PR
Adam Novák
0
...Cadillac, pokud je to FAKE popř. kdybych chtěl dostupnější auto, tak volím ten nákladní Chevrolet 😄
Přejít do diskuze
Co se týká karosérie, to je asi to jediné, co na tomhle autě bývá vždycky poměrně zachovalé.
Je z nerezové oceli, lepší materiál neexistuje. Kdyby byl z hliníku, dávno by byl sežraný a doslova zpráchnivělý. Jednoho celohliníkového veterána jsem měl, raději jsem ho prodal, dělat cokoliv se starým sežraným hliníkem je mnohem složitější a dražší než řešit zrezlé klasické auto.
Podle Wikipedie se vyráběl/vyrábí dále nějaká omezená série (20ks/rok), má to jiný motor a chystají el. verzi na r. 2013. Pro mě ovšem zklamání, že je ocelový, do teď jsem žil v iluzi, že karoserie je hliníková. A podle toho co píší dál, usuzuji, že by zřejmě přišla renovace na pár milionů - protože nelakovaná nerezová ocel.
Velký humbuk a nic. Celý, tehdy ambiciózní, projekt byl vlastně takový klasický tunel "po česku". Už v době vzniku nebylo auto vyráběno z poctivých materiálů a technologiemi, které by odpovídaly prodejní ceně. Proto kusy, které se dochovaly, vypadají většinou takhle nebo ještě hůř. (Viděl jsem tři na vlastní oči, tenhle nepočítám.)
To bude, ale pak je otázka, jestli nekoupit DeLorean rovnou v nějakém zachovalejším stavu a moci s ním z fleku jezdit.
S veteránem je možno jít někam, neboť vláda podporovaná různými lobistickými skupinami dělá vše proto, aby youngtimerům nebo veteránům maximálně zkomplikovala život.
Většinou nemá význam opravovat - renovovat jenom něco. Zpravidla se provádí renovace kompletní, do posledního šroubku, potom má veterán plnohodnotnou cenu. Co já vím, tak na +/- mega to začíná prakticky u každého auta, když to má být na 100% do stavu nové věci. Jsou ale auta a je jich možná i většina, kde se to vlastně vůbec nevyplácí, cena renovace je vyšší než prodejní cena zrestaurovaného vozu po ní.
Jistě že ale bude výrazný rozdíl ceny renovace Ferrari 250 GTO u Ferrari classiche proti byť také prvotřídní práci třeba na Aeru 500 u někoho v ČR. Třeba u Štangla ve Veteran car s.r.o.
Jsou ale pacienti, kteří do toho jdou i přesto. Prostě to chtějí mít.
Jistě že ale bude výrazný rozdíl ceny renovace Ferrari 250 GTO u Ferrari classiche proti byť také prvotřídní práci třeba na Aeru 500 u někoho v ČR. Třeba u Štangla ve Veteran car s.r.o.
Jsou ale pacienti, kteří do toho jdou i přesto. Prostě to chtějí mít.
Pokud je vůz technicky v pořádku, tak si myslím že renovac einteriéru půl mega stát nebude. I když je pravdou že ani nové de loreany technicky v pořádku nebyly. Ale stále si myslím že ten vůz po renovaci bude mít cenu kolem milionu i více...