Ako dospel mercedes k označeniu CLA? Je to "C leicht A" - teda odľahčené Céčko skombinované s Áčkom? Podobne ako SLK - sport, leicht, kurz - bez K je to "len" SL, teda sport, leicht, ale vôbec nie kurz.
Myslím, že Mercedes v tom má poriadny hokej.
CL uz skonci s bude S coupe a CLS a CLA su stvordveraky teda nie uplne prave kupatka.... ale asi mas pravdu .... to C bude mat nieco spolocne so slovom coupe
ano mercedes v tom zacina mat uz poriadny hokej a ja ako fanda medaku pomaly tiez uz zacinam v tom mat riadny chaos... neviem co tymito oznaceniami medak sleduje ale prijal by som nejake jednotne oznacenia ... clovek sa v tych medakoch uz nevyzna vobec: A, B, C ( C coupe ) E ( E coupe ) S G GL GLK, ML, SL, SLK, CL, CLS ( CLS shootingbrake ), SLR, teraz CLA a boh vie co este pride...
este treba povedat ze nazov CL skonci a pride S coupe po vzore C coupe a E coupe......
bmw ale ide tou istou zahadnou a nepochopitelnou cestou kedze mame radu 1 vznikne rada 2 mame radu 3 od nej pride cupe s oznacenim rada 4 potom mamae radu 5 potom radu 6 potom su tu rozne gran copue, 5GT od rady 5 a pod a bohvie coho sa este dozijeme.... chaos maju aj v BMW uz ... mozno este vacsi.... som zvedavy kam to az zajde ;-)
Označování modelů u BMW mi nepřijde jako takovej zmatek. S roustoucím číslem roste velikost, nebo spíš "exkluzivita" modelu. Například je jasný že 5er je větší než 1er a 3er, ale 6er rozhodně větší není, za to o trochu exkluzivnější. A GT, Grancoupe apod. jsou jen karosářský varianty jednotlivých řad. Je toho hodně, ale logicky člověk přijde na to, kde v portfoliu daný model leží. O to větší zmatek je v označování motorů.
M3 uz nebude ale bude rada 4.... to je trosku divne nie? podla mna chaos
medak sa uz aspon v tomto poucil a miesto niekdajsieho CLK-acka ma uz E coupe a tak podobne aj C coupe a miesto CL prisde S coupe ziadne CL uz nebude ..... jasne logicke prehladne parada medak palec hore za toto...
ale coupe od BMW 3 sa ma volat BMW 4? chaos nie? zmizne legendarne oznacenie M3? to ma byt akoze kupatko od trojky mat nazov M4? podla mna chaos...
v oznacovani motorov je bmw uplne mimo uz 30 rokov - nemci si to radi komplikuju
Hlavne ked uz oznacenie u BMW nehovori nic o motore, 328 uz nie je trojkova rada s 2,8 sestvalcom...inak, v clanku su uvedene tie motory ako "patnactistovky"...bud zabudam cesky alebo stracam prehlad, ale nie su to nahodou stvorvalce 1,8 naladene na rozne vykony? :-O
Je to vlastně jen o tom, že vyšší číslo je vyšší výkon. Třeba jednička má prakticky jen dvě velikosti motorů 1,6 a 2,0(pokud nepočítám M135i), ale asi tisíc výkonových variant a proto tenhle zmatek - např. 114i, 116i a 118i jsou 1,6 a 116d, 120d, 125d a 120i jsou dvoulitry. Svým způsobem to dává smysl, ale když to člověk potká tak z tohm čísla nic nezjistí.
V případě řady 4 je to stejně jako s řadou 6. 6er vychází z řady 5, která nabízí jen sedan a kombi. Od nich odvozené kupé/kabrio/grancoupé, které jsou karosářsky exkluzivnější, si vyžadují vyšší místo v hierarchii značky. Tedy 3er tvoří karosářský základ a 4er je něco navíc. Řada 4 nebude jen kupé, ale i grancoupé tudíž to bude naprosto paralelní systém jako u řad 5 a 6 a 1 a 2.
A M3 nezmizí - bude to prostě jen M4 se čtyřma dveřma.
Je to prostě tak jak jsem psal prve - čím vyšší forma tím vyšší číslo.