Viem, trochu od veci...ale zajtra sa musim rozhodnut bud pre Sportage alebo Kizashi. Dostal som excellentne ponuky na oba modely, s oboma som uz dnes siel a dobry zazitok. Podmienkou bolo 4x4 a silny motor. U kizashi ma stve, ze 4x4 je len s automatom, u Sportage ako model SUV clovel nemoze mat take jazdne vlastnosti ako u Kizashi. Premyslam uz cely den a neviem sa rozhodnut :-! , tak snad sa do zajtra rozhodnem spravne. :-).
VW som vylucil okamzite, mame s nim zle skusenosti, i35 sa mi nepaci, Opel Insignia je prilis tazky, Audi, BMW a im podobne su extremne drahe, moc toho s 4x4 uz nezostalo....Subaru sa mi nepaci a aj to je slabe slovo. So ceedom som mal za 5 rokov len tie najlepsie skusenosti a japoncom verim tiez, takze...
Kizashi ma uz 18 mesiacov a navyse firma kupuje od tohto predajcu (Suzuki, VW, Audi, Seta, Skoda) uz roky, tak tam bolo asi 5000 eur zlava plus vykup stareho Ceedu za 5000. U kia podobne, ale ako na firmu mi urobili fletovu ponuku a ta cini skoro 5000 eur (2500 predajca 2500 Kia) a 5000 za vymenu Ceed.
Som si toho vedomy ale podmienka bola 4x4. Tym, ze zijem v Alpach...uz som viac krat so Ceedom pohorel. Potom to uz bolo len o ponukach. S tym predajcom (Suzuki) spolupracujeme uz roky a dava nam vyborne podmienky. Za Kia hovori absolutna spokojnost za cely ten cas...na rozdiel od VW. Vaham, lebo ma oboje silne za a proti. Uprednostnujem sedan (Kizashi), ale ten 2,4 benzin motor ma az tak nenadchol a navyse automat. Jazdne vlastnosti boli ale super.
Ty auta jsou dle mého soudu každé jiné. Kia má větší nabídku motorů a je rozhodně praktičtější. Suzuki je zase elegantnější. Jizdní vlastnosti ok, ale téměř nulová možnost výběru motoru, pohonu, převodovky apod.
Kdybys nebydlel v Alpách, jak píšeš, řekl bych Kizashi. Do hor bych ale volil Sportage, kvůli vyšší světlé výšce. Tam ten sníh přece jen sype víc. :-) Jinak dobrý výběr u obou modelů :yes:
Pokud tvoje auto nesupluje pluh, větší světlou výšku moc nevyužiješ. A pokud někomu k domu vede cesta, která si žádá vyšší světlou výšku, tak snad sedan ani neuvažuje.
Něco jiného je projet prašanem, kdyby ten sníh byl mokrý tak tam neprojede. Ale jak píšeš, asi to tam znal. Já bych si tam netroufl ani s Land Cruiserem.
Dobre video >:D :yes: . Uvidim, zaujimave, ze v Europe NCAP na nom nerobil este ziadny crash test a tak ani neviem, ako dopadol v bezpecnosti. Nejake americke videa som videl na Youtube ale tie mi nevravia nic moc o detailoch, na ake som zvyknuty u NCAP. Mozno, ze to by mohla byt rozhodujuca otazka.
Pokud je podmínkou pohon všech kol a opravdu ho potřebuješ, tak bych se rozhodl podle něj (jsou v nich ohromné rozdíly, i na sněhu). Pomíjím, že u mne sedan > SUV. Nicméně nabídka Kizashi mne neuspokojuje. Škoda, že Mazda nepotvrdila (pokud vím), jestli bude nabízet 6 i s pohonem všech kol, ta by asi stála za počkání. Pokud nechceš Němce, tak moc možností nemáš. Subaru se mi také moc nelíbí, ale asi bych se díval právě tam.
tak som rad ze vw si vylucil :yes: spravna volba usetril si si dost problemov do buducna ;-)
zalezi kde budes viac jazdit... ak po beznej ceste tak kizashi je lepsia volba ako vysoke SUV......ale ak zase planujes jazdit aj mimo spevnenu cestu tak je sportage s vyssim podvozkom jasny vitaz.... ale kedze ako citam byvas kdesi v alpskej oblasti asi by som volil sportage... kedze svetla vyska je dost dolezity faktor v tejto lokalite... kizashi ti moze lahnut na brucho s nizkym podvozkom a nepomoze ani 4 kolka... navyse ak mas s kiou dobre skusenosti nevahal by som...
som rad ze ceed ta nesklamal... skvele auto :yes: suhlas :yes:
PS: za mna osobne by som bral manual a ten je v sportage, automat moze v buducnosti narobit sarapatu a servis na suzuki moze byt neskor enormne drahy... neviem.... sam musis vediet co je pre teba lepsie... ja by som bral sportage s manualom :yes: navyse sportage by mala mat aj plnohodnotnu rezervu pod dnom kufra co je dnes rarita ;-) ale v alpach sa ti to moze hodit [odkaz] , 7 rocna zaruka je tiez silna deviza do buducna.... :yes:
S automatom nemam ziadne väcsie skusenosti (len 2x som siel s Audi A4 Tiptronic) a trochu sa toho obavam. Ale da sa radit i rucne...za volantom ;-) . Najväcsie prekvapenie bolo pre mna, ze ten benzin taha pomerne az od vyssich otacok, musel som vzdy poriadne podradit, cakal som viac a chybal mi i ten turbo efekt, ktory som vyuzival zvlast pri prebiehani, u Kizashi je to plynule zrychlovanie.
Auto potrebujem hlavne na normalne trasy, nie do terenu. Skor sa mi jedna, ze su tu same kopce a ak na nich raz zastanem, tak sa nepohnem. 5 rokov jazd bez 4x4 a mal som toho plne zuby a pritom som siel na kazdu zimu len s novymi pneumatikami, Continental Winter Contakt...nepomohlo.
Jestli jsi klidnej řidič, Kizashi i s tím CVT bude super. Motor je OK, žádný zázrak, ale když mu naložíš, jede pěkně a relativně nežere. Jel jsem v něm jen chvíli - cca 20 kilometrů, ale moc se mi líbilo - teda v neposlední řadě i svojí jinakostí.
Celkově je to hodně zajímavé auto. :-)
Podla udajov vyroby by malo zrat okolo 8 litrov, mne ukazovalo na pocitaci 10,9, podla testov (asi 50%) vravelo, ze pod 11, to bolo skoro nemozne dosiahnut. Premyslam este nad vyhodami kozenych sedadiel...doteraz nemam s nimi nejake skusenosti, tie su tam v "zaklade", sedadla su elektronicky ovladatelne, ale trva to 10x dlhsie ako rucne nastavenie. Ani neviem, ze ak sa to pokazi, ci sa daju nastavit i rucne.
Retaze nemam. Problem je v tom, ze cesty v zime v AT su oproti Cesku alebo Slovensku neporovnatelne lepsie udrzovane, to sa neda popisat, takze normalne prejdes vsetkym moznym. Tie cesty su väcsinou tak dobre, ze koli retazom by som musel ist (asi) do 50 km cele kilometre, aj ked cesta je sposobila na 80. Lenze pride nejaka vyvysenina, niekto predo mnou zabrzdi alebo najlepsie nejaky kamion sa tak pomaly vlecie, ze musis zabrzdit...a je koniec. V okresoch, kde som, skoro ani nenajdes ine auto ako s 4x4. I preto je tu Impreza (teraz hlavne XV), Golf 4x4, Oktavia Kombi tak ziadany tovar. Toto koncern naozaj vie!
Měl jsem za to, že v Rakousku jsou řetězy povinné v některých místech. Já je vozím automaticky, jednak jsem zvyklý ze Skandinávie a pak nikdy nevíš, kdy se budou hodit. Zimní pneumatiky mám spíš silniční (s relativně vysokým rychlostním indexem) na upravené vozovky. Jen na severu někdy přezouvám na hřeby.
Je to stejné jako s kondomy (a zbraněmi) - lepší je mít a nepotřebovat, než nemít a potřebovat. >:D
I v Alpách znají asfalt. ;-) Chce to v první řadě kvalitní pneumatiky, v druhé mít v kufru do zásoby řetězy (nešetřit a koupit model, který lze snadno nasadit, sundat a má automatické napínání).
Plnohodnotná rezerva není rarita. Já ji tedy v autě nechci, leda by byla na pátých dveřích. No, výjimku bych možná udělal pro rezervu pod autem, ale ty dnešní salámy bys z pod auta nedostal (aktuálně obouvám 275) a dojezdovky jsou kapitola sama pro sebe. Nemíním zkrátka vyprazdňovat zavazadelník. Nemluvě o tom, že 20 a 21" kola jsou těžká jak... samice tura domácího, kdo se s tím má tahat. :-) A na zasněžené cestě není žádná sranda auto dávat na zvedák, obzvláště v kopcovitých Alpách.
Suhlasim. Tie pneumatiky som kupoval nove kazdu jednu sezonu, Continental Winter Contackt...a potom som ich dojazdil na jar...v ostrych zakrutach pri väcsej teplote je dezen prec rychlejsie, nez si clovek mysli ;-) . Tie retaze som celu cestu nosit nechcel (ako som vyssie napisal), navyse, mne sa musi auto i pacit a mam tak hlinikove kolesa i v zime...retaze by ich poskodili. S 4x4 to uz vyriesim definitivne ;-)
Dnes se na to u řetězů myslí. Jsou i modely pro vozy, které mají minimum prostoru v podběhu. Osobně používám pewag. Řetězy mám spíš jako nástroj pro vyproštění (projetí obzvláště špatného úseku), než že bych s nimi normálně jezdil. Proto dbám na to, abych je mohl snadno nasadit, sundat a nemusel dopínat.
Nieco som uz o retazoch pre hlinikove disky pocul...ale moc som sa s tym nezaoberal. Vedel som, ze si musim v blizkej buducnosti kupit 4x4 a tym to "haslo". Keby som to vedel na zaciatku, uz vtedy by som Ceed nekupil...zaujimave, ze na starej Skode 120 sme nemal problemy nikdy...ani na rodnej orave, kde bolo pred rokmy i metre snehu a existovali len celorocne pneumatiky >:D. Ten motor vzadu urobil hodne.
Na tohle to byla zlatá auta. Motor vzadu má řadu výhod; náročné na řízení, ale neskutečně schopné. Geniální na brzdy, volantem a plynem si můžeš řídit obě nápravy. Ale to jsem se nechal unést k 911. ;-)
VW som vylucil okamzite, mame s nim zle skusenosti, i35 sa mi nepaci, Opel Insignia je prilis tazky, Audi, BMW a im podobne su extremne drahe, moc toho s 4x4 uz nezostalo....Subaru sa mi nepaci a aj to je slabe slovo. So ceedom som mal za 5 rokov len tie najlepsie skusenosti a japoncom verim tiez, takze...
Viz přiložené video - "Because Audi doesn't give a *" :-!
[odkaz]
A ano, píšu jen proto, že jsem měl potřebu postnout to video. >:D
PS: Ber Kizashi.
zalezi kde budes viac jazdit... ak po beznej ceste tak kizashi je lepsia volba ako vysoke SUV......ale ak zase planujes jazdit aj mimo spevnenu cestu tak je sportage s vyssim podvozkom jasny vitaz.... ale kedze ako citam byvas kdesi v alpskej oblasti asi by som volil sportage... kedze svetla vyska je dost dolezity faktor v tejto lokalite... kizashi ti moze lahnut na brucho s nizkym podvozkom a nepomoze ani 4 kolka... navyse ak mas s kiou dobre skusenosti nevahal by som...
som rad ze ceed ta nesklamal... skvele auto :yes: suhlas :yes:
PS: za mna osobne by som bral manual a ten je v sportage, automat moze v buducnosti narobit sarapatu a servis na suzuki moze byt neskor enormne drahy... neviem.... sam musis vediet co je pre teba lepsie... ja by som bral sportage s manualom :yes: navyse sportage by mala mat aj plnohodnotnu rezervu pod dnom kufra co je dnes rarita ;-) ale v alpach sa ti to moze hodit [odkaz] , 7 rocna zaruka je tiez silna deviza do buducna.... :yes:
Auto potrebujem hlavne na normalne trasy, nie do terenu. Skor sa mi jedna, ze su tu same kopce a ak na nich raz zastanem, tak sa nepohnem. 5 rokov jazd bez 4x4 a mal som toho plne zuby a pritom som siel na kazdu zimu len s novymi pneumatikami, Continental Winter Contakt...nepomohlo.
Celkově je to hodně zajímavé auto. :-)
Je to stejné jako s kondomy (a zbraněmi) - lepší je mít a nepotřebovat, než nemít a potřebovat. >:D
Plnohodnotná rezerva není rarita. Já ji tedy v autě nechci, leda by byla na pátých dveřích. No, výjimku bych možná udělal pro rezervu pod autem, ale ty dnešní salámy bys z pod auta nedostal (aktuálně obouvám 275) a dojezdovky jsou kapitola sama pro sebe. Nemíním zkrátka vyprazdňovat zavazadelník. Nemluvě o tom, že 20 a 21" kola jsou těžká jak... samice tura domácího, kdo se s tím má tahat. :-) A na zasněžené cestě není žádná sranda auto dávat na zvedák, obzvláště v kopcovitých Alpách.