Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Zamyšlení: Auta, co se neměla přestat vyrábět

Už je nepotkáme na drahé dlažbě showroomů, nýbrž na štěrku autobazarů. Jaké modely by se podle nás klidně mohly vrátit zpět "za sklo"?
Zpět na článek
25. 12. 2012 09:35
25. 12. 2012 10:44
25. 12. 2012 11:05
25. 12. 2012 11:24
25. 12. 2012 11:32
25. 12. 2012 11:48
25. 12. 2012 12:11
25. 12. 2012 11:36
25. 12. 2012 17:47
25. 12. 2012 09:59
25. 12. 2012 10:05
25. 12. 2012 10:50
25. 12. 2012 10:12
25. 12. 2012 12:35
25. 12. 2012 12:43
25. 12. 2012 10:13
25. 12. 2012 11:32
25. 12. 2012 17:47
25. 12. 2012 17:48
25. 12. 2012 23:17
25. 12. 2012 10:32
25. 12. 2012 10:39
25. 12. 2012 11:00
25. 12. 2012 13:24
25. 12. 2012 15:07
25. 12. 2012 11:21
25. 12. 2012 17:46
26. 12. 2012 01:55
25. 12. 2012 10:54
25. 12. 2012 12:10
25. 12. 2012 17:52
25. 12. 2012 12:15
25. 12. 2012 12:20
25. 12. 2012 13:14
25. 12. 2012 14:51
25. 12. 2012 14:53
25. 12. 2012 12:21
25. 12. 2012 12:49
26. 12. 2012 09:56
25. 12. 2012 13:35
25. 12. 2012 15:07
25. 12. 2012 18:58
26. 12. 2012 11:41
25. 12. 2012 12:52
25. 12. 2012 13:26
25. 12. 2012 16:37
25. 12. 2012 16:37
25. 12. 2012 16:42
25. 12. 2012 17:00
25. 12. 2012 17:36
25. 12. 2012 18:19
25. 12. 2012 19:27
25. 12. 2012 19:34
25. 12. 2012 21:54
26. 12. 2012 01:08
25. 12. 2012 22:43
26. 12. 2012 01:05
2. 1. 2013 23:06
25. 12. 2012 09:35
E60
Za mě je to E60... pro mě osobně, nejdokonalejší a nejvýraznější BMW ze všech. To auto nemá konkurenci jak ve vzhledu, tak v motorech, které už BMW bohužel pohřbilo. R6 atmosféra nebo V10 M-Power... to už je minulost. Když se zadaří, tak E60 v Mku si snad brzo pořídím a toho auta se nikdy nevzdám, vezmu si ho i do hrobu...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Skipper
25. 12. 2012 10:44
Re: E60
Tak za mě E39 po faceliftu ;-) Jedno z posledních klasických BMW, vzhledově krásné vyvážené, první auto s Angel Eyes, vzadu led světla, ty stejné R6 jako v E60 a na rozdíl od E60 interiér který se mi líbí. V E60 si připadám trochu jako v Ikei a ne v BMW... Ale stejně mám v plánu E60 M5 >:-[] Ale E39 si už nechám.
25. 12. 2012 11:05
Re: E60
Cítím to stejně. Proti M5 nemám nic, ale už mi není 20 a jsem i trochu spořílek, tak mi stačí 545. Atmosférická V8 - 333 koní je pro mě akorát a je to pro mě zkloubení výkonu, výdrže, kultivovanosti, nenáročnosti a relativně i ekonomického provozu. Zkusím to taky až do hrobu.....
25. 12. 2012 11:24
Re: E60
Někteří lidé si musí asi trochu klepat na čelo, když čtou v jedné větě slova jako V8 545i a ekonomický provoz >:-[] mě je 24, spořílek docela jsem, ale M5 je M5 a to auto stojí za to živit... A co se týká E39, nic proti němu... je pravda, že interiér E60 je takový strohý, ale u M5 to tak zlé není... za mě vždycky jen E60, srdcovka...
Avatar - Skipper
25. 12. 2012 11:32
Re: E60
S E60 mám trochu problém v tom, že proti E39 ve své době až tak výrazně nevyčnívala. Teda kromě designu. Ale E39 v létech 97-03 prostě neměla konkurenci a těžko se na ní hledají chyby. Jinak až budeš pořizovat E60 tak si dej bacha na první modely. Problém je elektronika, která nebyla ještě odladěná. Rozumné jsou auta od 2005 výš.
25. 12. 2012 11:48
Re: E60
E 39 se může dokonce designem i interiérem někomu líbit víc než E 60. Ale pokud porovnám motor V8, tak v E 60 je lepší.
Avatar - Skipper
25. 12. 2012 12:11
Re: E60
Může být, osobní zkušenost s V8 nemám, pouze R6. Ale dal bych si říct...
25. 12. 2012 11:36
Re: E60
To chápu, že málokdo věří. Už jsem si zvykl a dokonce jsem absolvoval už i sázky. V dálničním provozu v ČR (do 150 km/h) do 9 l. Jen a jen město (Praha) 12 - 13 l podle provozu. Jsem spokojený. A žádné turbo, žádný filtr pevných částic ani dieselové vstřiky.
25. 12. 2012 17:47
Re: E60
E60 je i moje velká láska. Mrzí mně, že se v té generaci nedával X-drive to silnějších motorizací, než je třílitr. A interiér před faceliftem. Jinak kombajn s M-paketem je i dneska auto, za kterým se otočím.
Avatar - tomtoylc
25. 12. 2012 09:59
w124
určite súhlasím s alfou ale predovšetkým s MB W124 ... stačilo sa mi raz zviesť s týmto medveďom a bol som z neho hotový ! ...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Starfighter
25. 12. 2012 10:05
Evropa
Z evropských určitě BMW E30 M3 a původní, předfaceliftovaný Saab 9-5. Z čistě osobních důvodů Peugeot 405 Mi16.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - KANKUNEN
25. 12. 2012 10:12
156 zabila 159
156ka má hlavně legendární nespolehlivost a po 156 se už do 159 nikdo nepustil.
Vzpomínáte jak před pár lety tady začli hošani jezdit v 156, protože se daly dovézt za pár peněz, ale rychle zmizly jak pára nad hrncem. Když to auto bylo čerstvě opravené tak jezdilo nádherně. Ticho, jelo to, krásně se to řídilo a 2,0 TS žral 8 litrů.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - marek.g
25. 12. 2012 10:19
Re: 156 zabila 159
ta "legendární " nespolehlivost je opravdu pouze legendou... sám jezdím už 3 roky 156-ku a servis zná jen pouze na výměnu oleje... :-! zato znám spoustu "legendárně" nezničitelných tdi po smrti... Takže asi tak.
Avatar - 3_diamanty
25. 12. 2012 10:52
Re: 156 zabila 159
alfy neboli nikdy spolahlive auta... vlastne celkovo talianske auta vela spolahlivosti nikdy nepobrali..... jedine panda a punto z talianskych aut co to vydrzia to je pravda :yes:
Avatar - DidierA
25. 12. 2012 11:49
Re: 156 zabila 159
Spíš bych to viděl tak, že lidi nebyli ochotný tomu věnovat potřebnou péči, prostě česká povaha, budu to ignorovat dokud to jezdí, pak to dám do šrotu a pomluvím to...hodně podobný to bylo se starejma škodovkama v Anglii...když se o to člověk staral, , tak to jelo. To je jako když každej mele, že stačí jedna zima a Felicie celá zrezne. Mě už třetí zimu jedna stojí na dvoře a nic (skoro - a když už něco, tak to zlikviduju.) Prostě se stačí zajímat.

Jinak za mě určitě je velká škoda klasických SAABů, at už 900 nebo 9000, to byly skvělý auta...
25. 12. 2012 12:16
Re: 156 zabila 159
V životě si jí neměl a plácáš tu takový blbosti - ty tu ale vlastně nikdy nic jinýho neděláš. Ano, dříve byly problémy a ano, něco bylo opravdu špatné. Ale povětšinou si to lidi udělají sami, protože přitahnou šunt ze zahraničí a pak se diví, že se sype. Alfa zkrátka potřebuje péči a to o dost větší(dražší) než jiné vozy. To ale sociální češi a slováci nejsou schopní pochopit.
Avatar - Fe
25. 12. 2012 12:35
Re: 156 zabila 159
Ty už sa choď niekam skryť.. Vživote si také aut nemal a píšeš tu drísty jak keby si mal patent na rozum a za sebou 12 vývojov automobilov od počiatku až po smrť.. :no: :no: :no:
25. 12. 2012 12:43
Re: 156 zabila 159
156 nebyla legendární nespolehlivostí, ale první TwinSparky byly legendární neúdržbou majitelů a následnou nespolehlivostí. (což ale není příliš omluva). Je jedno v jakém to bylo modelu (Fiat/Alfa/Lacie)
159 umřela na sebevědomé ceny, ale to už po x-té mlátíme slámu.
Avatar - KANKUNEN
25. 12. 2012 13:52
Re: 156 zabila 159
Nikdy nedej na výmluvy. Mít 2 156ky (2,0 TS v záruce shořela) po Toyotě a před Mazdou hodně napoví. Nic to nemění na tom, že odhlučnění bylo v 156 o dvě třídy lepší než u první Mazdy 6.
Avatar - jozephko
25. 12. 2012 10:13
Opel Astra F a Opel Calibra
Opel robil pred 15-20 rokmi nádherné autá. Taká F-ková Astra sa mi zvonku ale aj zvnútra páči oveľa viac ako jej nasledovníci. Zvlášť vydarené bolo kombi - také pekné kombi v tejto triedy odvtedy nikto nevyrobil - ak, tak možno Octavia. Aj interiér bol a stále je veľmi pekný.
Pred 15-18 rokmi bola Astra F kombi etalónom medzi firemnými autami.
Osobitnou kapitolou je aj kupé Calibra. Jedným slovom nádhera. Doteraz Oplom neprekonaná.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Skipper
25. 12. 2012 13:06
Re: Opel Astra F a Opel Calibra
Pod tu Calibru se podepíšu. Pamatuji si ji jako dítě, stávala na parkovišti u vedlejšího vchodu. Vždy jsem slintal :yes:
25. 12. 2012 20:41
Re: Opel Astra F a Opel Calibra
Přesně, Calibra byla určitě nejhezčí "levné" kupé, jehož design v této cenové kategorii potom už nikdo nepřekonal. Krásně klínovitý profil, neuvěřitelně nízká přední světla, tak má vypadat sporťák.
25. 12. 2012 23:37
Re: Opel Astra F a Opel Calibra
Tak tak, calibra a nissan 200zx su neprekonatelne auta z toho obdobia
Avatar - Machy_CZ
27. 12. 2012 11:04
Re: Opel Astra F a Opel Calibra
Ano Calibra je opravdu pěkná, u nás ve městě jich bylo hned několik... a Nissan, u mě vede spíše třístovka než dvoustovka
28. 12. 2012 18:04
Re: Opel Astra F a Opel Calibra
kua preklepol som sa, mas pravdu, myslel som 300zx :-)
Avatar - baca42
26. 12. 2012 12:05
Re: Opel Astra F a Opel Calibra
Měli jsme ve firmě Calibru 4x4 turbo a bylo to moc hezký svezení. :yes:
Střídal jsem jí s Favoritem >:D
Avatar - euro89
26. 12. 2012 00:44
Re: Opel Astra F a Opel Calibra
Tak přesně v tomhle období dělal Opel nejhorší auta ve své historii a po stránce image na to doplácí do dnes! :-! Když Opel, tak nějaký velký sedan z řady KAD. :yes: Ty nejlepší auta dělal Opel od 50. do začátku 80. let. :yes:
Avatar - euro89
26. 12. 2012 00:46
Re: Opel Astra F a Opel Calibra
Btw. design je sice subjektivní, ale Astra F je pro mě ještě společně s Corsou B a Agilou nejhnusnější Opel v historii značky.
26. 12. 2012 22:59
Re: Opel Astra F a Opel Calibra
Pod oboje se posepíšu.
25. 12. 2012 10:13
MUSEUM-KLASSE
Vynikající téma. Téma, které jde proti proudu, proti času. Je to ovšem téma pro lidi s hlubším vnitřním rozměrem. Když tak o tom přemýšlím, a vciťuji se do svého tehdejšího eRka, byla to samozřejmě krása, vždyť za dob rudotemna bylo eRko opravdu zdejší Zuffenhausen-ligou, pak přesto vlastně... se ani moc nechci vracet. Jedině snad k devětsetjedenáctce, jenomže tu jsem tehdy nevlastnil... :-)

Co bych však v jistých širších úvahových souvislostech akcentoval, to je věrnost jedné značce. Typické je to například u VOLKSWAGENU GOLF. Nemusí se však nutně jednat pouze o jeden model, je krásné "žít" se svojí značkou napříč modelovým spektrem, začít například na Upu, pak přestoupit do Pola, do Golfu, pak do Passata či Touarega a na důchod k tomu do páru ještě přidat SCIROCCO. Je to zvláštní, od některé značky by člověk nechtěl ani jeden model, od jiné zase všechny...

V uvedeném kontextu je tu pak samozřejmě ikona - PORSCHE: jak nejlepší getečko světa, tak nejlepší sportovní esuvečko a samozřejmě dokonalá dálniční přesunovačka, PANAMERA. Do toho Macan pro manželku. Máš problém?

Avšak nemusíme chodit příliš daleko, vždyť naše nádherná Škoda k věrnosti přímo vybízí. Aktuálně třeba vlastnictvím Rapida. Za čas pak člověk přestoupí do vyšší sféry, do Octavie a to už je opravdu euro-klasa.

Dnešní mladí lidé to mají v tomto ohledu těžké, rozblemtaní plestejšnem na dokonalou názorovou břečku, ideály následně lisované bazarovou realitou, kde se v tom proboha má rodit ta věrnost ke značce?

Avšak neklesej, hlavně si do auta nenech od nikoho nikdy mluvit, zejména hospodské doporučovačky pouštěj ne jedním, ale oběma ušima ven, sedni si doma v koutku a rozhodni se pro auto, pro značku svého srdce. Důležité je, jak vnímáš třeba snímky na hlavní stránce AUTO.CZ v článcích, v testech. Tedy jde o to, jaké auto do tebe vklouzává, jaké auto, jaká filosofie té které automobilky je ti sympatická. To je začátek, časem přidáš zkoušku v nějaké prodejně, projedeš si naslepo pár aut, potvrdíš si, že tvá plakátová modla je praktická i v reálném prostředí a máš vybráno. Třeba začátek garážové kariéry v takovém GOLFu sedm... to je sedmé nebe, co?

BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE :yes: :-! [odkaz] :yes:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ozzman
25. 12. 2012 11:32
Re: MUSEUM-KLASSE
No já sice nejsem rozblemtanej Plejstejšnem ale PC hrama:D Takže za mě to je Lotus Espirit V8!! Nejlepší auto co sem řídil.... virutálně >:D ( Test Drive Unlimited) >:D
Avatar - Hotwire
25. 12. 2012 14:11
Re: MUSEUM-KLASSE
:yes: za mna: ked uz nieco od VW do dochodku tak jasne PHAETON. A mozno aj s (ozajstnym) Alfredom >:-[]
25. 12. 2012 17:48
Re: MUSEUM-KLASSE
>:D :yes:
Avatar - STi 2008
25. 12. 2012 20:39
Re: MUSEUM-KLASSE
Nesouhlasím, VW koncern je znakem módy, nikoliv kvality. Do důchodu bych volil Japonce!
Kromě toho.. uvidíme, kde bude Porsche až do to toho důchodu půjdu, je-li pravda, že Němcům chybí mládí a hledají kdejakého emigranta.... ;-\
25. 12. 2012 23:17
Re: MUSEUM-KLASSE
Na dôchodok 4 kolku a aspoň 18cm pod podlahou na hrboly, tomu vyhovuje aj MB E so vzduchovým podvozkom ;-) . Mladí by mohli začínať aj s RAPIDOM, ale len tí, ktorí sa boja si vybrať. Ak by som bol mladý, nekupoval by som len z vernosti niečo, na čom ma chce výrobca VW koncern oholiť o moje prachy. Len tak bude na dôchodku ten mercedes. Porsche v Lipsku skladali väčšinou mladí, tipoval som tak do 25 až 30 rokov ( mne už baby pod 33 pripadajú všetky rovnako mladé ) a z Posche by to musel byť z úcty k mojim krížom Cayenne.

8-s Prečo slovutným novinárom a bravwúrnemu GTI miesto Škody R kupé ( v Škode 100 som sa viezol asi za trest ) nenapadla TATRA 603, to bolo auto pekné dizajnom, priestorom, fajn výkonom, zvukom a dobre sa v tom viezlo. Raz a aký to vo mne zanechalo dojem :-) . Za mňa je škoda TATRY 603 :'-(
Avatar - Machy_CZ
27. 12. 2012 11:16
Re: MUSEUM-KLASSE
Ano, 603 je skvělý stroj, soused na ulici ji má doma pořád
Avatar - 3_diamanty
25. 12. 2012 10:15
stary dobry jaguar E-type
tak ten by sa mohol vyrabat vecne ..... dokonale auto :yes: [odkaz]
Rozbalit vlákno
6
25. 12. 2012 10:41
Re: stary dobry jaguar E-type
Éčko mělo do dokonalosti daleko a vítězem ankety o nejkrásnější auto se stalo jen díky tomu, že všechny Jaguar cluby po celém světě se na tomto autě domluvili a hlasovaly jako o život... :-) :-)
Avatar - 3_diamanty
25. 12. 2012 10:55
Re: stary dobry jaguar E-type
nieco zo stranky autostyle sk:

Keď sa v roku 1961 objavil prvý E-Type, jeho príťažlivosť prekonala hranice automobilového sveta. Jeho prirodzene krásne proporcie, celkový vzhľad a čistota kriviek mu vyslúžili právo byť súčasťou stálej expozície Múzea moderného umenia v New Yorku. Teraz už kultový E-Type predstavoval v čase svojho zrodu v roku 1961 nový etalón automobilového dizajnu a jazdných vlastností. Jeho vplyv je viditeľný ešte aj v súčasnej ponuke vozidiel značky Jaguar: sú to automobily ponúkajuce jedinečnú zmes výkonu, komfortu, najmodernejších technologií a vysoko hodnoteného dizajnu. ,,Ani polstoročie pokroku nezmenšilo význam modelu E-Type,, povedal Mike O’Driscoll, výkonný riaditeľ Jaguar Cars a predseda múzea Jaguar Heritage. ,,Jeho zrod bol senzáciou a dodnes ostáva najtrvalejším a najkultovejším symbolom značky Jaguar. E-Type je skrátka jedno z najvzrušujúcejších áut, aké kedy vznikli a svedectvo geniality zakladateľa značky Jaguar, sira Williama Lyonsa.,, Medzi majiteľov vozidiel E-Type patria celebrity ako George Best, Brigitte Bardot, Tony Curtis, alebo Steve McQueen a tento športový automobil sa stal popri skupine Beatles a minisukniach synonýmom uvoľnených šesťdesiatych rokov.
„Je priam nemožné opísať, aký vplyv na spoločnosť malo uvedenie modelu E-Type v roku 1961,“ povedal Ian Callum, riaditeľ pre dizajn značky Jaguar. „Zrazu sa objavilo auto stelesňujúce ducha tej revolučnej éry, ktorej sa stalo symbolom. Dizajn modelu E-Type je pre nás ešte aj dnes inšpiráciou pri navrhovaní nových vozidiel značky Jaguar.“ Na ženevskom autosalone v marci 1961 spôsobil Jaguar E-Type senzáciu. S maximálnou rýchlosťou 150 miľ/h, no s cenou neporovnateľne nižšou než jeho konkurenti s podobnými schopnosťami, predstavoval cenovo dostupný superautomobil a stal sa okamžite ikonou – predával sa celých 14 rokov.

mam trosku iny pohlad ako ty a tento clanok to vystihuje... E-type je este aj dnes genialne auto :yes:
25. 12. 2012 23:23
Re: stary dobry jaguar E-type
všetko samí Jaguárom živení, ty by si snáď zamestnávateľovi povedal, že jeho výrobok je nepodarok ? Bolo to slušné auto ale až také ódy si nezaslúži. Ferrari nerobilo 256 ? bolo drahšie ale ak je cena merítkom, tak VW käfer 1100, alebo Citroen DS, BMW2002 atď.
Avatar - Pekelná Micinka
25. 12. 2012 15:24
Re: stary dobry jaguar E-type
Dokonala je jen prvni série (pokud jde o vzhled).
25. 12. 2012 15:29
Re: stary dobry jaguar E-type
Absolutní souhlas. Stejně jako třeba Alfa Romeo Duetto (pouze se zádí Osso di Seppia "sépiová kost").
25. 12. 2012 20:46
Re: stary dobry jaguar E-type
Souhlas, dokonce jedna z dříve hodně známých hudebních skupin se pojmenovala E-type. Na tom je trochu paradox, že místo v E-type jezdili v Koenigsegu.
25. 12. 2012 10:27
Rozhodně původní Mini a CRX
řidičské auto, lehoučké a ovladatelné. Bez pozlátka a přitom vážně skvělé.

A pak Honda CRX, ideálně druhé generace poslední r.v. s motory VTEC o výkonech 150 a 200 koní. Malé lidové kupátko které jezdí dokonale.
Rozbalit vlákno
1
25. 12. 2012 17:51
Re: Rozhodně původní Mini a CRX
Jinak ještě Capri, Calibra, Manta, Sierra, první Focus, Escort RS Cosworth, Fulvia, Alpine A110, Patrol GR, Původní Alfa Romeo Spyder, Alfa 75 Turbo, Delta HF Integrale, Ur-Quattro, Volvo C30, Honda NSX, Honda Integra, Honda Prelude (ta poslední s mrkačkama), Lotus Omega, 190E Cosworth, Primera GT, limuzína od Tatry (je jedno, jestli 603, 613 nebo 700, miluju všechny). Saab 99 Turbo nebo 900 Turbo
Avatar - lamal
25. 12. 2012 10:32
primera
Chyba bola prestat vyrabat nissan primera 1 a 2 generacie 3ku pokazili a primera skoncila. V prvej generacii nizke siroke a robustne auto s tuhou kasnou, perfektnym spracovanim a enormnou zivotnostou, ale to najlepsie i tak bolo v podvozku - v predu multilink na 4 ramenach v zadu nezavysle zavesenie so stabilizatorom.... tuhsie naladenie ale i tak skvele tlmenie nerovnosti, minimalne naklony a neskutocna vyvazenost, poslusnost a presnost vedenia stopy aj vo vysokych rychlostiach k tomu dobra komunikativnost a hlavne motory rady SR20 - legendarne 2,0 16v od nissanu, kto trocha pohlada na nete spozna rozne verzie od 120ps po 192ps - sr20VE - casovanie ventilov - bez turba a s turbom nad 200ps....okrem toho neznicitelny motor /retazovy rozvod bez problemov 500k km/ , tocivy so skvelou spotrebou kto vlastni primeru alebo iny model s touto radou tak vie o com je rec.... lenze prisla primera P12 a vsetko to skoncilo... P11 bola v duchu P10 mala este vylepsenu zadnu napravu multilink a skvele rozlozenie hmotnosti... primera GT bola ceresnicka na torte kratsia 3ka v prevodovke, dlhsia 5ka na dialnice, sport sedacky bodykit redline 7500ot len 150koni ale 0-100 za 8s a aj vysoke rychlosti vie velmi dobre motor je tocivy na 3ke 160 este v slusnom zatahu...

v USA nissan pokracuje ma Altimu ... u nas je koniec starym nissanom :'-(
Rozbalit vlákno
0
25. 12. 2012 10:39
R
Jelikož už něco pamatuji, tak z vyráběných škodovek bylo skutečně nejhezčí eRko. Rapid už působil na kupátko těžce a od té doby docela nic. Zajímavé je, že takový Forman nebo Fel Combi měly také cosi do sebe. Ze současných škodovek konečně Octavia III vypadá k světu, i když i druhá verze nebyla nejhorší.
Škodovky řady 100 - 110R byly poplatné své době, rezavěly jako za nároďák, kravál jako v tanku, výkony motorů otřesné, jízdní vlastnosti byly dány zatížením a použitými pneumatikami. Málokdo věděl, že "přetáčivá" škodovka se při plném zatížení chová neutrálně, to platilo i pro řadu 105 - 130. Na druhou stranu bych povinně přikázal každému po absolvování autoškoly první dva roky s těmito starými krámy jezdit, aby se naučil řídit. Dnes je to samé hejblátko a elektronika a auto vlastně jezdí napůl samo, což pak při situacích, kdy hejblátka selžou nebo se překročí jejich možnosti, přináší spoustu havárií, které my staří mazáci nechápeme...

Opel a jeho Calibra - nádherné auto s vyníkající aerodynamikou, které umřelo na krásu. Jeho problémem byl jen jeden motor, žádná další alternatiiva nebyla, což mnohé odradilo od koupě. Opel jako automobilka umřel na nekvalitu, danou převodem výroby do zemí, které nemají automobilovou tradici, jako třeba Slovensko nebo Maďarsko. I když teď se to výrazně zlepšilo, zákaníci už prostě nevěří. Přito co se týká aerodynamiky byl Opel vždy jaksi na výší, jenže prodává designa ne technická data - viz. Kadett E z r. 1984 - cx 0,30 a titul Vůz roku, ale lidi kupovali hezčího Golfa...
Rozbalit vlákno
6
25. 12. 2012 11:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 12. 2012 13:24
Re: R
Trochu predbehol dobu, asi uz mysli na nove male auto vyrabane v spolupraci PSA+GM mozno prave v Trnave.
Problemom Opelu bol manager Lopez a jeho znizovane nakladov pri vyrobe dielov.
25. 12. 2012 15:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 12. 2012 11:21
Re: R
taky jsem začínal na škodárně 120 a je to zkušenost k nezaplacení. Měl jsem ty Š vlastně docela rád, stačilo jet 70tkou mezi městy a měli jste pocit, že fičíte velkou rychlostí, motor byl "krásně" slyšet, různé "vůně" motoru ... no pro kluka jako první auto super. V zimě byl náhon na zadní příjemný ... favorit mne sice velice lákal, ale nakonec i zklamal tím jak plaval.
Dneska jsem ale vděčný za spolehlivá auta (těch hodin řešení závad a korozí bylo....), tyhle "mršky" už mě samozřejmě nelákají.
25. 12. 2012 17:46
Re: R
Calibra měla jen jeden motor? Známej měl dvě a v každé jinej motor. Takže ti nemůžu věřit ani zbytek ;-\
26. 12. 2012 01:55
Re: R
Calibra na nic neumřela, byla superúspěšná a skončila, protože se přestala vyrábět Vectra A, z které vycházela.
Není pravda, že měla jeden motor. Měla jich vždycky několik. Začínala s 2.0i (85 kW) a 2.0 16V (110 kW), později navíc 2.5 V6 (125 kW) a 2.0 Turbo 4x4 (150 kW), dvoulitr 16V potom měl jen 100 kW.
Mimochodem to turbo 4x4 u nás stálo skoro milion, šestiválec něco přes 900 tisíc.
Avatar - Ada je zase tady
25. 12. 2012 10:39
Passat B5.5 variant 4 motion
Dosud asi nejhezci a zaroven nejpraktictejsi a nejkvalitnejsi Passat by si stale jeste nasel sve zakazniky.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - AUDIRS6
25. 12. 2012 11:15
Re: Passat B5.5 variant 4 motion
suuhlas ! :yes:
taky medzikus medzi A4 a A6, s quattrom, solidnou kvalitou, genialnou kazdodennou pouzitelnostou a pomerom cena/uzitkova hodnota - neopakovatelna...
nuz, pani z Wolfsburgu sa potom rozhodli dat motor priecne - a tym vela ludi urcite nepotesili-prave quattro je ta-tam a ten haldex - to uz nieje ono...
25. 12. 2012 19:27
Re: Passat B5.5 variant 4 motion
samozrejme TDI
25. 12. 2012 10:54
Toyota
Toyota Carina, Ford Sierra, Toyota Avensis sedan I. generace, atd ...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
25. 12. 2012 11:08
ak neratam sportove legendy
ako carrera, mustang, e-type, corvette a pod..... tak by som medzi auta ktore povazujem za velmi vydarene zaradil tieto "bezne" auta:

P205 - velmi vydarene auto aj vzhladovo aj praktickostou ked urcite nie nahodne hned po dvoch rokoch vyrob v r 85 uz prekrocilo milionovu hranicu vyrobenych kusov :yes: dodnes sa mi velmi paci

austin mini neskor mini - nadherne auto.... dodnes perfektne prekoumane [odkaz] s koncepciou vsetko vpredu ( male auta tej doby mali motor vzadu ako napr citroen 2CV ) a motorom ulozenym napriec ( netradicne riesenie na tu dobu ) .... sposobil revoluciu
Rozbalit vlákno
4
25. 12. 2012 11:14
Re: ak neratam sportove legendy
Citroën 2CV má motor vzadu ? To jsi popletl. Vzadu měl motor jen ve verzi 2CV Sahara, který měl motory dva, jeden vpředu a jeden vzadu. Nechtěl jsi napsat Renault 4CV ?
Avatar - 3_diamanty
25. 12. 2012 11:18
Re: ak neratam sportove legendy
pravdu mas.... :yes: [odkaz]
Avatar - 3_diamanty
25. 12. 2012 11:18
Re: ak neratam sportove legendy
v sahare zadny motor pohanal zadne kolesa.... predny predne.... ja som to pisal z jedneho clanku o mini a tam pisali ze 2CV mal motor vzadu akosi automaticky som to prehliadol a opisal do svojhp prispevku... mas pravdu klasicky 2CV mal motor samozrejme vpredu... to je tak ked doverujem vsetkym clankom hlavne tym nasim v slovencine ;-)
25. 12. 2012 11:24
Re: ak neratam sportove legendy
ok
25. 12. 2012 11:20
..takových by bylo více...
Lotus Esprit, Opel Astra F (neskutečný dříč nezničitelný) stejně jako Volvo 940, souhlasím s původním éčkovým meďákem i Alfou..dále pak Ford Sierra (dle mého názoru poslední pořádný ford) a Ford Capri,Nissan 280ZX a SX240, Ferrari F355 a 308 a Jaguar XJS....teď přemýšlím jestli jen nevyjmenovávám mé nejoblíbenější kousky:))...každopádně R.I.P. ...chybíte mi!
Rozbalit vlákno
8
Avatar - 3_diamanty
25. 12. 2012 11:26
Re: ..takových by bylo více...
s astrou suhlas..... [odkaz] :yes:

escort tiez nebol zly od forda... potom uz prisli tie podivne focusy.... ;-\

za velmi peknu legendu povazujem staru lanciu delta a hlavne vo verzii integrale... aj ked ona mala skor uspechy na poli sportu ako nejake megapredajne uspechy [odkaz]
25. 12. 2012 11:38
Re: ..takových by bylo více...
no právě a už to jede že...:)...říkal jsem že jich bude víc:))....Lancia?? Ne jen Delta Integrale..ale navíc Fulvia a Stratos...ale takhle bychom se dostali k dlouhému seznamu těch co nám dnes chybí...
Avatar - Ozzman
25. 12. 2012 11:38
Re: ..takových by bylo více...
Lotus Esprit V8 a Ferrari 355 :yes:
Ještě za mě přidím 288GTO

Podle mě nejkrásnější auta vůbec... Co sem v nich najezdil km.. virutálně:D
25. 12. 2012 11:42
Re: ..takových by bylo více...
Ano Ano...Ferrari 288 GTO...nejkrásnější Ferrari ever....neulehčujete mi to....:)
25. 12. 2012 13:16
Re: ..takových by bylo více...
JJ takových by bylo více - Peugeot 205 GTI, Citroen CX, VW Scirocco, VW Golf III, Ford Escort RS, BMW E30 a E39, Opel Calibra, Fiat 131 Mirafiori, Lancia Delta Integrale, Toyota Celica, Honda CRX, Mazda RX7, Nissan 300ZX, Lotus Esprit atd... :yes:
25. 12. 2012 20:06
Re: ..takových by bylo více...
Zapomněl jsem na jednu supersportovní legendu - Porsche 959 :yes:
Avatar - Machy_CZ
27. 12. 2012 11:39
Re: ..takových by bylo více...
Nelze než souhlasit, ještě bych dodal Skyline R34, Toyota Supra mkIV, Mitsu 3000GT či NSX
27. 12. 2012 12:55
Re: ..takových by bylo více...
jo pěkný dodatek, u té Supry bych váhal, Celica byla o dost víc vidět ;-)
Avatar - aproximus
25. 12. 2012 11:42
jakákoli osobní tatra od 87 vejš
:yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Amerika
25. 12. 2012 12:10
Takových aut
je hrozná spousta. Za mě jen namátkově - Peugeot 205 GTI, Renault Mégane RS R26.R, Nissan Primera, Fiat Grande Punto, Ford Puma, Opel Speedster, Fiat Multipla před fl., původní Renault Mégane Scénic, klasický sedan Seat Toledo, Škoda 130RS, Žigulik, Renault Scénic RX4, Peugeot 309 GTI, Renault Clio Williams, Renault Clio Sport V6..... Ale výborné "sváteční" téma :yes:
Rozbalit vlákno
1
25. 12. 2012 17:52
Re: Takových aut
já jsem to pochopil jako auto, které se přestalo vyrábět a to zcela a úplně. Scenic se dělá, Clio se dělá, Toledo se dělá atd at
Avatar - Aladeen
25. 12. 2012 12:15
O 8 rokov
tu určite bude škoda Rapid >:D
Rozbalit vlákno
0
25. 12. 2012 12:20
W140 a E39
Stara S- klasa (91-98) najma verzia S 500 s 5 stupňovým automatom a e39 hociktorá 530 po facelifte (a kto potreboval batoh tak aj v Touringu). Nadčasové, technicky najbližšiie dokonalosti, vo svojej dobe tak veľmi predbehli konkurenciu, že ani dnes by sa nestratili.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Skipper
25. 12. 2012 13:14
Re: W140 a E39
Naprostý souhlas - můj nick mluví za vše. S E39 mám pár tisíc km najeto a co se týče pocitu z jízdy a komfortu, tak je to k nezaplacení. Trojitá těsnění dveří mluví za vše. Bohužel zrovna tyhle auta se začínají dostávat díky své současné nízké ceně do rukou různým tunerům a podobným individuím, případně mlaďochům, kteří chtějí silné auto za pár korun a pak nemají na servis. Pár jsem jich viděl neuvěřitelně zprzněných. Ale to je asi problém každého staršího auta, které za něco stojí.
25. 12. 2012 14:51
Re: W140 a E39
Ja mam na e39 odjazdených pekných pár rokov aj kilometrov (525 TdsT, 520 iat, 530ia, 530da) a úplna spokojnosť. Škoda že to v Mníchove nerobia ako nejakú verziu TOUR ala Skoda, lebo prestup do 530 xda E60 je v kontexte dobovej dokonalosti E39 sklamaním (najma to vnútro je fakt škaredé a neviem mu prísť na chuť - aj keď mám skoro plnú v M pakete). Snáď to napraví F10.
25. 12. 2012 14:53
Re: W140 a E39
Jj...E39 mám taky.Nalítal sem s ní zatím asi 120 tisíc kilometrů a je to zlatý auto.Servis samozřejmě stojí nějakej peníz,ale stojí za to si připlatit.Dokud se nezačně extrémně sypat,tak bude stát u mě pod přístřeškem.
Avatar - Pekelná Micinka
25. 12. 2012 12:21
Padlí
Mě nechybí konkrétní modely, dříve nebo později už by stejně nebyly prodejné. Ale chybí mi celé značky: Plymouth, Oldsmobile, Pontiac, dnes se nabízí už i Saab. A to nemluvím o historických značkách, které skončili už někdy v 50.letech min. století.
Rozbalit vlákno
8
25. 12. 2012 12:49
Re: Padlí
Taký Austin, Panhard alebo Borgward by tiež boli zaujímavé... ;-)
26. 12. 2012 09:56
Re: Padlí
Panhard stále existuje a vyrábí auta, akorát ne osobní, nýbrž vojenské speciály. Značku koupil Auverland v roce 2005.
Avatar - guze
25. 12. 2012 13:35
Re: Padlí
Naprosto s tebou souhlasím, nevim proč by se tyto auta neměla přestat vyrábět, beztak by na dnešní konkurenci už nestačila a aspoň za pár let to budou vzácnější modely a né tuctovky co by se vyráběly např 20, jezdily by všude, možná jsem ten článek blbě pochopil, ale pojmenoval bych ho jinak např. automobilové ikony minulých let, né auta co se neměla přestat vyrábět...taky mi přijde spíš škoda že zanikly celé automobilky, než modely :-)
Avatar - Pekelná Micinka
25. 12. 2012 14:59
Re: Padlí
Tak to se mnou ale nesouhlasíš, resp. já s tebou. Mě některé konkrétní modely chybí, akorát výrobu aut z 60. a 70. let bych dnes neobhájil. Neexistencí značky však nelze uskutečnit ani nové modely - [odkaz]
25. 12. 2012 15:07
Re: Padlí
Také je mi jich (automobilek) nostalgicky líto, ale historie se neptá. Zanikly slabé. Měly mít taková auta, aby byla tak oblíbená a tak dobře se prodávala, že...........
Avatar - guze
25. 12. 2012 18:58
Re: Padlí
Tak to sem tě nepochopil, v prvnim příspěvku napíšeš :"Mě nechybí konkrétní modely" a v druhém naopak "Mě některé konkrétní modely chybí"......?
Avatar - Pekelná Micinka
25. 12. 2012 22:25
Re: Padlí
Jak bych ti to vysvětlil. Mě chybí celé značky, kvůli konkrétním modelům. Není moc značek, u kterých by mě chybělo celé portfolio. Obzvláště modelové řady z 80.let. Mě nechybí Alfa 159, ale Alfa jako značka by mi chyběla. Stejně tak mi nechybí Pontiac Sunbird, ale Catalina ano. Musím však připustit, že většina značek mi chybí pro dnes již historické modely.
Avatar - guze
26. 12. 2012 11:41
Re: Padlí
No, takhle to je lepší :-)
Avatar - 3_diamanty
25. 12. 2012 12:52
legendy
nuz kazdemu sa paci nieco ine ale tieto legendy by v knihe automobilovych legiend urcite nemali chybat:

mercedes SL gullwing:
[odkaz]
jaguae E -type:
[odkaz]
stary ford mustang:
[odkaz]
porsche 911 z 80tych rokov:
[odkaz]
povodny mini cooper:
[odkaz]
aston martin DB4:
[odkaz]
volvo P1800S:
[odkaz]
ferrari 250 GT:
[odkaz]
tvr cerbera:
[odkaz]
stary rolls-royce corniche:
[odkaz]
chevrolet corvette 70 roky:
[odkaz]
Rozbalit vlákno
6
25. 12. 2012 13:00
Re: a další Alfa
[odkaz]

Těch Alf by byla celá řada... GT, GTV, Montreal, ...
Avatar - 3_diamanty
25. 12. 2012 13:02
Re: a další Alfa
presne tak aj lancii bolo kopec peknych

lancia aurelia:
[odkaz]

z francuzov ma zaujal:

renault alpine:
[odkaz]

medzi legendy patri aj:

skoda felicia cabrio:
[odkaz]

tych peknych a skvelych aut je super...

len taliani ich maju tolko zeby som to vypisoval do vecera.... suhlas... alfa ma kopec krasnych aut aj lancia aj ferrari maserati aj lambo ale najdu sa aj fiaty :yes:
25. 12. 2012 13:07
Re: a další Alfa
"Stodesítka" neměla chybu. Pamatuju jak jsem jezdil po soutěžích a na souboje Hubáček vs. 130RS.
Avatar - 3_diamanty
25. 12. 2012 13:10
Re: a další Alfa
skoda mala kedysi velmi pekne auta a aj 1000MB je uz dnes legenda a dizajnova lahodka:
[odkaz]

mal som tu cest sa v nej viest ako male dieta .. samozrejme si uz nic z jazdy nepamatam... co by som dal za to dnes sa s nou previest....
25. 12. 2012 22:40
Re: a další Alfa
Podľa mňa, je jednou z kardinálnych chýb firmy Nissan, že prestal vyrábať auto Nissan Almera. Toľko spokojných zákazníkov v Európe, a také opovrhnutie trhom. To sa fakt často nestáva.
26. 12. 2012 00:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Skipper
25. 12. 2012 13:26
159 a 166
Tak otázka ani tak nezní, které auto je nejlepší - každé se musí přestat jednoho dne vyrábět, protože jednoduše zastará. Chyba je přestat vyrábět, když auto nemá nástupce. A to je případ Alfy 159 a 166. Bohužel.
Rozbalit vlákno
0
25. 12. 2012 13:40
Nikdy nezapomenu.....
s nostalgií také na své první auto v 18ti letech. Citroën 11 BL traction avant. [odkaz] [odkaz] +videa. Na svojí dobu velmi pokrokové (samonosná karosérie, nezávislé odpružení torzními tyčemi), vyráběné 23 let, pro své nadprůměrné jízdní vlastnosti oblíbené gangstery ( a pak i fr.policií).

Tehdy jediná omluva pro Citroën byla, že tuto tzv. gangsterlimuzínu nahradila také famózní DS.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Pekelná Micinka
25. 12. 2012 15:01
Re: Nikdy nezapomenu.....
Wow. Takovéhle auto jako své první, měl u nás málokdo.
25. 12. 2012 15:10
Re: Nikdy nezapomenu.....
Dík. Auta jsem žral od malička a i o hodně víc než teď.

Šel jsem na kolej a poblíž stál normálně na ulici s cedulkou "na prodej" za oknem. Do té doby, než byl můj, jsem skoro nepřijímal potravu. :-)
25. 12. 2012 21:01
Re: Nikdy nezapomenu.....
Dnes už je to krásný veterán - pokud teda neskončil na vrakovišti...
25. 12. 2012 16:37
Za mně
a) Toyota 2000 GT

b) VW Golf GTI 1.gen

c) BMW 3 E30 (M 3)

d) Lotus Esprit V8

e) Honda NSX

f) 205 GTI

g) Renault 5 GT

h) Toyota Celica
Rozbalit vlákno
0
25. 12. 2012 16:37
Za mně
a) Toyota 2000 GT

b) VW Golf GTI 1.gen

c) BMW 3 E30 (M 3)

d) Lotus Esprit V8

e) Honda NSX

f) 205 GTI

g) Renault 5 GT

h) Toyota Celica
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
25. 12. 2012 16:42
Re: Za mně
:yes:

ferrari testarossa, lamborghini countach, maserati chibli, citroen XM, saab 9000 turbo, prva mazda MX 5 miata, ach jaj zlate casy
:yes:
Avatar - šmoula nešika
25. 12. 2012 16:56
Re: Za mně
i) VW Golf IV 1.9 TDI a 1.8 T

j) Aston Martin DB5

k) Škoda Fabia I

l) Saab 9-5

m) Rolls-Royce Silver Shadow

n) původní Mini Cooper

...
25. 12. 2012 17:12
Re: Za mně
Vím, že budu za vyvrhel, ale Golf IV v dehtu? Tu 1.8 T chápu, to je i dnes chválený motor, mohla ho mít i Octavia I.gen.
Avatar - šmoula nešika
25. 12. 2012 17:26
Re: Za mně
Tak 1.9 TDI jsem tam dal kvůli Adovi a jiným dieselovým maniakům. :-)

Edit: Pardon, Ada má rád 2.0 TDI 16V PD (zabijácká verze)
Avatar - šmoula nešika
25. 12. 2012 17:28
Re: Za mně
OI měla 1.8T. Bylo i v er-esu.
25. 12. 2012 17:00
alfa a tatra
za mne alfa romeo gtv V6 3.0 alebo 3.2l a tatra 603 (za design)este ma napadla tatra mtx v8
Rozbalit vlákno
0
Avatar - PeterLuk
25. 12. 2012 17:36
Podľa mňa
Lotus Esprit

Alfa Romeo 159 a hlavne Brera a Spider

Starý Mercedes S-klasse (či jeho predchodca, taký ten hranatý, neviem ako sa volal)+ten čo napísal pán Beránek, najkrajšie Mercedesy, mne by vôbec nevadilo keby Mercedes robil stále takéto hranaté autá, kam sa hrabú dnešné Mercedesy...

VW Passat B3/B4

Tatrovky

Žigulík - stará dobrá klasika, aspoň sa ešte vyrába Niva.

Lamborghini Countach - Aventador naň nemá.

A ešte veľa ďalších...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
25. 12. 2012 18:04
Re: Podľa mňa
suhlas pisem to hned vyssie ..... countach radim k legendam skvelej autmobilovej doby :yes:

S-ko myslis toto [odkaz] :yes: to bol riadny medved a vydareny aj ked tazky :yes:

brera bola fajn.... spider tiez, alfa 155 mala tiez svoje caro alebo aj kupe zagato bolo zaujimave: [odkaz] :yes: taliani mali kedysi skutocne vydarene a zaujimave auta.. kde ze su tie casy

tatra 613 :yes: - jednoznacna legenda suhlas :yes:

medak sa nastastie opat vracia k hranam - nove cecko je hranatejsie ako stare a aj Ecko a aj SUV su hranate, rovnako ako aj kupatka slk a pod........ medaku hrany sedia suhlas :yes:
25. 12. 2012 18:13
Re: Podľa mňa
Legenda své doby to byla, ale na Miuru nemá.
25. 12. 2012 18:07
Re: Podľa mňa
Tu Nivu bych se zavřenýma očima kvůli schopnostem pochopil, ale to je z ruské produkce tak všechno.
Avatar - BruceWayne
25. 12. 2012 18:19
Takových je
v kromě MB 124, tak Renault Alpine, Matra Simca Bagheera a třeba i MG Rover, v USA to je skoro vš, protože mají svoji "dominanci" v genech :yes: Ta Škochtle 110R-130 a RR je asi omyl :-!
Rozbalit vlákno
0
25. 12. 2012 19:12
No tak když jsou ty svátky.
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
25. 12. 2012 21:17
Re: No tak když jsou ty svátky.
Ale fuj :-) Já jsem fanda všech druhů tohoto:
[odkaz]
25. 12. 2012 19:27
Alfa Romeo
Alfa Romeo 159 je hodně dobré auto, sám jednu mám, takže to musím vědět. Těžko se k ní hledá alternativa, ale pokud mám říct pravdu, mnohem víc je mi líto, že se přestala vyrábět Alfetta GTV, hlavně GTV-6 a taky ten úžasnej šestiválec, který navrhl Giuseppe Busso. Škoda že se už nevyrábí a ti idioti ho nahradili V6kou od GM, která je hrozná. To je asi taky největší důvod, proč 159 neměla očekávaný úspěch, jediné dobré motory v ní byly diesely (ať se jdou idioti se svými TDI zahrabat, na JTD nemaj ani náhodou), a 1750 TBI přišla už moc pozdě, což je škoda. Ceny byly samozřejmně taky dost nadsazené, ale zpátky k GTV-6. To auto bylo ve své době strašné. Opravdu příšerné. Rychle rezlo, ani jako nové pořádně nefungovalo, špatně se v něm sedělo, špatně se v něm řadilo, brzdy moc nefungovaly, elektronika taky ne a zatékalo do něj, ale i přes to, je to asi to nejlepší auto, které jsem kdy řídil, protože když už jede a zrovna všechno funguje, ten pocit se nedá popsat... ale v žádném jiném autě a už vůbec ne v autech dnešních ho nezažijete... A ten zvuk toho motoru, vzhled toho auta... zkrátka kdo v něm neměl možnost jet, nepochopí to. Já ale chápu, že na dnešním trhu není pro auto, jako je Alfetta GTV místo, dneska si už skoro nikdo nekoupí za šílený peníze auto, které je pro běžné užití naprosto nepoužitelné, toho motoru je mi ale líto, protože ve 164 byl rovněž úžasnej. Dostal nové a lepší sání, byla to sice předokolka, ale jezdila výborně, dala se normálně používat, bylo v ní hodně místa a narozdíl od Alfetty opravdu fungovala... zase škoda, že řada 164 a 166 nemá následovníka. Ale ona ho vlastně má, je jím 159. To je právě ten další problém 159, lidi jí vidí jako následovníka 156, což ona možná marketingově je, reálně ale ani náhodou. Doufám jen, že dostane brzo nástupce.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Johny.Rico
25. 12. 2012 19:30
Starý Skyline a NSX
Tohle jsou auta, na nic si nehrajou, žádný pozér, prostě super auto. No, škoda. Bez pokroku by to ale nešlo.
Rozbalit vlákno
2
25. 12. 2012 21:08
Re: Starý Skyline a NSX
Skyline byl super technicky, ale k nesmrtelnosti mu chyběl lepší design. Zato NSX, to je úžasné auto. Vzhledově podobné Ferrari, hliníková karoserie, skvělý zvuk. Škoda jí, ta nová, kterou plánují už nebude rozhodně lepší.
Avatar - Machy_CZ
27. 12. 2012 11:54
Re: Starý Skyline a NSX
:yes:
Avatar - Stejsn
25. 12. 2012 19:34
Za mě FIAT TIPO,
přestože jsem měl jen dvě Tempry. Úžasně přátelská auta. :yes:
Rozbalit vlákno
0
25. 12. 2012 20:03
Felda a Peugeot 205
Felda, ale s pozinkem a Peugeot 205 ať už s nezničitelným dieslem nebo GTI.
Rozbalit vlákno
7
25. 12. 2012 21:43
Re: Felda a Peugeot 205
Felda mi tedy rozhodně nechybí, jízdní vlastnosti rozteklého másla, bídná antikorozní ochrana, pohodlí obrněného transportéru. Ano, má robustní motor 1.3 MPi, ale to je všechno. 205 legenda je, a to mi francouzská auta nikdy k srdci nepřirostla, jen můj názor.
26. 12. 2012 08:08
Re: Felda a Peugeot 205
Ano, Peugeot 205 GTI je legenda a jezdila parádně. Měl jsem tu čest si s tímhle kouskem (motor 1.9) zajezdit, prostě paráda :yes:
26. 12. 2012 13:51
Re: Felda a Peugeot 205
Pravdu díš, projížďku s 205 GTI bych si taky ujít nenechal. To auto je rychlé vlastně s jakýmkoli motorem, teď se Peugeot začíná k řidičsky zajímavým autům vracet, budiž za to pochválen.
26. 12. 2012 14:52
Re: Felda a Peugeot 205
Jo popravdě to byl jeden z důvodů proč jsem šel (po autobusu C4GP) do P5008. MPV s motorem 1.6THP a také jezdí moc pěkně. Přemýšlím dokonce o nějakém malém "na hraní" za pár peněz a koukal jsem právě po 205, 206 nebo 309 GTI ;-)
26. 12. 2012 15:32
Re: Felda a Peugeot 205
Doporučuju jakoukoliv 205, (snad kromě dieselu, který bude těžký na předek) nebo 306 GTI. 206 je hezké, ale ne moc dobré auto, jízdně nestojí za moc. Ta 309 GTI bude asi taky dobrá.
26. 12. 2012 18:39
Re: Felda a Peugeot 205
Ani diesel není ve 205 na předek těžký, díky umístění a naklonění motoru poměrně hodně dozadu. Téměř nepostřehnutelný a zanedbatelný rozdíl v chování proti malému benzínu, v porovnání s verzí 1.9 GTI je to stejné.
26. 12. 2012 21:06
Re: Felda a Peugeot 205
Upřímně, pokud budu uvažovat o 205, tak jen o GTI nebo CTI. No uvidíme ;-)
25. 12. 2012 21:54
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
25. 12. 2012 22:17
Re: to su teda
Vaše reakce svědčí akorát o jednom, vy vážený, nemáte rád auta, vaše reakce o "cikánském Mercedesu" budiž toho důkazem.
26. 12. 2012 01:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 12. 2012 22:43
to su teda
dnes 22:40 ladlen
Podľa mňa, je jednou z kardinálnych chýb firmy Nissan, že prestal vyrábať auto Nissan Almera. Toľko spokojných zákazníkov v Európe, a také opovrhnutie trhom. To sa fakt často nestáva.
Rozbalit vlákno
0
26. 12. 2012 00:10
naše český auta
nikdy se neměla přestat vyrábět Tatra 613 a Tatra 700 to byly naprosto bezvadný vozy.Když si dneska sjedu s T613 V8 3.6 tak je to naprosto luxus,a Škodovka 110R a 130 Rapid taky suprový káry,ty by taky mohli vyrábět dál,třeba jen drobný inovace ale vzhled nechat stejnej
Rozbalit vlákno
8
Avatar - euro89
26. 12. 2012 01:14
Re: naše český auta
To myslíš vážně? Původní T613 ("chromka") je sice krásná, ale co ta technika a interiér? Volant ze "stopětky" v luxusní limuzíně? 8-s Vždyť to auto bylo po stránce techniky zastaralý už když poprvé opustilo brány továrny. O Tatře T700 ani nemluvně, ta v kontrastu s např. BMW E38 vypadla opravdu jako nějaká parodie na luxusní auta z východního bloku. Čeští rádobypatrioti si to asi nepřiznají, ale po roce 1948 jsme nevyrobili jediný auto, který by bylo opravdu kvalitní, vyspělý a konkurence schopný.
26. 12. 2012 03:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Pekelná Micinka
26. 12. 2012 12:16
Re: naše český auta
No jo no. Auta nebyla pro komunistu prioritou. Za to s kolejovými vozidly jsme si to vynahradili. Problém však je, že jsme mohli zvládnout oboje.
26. 12. 2012 13:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 12. 2012 13:40
Re: naše český auta
Co vím, tak Felicia by se prodávala i v USA, jenže tam ji chtěli s automatem a z rozhodnutí hloupých soudruhů z toho sešlo, neb automat označili za výdobytek kapitalismu, do očí bijící hloupost, bohužel.
26. 12. 2012 13:40
Re: naše český auta
Co vím, tak Felicia by se prodávala i v USA, jenže tam ji chtěli s automatem a z rozhodnutí hloupých soudruhů z toho sešlo, neb automat označili za výdobytek kapitalismu, do očí bijící hloupost, bohužel.
26. 12. 2012 13:43
Re: naše český auta
To,že Ti dvouramenný volant připomíná Š105 je Tvůj problém,ze škodovky skutečně není.A o té zastaralé technice T613 bych se rád něco dozvěděl.Jestli máš na mysli např.karosérii s odstupňovanou tuhostí nebo kotoučové brzdy na všech kolech s větranými kotouči a kompletním zdvojeným ovládáním(při poruše brzdí vždy všechna kola). Nebo přední zavěšení McPhaerson ve spojení s přesným hřebenovým řízením s vysoko uloženou (bezpečně) převodovkou a deformovatelným hřídelem volantu a jedinečné uložení motoru nad zadní nápravou. Či snad vzduchem chlazený osmiválec se dvěma vačkovými hřídeli pro každou řadu válců a s velmi plochou křivkou točivého momentu. Ve výčtu kladů by se dalo pokračovat.Kriticky je třeba se zmínit o vybavení a provedení některých částí interiéru kromě neskutečně pohodlných sedadel a hodnotné výplně dveří. Na závěr bych připomenul,že konkurence schopných a povedených vozů své třídy byla po roce 1948 většina.
26. 12. 2012 13:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - euro89
26. 12. 2012 01:05
Ehm...
Š 110 R? 159? To myslíte vážně??? 8-s Na škodovce nevidím vůbec nic vyjímečného a Alfa Romeo 159 je sice krásná, ale to je tak všechno. Přední náhon, velká hmotnost a s vyjímkou 1750TBi žádný dobrý italský motor z ní dělají pouze průměr a v měřítku Alfy spíše podprůměr. Z redakčního výběru můžu souhlasit jedině s MB W124, ale pouze ve verzi E500. :yes: Jinak bych do seznamu přidal Lancii Deltu HF Integrale (+ všechny Lancie vyrobené před pohlcením značky Fiatem), Alfu Romeo 75 a Giuliettu ze 70. let, Fiat 130 Coupe, BMW řady E3, E12, E21, E23 a E24, MB W116, Peugeot 604 a 505, Rover P5, Toyota Camry (ta z první poloviny 90. let), Opely řady KAD, Ford Granada (první generace), Datsun Skyline (1972)... Noo, když tak nad tím přemýšlím, tak se neměla přestat vyrábět většina evropských a japonských aut vyrobených do přelomu 80. a 90. let, protože tehdy auta přestala být poctivá a začaly se měnit na běžný spotřební zboží spolehlivý tak po dobu záruky. :-! :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - LEGOPARK
26. 12. 2012 10:14
Pontiac, Renault, Peugeot, BMW, Fiat a Tatra
1. Pontiac Firebird TransAm 80's
2. Renault 5
3. Peugeot 205
4. BMW 850i
5. Fiat UNO 80's

6. Tatra 603
7. Tatra 613
Rozbalit vlákno
0
28. 12. 2012 02:21
Zamrzlá severská hvězda
Musím se přiznat, že až na tu W124 jste mě svým výběrem docela překvapili a teď nemyslím nijak pozitivně.

Za mě jedině Saab 900 Turbo. Které jiné auto začátkem 80.let mělo čtyřválcový dvoulitr o výkonu 175 koní a i dnešní poměry slušné zrychlení z 0 na 100 kolem 8 vteřin?
Nemluvě o další kupě inovací, která teprve dnes pokládáme v běžných autech za standard. (Kromě dvouokruhových brzd mluvím o vyhřívaných sedačkách, aktivní konzole pedálů, aktivní hlavové opěrce. Už při uvedení na trh v roce 1979 to byl první vůz na světě vybaven zpětnými zrcátky eliminující slepý úhel. Věc, kterou neměla ani poslední vyrobená Felicie v Ultra SafetyCool Line výbavě. Škoda, že tyto zásluhy nebyly nikdy ze strany mas doceněny.

Kdyby zlí páni z GM tuto severskou, onehdy zářící hvězdu nezařízli,
mohli jsme se dočkat i dalších inovací, jako třeba motoru s proměnnou kompresí nebo palubního systému IQon postaveném na Androidu. [odkaz]

Ale jak už to v životě bývá, dobří umírají, ti ostatní zůstávají...

:yes: SAAB :yes:
Rozbalit vlákno
1
28. 12. 2012 13:43
Re: Zamrzlá severská hvězda
mas pravdu, saaby som vzdy miloval
yes "Save Saab stuff" !

za mna ako stareho nissanistu by som povazoval velky hriech prestat vyrabat primeru
P10 (1990-1995) .... viacprvkové zavesenie prednej nápravy
P11 (1995-2002) .... posledny facelit s 2.0l benzinom by som bral VSETKYMI DVACIATIMI!!!
presne povedane 2,0 i 16V GT (110 kW),
zážihový radový štvorvalec, šestnásťventilový rozvod DOHC, viacbodové elektronické vstrekovanie paliva.

P12 .... NEKUPOVAT !!!!

"S láskou v srdci spomínate na Almeru, či Primeru" :-)

Ako som niekde na nete cital : "Primera a Almera patrili svojho času medzi špičku, dobre sa predávali a robili značke meno. A potom, z čista jasna, prišiel Nissan s nápadom urobiť za všetkým hrubú čiaru a ponúkať autá čudesných tvarov a komplikovaných mien. Konzervatívnych klientov poslali k vode a sústredili sa na umelcov, kreatívnych ľudí, sprejerov a usudzujúc podľa niektorých modelov aj na voľnomyšlienkarov páchnucich po marihuane. "

tu je link na rozhovor so sefom nissanu, nechapem preco popri almere a primere nespustili Kaskaja?! Na obludu typu JUKE sa mohli vykaslat
[odkaz]

PS: aj ked v rodine mame "Kackaja" 1,6l benzin, r.2008 a zatial funguje bez problemov
28. 12. 2012 10:56
110R - nadcasove auto
110R bylo proste nadcasove auto, souhlasim s autorem, trochu nostalgie je potreba...., alre rad se k tomuto modelu vzdy budu vracet...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - ZaklinacTristan
28. 12. 2012 16:28
Mazda Xedos 6/9
Jednoznacne by som spomenul aj Xedos. Na svoju dobu nevidane riesenia, vynikajuce jazdne vlastnosti a nadherny dizajn, ktory nezostarol dodnes.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
2. 1. 2013 23:06
BMW 850i
To auto vypadá moderně ještě teď, vůbec nezestárlo.
Rozbalit vlákno
0
7. 5. 2013 15:39
V O L K S W A G E N G O L F M K . 1
Autíčko historického významu. Legenda co stále získává příznivce. Auto 20. století podle Top Gearu....
Neznám auto, které by bylo víc přínosné evropskému motorismu.
Rozbalit vlákno
0