Krátce po uvedení Škody Rapid se do prodeje dostaly dva podobně zaměřené vozy z Francie: Citroën a Peugeot. Oba nabízí karoserii sedan, základní filozofie je ale Rapidu velmi podobná. Navíc Škoda má sesterský model: SEAT Toledo.
osobne už nechápem tieto porovnania ,keď sa tú stále píše že Rapid je nejaká super trieda sama o sebe a je neprekonateľný , myslím že v škodovke majú asi poriadny strach s tých dvoch podla názorov verejnosti podradných automobilov , čo by mať nemali ved Rapid je vzorom dokonalosti :*)
ešte taký malý postreh : porovnanie motorov
Škoda Rapid a SEAT Toledo:
1,2 MPI (55 kW, 112 Nm, cena od 289.900,-)
dobrý základ
Citroën C-Elysée a Peugeot 301:
1,2 VTi (53 kW, 110 Nm, cena od 220.000,-)
slabý, hlučný
PS: nevedel som že vyrobili nový motor 1,2 MPI krorý nie je slabý a hlučný
Škoda Rapid a SEAT Toledo:
1,2 TSI (63 kW, 160 Nm, cena od 299.900,-)
nízká spotřeba, slušná dynamika
1,2 TSI (77 kW, 175 Nm, cena od 324.900,-)
silnější, se šestistupnovou převodovkou
Citroën C-Elysée a Peugeot 301:
1,6 VTi (85 kW, 150 Nm, cena od 270.000,-)
stará jednoduchá konstrukce, na TSI nestačí
PS: v čom nestačí na motor TSI? osobne som jazdil s obidvoma a myslim že tá 1,6 je o dosť lepší motor ako tsi .
A na záver - viem že ma tu jedna strana znosí pod čiernu zem ,osobne neobhajujem ani jedno auto ani sa mi vôbec nepáčia a už vôbec by som si ich nekúpil -len mi je už smiešna ta neustála masáž mozgov od Škody
Jojo, taky sem se nad srovnání 1.2 pousmál. Ale taky je pravda, že můžeš mít výkonově dva podobný motory, ale projevem tam může být velký rozdíl. Nejel jsem ani s jedním, tak nemůžu porovnat.
Ja už dávnejšie neprispievam do komentov, avšak tento článok je tak výrazne podpriemerný, neodborný a zlý, že ma to prinútilo znova sa prihlásiť. Ako može niekto zodpovedný odsúhlasiť takýto blábol. To si myslíte, že sme tu všetci vysedení v košíku?
"Na měnící se podmínky trhu s novými automobily nejrychleji zareagovaly dva automobilové koncerny" - osobně bych řekl, že na podmínky nejrychleji zareagoval Fluence, potom snad
Chevrolet Cruze, jelikož automobilový trh se začal výrazně měnit rokem 2008. Zmíněné dva koncerny reagují především na tyto automobily.
Pokud doplníte v textu zmíněné 2 automobily (dvojče sem, dvojče tam) o Fluence a Cruze, tak se Vám otevře pěkný pohled na konkurenci v rámci 200-300 tisíc vč. DPH - a přitom nemůžeme nikoho nazvat králem.
nikdy som sa nezaoberal týmito smiešnymi rozdeleniami - je to auto čo ma skoro rovnaké rozmery je to sedan a nie je to tkz. low cost
PS: a myslel som novu astru sedan - osobne pre mňa na sedan veľmi pekné auto
Jenže když porovnáš Rapid a Astru sedan... pokud nutně nemusíš mít liftback tak Astra je vyší jakostní liga, nemyslíš?:) Já bych neváhal ani minutu..jen bych radsi Astru kombi.
To je pravda, sice cenově trochu výše, ale určitě se cenově přibližuje Rapidu - pokud by došlo na srovnání, tak asi není co řešit.
Edit: Startují na takřka shodné ceně a přitom bez kompromisů. Ano, tady jde vidět, že Rapida neskutečně cenově přestřelili. I když pokud bude srovnávačka, tak se dozvíme, že Rapid má více "clever" řešení.
Asi bych sahl po Toledui... to by byla volba srdcem.
Ale pokud bych chtěl za málo peněz hodně muziky (auta), což je u lowendu samozřejmé, tak sáhnu k frantíkům... i za cenu toho, že se mi ta auta nelíbí...
Až bude Toledo a Rapid za cenu, která jim pasuje, budou bezpochyby prodejním trhákem... do té doby jsou to jen předražené bakeliťáky.
Milá redakcia , všetci vieme že týmto splácate koncernu predstavovačky v výlety po svete , ale kvôli tomuto sem ľudia nechodia ,ak chcem vedieť aká je škoda skvelá idem na ich stránku - alebo som už na ich stránke ??????????
Dovedeš si představit, že redakce zašle na Škoda-Auto fakturu za reklamní bannery a současně v testu napíše, že konkurence nabízí za podstatně menší finanční obnos takřka stejnou muziku?
To je stejné, jako kdyby hodnotili produkty financování a KB, která nyní platí za hlavní banner, by vyšla hůře jak ostatní? Ne, takhle to nefunguje. To napíšeme, že KB je stabilní, etablovaná banka, která má xy poboček, jejich úrokové sazby jsou sice vyšší, ale vždy nabídne klientovi na pobočce hašlerku.
A k tomu někdy novináře, kteří kritizují, odříznou - přestanou je zvát na představení anebo jim i půjčovat vozy. Třeba velmi známý Chris Harris je persona non grata v Maranellu. Nebo minimálně byl.
Tak si to představte, rapid nebyl ve své kategorii v říjnu nejprodávanější nebo druhý nejprodávanější a už se o něm zase píše jak kdyby to byla žhavá novinka >:-[]
Milá redakcia - poproste v škodovke nech Vám zaplatia takýto test a potom zrovnávajte - na Vaše subjektívne pocity nikto nie je zvedavý - toho už máme dosť od politikov - počúvania čo je pre nás najlepšie .
Hele, to skutečně nevidíš, jak seš s těmi svými výkřiky ubohej? Tak sem nelez, nečti to, nepiš sem, ubyde tvejch pár kliků, projeví se to možná na inzerci a hotovo.
Taky se mi třeba lecos nelíbí, ale ten obohoučký povyk (nejen tvůj, sešlo se vás tady jako vždy hromada...) a neustálé kňourání v diskuzích na redakci, škodovku a bůhvíco ještě nudí. Osobně mně tahle kategorie až zas tak neoslovuje, ne že by mně teoreticky nezajímala, ale zas ne tak moc, tak se k ní skoro nevyjadřuji. Nicméně, jak je vidět, seš jeden z té většiny, co by si ráda koupila, ale oni holt zadarmo nedávají....tak aspoň prudí, kňourá a stěžuje si v diskuzích.
Myslíš si ty a tobě podobní, že redakci to vaše blábolení zajímá?
Dost silně o tom pochybuju, stejně jako je komické doplňovat nicky údajně svatým bojem proti bulváru.
Když se mi něco nelíbí, nečtu to, Když mi něco nechutná, nejím to. Když se mi někde nelíbí, nejezdím tam......redakce není milá a pokud nejseš na jejich pocity zvědavej, tak zase - nečti je a hlavně se k nim nevyjadřuj.
Na druhou stranu, jako sociologický vzorek určité skupiny, dané tématem diskuze jste rozhodně dobrej studijní materiál.
tak na čo tu vypisuješ -keď ako sám tvrdíš keď sa ti niečo nepáči nečítaš to a nekomentuješ - ak sa ti tu nepáčia príspevky tak tu nebuď ty .
A ešte jedna vec - tieto naše príspevky sice redakciu nezaujímajú ,ale výrobcov to zaujíma až veľmi - kvôli tomu tieto diskusie vznikli ,ale to ty asi ťažko pochopíš .
Skús si prečítať nejakú knižku o marketingu a zistíš o čom to je - cena diskusie je nulová oproti prieskumu a príspevky sú každého osobným nezmanipulovaným názorom - pretože na internete sa každý cíti nebojácny .
PS: a ak si si všimol inteligentný človek tu na nikoho neútočí - len vyjadrí svoj názor , ale to sú inteligentný ludia!!!
Konkrétně z tvých "nezaujatých" komentářů musí být výrobci vyřízeni....máš něco osobního vůči Škodě nebo snad čemukoliv českému? Přijde ti zvláštní že se na českém serveru píše tolik o českém autě?Nechápu výkřiky lidí kterým je Rapid trnem v oku i na internetu ale na živo to auto ani neviděli..
Já jsem tě jenom přátelsky upozornil, že si tady honíš triko úplně zbytečně. Jak je vidět, inteligence, o které píšeš je něco, čeho se tobě zrovna moc nedostává.
Mohu tě ubezpečit, že nějaké výkřiky v zcela podřadné diskuzi na marginálním serveru žádné marketingové agentury ani pracovníky nezajímají. Sám správně píšeš, že cena diskuze je nulová (tak proč si tady tak honíš triko?) oproti průzkumu. Trochu (docela dost) si protiřečíš a kdybys sis zkusil něco přečíst o marketingu, zjistil bys ke svému obrovskému překvapení, že se to dělá úplně jinak.
Co se týká inteligentního člověka, na kterého se tady odvoláváš, tak já na nikoho neútočím, pouze sděluji své dojmy a sumarizuji fakta. To je ale na tebe asi moc složité....
Nakonec, když intelignetní člověk na nikoho neútočí, proč napadáš redakci a urážíš ji? Stejně jako ty nejseš zvědav na názory a pocity redakce, která tenhle server provozuje, tak řada dalších není zvědavá zase na pocity tvoje. A máš-li odvahu, tak jim napiš pod svým jménem přímo.
Tvůj osobná nezmanipulovaný názor je dost komický, protože jsi podle všeho kromě fotek a cenovek ani jedno z těch aut neviděl, pokud by tomu tak bylo, asi by ses tady tak nerozčiloval. Rapid není zázrak, ale ta dvojka od PSA je jak z minulého století. Tedy naživo....
Takže inteligentní slováku, zamysli se nad sebou a zkus otestovat AUTO.sk, existuje-li něco podobného. Stejně jako ty si bereš právo kritizovat a napadat redakci, tak já (a nejen já) máme právo slušně vyjádřit podiv nad tvými soudy a příspěvky, kterými ty a tobě podobní zahlcují internetové diskuze.
A pokud mi to vadí, tak je to proto, že kupodivu sem chodí psát i skutečně inteligentní lidé, jejichž příspěvky mně (ale zase nejen mně) zajímají nebo baví, ale co nás obecně nebaví je se brodit hnojem příspěvků, kterými to tady zapleveluješ ty a tobě podobní. A že je vás poměrně dost ze Slovenska, to už je druhá věc a jiná kauza.
Ospravedlňujem sa všetkým že som si dovolil vyjadriť svoj názor a nedajbože niekoho haniť ,ospravedlnením mi môže byť len eufória sviatkov kedy som si aj ja obyčajný človek dovolil zdvihnúť hlavu a ozvať sa -čo mi samozrejme absolútne neprislúcha a toto právo je dané len vyvoleným medzi ktorých určite nepatrím preto sa im ospravedlňujem a sľubujem že sa to viac opakovať nebude.
PS: čo ma najviac zarazilo je zas ten protislovenský postoj a hájenie českého.
Ak sa ešte môžem vyjadriť čechou si vážim a stále ich považujem za svojich bratov a stale nás beriem ako jednu krajnu.
A na záver proti škode absolútne nič nemám - sam jednu vlastním -ako chudobný Slovak len Fabiu 2 - pred tým Fabiu 1 a pred tým Favorit - takže čistý škoda pozitív - a moje príspevky boli skôr o niečom inom a možno pramenili aj s frustrácie s Rapidu keďže som sa na toto auto tešil ako náhradu môjho dosluhujúceho auta - a toto bolo vyjadrenie môjho pocitu s ubíjajúcej kampane škody -čo so mnou zdieľajú aj mnohý český diskutujúci - alebo sa zas mílim.
To už necham na posúdenie tým vyvoleným a idem si najsť nejaký slovenský server kde mi budú tolerovať môj názor. :-O
Á, východoevropská žebrota se nám tady rozkejhala....
Bez mmmaaaammmmaaaaxůůů, jizev, pílů a jim podobných makovníků to tady zcela jistě nebude k vydržení.
Holt kolota vašeho typu nic jinýho neumí, než se anonymně vnucovat na cizí servery a diskuze (na víc nemá) a tam machruje, aby aspoň nezapomněla na svoje ubohoučký existence.
Napsat něco na vaše "příspěvky" je jako kopnout do hromady hnoje, o ničem jiné to není.
301tka sa dizajnom skutocne vydarila a motor 1.6VTi je pre toto auto doslova idealna volba.... dovod pre kupu rapida skutocne nevidim ani po stranke dizajnu ani motoricky ani cenou mi to auto vobec nic nevravi.... je to take chladne nudne, imidzovo tiez nic moc.... P301 je skutocne najlepsia volba :yes:
moja volba by byl Seat Toledo s motorem kdyby byl 1.6i 75kw a cenou 250000,- >:-[]
Jinak P301 je hodně muziky za málo peněz,ale interiér má kvalitnější Rapid.Ještě je dobrej kauf Renault Megane skladovky,prodávají od 210000,-
Předek Peugeotu je z tohoto výběru asi opravdu nejhezčí.S technikou francouzů mám ale já osobně špatné a velmi drahé zkušenosti..Což neznamená že 301 nemůže být spolehlivá samozřejmě.
Třeba já mám špatné a drahé zkučenosti z opěvovaným Fordem,konkrétně Mondeo.Proto bych radějí sáhl po takovém autě jako je třeba P301,něco řeší záruka,a za nějakých 5let to auto jde stejně z domu,takže se třeba ani nebude stačit něco dražšího po....Nakonec i nová Fábie kombi by mě třeba stačila,ikdyž vím,že s konfortem z Mondea se to nebude dat rovnat,ale bude aspoň jezdit po vlastní ose a né na laně.
Dneska bych z toho nedělal kovbojku, ty auta jsou více méně stejný, liší se především cenou.
A pokud francouze, tak bych možná počkal na face Fluence, alespoň podle prvních fotek vypadá opravdu dobře, snad má mít i nový motory.
Do H+K bych se také nebál absolutně jít.
Na druhou stranu co vím, tak u Škody se sice snaží držet cenu, ale zase ti dají navíc zadarmo výbavu. Známej, když šel vybírat Škodu, tak chodil od prodejce k prodejci, tam jim vždycky ukázal nejlepší nabídku a většina šla ještě dolů. Jinak toužíš po Rapidovi, tak vyčkej, dolů musí jít, ty ceny jsou neudržitelný.
Po včerejším výlevu kdy jsme se dozvěděli, že k nejnižší výbavě Škoda už nabízí mlhovky a rádio, (vyvolalo to u mně dojem, že jsem se probudil v druhé polovině 90. let), tu máme opět jakési "porovnání." Jen bych se redakce rád zeptal, který ze soupeřů je ten "lepší." Aha, my to nevíme, neb jsme konkurenty Rapidu ještě netestovali. Designově jasně vítězí Toledo, které bych volil já, byl-li bych nucen si v tomto segmentu vybrat.
Opět jeliman, který odpovídá na něco, o čem v mém příspěvku nebyla ani zmínka. Aneb, někteří jedinci opět slyší "trávu růst." Já měl na mysli pouze to, že pokud jakákoliv automobilka dovybaví své modely, není přece pro potenciálního zákazníka problém si to zjistit na webu, není třeba to hned přinášet jako "horkou novinku." Nakonec, když si dovybavíte tu 301 / Elysée klimou, pořád je to cenově jinde než Rapid, a o cenu jde v tomto segmentu především.
Rapid je koncepcne genialnim autem. Velikosti, vzhledem, kufrem staci snad kazde rodine s detmi. Pouziti levnych (na pohled i omak) materialu v interieru + vyber zakladniho motoru by se dalo omluvit cenou, ktera s timto vsak nekoresponduje.
C-Elysée nabizi hned od zacatku vybornou koupi za rozumny peniz. Materialy a zpracovani interieru je (dle meho) na vyssi urovni nez u Rapidu. Motory jsou vyzkousene, kvalitni a (na rozdil od Rapidu) proverene jako spolehlive. Je to vsak jen sedan, coz chalupare neuspokoji.
Za cenu C-Elysée bych volil Rapid, v dnesni (minuly tyden) situaci vyhrava C-Elysée, pricemz Rapid mu neni ani konkurenci.
Tím zpracováním si nejsem jistý, přece jen, 301 není 508. Jinak ale máte pravdu, ale co třeba takový Ceed SW? Cenově s Rapidem nastejno, poměr cena/výbava jednoznačně ve prospěch Ceedu, o jízdních vlastnostech nemluvě.
>:D , hlavně ve spolehlivosti >:D . Stará peugoťácká 16V 16 byla poctivou klasickou točivou, téměř bezporuchovou atmosférou a nový VTi z ní vychází. Měl jsem ji v 307mě a byla radost ji vytáčet. V 90ti tam kopnout 3ku, otáčky na 4000, plyn na podlahu a šla dopředu jak drak. A VTi si tyto vlastnosti podržel a přidal koníky. Fluencí šestnátka je proti tomu hlučný zdechloň. Volíte-li mezi Fluence a 301, tak se mi jeví PSA 1.6 výrazně lepší. O TSI bez ohledu na pružnost a výkon nehodlám vůbec uvažovat, dokud nevymění řetěz za řemen.
Jel si někdy s TSI?:D Ono to chce taky držet trochu v otáčkách na volnoběh je to zdechlý >:D Nejlíp táhne kolem 3 tisic. Neni to velká atmosféra ani diesel!
Tak přímé porovnání od VW 1.6 75kw a 1.2 77kw Tsi. Podobná auta velikostně i konstrukčně.
Tak šestnácka má nejlepší zátah mezi 4500-5500.
To Tsi 2500-3500. Je tam rozdíl a pocit "turboefektu" :-)
Přijde ti že to jede svižněji, než ta 1.6, ale pokud šestnácku držíš nahoře, řekl bych, že je to jede líp a s lepšim zvukem:D
Pro rýpaly:D nemam to vyčteno, mluvím pocitově ze zkušenosti s těmito auty. Jestli papíroé hodnoty mluví jinak, tak to je věc jiná :)
V těchto otáčkách by ten turbomotor papal taky, ale 1) se tam 90% svého života nepodívá a 2) většina turbobenzínů nemá znatelnou výkonovou špičku, takže ani nemá moc smysl je vytáčet.
Já to psal jen proto, že atmosféra co mám v Hondě zabírá ve 3t a do 5500 - 6t táhne pěkně, pak už to nemá smysl, (týral bych motor a nic moc se neděje).
Oprava na té jednašestce je za víc jek deset táců.
Pokud se ti posere celé TSI, tak ti ho vymění zadarmo - to (kulance) už tady v tisku nekolikrát proběhlo.
Taky tu probehlo, jak po dvou letech u Audi a jinych zadne prazdne slovo nefunguje. Kulance neni zaruja, zatim tu vzdy probehlo ze si majitel dost sam priplatil nebo ze utrel nudli ;-) Zaruka je zaruka a motor bez konstrukcnich problemu je jeste lepsi ;-)
Zatim me dostal zdejsi majitel Yetiho, co byl do 50tis dvakrat v servise na rozvodech a jednou s podelanym turbem. To uz je hodne velka divocina >:-[] Zkus se poptat, jestli si kvuli kulanci koupi dalsi Skodu >:-[]
Motory VTi už Honda dávno nemá, končily s 6. gen. Navíc to mohlo být jen identické označení, pochybuji, že by Honda, která je známá točivými atmosférami brala motory od PSA, navíc karbonové úsady se prostě v motorech tvoří.
Na to, ze frfles na korejcov a dalsie znacky ako tetky v kostole na politiku, mas dost casu na sledovanie diskusii o ich problemoch.
Alebo zeby aj nie...
Prdy, kecy, ježek v kleci. Když řadu TU dobře zajedeš, tak ti ventily viset nezůstanou. Napsal jsem téměř bezporuchová a ty se hned chytáš té jediné závady,(typické pro tento motor) která se o jednoho motoru z X projeví. Ale dnes je to v motorech obecný problém, vybrat spolehlivý a bezproblémový motor, bez ohledu na výrobce. Tahle šestnáctka je jedna z těch spolehlivějších.
Zbytečně se čertíš. Ani tento obstarožní motor není kdovíjaký držák, na francouze ano, ale v celkovém měřítku - nic moc. Takové HDI mají zase problémy s mazáním vaček za studena a dalo by se pokračovat. :-!
Ale to není řetězem. Je to vyosením celého rozvodového systému motorů TSI. Logicky pak jinak nesmrtelný řetěz, který je stranově zlomený, praskne. Ano, řemen si s tím poradí lépe, ale životnost nebude o moc větší. A je pak na každém, zda si takový motor může dovolit.
No tak, když už jsem se lidi přemoh, tak sem aspoň napíšu svůj názor.
To, že tahle diskuse nemá úroveň je pravda, ale co hlavně nemá úroveň, je celý tento článek. Já vím, že redakce má svoje obchodní pravidla a musí vydělávat na reklamě, ale mrzí mě, že to alespoň nedokáže nějak zahladit. Ono totiž vydělávat peníze je jedna věc a vydělávat peníze poctivě a tak, aby to ostatním nevadilo je věc druhá. Bojovat proti tomu nemá cenu, dokud se zcela nezmění taktika těchto stránek, tak prostě nemá čtenář šanci. Já bych osobně místo nových stránek ocenil trochu méně reklam a komerčních PR i zdánlivě nePR článků. Být někde na autoblablabla.cz, tak by mi to nevadilo, ale auto.cz. Jsou tu uživatelé veteráni a ti si ani jedinkrát na stránky třeba před pěti lety nestěžovali. A teď? Bulvár, bulvár. A přitom stránka AUTO.CZ by měla být solidní a nezaujatá. Fuj.
Mně ten argument "silný motor potřebují jen závodníci" opravdu baví. Co třeba bezpečné předjíždění, nebo únik z nějaké krizovky? Navíc, když tu základní motorizaci naložíš nákladem a v autě bude sedět 4 členná rodina a pojede třeba do Rakouska na lyže, tak to teprve bude mňamka
Není to tak dávno, co se průměrný výkon aut na našich silnicích pohyboval někde kolem 40 kW.
Když máš slabé auto, musíš ho respektovat a taky s ním tak jezdit. Je spousta lidí, řekl bych že drtivá většina, která výkon svého vozu z větší části nepotřebuje a jezdí defenzivně. I to HTP je pořád hbitější auto, než jakýkoliv náklaďák apod., kterých se na našich silnicích vyskytují mraky.
Když nám scházejí argumenty, budeme argumentovat tím, že je auto mrštnější než kdejaký náklaďák.. To opravdu myslíš vážně? Nebuď směšný, i ty sám snad chápeš, že tahle argumentace kulhá na obě nohy. Kdyby byl příplatek za TSI 30t a víc tak neřeknu, ale takhle?
Argument je to, že se pořád dělají automobily, které mají nepoměrně slabší motory s mizernější dynamikou a rozhodně nepatří mezi ty, ve kterých by umírali lidé nějak nadprůměrně.
To je jedno, rychlostní limity jsou v podstatě pořád stejné. Na dálnici je dovoleno o dvacet víc, než bylo, na okreskách je to pořád stejný, ve městě se rychlost snížila. A kamiony mají pořád nálepku 80 km/h.
Já bych to korupcí (ve smyslu peněz) určitě nenazval. Ono takové pojezděníčko s Rapidem někde u pláží Algarve v Portugalsku musí být příjemná věc, ovlivnitelný je každý a je na každém, do jaké míry se ovlivnit nechá, toť vše
Tak všichni o ACZ víme své a článek SM o jízdních dojmech Golfu VII, s podpisem pana Baborského a textem plným chyb od Lukáše Vaverky, mne přesvědšil o tom, že bulvár a přehnaná reklama se nevyskytují jen na netu.
Mne osobne veľmi chýba Libor Zezulka a jediný kto mi ho nahrádza na webe je Pavel Janda od konkurencie. Všetko ostatné je priemer, slabý priemer až katastrofa, ale najhoršie je, že sa to iba zhoršuje. Bohužial. A čakal by som, že sa niekto z redakcie aspoň ozve a povie, sorry hoši, toto je fakt zlé alebo si zastante toho redaktora, len neschovavajte hlavu do piesku!
Já nechci jen tak schovávat hlavu do písku. Jenže ona s námi redakce nespolupracuje, asi se bojí, že ji kousnem nebo co, tak sorry, ale dokud se něco nezmění k lepšímu, tak nemůžu svítit. Mohou s námi blogovat a vysvětlovat nám, jak je dnes těžké ubránit se reklamě. Nebo diskutovat jinak než „děkuji za upozornění na chybu, byla opravena“. Nové stránky také mají být „pro nás“ a přitom redakce na náměty v diskusi reaguje jen vlažně a čte spíš jen maily. Redakce je laxní, a proto je zde trocha kritiky na místě. Ti, kdo tu mají hlavu v písku zabořenou až po krk jsou především oni.
Trochu života do toho umírání!
nemá konca , v článku pekne vidíme ako Rapid tlačíte do popredia
-Môj osobný názor je na to takí , keby Rapid stál na Slovensku toľko čo Elysée v porovnateľnej výbave , tak idem do Škody , ale Elysée začína s cenou o 2500€ nižšou ako Rapid a v plnke s Metalízou a 1.6 HDI stojí len 13500€ a za tú cenu si Rapid kúpite s Gumeným volantom , plecháčmi a motorom 1.2 TSI 66kw :no::no: Rozum hovorí Citroen ! ;-)
Překvapivě hodně lidí. Bydlím nedaleko Prahy a dieselů jezdí dost a dost, samozřejmě myslím nižší střední, služebáky nemám na mysli, nemálo lidí prostě vidí jen spotřebu a pak se diví.
Budu upřímný. Taky jsem škodovkář a taky mám rád česká auta. Jenže mě Rapid cenou fakt zklamal a musím tedy souhlasit s Aladeenem, tedy rozum říká Citroen. Asi už tě nadšení v HTP a kampaň ACZ solidně otupily mozek. Ještě jednou promiň za upřímnost.
"za den střídám dost aut a nechápu co máš proti HTP.Celou šichtu se těším, až do ní usednu. "
A cenu za vtip roka vyhráva........petrumr !!!!! >:D >:D >:D >:D
To záleží na Objeme motora , Nm , Kw atď... Môj 2.0i 85kw v Mazde si to v meste na 4. stupeň mrmle na 1450 otáčkach a nemá problém ... O toyotách je známe že max. výkon majú až pri 6000 otáčkach ...
Ono to HTP stačí, ale POUZE ve městě. Rozplývat se nad dynamickými "schopnostmi" HTP je jako tvrdit, že volské oko je chutnější než králičí paštika, asi tak, každý nechce na dálnici jezdit 80, třeba třeba proto, by vás předjížděly kamiony. Jinými slovy, do těch 80 má HTP slušnou dynamiku, pak už "žere i trávu kolem cesty."
Jdi s tím městem do háje, jezdím třeba do Holandska za kamarády a opravdu nemíním v Německu jet méně než 120, kdybych chtěl auto do města, koupil jsem si Aygo, ostatně i to má motor lepší než je původní HTP.
Ty jsi vážně idiot, samozřejmě že jsem v tom Německu jel i víc, ale jet dlouho rychlostí nad 150 - 160 km/h už vyžaduje celkem soustředění a brzo se unavíš, ale to nemá smysl říkat někomu, pro koho je HTP etalonem výkonu.
Souhlas. Já se teď v neděli táhnul po D2, D1, důchodcovkých 110, sem tam předjel kamion. prostě pohoda a leháro, ňouma, nic jsem neřešil. Běžných 130 unavuje víc. Zrychlovat, zpomalovat, ňoumové - troubové, stíhači,... atd.
85kW z 2.0 sme mali onehda v Crome, r.v. 1990, malo to cca 1230kg. Sikovne auto. Napriek 2litru som nikdy nemal pocit, ze by to bolo tazke na predok. Zakruty to krojilo krasne aj za piskotu pneumatik a na rovinach bolo stabilne.
120km/h do 10% stupania udrzalo na 5ke bez problemov.
Mazda 626 Má hmotnosť 1175kg , takže žiadna obezita , predok sa mi nezdá byť ťažký , Mazdy sú športovo ladené a Japonci vedia váhu pekne rozložiť ...
-Výbava pre mňa postačujúca , všetko čo mám funguje a hlavne spoľahlivo , pritom tam nič nechýba El.Okná , klíma , Vyhrievané Spätné zrkadlá , opierky rúk , 4x Airbag , hmlovky si dám dorobiť ,preto že mi stoja v garáži , myslím si že na auto ktoré je 14 rokov staré je to dobrá výbava ... Čím viac vecí tým skôr sa ti niečo doser* ;-)
Hele ty táhnoucí HTP...já sem měl služební HTP a abych to trochu rozpohyboval na dálnici,to znamená přes 80km/h,tak sem jezdil přes 15 litrů na sto.Auto bylo v servisu jestli neni v * motor a byl v pořádku.HTP nejede a ani nikdy nepojede.Je to ludra první kategorie a jestli se do ní vážně kdy těšíš,tak nemá cenu diskutovat.
Jestli jsi s HTP jel při normální jízdě za 15 litrů, tak ti někde chčije benzín.
HTP není žádný zázrak, ale na městské poskakování je to fajn motor - nedusí se a na 1-2-3 jede slušně. Respektive hodně podobně jako 1.4 16V.
Nikde benzín nechcal.Prostě občas se může stát,že tě kamion zbrzdí pod kopcem a pak jedeš,třeba tři kilometry na plný plyn,aby ses dostal aspoň na 120km/h a to to potom leze nahoru ta spotřeba.Samozřejmě,že sem jí nešetřil,ale zas takovej kotel to nebyl,aby takhle žrala.
Ono to ide , ale nemôžeš predbiehať , lebo to zrýchlenie zo 70-100 (spotreba u HTP 250l/km) trvá približne pól storočia a môže sa stať že kamión ktorí ide oproti to do teba pekne napáli a z tvojho auta bude palacinka , len nech si každý hovorí čo chce , ale výkon je potrebný , môže sa stať že ti zachráni život ... ;-)
No právě, to je chlapče asi problém pro Tebe. Ty tady tvrdíš, že auto, které váží něco mezi 1100 - 1200 kg a má v SILNĚJŠÍ motorizaci výkon cca. 64 koní, je v pohodě. Ano, ono je v pohodě ve městě, kde nejedeš téměř nikde víc než 50. Mám na mysli Fabii HTP, aby mi někdo náhodou něco neřekl.
Proboha proč mu to vysvětluješ? Máš auto s motorem, který je dál o několik světelných let, on to stejně nepochopí, třeba je pro něj adrenalin každé předjíždění plánovat, to víš, každý jsme jiný
Výbava Exclusive 13 190€ Motor 1.6HDI /11 700€ 1.6 VTI
Hlavné body Výbavy Exclusive
-Klíma s digitálnym zobrazením
-Vyhrievané Sedadlá
-Rádio CD MP3 + 4 reproduktory + connecting box (Bluetooth, vstup jack a USB)
-Volant v Koži / Riadiaca páka
-Elektricky ovládané predné okná
Elektricky ovládané zadné okná
-Tempomat s obmedzovačom rýchlosti okrem VTi 115
-Disky kolies z ľahkých zliatin 15'' Tuorla + plnohodnotné rezervné koleso 15"
-Elektrický ovládané spätné Zrkadlá a vyhrievané
atď ...
[odkaz]
Škoda Rapid V základe 12 799€ s 1.2TSI 77kw to je vyššia cena ako C-Elyséé V plnej výbave
Výbava
-Rádio BLUES – 1 DIN s CD a MP3 2x Repro
-Škrabka na ľad
-Otáčkomer
-Predný stierač AERO (s cyklovačom a voľbou frekvencie)
-Mechanicky nastaviteľné vonkajšie spätné zrkadlá
-Manuálna klíma (Len Akciovom Cenníku )
-Oceľové disky kolies 15" s krytmi DAKARA
-Vonkajšie spätné zrkadlá a kľučky dverí čierne
[odkaz]
Škoda rapid v porovnateľnej výbave by vyšla na 14 700€ + A diesel by vyšiel na 16 900€ (k cenám som pripočítal aj kožený volant a Rádio s bluetooth)
Takže čo sme sa dozvedeli ?, no predsa to že Citroen má klímu aj Rádio
>:D
301 vyzera jednoznacne najlepsie zo vsetkych a nazivo v tej tmavohnedej metalize priam luxusne :yes:
auto je robustne a motoricky spolahlive... 1.6tka by mohla byt predajne uspesna.. auto uz nebude lenive a stale je lacnejsie ako zakladny rapid... :yes:
Zas niekto potreboval rýchle zaplniť kúsok webového priestoru...
Porovnanie rozmerov, ponuky motorov a prevodoviek. Z toho si mám spraviť záver, ktorý z vozov by som skôr kúpil? A čo ďalej? Priestorové pomery v interiéri, ergonómia, materiály, výbavy, praktické či nepraktické detaily, porovnanie cien...?
Sorry teda, ale tento článok je fakt howne, čo som sa v ňom dočítal, si z dostupných materiálov dám dokopy za 5 minút, na to nepotrebujem "dielo" podpísané veľavravne "REDAKCE AUTO.CZ".... :no:
Hele, chlapi, na to je jediné řešení. Poslat tenhle server do péerdéle a jít jinam. Třeba by jim to pak došlo, kdyby měli najednou místo tří set příspěvků v diskusi třetinu a o to snížené počty zobrazení reklam.
Protože jediné, co víme je, že lepší to už nebude....
Čo ma vy dvaja exporti (+GTI) vyháňate? Zločinci sa predsa vracajú na miesto činu. Moje návraty sú známkou zlepšujúcej sa úrovne Auto.cz. Nie je to ideál, ale rozhodne sa začal meniť k lepšiemu. Čo máš proti?
Isteže. Ja som známy tým, že nemám problém podľa aktuálnej situácie pozmeniť názor, prípadne si priznať chybu - čo je naopak pre niektorých jedincov neprekonateľným problémom.
ty vies o e-commerce asi prd, preto ta poucim ale velkost diskusie a pocet clenov co v nej prispieva je v e-commerce velmi dolezity ukazovatel a poukazuje aj na citanost serveru co je priamy faktor uspesnosti serveru.
PSA dvojcata vyzeraju uhladenejsie, dotiahnutejsie; bez efektu zlepenca, kde prednu masku strihal sused z dalekeho kraja a fazonu vyklepal domaci kovac.
Detto interier posobi privetivejsie a utulnejsie, nie ako strohy tank.
Technika pod plechmi je porovnatelna a cena to cele jednoznacne rozhoduje.
Doufám, že přijde plnohodnotný srovnávací test plný tabulek s naměřenými hodnotami stopkami, hlukoměrem apod...Pro mě osobně byla číst tento nic neříkající článek ztráta času :no:
Nechápu proč sedan? Auta jsou cenově posazena na úroveň kdy je jedno auto v rodině. Mají sice velký kufr, ale díky konstrukci karoserie nepoužitelný což je v tomhle případě velké a významné mínus. Jinak si myslím že si určitě najdou své zákazníky stejně jako DUO od VW je to pouze a jen otázka vkusu, osobního pohledu na věc a potřeb.
Donutil mne k ní Beran a předpokládám, že není jediný, kdo tuhle hlupost píše, píšou to i novináři a další...
Zde je odkaz na výpis z obchodního rejstříku: https://or.justice.cz/…ias/ui/vypis-vyp… />
Je to veřejně přístupn zdroj.
V současném představenstvu této firmy jsou prokazatelně:
5 němců (osobně si myslím, že i předseda je němec, byť bydliště má psané v Praze).
jediný prokazatelně neněmec ve vedení této společnosti je Bohdan Wojnar. V dozorčí radě, už jsou tedy češi 3, ale i tak je to jen drobnost.
Jediným akcionářem této společnosti je: Volkswagen International Finance N.V., Amsterdam, Herengracht 495, 1017 , Nizozemské království (předtím Volkswagen, Německo).
Tedy... ŠKODOVKY v žádném případě nejsou česká auta. Pokud se v Německu, potažmo v Holandsku rozhodnou, že se v ČR nevyrobí jediná škodovka, tak s tím nikdo nic neudělá. Přestaňte tedy do nekonečna mlet stále ty stejné *** o tom, že je škodovka česká, že se píše v českých novinách o českém autě. Je to jen hra se stádem na slepou bábu, ani prezentace při uvedení nové oktávky neprobíhala v českém jazyce, ale v jazyce německém (neumím si představit, že by se při uvedení třeba nového Dartu v Detroitu žvatlalo italsky, stejně tak si neumím představit, že by se při uvedení nového Infiniti v Tokiu mluvilo francouzsky).
ŠKODOVKA není a už nikdy nebude česká značka. Ano francouzi mají své značky, italové mají své značky, němci mají své značky, japonci mají své značky, ale škodovka není česká značka, češi tedy svou značku nemají, jen jak tupci furt kupují škodofky, protože maj levnej servis... Má původ v česku, ale česká opravdu není.
Tak jako vím, že nemá cenu na tebe vůbec reagovat, ale můžeš prosím specifikovat, kde je napsaná ta blbost...? Opsal sem pouze přesné údaje z obchodního rejstříku, dodal informaci o tom v jakém jazyce probíhala prokazatelně prezentace při uvedení nového modelu na trh a ano, napsal sem k tomu můj, ovšem obecně (i podle práva) prezentovaný názor, do jakého státu tuto firmu.
Samozřejmě tuto věc může někdo pokřiveně vnímat jinak a vnímat napříkald Coca - Colu jako českou značku (taky tady mají filiálku a výrobní závody), nicméně, pokud je akcionářem zahraniční společnost (která tam také platí daně - zakázání dvojího zdanění), ve vedení společnosti je to jeden němec vedle druhého, pak je těžké tuto společnost vnímat jako českou. Fakticky to prostě není česká firma.
Chápu, že ty sám v domnění své vlastní neomylnosti, nebudeš schopen tolerovat žádný jiný názor, takže opravdu nemá smysl se k tvému, z palce u nohy vycucanému, nesmyslu nějak více vyjadřovat.
Ten člověk, který článek psal, o problému věděl podstatně více jak ty, zohlednil snad veškerá kritéria a také zdůvodnil proč.
PS: V obchodním rejstříku je škoda auto registrována jako česká firma, takže už tady jsi mimo.
Ty si si tym clankom tak 100% isty, ze je tam sama pravda??
Odkial vies, ze dane % podiely su spravne vyhodnotene?
Uz len cast "Odbytiště - 40 % ČR, 20 % SR, 40 % jiné" je zle, kedze z uvedeneho poctu 299827 vozidiel je 65171 v CR = 21%, nie 40%. Tzn. 80% vozidiel ide mimo CR.
Podla danych kriterii by mohla byt ceska aj CocaCola, pokial sa podari presvedcit ludi, ze je to cesky produkt.
Zlatíčko, dávat sem článek z roku 2008 (tedy 4 roky starý), kde je jasně napsané:
"Národnostní index byl sestaven na základě názorů a zkušeností autora. Nelze ho tedy pokládat za všeobjímající, úplný nebo konečný. Počet, váhy i zastoupení jednotlivých kritérií se mohou měnit v čase, prostoru či pod jiným úhlem pohledu."
A napsat mi, že sem napsal blbost, chce hodně odvahy... Nu což, nezbývá ti, než přijmout tu skutečnost, že na tuto věc mám osobně jiný názor a snažil sem se k tomu dodat i argumenty.
Vím, že jen ty a ty a jen ty máš ty nejlepší, nejsprávnější a nejpravdivější argumenty a cokoliv jiného, je automaticky a z podstaty věci špatně. Nejsi schopen střízlivého úsudku, a proto jsi tu pro drtivou většinu lidí obyčejným šaškem. :-!
To s těmi závodníky opravdu myslíš vážně? Kdyby Rapid s MPi vážil 750 kg, tak to auto pojede celkem slušně, to ale při jeho rozměrech nelze. Jinými slovy, kupovat MPi je naprostý nesmysl, zvlášť v případě, že příplatek za slabší TSI je 10t Kč.
Moc bych se s tím 1.2TSI nerozháněl,životnost motoru je cca 100000km,praskají písty,rozvody se u většiny těchto motorů mění co 40000km a dalších X problémů i dle techniků ze škoda servisu,stačí se poptat i na škodahomeforum je toho dost.Pokuď tam budou montovat TSI s řemenem co dávají do Golfa či Oktávie III tak možná,ale ty pravděpodobně budou za o dost větší příplatek a kdo ví jak tam to bude s kvalitou.Takže bych 1.2MPI ani neodepisoval,když Htp je už vychytaný a pokuď není člověk "p...e,tak s tím najede klidně i 200000km.Jen ten motor patří do lehčího auta s tím souhlasím,měli by ho dávat do Fábie.
To samozřejmě ne, ale obecně se počítá s velkým snížením životnosti vozů a s dřívější výměnou. Je možné i zrušení prodejů a jen pronájem na 2- 3 roky. I takové jsou návrhy.
Mezi námi jsou lidé, pro které je výkon rapidu s MPI dostatečný.
Ty tady neustále a promiň - tupě - meleš pořád dokolečka, že je to málo. Málo to je pro toho, kdo chce jezdit nějak dynamicky, ale k tomu si musí taky vybrat odpovídající motorizaci.
Když vidím, jak jezdí staří dědkové, tak naprosto chápu, proč si koupí třeba HTP. Protože ten člověk již není schopen při rychlé jízdě vyhodnocovat situaci kolem sebe, protože už mu to bohužel tak rychle nepálí, nevidí dobře, má blbej odhad pod, takže jezdí pomalu. Přizpůsobil se. A na pomalou jízdu opravdu nepotřebuje silný motor.
Ty tady jen ukazuješ svoji zabedněnost, kterou odepisuješ všechny ostatní lidi kolem sebe. Ty zase nejsi schopen ani za půl dne zaběhnout 100 m překážek a předpokládám, že ti to nikdo nevěsí furt na čumák.
Pepku, pominu-li osobní urážky, tak jen zopakuji, že jsem sem dal jasné údaje a svůj názor na celou věc.
Kolega ti jasně napsal, že to co si ty uvedl jako zdroj - 5 let starý článek nepočítá s přesnými čísly a za těch 5 let se i dle výpisu z obchodního rejstříku změnilo mnohé (5 let protože článek je 4 roky starý a v lepším případě vycházel z údajů ještě o rok starších). Já si tedy dovolím stát v tomto případě tedy opravdu za svým, jen mým a ne jiným názorem, jestli dovolíš.
Byl-li by si ty, nebo někdo jiný (nejlépe fundovaný) mi můj názor vyvrátit, nebudu se zlobit (tak to třeba zrovna v právních kruzích chodí).
Pravdou ovšem je, že moje argumenty mi v tuto chvíli přijdou relevantnější, než článek na stránkách VW svět, který počítá opravdu s nepřesnými čísly.
A už z podstaty zákona si ani nejsem jistý, že by škodovka 100% daní platila dnes u nás (ale nejsem daňový expert). To je celé. Takže si jaksi ponechám opravdu svůj názor, že škodovka není česká značka. Ano, má tady svůj původ, ale je to dnes pro nás stejně lokální značka jako třeba právě ta Coca - cola. Nevidím v tom rozdíl. Je to zahraniční rezident s lokální provozovnou. Tečka.
Protože opět o problému vůbec nic nevíš, a dokazuješ to ve svém textu, nezbývá, než tě poslat do míst, kam patříš. Svůj hloupý názor si nech, já ti ho rozhodně neberu, aspoň ostatní věci znalí poznají, co jsi zač.
Ty se považuješ za neomylného i u věcí, ve kterých jseš naprosto mimo a já ti to zde několikrát dokázal. Zde to není výjimkou. :-!
Dobře Pepku. Sem rád za tvé reakce. Zase si tím udělal škofně medvědí službu. Aspoň se díky tomu co zde píšeš víc lidí zamyslí nad tím, jak to s tím češstvím škodovky je... Prokazatelné nesmysly, ve vztahu k tomu starému nepravdivému článku, normálně myslící bytosti donutí se nad tím aspoň pozastavit. Naštěstí obchodní rejstřík a stávající německá prezentace nové Octavie jsou jaksi argumenty, které nejdou vyvrátit. Další věci jaksi nemá smysl rozebírat, páč se k ním neumíš ani vyjádřit (což mě nepřekvapuje). A vlastní názor už vůbec neumíš prezentovat, páč žádný ani nemáš (viz odkaz na 5 let starý článek).
Nemám dál co k tomu dodat.
Tak šup, hoď sem zase nějakou perlu, ať máš, tak jako tradičně, Pepíno poslední slovo...
Pravdu máš. Škoda jsou německá auta vyráběna v Česku. To jsou holá fakta.
Čech k tomu přidá: Ale vždyť to byla česká značka. :-)
Nástup nové oktávky nesleduji, ale ta němčina mne dostala.
Koukám, ty asi moc nechápeš. Já vím co je kde napsané.
Ale říkám, že když už chce redakce tohle téma rozebírat měly by zorganizovat srovnávací test a ne mudrovat nad prospekty. Dělají web pro kikiny nebo pro motoristické fandy? Tohle plácání přece nikoho kdo se o auta opravdu zajímá nemůže uspokojit.
Nevím co je na 1,6 VTi "stará jednoduchá konstrukce, na TSI nestačí".
Ale budiž. Je jednoduchý, protože nemá turbo. A na TSi nestačí pravděpodobně vyšší spotřebou.
To vím. Nikde jsem neuvedl že se jedná o BMW 1,6 VTi bez škrtící klapky.
Jak jsem psal. Je jednoduchý, osvědčený a na TSi nestačí pravděpodobně vyšší spotřebou.
Proč ale do jednoduchého auta nedat starší a osvědčený motor.
Díky za uvedení modelu TU5JP4.
Vybíral jsem auto do firmy pro nového zaměstnance ...byl jsem se podívat C-ellyse, Rapida a napadla mě Dacia Duster. ...Dacie byla tak nějak pro mě zklamání ...cenové. ...když chcete aspoň nějakou jakžtakž výbavu a motor v dieselu, tak se dostanete už přes cenu 400 tisíc. ...ale ve vnitř to furt zůstává hnusný auto. Když bych nutně chtěl SUV tak radši koupim forestera který je teď za slušný peníze.
Co se týče Rapida tak neni špatnej...z venku...ale prostě mi přijde hrozný interiér ...všeobecně se mi nelíbí takový ty "hrubý" škodovácký plasty. (i když možná kvalitní)
Pak jsem se byl podívat na citroena...a dostal mě ...zvenku ve skutečnosti ještě hezčí než na fotkách...hezčí než rapid, fakt se jim povedl. Vnitřek takovej průměr, ale furt pro mě mnohem hezčí než rapid. A oproti rapidu i výborná cena.(vzal jsem diesel v nejvyšší výbavě).
Kvalita se ukáže časem. ...a hlavně po mé aktuální zkušenosti s "koncernovým" autem už asi nikdy nebudu vybírat auto podle značky ....je to prostě asi o štěstí na daný kus.