Novinky
Źe bude Datsun low-end bylo jasné už z prvních prohlášení, ale že vezmou rovnou ten největší šrot jako základ to by mě nenapadlo.
Gilgit
Otázka je jestli to je ten nejvetsí srot. Nerekl bych, ze Kalina je az tak spatné auto. Pro Grantu byla platforma vylepsena jiz s pomocí Renaultu a nekterých zahranicních dodavatelu. Myslím si, ze jako báze Datsunu pro ruský trh tato platforma docela pasuje.
Já čekal, že pro klasickou japonskou značku sáhnou do skladů Nissanu a postaví levné auto na bázi japonských komponent. Pro Rusko to třeba bude dobré, ale to mohli rovnou nechat Ladu jak je, pro zbytek světa to Datsunu jako značce usilující o návrat podle mého názoru ublíží hned v počátku.
Asi už okoukali přelomovou MQB na které taky jedou Škodovka až po Audi. Nemůžeš tedy chtít, aby si Nissan dělal svoje platformy, Renault svoje a Datsun, Dacia a Lada taky svoje.
Gilgit
S tím by se dalo souhlasit, ale já si myslím, ze Datsuny na bázi Lady se budou prodávat jen v Rusku a prípadne v dalsích zemích SNS a ze vozy vyrábené v Indonézii nebo Indii budou mít za základ jinou platformu.
Tak aliance Renault-Nissan ma v portfoliu levnou znacku Dacia, nektere jeji modely ale pridavaji i pod znackami Renault (Sandero,...) nebo Nissan (NP,...). K tomu se ted angazuji v dalsi levne znacce Lada, ktera se na trhu potkava prave s Dacii, protoze obe jsou popularni prave ve vychodni Evrope a ted k tomu ten Datsun... Neni to trochu moc levnych znacek pod jednou strechou? Nebudou si konkurovat navzajem? Tomu nerozumim.
neverim, ze datsun sa bude u nas predavat -CR,SR -, kedze skor je zavedena znacka lada a lada by mala cenovo podliezat trochu daciu, cize mierne ina cenova skupina
Jednoduché- ruský trh je dostatočne veľký, aby sa im oplatilo mať pod palcom ladu. Na ruskom trhu má o dosť silnejšie postavenie ako dácia.
Gilgit
Pod znackami Renault nebo Nissan se Dacie prodávají tam, kde znacka Dacia není nabízena. V Rusku, na Ukrajine a v dalsích státech SNS znacka Dacia na trhu není a Logan, Sandero i Duster se tam prodávají pod znackou Renault. Na techto trzích si proto Lada a Dacia konkurovat nemohou. Nejasné je, zda a jaké plány má Renault pro znacku Lada za hranicemi SNS. Renault se k tomu zatím nikdy jasne nevyjádril. Manazeri Renaultu na podobné otázky vzdy odpovídají tak, ze e😜orty Lady na jiné trhy se samozrejme plánují, ale nic konkrétního z nich nevypadne. Co se týce Datsunu, máte asi trochu pravdu. Ale Nissan je v Rusku poziciován pomerne vysoko, a proto zrejme pod znackou Nissan nechce jít níz nez je úroven nové Almery na bázi platformy Logan, která v Rusku práve zacala.
Gilgit
Pane Buresi, zapomnel jste, ze krome Ruska a Indonézie se bude Datsun vyrábet také v Indii
A Vase formulace "svébytné karoserie i kabiny" si zaslouzí literární cenu.
Jen tak dál.
A Vase formulace "svébytné karoserie i kabiny" si zaslouzí literární cenu.
Jen tak dál.
Gilgit
Pane Buresi, pred nekolika minutami jsem zde napsal, ze jste zapomnel zmínit skutecnost, ze se vozy Datsun budou vyrábet i v Indii. Tímto se Vám hluboce omlouvám. Napsat to zapomneli na homepage, kterou udáváte jako zdroj. Vy za nic nemuzete, protoze vy jste to jenom opsal.
Další srandovní myšlenka je, že Lada by mohla zlepšit prodeje Renaultu v ČR. Protože Granta = platforma Logan. Ale přitom má dnes Dacia lepší pověst (týkající se kvality konstrukce i výroby), než Avtovaz. A rusové to budou mít v ČR ještě dlouho a dlouho polepené, jen šílenec by si po zkušenostech s Ladou mohl myslet, že se tyto vozy pod vlivem Renaultu a Nissanu zlepší nějak rychle a zázračně.
Prostě, Lada je ruská značka pro ruský trh (a pro trhy v post-sovětských státech). Datsun se bude vyrábět v Avtovazu, ale e😜ortovat hlavně do Indie (kde se zatím nikomu nepodařilo zajistit profitabilní výrobu, s výjimkou Suzuki), Thajska a kdo ví, třeba i do Číny. V takovýchto státech by totiž Lada opravdu neuspěla.
Granta je hodně velký facelift Kaliny
1. Platformy Kaliny a Granty nemají nic spolecného s Loganem
2. Ruský Datsun se rozhodne nebude e😜ortovat do Indie, Thajska nebo Cíny. Ruský Datsun se bude prodávat hlavne v Rusku, zrejme také v Ukrajine a mozná v nekterých jiných zemích bývalého SSSR. Nezávisle na tom se plánuje výroba vozu znacky Nissan v Indii a Indonesii, ale to nebude na platforme Lada.
Jinak Lada 110/111 - předchůdce Priory sice není designový výkřik století,ale podvozkové části jsou dimenzované na provoz v Rusku,tudíž na našich silnicích vydrží dost.Kamarád ji měl a jediný co zlobilo byla el.výbava (stahování oken a drobnosti).