Nový Datsun za 60 tisíc bude sdílet s Ladou pouze platformu
Nebude se rozhodně jednat o prostý badge engineering, tedy pouhou změnu loga a typového označení, maximálně přední masky, jak se ještě nedávno spekulovalo. Podvozek ovšem svůj původ v Ladě zapírat nehodlá. „Levné automobily Datsun budou postaveny na nové platformě Lady Kalina,“ řekl serveru Automotive News Europe Colin Dodge, výkonný viceprezident Nissanu a šéf jeho aktivit v Evropě, Africe, na Blízkém východě a v Indii. Při konstrukci modulární platformy se počítalo se shodnými brzdami a řízením. „Horní část karoserie a interiér však budou odlišné, s Ladou si je nespletete,” dodal Dodge, kterého ve funkci vystřídá od 1. ledna 2013 Trevor Mann.
Nissan chystá Datsuny v roce 2014 nejen pro Rusko, objeví se také v Indii a Indonésii. Jejich výroba poběží u AvtoVAZu v Togliatti vedle modelů Lady a Nissanu Almera G11. Kapitálové propojení aliance Renault-Nissan a ruského výrobce, které se v budoucnu ještě rozšíří, tak musí být využito bezezbytku. Produkce pro zbylé dva jmenované státy bude ovšem také lokální, transport z Ruska nepřipadá v úvahu, zbytečně by vozy zdražoval. Ředitel zmrtvýchvstalého Datsunu Vincent Cobee nedávno stejnému serveru potvrdil, že na začátku se objeví dva modely, premiéru si odbudou ještě příští rok. Letopočet 2015 přivítá třetí řadu. Karosářské varianty však Cobee odmítl blíže specifikovat.
A kolik budou stát? Podle Wall Street Journal základní cena nepřesáhne 2.300 eur (necelých 58.000 korun), což potvrdil i samotný Carlos Ghosn. O naprostém holátku netřeba nijak spekulovat, auta budou určena k převozu osob z místa A do bodu B, splní tak svou základní funkci dopravního prostředku. Hlavní konkurenci představují čínské značky.
Nissan chce v Rusku zvýšit odbyt ze současných 170 tisíc nových aut ročně na 400 tisíc, a to v horizontu příštích čtyř let. „Rusko je pro nás velmi důležité. Pokud současný silný rubl vydrží, stane se pro nás velmi lukrativním trhem,“ řekl ještě Dodge. Aliance rozšířila výrobní závod v indickém Chennai, kde se pro Evropu mimo jiné vyrábí Micra K13, na maximální kapacitu 400.000 jednotek. Továrna v indonéském Cikampeku nedaleko Jakarty bude během dvou let chrlit až čtvrt milionu vozů za rok.