Automobilky placu, ze sa predava najmenej aut v europe za poslednych 15-20 rokov a ked oznamia, ze su nutene prepustat a zatvarat fabriky tak vlady jednotlivych statov sa buria, protestuju, ze sa tak nesmie, ze je to proti vsetkemu, bla bla bla...
A ake opatrenia sa prijimaju na zlepsenie automobiloveho priemyslu v europe?
Zavadzaju sa absolutne nezmyselne, tzv. "eco" dane vid Holansko. To urcite nastartuje predaj aut 8-s
A odkdy zajímá pány politiky názor nějaké lůzy? Ta je od toho aby držela hubu a platila hezký život těm nahoře. Kdo chce platit třeba církvím? Ateisti?
Taky kdyby ty vybrané prachy šly alespoň do výzkumu technologií šetrnějších k přírodě, tak by to mělo smysl, ale ony půjdou jen do kapes vyvoleným a užitná hodnota je srovnatelná s placením odpustků za doby temna... Ničíš přírodu? Zaplať nám - tvému státu, a my ti to odpustíme..
ano, i mna (ako majitela hybridu) by potesilo, ak by registracny poplatok bol radsej odvodeny od niecoho ineho ako je objem alebo vykon - napr. to CO2.
V idealnom pripade by ale registracny poplatok mal byt rovnaky pre vsetky auta a mal by pokryt len administrativu. Ved platime uz dan z paliv a tu je priama umera - cim ma auto vyssiu spotrebu tym viac penazi potecie statu.
EU berie boj s CO2 ako hon na carodejnice.
Hlavne, ze v takej Afrike ci Rusku ti moze na cestu aj vozidlo, ktoremu z vyfuku nejde dobre ze nie plutonium.
Potom to fakt vyzera skor ako forma dane ako to tu uz kolegovia v diskusii spomenuli.
Mimochodom... kto z vas chce tieto obmedzenia motorov (EuroX)? Pretoze ak zijeme v demokracii a vacsina z nas odmedzenia emisii NEchce, lebo to negativne ovplybnuje jazdne vlastnosti a aj cenu (oprav), preco sa potom presadzuju?
Tak auta se daní lépe, že. Hlavně pokud půjdou po lidech, kteří tam žijí a auta mají registrovaná v zahraničí. Buď tu daň zaplatíš, nebo se odstěhuješ. Nebo se vzdáš auta/ koupíš úspornější. Tohle opravdu v první řadě motivuje k tomu, aby vozový park byl co nejmenší/ měl co nejmenší spotřebu. Jako zdroj příjmů to podle mne není ideálně nastavené.
1. Daň se takhle platí již dlouho, mění se pouze tabulky pro výpočet, a to až 2x ročně.
2. Dań (kromě DPH) se vypočítává ze dvou částí, a) 11.1 % z čisté ceny vozu (bez DPH) s malým odpočtem pro benzinové motory a určitým odpočtem (nyní 1000 EUR) pro diesely EURO VI + daň z emisí. Auto v čisté ceně 25000 na benzín je 25000 x 11.1% = 2,775. Sleva je 450 = 2,325 EUR.
Daň z emisí se vypočte tak, že se vemou emise auta podle technického průkazu (např. 200g/na km) a podle stávající tabulky se počítá 200-spodní limit skupiny x koeficient + pevná částka, to je pro tento případ 200-143=57 x 121 = 4961 + 5757 = 10718 EUR
Výsledek je 10718+2325 EUR=13043 EUR
3. Cena auta je pak čistá cena 25000+13043+ 19% dph (z čisté ceny)
4. Ceny aut jsou v prodejnách zpravidla uváděny s oběma daněmi, ne jenom s DPH.
Takže např. Astra ve výbavě Cosmo s 1,6 turbo stojí 29.495,00 EUR se všemi daněmi.
[odkaz]
A hlavně ať to nečte Kalous, protože to tu máme taky s tím rozdílem, že DPH se vypočte i z té druhé daně...
Re: Kategóriu Najmizernejší článok roku vyhráva...
Opravdu existují země, kde státu odvedete klidně i 100 % hodnoty auta na daních spojených s jeho vlastnictvím. Že to je logický nesmysl, je jedna věc, že se to dá uplatňovat v praxi, je zase jiná kapitola.
... práve tento článok. Informačná hodnota blížiaca sa k nule, chýbajúce kľúčové slovo... Napísať že kupec malého auta musí zaplatiť 125 € za každý gram CO2 (t.j. spolu aspoň 10.000 €) vyžaduje buď elementárnu neschopnosť logického uvažovania alebo aspoň 2 promile alkoholu v krvi. Možná je aj vzájomná kombinácia oboch faktorov :-)
Odpočet pro Euro6 diesely měli už teď (1000 €). Jestli jsem to dobře pochopil, rozdíl je v tom, že příští rok bude daň založená čistě na emisích, dnes část tvoří 11,1% z ceny.
Lidi se nikdy nepoučí. Přitom se stačí naučit pracovat s Lafferovou křivkou. 70% daně už tu byly a nefungovaly. Obzvláště, když se snažíš sáhnout na příjmy majetným. 70% z toho jejich milionu ti koupí slušný objem poradenství v oblasti daňového plánování.
- Většina aut tak zdraží, některÁ větší auta s poměrně nízkými emisemi oxidu uhličitého však ve finále zlevní. - asi jste z Moravy, ale i tak byste měl znát pravopis
-Jedním z aut, která meziročně díky nově vypočítané dani, je Mercedes-Benz CLS 250 CDI Shooting Brake. - ALE CO se stane? No zlevní!
prosím o opravu výše uvedených chybiček >:D
na nejnavštěvovanějším auto webu v ČR bych si představoval jistou kulturu psaného projevu od redaktorů, protože tato neprofesionálnost dlouhodobě přímo bije do očí nás náročnější čtenáře, kteří odsud odcházejí. Snad nechceme po vás moc, jen používat znalosti ze ZŠ! Odbornost by jaksi měla být také automatická, i když o tom občas pochybuji, jelikož je zde čím dál méně technických článků..... JJ, kvantita před kvalitou - nedivím se p. Zezulkovi že odešel, takový odborník by se v tomhle bahně bohužel zahrabal. ;-\
Jinak kupovat teď nová auta v Holandsku může jen šílenec, takže se krachující prodejci jistě pěkně poděkují tamním vládním hlavičkám. ;-\
>:D >:D tak tohle je aprílový článek jedna báseň, jen autor popletl datum nebo se toužil dostat na první místo zlatého ventilku...takhle to vypadá když někdo neumí anglicky a ještě k tomu chybí selský rozum..boha jeho :-DD
Depardieu odchadza do Belgicka, lebo socialisti vo Francuzsku zaviedli 70% dan z prijmu pre prijmy nad 1mil Eur. Komunisti proti tomu boli este slaby odvar.
Proč? Už teď se ti tam luxusnější auta prodraží o více než 100 tisíc €. Nebo si vem Dánsko. Do nějakých 260 tisíc Kč platíš registrační poplatek 105% a co je nad tuhle částku je "daněno" 180%.
Bohužel státy si našli způsob jak nejlehčím způsobem naplnit státní kasu. Nizozemí je jednou z nepřísnějších v Evropě. Také bych tam zařadil Francii, Dánsko, Portugalsko. Tak si říkám, co kdyby teoreticky začali všichni kupovat elektrická auta? Už i na to mají v UK řešení. Zavedli by tzv. Road tax. Prostě je to jen jiná forma daně a v nešní době je nejlehčím pro stát tomu říkat eko daň. V Dánsku to dopracovali až tak daleko, že se tam platí daň nejen dle CO2 ale i dalších kritérií vč. výkonu motoru....takže až tam uvidíte auto typu Passat, Insignia atd. s výkonem pod 100koní, tak to je jen díky dani...prostě hotové neštěstí... :no:
Mne to tak vychadza, ze sa tym skor mysli 100000 korun ako emisnu dan a samozrejme plus nejakych tych 23 % DPH....tak ako je to v AT uz bezne. Kupis si Sportage 2,0 CRDI so silnejsim vykonom a hned mas tam 10% dan z ceny automobilu. U niektorych silnejsich aut ako napr. Impreza WRX STI je dokonca dodatocna suma-popri DPH-este dalsich 15% z ceny auta [odkaz] sialene :'-(
A co takhle zakázat všechna ta auta když znečišťují životní prostředí ? A zakázat rovnou všechno co znečišťuje životní prostředí ? A hezky zpátky do jeskyní !
Presne takto vznikajú tie nereálne papierové spotreby. Výrobcovia sú takto tvrdo nútení robiť všetko preto, aby papierová spotreba bola čo najnižšia, inak si ich drahé auto zákazník nekúpi. Realita už nikoho nezaujíma, hlavne že tabuľke sa urobilo zadosť.
A samozrejme pekný spôsob naplnenia štátnej kasy, ktorá je bezodná všade na svete.
Tiež si myslím, že to zase niekto zle napísal/opísal. Ako môže byť len daň za auto stotisíc eur? 8-s
Podľa tohto by kupujúci Fabie HTP v hodnote 9000 eur zaplatil novú daň vo výške cca. 12000 eur. Určite to takto nebude.
Pokud se platí pokuta za každý gram Co2 zmamená to, že tím se vzduch vyčistí a je vše v pořádku? Je to jen způsob jak lidi okrádat a pomocí zákonů z nich tahat peníze. Podle hesla "zaplať a pak si vypouštěj sajrajty jak je libo". Znamená to snad, že když se vyberou pokuty bude se lidem lépe dýchat?