Novinky
Gilgit
To samozrejme ano. Já jsem pri tom, co jsem psal, uvazoval o modelech prodávaných pod znackou Lada. Prototyp Chevroletu Niva byl pod jménem Lada Niva 2123 poprvé predstaven na moskevském autosalónu v srpnu 1998. Puvodne mel nový vuz nahradit první generaci modelu Lada Niva 2121. AvtoVAZ vyrobil malý pocet vozu Niva 2123 pod vlastní znackou, ale nemel financní prostredky na zahájení skutecné sériové výroby. V rámci tehdejsích rozhovoru o spolupráci s GM, ze kterých jinak nic nevyslo, doslo proto k dohode o zalození spolecného podniku GM-AvtoVAZ s partnery General Motors, AvtoVAZ a EBRD. Letos na podzim banka EBRD ze spolecného podniku vystoupila a dnes patrí GM-AvtoVAZ z 50 % GM a 50 % AvtoVAZu.
Přejít do diskuze
a co Chevrolet Niva? Nejsem odborník na ruský autoprůmysl...ale nějaké vazby s GM tam byly
Gilgit
Ta fotografie je jen fotoshop, jak je zmíneno i v clánku. Skutecný design vozu Datsun zatím nebyl zverejnen.
Gilgit
S tím by se dalo souhlasit, ale já si myslím, ze Datsuny na bázi Lady se budou prodávat jen v Rusku a prípadne v dalsích zemích SNS a ze vozy vyrábené v Indonézii nebo Indii budou mít za základ jinou platformu.
Asi už okoukali přelomovou MQB na které taky jedou Škodovka až po Audi. Nemůžeš tedy chtít, aby si Nissan dělal svoje platformy, Renault svoje a Datsun, Dacia a Lada taky svoje.
Já čekal, že pro klasickou japonskou značku sáhnou do skladů Nissanu a postaví levné auto na bázi japonských komponent. Pro Rusko to třeba bude dobré, ale to mohli rovnou nechat Ladu jak je, pro zbytek světa to Datsunu jako značce usilující o návrat podle mého názoru ublíží hned v počátku.
Gilgit
Pane Buresi, pred nekolika minutami jsem zde napsal, ze jste zapomnel zmínit skutecnost, ze se vozy Datsun budou vyrábet i v Indii. Tímto se Vám hluboce omlouvám. Napsat to zapomneli na homepage, kterou udáváte jako zdroj. Vy za nic nemuzete, protoze vy jste to jenom opsal.
Gilgit
Pane Buresi, zapomnel jste, ze krome Ruska a Indonézie se bude Datsun vyrábet také v Indii
A Vase formulace "svébytné karoserie i kabiny" si zaslouzí literární cenu.
Jen tak dál.
A Vase formulace "svébytné karoserie i kabiny" si zaslouzí literární cenu.
Jen tak dál.
Gilgit
Pod znackami Renault nebo Nissan se Dacie prodávají tam, kde znacka Dacia není nabízena. V Rusku, na Ukrajine a v dalsích státech SNS znacka Dacia na trhu není a Logan, Sandero i Duster se tam prodávají pod znackou Renault. Na techto trzích si proto Lada a Dacia konkurovat nemohou. Nejasné je, zda a jaké plány má Renault pro znacku Lada za hranicemi SNS. Renault se k tomu zatím nikdy jasne nevyjádril. Manazeri Renaultu na podobné otázky vzdy odpovídají tak, ze e😜orty Lady na jiné trhy se samozrejme plánují, ale nic konkrétního z nich nevypadne. Co se týce Datsunu, máte asi trochu pravdu. Ale Nissan je v Rusku poziciován pomerne vysoko, a proto zrejme pod znackou Nissan nechce jít níz nez je úroven nové Almery na bázi platformy Logan, která v Rusku práve zacala.
Gilgit
Otázka je jestli to je ten nejvetsí srot. Nerekl bych, ze Kalina je az tak spatné auto. Pro Grantu byla platforma vylepsena jiz s pomocí Renaultu a nekterých zahranicních dodavatelu. Myslím si, ze jako báze Datsunu pro ruský trh tato platforma docela pasuje.
Gilgit
Dovolím si poopravit😒br />
1. Platformy Kaliny a Granty nemají nic spolecného s Loganem
2. Ruský Datsun se rozhodne nebude e😜ortovat do Indie, Thajska nebo Cíny. Ruský Datsun se bude prodávat hlavne v Rusku, zrejme také v Ukrajine a mozná v nekterých jiných zemích bývalého SSSR. Nezávisle na tom se plánuje výroba vozu znacky Nissan v Indii a Indonesii, ale to nebude na platforme Lada.
1. Platformy Kaliny a Granty nemají nic spolecného s Loganem
2. Ruský Datsun se rozhodne nebude e😜ortovat do Indie, Thajska nebo Cíny. Ruský Datsun se bude prodávat hlavne v Rusku, zrejme také v Ukrajine a mozná v nekterých jiných zemích bývalého SSSR. Nezávisle na tom se plánuje výroba vozu znacky Nissan v Indii a Indonesii, ale to nebude na platforme Lada.
Gilgit
Nebyla. Tehdy se mezi General Motors a AvtoVAZem uvazovalo hlavne o splupráci v oblasti motoru, ale k tomu nikdy nedoslo.
aby byla Lada prodejná v ČR musela by Granta stát v základu 130tisíc...Kalina stojí 202 a Priora 224tisíc...to je trošku mimo...
Špatně jsi mně pochopil...když by se Lada dostala do dealerství Renaultu měla by šanci na lepší prodeje.CS Autolada je snad horší než socialistická mototechna...žádná propagace,reklama,nic...o stoletých webovkách nemluvě.
Jinak Lada 110/111 - předchůdce Priory sice není designový výkřik století,ale podvozkové části jsou dimenzované na provoz v Rusku,tudíž na našich silnicích vydrží dost.Kamarád ji měl a jediný co zlobilo byla el.výbava (stahování oken a drobnosti).
Jinak Lada 110/111 - předchůdce Priory sice není designový výkřik století,ale podvozkové části jsou dimenzované na provoz v Rusku,tudíž na našich silnicích vydrží dost.Kamarád ji měl a jediný co zlobilo byla el.výbava (stahování oken a drobnosti).
Jednoduché- ruský trh je dostatočne veľký, aby sa im oplatilo mať pod palcom ladu. Na ruskom trhu má o dosť silnejšie postavenie ako dácia.
Granta není na podvozku Loganu...Avtovaz vyrábí jen dvojče Loganu MCV Lada Largus.
Granta je hodně velký facelift Kaliny
Granta je hodně velký facelift Kaliny
Srandovní myšlenka... sám Fiat je low end a má Chrysler jako, hm, mid-end. Fiat je low end úplně všude, kde vyrábí a prodává, s výjimkou Turecka, kde je cenově skoré prémium v jednotlivých třídách.
Další srandovní myšlenka je, že Lada by mohla zlepšit prodeje Renaultu v ČR. Protože Granta = platforma Logan. Ale přitom má dnes Dacia lepší pověst (týkající se kvality konstrukce i výroby), než Avtovaz. A rusové to budou mít v ČR ještě dlouho a dlouho polepené, jen šílenec by si po zkušenostech s Ladou mohl myslet, že se tyto vozy pod vlivem Renaultu a Nissanu zlepší nějak rychle a zázračně.
Prostě, Lada je ruská značka pro ruský trh (a pro trhy v post-sovětských státech). Datsun se bude vyrábět v Avtovazu, ale e😜ortovat hlavně do Indie (kde se zatím nikomu nepodařilo zajistit profitabilní výrobu, s výjimkou Suzuki), Thajska a kdo ví, třeba i do Číny. V takovýchto státech by totiž Lada opravdu neuspěla.
Další srandovní myšlenka je, že Lada by mohla zlepšit prodeje Renaultu v ČR. Protože Granta = platforma Logan. Ale přitom má dnes Dacia lepší pověst (týkající se kvality konstrukce i výroby), než Avtovaz. A rusové to budou mít v ČR ještě dlouho a dlouho polepené, jen šílenec by si po zkušenostech s Ladou mohl myslet, že se tyto vozy pod vlivem Renaultu a Nissanu zlepší nějak rychle a zázračně.
Prostě, Lada je ruská značka pro ruský trh (a pro trhy v post-sovětských státech). Datsun se bude vyrábět v Avtovazu, ale e😜ortovat hlavně do Indie (kde se zatím nikomu nepodařilo zajistit profitabilní výrobu, s výjimkou Suzuki), Thajska a kdo ví, třeba i do Číny. V takovýchto státech by totiž Lada opravdu neuspěla.
neverim, ze datsun sa bude u nas predavat -CR,SR -, kedze skor je zavedena znacka lada a lada by mala cenovo podliezat trochu daciu, cize mierne ina cenova skupina
kalina ma cisto rusku platformu, granta by mala prijst zaciatkom noveho roku a som na nu zvedavy - kopec ludi by ladu nekupilo, len koli tomu, ze je to lada, ak tam bude nalepka datsun /ku nam sa asi nebude dovazat/, tak to kupia, lebo je to predsa nissan
Tak aliance Renault-Nissan ma v portfoliu levnou znacku Dacia, nektere jeji modely ale pridavaji i pod znackami Renault (Sandero,...) nebo Nissan (NP,...). K tomu se ted angazuji v dalsi levne znacce Lada, ktera se na trhu potkava prave s Dacii, protoze obe jsou popularni prave ve vychodni Evrope a ted k tomu ten Datsun... Neni to trochu moc levnych znacek pod jednou strechou? Nebudou si konkurovat navzajem? Tomu nerozumim.
Kalina nema s zadnou platformou GM nic spolecneho. Jen je Corse trochu podobna. To je asi jako tvrdit, ze Fabia je na platforme Suzuki Swift, protoze se vzdalene podobaji.
Źe bude Datsun low-end bylo jasné už z prvních prohlášení, ale že vezmou rovnou ten největší šrot jako základ to by mě nenapadlo.
škoda...čekal bych spíš spojení s Fiatem,ten kromě jihoamerických aut nemá čisté lowendy,navíc Kalina má snad kořeny v platformě GM (Opel Corsa). Škoda jen cenové politiky v ČR...Kalina GTi se tady neprodává stejně jako Granta...navíc CS Autolada...škoda mluvit. Pokud se Lada dostane do dealerství Renaultu bylo by to pro odbyt jedině dobře