Tak čo som čítal v článkoch o Nive - vydrží dlho, ale hneď po kúpe treba zabezpečiť protikoróznu ochranu, lebo to je vraj fakt slabá stránka Nivy. Priestoru tam bude asi viac, ale Suzuki predsalen pôsobí modernejšie.
Ja osobne som zvedavý na novú Pandu 4x4, kto jazdí maximálne v ľahkom teréne, ten ocení komfort Pandy.
Dobre si urobil. Niva má svoje opodstatnenie na trhu- auto pre firmy do náročného terénu na vyslovene zničenie. Typ prevádzky, kde nevadí, že auto pôjde po 5 rokoch na odpis. Zbytočné na taký účel priplácať za jimnyho.
Jimny je skôr taký reprezentant večného auta. Poctivé plechy, jednoduchý motor, pevné nápravy.
Hezké autíčko, ale ten komfort >:D Když sem projížděl lehkým terénem, tak jsem v autě poskakoval a mlátil se do hlavy i do jiných končetin. Je tam málo místo. Nicméně je to hravé lehké autíčko, které se v terénu neztratí. :-) Absolvovat v něm delší cestu po silnici/dálnici však musí být muka.
Jimny 409.000, Niva 239.000 - rozdíl je to sice značný, ale do 1/3 to má ještě hodně daleko. Jimny plně vybaven, Niva naprosto holá - jasně, tak třeba tu výbavu u Jimnyho v terénu oželíš, ale prostě tam je a zpříjemňuje "přejezdy" po normálních silnicích.
Třeba já raději než novou Nivu koupil skoro 6-letýho Jimnyho a byl jak novej. ;-)
Jenže niva ani jimny nejsou domácí rodinná auta, ale požírači terénu, pracovní nástroje... takže o jejich piplání nemůže být řeč. Mimochodem v přímém přenosu můžu na chalupě pozorovat dvě nivy, jedná se o velmi mladé kousky, a například karoserie je na tom už u obou hodně špatně... Když pak člověk náhodou uvidí Nivu a Suzuki Samurai ze stejného rv. je jasno. :-)
Samozřejmě, ale tohle je dělník, který by měl bez údržby vydržet.
Z naší starý Nivy bylo snadnější vystoupit podlahou než dveřmama. Sice si prošla šichtou v Bílině, ale ostatní auta to přežila o dost líp. :-)