Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Škoda Rapid do konce roku s výbavou až za 61.100 Kč zdarma

440 komentářů

Avatar - Emel
Emel
No, korekce přišla rychleji než jsme čekali... otázkou je, na jak dlouho to bude stačit 😄.
Avatar - Atlis
Atlis
zda sa, ze ludia maju este trochu rozum...
Avatar - Emel
Emel
Rapid má největší problém ve vlastní stáji... přijdeš do saloonu a i kdybys nikdy neslyšel o nějakém Renaultu, stojí tam vedle sebe skladová Octavia a nový Rapid za podobné peníze... a ta Octavia působí hodnotněji a je lépe vybavená.
esenbe
ty víš kolik bude stát ?

Edit: A jo mluvíš o staré skladovce - pravda .
Avatar - dal
dal
Souhlas, ale ona vypadá hodnotněji i fabie
Avatar - JFK
JFK
na tyhle zpětný čachry je už pozdě, tu cenu jste nastavili v ohledu ke konkurenci příliš sebevědomě, asi se na poradě necháváte rádi zjebávat profesorem Vahlandem, kterému jste namazali med kolem huby a ted' bude za tyhle prodeje za blbce nejen před Winterkornem, ale hlavně Piëchem.
Avatar - Emel
Emel
Na "zpětný čachry" pozdě není... obráceně to bývá horší, pokud nastavíš cenu nízko tak už se pak obtížně zvyšuje. Slevu můžeš dát vždycky a pokud ji okořeníš nějakým marketingem, lidi se pohrnou. Lidi jsou pragmatici, Rapid je rozumně poskládané auto pro české střední vrstvy, stačí korigovat cenu a bude po problému.
MariAchi
A zase Emelův střízlivý pohled :yes:
Avatar - JFK
JFK
Jenže i ta laická střední vrstva vidí, za co prodává sedany konkurence PSA, Renault.. Ta cenovka už spoustu lidí definitivně odradila, viz prodeje (a i z těch prodejů je většina Fleet a o mediání masáži nemluvě). Mgr. Pečenka bude pořád do médií prohlašovat, jak je to skvělý auto pro rodinu do nekonečna, přitom sám moc dobře ví, že ta cena je nesmyslná a to i ve vztahu k Octavii Tour II se čtyřválcem 1,4 55kW, která byla za 250k a ne s třívácem 1,2 za 290k.
Avatar - Emel
Emel
Ano, to samozřejmě vidí. Laická veřejnost z různých důvodů preferuje Škodu (vyšší hodnota při dalším prodeji, národní hrdost) a také často dává přednost liftbacku před sedanem, přesto ale tak velký rozdíl v ceně nebyla ochotná akceptovat. Proto Škoda přihodila nějakou výbavu navíc... a pokud ani to nebude stačit, nejspíš sáhne i ke snížení ceny.

Souběh s výprodejovou Octavií II je pro Rapid nešťastný... možná i proto Škoda naplánovala představení dvou klíčových modelů tak těsně po sobě.
Avatar - JFK
JFK
A proto uplně vidím Vahlanda, jak mu Winterkorn do telefonu položil otázku, jak to vypadá s tou jeho slíbenou růstovou strategií, když kouká do výkazu na ty mizerný čísla. Vahland nespí, zjebal půlku marketingu aby to dali dohromady a Eichhorn kroutí rameny, že za to nastavení nemůže, protože tam přišel až letos na podzim.. Jsem opravdu zvědav, kdy to auto pustí za 250k.
XTad
Tak ta octavka take nejdriv stala nejakych 270 tisic a to mela jenom dva pytle a el. zrcatka. Zadne mlhovky, klimatizace, ESP, radio, el. okna, nic. To, ze se casem cena snizila a pribyly zvyhodnene pakety je vec druha.
Avatar - JFK
JFK
jenže to konkurence neměla taky a dnes už jsou ty věci i u ní standard
XTad
Chces tvrdit, ze v roce 2010 mela auta kolem 300 tisic okna na klicky, zadnou klimatizaci, ESP, bocni a hlavove airbagy, radio, mlhovky...?
Avatar - JFK
JFK
přečti si to pořádně
XTad
Ctu a na sve reakci bych nic nezmenil. Kritizuji zakladni vybavu octavie tour a ty odpovidas, ze konkurence na tom byla stejne.
Avatar - JFK
JFK
ano, obecně výbava přibyla a cena aut se snížila
XTad
A ja se ptam - opravdu na tom byla konkurence v roce 2010 (uvedeni druhe octavia tour) stejne? 6 pytlu, radio a predni okna v elektrice mela urcite. Ostatni aspekty neresim, pouze vybavu.Takze pokud pusobi cena rapidu nesmyslne ve srovnani s konkurenci (coz si nemyslim), tak ve srovnani s prvni cenou octavie tour urcite ne.
Avatar - JFK
JFK
Asi se neumíš vyjadřovat a nebo jenom neumíš číst, vše jsem už napsal. A jestli máš pocit, že je cena rapidu adekvátní i proti konkurenci, gratuluju marketingu, že aspoň někoho zblbli ale dohadovat se tu s tebou nehodlám, protože ten pocit nemám a prodejní čísla tomu i odpovídají 😉
XTad
Neodbihej od tematu prosim. Jestli mi cena rapidu prijde adekvatni, nebo ne, je ted naprosto nepodstatne. Resil jsem cenu rapidu ve vztahu k cene octavie tour a dale vybavu octavie tour vzhledem k jeji konkurenci. Ty tvrdis, ze vybava, kterou nabizela octavia tour v zakladu byla tehdy adekvatni, coz se ti snazim vyvratit.
Avatar - JFK
JFK
Tak se podívej do ceníků a výbav, já to vypisovat nebudu, adekvátní byla té době, kdy nebyl problém s odbytem aut jako dneska, kdy se všichni podbízí, zatímco Rapid, o kterém je řeč od začátku drahej jako kráva a s tříválcem. Jak je ojebanej konstrukčně a materiálově proti A5 oktávce ti tu vykádat taky nebudu. Podívej se na ceník blbýho Fluence, Rapid je prostě drahej, tečka.
XTad
Ve srovnani s elantrou to tak jasne ale neni. A jeste jednou opakuji, ze neresim rapida vs. konkurenci, ale oktavku tour. Situace v roce 2010 nebyla o moc jina, nez letos. Vybava korejcu a francouzu byla prakticky stejna, jako dnes, ale ta octavka byla mnohem chudsi, nez rapid.
Avatar - jozephko
jozephko
Aspoň pri predaji áut. Škodovka buď bude pridávať výbavu alebo uberať z ceny (a možno aj oboje), až pokiaľ nebude s predajnými číslami spokojná. Nemôže si dovoliť, aby doma bol z jej modelu prepadák. To by bola veľká antireklama vo svete.
_MT_
Ty si myslíš, že na významných trzích sledují prodeje v ČR? >😁
McKvák
Škoda, že stejně dopadne i O III.
S klikovou nápravou bude Octavia jen větším a dražším Rapidem.
Kdo někdy déle jezdil víceprvkem, dobře ví jaký je to rozdíl. Nepozná se to při zkušební jízdě, ale spolehlivě již po pár stovkách kilometrů. Troufám si odhadnout, že spousta "testérů" bude na webu sveřepě tvrdit opak !
augustin
:yes: :yes: :yes: . Problem je v tom, ze co myslis??? Kolko ludi a buducich majitelov aut vie, aku napravu tam ma? Ja som sa tu o tom s kolegami (asi s 10) rozpraval...vsetci muzi... a ani jeden nevedel, ze nejaka taka naprava existuje a ze by dokonca Skoda a VW dali nieco nedokonale, to sa im nechce verit >😁 :-!
esenbe
ono lidi v čr hodně dělají tohle ... jdu si koupil auto. Měl jsem škodovky, felicie starou octaviu a tak jdu rovnou ke škodě. Tam auto ani neprojedu a dělám objednávku. Nedejbože nějaký složitější rozbor a nebo testování jednotlivých vozů.
Nicco
Ano, ale vacsina aj tak pode to fleetu. Jednoducha naprava = idealne zamestnanecke auto na dialnicu D1.
Repas multilinku u Mondea/Focusu vyjde na min 11tis Kc iba za diely a to ma Ford este pomerne dobre ceny.

Zoberme si ten Focus, asi najlepsia zadna naprava okrem mozno BMW, ale zobrala 10cm na vysku z kufra a zrazu ma maly kufor, az tak maly, ze musia predavat kombi za cenu hatchu. To je -30tis zisku dole a dalsich cca 10tisic co stoji automobilku naviac montaz multilinku. Bud zvysia ceny alebo znizia zisky a aj tak to nebude nikto kupovat, lebo to ma najmensi kufor v triede.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
nesouhlasím. Při firemních km k repasu zadní nápravy nejspíš ani nedojde, protože po 3 letech jde auto na střídačku...
A nalhávat si, že zadní víceplvková náprava může za malý kufr Focuse III? Ale kdeže. Golf VII, Octavia III, Leon II...všichni mohou mít víceprvek vzadu a velikost kufru se oproti vlečce vzadu nijak neliší...
Avatar - Choochoo
Choochoo
Nelisi, protoze jsi vyjmenoval auta do kterych musi jit napsaovat viceprvek a vyrobce si s tim hlavu nelamal, jinak by pro vlecnou napravu podlahu kufru posunul dolu a mohl mit kufr o vice nez 100litru vetsi.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Napíšu to víc polopatě😒br /> Golf VII s víceprvkem má ca 390 l vč. dojezdové rezervy. Focus má s víceprvkem ... Tak je problém ve víceprkové nápravě? Ne, není. Problém je v tom, že u Fordu neumějí hospodařit s místem :-!
Nicco
Focus ma vyssiu zadnu napravu. Neviem ako teraz, ale u FFII bol rozdiel vo vyske napravy pre hatch a kombi. Kombik ju mal nizsiu, teda asi vo vyske Golfu a Octavie, aby mohol mat vacsi kufor. Ale uznavam, ze to je iba jeden rozmer, ktory definuje objem. Dalsim problemom je skrut karoserie, takze liftback ma velky kufor ale makku karoseriu.
Vacsinou sa firemne menia auta po 4och rokoch a nejedno ma blizko k 200tisicom a nie su vynimnou ani 250tisicove, ale aj pri 1xx000km po D1cke budes tu napravu repasovat. Mozno nie hned vsetko, ale silentbloky pomocnych ramien su uz vyvyklane po 40tisic na beznych cestach a pedantny vodic (1 zo 100) si to uz vsimne na jazdnych vlastnostiach (na limite). Vacsina to bude menit az ked to zacne plavat alebo neprejdu STKckom.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
silentbloky jsou snad věcí zanedbatelné ceny, ne 😉 ? S nájezdem souhlasím. Vidíš tedy sám, že problém Focusu není víceprvková náprava, když u kombíku FF II to zvládli 😉
Nicco
Jeden z tych silentblokov je tak pracne nalisovat bez original nastrojov, ze sa potom "vyplati" kupit cele rameno. Jednoducho co tam nie je, to sa nemoze pokazit, ale napriek tomu Multilink neodsudzujem, len si musi kazdy povedat, ake su jeho priority a ake su priority tej ktorej znacky. Na sport su vo VW ine znacky, ale verim tomu, ze TDI Octavia tunerom to vobec vadit nebude :-!
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nicco
A co riesia fleetovi manazeri ak nie naklady na zakupenie a prevadzku auta?
sir
ono rozdil je i v tom, co vse VW a Skoda do objemu kufru pocitaji.....a pak pri premereni metrem (bez prostoru pod podlazkou) vyjde kufr temer shodny Golf/Focus
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
to si nemyslím. Neměl jsem vozy vedle sebe a je pravdou, že reálně není kufr Focusu III taková tragedie. Ale Kufr Golfu mi přišel o dost prostornější (hlavně vyšší) a širší.
Mazda 3 ma zadnu napravu odladenu vyrazne lepsie ako Focus.
Nicco
Na tej som nejazdil, ale vyzera uplne rovnaka, ako na Focuse, takze je jasne, odkial ju maju😒br /> [odkaz]
Edit😒br /> Ma rovnake spodne rameno a dalsie male ramena, ale ram je sirsi a ma iny stabilizator, co moze byt prinos.
_MT_
Je to tak. A odráží se to na vývoji v průmyslu. Většina neví a nezná. A má celkem jednoduché priority.
4bytelnýkola
zrovna ty nápravy by mě zajímaly, jak se chová klasika proti víceprvku, kde už víceprvek je a kde ne, jak jsou na tom ostatní automobilky, co přední nápravy apod..
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
obecně vzato - čím horší povrch a čím surovější jízda, tím se nůžky mezi vlečkou a víceprvkem rozevírají.
Pokud tedy vezmou novináře na zahraniční prezentaci modelu někam, kde samozřejmě mají krásné rovné silničky (povrch), tradičně někde kolem středozemního moře, kde prostě principielně tak špatné cesty nejsou (nejsou zimy, nesolí se...), tak se ani nedivím těm "poznatkům", že rozdíl je neznatelný.
PAK ale přijde realita v podobě polygonu české silniční sítě a na první projížďce po silnici II. třídy jasně vlečka kapituluje. Zatímco víceprvek dokáže uhájit solidní míru komfortu a jistoty z jízdy. U Octavie tomu nebude jinak. Ani nemůže, mechaniku nelze ošálit marketingovým prohlášením :-!
Avatar - STi 2008
STi 2008
No. my češi jsme zvyklí jen na horší povrch >😁 v tom problém Rapidu nevidím. Stejně si myslím, že při běžné jízdě to moc poznat nejde, ale budiž. já vidím také problém ve vysoké ceně z hlediska užitné hodnoty a konkurence.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ale věř, že v tom rozdíl je. A značný. Rapid na horším povrchu je vše jen ne pohodlný a čitelný. Vím o čem píšu, věř mi 😉
_Teddy_
Kto vie, co si ma vsimat, ten dokaze rozdiel spozorovat. A nepotrebuje ani horsi povrch, alebo drsnu jazdu, staci sviznejsia jazda po okreskach s mnozstvom zakrut. Naprava typu vlecene kluky s torznou prieckou ma totiz dva nedostatky, ktore sa z principu nedaju odstranit😒br /> 1. nie je to nezavisle zavesenie, nanajvys len "polo-nezavisle" (semi-independent).
2. kinematika neumoznuje kontrolovat geometriu napravy pod roznym zatazenim (alebo naklonom auta) tak aby v kazdom rezime zvieralo koleso s vozovkou optimalny uhol.

V nizsej strednej triede bola viacprvkova naprava vzadu uz prakticky standart. Bohuzial, kriza a katovanie kostov si vybralo svoju dan, a niektore modely sa vratili lacnejsiej verzii (vlecene ramena, bud z torznou prieckou, alebo wattovym priamovodom). Osobne to povazujem za krok zlym smerom, nasledky ktoreho moze vodic pocitit v tej najmenej vhodnej chvili...
augustin
Nema z vas niekto niekde nejaku "vseobecnu" schemu (grafiku...) jednoduchej napravy a Multilinku. Sam som z toho trocu zmeteny a ak sa este (pri Ceed) hovori o jednoduchom multilink alebo i "vylepsenej" jednoduchej naprave, tak uz som z toho :😉
_MT_
Multilink může mít mnoho podob. A může být postaven i na vlečených ramenech. Dokonce to ani nemusí být nezávislé zavěšení. Je o počtu prvků, nikoli o sofistikovanosti. Takže si stačí vybrat definici (někdo počítá všechna dohromady, někdo podélná a příčná zvlášť), zakleknout pod auto a spočítat ramena. U VW je myslím minimum tři příčná a jedno podélné, aby tomu říkali multilink. Tedy čtyři. Někomu stačí tři. Samotný název nechává dost volnosti. 😄
_Teddy_
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - iudex
iudex
Vtipné je, že článok na autozine bol evidentne písaný niekedy pred desaťročím, v čase Golfu IV a ako príklad vlečenej nápravy uvádzajú Golf. A vida, článok je znovu aktuálny. >😁
augustin
:yes: . Vdaka.
Avatar - Linuxak
Linuxak
Tak tak, uz nissany z 90tych rokov maju multi-link i ked to nieje uplne multi-link, ale vo svojej dobe bezkonkurecny, ten kto jazdil s primerou tak mi da za pravdu, ze tato naprava je daleko lepsia ako akakolvek ina naprava pouzivana v beznych autach (myslim, ze primera bola aj prva predokolka na svete, ktora mala "multi-link" aj na prednej naprave).V podstate toto riesenie napravy sa da lepsie nazvat napravou, ktora kombinuje tuhe a nezavise zavesie a ich vyhody...
Avatar - Nerez
Nerez
Tak Octavia bude pro lidi opět "pojmem" a měřítkem a stejně tak v případě minulých generací se bude prodávat ať to stojí co to stojí. Nebude to stejný případ jako to nebožátko Rapid(i když po rozšíření výbavy již není takovým nebožátkem).
Náprava problém nebude, jak již tu někdo psal, většina lidi, co nesledují testy a internetová fóra ani nebude vědět, že je něco jinak proti předchůdci. Firmám to bude taky fuk.
Nevím, jestli jsi to s tím víceprvkem myslel obecně, nebo konkrétně na Octavii, ale ne vždy je víceprvek oproti klikovce výhra. Viz třeba "geniální" víceprvky korejských vozíků Ceed a i30(první generace)
Nicco
Korejci pokial viem mali problem s prednou napravou, resp s odladenim posilovaca riadenia.
Xawier
No je to jasny!!! Celej koncern VW do rojka zkrachuje, protože stěžejní modely v podobě Golfu a Octavie se přestanou prodávat >😁 >😁 >😁 Stejně tak A3 a Leon jsou mrtvé modely, protože nemají zadní víceprvkovou nápravu >😁 >😁 >😁
velitel mesta bugulmy
McKváku, on ten rozdíl mezi víceprvkem a "traverzou" zase tak dramatický není a minimálně v nižší střední třídě to podle mě nehraje velkou roli. Jako příklad bych dal Kiu Ceed minulé generace a jeho současníka - tehdejší Hondu Civic, myslím, že to bylo 8G. V té době jsem si dobře projel obě na poměrně špatných silnicích, ale i na těch vynikajících. A celkově jsem si jistý, že Honda Civic s traverzou měla podstatně, ale podstatně lepší jízdní vlastnosti než Ceed s multilinkem. Samozřejmě je to podvozkově marný koncern H-K proti naopak velmi schopné Hondě, ale o to mi právě šlo. Perfektní traverza může přetrumfnout odfláknutý multilink. Jinak pochopitelně platí, že multilink je lepší a sofistikovanější řešení, to nijak nepopírám. Jen podle mě zas tolik neovlivňuje reálné prodeje v nižší střední, jak tu dramaticky naznačuješ.
Avatar - Righ
Righ
Presne tak, mohu potvrdit to same ze srovnani i30ky predchozi generace a Meganu (toho stavajiciho, kterej je nicmene jen o rok mladsi nez ona i30). Vysledek Renault vs. Hyundai je co se tyce podvozku asi tak 10:0.

Dedukce znacny casti diskuteru o tom, jak naprava s vlecenymi rameny pohrbi oktavku, jsou samozrejme uplne mimo, navic se jeste definitivne nevi, jak to bude u dvoulitrovyho dieselu, tedy nejprodavanejsi fleetove motorizace. Jinak samozrejme nelze poprit, ze se u vsech koncernovych kompaktu jedna v teto veci o jasny ustup k horsimu reseni, osobne me zvlast mrzi, ze oktavka ma napravu s vlecenymi rameny i u motorizaci, kde ji ma nejen Golf, ale mozna i Leon. ;-\
Avatar - iudex
iudex
Nedá sa nesúhlasiť, tiež ma svojho času pozitívne prekvapil Megane.
Ale tá teória "dobrá vlečka lepšia zlého multilinku" je obdobne pravdivá ako teória "dobrý fotograf spraví slušnú fotku aj s kompaktom a amatérovi nepomôže ani špičková zrkadlovka". Je jasné, že technicky sa dá dovrzať všeličo, ale principiálne má multilink navrch a nedá sa očakávať, žeby koncern spravil zlý multilink. Preto ak hovoríme o tom, že Octavii bude vlečka stačiť, jedným dychom treba dodať, že Octavia s multilinkom bude s určitosťou lepšia.
Blaireau
A dobrý muži, projel jste si to i na zadních sedadlech? Tam je totiž rozdíl znatelný už na třetí díře. V zádech a zadnici. V neprospěch Civicu 8G. Srovnání obou verzí, Civicu s 1,4 a i30 s 1,4 dopadlo na mojí pr*deli jednoznačně. A i30cw 1,6 je ještě o něco lepší, možná 50mm rozvoru nebo jinétlumiče, naladění. Vše benzín. Ovšem na limitu na kvalitní silnici za volantem i té dýchavičné 1,4 v Hondě se karta obrací. :-!
ryccardo
Podle mě ty jízdní vlastnosti O3 s torzkou budou nic moc a s víceprvkem to bude nic moc Plus. Prostě je to auto na normální ježdění a podle toho s ním musí řidič zacházet.
MrWebsky
Tutaj nie chodzi już o to czy auto ma zawieszenie wielowahaczowe czy zwykłą belkę. Popatrz sobie na ostanie zdjęcia w galerii. Elementy zawieszenia są robione z tłoczonej grubej blachy jak w tanim koreańskim aucie sprzed 30 lat (np. Daewoo Tico). Nie ma tam profili zamkniętych, wszystko wygląda na delikatne i słabe, co dla dość dużego auta nie ma sensu. I na dodatek widać, że dolny wahacz (lower arm) z przodu nie ma wymiennej końcowki. Jak coś się stanie trzeba wymieniać cały wahacz. Inne auta np. francuskie mają wymienne tylko końcowki a całość. Ewidentnie ktoś przesadził z oszczędnością.
Avatar - leone
leone
sice příjemné,...ale i s tímto dodatkem maximálně !!!! za 250 tis.,...a samozřejmě změna základní motorizace, :no: :no:
Avatar - Nerez
Nerez
Ano, ale když si připlatíš 10 tis za TSI, už máš použitelné auto za 300 tis. Dřív tomu tak nebylo 😄
lukas13
Ale dnes máš za 300 u konkurence mnohem "použiteltější" auta a to je ten problém - není rok 2008 ale rok 2012. Když už to vloni došlo i klukům z Mazdy a Hondy, klukům ve Škodovce už by to mohlo docvaknout taky.

A ať mi nikdo netvrdí že je to strategie - ty ceny Škodovka prostě přestřelila a trh jí ukázal, že se nenechá oblbovat donekonečna.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
dřív taky auta něco vydržely 😒 dnes je to konzuumní šrot nevalné trvanlivosti za ceny, které stále pro občana znamenají zadlužit se na několik let (resp. našetřit za několik let) 8-s
Avatar - Nerez
Nerez
Jasně, já jsem to možná blbě napsal. To dřív mělo směřovat k Rapidu, že dřív, čti měsíc dva zpět jsi měl za 300 holátko bez ničeho. Teď můžes s tímto autem existovat 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
to pak ano. Ale není kam spěchat. Doba Rapidu teprv přijde s cenou za TSI od 259 000,- ... Do roka a do dne 😉
Avatar - leone
leone
....tak to určitě,...ale myslím, že mnohem dřív,....za rok výroby by se jich asi panečku hodně nahromadilo >😁 >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
pro Škodu je lepší, když prodá Rapida v zahraničí - stejný vůz, vyšší prodejní cena - vyšší marže. Proč se hnát na náš trh, když není třeba?
Potoocheck
v zahraničí po něm asi moc bláznit nebudou, možná tak na východ a jihovýchod od nás. Spíš se budou prodávat octavie, ty aspoň vypadaj důstojně.
4bytelnýkola
dokáže někdo odhadnout životnost turba např. u motoru 1.2 při "slušném" zacházení, případně kolik by mělo alespoň odhadem vydržet a případné náklady na pozdější repasy (po záruce)
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
S turbom by som si problemy nerobil, ak budes jazdit slusne, nema vyznam vytacat ho, kedze taha uz od 1750, nema ziadnu zlozitu premenlivu geometriu, ma chladenie olejom s vlastnym cerpadlom.. podla mna vydrzi dlhsie ako na TDI a vymena/repas bude stat menej. Otazka je, myslis na TSI v suvislosti s Rapidom? Ak ano.. Golf 7 je u nas o 500e drahsi ako Rapid, takze o Rapida by som ani nezakopol, + v Golfe mas 6 st. prevodovku - menej otacok = dlhsia zivotnost turba. :yes:
4bytelnýkola
spíš mě zajímá výdrž turba obecně, v diesel motorech jejich oprava/výměna může přijít na slušnou částku
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
No tak v TDI to je po 150-200tis. oprava za 800-1500e. Myslim si ze v benzinoch kvoli mensiemu namahaniu bude tych km viac a turbo je mensie - takze by mohlo byt aj lacnejsie. Ja by som sa toho nebal a urcite by som dnes siel do TSI alebo ecoboostu radsej ako do Dieslu.
_MT_
Zobecnit to nelze. Turbodmychadla na benzínových motorech bývají celkem jednoduché konstrukce a u VW Group jsou i celkem levná na výměnu (mají velký objem prodejů). Někdo tu myslím psal dvanáct, nebo patnáct tisíc za nové pro 1,2 TSI, přesnější částku ti sdělí servis/ katalog ND. Jsou jednoduchá, netlačí nic závratného, pokud je necháš zahřát a vychladnout, tak vydrží dlouho. Možná i déle než celé auto.
Yazaman
S tím chlazením to není až tak "žhavé" 😄 . U 1,2 TSI je turbo snad chlazené vodou a jak si všiml kolega u svého Yettiho, tak se díky elektrickému vodnímu čerpadlu dochlazuje ještě nějakou dobu po vypnutí motoru (něco mu tam bzučelo ještě když odcházel od zamknutého auta).
JaM1977
lenze benzinove turbo je teplotne ovela viac namahane ako dieselove, pricom chladenie je menej ucinne. system dodatocneho ochladzovania staci len na 40% tepla, takze ak je niekto s TSI netrpezlivy a vypne motor okamzite po zastaveni, tak si koleduje o problemy, kedze elektricke cerpadlo neodvedie vsetko teplo dostatocne rychlo... obecne, vysoko otackove benzinove turba maju nizku zivotnost, repas vas bude cakat v zalezitosti od mnozstva najazdenych kilometrov, no zvacsa to vyjde niekedy presne po konci zaruky, co teda nepotesi... (no samozrejme, ak niekto jazdi malo, a 60000km spravi za 10 rokov, tak ho to nemusi az tak trapit.. no pri denno dennom jazdeni je to uz o niecom inom..)
_MT_
Během chlazení potřebuješ udržet i dostatečný průtok oleje. Chladící kapalina ho nedokáže ochladit dostatečně rychle a pěkně se ti zapeče, pokud olej přestane proudit. Některá auta mají i nezávislé olejové čerpadlo, pak nutnost dochlazovat může odpadnout.

U benzínových motorů jsou turba zahřívána na hranice možností. Na plný výkon by je výfukové plyny v pohodě roztavily, proto se chladí bohatou směsí, popřípadě jsou svody chlazené. A proto moc často nevídáš variabilní geometrii u benzínových motorů.
Xylo
Tady jsem měl také pochyby, proto jsem zvolil atmosféru .... Jinak 1,2 TSI je velmi příjemný motor, který jede už od 1000 otáček a pětikvaltu bych se nebál - Golf VI 63kW točí trochu přes 2500 ot při 130 km/hod - viz fotky u mého ex-Subaru. Podle mého osobního názoru jsou 5-kvalty u vozů VW a Škoda velmi dobré a to jak v Octavii 1,6 TDI, tak starý Passat s 2,0 TDI 110 PS ....
Avatar - Merkur
Merkur
Spolehlivost turbobenzínu nikdy nebude taková,jak u atmosféry.Navíc tady bych to viděl ještě černěji,jelikož to je TSI 8-s
Yazaman
Výbava je OK. Ještě by ale mohli olepit ty šedé bakelity ve dveřích nějakou látkou alespoň tak, jak to měla Felicia. Když jsem viděl dveřní výplně Rapida naživo, fakt se mi udělalo šoufl.

Ale stejně by mě zajímalo, kolik (jestli vůbec) vydělávali na Octavii Tour II a kolik mají na Rapidu. Základ za 250 tis. versus 290 za celkově horšího Rapida - asi už od Škodovky nikdy nic dalšího, výhodněji než O II Tour, koupit nepůjde.
simson33
Rapida se starou technikou nelze prodávat za stejnou cenu jako Golfa 7 a divit se, že to nikdo nekupuje >😁
Xawier
😄 :yes:
King of rain
No stačilo by Golfa zdražit. >😁
augustin
:yes: >😁
Avatar - qwert88
qwert88
přesně 😉
cuoresportivo
když lidi budou moci machrovat mlhovkama za jasnýho slunečnýho dne (k ničemu jinýmu vlastně téměř nejsou).
RS
Viděl si někdy mlhu? (ne jen tu vlčí)
Avatar - Nerez
Nerez
Tak tak. Mlhovky jsou dobrá věc, na autě je mám a používám. S rozumem samozřejmě 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Mlhovky jsou dobrá věc, pokud je používat umíš. Jenže co říci na umělce, který rozsvítí mlhovky jen proto, že se trošku stmívá a pak ve skutečné mlze je zase naopak vůbec nepoužije? Když jich pak za padesát kilometrů potkáš deset, říkáš si, že je asi někde něco špatně...(Situace z dnešního dne ve středočeském kraji.)
Klaudius
:yes:
Podobne to platí s dennými diódami.
Th0r
A k čemu jsou dobrý? Že auto líp ze předu vypadá. Za mlhy to nic kulervoucího není. Nejnesmyslnější výbava do auta. To i ta reflexní vesta dává větší smysl >😁
tichypozorovatel
nejspíš nevíš, co jsou světla pro denní svícení.
cuoresportivo
Mlhovky pro denní svícení max. 30 cm nad silnicí (nejlépe za horizontem) opravdu strašně přispívají k bezpečnosti silničního provozu. :-!
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - STi 2008
STi 2008
No, tak to bych do kamene tesal a denně na Zelené vlně připomínal!!! Dnes a denoněvidím na dálnici či pak ve městě jak se * tmou auto -zezadu potmě a zepředu jen LED!!
Avatar - nalimer
nalimer
Škoda veľmi investovala do vývoja Rapidu. Preto potrebuje navrátiť peniaze. Konkurencia však nečakala a postupne vznikli iné modely.
Hlavným nedostatkom Rapidu je jeho cena.
PSA sa v cenníku tvári, že robí "akciové ceny", Škoda akože balíky. Pričom v oboch prípadoch ide o zaplatenie za normálny model. Slovo "akcia" naozaj nie je na mieste.
Len jeden dojem - pri redakčnom teste sa v Rapide na nerovnej ceste len tak otvoríl kastlík pred spolujazdcom. Po minúte ešte raz..
Nič v zlom, ale Rapid je kvalitatívne asi najhoršie spracovaná škodovka.
Avatar - Nerez
Nerez
Já bych řekl, že do vývoje zas tak moc věcí investovat nemohla. Motory jsou starší - zaplacené, přední a zadní náprava taktéž...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JFK
JFK
No vzhledem k tomu, že to Rapid není jenom Škoda a Seat, ale i jako sedan FAW a VW China tak nemám obavy o přehnanou výši investic. Spíše naopak auto má generovat velký a nastavená základní cena je by měla být někde kolem úrovně Renaultu Fluence.
DonVito
Přesně tak.

Jinak můj oblíbený VW je Magotan 😄

Ale jen kvůli tomu pěknému jménu.
Avatar - vabis
vabis
Vzhledem k tomu že P301 až tak moc horší není a je od nějakých 220Tkč, tak se nění čemu divit. 😉 To říkám pořád, cenu to má mít od 249Tkč + výbavu full, pak můžeme vypalovat rybník ostatním. Zabíjíme si to sami.
Avatar - cerrbion
cerrbion
301 podle mě není horší v ničem, víceprvkovou nápravu většina zázazníků neřeší, jelikož ani neví co to je. Co se týká životnosti trubobeznínu jak se píše někde výše, tak jezdit opatrně, netočit ho a chovat ho jak v bavlnce tak na takový auto se můžu víte co... Auto má sloužit jak já potřebuju, nehodlám mu sloužit jako ono potřebuje. Dřív auta vydržely i hrubší zacházení a dnes aby jsme je pomalu ukládaly do peřinek aby se nám ty zázraky nerozsypaly.
_MT_
Ano, netočení motor opravdu ušetří... 8-s
vrkuboy
ideálně se u benzínu držet v rozmezí volnoběhu a 2000ot/min to je nejvíce šetrné vůči motoru >😁 >😁 >😁 >😁
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
sarusian
ak niekto prestupuje z holej felicie,alebo fabie na elysee, alebo 301, tak ver tomu, ze sa bude aj v zakladnom modele citit, ako v palaci
zino
"Škoda rozšířila výbavu Rapidu, v základu nechybí rádio nebo přední mlhovky"
Pepo, vono to bude mít i rádio a hmlovky!!! To musí být brutální auťák! 8-s
Avatar - cerrbion
cerrbion
jj, co je jinde standard tak tady je to extra super paket. Radio co ma vyrobni hodnotu nula nula nic... o mlhovkach nemluve.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Mlhovky nejsou standart třeba ani u BMW.
Th0r
U BMW jsou taky stejný *. To není omluva. Tam si nechaj zaplatit i za ty plastový hrůzy na kolech :no:
_Teddy_
Poniektori budu z takeho kroku sklamani, lebo Skoda pride o jednu "vyhodu" vzhladom ku konkurencii. Este nedavno sa tu uvadzalo, ze hocikto predava auta s autoradiom v zaklade, ale jedine Skoda ti dava tu moznost autoradio nemat! >😁
Avatar - Snooob
Snooob
😄 :yes:
Avatar - iudex
iudex
V dnešnej dobe to už samozrejme robí málokto, ale tá možnosť dať si do auta rádio podľa vlastného výberu nie je úplne zlá. Môcť si kúpiť autorádio roka: 2-DIN s komplet multimediálnou výbavou (BT, SD, hlasové ovládanie...) a navigáciou za cca. 500 eur, to je rozhodne zaujímavá voľba: [odkaz] Problém je, že väčšina áut už má určitý dizajn stredovej konzoly a rádiá doň dizajnovo prispôsobené. A samozrejme Rapida si nekupujú audiofili, bežným kupujúcim bohate stačí to šumítko v základnej výbave.
SkyDriver
Tys asi neviděl tu reklamu kde tatínek díky rapidovi ozvučil párty své dcerunce >😒] ta reklama jasně ukázala na koho je to auto mířeno Czechtek >😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
pomalu ale jistě se začíná tvořit prostor pro Octavii III. Odhaduji, že s uvedením Octavie přijde první korekce ceníku Rapida tím správným směrem.
Zatím je to první závan zdavého vánku z Boleslavi, výbavy konečně dostaly hlavu i patu. Tak teď jen přijít s Rapidem TSI s klimou již od 259 000,- a bude vše v nejlepším pořádku...
Do té doby bude Rapid válcován konkurencí, Ceed, i30, Golf, Mégane, Fluence, Cruze... To vše jsou vozy bez kompromisů, bez lowendového ražení, rodinné kočáry s plnou parádou :-!
Avatar - cerrbion
cerrbion
ale s tím podle mě bolka počítala, tak zkusili to no. MPi padne na 230 a tsi63/77 na 250/280 a bude to vypadat trochu jinak a bude to dávat smysl.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
MPI podle mě vypadne z výroby, nebo přijdou s ořezem Rapid Junior, kde nechají pod kapotou tohle šidítko.
SkyDriver
No a kde pak bude fobie??
Avatar - Righ
Righ
Jo tak pokud povazujes Chevrolet Cruze za "vuz bez kompromisu" a "rodinny kocar s plnou paradou", je to samozrejme tezka diskuze, stejne te ale musim upozornit, ze treba ten cednik stoji v akci v zakladni vybave s klimou 300 litru, pricemz jeho atmosfericka 1.4ka je skutecne meritkem lenosti. A treba za ty mlhovky si musis priplatit 5 tisic, zatimco takovej kozenej volant a radicku nemuzes mit vubec. 8-s

Tim nerikam, ze cednik nema interier z hodnotnejsich materialu a nestoji na lepsim technickym zakladu nez Rapid, ten ovsem opravdu zacina byt levnejsi. Na tom, ze se jedna o rozdil stale nedostatecnej, se predpokladam shodnem, na druhou stranu nikdo nemuze cekat, ze se nekdy Rapid dostane na cenu 301/C-Elysee, to nema zapotrebi.
Riio2
tak som sa vybral do showroomu, že ho idem pozrieť. Bol tam, čierna farba, pekné disky. Exteriér fajn... Sadám dnu. Mechanická klíma, umelohmotný volant, vzadu švihadlá, rádio bez ovládania na volante. Na pohľad neoslní, ale nevyzerá to zle. Poklepem prstom po plastoch. Zvuk asi najviac pripomína prázdny téglik od jogurtu. Ok, idem pozrieť tabuľku s cenou. 1.6 TDI 17.800 € 8-s Vedľa stojí OII, porovnateľná výbava, 2.0 TDI, combi. Cena 18.200 €. Na moju otázku predajcovi, či je tá cena na Rapid podľa neho v poriadku, klopí zrak a hovorí: No ono je predpoklad, že ľudia skôr budú kupovať slabšie benzínové motorizácie.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně tak. I prodejci (na rozdíl od GTI) vědí, že současná cena je neospravedlnitelná a neobhajitelná. Ale nemám obavy, Rapid (bude muset) jít s cenou výrazně dolů. PAK ten model začne dávat smysl a ohromně nabyde na atraktivitě.
King of rain
Tak GTI nekouká na peníze, ale na jiné věci.Prostě "imidžař".Udělá pár exekucí, už při pozdravu klienta naučtuje pětikilo, určitě bez DPH, tak na to má(může mít) jiný pohled. >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
hodnotit vozy bez ohledu na jejich cenovku je naprosto bez smyslu. Je BMW 335i výborný? Za 1 162 900,- bezpochyby ano. Ale za 5 melounů? To by byl propadák roku. O tomhle to je.

Není umění vyrobit skvělý vůz, který bude stát balík. Tohle dnes dokáže opravdu téměř každý. Koneckonců luxusní značky vznikají jak houby po dešti, supersport dnes vyrábí doma v garáži kde kdo, značky bez tradice...

Dokázat ale vyrobit skvělý vůz za "lidovou" cenu... Ano, tohle je umění :-!

Jinak GTI je exekutor? To by vysvětlovalo jeho nálepkový syndrom a garážový tapetovací zvyk >😒]
Avatar - cerrbion
cerrbion
no jeslti je GTI exekutor, tak tím se vysvětluje mnohé. typoval bych ho na nějakou takovou profesi.
kiwiwi
on je basnik a luuuuzer
jamp
a neprovokuje GTI na servri motorkari.cz pod nickom "hurrican" ? [odkaz]

ten jazyk, exekúcie, zapálenie pre značku, celý GTI. Ak to je on, tak už mu asi nestačíme ako študijný materiál >😒]
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jamp
motorkari už dávno nie sú o jawách. Ale ten elán, zápal s akým tam tú jawu tlačí a tá argumentácia so stratou zdravého rozumu, a 38 strán diskusie, to dokáže iba GTI alias hurrican :-!
King of rain
Je to podobné jak s manželkou, tady je ale výhoda, že člověk ví, kolik zaplatí, holt se platí dopředu.U manželek je to obráceně, tam se člověk doví až pozdě,na kolik ho vyšla a s rotoucím věkem se to jen zhoršuje a nejen ty platby že jo. >😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
proto existují akce "vyměň starou za novou" >😒]
Avatar - cerrbion
cerrbion
bohužel v tomto případě ti za starou nikdo nic nedá, napoak tě její výměna stojí všechno co máš >😁
King of rain
a "bussines" s další pokračuje dál. >😁 😉

PS-Tudy cesta nevede. :-!
Riio2
>😁 Predám ženu, komplet v koži, 2 x airbag, málo jazdená... >😁
King of rain
A bez záruky a možnosti vrátit.To je důležité mít ve smlouvě, či obchodních podmínkách. 😉
Avatar - iudex
iudex
Predám manželku "ako stojí a leží" >😁 >😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
kvalitní sběratelská starožitnost >😒]
jamp
sa sťažuješ alebo chváliš >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
když máš záruku na SEDUM >😒] (čti předmanželská smlouva), tak to je bez rizika >😁
King of rain
Tak pozor, dát dělníkům něco opravit,není jednoduché.Máš jen jednu jistotu, že budeš mít další problém. >😁 😒
_MT_
Na TDI snad ani nemá smysl koukat. V tomhle jediném Škodovce věřím zaměření na soukromé použití (tedy hlavně rodiny).
Makovnik
Teraz sa z toho stava Rapidne dobre auto! januarove predaje dosiahnu +5% proti decembru.

Ak si ho objednate este dnes, dostanete k nemu druhu skrabku na lad pre pripad kradeze prvej!
Navyse dostanete polovicu palivovej nadrze premioveho 100okt. paliva a otcovia rodin dostanu sprej na cistenie zabrindanych textilnych sedaciek.
A to stale nie je vsetko! Prvych 10 volajucich dostane dlhsi prut anteny, aby Vam radio nesumelo za kazdym domom!
Avatar - cerrbion
cerrbion
a proto jdu na jaře do 301ky 😄
DonVito
:yes:
jamp
myslíš presne to, ktoré nie je v základe ? >😁
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Pokud se dostane verze kombi s motorem 1,6TDI pod 400 tisic Kč, bude se to prodavat jak housky na krame.
VáclavI
i kdyby cena přeskočila 450.000,- Kč tak se lidi budou o tento špičkový produkt prát. :yes:
zewlak
jak někteří lidé můžou být tací blbí a furt vychvalovat diesel a ano diesel má menší spotřebu a větší krouťák ,ale v malém rozsahu otáček , třeba taká 1.4 TSI má krouťák 200NM a má ho cca od 1500-4000 1/min no a ten kdo se bude snažit tak i s TSI bude jezdit za 5 až 6 litrů a to hlavní v zimě ti benzín nastartuje bez problému .
Avatar - Aladeen
Aladeen
A nie len to , s dieslom sú samé problémy , pretože je ten motor komplikovaný a susedovi to tam čudne klepoce a každý týždeň ide niečo s autom "vybaviť" :yes:
GTI
Velmi oceňuji postoj Škody. Neprostituuje špičkový model podskočenou cenou, vůz stojí přesně tolik, kolik má stát. Ostatně nejsou levná, přiměřená či drahá auta, jsou jen malé, přiměřené či velké... možnosti. Tvoje možnosti.

Dolehla na kraj těžší doba? Pokud ano, rozšiř výbavu, přihoď do brecka ně jakou tu garážovou laskominu, uvidíš, že začne dokonalý rej možností. A jak vidíš, i na duskusi to má svůj význam. To, cos ještě včera zavrhoval, to ti dokonale rozhodilo sandál. No... tak garážová babo raď.

BRAVO ŠKODA :yes: :-!
King of rain
To jsem zvědav co napišeš až půjdou "prostituovat" cenově dolů a že budou, je nad slunce jasné. 😉
GTI
Nečekám zřetelný pohyb ceny, není kam jít. Nějaký ten menší bonus ano, plus mínus deset patnáct tisíc, nezapomeň, že Rapid je špičkový produkt.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Rapid špičkový >😁 >😁 >😁 >😒] ?

Tak to Octavia pak musí být limuzína pro dolarové milionáře >😁 >😒]
VáclavI
PŘESNĚ !!!! Rapid je špičkový produkt a buď na něj máš nebo si běž ke konkurenci, na takový individua stejně nejsme zvědaví. :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
PŘESNĚ !!! Takže běž ke konkurenci, třeba k VW pro Golf VII, když nemáš na lowend Rapid, že ... >😒] >😒] >😒]
VáclavI
Říká ti něco jako zavazadlový prostor a absolutně nejlepší design spojený s ultra uživatelsky přívětivým lifbackem?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
a ono je zavazadlový prostor jediné hodnotící kritérium? a, já zapomněl, jsme v čechách >😁 >😒]

a máš v tom chaos, hatchback je uživatelsky ještě přívětivější.
VáclavI
Petr nebo Pavel, důležitý je koncern, kdy to už pochopíš i TY?
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
MY? Aha, majestát promluvil >😁 :no: Že ty dáváš přednost kufru před pohodlím cestujících, je tvůj pohled. Tak ho nevnucuj jiným. Já raději pohodlnější cestování, a to i pro 5 dospělých osob :-!
Cement na stavbu nebo novou lednici si klidně nechám dovézt. A nábytek v placatých krabicích nekupuji :-!
kyklop
to sa da napisat o karoserii kombi, ale napisat takutovolovinu o liftbacku....
jamp
viac ocením uživateľsky príjemnú ženu, podepilácií nebude určite tak drsná ako čalúnenie RAPIDu, trampom to možno nebude vyhovovať ale my priemerní ...
King of rain
Tak špičkový, to je slovo do pranice.....možná dejme tomu vzhledově, ale jinak, technicky, normální obyčejné auto za drahý peníz.
Ano souhlasím, cena jen tak dolů nepůjde, oni půjdou opačnou cestou a to poměr cena výkon.Jednou to ale přijde a cenovka dolů půjde.Možná dříve než by jsi očekával, ono nikdo neví jak ta krize v prodejích bude drsná.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ani vzhledově ne. Náklady sráží vzhled do lowendové roviny. Jestli je nějaký design špičkový - ano, ale hovoříme o designu Octavie III.
GTI
Perou se jen plakáti 😄 Ano, Rapid je v rámci své kvalitativní subtřídy špičkovým produktem. Souhlas, doba je těžká a odráží se to na prodejích. Ono jde však i o to, aby si zájemci projeli 301/Elysée a Rapida a rázem jim bude jasno co si koupit...
Gangrel
Rapid je jen predrazena jebka... kolikrat to mam opakovat 😄
Avatar - qwert88
qwert88
Rapid označím jako špičkový až bude stát kolik má stát.Cenou se totiž nebezpečně přibližuje na území špičkového Golfa,nebo Leona,který je takřka za stajné prachy.Potřeba nezapomenout na to,že Rapid stojí na staré platformě,která byla poprvé použita na Roomsteru někdy v r.2007,zatímco Golf a Leon mají "fungl novou platformu i motory TSI.
GTI
To je jiná kategorie aut. U Rapida platíš za jiné věci než u Golfa. Rapid je liftback.
Gangrel
Rapid je hlavne predrazena jebka pro ty, kteri na to maji 😄
VáclavI
Nikoliv, Rapid je špičkový produkt pro lidi co na něho mají.
Gangrel
Ano, proto si ho kupuje v CR "tolik" lidi >😁
Avatar - Nerez
Nerez
Špičkový produkt v lowendové kategorii za cenu nejlepších aut nižší střední třídy(mimo premii). Bravo >😒]
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
když porovnám výbavy a motory, tak je levnější třeba... Octavia Prima Edition CZ 1.2 TSI paket Plus >😁 >😁 >😁 >😒] >😒] >😒]
Klaudius
Liftback zas nie je až taká výhra.
Xawier
A ty jsi už někdy viděl,aby šla Škoda cenově dolů? Já teda ne... Vždy jen doplňovala výbavu,pokud to vyžadoval cenový tlak konkurence. Nepočítám s tím, že by tomu bylo u Rapidu jinak...
King of rain
S tím bych souhlasil.....ale časy se kapku mění.
Xawier
Uvidíme... Také jsem názoru,že s Rapidem cenově přestřelili. Alespoň z toho pohledu,že OII je po všech stránkách (až na design-ten je subjektivní) dvojnásobně lepší auto, ale za stejné peníze...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
není tomu tak. Stačí vzpomenout na Octavii II Tour. Za 259 000,- ... Rapid vedle toho působí jako špatný pokus o vtip.
Avatar - qwert88
qwert88
Přesně tak,jestli příjde Octavie Tour ta stávající s cenou kolem 300000,-tak nevím kdo Rapid bude kupovat.
Avatar - iudex
iudex
Octavia Tour nebude. Tour bol náhradné riešenie na vyplnenie medzery pre lacnejšiu alternatívu k novej Octavii; túto pozíciu teraz cielene obsadil Rapid, nie je tak dôvod, aby Tour koexistoval (a parazitoval) vedľa neho.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ano, ale Tourka stála myslím od 249 900,- ... Rapid bude muset jít na tu stejnou cenu 😉 Koneckonců, v mhohém je dokonce horším vozem 8-s
Avatar - iudex
iudex
To je viacmenej isté, že na tú cenu Rapid pôjde, ako rýchlo to bude záleží na tom, ako silnú frčku do nosa dostane Škoda od (ne)kupujúcich Rapidu za súčasné ceny.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
zcela souhlas.
Xawier
Tak to byla spíš reinkarnace modelu před faceliftem,než slevnění aktuálního modelu. S tím Rapidem souhlasím...
_Teddy_
Pred casom zliezol cenou dole Cee'd o 50 litrov. GTI nam na to povedal, ze je to "na provaz".
Potom zisiel Superb s cenou dole o dakych 100 tisic. Podla GTI pry "cenovy jemnocit".
No tak si vyber! 😄
Gangrel
Ja bych mu chtel uriznout hlavu 😄
Makovnik
Vravi sa, ze krasa je v oku pozorovatela.
Oko sklenene nasledne vidi len co by rado.
Avatar - Emel
Emel
Ále, to jsou zase řeči... jaký špičkový model? Špičkový model bude v rámci své třídy možná Octavia, ale určitě ne Rapid.

Že vůz stojí tolik, kolik stát má, jsi říkal už minule... je to taková neužitečná věta, jejíž jedinou předností je to, že se sní dá díky její obecnosti obtížně polemizovat. Přece pokud je něco dražší a horší než konkurence, pak je to předražené... a naopak.

Kupříkladu Octavia - pokud přijde na trh s cenou startující na 300 (1.2TSI v nějaké rozumné výbavě), bude levná. Pokud na 350, pak přiměřená. Pokud na 450, pak předražená. Moje možnosti s tím apriori nesouvisí, já chci za své peníze to nejlepší možné auto, ať je těch peněz víc nebo míň. Každý hodnotí dle svých kritérií, ale normálně na to jde aplikovat nějaká statistika apod.
GTI
Emele, vždy jde jen o možnosti. Kdyby byl Rapid za dvě stě dvacet, bylo by něco špatně.
Avatar - Emel
Emel
No a když byl za 300 v holátku, taky bylo něco špatně. A o tom to přesně je, aby se Rapid usadil na jakési přirozené ceně, která bude reflektovat jak výjimečnost postavení Škody v ČR, tak ale také srovnatelné vozy od konkurence. Není to 220, ani 300, ale něco mezi tím... obdobně jako v mém příkladu s Octavií.
GTI
To jsou marginálie.
Avatar - Emel
Emel
Ale nejsou. Nedávno jsem tu od tebe četl nekriticky pochvalnou recenzi na 301... a neříkej, že půvab toho auta leží v něčem jiném, než v ceně 220t. Ano, jistě, je "v rámci možností celkem pohledná" a tak dále, ale bez cenové berličky se nemůže mainstreamu postavit... a totéž platí i pro Rapid.
GTI
Myslím, že jako není podstatné, jestli je Rapid za dvědevět nebo dvěšest...
Avatar - Emel
Emel
Musíš se odpoutat od uvažování někoho, kdo za 50 kupuje stereo. Ten, pro koho je 50.000 při koupi auta nepodstatná částka, bude směřovat k Octavii. Tohle je lowend a poměr value for money je tu klíčový, určující.

Nalijme si čistého vína - Škoda to se základní cenou Rapidu přestřelila. Žádná tragédie to není, pořád má správný produkt ve správnou dobu... a tu cenu buď nějak upraví, nebo se holt smíří s nižšími prodeji (i to je ovšem relativní, co by za to jiní dali).
King of rain
Cenu určuje trh a kolik toho chce(někdy musí) daná automobilka prodat aby byla v zisku aby se jí daný model vyplatilo dlouhodobě vyrábět.Atributů, neboli ingrediencí je v tom hodně.Každý natavuje cenu dle toho co trh, v rámci těchto "pravidel" dovolí.Toť celé.Z pohledu kupce, je to však pokaždé jinak.Jsou lidé, kteří si nikdy nekoupí FIAT,Renault a akceptují cenu Škody.Jindy je to zas naopak.Někdo volí v danou dobu poměr cena výkon.Někdo chce nadupaný motor, no je toho mazec.Každý má jiné priority.....proč co a jak a za kolik je ochoten daný model koupit.To není šablona.....a nikdy nebude.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Takže lowendový Rapid má stát víc než Golf VII >😁 >😒] >😒] ? Hmmm, to je bravurní myšlenka >😒]
GTI
Hadry, hadry, hadry... >😒] :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
nějak ti opět došly argumenty >😁 >😒]
GTI
Argumenty? Na tebe přece jedině - hadry, hadry, hadry. Až zjistím, že se nemýlíš, a nepíšeš tu jen umanuté bláboly, začnu s tebou diskutovat :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1) jestli sis nevšiml, tak se mnou diskutuješ
2) já se opravdu nemýlím, dosud byl Rapid dražší než Golf VII >😒]
3) umanuté bláboly? aha, nějaké konkrétní argumenty opět "schází" viď >😒]
Gangrel
Neni mozne, sam ooooo velky GTI tlaci predrazenou plastovou jebku z Bolky proti vsemocnemu bozskemu Golfu... nemeli byste si, ogaři, pujcovat takm casto nick...
mmaxmmax
Ja osobne si myslím že tento p. GTI je nejaký agent škodovky , ten tu vymyslel novú triedu pre Rapid , teraz nepredpokladá cenové zníženie –samozrejme keď príde tak to bude dôsledkom celoeurópskej krízy v predajoch nových áut .

Osobne si myslím že Rapid nezachráni ani tento smiešny reklamný ťah a cena pôjde výrazne dole , to auto okrem karosérie je plastový výlisok poskladaný zo skladových zásob ktorý chce vzbudiť dojem luxusu , s motormi o ktorých sa toho už popísalo dosť a celkový dojem s tohto auta je veľmi rozpačitý a to hlavne po nasadnutí kde sa človek cíti ako v rakve – dlhé a úzke.
Už ani redaktori auto.cz neobhajujú s nasadením vlastného života Rapid a 146 predaných kusov hovorí sám za seba.

Ja osobne som fanúšik škodovky a na Rapid som sa veľmi tešil , ako na ďalšie auto po mojej fabii ,ale facku akú som dostal po zverejnení cenníku a neskôr keď som nastavil druhé líce v autosalóne škodovky tak na to sa ťažko bude zabúdať.
jamp
😉 146 predaných kusov je preto, lebo túto extratriedu si málokto kúpi v základe, väčšina kupujúcich si ju nabúcha extra výbavou aspoň na dve strany. A to budú potom predaje, ale musíme 3 mesiace počkať a radšej hneď objednávať, lebo čakacie doby sa predlžujú až na... mesiacov. >😁 NEBRAŤ VÁŽNE, len som rozmýšľal, načo sa to v Boleslavi vlastne čaká.
Avatar - Aladeen
Aladeen
Za to by GTI mal dostať od Škodovky poukážky do Hypermarketu v hodnote 150kč :-!
kiwiwi
Špičkovy produkt? veď to je škoda
Avatar - Aladeen
Aladeen
" vůz stojí přesně tolik, kolik má stát." tak nad touto vetou sa budem ešte dlho smiať , vieš to auto malo byť ľudové a za ľudovú cenu , bohužiaľ nestalo sa, cena je oproti konkurencii predražená o pekný kus . Tam Kde 301/C-Elysée končí, tak tam Rapid začína a s výbavou ako od židovského podnikateľa ... 😉 uznávam , Rapid má zopár Triumfov , napríklad to že je to Liftback a ja osobne som na liftbacky zaťažený , pretože kombinuje eleganciu Sedana a praktičnosť kombíka , taktiež je Rapid Pekné auto za ktorým by som sa otočil a je aj bezpečné , aj tak si myslím že Normalne uvažujúci človek keď si to všetko prepočíta tak si vyberie konkurenciu .. 😉
VáclavI
Škoda nenechala nikoho na pochybách, že jde o výjimečný vůz v dané kategorii a nyní fantastická výbava o které se konkurenci jenom zdá. Jen srovnej (pokud to vůbec lze): tvé vlhké sny [odkaz] a tvá noční můra: [odkaz]

Ano tady vidíte rozdíl mezi amatérem: [odkaz] resp. [odkaz] a profesionálem: [odkaz] resp. [odkaz]

Tak co Alberte: Kde máš reflexní vestu? Kde máš škrabku na led? Kde máš odpadkový koš? Kde máš odkládací síťky na bocích předních opěradel? Kde máš oboustranný koberec?

Ve Škodě Rapid!

BRAVO ŠKODA-VOLKSWAGEN-SEAT-SUZUKI
:-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
výborně - tak si popišme, co vidíme😒br /> Fluence😒br /> -polokožené čalounění
-loketní opěrka co nepřekáží
-duální automatická klima
-panel ovládání el. oken, kde lze ovládat i ty zadní
-navigace v zorném poli tak, jak velí dnešní trend a bezpečnost
...
Rapid
-čalounění odpornou pytlovinou
-loketní opěrka? buď není vůbec, nebo překáží
-duální klima? ano, pouze vlhké sny >😒]
-stahování zadních oken z místa řidiče? ano, pouze vlhké sny >😒]
-navigace v zorném poli? Zapomeňte, tady jsme koncepčně v roce 2000 >😒]

opravdu bravo škoda... Renault může zůstat v klidu >😁 :-!
VáclavI
A kde máš místo na 2 litrovou láhev? Souhlasím s panem Vaverkou, že auto, ve kterém nelze jednoduše odložit 2 litrovou láhev, by se nemělo vůbec vyrábět.

A nebuď takovej cimprlich a uznej, že Škoda Rapid je tvůj sen, na kterej prostě garážovej kovboji nemáš. :-!

BRAVO ŠKODA-VW-SEAT-SUZUKI :yes: :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
uznávám, za Rapida bych 300 nedal >😁 >😒]
Absolutně nechápu myšlenku, PROČ by měla být 2 l petka jako povinnost??? Vždyť déle jak 4 h v tahu jede jedině ultramagor. A za 4 h vypiju v klimatizovaném voze 2 l??? Kdeže... Místo na litrovku bohatě stačí.
Avatar - Nerez
Nerez
:yes:
Mně se vleze do dveří tak půlitrovka a nikdy mi pití nechybělo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
nehledě na to, že vzniká otázka, JAK vypít ve voze za jízdy 2l PETku do dna >😁 >😒] ? Nad hlavou obyčejně není ani tolik místa >😒]
VáclavI
vidíš to, v Rapidu ANO.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
vidíš, tak už víme, že přijímací zkoušky na střední školu tě teprve čekají >😒]
VáclavI
>😁 :yes:
Avatar - Nerez
Nerez
Zajímavé, v Octavii mi to nejde, musím se tam všelijak naklánět abych mohl tu PET lahev opravdu vypít do dna a v menším Rapidu to jde. Že by to bylo tou úzkou vysokou kastlí? >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nejlepší to měla zařízený Laguna II, ta měla vysuvný držák na 0.5litrovou lahev přímo ve středovém panelu palubní desky vedle rádia a navigace😁 Vešel se tam krásně lahváč😁 (nealko😁)
VáclavI
Říká ti vůbec něco jako "dodržování pitného režimu" ? Ano, Škoda myslí na všechno.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
právě že na dodržování pitného režimu ti stačí 1 l láhev ty zaostalý pisálku... 4 h jízdy ... 1 l tekutiny. 12 h jízdy 3 l tekutiny, a to je DDD na celý den!!!
Avatar - Nerez
Nerez
A říká ti něco věnovat se jízdě?
Makovnik
Skoda urcite nemysli na vsetko, inak by davno instalovala taketo pitne zariadenie [odkaz]
Takze zatial Simply never.
VáclavI
No pokud by tam bylo napsáno Škoda SIMPLY CLEVER - to by bylo žrádlo.
Makovnik
Tak hybaj ho, uz aby si pisal do Shade, nech tomu zariadeniu vtlaci Kaban svoj esteticky rukopis zlomeneho plechu a potom uz fakt Simply forever.
Avatar - iudex
iudex
Skáčeš mu na návnadu. 😉 Prečítaj si ešte raz posledný riadok jeho príspevku (obsah i forma) a dôjde Ti to. 😉
VáclavI
Proč to děláš?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Proč dělá co?
Jestli tu píšeš parodii na téma GTI a bavíš se tím... každý má jinou úchylku. Já jen reaguji na to, co píšeš.
JAK to myslíš, víš nejlíp sám. Jestli si ale myslíš, že mě tím "vytočíš", tak jsi vedle. Tvé příspěvky jsou TVÝM obrazem, prezentuj se jak chceš :-!
Avatar - iudex
iudex
Sorry no, ale bolo mi už ľúto, ako sa rohypnol metá na háčiku a trápi. >😁
VáclavI
OK, sociální cítění tě omlouvá :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
můžeš mi přeložit do češtiny "metá na háčiku" >😁 ?
VáclavI
neřeš, nepřepínej
Avatar - Eddy82
Eddy82
no dačo také, že"třepe se jak ryba na háčku" >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
mě nemá co docházet. Parodie na téma GTI? Možná. Já jen reaguji na to, CO píše 😉
VáclavI
Neber to tak vážně, když si představíš kolik stála reklama na Rapid (všechny ty zpěvy pana Vaverky a jemu podobných na kvalitu atd.) a jaký jsou zatím jeho prodeje, jak Škoda na to ihned reaguje, tak ti nějak z toho vyplývá, že Češi nejsou zase takoví hlupáci jak se zdálo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
takže parodie 😉
No prvně jsem si myslel, že GTI si změnil nick, pak jsem si říkal, co jsi myslel tím Suzuki... že by snahu koncernu o koupi...
Avatar - cerrbion
cerrbion
řekl bych, že Václav jen paroduje GTIho. Už je proto, že ty obrázky co porovnává jsou jasně ve prospěch Fluence. Aspoň podle mě.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
tady člověk nikdy neví >😒] "zvláštních" jedinců co by dali přednost Rapidu se tu najde dost 😉
VáclavI
No podle posledních prodejů jich asi tolik nebude
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
tím tu jsem myslel v diskusi. i když i podle těch prodejů... 😉
mmaxmmax
teraz som nakúpil v akcii flaše 2l + 0,5 zadarmo a tá flaša je veľká - môžem to všetko vyhodiť
jamp
na 6 hodinovú jazdu ti pollitrovka nealko piva ( 0,33 dl nebrať ) bude stačiť ale na hasenie horiaceho motora sú aj 2 litre málo >😁
Normálny človek má prijať cca. 3 litre tekutiny denne, vodič Škodovky musí vypiť za jazdu 2 litre, a kde sa v tej škodovke dáva PROSTENAL ?
Don't feed the troll >😁
esenbe
Já jsem snad ještě nikdy kromě cestování nějakou dodávkou nevypil více jak 0,5L tekutiny bez zastavení. Vždy mi stačili dva odkládací prostory na 0,5 litrů ve střední konzoli. Pokud někdo pije u mě v autě více jak 0,5L tekutinu tak jsou to většinou lidé na zadních sedadlech. Nehledě na bezpečnost, když mám v ruce 2 Kg a nějakou láhev ... Tvůj argument je šílenost.
VáclavI
To je argument pana Vaverky, který když testoval Daciu Lodgy, tak si povzdechl na místě řidiče, že není ani místo kam si odložit 2 l láhev.
esenbe
To je samozřejmě hloupost, někam ke kolenům cpát lahev a ještě se pro ni různě natahovat za jízdy. Jediné praktické řešení v tomto ohledu má nová panda. U spolujezdce ( který působí jako svačinář řidiče) je toto pochopitelné a praktické... [odkaz] ... co vím tak do boků auta každý cpe jen bordel typu ubrousky a kapesníky
mmaxmmax
No odkedy zacali predavat to pivo v tych velkych plastovych flasiach tiez s tym mam problem 😄
Makovnik
Alkohol nepatri za volant (teda alkoholik), ale priznanie je polahcujuca okolnost, takze ta caka len trest odnatia slobody na 25rokov a prepadnutie veci (to tie nove Kali-tabulky).
4bytelnýkola
jo zadní konzumenti a kuřáci, o tom vím svoje, 2kg v lahvi ovládáš přece třema prstama jako václav >😁
esenbe
no já hlavně miluju cesty na hory transportérem ... trvá pak týdny než se rozptýlí oblak kouře a naskytne se pohled na plechovky od piva a různě politá místa nejlépe likérem >😁
mmaxmmax
ŠKODA AUTO POZOR POZOR - konkurencia uvažuje o odkladacom priestore na krabicový džús - niektore koncerny zašli tak ďaleko že začnú montovať do dverí komplet obedár dokonca aj s priestorom na dezert
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
tak Fiat 500L má dokonce kávovar >😒]
Škoda možná přijde se soda stream >😁 >😒]
kyklop
preslo mi pod rukami mnoho firemnych aut, ale nikdy som ziadne neodsudil len pre absenciu miesta pre dvojlitrovu pet flasu. Mimochodom, otvarat takuto flasu za jazdy ked nemasspolujazdca je uplna zabava, najma ak je flasa plna
Gangrel
Jakmile se mi do dveri nevejde alespon 20l demizon, tak po autu ani nekoukam... :-!
VáclavI
>😁
Gangrel
😉
esenbe
super teď abych zase čistil poprskaný monitor >😁
Petrko
>😁 >😁 >😁 :yes:
Avatar - PicoBello
PicoBello
>😁
Avatar - baca42
baca42
:yes:
Avatar - Nerez
Nerez
Hlavně nový Fluence po FL je krásné auto, na Rapida se dá koukat až v plné palbě na velkých kolech.
Teď jsem potkal červeného na nějakých 14 nebo 15tkach, bez mlhovek. Nebyla to předváděčka. Opravdu to auto není pěkné...
Avatar - iudex
iudex
Keď hovoríš o kolesách, na fotkách pri článku má Rapid obuté 215/45 R16. Mimoriadne neštandardný rozmer (najmä cenovo), o vhodnosti kombinácie podvozku Rapidu a 45% profilu nehovoriac. 8-s
kyklop
ten rozmer kolies je taky idealny pre rodinne penazenky >😁
Avatar - Nerez
Nerez
Též jsem si toho všiml 😉
Petrko
Ale zase ten "prémiový" interier, to je plastová pecka. 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
prémiový kelímek od jogurtu >😁 >😒] ?
MrWebsky
U nas Fluence można kupić z atmosferycznym benzynowym 2.0 (140KM), jest też wersja 2.0 z automatem X-CVT od Nissana. W Skodach nigdy nie było automatów bezstopniowych, DSG to przecież zrobotyzowana skrzynia, ale o stałych przełożeniach.
Makovnik
Nejak sa s klonmi najvacsieho miestneho komedianta roztrhlo vrece.
Generuju vas ako by-product na linke VW??
Avatar - iudex
iudex
Ale dlho mu to šlo; aspoň je tu živo. 😄
VáclavI
Náhodou, u článku s postupným uvolňováním fotek OIII, to bylo mnohem lepší.
Makovnik
Tento je vesely, ale zopar je tu takych, co to myslia vazne. Nejaky PC gti-virus ich klati.
mmaxmmax
Tento pán si už ten Rapid kúpil , lebo hneď po uvedení na trh to bolo auto ktoré nemalo konkurenciu a čom ho uistilo aj množstvo neskutočných recenzií ,len bohužiaľ keď teraz prišiel na to čo vlastne kúpil a čo by mu už o mesiac na to ešte dali k tomu zadarmo !!!! tak sa snaží obhájiť svoj vnútorný nepokoj a presvedčiť sa aspoň tu že urobil dobre a jeho rapid bude pred domom stredobodom záujmu ,ale skôr to vyzerá tak že stredobodom záujmu je skôr jeho zmysel pre čierny humor.

Nedá sa predsa žiť bez škrabky a pod. nezmyslov a preto náš život je prázdny a zbytočný .
VáclavI
To je pravda, škrabka mě naprosto fascinuje, vesta ovšem taky dobrý. Tyto detaily tvoří tento skvost, jak říká MISTR, tento špičkový produkt.

Naprosto geniální myšlení, ovšem nesmíme zapomínat na ty geniální novináře, kteří na tyto vwychytávwky upozorňují.
mmaxmmax
😄 😄 To plne súhlasím , už mesiac zháňam tú škrabku do svojej fábie ,ale je to úzkoprofilový tovar - možno po sviatkoch sa to podarí a to som si už dal upraviť aj veko palivovej nádrže a tie škrabky s pumpy tam nie a nie zasunúť. 😒
VáclavI
Nechci nikoho navádět [odkaz]
mmaxmmax
ďakujem za upozornenie prípadne za pomoc - to sa ešte uvidí ,ak by sa mi toto stalo tak je po vianociach - hneď volám svojmu servisu nech mi tam navaria petlicu a idem kúpiť poriadny visiaci zámok - deti by sa psychicky zrútili keby sa ráno nemohli poláskať zo škrabkou 😢
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
stará známá věc. Byla to první věc, která mě napadla, když jsem viděl tohle simply clever řešení. Důvod? Žijeme v Čechistánu >😒] 8-s
Avatar - Aladeen
Aladeen
Tebe JE-BE? >😁
VáclavI
Jo, už je to tak 😉
Petrko
A já myslel že duševně postižený je tu GTI, ale ty jsi ještě větší klaun než on. Btw. proč se.reš do VW to Suzuki je vážně záhada.

Edit. Už jsem to pobral budete komické duo. GTI zapálený blázen a ty ho budeš dokonale parodovat. :yes:
kiwiwi
Máš ty vôbec oči?
VáclavI
ano vwoči mám.
Avatar - iudex
iudex
Včera som mal možnosť bezprostrednej (statickej) konfrontácie Rapida a C-Elysée. Zvonku to u mňa na body vyhral Rapid, pôsobí svojimi ostrými linkami modernejšie, aj keď tvarovými nápadmi nijak nehýri, má lepšie zvládnutú základnú líniu strechy, pôsobí to plynulejšie. Malá šírka však na druhý pohľad vidieť je. V interiéri sa hra vyrovnáva, plasty Rapidu pôsobia dosť lacno, čo bolo zdôraznené nijak vysokou výbavou s veľkými plochami tmavého plastu. Citroen tiež nie je vovnútri žiadny Audi-level, rovnaká lacnota, v niečom lepšia, v niečom horšia, subjektívny dojem v zásade rovnaký. Celkovo o chlp lepší dojem robí Rapid, a to iba vďaka exteriéru. Pri danom cenovom rozdiele to však nestojí za to; (nútená) voľba by padla na PSA.
Klaudius
:yes:
Avatar - qwert88
qwert88
Kdyby Rapid stál cca 250000Kč v základu,tak by nebyl nejměně prodávanou škodovkou,pak by jeho koupě dávala smysl.Jinak je dobře,že ten základ obohatily,ale po 2 měsících prodeje se z cenama ještě nehlo,to je asi ten hlavní problém.Za 320000kč,už se dá uvažovat o Oktávce stávající generace,tak proč kupovat Rapid.Podle mě Oktávie v základu paralizuje na cenách Rapidů s TSI.Taky je docela s podivem,že nikde u prodejců nemají Rapida s 1.2MPI,ani co jsem měl možnost vidět u supermarketů na parkovišti,vždy byly TSI. 1.2MPI asi nejde moc na odbyt,takže by bylo asi rozumnější ho montovat i do Fábie,kde by se lépe prodával a lépe by tam pasoval.Proč třeba škodovka stále prodává HTP 44kw,když tento motor se třeba do Seatu vůbec nemontuje?Rozumější by byl jako základ HTP 51kw,jako dražší variantu 1.2MPi,nebo ještě líp HTP z nabídky ztáhnout úplně a dát 1.2MPi jako základní motor do Fábie.
Michal Stehnij
MPi asi nemají na většině showroomů proto, že cenový rozdíl oproti nejslabšímu TSI je 10t, tedy zanedbatelný, pravdou ale je, že o chybu se jedná, alespoň jednu základní motorizaci by měli mít všude.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
já je podezřívám, že MPi vyrobili jen v limitované edici v počtu novinářských vozů +1 navrch do muzea ve Škoda muzeu >😁 >😒]
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gangrel
Dokud ta jebka nebude pod 250, tak se prodavat nebude 8-s

Ta cisla z minulych mesicu byla uboha fikce a manipulace...

Tenhle zgarb se nebude za ty prachy prodavat u nas, ani na jinych trzich... 8-s

HOWG >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Děkujeme za vysoce hodnotný příspěvek. :-!
kiwiwi
škoda, ale pravdivý
Gangrel
Hodnotny bezesporu je... coz ukazuji prodeje tohoto skvostu... treba takova i30 na tom byla od zacatku daleko lepe... a to je to JEN korejec >😁

Az to bude za 249 s klimou, verim, ze potom bude asi trhat rekordy v prodejich... i s tim trihrnkem 😄

Do te doby smolik pacholik... ceskej "oVčan" asi nechce byt nadale otloukankem "domaci znacky" >😒]
MariAchi
Škodovka má momentálně problém a ten problém je generační obměna celého portfolia, které nutně musí přijít.
I prosťáčci jistě pochopili, že to, co jde v součané době na trh nových vozů jsou úplně nové generace, ať už na to odkazují designem, nebo ne.
Krizová a post-krizová (ať už si o krizi myslíme cokoliv) doba žádá auta levná, nicméně ta musí mít spoustu výbavy vynucené buď normami (ABS, ESP, airbagy, chemické továrny pod kapotou kvůli EuroXX...), či trhem (když mají korejci rádio s blůtůt, tak ho holt musej mít všichni, jinak je z auta jen "krám"), a samozřejmě i vyšší úroveň služeb (delší záruky, delší servisní intervaly...), než tomu bylo do roku asi 2008.
Kdo koupil před pěti - šesti lety auto za +- 400tisíc, ten se dnes diví, co může za stejné peníze dostat.
Automobilky musí tedy přijít s auty, která nabídnou hromadu výbavy, splní všechny normy, budou samozřejmě líbivá a budou mít dostatečnou cenovou rezervu pro případné slevy.
Představiteli této krizové generace aut jsou třeba právě nahoře omílané Škody Rapid a Octavia, je to nový Golf, Seat Leon, Kia Ceed/Hyundai i30, nebo třeba BMW1, BMW X1.
Tato auta jsou na trhu nějak cenově nasazená, stabilnější usazení teprve proběhne a to tehdy, až (a teď se zaměřím jen ana Škodu) vypadnou ze skladů auta generace před-krizové, tedy Fabia a Superb.
Pokud na prodejně stojí Rapid za cca 320 tisíc, tak se těžko zbavit pochybností ohledně jeho koupě, když za ty peníze je možné mít Fabii kombi s podstatně lépe zpracovaným interiérem v podstatě podobnou, ne-li lepší výbavou, nebo sice méně vybavenou, ale pořád kvalitněji působící Octavii II.
S příchodem Octavie III, se poměr mezi Rapidem a Octavií III poněkud zlepší, Fabia ale potřebuje novou generaci (osobně tipuju, že její základ bude mít 4x airbag, ABS+ESP, el. okna vpředu a klimatizaci, ale zato horší materiály a zpracování interiéru), stejně tak ji bude po náběhu O III potřebovat i Superb, jež bude vedle Kabáňových skulptur působit poněkud rozpačitě.
Škoda to má vymyšlené dobře - liftback Rapid zaujme velkou část kupců, kteří chtějí praktické a levné auto, Octavia III pak ty, jež chtějí více, než lowend/mainstream, ale nejprve je nutno uklidit generaci O II - pak se budou jemnocitně přenastavovat ceny.
Kdyby stál Rapid dvěpade už teď, O II za tři kila by hnily na skladech podstatně déle - škoda dobře ví, co dělá.
Takže závěr?
Chcete Oktávku za pár šupů?
Kupujte teď, pak už nebudou 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
jenže trvanlivost noderních vozů je... nikde. Auto na pár let a pak ze skály 😒
Auta z konce 90. let dokážou i s pořádnou porcí km na hrbě při slušné péči dobře sloužit. Moderní vozy? Drátky jsou tak tenké, že tenčí už být nemohou, díly nejsou snadno měnitelné atp. Ekonomická životnost moderních vozů je na velmi nízké úrovni. Stejně jako pořizovací ceny. Encyklopedie to nazývá slovem KONZUM.
MariAchi
A?
Avatar - cerrbion
cerrbion
co A? Povzdechl nostalgicky nad dnešní kvalitou aut, které jsou spíše naleštěná pozlátka snažící se kvalitu auta určovat zpracováním palubní desky a světlíškama. Toť vše.
MariAchi
Ale no tak, to přece není vůbec pravda.
Já taky slyšel pověsti o MB 300D s nalítaným jedenapůlmiliónem km, který byl dle měření komprese ještě v záběhu, ale taky padala slova o některých autech, že hnijou už v showroomu, nebo jiným že hoří dráty, pokud stojí na křižovatce déle jak minutu... Nebudu jmenovat, ať mně zase někdo nenazve odpůrcem nějaké země původu.
Nemyslím, že by se teď najednou dělala auta s výrazně menší výdrží, než dříve.
Je fakt, že je v nich mnohem více výbavy, která se může pokazit a na které musí výrobci časem něco ušetřit.
To ale neznamená, že dnes auta vydrží méně - znám osobně příklady obou opačných extrémů a nedovolil bych si na základě jejich znalosti paušalizovat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ale znamená. Drátky jsou tenoučké, elektronika složitá, antikorozní ochrana taky už není co bývala (protože se zjistilo, že vlastně tak silné vrstvy laku a zinku a základu nejsou třeba, že se na tom dá balík ušetřit/vydělat...
Stačí si porovnat staré legendární 1.9 TDi a nové 2.0 TDi, a tím nemyslím jen staré PD... Co dnes jde vyrobit levněji, tak se udělá ještě levněji. Je to smutné, je to tak. Dřív pokud se člověk o vůz staral, tak mohl sloužit klidně 20 let.
Za 20 let si o dnešních vozech povíme... Resp. nepovíme, protože většina bude ve šrotu z důvodu ekonomické životnosti 😉
MariAchi
Jasně.
Ale znovu - ty si snad kupuješ nové auto na 20 let?
Mně je fuk, co bude s mým autem za 15 - 20 let, jde mi o to, ať mi slouží těch 5 let, než ho doplatím a pak pude z domu a přijde jiné...
Michal Stehnij
Ono je to dnes tak, že lépe prodává skvěle vypadající interiér než technika pod kapotou, tu prověří až čas, bohužel.
Avatar - cerrbion
cerrbion
přesně tak, pochybuju, že bude současná OIII po 15 letech provozu stejně použitelná jako stejně lítaná 15ti letá OI. Samozřejmně za přepodkladu stejného zacházení a najetých km. Predikuji, že současné vozy všech výrobců vydrží tak polovinu co ty z 90tých. Ale to je taky účelem, hodně vyrobit hodně prodat. Stejnému osudu už propadlo vešekré zpotřební zboží, moji rodiče kupovali kdysi pračku, televizi a pod na 20 let, dnes když pračka vydží 5 let tak je to zázrak. Jenže kolik stála pračka před třiceti lety v poměru k platu a kolik dnes. Dříve byla auta všobecně něco nadstandardního, byl to "majetek", dneska je to čím dál víc spotřební zboží jako všechno ostatní a je to tak vlastně správně. Když se nebude vyrábět a prodávat bude jen hůře.
MariAchi
A ty si snad kupuješ nové auto, abysis ho nechal 15 let?
Avatar - Aladeen
Aladeen
Ja áno !
MariAchi
Ne, ty kupuješ auto, se kterým už někdo patnáct let jezdil a chceš, aby bylo jako nové - to je jinej sport.
Avatar - Aladeen
Aladeen
dosť ti nerozumiem...
Michal Stehnij
To jistě ne, ale když přijdou ekonomicky horší časy, tak ti třeba nezbude nic jiného, než si auto nechat, i když bys třeba chtěl nové. Máma dělá v pojišťovnictví a oproti situaci před cca. 10 lety jsou její příjmy zhruba na 50%, věkově už je starší, takže na nějaké lepší zaměstnání už to do důchodu asi nevypadá, to jenom k těm důvodům, proč by si někdo nechával auto 15 let.
MariAchi
Takových důvodů taky najdu hromadu, ale obecně si drtivá většina lidí kupuje nové auto na 3-6 let, pak jde pro další.
Michal Stehnij
To nikdo nerozporuje, já jen uvedl příklad, toť vše.
Avatar - cerrbion
cerrbion
"drtivá většina lidí kupuje nové auto na 3-6 let, pak jde pro další"

to je prostě blábol, nezlob se na mě (viz níže).

Asi se pohybuju v sociálně slabé skupině, ale neznám až na asi 2 vyjímky nikoho včetně kolegů v práci, kdo by si kupoval co 3 roky nové auto a někteří si vydělávají slušně. A i statistiky mluví proti tvému "výroku".
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ne, do jisté míry může mít pravdu. Existuje početná skupina lidí, kteří kupují nové auto na 3-6 let. A v jistých segmentech JE to drtivá většina, co si SOUKROMÝ vůz opravdu kupují na 3-6 let, tedy typický životní cyklus modelu. Jak představí nový model, starý letí bez okolků z domu.

Ano, má zkrátka pravdu, jen zapomněl říct, že tato drtivá většina představuje možná 10 % obyvatelstva - zkrátka "úspěšné", ty co jsou za vodou, ty co... OBVYKLE ... dál si každý raději domyslete 😉
ericn
RohYpnol má pravdu, spousta lidí mění auto po 4-5 letech, já třeba taky >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
někdo mění auto ještě častěji - prostě jde po parkovišta a .. vybere si >😒] 😉
ericn
Jo, ale ten to auto mění vždycky za ojetý >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ale na TP je jako první 😉
ericn
>😁 :yes:
MariAchi
Tak si ho koupí co 6 let - proto píšu "na 3-6 let", nemusíš se opírat je o jediný údaj 😄
Avatar - cerrbion
cerrbion
ale nejde o to na jak dlouho kdo kupuje auto, jde o to jak dlouho prostě vydrží bez ohledu na počet majitelů a od toho se odráží kvalita ne od nějaký palubní desky.

Kromě toho většina lidí prostě nová auta nekupuje ať z jakéhokoliv důvodu a i ti potřebují jezdit. Existuje něco jako trh s ojetinami. 70% nových aut nekupují soukromé osoby ale firmy, kdo potřebuje auto pro soukromé účely a není zrova milionář tak nekupuje každý 3 roky nový auto, je to prostě ekonomická hovadina. Většina 3 letých ojetin v bazarech jsou auta firemní. Průměrné staří aut v ČR je kolem 15ti let. Takže v celku záleží na tom jak dlouho auto vydrží, protože i lidi co na funglofku každý 3 - 6 let prostě nemaj a jezdit potřebujou, tak pro takový lidi je důležitý aby jim to 15 leté auto sloužilo. To sice nemusí tebe coby finančně dobře zabezpečeného nebo firmy co kupují co 3 roky novotu zajímat, ale nic to nemění na faktu, že kvalita aut jde do kopru. Mě se líbí jak se tu najde hromada lidí co asi nežijou v reálném světě nebo se tak alepsoň tváří.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
mluvíš mi z duše :yes: tady je málem každý druhý dolarový milionář >😁
Michal Stehnij
To mi pořád víc vyhovuje japonský/korejský přístup, kdy se nešetří (aspoň ne tolik) na součástech motoru, atd. Tady každý řeší měkčené plasty, jestli výrobce nabízí x asistenčních systémů apod. Asi jsem nějaký divný, ale mně ke štěstí stačí 6x bag, el. okna vpředu, manuální klima a el. ovládaná a vyhřívaná zrcátka, toť vše, možná by se hodily ještě vyhřívané sesle a tempomat, ale na těchto posledních položkách netrvám ani u příštího auta. Nepotřebuji parkovací asistent, upozornění na vyjetí z pruhu, stop/start, protikolizní systém apod., ale jak říkám, jen můj pohled na věc.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
i můj pohled. Jenže problém japonců je obvykle v designu. Civic? Brrr, Auris? Ajajaj... Takže děkuji za současné pojetí Mazdy :yes: jenže tam je to zase otázka té koroze, nevěřím tomu, že se poučili.
Už jsem se na to ptal, vídám třeba Mazdy CX-7 a spodek vozu je natřený načerno (ne pouze ošetřený tím voskem či co to je, ale černý). Vypadá to jako dodatečné ošetření spodku vozu prodejcem. Víte o tom někdo víc?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jo, já klidně. Počítám s tím, že minimálně deset mi moje auto může vydržet, vzato čistě morálně-prostorovou životností.
GTI
😄 :yes:
MariAchi
Jsem jim chtěl usnadnit rozhodování... >😁
GTI
😄 :yes:
_MT_
Oficiální stanovisko bylo, že Fabia nebude trpět kompromisy Rapidu. Což je pro mne zvláštní přístup, pokud jen nemlží. Rozhodně nebude trpět kompromisem po technické stránce, měla by stát na MQB. Proto jsem zvědavý, s čím přijdou.
MariAchi
Taky jsem zvědavý.
A stejně tak jsem zvědavý, jestli uvedou i Rapida HB + kombi (kombi spíš ano, ale ten HB..?).
Nebo žeby Rapid HB byl nová Fabia?
ericn
Jo i to je mozné 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Rapid HB podle mě nebude, kombi ale také nebude. On totiž bude shooting-break >😒] >😁 ale kombi, nééé (reálně to samozřejmě bude trošku sportovněji střižený kombík) 😉
mmaxmmax
Tie Oktávky budú stále - len ty kupcovia nebudú 😄
MariAchi
Takových předpovědí už bylo...
Spíš věřím Mayům - ti aspoň uměli počítat.
Michal Stehnij
Tys si jak Rapida, tak P301, tak C-Elysée projel, že víš už teď, který z nich je jízdně nejlepší, nebo žiješ v Delfách?
GTI
[odkaz] [odkaz] Probuď se, zaspal jsi století.
Michal Stehnij
Probouzet se snad nemusím, mám za to, že jsem probuzený dost 😉. Na rozdíl od Tebe mariachi alespoň přišel s nějakými jízdními dojmy, ty tu jen plácáš cosi s pískem.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
...napsala eurooVWce >😒]
MariAchi
Odpovím ti za sebe - projel jsem Rapida a 301 a při jízdě, kterou na těchto autech bude jejich běžný zákazník praktikovat nejčastěji, jsou si ta auta podobná jako vejce vejci (kola 15").
Rapid působí tužším, bytelnějším dojmem,což pro někoho nemusí být plus, pro mně je.
Při ostřejší jízdě je na tom Rapid o něco lépe při držení stopy a přehazování pravá-levá, je jistější na brzdách.
Pokud si mám zabychařit, tak osobně bych volil právě Rapida, neboť je to liftback, má (pro mně) sympatický motor 1,2 TSI a designově mi nejvíce sedí - tedy obětoval bych více peněz, než za 301/Elysée.
lled
Palec nahoru za porovnani bez nejakych predsudku. :yes😒br />
S tim bycharenim to dotahni do konce, jestlize nekdo vybira auto za cenu 250 000,- tak 300 000,- je nekonecne vzdalena suma. Otazka je, zda-li se da tech 300 000,- srazit na snesitelnou sumu....
MariAchi
Já jsem to bral podle sebe, takže 50tisíc navrch je rok leasingu navíc a to bych já osobně přidal.
Ta cena Rapida asi momentálně moc srazit nepůjde - píšu to výše, ale časem se jistě dostane do standartních kolejí slev a akcí, jako každé auto.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Záplata se z přístrojového panelu [odkaz] posouvá k cenovce. Žádné terno to sice není, ale buďme rádi alespoň za to rádio a mlhovky. Co mě ale nejvíc těší je, že Češi konečně ukázali, že jim zbyla alespoň trocha rozumu.
Michal Stehnij
To je na jednu stranu pravda, nicméně pochybuji o informační hodnotě článku, toto jsou výbavové prvky, které se jako něco navíc nabízely v druhé polovině 90. let.
Mr.Murphy
.... že jsme zase o kousek před nima !!!!!!! :-! >😁
Avatar - Starfighter
Starfighter
>😁 :yes:
Novic (Porsche team/GT-R team)
ano urcite vsichni milujete hnidopichy ale neda mi to, pokud jsem dobre pochopil pisete ze paket Plus byl k vybave bez priplatku ovsem stal 10 000 a Extra Plus pisete ze je taktez zadarmo ovsem jeste v patek za 10 100 ale ten Extra Plus se mohl nyni zmenit to nerikam ale Plus stal 10 000 a byla v nem vybava v hodnote 30 000 v pripade Active, Ambition asi 29 000 a Elegance to bylo tusim 28 200
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pokinator
Mít peníze tak jdu do tohohle skladovýho Golfa, samozřejmě, ostatní se už v takové výbavě za takový peníze nenajdou ale myslím, že radši lepší hledat a dát 350 za tohle než za Rapiducha
[odkaz]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
do tohodle? Je jich tam 50 >😁 >😒]
A ty vybíráš mezi liftbackem a hatchbackem nebo dokonce kombajnem? Tak to ti jistě GTI mistrně vwysvwětlí, že jsi úplný L O O S E R >😁 >😒] 😉
Pokinator
>😁 To jsem teda dopadl 😄 Nějak se blbě překopíroval odkaz >😁

[odkaz]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
blouzníš? vždyť za stejnou cenu můžeš mít Rapida dokonce v TéeSÍ >😁 >😒]
olsztyn
Přesně na toho jsemuž koukal, je to vážně super nabídka. U mě ale není nákup vozu na pořadu dne...naštěstí, bohužel😊

jinak se mi rapid docela líbí ale musel by mít tenhle 1,4tsi motor, variantu elegance sportback (ani hb ani kombi), víceprvek a stejnou výbavu a tuto cenu. Pak bych o něm uvažoval. Prostě je rapid drahej a můžete se tu hádat ještě 5 dní stejně si ho koupí buď srdcař nebo neználek :-!
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pokinator
Ale no tak 😊)
Kneblis
No já z té sociální škodovky vždy kvetu. >😁 Škodovka a její extra pakety. >😁 Ted si klidně nadávejte, ale nejdříve se zamyslete a uznejte, že jejich pakety jsou na úrovni šlapacího autíčka. >😁
Michal Stehnij
Taky jsem to moc nepobral, k nejnižší výbavě přidali mlhovky a rádio a hned tu o tom máme "článek."
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
je potřeba ovwečky neustále držet v houfu, aby se nerozběhli a nepoznaly kouzlo lesa 😉
Michal Stehnij
Dle dosavadních prodejů vidno, že většina lidí zase takové ovečky nebudou.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
146 listopadových oveček se ti zdá málo?
Avatar - deliqent4
deliqent4
přesně tak spousta lidí jakoby nemělo ani potuchy že existuje víc možností než jen Škoda nebo VW. Škoda mě nikdy ničím neoslovila jedné co se mi tak zamlouvalo byla Octavia ale jsem extrovert a chci jezdit v něčem co nemá každý co má motor podle mích představ a stejně i jízdní zážitky a ani jedno Škodovka ani VW nesplňuje. Škoda sice obhajuje pořád dokola prostor což je hezké že mají kufr jak náklaďák který stejně většina lidí ani nevyužije ale třeba ve Fabii na zadních sedadlech to je hotové utrpení hlavně za řidičem který měří 180 cm a víc. Základní výbava je trapnější než u 40 let starého BMW takže předražená Škoda nebude nikdy stát v mé garáži :-!
Kneblis
No přesně toto tvrdím i já. 😄 Navíc teda ještě mi vadí, že 19letej si koupí chrochtávku a nebo golfa a je to největší frajer silnic, který si myslí, že má zkušeností, že by je mohl rozdávat. Má pod kapotou upocených 90kw a stává se z něj závodník a ač to dělám nerad, ale když za sebou vidím takového blba tak mu občas musím zkrouhnout hřebínek a trochu to přišlápnout aby zůstal v realitě a nežil světel závodníka.
Avatar - deliqent4
deliqent4
přesně takovej akorád 18 letej kámoš zrovna Octaviu II 1.9 TDi obrátil před měsícem a půl 2x na střechu >😁 takže přesně vím o čem mluvíš a přitom já nemám o nic silnější auto ale zatím jsem s Octávkama 1.9 TDi neměl problém a krásně jim ujedu. Mám Fiata 1.6 16V a pochybuju že nějaká škodovka té doby by mi stačila, o dnešních HTP motorech raději ani nemluvím. Jinak už se těším na léto, to mi bude stát v garáži Alfa Romeo 147 GTA to auto je prostě skvost 😄 chtěl jsem ještě 159ku ale ta je prý docela těžká a navíc by se mi asi do garáže nevlezla >😁
Kneblis
Tak to bude krasavička. 😄 Sice nevím jak je to u alfin s benzínovýma motorama, prootže co vím tak tehdejší twinsparky moc nedrželi, pokud v tom bude diesel 1.9 JDT to je totožný diesel co se montuje do fiatů a opelů a ten patří mezi skvosty. 😄 Hlavně si do toho nenech kecat, že je to italský šunt atd...
gil54
Co to tady meleš o dieselech a twinsparkách ? Nevíš nic. Jasně píše 147 GTA a to je benzínový 3.2 V6 a s nimi nejsou potíže.

A velká většina těch "co nedržely" ( - s tvrdým y -) bylo způsobeno špatným zacházením a špatným servisem, zejména nevhodými oleji. Při důsledném používání Selenie je vše OK.
Kneblis
Chytráčku aby ti s tím rozčilováním nepukla v hlavičce žilka. 😃) Kdybych se o alfiny zajímal určitě bych toho věděl tolik co ty, ale jelikož spíše pozoruji jejich povedené design, tak co putuje do 147 nevím. 😄 Jen vím jak to bylo s twinsparkem, že ten motor moc nedržel.
gil54
Když se o ně nezajímáš, tak ani nemáš důvod o nich psát. Naštěstí mi nepukla. Asi jsem se rozčílil jen málo. 😄
A twinspark ? Jen lakomost majitelů, kteří chtějí ušetřit na oleji. Motor vyžaduje Selenii. Že se nesmí trestat nezahřátý, bych považoval za samozřejmost.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Extrasuperhypermegaplus?
Arese
Tak pánové v boleslavském Pentagonu se začínají probouzet, ale pozdě a hlavně nedostatečně! Dokud s touto obohacenou výbavou nezačnou nejlevnější Rapid 1.2 MPI nabízet maximálně za 249 900 Kč (a s odpovídajícím příplatkem pak vyšší specifikace), nemají s ním na současném českém trhu šanci na masový úspěch. Zvláštní - vědí to tady všichni, jenom v Boleslavi to neví, nebo dělají, že to neví...
Každopádně nepamatuji, že by nějaký nový model škodovky měl (bráno od spojení Škody s VW) tak špatný náběh prodeje na domácím českém trhu - přitom "vymívání hlav" Čechů reklamou a marketingem bylo u Rapidu bezprecedentní (v měřítkách Škody, Hyundai s i30 ji ještě předběhl).
"Rehabilitovat" nyní Rapid v očích Čechů nebude vůbec snadné, protože řada českých potenciálních zákazníků se cítí uražena a podvedena. Škodováci totiž od začátku mluvili o "dostupném" rodinném vozu a pak tento slib hrubě porušili a mysleli, si že jim to Češi zbaští. Nezbaštili, protože jsou automobilově nadprůměrně "gramotní" a je jasné, že zvláště v dnešní krizové době je u každého zboží (a u aut zvláště) cena pro prodejní úspěch naprosto klíčová. Jak si mohli myslet, že Češi jsou tak hloupí, aby kupovali low-endové auto nabízené za main-streamové ceny (a i v měřítcích main streamu by byly dost sebevědomé). Prostě, za tohle patří Škodovce velké :no: :no: :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ne, Škoda naopak MOC dobře ví, co dělá. Nejsou to negramotné opice a moc dobře vědí, že když nasadí Rapida TSI od 249 000,-, tak se budou prodávat jak housky na krámě 😉

O prodeje u nás (zatím) ale nikdo příliš nestojí, jinde prodají to stejné za víc a s větší marží... A jak to vysvětlí zákazníkovi? Jkmile bude 249 900,- tak všchny hříchy budou smazány jedním tahem :-!
shark11
To, že RÁDIO nie je u Rapidu v základe ma fakt nenapadlo 😉

Hlavne pri tej "ľudovej" cene "len" 11 100 eúr za vylepšený HTP .....
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - deliqent4
deliqent4
>😁 HTP * to pojede >😁
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Makovnik
Ano, jede ako blesk. Vsetci "hodne tlaci plyn" 😄
Avatar - Aladeen
Aladeen
HTP (Hneď to Predaj) ide ako pecka , ale musia byť splnené tieto 3 podmienky --
1. Musí ísť z Kopca
2. musí byť Slnečno
3. Musí zo zadu fúkať vietor aby sa to pohlo .. 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Podstatné je, že za TSI se připlácí poměrně málo.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ericn
No víš, problém asi je ten, že lidi ty fronty nestojí a hlavně ne na MPI >😒]
Avatar - Aladeen
Aladeen
veď aj s MPI je to drahé auto a nevedel by som si predstaviť že by som mal niečo priplatiť , veď C-Elysée Stojí v plnke toľko čo Rapid v základe :no:
Avatar - Aladeen
Aladeen
HTP- Hneď to Predaj ! >😁 >😁
Avatar - qwert88
qwert88
co máte pořád s tím HTP?když už se to jmenuje MPI,navíc si myslím,že tato varianta byť moc nepojejde,bude spolehlivější volbou než nespolehlivé TSI,to bych raději ani nekupoval,dokuď tam nedají ty nové TSI co dávají do Golfa a Oktávie III,konečně s rozvoďákem v řemenu.
kuny
Njn, repasované nápravy, papundekl v interiéru, nejhorší 1,2l motory snad na celém trhu, minimální výbava, cenovka vysoká. Diví se tomu někdo??? Jestli má Rapid dostát svému jménu, tak musí jít základ o 100 000, dolů, zbytek o 100 000 + 1/2 příplatku k základní verzi (tedy 1,6 TDI namísto nějakých 450 000 by měl stát o 175 000 méně - tedy 275 000,-). Pak by se Rapid konečně mohl postavit Sanderu, Loganu, Fluence, Astra Classic, apod.
Avatar - qwert88
qwert88
SOUHLAS >😁 Bylo by to pěkné,ale o 100000,- ho nikdy neslevní,ale kdyby aspoň o 40000,- tak už je to o něčem jiném,a ty 1.6TDI se asi stejně nebudou moc prodávat,za cenu 450000,-Hádám,že nejvíce prodaných Rapidů je TSi 63kw a nějaké ty MPi.
kuny
To víš, všechno je to otázka marketingu a rentability. Kdyby VW koncern nechtěl mít za každou cenu ve všem drahý turbosráč, klidně by to auto mohlo být levnější - dovedl bych si krásně představit motorovou palteu složenou z jednotek 1,4atm 63 kW (základ), 1,6atm 75 kW (střed) a 2,0atm 85 kW. Výborné a bezproblémové motory, na dnešní poměry relativně jednoduché, v reálném provozu nebudou mít horší spotřebu než ty turbosráče. Pro fajnšmekry (ropomilce 😄 ) klidně 1,6 TDI (tam se asi nic jiného udělat nedá).Nebál bych se, že při takovémto složení jednotek by cena na 200 000,- klidně začít mohla. A ať mi nikdo nevykládá, že 2,0atm je výrobně o víc než 10 000,- Kč dražší než 1,4atm. Tedy příplatek na dvoulitr by mohl klidně být směšných 20 000,- Kč. Jo, za 220 000,- dvoulitra + výbavu za nějakých 50 000,- = 270 000,- takto poskládaného Rapida bych si na městské pojížďky dovedl představit. Já osobně za druhé auto do rodiny víc peněz nedám, tedy Škoda je mimo hru.
_MT_
S tím se tak nějak počítalo.
zlysoused
a nebude muset ani cenově moc dolů. Až se doprodají poslední kusy O2, bude cenovka Rapidu ve světle cen O3 vypadat zase jinak. Můj odhad je, že základní cena Rapidu se usadí někde na 269t a bude se prodávat dobře.
sir
tak nevim jestli jsem ted spravne postrehl v reklame na RAPIDA...ale nova cena je od 269 tis. ...tak to je neco pro GTIho 😁😁

..prej vanocni darek muhehe
lled
To je ten cenovy jemnocit, na co sahne VW to je spravne od Foxe az po Phaeton - skvost, jedinecnost, bezchybnost.

Ta cena za 269 900,- je pri financovani Skofinem, ale uz to zacina, GTI uz zhavi "psaci stroj" (inu pokrok nezastavis) a cekejme az cena v cash spadne na tuto hranici....to bude smrst argumentu.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
sir
zas tolik krachujicich automobilek neni 😊)
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
radovat se z cizího neúspěchu... jó to ti jde 8-s :no: Jiné automobilky mají problém víš proč? Protože je netáhnou prodeje v Asii a v Rusku, protože jejich tradiční trhy jsou v kopru. TO je ten problém. Kdyby VW nešel do Indie/Číny/Ruska, tak by stěží snad stagnoval...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
sir
jj jen tak dál 😄 myslím, že když člověk zamává hotovostí v prodejně...tak stejnak tu cenu dostane 😉 ci zachvili budou "skladovky" se "slevou"

v kazdem pripade nam to GTI vysvetli.... >😁

jinak ja skode fandim...byt bych si jejich auto nekoupil
Avatar - Ozzman
Ozzman
Taky sem tu reklamu viděl a na webu škody je u rapida napsáno od 269 000, jenže v konfigurátoru je pořád stejná cena.
Stejně je to moc, teď je nejlepší čas koupit OII, jak už někdo psal😊
ericn
No jestli to není tím, že těch 269tis je cena přes Škofin a 289tis za hotové 😉 Řekl bych, že při troše smlouvání dostaneš 260 i když platíš cash 😉
Avatar - Bubáq
Bubáq
Fakt jen zírám, jak odborníci ze všech koutů Česko-Slovenska vědí "naprosto přesně", kde se stala chyba a jak se jí mělo předejít... tatatatatata!!!! Při těhle znalostech byste všichni měli hledat zaměstnání v marketingu českých zastoupení importérů a mohli byste nenáviděnou škodovku definitivně ztrapnit před celým světem (střední Evropou). A já blbec měl za to, že česko-slovenské školství přestalo plodit talenty už dávno.Houby, chyba je v tom, že automobilky ZÁMĚRNĚ zaměstnávají úplný nemehla a pak musí ždímat zákazníky nesmyslně vysokýma cenama. Tedy hlavně škodovka... Kdyby najala alespoň některé z odborníků, kterým neunikne na webu ani slůvko, měla by škodovka o budoucnost postaráno. Nebo ne?! To by v tom byl ČERT, aby mlhovky navíc nezvedly prodeje alespoň na očekávanou úroveň a aby cena spuštěná POD konkurenci aby ty prodeje nevykatapultovala do nebe! Ani ani MBA na to není třeba >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
viz 17.12.2012 18:46 < Re: Tohle stačit nebude!
megacruiser
že do Rapida nelze nacpat elektrický zadní okna ani v nejvyšší výbavě? Švihadla v dnešní době u tak drahýho auta? I ta vysmívaná Dacia Lodgy může mít vzadu elektriku ovládanou od řidiče.
Btw. fakt nechápu, proč ten Rapid stojí tolik když jeho výprodejová technika i výbava je pod úrovní Dacie Logan (až na design, samozřejmě).
ericn
Ale to víš, že to jde, u Elegance v základu a ostatní výbavy za 5000,- Kč, ale má to háček, díky úsporám ty zadní nemůžeš ovládat zepředu :no:
sir
To přeci už změnili...alespon to bylo v nejakem prohlaseni, ze to u nove vyrobenych jiz pujde 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
No já sem si včera jen tak ze zajímavosti zkusil nakonfigurovat hezkýho rapida. Zvolil sem Elegance s 1.4 Tsi 90KW. Cena 459 tisic a pak to začlo. Stěrač zadního okna za příplatek ( u liftbacku)! , 3 hlavová opěrka za příplatek!, tempomat za příplatek! ( jestli sem to správně pochopil) no + hliníky a metalíza.. jsme na půl mega... u Auta v nejvyšší výbavě? Jo.. jde bez toho žít, ale tohle je trochu škoda...teda Škoda.. >😁

Za ty prachy mam Perfektní O II, nebo Jettu u konkurence. 😄
Autoservis
Tak co Řešíte? Kup OII nebo Jettu a nepřivádějte si infarktoví stavy. 😉 Třetí hlavová opěrka je 99% procent aut naprosto k ničemu jde pouze o rozmar jelikož se do nich nevlezou tři cestující. Ani v Mercedesu R není v zadu místo pro tři lidi ;-\ Zadní stěrač u Octávky mám a nikdy jsem ho za 5 let nepoužil ;-\. Ročně najezdím něco málo přes 20tkm a tempomat mi nikdy nescházel, jednou dvakrát jsem si jej zkusil u Volva a přišel jsem na to že na českých rádoby dálnicích a rychlostkách je úplně k ničemu, jen co se to rozjedu zase brzdím. Napsal jsem pouze svůj názor stejně jako vy, není v tom vtloukání svých rozumů někomu jinému 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ok já ho beru, já spíše konstatoval nesmyslné ceny a to, že v nejvyšší výbavě chybí tyto věci, které mají i odst levnější auta.

O II je nyní super volba, jak bych o ní nikdy nepřemýšlel, tak otec teď hledá náhradu za Jettu a ta O II vychází nejlépe. Jinak si dovolim nesouhlasit.
U auta za půl mega aby nebyl tempomat je trochu divný, stejně tak příplatek za zadní stěrač. Já tempomat využívám hojně a zadní stěrač také ( ale mám karoserii kombi a tam se zadní okno pekně zanáší bordelem). Takhle bys mohl argumentovat i s tím, že nepotřebuješ spousty jiných věcí, které použiješ párkrát za rok při běžném provozu a že jsou tedy k ničemu 😄

A ono ti tři lidi v zadu u O II taky neni žádný med. >😁
_MT_
Zrovna stěrač a hlavová opěrka je střílení vedle. V jednom případě úplně zbytečné, v druhém je to asi individuální - zadní stěrač využívám jen u hatchbacků, protože se jim useknutá záď hodně špiní. Navíc v mých očích opticky ruší záď liftbacků/ kupé se zadními dveřmi.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pokud to beres z designového hlediska, pak ok. Jinak musím vzít zpět, žil sem v domění že i Oktávka Liftback ten stěrač má 😄
_MT_
Ani Cayman/ 911/ Panamera ho nemají v základu. 😉 V základu ho mají hatchbacky (Citigo, Fabia, Golf), ale liftbacky u koncernu ne.
pogo26
Do Škodovky si 3 lidi nesednou (zatím). To ale neznamená, že si v pohodě nesednou do aut jiných. Zkus to taky někdy. Budeš překvapen, že jsou i jiná auta, kde to jde. Připomínáš mně jednoho známého, který jako oddaný škodovkář musel po narození 3. dítěte psát rozhořčený dopis do Škodovky. O velkém zklamání, že si u nich nemůže koupit auto pro rodinu a musí jít koupit ke konkurenci. 😄
Autoservis
Ukaž mi auto třídy octavie klidně superba nebo A8 do kterého si vedle sebe sednou tři lidi a nebudou se dotýkat? Tedy budou sedět pohodlně. Osobně jsem takové auto neviděl a že jsem jih už viděl a řídil. 😉 Tedy pominul li starého Mercedesa 123. Ani v tomhle směru opěvovaná I30 není žádná sláva, je tam víc místa než třeba OII, ale že bych tak chtěl jet víc než 10 km se říct nedá.
pogo26
Do každého normálního kompaktního MPV (Scénic, P5008, Zafira) v délce Octavie si v pohodě sednou 3 lidi, 3 sedačky nebo 2 sedačky a ty k nim. Mně to navíc vysvětlovat nemusíš. To by měla Škodovka mému známému oddanému škodovkářovi, který musel koupit u konkurence a dodnes z toho nespí (dokonce ani v celém koncernu nepochodil - Sharan už byl moc velký).
Autoservis
Přijde ti MPV to samé jako Octavie, I30 nebo atra to samé? Mě čoveče ani né >😁
pogo26
Kompakt jako kompakt. A Octavii se tady často píše jako o ideálním rodinném autě. Ale třeba to nová octavia konečně naplní.
Autoservis
Až se někdy svezeš autem a ne jen sockou pochopíš a nebudeš psát nesmysly ;-\
_MT_
Tři dospělí, pohodlně? Na to potřebuješ kolik, tak 2,4 metru na šířku? Ani auto velikosti Multivanu nepovažuji za pohodlné pro tři v jedné řadě. Dá se tak cestovat, tři dětské sedačky dáš vedle sebe bez problémů, ale skutečné pohodlí nabídne jen dvěma dospělým.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To byl vtip😁 teď se máš zasmát >😁
Avatar - dal
dal
Cením si odvahy Škodovky. Vyrobila Dacii a chce za to peníze jako za Golfa.
Avatar - deliqent4
deliqent4
taky mě to tak příjde. Když se na to podívám komplexně tak až na motory to auto vypadá jako kdyby bylo vyvíjené před 10ti lety a ty motory taky žádná sláva TSI mají své problémy a HTP bych nikdy v žádném svém autě nechtěl, jel jsem s tím a znám starší a živější mortory než tohle.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Autoservis
Už jsi se s autem seznámil osobně? A ne jen na netu? Očividně né, zkus to a nebudeš zde psat takové hlouposti. Na auto alá Dacia spíš Thalia se můžeš podívat k Peugeotu a Citroenu ;-\ Ty jsou za 220 000,- drahé. Neříkám že základní Rapid je za 289 900,- super Kauf, ale to není ani DUO od PSA za 220 000,- Lze to říct max tak o té Thalii. za 149 900,-
Avatar - dal
dal
Pro hendikepované: Bylo to myšleno tak, že použili zastaralou techniku, co nejlevnější materiály a chtějí peníze za hi-tech.
Autoservis
Hendikepovaným myslíš sebe? Očividně vůbec nevíš o čem mluvíš ;-\
Avatar - dal
dal
Omlouvám se, neměl jsem tě urážet. Jen si nepochopil kam jsem mířil. S Rapidem jsem se seznámil, dokonce jsem jel i zkušební jízdu s 1,2TSI 63kw. Můj dojem je : po všech stránkách ošizené i Fabie působí "dražším" dojmem.
Avatar - Aladeen
Aladeen
Ta akcia platí len pre CZ ? 8-s
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - qwert88
qwert88
jasně kup v CZ a ještě ušetříš >😒] v Německu prý ještě levněji :-!
tamdydam
Obvyklý škodovácký postup: Opravdu krásný koncept, který oslní veřejnost, následné přislíbení seriové výroby a konečný seriovy produkt, který připomíná ošklivé dvojiče. Viz koncept Roomsteru versus realita, Yetiho versus realita (tady je i ošklivější dvojče poměrně pohledné). Ovšem v případě Rapidu je ten rozdíl opravdu nejmarkantnější
RS
Snůška nesmyslů jako obvykle.

Kdyby si viděl koncept Roomsteru živě, tak bys hned pochopil proč to nemohlo dojít do série ve stejné podobě.
Yeti se změnil minimálně. V podstatě jen zadní světla (k lepšímu)
Rapid se nezměnil vůbec.
Mike_C
Tenhle článek jsem četl před pár dny a dneska je tu znova, jen s jiným nadpiskem? To zavání reklamou...
Aleš Jungmann (Auto.cz)
Dobrý den, změnila se platnost nabídky - nyní jen do konce roku. Doplním info o aktualizaci, děkuji
Avatar - radhro
radhro
tak , tak a já jako letitý fanoušek a čtenář auto.cz se přistihuji jak chodím na tento web méně a méně :no:
tom marea
...a neslevní a neslevní, raději budou dělat 2 roky opičárny s "lepší" výbavou za ceníkovou cenu (rozuměj> nacpou ti to co vůbec nepoužiješ nebo se zbaví příplatkových skladových ležáků, které se málo přiobjednávají v běžných objednávkách)

Ale maj to vymykané> hůř se to celé sleduje, pokud obsah těch "zdarma balíčků výbavy navíc" různě točí s akčními modely, špatně se zákazníkovi sleduje a porovnává ta cenová výhodnost...maj to vymakaný hoši z marketingu fauvé.
stormrider
To je otázka... v případě dvou nejnižších výbav tam přidávají přesně ty věci, které bych já v tom autě očekával - záleží na preferencích každého. A vždycky platilo, platí a bude platit, že výrobce/prodejce radši přidá výbavu než aby šel s cenou dolů (tedy "Z"levnil )
Escomak
Nevidím to tak tragicky, cena je vysoká o tom žádná. Prodeje aut co se tady objevují 301 - 42 kusů / 8 kusů C-Elyseé za listopad. Rapid má prodej jen 146 aut. Trochu rozdíl ne???? Je to začátek a lidé vyčkávají. Octavia také vyjede s vysokou cenou, ale ona je ikona prodejů. Odhad ceny O3 380 000 bude asi hodně diskutovaná cena. Já osobně bych si na auto počkal až na jaro. Rozdíl mezi PSA a Rapidem je v kvalitě. Zkuste se v jednom dni projet s těmi auty a poznáte rozdíl v kvalitě zpracování a podvozku. Větší rozdíl než v nápravách vidím v použitém motoru rozdíl nafta - benzín je v zatáčkách hodně znát.
Avatar - qwert88
qwert88
Nafta se v autech jako 301 a Rapid bude prodávat jen minimálně a ti co chtějí auto v naftě za půlmíče si koupí Oktávku.Třeba Fábií je v naftě taky málo,převládá HTP sem tam 1.4 16v 63kw,TSI.
Avatar - vabis
vabis
Dírka na písničky a LEDky (nebo co je v tom paketu) určitě pro mhoho lidí takovou hodnotu nemá! :no: Cena měla být od 249.900,- pak bychom se mohli bavit. :-! Navíc zdejší trh této karosářské variantě moc nepřeje, vzpomeňte si kolik zde jezdí VW Bora 8-s třeba přidělat hatch nebo sportkombi 😉
Gangrel
Liftback je ideální řešení... toto není sedan :-!
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Torro
Už si to běžím koupit. S takovým autem předjedu i Trabanta. A ta výbava, to je něco. No nekup to 😃))
Torro
Nechápu, proč se do toho auta montuje motor ze sekačky?
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - dal
dal
S tříválcem pro důchodce za 229 a s TSI za 249 a je vymalováno. Neškrtne si ani P301 ani Korea.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - vabis
vabis
229Tkč by už byl asi úlet >😒] Navíc by se hůř generovala cena pro Fabii III. a CityGo. Ale "od 249Tkč" by bylo za Rapidíka ideální 😄 Hamižnost a nabubřelost koncernu zbytečně pouští ovečky ke kolonizátorům korejcům a podobným parazitům, co jsme si tu sami nasadili ;-\