Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Car of the Year 2010: Nominace

135 komentářů

Avatar - Pierro
Pierro
Tak nevím jak vy panstvo, já dal hlasáka Mercu. Z nabízených možností mi přijde jako nejlepší možnost. Druhé místo pak Hyundai I20, třetí Panamera, čtvrté Polo, pátý Yeti, šestá Astra a dál už nevim. Howgh. 😉
P.S. Jo zapomněl jsem na mou lásku Exeo. Pro mne malé želízko v ohni... >😁
Tonito
Pro mě osobně Opel Astra ... :-! Dále je mi to celkem fu(c)k ... >😒]
Avatar - T613
T613
je tam jen jeden šuplmejnštlým, takže je to jasné :-! :yes:
kuko
co, je tam nějaký Proton? To jsem nějak propásl, musím tu tabulku sjet znova >😒]
Avatar - T613
T613
seš blbéé (jak říkají pepíci, s důrazem na éééé)? Šuplmejnštlým je tam jen jeden! Polo jede! :-! :yes:
Avatar - Pierro
Pierro
Polo, Polo jede.... 😉
kuko
nekecej, určitě si zahlasoval za Exeo ze svého, i z počítačů svých kolegů >😒]

Oni tam snad nominovali všechny novinky, že?
prejt
Ale Exeo už bojovalo o titul Auto roku 2002. >😁
Avatar - Pierro
Pierro
Prejte až se v tomhle supermainstreemu projedeš, napiš. Zatím to zní jen jak pokus o vtip z televarieté... :-! >😒]
Avatar - T613
T613
pozor! Seat není šuplmejnštlým, ale spešlmejnštlým!
acALIEN
>😁 :yes:
vole >😁 >😁
Avatar - T613
T613
ale samotného by mě zajímalo kam zařadit Exeo. Je to lowprémie nebo hypermainstream? :-!
Avatar - white label
white label
To je klasická prémiová reinkarnace... :yes: 😉
Avatar - T613
T613
já bych řekl, že spíše ostuda >😒]
Avatar - white label
white label
To je to samé..., jen to o trochu hůř zní... ;-\ 😉
Avatar - T613
T613
ale prodávat se to bude slušně, tak co bychom tu ostudu nepřežili 😉
Čičo
To vieš - náskok vďaka technike. Takže stále môže bojovať s o generáciu novšími autami...
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dinar
Dinar
škoda, že tys nepodědil, mozek... nebylo po kom?
kuko
spíš to vypadá, že první SUV od Seatu za cca 5-6 let bude "S"Yetti :-!
Avatar - Pierro
Pierro
ne ne. Bude to Q3... >😁
acALIEN
>😁 :yes: >😁 :yes:
Avatar - Pierro
Pierro
Nicméně tohle je čistě moje hodnocení. Realita bude vypadat asi takto: Polo, I20, Yeti, Astra, IQ, C3 Picasso, Scénic.... ;-\
Avatar - iudex
iudex
Polo má sancu, Yeti podla mna celkom slusnú, rovnako i iQ a zrejme i Astra. Picasso a Scénic uz nie sú takí objavní a novátorskí, ako bol prvý Scénic, to z MPV skor 3008, co je netradicný crossover.
Avatar - Mira328i
Mira328i
BMW z4 😉
Avatar - iudex
iudex
Môj tip na finalistov je: Soul, Astra, 3008, Yeti, iQ. Soul pre obrovský dizajnový pokrok Kie a odvahu, ktorá nie je obvyklá ani pre avantgardnejsie znacky, Astra pre jej dizajnový a kvalitatívny posun smerom k Insignii, t.j. autu tohto roka, 3008 preto, ze páni z COTY majú radi nové velkopriestorové kategórie, Yeti pre definovanie nového subsgmentu malých SUV a nesporne vydarený dizajn a iQ pre ukázku, ze i auto o chlp vacsie ako Smart moze byt plnohodnotné vozidlo do mesta bez rezignovania na bezpecnost a tchológie. Nie sú to autá, ktoré by som tam ja posunul, ale ide o moj odhad zmýslania pánov z COTY. Ja osobne sa najviac stotoznujem s Yetim.
jossalito
Taky to vidím na hodně bodů pro Yetiho. :yes:
kuko
tož mě se sice nějak extra moc nelíbí, ale kromě toho mu není moc co vytknout. Zajímavé auto, zajímavé zaměření, zajímavá technika, zajímavé ceny. Myslím, že minimálně postup do finálové pětky si zaslouží :yes:
moje tipy na první 3 místa.
Avatar - iudex
iudex
Dovolujem si tvrdit, ze dve z Tvojich troch tipov (E a Cruze) sa nedostanú ani medzi finalistov.
Avatar - Pierro
Pierro
Cruze určite nie ale na Merca E-klasse verím... 😉
Avatar - iudex
iudex
Nejde o to, ako to vnímas Ty alebo ja, alebo o objektívne meradlá hodnotenia COTY: páni z COTY majú osobitné kritériá, kde sa nezohladnujú absolútne kvality (potom by nikdy nemohlo vyhrat malé auto nad luxusnou limuzínou). A hovorím zo skúseností z predchádzajúcich cca. 15 rokov, ktoré sledujem COTY: luxusné limuzíny nevyhrávajú.
Avatar - Pierro
Pierro
Iudex asi máš právdu. Ale zús mi nypísať päť dôvodov prečo Cruze... >😒]
Avatar - iudex
iudex
Akoze preco sa Cruze NEDOSTANE do finále? A preco by sa mal? >😒]
Avatar - Pierro
Pierro
ano to chcem počuť - prečo by sa mal dostať. Čo je na ňom tak zaujímavé okrem ceny?? 😉
Avatar - iudex
iudex
Jednoduchá odpove😜 NIC. Ale pre objektivitu treba dodat, ze znamená pre CHevy(Daewoo) kvalitatívne rovnaký posun, ako Ceed pre Kiu.
Avatar - Pierro
Pierro
to je ale dnes trochu málo. Navrch je to sedan - tzn. že v spúste trhoch nie len EU budú predaje skôr skromné... Ja jeho úspech vidím na trhoch Číny, Malajsie, chudších zemí blízkeho a stredného východu, niektorých južných zemí Európy, južnej Ameriky a tak. No nechajme sa prekvapiť... 😉
kuko
stretol si už (Toma) Cruza >😒] naživo? vypadá fakt dobre :yes:
Avatar - Pierro
Pierro
stretol som ho v Brne a volajako ma nezaujal... :-!
kuko
no ale nie staticky, musíš to vidieť v pohybe, v akcii 😉
Avatar - Pierro
Pierro
tebe odporúčam akciu v stodvaciášku. Tak ešte len uvidíš, čo je ikona... >😁
kuko
ja ti napíšem milión dovodov prečo Oktávku a nie Síd a hneď zabudneš na to svoje Exeo :-!
Avatar - Pierro
Pierro
matelko, prestaň už lízať tie plasty... už si velký chlapec. To sa nepatrí.... >😁 >😒]
Avatar - T613
T613
tak to se dej na modlení. V módě je ekologie, takže čekám to pro nějaký hybrid. Rx je příliš drahé takže bych si tipl Hondu. Moje trojka je Insight, 3008, Polo
Avatar - DRBNUTY
DRBNUTY
Myslim,ze vyhra Picasso.Vsade to auto hodnotili ako priestorovy zazrak,pretoze ma vnutri velmi vela miesta na tak male auto a to podla mna zavazi.
Avatar - Dinar
Dinar
i Hujer by s ní měl co dělat, porotě COTY to vůbec nezávidím. Docela bude záležet, jestli COTY nepojede na módní hybrid vlně, vždyť tahle auta v této anketě snad ještě nebodovala, a teď se nabízí politickokorektní šance v podobě dvou slušných zástupců dané kategorie. Bude-li to ale o autech, pak z nominace vyplývá zaměření se na crossoverovou notu, kde by mohl mít velmi slušné šance Yeti, nějakou dobu tu už nebylo nic z B-segmentu, což zase dává velmi slušné šance Polu. Na výhru MB E moc nevěřím, na Coty je vyšší střední už příliš, navíc MB E nevnáší do třídy žádné převratně inovativní prvky. No, a na libovky typu Z4 můžem zapomenout úplně. Ještě snad IQ by mohlo zabodovat, je to zajímavé řešení a jde cestou zmenšování v městech, což je in. Tedy můj tip je, že do užího výběru se dostanou Yeti, Polo, IQ a snad i MB E. 😉
No ja si myslim, ze E klasse je dost inovativna, hlavne v bezpecnostnych prvkoch v standarte a koeficientom odporu vzduchu a zmenou designu.
Ale osobne to vidim podobne ako Ty😒br /> Yeti
Polo
Astra
a mozno aj E klasse, ale v tejto triede moc tomu neverim
Avatar - iudex
iudex
Ak tam má byt E-trieda, o to skor by tam (berúc do úvahy techiku, luxus a dynamiku) mala patrit Panamera. Vsetci ale vieme, ze na také sa v COTY nehrá... Bolo by to prílis politicky nekorektné 😉
Nehovorim, ze by si tam nezasluzila byt PANAMERA, ale to auto je uz iny svet. 😉
Avatar - T613
T613
MB E tam bude ovšem, aby se někdo neurazil 😉
S tvým výběrem se dá ztotožnit.
Prius mimochodem zvítězil v roce 2005
Avatar - Dinar
Dinar
Prius? Aha, to mi uniklo, tím líp, aspoň s tím dají pokoj, doufám. 😄 😉
Avatar - T613
T613
bude to Honda 😉
GTI
IQ jsem občihoval v Německu a dost mě rozhodilo to, že (oproti fotografiím) mu to naživo až uhrančivě sluší... takovej parádní městskej pořez.
Avatar - Pierro
Pierro
Vážně se líbilo?? 😉
ozawasan
Zase tu není nic inovativního 😉
Tak jo - hlasuji pro Magdu - když si vzpomenu na tu koupel....., Pak pro sitroén a ještě by tu zbylo místo na E klasse - ale někde jsem četl, že éčka nejsou zdravá - ale to asi nebude tenhle případ(matně si vzpomínám na slavný test s radarem v hale( už jen pro to musím hlasovat pro merceces) 😉
GTI
No, a je to tady, klání nad klání. Vedle ZV (zlatý ventilek) je i jistojistě COTY velmi sledovanou anketou. Sice nedosahuje objektivity a razance zlatého ventilku, ale i tak, soutěživost je nám vlastní, a tedy bereme zavděk i anketou, kde vedle sebe o prvenství mohou soutěžit třeba IQ se Z4... 8-s

Těžko niminovat, neb na rozdíl od nominanční zlatoventilkovské smršti, kde jsou vlastně karty rozdány již prvního ledna, u aut je to těžší o to, že tak úplně přesně nevíme, jaká je objednávka na vítěze. 300 koní? Nebo snad elektrická zásuvka? Osobně mám zjištěno, že v životě je dobře se držet toho, co dobře roky funguje a technologické novinky přenechávat nadrženým holubům, horkokrevným býčkům. Mám lehkou obavu, že hlávkoví saláti, jakkoliv zaslouženě nebodují v evropském parlamentu, je jejich starostlivá a prvoplánová politika natolik pro jisté kruhy přitažlivá, že se pozvolna implantuje i do autopostojů... To je ovšem tragedie postevropské moderní sociálně soudružsky soudržné společnosti. Totiž pomalu přestává platit - kdo chce žrát, musí napřed makat, nyní zdá se, postačí jen svítit úspornejma zářivkama a místo výfuku za sebou tahat elektricekj prodlužovák.

Ach jak by bylo správné, aby první místo získala taková krása jakou je BMW Z4 či Panamera... Evropští švorcáci by si samou závistí překousli kšandy. Ale proč... vždyť autosvět byl od nepaměti vždy především světem vyvolených... On ovšem stále světem vyvolených je... to jen prostě... nutno vzít do úvahy, že na silnicích se mohou dnes motat i kategorie nikoliv vzdálené od RC modelů... Ovšem klid... extraliga byla, je a bude. S tím nehne ani zelenej ani oranžovej, ani rudej východ slunce...

Takže... mám obavu, že i nad Yetim se budou zavírat nominační kruhy světlých zítřků... jakkoliv by si jedno z čelních míst zasloužil. Takže můj tip? Panamera nebo IQ... 8-s Bože, to je svět...
Avatar - iudex
iudex
O tempora, o mores... A to si zober, ze COTY v minulosti vyhralo submainstreamové Clio, Yaris, zástrckový Prius ci subprémiová Alfa. Alebo mozes vyuzit svoj vplyv a nesporné renomé v oblasti automobilizmu a skúsit pretlacit iné hodnotiace kritériá pánov v COTY. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
😄 :yes:
Nechcem ti oponovať, lebo máš pravdu, ale potom by vždy vyhral buď Mercedes-Benz S, BMW 7, PORSCHE 911, vlajková loď FERRARI(ENZO, F40...). A to je všetko. Malo by to význam?

Dúfam, že tento rok konečne dostane ŠKODA to čo si zaslúži. Má na to.
Avatar - wikinko
wikinko
som ta tu nejako dlhsie nevidel matelko, dufam ze ti rodicia za zle znamky na vysvedceni nezakazali internet.
Aha, chýbal by som ti, že. >😁
marianek
Jednoznacne Honda Imsight a Toyota IQ. Z asijskych vyrobku dale Soul a Mazda 3. Z evropanu nova Astra, C3 Picasso a taxik E.
Poradi? 1. Isight, 2. IQ, 3. Astra. Politicke gesto smerem k hybridum a minivozum skloubene s tim nejlepsim z evropske mainstreamove produkce.
Neverim v uspech crossoveru a SUV. Tudiz uspech Yeti se konat nebude, ac v nej doufam. Vetsi sanci ma snad 3008 nebo RX450h...
figurka
Nevim, asi je to tim počasim.
Při zjištění nominací jsem se nejprve rozesmál, pak začal trochu nadávat a nakonec propadl lehké autodepresi (jako z aut, sám ze sebe deprese opravdu nemám, možná jiní >😁 )
Začal jsem se zamýšlet, co by vlastně takové auto roku mělo znamenat a nebo definovat. Dle nominací ani COTY neví. Designový "svěží vítr", nové nápady, převratné technologie a nebo v roce krize cenu za každou cenu ??
Chápu Yetiho a Soul jako relativně "inovativní" pojetí crossky. Panameru jednoznačně jako prvního zástupce možných nástupců "luxusních mega SUV" s příjemnou nadstavbou prestiže značky (což nemusí jít švorcákům pod nos). Insight jako nositel hybridní technologie z čehož musí být "uplně mimo" každej správnej hlávkovej salát. RX450h taktéž, ale výše. Polo jako zástupce "klasické školy" zespodu a 370Z jako bezkonkurenční zástupce value for/fun money.
No, každopádně pořád pěknej "guláš". Nakonec aby z toho nevylezlo, ře Cruze může být lepší než třeba MB E. Prostě nesmysl. A dle mne..... Když použiju čistě subjektivní tvrzení nejlepší auto roku, tak bych řekl Vayeron Grand Sport. Kombinace okázalého luxusu, zpracování, nadpozemské image a intergalaktické rychlosti s modrým nebem nad hlavou. Někomu, kdo v tomhle brouzdá po azurovém pobřeží může být celá KOTY u vejfuku a pořád bude jezdit v tom nejlepším autě roku.
Večer to vidim na loka green label u fotky Astonu, abych se zase "hodil" do pohody. :-!
Avatar - King
King
Tak jestli někdy měly japonské značky šanci ovládnout finále, je to letos. Insight, Prius, iQ, Cube, 370Z. A k tomu jako bonus korejský soul. Tohle jsou auta, co udávají tón - technicky, respektive stylisticky, ovšem najdou se i kombinace obého. V Evropě pochopitelně nemohou porazit místní nadauta na hlavu, ale alespň dvě z nich vidím na finále. A úplně nahoře? Můj tajný tip je cenově dostupný hybrid Insight. 😉 :yes:
figurka
To je o čem píšu výše. Čím "přebiješ" Panameru ? A "nejlepší" může být jen jedno. Má to být "inovatisvnost", nebo "klasika". Prostě na nic.
Avatar - King
King
Ono asi nejde o to vybrat nejlepší auto, ale nejlepší kombinaci, případně kompromis. Kdyby se Panamera prodávala za skutečnou cenu a ne za porschecenu, asi by to byl jasný favorit, i když na druhou stranu vůbec nezapadá do současných environmentálních nálad - to by ještě navíc muselo debutovat i jako hybrid. Oceňovat design jako takový je nesmysl, ale i to se už párktát stalo. Takže mi vychází, že to asi má být inovativnost za rozumne value 4 money. Proč oceňovat auto za to, že je stejné, jako bylo?
Avatar - Dinar
Dinar
"Kdyby se Panamera prodávala za skutečnou cenu a ne za porschecenu" tohle bys mohl rozvést, ať se trochu pobavíme, "odborná" debata o cenotvorbě už tu dlouho nebyla. 😄 😉
Avatar - Falco
Falco
Ty neznáš pojem "porschecena" ? To je vše, co je dražší, než nejdražší japonské auto. 😉
figurka
Jasně. Je to o "parametrech" a "preferencích".
S definicí slova nejlepší je vždy "problém".
P.S. Na tu Panameru se dá odpovědět, že "vytváří novou" třídu. Na druhou stranu je "nesmyslně" drahá a "nezelená". ;-\ Jak píšu, dle mne na nic.
Avatar - Dinar
Dinar
Tohle už je velká křeč i na japanomila, Kingu. >😁 😉
Avatar - bubucci
bubucci
A kde je Fabia??? >😁
Ve mě takové vášně nevzbuzuje... A tak by mě zajímalo, co vás na ní tak hrozně dojímá? Proč by teda podle vás měla být autem roku? Tedy stranou kvality jež je samozřejmě (a musí být) poplatná ceně.

Nechápejte mě prosím jako totálního analfabeta😊 Srovnávejte například s MB CLS 63 AMG... Který přišel o dost dříve... Co nového, nevídaného, okázaláho, revolučního a ja nevím co ještě tedy nové Porsche přineslo? Možná mi unikly technologické novinky, které tohle auto staví zcela mimo konkurenci... Jsem zvědavý...
Avatar - Dylan McKay
Dylan McKay
Člověk asi musí znát precizní zpracování 911tky a prostornost Cayennu, aby Panameru pochopil. Panamera je právě ten mezičlánek. Do Porsche se není těžké zamilovat, já to zažil.
Co dodat? Už teď se těším až se do ní posadím, a nasaju tu příjemnou atmosféru... 😉

Panameře jsem dal svůj hlas...
Avatar - Pierro
Pierro
švihy a kdy se mihneš v Praze??? 😉
Avatar - Dylan McKay
Dylan McKay
Někdy jo, ale teď jsem ve Vrchlabí, přijeď ty sem... 😉
Avatar - Pierro
Pierro
tos měl říci dřív. Byl jsem v těhle končinách o víkendě... 😉 kde ve vrchlabí pobýváš???
Avatar - Dylan McKay
Dylan McKay
Teď v hotelu, protože je venku vedro... >😁

Některý víkend v Praze budu, dám ti vědět včas. Stejně se tam někde slezeme s klukama z MACZ...
Avatar - Pierro
Pierro
o.k. ozvi se. 😉
Avatar - white label
white label
No ještě žes to nepoplet a nenapsal: "mihy a kdy si švihneš
v Praze??? 😉 " >😁

odpověď:Teď v hotelu, protože je venku vedro... >😁
Některý víkend v Praze budu, dám ti vědět včas. Stejně se tam někde slezeme s klukama z MACZ...

P.S. o.k. ozvi se. 😉 >😒] :yes:
Avatar - Dylan McKay
Dylan McKay
Nehulit, pánové, nehulit... 😉
Avatar - white label
white label
Nehulit?!?
Že by až tak..., kluci z MACZ?!? >😁

Tak se aspoň "stavte" u nás v Ústřici... :yes: >😒]
Avatar - Dylan McKay
Dylan McKay
Kdepak, u vás se nestavíme, ty jsi nějakej divokej... 😐 >😁
Avatar - Pierro
Pierro
stále ve vrchlabí?? 😉
Avatar - Dylan McKay
Dylan McKay
Ano, stále...
Avatar - Pierro
Pierro
co tam vlastně děláš?? dovolenkuješ??
Dobrý nápad vyměnit jednu z těch tvých čtyřkolek za silniční, sportovní a přitom praktickou. Nejen SUV živ je švihák 😄
:yes:
Avatar - Dylan McKay
Dylan McKay
Mám rád přerostlý sporťáky, tuna sem tuna tam neuškodí... 😉
figurka
To je právě ono. Z tvého pohledu nemusí vypadat jako auto rokun a mužeš pro to mít "své" relevantní důvody.
Bohužel ten rozptyl aut v nominaci je naprosto monstózní.
Může se také ale stát, že třeba i20, která je zajisté velmi důležitým modelem pro značku, ale nepřináší absolutně nic "nového" ani převratného pro automobilismus může být "lepší" než třeba zrovna ta Panamera (nebo MB E), která také není "nijak převratná". A potom bych chtěl vidět ten důvod. Prostě výklad slova nejlepší je velmi široký. A když odhlédneš od peněženky, tak čím bys chtěl jezdit ? Nebo 50% úspěchu je cena.... nevim ;-\ 8-s
No jeho priamy konkurent nie je CLS,ale BMW7,S klasse,A8,BENTLEY CONTINENTAL FLYING SPUR.
Ono prevratny je v tom, ze priniesol do tejto luxusnej triedy kus sportovosti a jedinecnosti.
Inak po technickej stranke nepriniesol nic extra prevratne oproti konkurencii.
Ale v ramci znacky Porsche je to uplne prevratny model.
No jenze za novou medelovu radu v ramci automobilky se tituly nedavaji😊

Ja osbne osbne s tou konkurenci cos uved rozhodne nesouhlasim... Tebou zminene jsou "vladni limuziny" a tou Panamera nikdy nebude...

To s tím "coupe" CLS si tyka myslim mnohem vic..

CLS neni tak sportovni to je pravda ale pak tady mame jeste Maserati. To sice panameru turbo taky nepředjede ale, charkater znacky je sportovnejsi nez u MB.

Tak asi zustavam u sveho nazoru ze na autoroku to neni, ten titul e nedava za nejlepsi zrychleni ve tride😊

Jinak věcí designu bych rekl ze je to seda mys, neurazi ale ani nenadchne. Pozmene prvky ktere uz jsme u automnobilky videli me na zadek neposadily. S cim vylozene bojuju je nesourode spojeni ploche a velmi nizke kapoty na nafouklejsi kabinu (ktera hraje na uplne jinou notu.
[odkaz]
Na me fotka pusobi jako ve photoshopu slepene dva vozy. Kapota mela byt bud nafouklejsi nebo pozvolne stoupat...
Sladenost a vyvazenost ala CLS se zkratky nekona... Pro me to jsou dulezite aspekty pri hodnoceni designu...
Ved ja som nikdy netvrdil, ze ma Panamera chyta za srdce a ze sa mi paci a ze by mala dostat auto roka.
Pre mna je Porsche, len to prave Porsche.
Musis, ale brat do uvahy, ze je to luxus klasse a limuzina, tym padom konkuruje podla mna tym majstrom co som napisal.CLS je coupe, toto je sportovo luxusna limuzina.
MASERATI QUATTROPORTE je taky najidealnejsi konkurent.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ale zbodali to >😁
Ten Jaguar ma profil hezčí😊 :yes:
letanovce
favorit pre mna jednoznacne Mazda 3!!!!! :yes:
dvojka Astra
trojka Cruze :-!
Beaumont.
Já vidím letos celkem jednoznačného a zslouženého favorita v C3 Picasso. Zejména využití obestavěného prostoru, tedy poměr místa uvnitř vůči rozměrům auta, pokládám za vynikající. Design zajímavý, diesely i benzín 1.6 mezi nejlepšími v dané kategorii, ostatní technika neurazí. :yes😒br />
Reálně mohou na vítězství pomýšlet ještě Scénic, Polo a Astra, i když nikdo z nich není v ničem převratný (idea Scénicu už svoje vítězství obdržela). Prius doufám nevyhraje, i když vyloučit se to opravdu nedá - ekošílenství řádí 😒

E - Klasse asi nemá šanci na dobré umístění, i když by si ho podle mého zasloužila, po dvou dost rozpačitých "masařkách" zase pořádný Mercedes :yes😒br />
A nakonec: potěšilo by mě vítězství nebo alespoň postup Peugeotu 3008, neboť naživo mě o auto zaujalo mnohem víc než na fotkách a "papírově". :yes:
BeranK
Bohužel, jakkoliv se tady většina diskutujících snaží racionálně najít vítěze, stačí se podívat rok nazpět a dá se říct, že celá tahle anketa je zpolitizovaná, až to bolí. Když jsem se letos na autosalonu v Brně ztuha soukal z auta loňského roku - opela Insignie, když jsem se nevešel na výšku dozadu v hatchbacku a když jsem v malinkých zrdcátkách a přes ještě menší zadní okno (zlaté Bravo...) - chuťovka byl hlavně kombík - neviděl pořádně dozadu, napadlo mně, proč se tohle auto stalo a jak se vůbec autem roku stát mohlo. Design nijak objevný ani zevnitř ani zvenčí, nápady v tomhle směru nulové, to co je jednou z nejdůležitějších vlastností auta - pohodlí a vnitřní prostor podprůměrné, a bezpečnost asi taky nic moc. Výhled z auta je asi přece jenom docela důležitý parametr. Nic inovativního, nic extra, nic zajímavého.

No nicméně pochopil jsem to. Tuhle cenu dostávají dost často auta značek, kterým se chce "pomoct". Průšvih GM už byl loni víceméně jasný, jeho dopad na opla taky a nejistotě tedy měl pomoct tenhle "slavný" titul. Insignie má mnohem dál k superbu (nejsem ani militantní ani nekritický fanda škodovek), než superb k prémiím srovnatelným velikostí. Přesto superb neměl šanci. A to nemluvím o dalších. Když porovnám Insignii s Passatem CC, je to rozdíl dvou až tří tříd....a přitom je to stejná kategorie, tedy alepsoň teoreticky. Totéž třeba C5. Design, vnitřek - někde jinde.

Mondeo překvapilo předchozí rok třeba vnitřním prostorem. Insignie nemá zhola nic. Designově zvenku a technicky standardní produkt ve své třídě, vnitřek vysloveně špatný - spokojen by za volantem byl asi jenom Roman Skamene nebo Láďa Krytinář....

Rok předtím ovšem místo velkého, technicky špičkového a finančně příznivého Mondea vyhrála pětistovka. Prťavá napodobenina něčeho, co tady bylo už před třiceti lety a mělo to ale úplně jiné souvislosti než v dnešních letech. Zajímavé je, že před dvěma lety vyhrálo auto značky, která se topila v problémech. Loni vyhrálo auto značky která se topila (a pořád topí v problémech). nakonec ani ten fiat na tom není ve skutečnosti nijak skvěle. Že občas vyhraje skutečně nejlepší auto z hlediska logiky, auto které je etalonem ve třídě nebo auto, které přinese něco nového? Vyjímka? Sice ne, ale řekl bych, tak půl na půl. A třeba Prius? Svým způsobem podvod, protože při vyhodnocení všech kritérií vlivu na životní prostředí je každý menší evropský nafťák vůči ŽP mnohem šetrnější a to nerozvádím sekundární negativní vlivy.

Co to znamená? Možná jsem po letech sledování ankety poněkud paranoidní, ale připomíná mi to situaci, kdy by při volbě miss nezvolili přitažlivou oslňující štěbetalku, ale anorexickou dívčinu s uhrovitou pletí a mastnými vypadávajícími vlasy, která by se soutěží prokoktala a porotci by si kdesi "vzadu" řekli, že jí ten titul "dají", protože jí tím zvednou sebevědomí, jí se vyčistí pleť, přestanou jí padat vlasy, začne jíst a přestane být ztrémovaná...Anebo by titul dali průměrné krásce, protože její rodina se topí v dluzích, otec je v léčebně a matku v práci už neobtěžuje ani vrátnej.

Auto roku vyhrála řada vozů, které si ten titul nezasloužily. Ale je mnohem mnohem víc aut, které na ten titul nedosáhly, ale líbí se, jsou technicky pokrokové, přinesly nějakou novinku a hlavně přinesly radost a užitek svým majitelům. Nakonec, na rozdíl od voleb je zákazník pánem stále. A žádný titul, byť sebevědomně prezentovaný na nálepce zákazníky nepřiláká. Za Insignií se ani neohlédnu, ale třeba onen Passat CC nebo i černý kombík C5 mně fascinují znovu a znovu.... Nakonec, byl jsme vlastníkem Alfy, která byla taky autem roku a ani líbivý kabátek a slušné jízdní vlastnosti jí spolu s titulem auto roku nepomohly k výtŕaznějšímu se prosazení. Mizerná kvalita, nedotažené drobnosti a "italský" přístup k zákazníkovi udělaly své. A mazda 6 předchozí generace - i ta se tuším honosila titulem auto roku, ale přes nesporné stylistické, uživatelské a technické kvality v kombinaci s příznivou cenou (na svoji třídu) jí nepomohly k většímu rozšíření. Takže o autě roku to rozhodně není.

Kdyby auto roku hodnotila většina rozumných (zdůrazňuji rozumných) diskutujících tady, byl by výsledek zcela jistě objektivnější, než bude od COTY.
zlysoused
Ikdyž se mi moc nelíbí.
Já 3008 fandim. Pokud berem kategorii auto roku tak má podle mě velké šance. je velmi zdařilá a v mnohém si s konkurencí lehce poradí. Hodnocení interiéru je jedno z nejlepších vůbec a v technologiích se stejně tak drží mezi TOP. Takže u mě: GO - Peugeot 3008, GO - Peugeot 3008!!! :yes:
nebudem zbytocne komentovat le citajte
[odkaz]

[odkaz]
Avatar - T613
T613
vybírám tebe
webpaja
[odkaz]
Avatar - Pierro
Pierro
zajímavý... 😉
Avatar - iudex
iudex
Nechcem zacínat nekonecnú debatu typu: podobá sa to na..., nedá mi vsak nepovedat, ze tam vidím jasné dizajnové crty Fiesty (predné svetlomety). Inak posun k lepsiemu oporti starej C3.
Avatar - Pierro
Pierro
a ja tam vidím i niektoré črty stodvaciášku... 😉
Avatar - marek.g
marek.g
už by ses měl fakt stavit.Potřebuješ to jako sůl >😒]
Avatar - Pierro
Pierro
dal bych si dobře vychlazený géčko... 😉
Avatar - marek.g
marek.g
tak to jsme 2 >😁
Avatar - marek.g
marek.g
Rozsáhlý facelift první generace :-!
Avatar - Pierro
Pierro
ještě by si vrněl blahem, kdyby ti tenhle francouzskej drzek parkoval před domem... >😒]
Avatar - marek.g
marek.g
tak o tom žádná >😒]
Avatar - Pierro
Pierro
co kolegyně?? už tě přefikla?? >😒]
Avatar - marek.g
marek.g
ne.prý nejsem na ni dost velký drzek.tak sem jí dal číslo na tebe páč dottoreho číslo nemám.už je celá natěšená na jízdu ve tvém stodvaciáši >😒]
Avatar - Pierro
Pierro
a neni náhodou trochu těžší na spodek?? A co vrchol krouťáku + křivka?? >😒]
Avatar - marek.g
marek.g
křivku má jak čiplé tédéíčko nic nic a pak tě zamáčkne do matrace,že se z toho posereš >😒]
Avatar - Pierro
Pierro
no říká se že tichá voda břehy mele - a koukám, že ty už si jí zajel... >😒] co sání, má v pořádku?? a turbíčko je nízkotlaké?? >😒]
Avatar - marek.g
marek.g
což takhle dát si spicha u Bobra dnes v 19😁0 a já ti všechno povykládám? 😉 dáme 3-4 Géčka pak se osmělíš a zavoláš jí >😒]
Avatar - Pierro
Pierro
jsem příliš stydlivý a nezralý. Bál bych se té ženštiny... 😲 No dnes se mi to nehodí, ale zítra či o víkendu by se něco dalo vymyslet... 😉
Avatar - marek.g
marek.g
A to si říkáš drzek?Sedláš prémii ne tak tě jen tak něco nerozhodí >😒] tak to zas nemůžu já.zítra po práci valím do Ovy a vracím se až po víkendu ;-\
Avatar - Pierro
Pierro
pak tedy jedině někdy v povdělí či dále příští týden. Prémii sice valím, ale nevím, jestli i tvoje kolegyně je tou prémií... přeci jen zlatej kovboj, drzek s tím správným strništěm si potrpí na určité standardy... >😁 >😒]
Avatar - marek.g
marek.g
a supermainstream by ti nestačil? >😒]
Avatar - Pierro
Pierro
chceš mi tím naznačit že kolegyně má zadek jako pětkovej Golf???? >😁 >😁 >😒]
Avatar - marek.g
marek.g
jo,ale variant >😒]
Avatar - Pierro
Pierro
svatá prostato.... >😒] >😒]
webpaja
Spis nemenili to dobre, vyssi konstrukci a la kachna a pridali spetku aktualnich tvaru Citroenu. C3 byl obchodni uspech a prijit o dosavadni zakaznice urcite nechteji. 😉
RS
Hodně vysoko bych viděl Polo, Yeti, Soul, Insight a Éčko.

Polo jako nejhezčí/nejlepší malý vůz za slušnou cenu.
Yeti je na tom podobně mezi menšími SUV, navíc může trhnout zákazníky prakticky ze všech tříd.
Soul nabízí hodně materiálu za málo peněz, desing je individuální.
Insight je pohledově stravitelnější než Prius + aktuální ekologické lobby nad kterým teď evropa slintá.
MB-E, krasný reprezentativní vůz, proti staršímu Éčku návrat ke klasickým mercedesovským tvarům.

Osobně sázim na Polo.
Avatar - Emel
Emel
Poprvé v životě, možná i naposledy... tipuju VW. Má všechno co potřebuje: svěží design, slušnou techniku, potentní třídu i zatím nevelkou konkurenci. V seznamu nominovaných se žádná zvláštní hvězda nevyskytuje... Dá se očekávat, že Scenic ani Prius druhý titul nedostanou. Kia také bodovala poměrně nedávno. Ečko je moc velké. Yeti, Insight, iQ... no, možná.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Milý Emel(e), TAKÉ "tipuji" VW. Má sice: Nudný design, fádní techniku a byť (často technicky "zajímavější") konkurenci "zleva/zprava" - lidé jí často VŮBEC NEvnímají a JEN na jednu jedinou značku (však s několika různými znáčky na kapotách 😉 ) se SOUSTŘEDí 😐
PS: Nu, jsem ZVĚDAVA 😉
Pěkný den (s bmw Z4, se Subaru Legacy, s Mazdou 3, s Mercedes E-Klasse, s Nissan 370Z ... no to vw je v POŘADí skoro jak dle ABECEDY, tak UVIDíME 😄
Avatar - Emel
Emel
Technika je bez diskusí, zejména díky TSI Polo obstojí proti libovolnému protivníkovi dané kategorie. Interiér a podvozek by se sice asi lepší našel, ale rozdíl nebude zásadní. A zbývá design... tedy, já snad stárnu, ale pokud vedle sebe postavím 207, Fiestu, Clio a Polo... no, nemůžu si pomoci, ale beru Polo, vypadá dospěle a přitom zajímavě, aspoň pro mě. Dal bych přednost Insignii před Passatem, Meganu před Golfem, čemukoliv před Foxem... ale to Polo, to je zkrátka bomba. Jen škoda, že je to VW, tu image bych asi nepřekousl...

PS: Z4 jsem projel, tedy tu minulou, a.. nic moc. Tedy, samozřejmě, je to BMW a je to sportovní kabrio, takže špatné to rozhodně nebylo, ale v dané kategorii mě třeba Mazda nebo Honda berou víc, za méně peněz. Kromě toho, taková auta vůz roku nevyhrávají.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ok - "beru", milý Emel(e) 😉
PS: Tak vy, milý Emel(e) v Polo 1.2 TSi a já si vezmu Clio Sport (tj. 2.0 16V 147 kW - myslím 😉 , anebo MiTo GTA - to je 240 PS - myslím, i když tam "stačí" 1.4 T 155 PS 😄 a samozřejmě něco by "zvládl" i MiniCooper S 😉 a popravdě Polo by "potrápilo" i Mitsubishi Colt Ralliart 😄
PPS: Minulé bmw Z4 bylo VZHLEDově sice "ne špatné", ale opravdu to NEbylo "to pravé" - SOUČASNÉ Z4 je (i vzhledově ale hlavně "jízdně") DOST "jinde" :yes:
Ale máte PRAVDU, že tento typ aut (byť sebelepších) NEvyhraje takovouto anketu - docela DOST povedená a přitom "masový" model je Mazda 3 ... ta by možná..
A i když Polo s motorem TSi asi opravdu bude "zajímavou" variantou, otázkou je CENA (ta u vw poslední dobou bývá docela "ošklvwá" 😉
Dobrou noc 😄
Citroenjehistorie
Pockej na GTI 😉 Myslim ze to bude jeste zajimave...nezminujete Citrona..ze by nebyl konkurenceschopny? >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Na "honění"?
Citroën Saxo a nyní C2 jsou sice ROKY "lídry" juniorského šampionátu WRC, ale C2 v současnosti KONČí (před lety její verze s "ostrým" 1.6 NEbyla špatný) a "nástupcem" bude až ostrá verze DS3 (jak jistě VÍTE, používající stejné/společné motory s bmw/mini) - což bude nejdříve za rok - takže nyní je ... asi NEJ"zajímavější" právě to Clio Sport (a nejen dnes - kdysi jsem měla jeho verzi 1.8 16V a bylo to NEuvěřitelně "dynamické/živé" autíčko!)
Pěkný den 😄
Avatar - www.skodaoctavia.cz
www.skodaoctavia.cz
Já tipuju Yetiho, z nich asi nejzajímavější auto. 😉
:yes: :yes: 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hmmm, to ale je (nebo bude) spíše "okrajový" model..
PS: Tedy zpočátku bude jistě určité "nadšení" a prodeje se NADĚJNĚ rozběhnou, ale pak TAKový model čeká (tak jako Roomster) spíše setrvalý POKLES... (to NENí zrovna "vhodný" adept na Car of the Year... JÁ bych možná "tipla" dosud stále PODceňovaný vůz Mazda 3 (nebo Citroën C3 Picasso, pochopitelně 😄 :yes: 😉