšou kvalitou, než na akú sme boli zvyknutí, nemohla neuspieť.
Octavia II spravila krok vpred. Tak ako sa čakalo, opäť v konzervatívnom duchu. Jej dizajnová nadčasovosť sa ukázala byť negatívom, závan moderny reprezentovanej faceliftom jej triezve vyvážené línie nechutne sprznil.
Tretia generácia vyzerá zatiaľ rozpačito. Zvonku sa na aute dá nájsť pár zaujímavých nápadov, ale nejak to neladí, akoby si dizajnéri rozdelili úlohy, a každú partiu robil niekto iný nezávisle na ostatných. Pekný a jednoduchý zadok sa bije s prekombinovanou prednou časťou, kde majú kryty hmloviek takmer rovnakú plochu ako hlavné svetlomety a zvislým rebrám masky chladča uberá image "sito", cez ktoré prúdi vzduch k chladiču spojlerom...
Korunu tomu dáva interiér, ktorý je po veľmi vydarenom interiéru Golfa hlbokým sklamaním. Voči predchádzajúcej generácii ani bod navrch....skôr naopak.
To, čo píšeš v poslednej vete, je len zbožným prianím, Octavia proste je praktickým vozom z bývalého východného bloku. Tón Európe udávajú celkom iné autá.
Octavia II spravila krok vpred. Tak ako sa čakalo, opäť v konzervatívnom duchu. Jej dizajnová nadčasovosť sa ukázala byť negatívom, závan moderny reprezentovanej faceliftom jej triezve vyvážené línie nechutne sprznil.
Tretia generácia vyzerá zatiaľ rozpačito. Zvonku sa na aute dá nájsť pár zaujímavých nápadov, ale nejak to neladí, akoby si dizajnéri rozdelili úlohy, a každú partiu robil niekto iný nezávisle na ostatných. Pekný a jednoduchý zadok sa bije s prekombinovanou prednou časťou, kde majú kryty hmloviek takmer rovnakú plochu ako hlavné svetlomety a zvislým rebrám masky chladča uberá image "sito", cez ktoré prúdi vzduch k chladiču spojlerom...
Korunu tomu dáva interiér, ktorý je po veľmi vydarenom interiéru Golfa hlbokým sklamaním. Voči predchádzajúcej generácii ani bod navrch....skôr naopak.
To, čo píšeš v poslednej vete, je len zbožným prianím, Octavia proste je praktickým vozom z bývalého východného bloku. Tón Európe udávajú celkom iné autá.
Nemotej tu mladým klukům hlavy svými neskutečnými bláboly. Gnerační "konkurent" Octavie 1 byla tahle hrouda - [odkaz] >😁 a generační konkurent Octavie dvě bylo tohle - [odkaz] >😒] Díky, zajímám se o auta...
Nějak jsi pozapomněl uvést soupis těch aut, která v Evropě udajně udávají tón...
Nějak jsi pozapomněl uvést soupis těch aut, která v Evropě udajně udávají tón...
Upřímně by mě také zajímalo, která auta podle Kladia udávájí ten tón. Mám ten pocit, že máš něco osobního proti Octávce? Jezdím s druhou OII už 7 let a pořád si jí nemohu vynachválit 😉 Samozřejmě mohu srovnat s auty od PSA, ale to jsou MPV, tedy trochu jiná třída >😁
Nie, proti Octavii nič osobného nemám, všetko čo proti nej mám je praktického charakteru, čo jej vyčítam subjektívne, sú tiež len subjektívne hodnotiteľné parametre, takže to ťažko môže niekto vyčítať mne. 😉
Pokiaľ Ti Octavia dobre slúži, tak Ti to prajem. Ak budem potrebovať a chcieť iné auto ako mám teraz, tiež sa obzriem po takom, ktoré mi bude vyhovovať.
Pokiaľ Ti Octavia dobre slúži, tak Ti to prajem. Ak budem potrebovať a chcieť iné auto ako mám teraz, tiež sa obzriem po takom, ktoré mi bude vyhovovať.
Jj slouží dobře a proto nejspíš příští rok bude i OIII 😉
Nech sa páči, každému podľa jeho vôle. Pozri, kámo, ja tiež nevylučujem, že časom sa mi nová Octavia v očiach "usadí", poriadne si ju prezriem, povozím sa a zmením názor. Jak vieš, ani Volkswageny nemám príliš v láske a Golf zrovna nie, a pri tom poslednom som po živom stretnutí zmenil názor. Vždy píšem podľa toho, aký názor aktuálne mám, nie podľa toho ako fúka vietor, alebo aká je prvládajúca mienka. A rozhodne sa neorientujem podľa GTI-ho, ten pochváli auto od VW-Group, aj keby to bolo lajno na kolieskach z fúrika...
S Tebou diskutujem rád, vždy si vojdeme do vlasov "tak správne" - s GTIm je to na pováženie, občas to skrátka nezvládne...
S Tebou diskutujem rád, vždy si vojdeme do vlasov "tak správne" - s GTIm je to na pováženie, občas to skrátka nezvládne...
Ber to s rezervou. Příspěvky GTIho jsou občas fajn a občas ujetý. Ty co jsou dobré, tak umím ocenit 😉 Ty ostatní slouží jako provokace a spousta lidí se na to chytne. Neni takový vůl, aby ty adorace koncernu myslel uplně vážně, podle mě dobře ví, co dělá >😁
Cítím komplex východního bratra 😉
Cítiš zle, ja sa len rád hádam s GTI-m. 😉
Mně vždy dostane, jak se tady na diskusi někdo přizná, že se rád hádá, rád vyvolává flame, nebo spory...
Je to jako napsat si na čelo "jsem d.e.b.i.l.".
Je to jako napsat si na čelo "jsem d.e.b.i.l.".
Zase si tu niekto pletie pojmy a dojmy... Bezpochyby ktorýkoľvek Renault vyzerá lepšie ako jeho konkurent od Škody, faktom ale je, že na všetky modely Renaultu Škoda nemá odpoveď...
A som, pravdu povediac, sklamaný, napíšem tri odstavce a ty sa zmôžeš len na nejaký nič nehovoriaci argument o generačných konkurentoch... :-!
V Európe udávajú tón európske značky, prelistuj si notes, niekde ich máš určite zapísané.
Faktom je, že Škoda v európskom meradle zas až tak veľa neznamená, konečne sa z toho sna prebuď.
A som, pravdu povediac, sklamaný, napíšem tri odstavce a ty sa zmôžeš len na nejaký nič nehovoriaci argument o generačných konkurentoch... :-!
V Európe udávajú tón európske značky, prelistuj si notes, niekde ich máš určite zapísané.
Faktom je, že Škoda v európskom meradle zas až tak veľa neznamená, konečne sa z toho sna prebuď.
Nížeji už tu klesnou nemůžeš, vyškrabuješ oplzlé garážové bláboly z nejhlubšího bezcharakterního vědomí :no😒br />
P.S. Za větu roku - "Kterýkoliv Renault vypadá lépe než konkurent od Škody" Předsednictvo Zlatého ventilku vřele děkuje 8-s >😁 :no😒br />
[odkaz] >😁 [odkaz] >😒]
P.S. Za větu roku - "Kterýkoliv Renault vypadá lépe než konkurent od Škody" Předsednictvo Zlatého ventilku vřele děkuje 8-s >😁 :no😒br />
[odkaz] >😁 [odkaz] >😒]
Kde vidíš oplzlosti ty šašo? Ak tu niekto ukazuje nejaký "bezcharakter", tak práve ty takýmito žvástami. Pokiaľ si si nevšimol, tak ak aj "rýpem", tak v rámci slušnosti, ale čo produkuješ ty, keď už nemáš argumenty, to je diskusný odpad... :-! Hanbi sa, na takého starého diskusného psa už by si mohol mať trochu rozumu a slušnosti. V tomto tvojom príspevku je všetok tvoj vkus v haizli...
Pokud se tu trapně pokoušíš o originální návrat na diskuse poté, cos tu všem veřejně slíbil, že tě tu už nikdo nikdy neuvidí, tak pro mne tu nyní plníš roli už jen pouhého přihazovače zasmrádlých názorových lejn do jinak slušné diskuse o slušných autech. Popravil ses tu sám, na mně to nesváděj... :-! :no:
Tak o to ti ide? Za pravdu sa každý bije, že... Nikto nikdy že ma tu už neuvidí? Hm, tak mám pocit, akoby si mal z mojich príspevkov strach, GTI... Tak to ide už vážne s tebou dolu vodou, strejdo... ty píš niečo o slušnosti, keď nemáš ani šajn o tom, čo to je. Ale ako myslíš, s tebou diskutovať nemusím, pokrytcov s mäknúcim mozgom fakt nemusím. 😉
" bezpochyby ktorýkoľvek konkurent Renault vyzerá lepšie ako jeho konkurent od Škody " - dobre že si tam dal len slovo vyzerá.....Dôležité je že Octavia I ako model z roku 1996 je pre mňa dizajnovo čisté auto bez módnych výstrelkov t.j. pre mňa je dizajn nadčasový-pozri si produkciu iných automobilov z daného obdobia........ ak niektorý Renault aj vyzerá lepšie tak kvalitatívne je na tom presne ako jeho znak na prednej a zadnej časti karosérie........ na p..u. Renault už nikdy viac po tom čo som si prešiel s Lagunou. Najväčší črep pod slnkom.....Zlatá Octavia na ktorú nemusím ani siahnuť....Je to relatívne bezpečné, pohodlné auto s vynikajúcimi úžitkovými vlastnosťami, ktoré je jednoducho a lacno servisovateľné. Jazdné vlastnosti sú priemerné, málo miesta na zadných sedadlách ale to že prídem, naštartuje a idem je pre mňa perfektné. Nemusím zhánať žiadneho mechanika ktorý mi na tamtom alebo onom aute má niečo spraviť, proste mám auto ktoré okrem pravidelnej výmeny NIČ NEPÝTA. Toto je vlastnosť, ktorú Octávii môžu závidieť autá oveľa renomovanejších výrobcov. Š.Octavia combi 1,9 TDI (ALH) - 220 000 km. Staviam dom takže kufor po sklopení sedačiek je ohromný - odveziem na tom všetko potrebné na stavbu a v nedelu s tým idem pekne s manželkou do prírody. Pre moje potreby ideálne auto.
O3 je plnou palbou poplatna dobe a aktualnym trendom a tie tvoje litanie su nic len opatovny ulet mimo realitu.
O3 svojimi hranami, uhlami, hladkymi plochami atd...rovnako tvori dizajnovy smer nastoleny VW ako napr. korejci svojimi vlnkami, scerenou vodnou hladinou atd.. a tak isto bude za rovnaky cas nemoderna.
Nie je to nicim vynimocne, ani exkluzivne, ani nepredstavuje cistotu, ani klenot, ani majstrovske dielo a vlastne nic z tvojich svihnutych predstav.
Iba iny sposob, ako dosiahnut to iste.
Co je to "..absolutní nadčasovost..."? zase generujes neexistujuce pojmy.
Snad uplne najhorsie posobi na O3 voci minulym generaciam cele celo [odkaz] , ktore tam akoby niekto nasilu nalepil. O2fl takymto niecim netrpela, cela predna cast plynulo nadvazuje na zvysok auta a maska chladica netrpi efektom naplaste na bolavom kolene [odkaz]
O3 svojimi hranami, uhlami, hladkymi plochami atd...rovnako tvori dizajnovy smer nastoleny VW ako napr. korejci svojimi vlnkami, scerenou vodnou hladinou atd.. a tak isto bude za rovnaky cas nemoderna.
Nie je to nicim vynimocne, ani exkluzivne, ani nepredstavuje cistotu, ani klenot, ani majstrovske dielo a vlastne nic z tvojich svihnutych predstav.
Iba iny sposob, ako dosiahnut to iste.
Co je to "..absolutní nadčasovost..."? zase generujes neexistujuce pojmy.
Snad uplne najhorsie posobi na O3 voci minulym generaciam cele celo [odkaz] , ktore tam akoby niekto nasilu nalepil. O2fl takymto niecim netrpela, cela predna cast plynulo nadvazuje na zvysok auta a maska chladica netrpi efektom naplaste na bolavom kolene [odkaz]
Octavia nemôže byť svetová, keď ju vo veľkej časti sveta nepoznajú .....
Výnimočné postavenie mala pre naše trhe v minulosti ... dnes to je len "obyčajné" auto ....
Výnimočné postavenie mala pre naše trhe v minulosti ... dnes to je len "obyčajné" auto ....
Důležité (pro tebe) je především to, že ji znají všichni Slováci. Mnozí dokonce osobně. Drž si palce, ať to jednou k Octavii dopracuješ též.
No veď práve, mnohí ju poznajú osobne-a preto držať palce niekomu,aby sa dopracoval k Octavii,je ako by si za vrchol napr.vzdelania považoval základnú školu....Ako základ fajn,ale nič viac....Tak nerob z toho /na svoju triedu/ fajn auta nejaku modlu.....a sen každého vodiča....
nejlépe zvládnutý design měla OI po fl. O1 před fl. už dnes přece jen vypadá docela staře(hlavně kvůli interiéru a nečiré optice) takže OI po fl. velmi pěkné auto-tam ten design nastavily skutečně geniálně-škoda jen průměrných jízdních vlastností a to je jeden z důvodů proč to auto raději nekupovat(i když spíš už hlavně kvůli věku dneska) OII před fl. je krásné zdařilé auto které faceliftem totálně dohuntovali což je absolutní škoda...OII před faceliftem dokáže vypadat důstojně i na plechu v tour verzi s černými klikami a zrcátky...to se rozhodně nedá říct o té verzi po fl...no a u OIII si na budeme muset ještě počkat jak bude ta sockoverze vypadat zatím nás krmí top výbavou a RSkem...ale mohli by pomalu uvolnit fotky holobitu...a můžeme ve skrytu duše doufat že nebude vypadat tak zoufale jako základní rapid
Nechápu to - článek o designu Octavie dlouhý jako týden před výplatou - spousta někdy až zbytečného textu, ale nepochopitelně nezpracovaná problematika faceliftů - kde je fotografie I. generace před faceliftem?! A kde je o faceliftu I. generace (decentním a docela povedeném) zmínka v textu a kde se píše o katastrofálním faceliftu II. generace? Vždyť vzhled tohoto nádherného vozu srazil do kolen (při pohledu zepředu korejec, při pohledu z boku opticky nesmyslně zkrácený přední převis, při třičtvrtečním pohledu příšerně "rozteklé" přední rohy karoserie, které vůbec neladí s hranatějším zbytkem karoserie. Další chyba byla zrušení černých spodků nárazníků, které byly praktické a hlavně vůz opticky odhlehčovaly - zejména záď). A kde je ocenění škodovky, že návratem k hranatým nízkým světlometům u III. generace uznala a skvěle napravila faceliftové selhání u předchůdkyně? Kde je zmíněn specifický nepoměr typický pro tento vůz (hlavně pro I. a trochu i II. generaci) - krátký rozvor a k tomu extrémně dlouhý zadní převis. Autor měl prostě tento článek (námětem velmi zajímavý) mnohem více do hloubky propracovat.
Jinak z designu III. generace jsem doslova unešený, nyní konečně proporčně dokonalé auto a ty tvrdší linie jsou přímo pastva pro oči - bravo mistr Kabaň, bravo Škoda - toto je nefalšovaná designové bomba!!!
P.S. Již před několika měsíci jsem redakci Auto.cz navrhl, aby se zajímavé problematice faceliftů věnovala v nějakém speciálním materiálu spojenému s hlasováním čtenářů - aby dala dohromady třičtvrteční záběry zepředu na různé modely vozů (mohlo by jít o větší množství, klidně třeba o 30-50 aut, hlavně evropské značky) před faceliftem a po něm. Čtenáří auto.cz by pak pod každou dvojicí mohli hlasovat, zda se jim líbí více původní či faceliftované provedení. Vyšel by z toho jistě velmi zajímavý žebříček nejvíce a nejméně povedeného faceliftu (podle názoru čtenářů auto.cz). Bohužel, na můj podnět jsem od redakce dodnes nedostal žádnou odpověď a takovýto článek dodnes nebyl zpracován....
Jinak z designu III. generace jsem doslova unešený, nyní konečně proporčně dokonalé auto a ty tvrdší linie jsou přímo pastva pro oči - bravo mistr Kabaň, bravo Škoda - toto je nefalšovaná designové bomba!!!
P.S. Již před několika měsíci jsem redakci Auto.cz navrhl, aby se zajímavé problematice faceliftů věnovala v nějakém speciálním materiálu spojenému s hlasováním čtenářů - aby dala dohromady třičtvrteční záběry zepředu na různé modely vozů (mohlo by jít o větší množství, klidně třeba o 30-50 aut, hlavně evropské značky) před faceliftem a po něm. Čtenáří auto.cz by pak pod každou dvojicí mohli hlasovat, zda se jim líbí více původní či faceliftované provedení. Vyšel by z toho jistě velmi zajímavý žebříček nejvíce a nejméně povedeného faceliftu (podle názoru čtenářů auto.cz). Bohužel, na můj podnět jsem od redakce dodnes nedostal žádnou odpověď a takovýto článek dodnes nebyl zpracován....
Souhlas s ostatními. Když už tam jsou dvě verze O2, tak tam měly býti i dvě O1, kde po faceliftu došlo možná ještě k radikálnějším změnám.
Stejně tak na porovnávacích fotkách je guláš. Zepředu FL, zezadu původní verze z r.96. Každé auto jiným směrem... (to je takový problém je alespoň zrcadlově otočit, když už nemáte lepší fotku?)
Dnes bohužel odfláknutá práce ;-\
Stejně tak na porovnávacích fotkách je guláš. Zepředu FL, zezadu původní verze z r.96. Každé auto jiným směrem... (to je takový problém je alespoň zrcadlově otočit, když už nemáte lepší fotku?)
Dnes bohužel odfláknutá práce ;-\
Yes, O3 je pomalu se vyvíjející se auto s drobnými změnami, kolem kterých je příliš mnoho keců, tak jako kolem Golfu. pořád ta samá písnička, blablabla. Mnoho povyků pro nic... doufejme,že nebude úspěšná jako Rapid, který nikdo nechce 😄.
Tie oslavne ody na to PRIEMERNE A NUDNE AUTO su uz k smiechu.O2 bol cerep.neslo to a bolo to nepohodlne.Chvilu som na tom jazdil ako na nahradnom vozidle.Kto vychvaluje design u octavie je clovek bez kuska nejakeho umeleckeho citenia 😉
Proč chybí předfaceliftová O I.? Má jiná světla a jiný tvar palubky, dramaticky, když je tam facelift O II., tak proč ne O I. před?
Octavia bola pri svojom prestavením snom všetkých našincov, lebo dizajn bola a stále je nadčasový .....
Kufor bol síce obrovský, ale s interiérom to už také ružové nebolo a dodnes Octavia len doťahuje konkurenciu ..... snáď ju už s O3 konečne dobehne ....
Kufor bol síce obrovský, ale s interiérom to už také ružové nebolo a dodnes Octavia len doťahuje konkurenciu ..... snáď ju už s O3 konečne dobehne ....
A co takhle přidat pro srovnání fotky interiérů v základních výbavách? Přeci jen to bude blíže nejběžnější konfiguraci, v plný palbě bude možná tak jedna ze 100. 😄
Stále je to jen škodovka.
[odkaz] :-!
:yes: :yes: je to pecka, přirozená a jistá, jak vytesaná z kamenného bloku. v současné době snad nemá třídní designovou konkurenci. skvělá práce.
Krasny charakterovy odpad :yes:
Fajn, že ses konečně pochopil :yes:
to je diskutabilná vec , osobne si myslím že Octavia bola stále konzervatívna jednoduchá , funkčná... nikdy neohúrila ani nesklamala, stále si drží dizajnový štandard a jej tvary budú stále prijateľné či sú v móde hrany , alebo obliny 😉
ctrl +c ...ctrl+ v .... oblé zaostriť a je to ...
Je to hezké, ale nemůžu si pomoct, vidím tam mraky kurvítek akorát. Nesmyslně nízké objemy motorů, dimenzování životnosti dílů na záruku, spousta zbytečné elektriky... Nechci být zpátečníkem, ale obávám se, že půl milionu kilometrů se dožije málokterá...
Chápu, že firma nemá odbyt pro nová auta a potřebuje uživit síť servisů, ale mě to nezajímá, já jako zákazník chci auto spolehlivé. Tedy takové, se kterým navštívím servis jen při garančce, výměně náplní a rozvodů. Nehodlám řešit samočinně se zamykající centrál, nepružící dvouhmotu, ucpaný filtr pevných částic, výměnu drahých vstřiků u CR, turbodmychadla, příp. celého motoru poté, co praskne klikovka pár tisíc kilometrů po záruce.
Nemůžu si vynachválit jednoduchou jedničkovou Octavii s motorem AGR, který po více než čtvrt milionu funguje bezvadně, rozvody snesou přetažení intervalu výměny o 30 tkm, vstřiky se nezničí horším palivem atd.
Obávám se, že s tímto přístupem koncern dlouho zákazníky neudrží. Alespoň tady v ČR, kde lidé nemají kupní sílu na to, aby koupili auto nové a po 2 letech zase nové. Snad alespoň Japonci nezačnou dělat záměrně zmetky, pak už nevím, co kupovat.
Chápu, že firma nemá odbyt pro nová auta a potřebuje uživit síť servisů, ale mě to nezajímá, já jako zákazník chci auto spolehlivé. Tedy takové, se kterým navštívím servis jen při garančce, výměně náplní a rozvodů. Nehodlám řešit samočinně se zamykající centrál, nepružící dvouhmotu, ucpaný filtr pevných částic, výměnu drahých vstřiků u CR, turbodmychadla, příp. celého motoru poté, co praskne klikovka pár tisíc kilometrů po záruce.
Nemůžu si vynachválit jednoduchou jedničkovou Octavii s motorem AGR, který po více než čtvrt milionu funguje bezvadně, rozvody snesou přetažení intervalu výměny o 30 tkm, vstřiky se nezničí horším palivem atd.
Obávám se, že s tímto přístupem koncern dlouho zákazníky neudrží. Alespoň tady v ČR, kde lidé nemají kupní sílu na to, aby koupili auto nové a po 2 letech zase nové. Snad alespoň Japonci nezačnou dělat záměrně zmetky, pak už nevím, co kupovat.
bych ocitoval puvodni Oktavii! Kdyz uz bychmluvil o generacich... stejne jako u SuprBa. Puvodni Oktavia mela logiku - byla osma v rade. 😉
Jen tak dál.
O praktickosti tak úplne presvedčený nie som, malé odkladacie priestory vo dverách, málo miesta na zadných sedadlách, alebo dlhé previsy v spojitosti s malou svetlou výškou dvakrát praktické nie sú. Ak myslíš na výhody liftbacku voči sedanu, tam je to jasné, ale jestvuje výnimka keď prší - stačí slabý vietor a máš vody plný kufor - čo pri sedane zďaleka nie je tak markantné.
A o móde by som tiež asi radšej mlčal, niečo jej podlieha, niečo nie. Napríklad tie faceliftové čínske predné svetlá mi chceš povedať, že neboli reakciou na módne trendy...
Jezdím s OII už sedmý rok, nejdřív s 1.9TDi (2006) a teď s 2.0TDi (2009) mám na nich najeto cca 280tis km, tedy dalo by se říci dost na to, abych je mohl nějak hodnotit. Teď k tvým argumentům😒br />
1.) kapsy ve dveřích jsou dostatečně prostorné, dáš do ni 1.5 litrovou lahev od matonky v pohodě, běžně tam mám škrabku na sklo, sešit velikosti A5, baterku, vždy nějaké bombony a takové blbosti a pořád není plná 😉
2.) málo místa na zadních sedadlech? Ale kdeže, mám 188cm a za mě si pohodně sedne i můj 190 cm vysoký kolega a nestrádá. Jasně v Superbu je místa o dost víc.
3.) dlouhý převis je jen ten zadní, plní svůj účel, který mu konstruktéři dali, tedy velký zavazadelník. OII neni auto určené k závodění (btw umí i 220km/h), nicméně když jezdíš jako prase, tak s tím musíš počítat. Světlá výška je v normě a ani když ji naložím (naposled cca 40 kartonů vína) jsem nikde neškrtal aneměl s ní problém, o co ti tady přesně jde?
4.) Rozebírat praktičnost sedanu a liftbacku snad nemusíme, Lift je výrazně lepší už jen díky variabilitě co ti nabízí :yes😒br />
5.) Design je individuální záležitost, to by si ty a tvoje Kangoo měl vědět. Mě se osobně FL verze líbí víc než původní. Obě Očka měli černou barvu a FL verze vypadá výrazně lépe a dynamičtěji. Ta "čínská" přední světla výrazně lépe svítí a jsou lepé navržená, u zadních je tomu uplně stejně 😉
Celkově je ten design svěžejší než usedlá před FL verze, čímž neříkám, že je špatná, obě verze jsou kus poctivého auta :yes😒br />
Toť vše co jsem ti chtěl k tvému příspěvku napsat...
Málo miesta na zadných sedadlách - nedefinoval som model, myslím, že všetci vedia, že vo dvojke je to lepšie, v jednotke je priestor vzadu mizerný.
Dlhé previsy - nie sú v norme, neviem ako u vás, ale v BA sa mi už stalo, že som škrkol spodkom o cestu, a šlo len o koľaje vyjazdené MHD. U Octavie I som bol svedkom prvého vjazdu do garáže pod barákom a odniesol to čiastočne predný spojler a čiastočne výfuk.
Praktičnosť - liftback má lepší v prístupe do kufra a je bez priečky za sedadlami. Ale tým jeho výhody začínajú aj končia. Tá voda v kufri je osobná skúsenosť.
Dizajn - Octavia I je škaredá neforemná krabica posadená na podvozku o číslo menšom, a to už nikto nezmení. O II vyzerala do faceliftu fajn, zmena svetile jej neprospela, bije sa s pôvodnou filozofiou. Či nové svetlá lepšie svietia je z pohľadu dizajnu irelevantné. Vec názoru, ale ten svoj nezmením.
😉
A vieš, že na ACZ majú radi, keď sa to v diskusiách melie a sú plné príspevkov... 😉
A prečo si presvedčený, že sa im všetkým páčil? Mohli kupovať aj preto, že to bolo konečne veľké auto a beztak by si nič iné ako Škodu nevzali - a takých ľudí je aj dnes stále dosť. Domáca značka je holt domáca a doma bude predávať vždy...
A tiež určite nepoprieš fakt, že veľké množstvo Octavií jazdí v službách firemných flotíl, a tam sú dôvody nákupu zase trochu iné...
Domácí značka je domácí značka, ale to Octě nijak nepomáhá. Trh CZ je totiž tak mrňavý, že i kdyby neexistoval tak Octa zůstane v celosvětových prodejích tam kde je, tedy před Mégane, 308, C4, Mazdou 3 a celou další plejádou zástupců nižší střední. Takže slepé kupování domácí značky, které funguje úplně stejně v Itálii jako v Japonsku, paradoxně Octě pomáhá v porovnání s konkurencí zdaleka nejméně. Těch 22tis. nebo kolik se prodá v CZ ročně je pro Škodovku dnes jako plivnutí do moře.
Jde o to, že jinde to lidi kupují jako levnější Volkswagen s důrazem na praktičnost, což je samo o sobě velmi racionální volba. Jenže my žijeme ve státě, kde Rapid stojí stejně jako Golf, přitom z logiky věci ve zbytku světa bude i Octavia cenově pod Golfem.
Je také trochu klišé tvrdit, že všude jinde je Octa cenově dostupná a u nás ne a kupuje se jenom protože je česká. Stačí se podívat do německého ceníku a rázem je jasné, že domácí ceny Škodovek jsou o desítky tisíc, u dražších modelů i o 100k nižší než tam a to při vyšší dph u nás..
Samozřejmě že v přepočtu tady auta budou levnější, to je ale dáno rozdílnou životní úrovní, kdy oni mají v přepočtu třikrát vyšší platy. Jde o to, kde jsou škodovky posazeny v tamějších cenových hladinách.
Škodovka je u nás posazená prakticky úplně stejně jako v tom bohatém Německu, je draží tady i tam než Kia nebo Hyundai a levnější než Ford nebo prémie. Absolutně žádný rozdíl. A rozdíl kvůli platům nemůže být nijak dramatický, žijeme v Evropě s volným obchodem a nikdo nemůže prodávat stejné auto v Německu za 200 a u nás za 100. Jediné co může, je nabízet oholené modely třeba za 50 ale ty pak (když je tam nabídne) budou stát i v Německu 55 (viz třeba Dacia).
Většina aut pochází ze zemí jako Německo, Francie, VB, USA či Japonsko, tedy těch, které mají těch automobilek vícero. Samozřejmě že jsou i země, kde je ten výrobce pouze jeden. Ale o to vůbec nejde; teze, že jinde je to taky tak, je sice pravdivá, ale jak už píšu výše, to z Octavie nedělá výhodnější koupi. I kdyby v Německu stál Golf stejně jako Ferrari, pořád budou škodovky v ČR o desítky tisíc dražší než auta, která jsou s nimi v zahraničí na podobné cenové hladině.
Samozřejmě že lze stejné auto prodávat v různých zemích za různé ceny dle životní úrovně. Proto si Švýcaři jezdí kupovat auta do Německa. Stejně jako třeba Rapid MPI koupíš v Rumunsku o 2000 euro levněji než v Německu. V chudších státech pochopitelně musí s cenou dolů, aby to tam lidi vůbec kupovali, v těch bohatších s několikanásobně vyššími platy to zas mohou nacenit s větší marží.
Nejnižší cena Rapidu v Německu je 13999, eur tedy 350k czk
Nejnižší cena Golfu u nás je 339,9 k czk
Nejnižší cena Golfu v Německu je 16975,- eur tedy 424 czk
Takže v obou zemích je zařazen Rapid a Golf na cenovém žebříčku zcela shodně. A jak Golf tak Rapid jsou v Česku cca o 16-20% levnější. Což platí pro Superb stejně jako pro Passat.
Ano cenové rozdíly jsou, ale nemohou být polovina ceny auta. Konec konců na příkladech cen Škodovky u nás a v Německu je jasně vidět, že doma je Škodovka daleko levnější, samozřejmě nikdy tyto nižší ceny nemohou vyrovnat kupní sílu, to nedokáže žádný výrobce.
Myslím, že je zjevné, jak to bylo míněno a nikde netvrdím, že by tu Škoda byla obecně dražší než VW. Nehledě na to, že zrovna u Octavie tomu tak občas skutečně bylo a asi i bude. Smyslem bylo říci, že na českém trhu škodovky zdaleka nejsou v takové pozici jako jinde, kde vynikají v oboru "value for money". Tady se jejich lowcostový model prodává za ceny většiny zástupců nižší střední třídy, což je dokonale v rozporu s jejich celosvětovou image. A může se tak dít právě kvůli tomu, že zdejší trh je domácí, kdy se využívá jisté náklonnosti zákazníků.
Pokud se ti zdá cena Rapidu v ČR vysoká tak pak je vysoká i v Německu. To ovšem není problém cenové politiky Škodovky vůči ostatním značkám, ale problém špatně nasazené ceny tohoto nového modelu a ten problém bude stejný jak v ČR tak v D. Možná budou muset zlevnit, možná ne, o tom rozhodne trh. Ale pokud zlevní tak na obou trzích podobně.
Ceník Octavie jsem na německých stránkách už nenašel, takže nemohu posoudit pravdivost těchto údajů. Nicméně nikde netvrdím, že by Octavia měla být nejlevnější ve třídě, k lowcostu má daleko. Problém je v tom, že než přišly velké slevy ke konci výroby (neceníkové), tak ta Octavia tu dražší než Golf i Focus byla, pokud mě paměť neklame. Dle ceníků je Focus již nějakou dobu od 330 tisíc a Octavia začíná i dnes na 335 tisících s 1.2 TSI. Stejně výkonný Focus od 340 tisíc. Přitom je to dlouhodobý leader třídy a je o spoustu let novější - už jeho druhá generace byla novější než tahle Octavia. Zbrusu nový Golf VII začíná na 340. Je mi jasné, že na Octavii v těchto měsících půjde udělat větší sleva, ale i tak je to zarážející a očividně je to opět poněkud jiná situace než v Německu, kde obě auta spějí spíš k cenovce 17 000.
Vzhledem k tomu, že Rapid je v ČR k mému údivu nejméně prodávaná škodovka, tak je to celkem na pováženou. Nicméně pokud se bude cena snižovat, tak jistě jen tady, kde to příšerně napálili. Nevidím důvod, proč by měli zlevňovat i v Německu, kde už teď stojí o 1000 euro méně než Cruze, což je adekvátní.
Rapid v Německu je od 13990, tedy o 500 eur dražší
Cruze v ČR od 282,9k czk
Rapid v ČR od 289k, czk tedy o 6k což je 240 eur dražší
Takže relace Rapid/Cruze, Německo Česko absolutně stejná, dokonce u nás je Rapid dražší "jen" o 240 eur. Němce "odrbává" Škodovka o celých 500eur.
A výbavy si porovnej, nemáš pravdu. Dokonce i výbavové stupně active, ambition, elegance jsou zcela shodné. Ano Rapid se v Česku i Německu prodává za ceny nejlevnějších hatchbacků. To může být problém, nevím, ale pokud ano, tak je to stejný problém v Česku i v Německu.
Jak už jsem psal, to porovnání s vozy nižší střední je myslím všeříkající, přestože je teď na Cruze sleva.
Hyundai i30 jako zástupce těch levných hatchbacků stojí v základu nějakých 16 000. V ČR je za 290 000 Kč. Tedy úplně stejně jako Rapid, kdežto v Německu je mezi těmito auty rozdíl 2000 euro, v přepočtu cca 50 000 Kč. Mně to teda nepřijde stejné. To by tu musel Rapid stát maximálně 240 000, pak bych ti dal za pravdu. Pak bych si ale ani nemyslel, že tu jsou škodovky přeceněné a nebylo by se o čem bavit. 😊
Prostě Škoda má nějakou cenovou politiku vůči Chevroletu, evidentně si věří, že auto nižší třídy prodá za stejnou cenu jak Chevi vyšší třídu bez ohledu zda v D nebo v ČR.
Popravdě nevím, v čem máš problém. To, že škodovky jsou tady z důvodu masivní poptávky dražší než jinde, je všeobecně známý, uznávaný a z ekonomického hlediska zcela pochopitelný fakt. Ze srovnání cen, kdy tady nejspíš jako v jediné zemi na světě stojí Rapid stejně jako většina mainstreamových hatchbacků a Octavia jako Golf s Focusem, je myslím zcela zřejmé posunutí cen o desítky tisíc Kč výše, než by bylo běžné. Což ty naprosto ignoruješ a přesvědčuješ mě o opaku třeba tím, že Rapid v základu je tady i v Německu levnější než Golf. Uznávám, že mohu existovat případy, kde to nemusí až tak platit, to se najde vždycky a u všeho, ale ten celkový kontext je přeci nezpochybnitelný.