Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pravdy a mýty o bezpečné vzdálenosti IV: Jaká brzdná dráha je normální?

Měření brzdné dráhy a času potřebného k zastavení ze stokilometrové rychlosti je standardní součástí velkých testů Světa motorů.
Zpět na článek
21. 12. 2012 10:10
Avatar - BruceWayne
20. 12. 2012 22:29
To je o ničem
každý má svou reakci a záleží jak moc se věnuje jízdě. Co je mi platný, že mám keramiku, když zrovna hledám tanga od rošťenky. To chudák jedoucí za mnou vše odse.re, protože to nemohl čekat, že blb před ním hledá "vzpomínku". Mě jeden kloboučník zastavil na zelený a byl jsem v něm. Měl jsem mít bezpečnou vzdálenost v obci na semaforu 50m? Poslal jsem ho slušně do pryč a jel si opravit Mazdu cca 12tis., od za 500 u Škochtle :no:
Rozbalit vlákno
1
21. 12. 2012 17:51
Re: To je o ničem
tohle se mi stalo taky. pražák ajťák uhrovitý na oranžovou dupl na plyn, aby o čtvrt sekundy později, už v půlce křižovatky, dupl na brzdy.
Avatar - rohYpnol
20. 12. 2012 23:32
Jak se Pepa vědcem stal
Toto porovnání je naprosto nevypovídající, tedy pokud budeme porovnávat jednotlivé vozy. Přínosem pokusu mohlo být jedině to, aby si udělal čtenář určitý názor o délce brzdné dráhy. Tím ale přínos končí, definitivně.

Pak začínají pochyby.
1) testovat na nevodorovné ploše? Proč? Co tímhle chtěl autor zjistit? Cesty jsou rovně, do kopce nebo z kopce. Je jasné, že z kopce to bude horší, do kopce naopak lepší. Tedy objevujeme ameriku? 1492... a nebo vikingové... 8-s
2) když porovnám 3d Citigo a 5d Citigo, tak rozdíl je dost značný. Pochybuji, že brzdný systém se jakkoliv liší. Hmornost taky v podstatě totožná, pneu rozměr stejný.
3) Zimní a letní pneu... Píše se o marastu na silnici, padání srážek, mlze... a zimní pneu to pak HRUBĚ projedou oproti letním... Tady opět něco nesedí.
4) Rozdíly na vozech byly velmi pravděpodobně způsobeny z větší částí rozdílnými pneu, koneckonců rozdíl Golf VII a Golf VI jasně ukazuje na vliv pneu.

CO jsme se tedy dozvěděli? NIC 8-s :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - KANKUNEN
21. 12. 2012 06:54
Re: Jak se Pepa vědcem stal
Jak to že nic. Už víme, že z kopce a za vlhka to brzdí déle než na suchu a na rovině. Kdybyste vzali aspoň na porovnání zimní a letní gumy, aby se vyvrátila 7° reklamní masáž.
21. 12. 2012 09:50
Re: Jak se Pepa vědcem stal
Mimochodom, nikde nevidim zmienku o *type* pneumatiky (nemysim zimna/letna ani profilove cislo, ale vyrobca/model). Je velky rozdiel, ci su na aute (napriklad) zimne Micheliny AlpinA4, alebo daky Sailun, Syron, ci podobny bazmek. Staci pozriet testy OAMTC/ADAC: testuju nove pneumatiky, rovnakeho rozmeru a na rovnakom aute, a stejne niektore exceluju, a ine doslova prepadnu.

Druha vec, aj samotny vyrobca pneumatik moze podvadzat a napriklad v priebehu sezony u toho isteho modelu zmenit vyrobny proces s cielom znizit naklady (stalo sa nedavno vo vyssie spominanych testoch, ze pneumatiky toho isteho typu/rozmeru vyrobene v roznych tyzdnoch mali odlisne vlastnosti).
Avatar - Slavek-TDM
21. 12. 2012 10:10
Dokola
Pokud se ta auta nebudou zkouset najednou a neuvede se vyrobce a typ + stari pneumatiky, vysledky nebudou porovnatelne - coz ostatne nebudou nikdy, protoze do hry vstupuje i ridic a dalsi faktory. Ty lze jen nejak prumerovat, ale nekolikaprocentni odchylka v mereni nehraje roli.
Jinak denne (ano kazdy den) potkam na silnici le-pyce, ktery si mysli, ze 3m v obci pri 53km/h jsou v tomto pocasi dostatecny odstup a ze jeho reakce jsou rychlejsi nez moje...
Rozbalit vlákno
0