Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nový Datsun za 60 tisíc bude sdílet s Ladou pouze platformu

64 komentářů

Gilgit
Pane spící Dragoune, opsal jste z Automotive News Europe jednu nepresnost týkající se budoucího výrobního programu firmy AvtoVAZ. Schválne jestli poznáte jakou?
Gilgit
Tato nízká cena okolo 60.000 korun je samozrejme nereálná. Carlos Ghosn sice nekde neco prohlásil o Datsunu za 2.300 Euro, ale nemohl tím mít na mysli tento model, spís nejaký extralevný Datsun pro Indii na zpusob Tata Nano. A ted zapneme mozek: Ruský Datsun bude na bázi platformy vozy Lada Granta (2190), coz je modernizovaná platforma Kaliny. Lada Granta dnes v Rusku v základní verzi stojí 259.000 rublu, podle aktuálního kurzu necelých 162.000 korun. Nissan jiste nechce, aby byl ruský Datsun horsí nez Granta. Takze cena 60.000 korun, coz není ani polovina základní ceny Granty, je kompletní nesmysl. Pro ctenáre, kterí mne kritizují za kritiku nekterých clánku na této stránce: Nectete mé príspveky a nechte se dál oblbovat Autem.cz, kdyz se Vám to tak líbí. Pro pana spícího Dragouna: Zacnete se konecne chovat jako novinár a i pri míchání informací z ruzných médií pouzívejte mozek. Bylo by dobre, kdybyste tento nesmysl opravil.
NUMI
Se chová jako novinář, uvádí nepřesnosti (co neví, to domyslí) a píše to, co lidi budou číst... >😁
Koho zajímá pravda, tu dnes už chce číst málokdo...
pogo26
Nejhorší na tom je fakt, že tyto bláboly jen ten, kdo je trochu v obraze. U redaktorů Auto.cz mám pocit, že ani primárně nejde o to zaujmout za každou cenu, ale spíš o neschopnost.
Gilgit
Taky si myslím. Pro schopného novináre by bylo tezké se pretvarovat a plácat tady nesmysly. Vetsine ctenáru to ale zrejme nevadí.
Avatar - euro89
euro89
Když se řekne Datsun, vybavím si jedny z nejlepší aut, které kdy japonci vyrobili. A oni chtějí jméno, které v minulosti nesly legendy jako Skyline, 240K GT nebo 240Z použít pro low-end??! 8-s :no: :no:
Gilgit
To je fakt, Datsun 240Z je legenda. Ale existovaly samozrejme i malé a levné Datsuny. Na high-end má Nissan (bohuzel?) jiz znacku Infiniti.
augustin
Viem, ze to trochu patri inde, ale tento clanok ma prekvapil...uz oficialne sa hovori o Rapidu ako o prepadaku [odkaz] kto by sa divil >😁
ericn
Nediv se, za tu cenu prostě je 😉 btw příště to napiš jako OT.
Avatar - petrumr
petrumr
nevím, nebudu kupovat, ale odkdy se prodává?
Vencator
Pokud to rika sama Skoda auto.. tak je asi celkem jedno od kdy se prodava. Myslim ze ani CityGo nemelo tak spatne vysledky vuci jejich planu. S tim ze snizili naklady na servisovani aut o X procent, nevim kolik presne, jim to moc nepomaha. Automobilky cekaji dalsi pruser na kontinentu, tak to je, a u Skody je to momentalne Rapid, kdy vyroba prevysuje poptavku a jak jiste vis to ekonomicky vyhodny opravdu neni. Obzvlast drzet auta "na dvorku"...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Škoda auto neříká nic.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
vitaj 😄

rapid neprekvapil...... malo muziky za vela penazi..... klasicky koncern - navyse motoricky opat na chvoste v triede 😉
Avatar - 4hill
4hill
Zvláštní..pokud se jedná o Korejce tak do nekonečna omýláš že se teprve rozjíždí ale u Rapida víš od začátku že je to jasný propadák...Kdyby ses dokázal oprostit od tvé nenávisti k určitým značkám tak by to možná dalo občas smysl.. :no:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Rapid se přece teprve rozjíždí, ne?
BeranK
Koukám, že máš dáreček na vánoce -. dost ubohý, ale co se od tebe a tobě podobných dá čekat.

Psát o propadáku po čtyřech měsících výroby může jenom bulvár, nicméně vidím, že zakomplexovaným jedincům, jako seš ty a tobě podobní (Topper) to udělalo neskutečnou radost.

Jestli budeš mít tu odvahu sem ještě nějakej ten měsíc psát, tak já mám setsakra dobrou paměť a připomenu ti to stejně , jako tvé další bláboly.
augustin
A o akych mojich blaboloch mluvis? Mozes mi ich pripomenut? Ja sa netesim zo ziadneho neuspechu akejkolvek znacky, ale Skoda (mimochodom oktavia bola vzdy u mna jednym z favoritov kupy) si musi uvedomit, ze ludia uz zacinaju rozmyslat a pocitat.
Gilgit
Psát o Rapidu jako propadáku je samozrejme nesmysl. Ale ches vyloucit, ze Rapid zatím na ceském trhu nesplnil ocekávání výrobce? To není kritika Rapidu ani Skody, jen vecná otázka.
Gilgit
Autora clánku Alese Sleepera Dragouna jsem prostrednictvím soukromé zprávy na jeho nick Sleeper informoval o zásadní chybe v souvislosti s cenou budoucího ruského Datsunu a pozádal o opravu. Uvidíme, zda bude clánek opraven nebo zda se ukáze, ze redakce na ctenáre kasle.
BeranK
Člověče, nebyl jsme tady sám, kdo ti so tady psal - kašli na Sleepera a napiš svůj názor (včetně odkazu). Takhle mám pocit, že trpíš nějakým komplexem z novinářů. JKa píšou a co písšou každej normální člověk ví a umí si to přebrat. Tvoje neustálé upozorňování na jejich chyby tady už začíná být stejně pitoumoučké, jako jejich povrchnost a lajdáctví....

Stačilo napsat to, co jsi napsal v 10:43.

Mohu tě obezpečit, že dragoun tě má těžce na háku, dost bych se divil, kdyby něco opravoval a zítra to bude stejně jedno......
augustin
Ty mas dnes nejaky zly den 😉
Gilgit
Já vím, más pravdu, ale presto se snazím docílit zmeny. Tentokrát jsem se o to konkrétne pokusil prímým upozornením Dragouna a jednoho dalsího redaktora. To, ze mne má Dragoun tezce na háku, to vidím sám. Ale mozná, ze tento clánek vezmu a pujdu s tím nekam dál do vydavatelství (nad úroven Auto.cz) a treba i do zahranicní centrály. Ne, ze bych si delal iluze, ze zmením svet, ale treba tím nekomu v Auto.cz trochu znepríjemním zivot. Kdyby se nad sebou nekdo ze soudtruhu redaktoru musel trochu zamyslet, tak by to jiz byl úspech. Ta chyba je totiz tak závazná a pritom tak hloupá a ukazující, ze autor se ani nesnazí myslet, ze by se to hodilo jako exemplární prípad. Jinak komplexem z novináru netrpím, naopak, existuje dost dobrých novináru. Jenom nemám rád blbost.
Zolda
Pane G., ani se nedivím, že Vám nejen autor, ale ani ostatní nereagují , kritizovat umí každý ....myslím, že Vy spekulujete víc než samotný autor,který zde správně uvádí zdroj ze kterého čerpal, máte nějak svá tvrzení podložena? Schválně jak byste se se zadaným tématem (zdroj: [odkaz] ) popral Vy?
Zolda
A ještě dodatek: Kalina a Granta je prakticky jedno a totéž auto, liší se pouze vzhledem. A o Kalině 2 (2192 a 2194) ([odkaz] jste už slyšel?
Gilgit
Nejdrív odpoved na druhou/hé otázku/ky. Ano, Kalina a Granta je prakticky jedno a totéz auto. Platforma Granty je modernizovaná platforma Kaliny. AvtoVAZ sám pouzívá formulaci, ze vozy Datsun budou na platforme Granta (2190), a tak ji pouzívám taky. Kdyz se rekne ze je to platforma Kaliny, je to také správne.

Ano, o Kaline 2 (2192 a 2194) jsem slysel. Je to restyling, nebo chcete-li druhá generace Kaliny. Poprvé oficiálne predstavena na moskevském autosalonu v srpnu 2012. Výroba soucasných verzí Kaliny má být ukoncena v breznu 2013, sériová výroba Kaliny 2 má zacít v dubnu 2013. Podle aktuálního plánu má být v roce 2013 vyrobeno priblizne 70.000 kusu Kaliny 2.
Zolda
Kalina 2 není druhá generace, ale stále pouze modernizovaná Kalina, stejně jako Granta. Nepleťte si, prosím, pojmy "nová generace" a Vámi zmíněný "restyling", což je vpodstatě totéž co "facelift". Je třeba vnímat rozdíly. O ceně z Kaliny 2 (nebo Granty, technicky je to opravdu jedno) vzešlého Datsunu tu můžeme spekulovat dlouhé hodiny a hodiny. Autor se opírá o zdroj a citace, Vy, pane G., o ceně vyloženě spekulujete bez uvedení zdroje. Nabádáte tu autora článku, aby nesmysl opravil (a dokonce mu vlastně v diskusi nepřímo vyhrožujete), přitom sám nevíte jak ji má opravit. Trochu zvláštní přístup. Znalosti evidentně máte, ale neumíte je prodat, urážkami mnoho nedosáhnete. Stačí se podívat na pár Vašich posledních příspěvků v kartě uživatele a člověk si o Vás a Vašem chování obrázek udělá sám.
Gilgit
Nabádám autora, aby nesmysl opravil, protoze to je nesmysl. Nevím, kde mu vyhrozuji. To je fajn, ze jste si o me a o mém chování udelal obrázek. Myslím si, ze jsem na Vase dva diskusní príspevky odpovedel zdvorile a korektne a pridal informace, které zde nenajdete. Ale asi patríte také k tem ctenárum, kterým nevadí novinár, který píse nesmysly, ale osoba, která ho kritizuje. Jinak, pro Vasi informaci: Drív jsem se psal své kritiky chyb na Auto.cz velic e slusne, ale poté, ce nedoslo k náprave, jsem ponekud pritvrdil. Já si za svými slovy stojím a co si o mne myslí nekdo jiný je mi celkem jedno.
Zolda
Na mé příspěvky ano. Evidentně ne ke všem se tu ale chováte tak zdvořile. Včetně píšících autorů. Stačí si projít pár Vašich reakcí v posledních článcích - nerozpakujete se urážet přezdívky autorů i názory diskutérů. Lezete tu na nervy většině diskutujících. Doplnit informace v článku lze, stejně jako upozornit na chybu, od toho tady ty diskuse jsou a neomylný není nikdo. Nebo Vy snad ano? Ale vy se tu snižujete k nadávkám, dokonce i celé redakce. To je Váš zásadní problém, projev, který postrádá úroveň. Pokud se takto chcete chovat i nadále, prosím. Pak se ale nedivím všem, kteří se starají o obsah auto.cz, že na Vaše příspěvky dosud nereagovali.... Slušnost je dle mého skromného názoru základ.
Gilgit
Ano, slusnost je základ. Jak jsem jiz napsal, drív jsem psal svoji vecnou kritiku velice slusne (dalo by se dohledat), a reakce (tím myslím hlavne opravu chyb) byla nulová. To znamená, ze se redakce vuci ctenárum nechovala slusne. Tak jsem také pritvrdil.

Za tím, co jsem ve svých diskusních príspevcích napsal, si stojím.

Chyby v cláncích na téma mezinárodního automobilového prumyslu jsou zde pravidlem, bez snahy o nápravu. To je slusnost?

Neomylný není nikdo, ani já. Rozdíl je v tom, jestli se nekdo snazí chybu napravit (coz je v internetovém médiu mozné) nebo ne.

A to, ze se nedivíte vsem, kterí se starají o obsah auto.cz, ze na mé príspevky dosud nereagovali, snad nemyslíte vázne. Ta reakce, to znamená oprava chyby, je snad urcena jiným ctenárum, nebot já jsem si té konkrétní chyby vsiml, pro mne to opravovat nemusí. Toto je podle mne znakem neslusnosti nejen vuci mne (ta je mozná oprávnená, kdyz jsem takový hulvát), ale hlavne vuci jiným ctenárum.

Zdraví, stestí a blahobyt v Novém Roce Vám presto vsechno preje Gilgit, clovek, jehoz projev postrádá úroven.
pogo26
Aroganci hledejte u zdejších redaktorů a ne u Gilgita. Asi jste nečetl rekce zdejších redaktorů na diskusi a neochotu opravovat ty svoje bláboly. Gilgit je na ně docela slušnej. Z druhé strany je to často mnohem drsnější.
Gilgit
😄 :yes😒br />
A vsechno nejlepsí v Novém Roce!!!!!!!

Vzhledem k tomu, ze nick Zolda byl vytvoren dnes pro tuto diskusi, tak buhví s kým vlastne diskutuju. Aby to nakonec nebyl sám Ales Sleeper Dragoun. Vekove by to mohlo sedet 8-s
Gilgit
Já si pojmy nepletu. Restyling není to samé co facelift. Facelift je spís kosmetika nekterých povrchových dílu, restyling jde vetsinou hloubeji a je drazsí v souvislosti se zmenami ve výrobe. A co se týce druhé generace, napsal jsem presne "chcete-li druhá generace Kaliny". To znamená, ze já netvrdím, ze je to druhá generace, ale nekterí to tak oznacují, vcetne prezidenta firmy AvtoVAZ. Ono je nekdy otázka, co je "nový model", nebo "nová generace", nekdy je to jen marketingový pojem. Já to rozhodne netvrdím.
Zolda
Dobře, já chápu slovo "restyling" ekvivalentem slova "facelift", tedy částečně česky jako "vzhledovou modernizaci" či "úpravy vzhledu". Tomu, co Vy nazýváte "restylingem", já říkám "technická modernizace." Nová generace je pak auto, které sice může vycházet z předchozího (platforma, motory), ale jinak na něj nejde použít žádný karosářský díl z předchozího modelu. Tedy, minimálně například rozsáhlou evoluci, jakou byla Felicia oproti Favoritu - mám pochopitelně na mysli moderní auta tohoto názvu 😄 O zcela nových autech pak samozřejmě nemluvě, tam je to jasné. Marketingové věci do toho, prosím, nemíchejte. Člověk s alespoň základními vědomostmi o autech dokáže rozlišit marketingové žvásty od toho, co vidí, byť třeba jen na fotce.
Gilgit
Práve proto jsem napsal "chcete-li" 😄
Gilgit
Jeste jedna vec: Písete "přitom sám nevíte jak ji má opravit". Vím. Vynechat ten blábol o 60.000 korunách. Ten clánek je zajímavý i bez ceny, nebo by se dalo napsat kolik stojí v Rusku Granta prípadne Kalina a ze cena bude zrejme podobná.

A poslední poznámka: Písete, ze znalosti neumím prodat. Já je ale na Auto.cz prodat nemusím a ani nechci. Mne jenom stvou nesmysly v nekterých cláncích. Myslím si, ze tech pár ctenáru, které toto téma doopravdy zajímá, se z mých diskusních príspevku pod tímto tématem mohlo dovedet neco nového. To by bylo fajn, jinak mi to je celkem jedno.
Gilgit
Pane Z., rád se se zadaným tématem poperu. Jenom prosím neporovnávejte moji informovanost s informovaností autora tohoto clánku, protoze to se porovnávat nedá. Ten clánek z Automotive News samozrejme znám a i v nem jsou nepresnosti.

Automobilovým prumyslem se zabývám profesionálne a mám i kontakty s AvtoVAZem a Nissan kvuli projektu Datsun (cenu budoucího modelu ale neznám, ani jsem se ji nesnazil zjistovat). Na zacátku této diskuse jsem presne napsal, proc budoucí ruský Datsun na bázi platformy Granta/Kalina nemuze stát 60.000 korun. Myslím si ze je to srozumitelné i pro laika.

Ale je tady ten nestastný citát Carlose Ghosna. Co s ním? Na rozdíl od pana D. a jiných novináru jsem si dal práci ten citát vyhledat. A vsechno je jasné! Ghosn mluví o aute za 3.000 az 5.000 dolaru vyvinutém a vyrábeném v Indii. To je to, co jsem nahore uvedl jako mozné vysvetlení. Pro jistotu citát v originále😒br />
"When I say ‘low-cost car,’ I’m talking about the one that we mentioned, $3,000-$5,000, engineered and produced in India first and probably e😜anded after that to other markets ..."
Carlos Ghosn, Wall Street Journal, 2.10.2012

Já nevylucuji, ze to auto, vyvinuté a vyrábené v Indii, se muze v budoucnosti dostat i na ruský trh, i kdyz to nepovazuji za pravdepodobné. I v tomto prípade by v Rusku takové auto stálo podstatne víc nez 60.000 korun.

Vylucuji vsak, ze ruský Datsun vyrábený v Togliatti na bázi platformy Granta/Kalina, to znamená "engineered in Japan and Russia" a "produced in Russia", bude stát 60.000. Nebude to ani 100.000, ale podstatne víc. Ghosn v tom interview o tomto ruském voze v souvislosti s cenou vubec nemluvil.

Toz tak.

Pane Z., spokojen s vysvetlením, nebo si porád jeste myslíte ze spekuluji víc nez samotný autor pan D.? Ten ovsem nespekuluje, jen opisuje.
Zolda
Ano, pane G., stále spekulujete minimálně stejně jako autor, cenu neznáte, jen odhadujete. Za citaci děkuji, byť jste nedodal link. Jako člověk v automobilovém průmyslu evidentně znalý byste měl vědět, že výrobní cena levného modelu se pohybuje někde na 50 až 55 % ceny prodejní (platilo to už v případě Favoritu a platí to stále, u dražších značek s vysokými maržemi je to ještě méně). O tom, zda a kde Lada (či Datsun, prostě aliance Renault-Nissan, abychom se do toho nezamotali) hodlá prodávat nový model a kde jej hodlá vyrábět. tady můžeme vést diskusi několik dní v kuse. Byla by automobilka cvok, kdyby jej prodávala za nákupní ceny? Opět můžeme polemizovat. V Indii je určitě levnější pracovní síla i než v Rusku, cenu i té "pseudokaliny" by tak mohla spadnout ještě dolů. Jak bude auto vypadat? Automotive News uvádějí, že to budou celkem tři modely, může tam být konkurent Nano s jiným základem a nemusí. Stačí skutečně použít platformu Kaliny s rozvorem 2,49 m a postavit na ní krabici "v každém rohu kolo" s co nejmenšími náklady...A jsme doma...
Gilgit
Pane Z., pokud tvrdíte, ze spekuluji monimálne stejne jako autor, tak mne urázíte.

Vím, jaké je relace mezi výrobní a prodejní cenou. To, ze by Nissan ruské Datsuny prodával za nákupní/výrobní cenu, jiste nemyslíte vázne.

O tom, kde hodlá Nissan ty vozy vyrábet, nemusíme vést diskusi nekolik dní v kuse. Na zacátku se vozy Nissan budou vyrábet v Rusku, Indii a Indonezii. To je oficiální informace. Ruský Datsun na bázi platformy Granta/Kalina bude vyrábet AvtoVAZ v Togliatti. To je taky oficiální informace. Jakou platformu bude mít vuz v Indii nevím. Ale i kdyby to náhodou byla platforma Kaliny, bude to jiný vuz s jinou cenou nez základní ruský Datsun o který v clánku slo. Je to tak tezké pochopit?

V osobních rozhovorech s vysoce postavenými manazery Nissanu mi bylo receno, ze ty vozy by se mely trh od trhu z ruzných duvodu znacne lisit a ze to nebude vsude stejný model.

Link jsem nedodal, ale zkuste google 😄 Zadejte si Wall Street Journal, na stránce WSJ jméno Ghosn a hned to máte.
Zolda
Urážím? No alespoň vidíte, jak se může cítit autor tohoto článku. Víte, máte znalosti a evidentně i kontakty (se kterými se chlubíte téměř v každém příspěvku ve stylu "já jsem někdo víc"), ale slušnost je to co Vám chybí.
Píšete, že "Myslím si, ze tech pár ctenáru, které toto téma doopravdy zajímá, se z mých diskusních príspevku pod tímto tématem mohlo dovedet neco nového. " tak proč je nenapíšete hned, ale napřed kritizujete a dštíte síru. Místo toho aby jste autora doplnil, ho hodláte zesměšnit a to opravdu nepovažuji za slušné. Je vidět, že Vám nejde o kvalitní diskusi (kterou dejme tomu teď vedeme), ale spíš o výhrůžky a osočování. Kdybyste věci, které jsou v této diskusi, uvedl hned na začátku, mohla komunikace vést úplně někam jinam. A možná kdybyste autora slušně požádal o doplnění či úpravu bez zbytečné arogance, která čiší téměř z každého Vašeho příspěvku, tak by jste se pak jeho reakce dočkal.
Gilgit
Já se fakt nechlubím ve stylu "já jsem nekdo víc". Proste v branzi pracuji a zabývám se vecmi jako automobilový prumysl zemí Východní Evropy, BRIC atd. tak o tom automaticky víc vím. Nenajdete zde ode mne komentáre treba na téma nových technických resení, protoze tomu nerozumím.

Jeste jednou, drív jsem psal slusne a reakce byla nulová.
Zolda
A opravdu si myslíte, že když budete urážet a zesměšňovat, že na Vás autoři budou reagovat? Myslím, že tímto přístupem je spíš odradíte.
Gilgit
Nevím. Novinár elektronického média, který se dozví o chybe ve svém clánku, a chybu neopraví, se podle mne chová vuci svým ctenárum a v podstate i svému zamestnavateli neslusne a nekorektne. Já nemusím nikoho lákat nebo odrazovat. Oprava chyby, pokud je to mozné, je podle mne elementární cástí novinárské práce.

Jeste jednou: Pokud já upozorním na chybu, at uz slusne nebo neslusne, tak ta oprava není urcena pro mne, ale pro ty slusné ctenáre.
Zolda
Pokud nerozeznáváte "slušně" nebo "neslušně", tak to je Váš problém, ovšem nedivte se, že nikdo nereaguje. Hned v prvním příspěvku z Vás čiší arogance přímo neuvěřitelná, už jen oslovení "Pane spící Dragoune" by mne, být autorem, urazilo. Vaše kritika je cílená a mně se prostě nelíbí. Pokud Vás články na auto.cz tak pohoršují, proč je čtete, skoro to zní, že jsou pod Vaši úroveň, ale proč si na někom nezchladit žáhu, že? Evidentně jste ani trochu nepochopil, o čem tady píšu.
Gilgit
A vy jste zase ani trochu nepochopil, o cem písu já. Neopravením chyby na základe mého treba i neslusného príspevku autor netrestá mne, arogantního hulváta, ale slusné ctenáre, kterí by si opravu zaslouzili.

Fakt nechápete, ze tím, ze nikdo nereaguje, mne nijak nepotrestají?

Moje kritika je cílená, protoze to není ani poprvé, ani podruhé, ani potretí, co se tady objevují podobné nesmysly.

Oslovení "pane spící Dragoune" je lehkou ironizací pseudonymu Sleeper. Nikdy bych si nedovolil ironizovat necí jméno, ale v prípade pseudonymu je to neco jiného.

Otázku, proc clánky an auto.cz ctu, jsem jiz zodpovedel v jedné predvánocní diskusi. Nemá smysl se opakovat.

Nepotrebuji si na nekom zchladit záhu. Pana Dragouna osobne neznám. Podle toho, jak se prezentuje na své internetové stránce, to muze být príjemný a zajímavý clovek. Jeho oblíbené jídlo koresponduje s mým. Jeho zájem o automobilovou historii je velice sympatický a na jeho príspevcích na téma historie je videt, ze tomu tématu rozumí a má ho rád. Taky jsem to hned v diskusi o jeden clánek výs napsal. Ale tematika mezinárodního automobilového prumyslu mu nejde a seká v ní pravidelne chyby. Tak by se v té oblasti mel zlepsit nebo o ní nepsat. Já bych si taky nedovolil psát texty na technické téma, protoze tomu nerozumím a byly by v tom nutne chyby.
Sleeper
Dobré odpoledne, Sleduji, jak se tady rozmohla diskuse. Gilgite, ironizaci mého pseudonymu si, prosím, nechte od cesty, to je právě tím důvodem, proč jsem dosud na Vaše příspěvky nereagoval. Mně to zní v psané formě skutečně jako zesměšňování. Rád bych, aby naše internetová komunikace měla určitou úroveň. Pak se můžeme dostat k dalším tématům třeba v soukromých zprávách - ty jste již koneckonců použil.
Gilgit
At jiz je Zolda kdo chce, fajn ze jste se ozval.

Tu ironizaci Vaseho pseudonymu nepovazuji za nijak závaznou, ale pokud Vám to tak vadí, tak se omlouvám.

Vím, ze moje kritika nemusí být vzdy príjemná, ale pravda je, ze v cláncích tohoto typu na Auto.cz bývají chyby casteji, a to nemám na mysli jen Vase clánky. Treba nechápu proc je ignorován Chevrolet Volt jako jeden ze dvou vítezu COTY 2012, abych dal nedávný príklad. Pravda je taky ta, ze na zacátku jsem psal velice slusne, a reakce nebyla témer zádná. Ted písu méne slusne, reakce je opet minimální, ale alespon se clovek odreaguje.

Co se týce názoru na Vás, tak jsem ho napsal výs. Pokud jde o historická témata, tak i Vy máte rád presné údaje v cláncích, jak ukazuje Vás blog ze 7.7.2009, kde kritizujete, ze v clánku v Automobil Revue o 500 mil Indy chybí jméno strídajícího pilota vítezného vozu z roku 1911 Cyruse Patschke. Jak je videt, i Vy máte rád presnost, já také.

Nadále si stojím za tím, ze pokud se redaktor elektronického media dozví o chybe ve svém textu, je jeho povinností vuci ctenárum i médiu samotnému tu chybu opravit. To se zde na Auto.cz casto nedeje. A i pokud by treba moje upozornení na chybu bylo buhví jak neslusné a hulvátské, tak tím, ze redaktor chybu neopraví, nepotrestá mne, který si jiz chyby vsiml, ale práve ty slusné ctenáre.
Sleeper
Domníval jsem se, Gilgite, že ironizací mého pseudonymu se snažíte naznačit cosi o tom, že při psaní spím. K Voltu a Ampeře - vynechal jsem Volt záměrně, nikoli z neznalosti nebo proto, že bych chtěl čtenáře mystifikovat. Oni ti vítězové jsou totiž tři: kromě Chevroletu Volt a Opelu Ampera ještě Vauxhall Ampera ([odkaz] Holden Volt sem tahat skutečně nebudu. Vybral jsem pouze Opel, protože značku Vauxhall znají pouze zasvěcenci a Chevrolet je americká firma (kořeny pomíjím). V České republice navíc má pořád punc přeznačkovaného Daewoo, ať se marketingové oddělení dovozce snaží sebevíc. Opel je prostě "nejevropštější", jinak triumf neupírám ani jedné z variant. Mimochodem, v článku jo volbě COTY sem opravil faktickou chybu, ale v počtu porotců a zemí... Budu-li někdy dělat seznam všech vítězů COTY, určitě se tam objeví celá trojice (Holden ne 😄
Gilgit
Pseudonym Sleeper logicky svádí ke slovním hrátkám s pouzitím slov jako spánek, spící atd.

Co se týce toho Voltu, tak si dovolím nesouhlasit. Vozy Chevrolet Volt a Opel Ampera byly zvoleny jako vítezové na stejné úrovni. Jsou to dva ruzné modely, i kdyz na stejné bázi. Krome toho bez Chevroletu Volt by nebyl Opel Ampera. Ta volba byla zajímavá práve tím, ze poprvé byl evropským automobilem roku zvolen vuz vyvinutý a vyrábený v Severní Americe. To platí samozrejme pro Volt i Amperu.

Co se týce znacek Vauxhall a Holden, máte samozrejme pravdu. Vauxhall se pouzívá jen ve Velké Británii a spojení Opel/Vauxhall je OK pri pouzití v globálne cteném médiu jako treba Automotive News, ale ne v národním médiu. To by se jinak muselo psát vzdy Opel/Vauxhall, coz by byl samozrejme nesmysl. To samé platí pro Holden, pokud se nejedná o vlastní australský model, ale pouze o Chevrolet ci Opel s jiným logem.
Sleeper
Nebojte, ohledně mého pseudonymu nejste první rýpal, ale prostě mi to vadí. Ano, máte pravdu s tím, že nebýt Chevroletu, nevznikla by Ampera, vývoj probíhal kompletně v USA a vyrábí se v Hamtramcku, že. Čekal jsem, že budete narážet na to, že Chevy Volt se od Ampery liší více než její dvojče s logem Vauxhallu. Ale technicky jsou obě auta naprosto stejná. Mně to přijde tak, že Chevy Volt byl zvolen evropským Automobilem roku jen a jen proto, že je "rodičem" Ampery. Loni v létě proběhly médii zprávy, že by se Chevy mohl prodávat i v Evropě stejně jako Opel na kontinentu a Vauxhall v Británii. Obávám se, že dosud po evropských silnicích (teď ttam počítám i Británii včetně Severního Irska) jezdí více Vauxhallů Ampera než Chevroletů Volt.
Gilgit
Rekl bych, ze dvojice Chevrolet Volt/Opel Ampera byla pro pro volbu COTY 2012 nominována práve proto, ze jsou to technicky stejné vozy. Takové prípady jiz byly drív, ale pred modely Volt/Ampera se nikdy nestalo, ze by dvojice nebo trojice vyhrála. V prípade COTY 2013 se do uzsí volby prece také dostala jedna dvojice, a sice Subaru BRZ/Toyota GT86. Jinak Chevrolet Volt se v nekterých evropských zemích prodává, ale pocty jsou zrejme nízké (presne jsem se nedíval), jao ostatne u vsech automobilu s ekektrickým pohonem.
Zolda
Koukám, že se autor již přihlásil sám, jsem ráda, že tomu tak učinil
Gilgit
Takze happy end nebo jsem porád jeste neslusný a arogantní hulvát?
pogo26
zatím je v článku vše při starém........
Gilgit
Otázka je, zda je zmena v moci autora.
Zolda
Jen jsem Vám napsala , že se mi nelíbí Vás styl příspěvků. Ale vidím, že mluvit se s Vámi dá ... ostatní opravdu nechám na autorovi ....
Gilgit
Dodatecne se omlouvám za oslovení Pane Z., kdyz melo být Paní Z. (nebo snad Slecno Z.?).
Zolda
Slečna s praxí prosím 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
[odkaz]
Avatar - petrumr
petrumr
už to tady je ten odkaz >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
no jo... akurat uz kukam vyssie :yes😒br />
cenovo to prepiskli.... neskutocne drahe auto s neskutocne mizernymi motormi a neskutocne mizernym vzhladom :no😒br />
boze a tak som rapidu fandil ked som videl studiu miisionL 8-s , neskutocne sklamanie
Avatar - Aladeen
Aladeen
Nepreháňaj Topper , choď si Rapid pozrieť naživo , je to ozaj pekné auto , elegantné a zároveň aj štýlové ... Nie každý má rád také prehnané kreácie ako je Sportage ! Ale áno , cena je tak o 2000€ na každú verziu vyššia ako by mala byť .. Motory nie sú zle , ale sú slabé na také veľké auto ja by som išiel len do 1.2 TSI 77kw , 1.4 TSI a 1.6 TDI 77kw , ostané nemajú zmysel 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
1.4 TSi je len s DSG - to si kupi malokto... ja napr automat nechcem ani nahodou.....

cena o 2000 eur vyssia ako konkurencia je asi najvacsi problem rapida.... ved za cenu zakladneho rapida maz uz pomaly golfik a ten je si myslim uz uplne inde vo vsetkom..... tu nie je co riesit.... pokial nebude 77KW TSI pod 12 000 eur tak to auto u nas nema najmensiu sancu.... skodovaci asi nevideli cennik 301tky s 1,6 VTi ked robili ceny rapida.... lebo inak by k takym nehorazne drahym sumam nemohli dojst... a ze stylove? Rapid som videl... jeden stoji vystaveny za sklom v presove pri OC MAX ako je billa.... ziadna slava... uzke nudne ... zozadu ako thalia... stylovka vyzera inak..... TDi mohlo dostat 6tku.... skoda ale inak nie zly motor a na rapid idealny zrejme..... celkovo ma rapid nezaujal... vyzeralo to fajn este pocas prezentacie missionL ale to co z toho vzniklo je jedno velke sklamanie... a hlavne tie ceny... to je asi nejaka pomsta skodovky na nas "vernych" zakaznikov....
Avatar - Aladeen
Aladeen
Dúfam že sa zhodneme že dizajn je subjektívna vec 😉 DSG je dobrá prevodovka , akurát je drahá ... V ostatnom s tebou súhlasím TSI 77kw musí ísť pod 12tis € s klímou , rádiom a stieračom zadného skla za ktorí sa musí priplatiť 86 € ,magori .. Blbý je ten človek ktorí si kúpil Rapid teraz , pretože časom Rapid určite zlacnie ! PSA urobilo po dlhej dobe dobré auto na každý deň , a s cenou ktorá zoberie Škodovke veľa zákazníkov 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Hlavně, že se Rapid oproti MissionL prakticky nezměnil...Ale od tebe čekat něco objektivního.... :no: