Dobrý den, zvažuji koupi - Mercedes-Benz Třídy A 1,5 A 180 CDI z roku 2013, najeto kolem 42tis km. Prosím o radu, zkušenosti, jaké náklady mě v blízké době čekají? Na co bych si měla dát pozor? Děkuji moc!
A to si slyšel ve které hospodě? Tento motor má za sebou několik evolucí a dnes patří k těm nejvychytanějším na trhu. Dále mi vysvětli, z jakých zdrojů čerpáš při tvrzení, že Mercedes v každém dodaném motoru mění klikový hřídel. Nevěřím ti ani písmenko ... :no:
Specielne pro topgeara profilovku. Co ho tak chvali.
But si zde lidi delat fakt srandu a nebo fakt nic neznate.
Motor 1.5dci od renoltu je jeden z NEJHORSICH motoru VUBEC.
Kde se sere uplne vse! Specilene vstrikovace ktere se serou porad po zadreni do 150tis km.
Duchodcum co nikam nejezdi je to super auto..bohuzel jak se trochu pouziva je vse ko.
Staci se zeptat v diesel servisech a primo v Renoltu kolik resi zadrenych motoru na KLICE kdy je poddimenzovana!
Poroto mercedes co slo tyto nejhorsi veci okamzite VYMENIL ;-)
Přiznám se, že téma použitého motoru a velikost jeho úprav mne velice zaujala, pro první porovnání přináším na link, o který motor se jedná a můj osobní názor je ten, že se defakto jedná o tento motor pouze s úpravami pro vestavbu do jiné karosérie, a předpokládám, že použili svoji spojku, takže asi jiná "dvouhmota" a jiný software řídící jednotky, ale dávat tam jiné vstřikovače (které jsou již teď německé), nebo snad jnou hlavu by bylo řekněme minimálně celkem nákladné, né li zbytečné, protože v maloobjemových motorech je 1,5 od Renaultu nadprůměr.
[odkaz]
každopádně zítra zavolám dlouholetému kamarádovi a mimojiné prodejci v Mercedesu a zjistím, jak moc dobře ho na toto téma proškolili :-) - Jestli se dozvím něco zajímavého, samozřejmě doplním.
Tvůj soused neumí jezdit, jsem majitelem Megane 3 1,5 dCi 66 kW FAP, do provozu 3/2011, první rok používání najeto cca 33 tis km, prům spotřeba 4,8l cca 2/3 miimo město, zbytek město - ryxchlostní limity + 10%, jen málokdy jsem jezdil sám. Co se rekordů týče, zkoušel jsem spotřebu Brno - Wien (sám v autě, PC jsem vynuloval v centru Brna a pak dodržoval předpisy (ČR 90 km/h mimo, A 100 Km/h mimo obec), před Vídní jsem měl na PC průměrnou spotřebu 4,0l / 100 km!! Po dojezdu do centra Vídně (3/4h kolon) 4,5l / 100 km. Argumenty od koncerňáku o podměřování neberu v potaz, protože Renault NENÍ koncern a na 2 různých benzinách ověřena spotřeba do prvního cvaknutí a na jedné rozdíl ve spotřebě oproti pc 0,1l / 100 km a na druhé 0,15l / 100 km. Auto bude mít za chvíli 2 roky a najeto 43 tis km - počet pochuch = 0, počet servisních návštěv = 1, olej, olejový a palubní filtr, celková kontrola a diagnostika sw - vše ok. Dálší informace by neměli číst majitelé koncernu (hlavně Škoda auto). Počet prasklých žárovek = 0 !!! Nyní mě čeká výměna oleje (jelikož jsem na 75% městského provozu, měním po 15 tis. km, možná brzdové desky...) každopádně s autem jsem velmi spokojen, oproti mým minulým autům mi chybí dynamika, ale to, proč jsem si ho pořizoval (malé náklady na pohonné hmoty a bezpečnost a dlouhá záruka) splňuje na 100%. a vlečná zadní náprava a jízdní vlastnosti? To, jak rychle pošlete auto do zatáčky záleží na vašem řidičském umění, jistotě, předpokladech a až poté na technických možnostech automobilu - jsem přesvědčenej, že mi v zatáčkách neujede žádný podobně výkonný multiliink jaakéhokoliv výrobce... nebo jinak, když sem chtěl, tak neujel... samozřejmě věřit mi nemusíte, to po nikom nemůžu chtít. Ale vše, co jsem nahoře napsal, je zcela pravdivé a nemám sebemenší důvod něco "diskuzně vylepšovat".
Tak já to ještě napíšu jinak, ono to není jen logické, ale dokonce NEZBYTNÉ předělat setrvačník, když se mění převodovky a je uložen do jiného auto.
¨Jinými slovy tímto nejde dokázat, že Mercedes byl nespokojen s motorem a vylepšil proti třeba Meganu, protože to přepracovat kvůli zástavbě chtě nechtě musel.
Auto nahoře není, ty chytrolíne, lowend, ale prémie.
Nepochopils vůbec, co jsem psal, takže do blbečků nadávej jen sám sobě.
Apriori mi nejde o to, jestli MB vyrábí lowend, nebo lux, klidně ať dělá lowend - ale svůj vlastní lowend.
Zrovna MB je firma, od které skládání překoupených komponent (jako v tomhle Áčku), nebo přeznačkovávání jiných výrobků (ála Citan, nebo Sprinter) neberu.
Vy jste snad všichni prdlí. Je to low-end, žádná S-kláda a pokud je motor spolehlivý a dostatečně dynamický, tak v čem je problém? Možná v omezenosti publika. Miluju ty blbečky co maj v hlavě jen německou vlajku a nepřipustí, že auta vyrábí i jiný země. Bohužel v nich člověk nevypadá jako uhlobaron, ale mají taky své přednosti. Teď by mě zajímalo, kdo by se tu z takových chytrolínů ve dvacetiletý pětce zmohl třeba na novou lagunu.:)
Máš to hned v první moji reakci ve vlákně. V základech nižší střední o prémii nemůže být reč...Tady kupuješ jen prémiovou značku. Prémiový model koupíš od vyšší střední.
Když vás teda téma nezajímá a chcete mít přesné informace, tak jsem postup jak si to zjistit už napsal. Pokud ani to nechcete, pan nemá cenu reagovat ne?
Nevím, zdali jsi včera sledoval jeden motoristický pořad (běží ráno na jednom kanálu, v poledne repríza na druhém)...
Tam přesně řešili otázku proč si vlastně nepořídit Golfa, když je značně levnější... "Tohle je MeRRRRcedes !" neboli "Bez peněz do Mercedesu nelez!".
Možná je toto trochu kýčovité, ale pravda to je ! :-)
Jak tak koukám, tak narozdíl od Vás ano, protože, když by jste řídil podobný vůz od MB tak s názorem více méně souhlasíte. Tak bud jste tu čest neměl a MB jste neřídil a nebo jste zapřísáhlý folcágnista a nemá cenu s vámi diskutovat. >:D
např: clk270 a dále tuším e220.
Design Áčka je úžasný, ale jak jezdí nevím. Jen takovou malou otázku do diskuze... Jak velký je rozdíl mezi motorem v áčku od Renaultu a motorem od Fiatu? Jak velký je rozdíl v papírových parametrech áčka oproti Lacii Delta?
Jj, v showroomech MB se prý už vedou pořadníky na dCI a tvrdé jádro fanoušků MB dokonce neváhalo v mrazivých dnech nocovat ve spacáku před prodejnou aby se na ně dostalo.
>:D
Ježíš co tady řešíte Mercedes bere od Renaultu a Audi bere od VW. Výjde to nastejno. Akorát se Mercedes rozhodl pro kvalitnější diesel než Audi od VW. I když GTI tady bude plkat opak, tak se nic nezmění.
To samy auto tam dneska bylo a Pepa se nad motorem nijako nepozastavoval, jen komentator prohodil vetu o francouzskym puvodu. Jen rekl, ze je acko navrzeny i pro mnohem vetsi vykony. Auto vychvalil a dostalo tusim 93 procent!
Pristi tyden tam bude zeleny Jimny, tak uvidime.
Nemyslím si. Nová A3 je kus poctivého auta, péče a pozornost je cítit z každého detailu. A právě takto vnímám prémii - dotaženost, promyšlenost a propracovanost do nejmenších detailů :-!
tah motoru se udava namereny, ne subjektivni, spotreba dle podmerujici PP a spolehlivost mozna ve srovnani s cinskym zbozim, ikdyz mozna tak o prsa Jarmily Kratochvilove >:-[]
Minimalne papirove nemuzu souhlasit >:D Spotreba, vykon, kroutak, a troufnu si tvrdit i spolehlivost a ostatni klidne muze byt stejne jako u konkurence ;-)
Musíš být hodně naivní člověk, pokud si myslíš, že koupíš v nížší střední v základních modelech prémiové auto. Prémiové auto koupíš od vyšší střední. To co dělá prémii v nižší střední anebo střední třídě je leda image, nabídka motorů a jejich vrcholové verze, kterým mainstreamové modely nemůžou konkurovat...
P.S. Prosím okruhové jezdce, aby sem jako argumentaci netehali časy na NS :-)
BMW 1 v základu taky zrovna nehraje na sportovní srdíčko ;-) Beru modely v globálu. Pokud pominu poháněnou nápravu, tak imagí, designem, nabídkou motorů jsou si nejblíže...
Proč to tak strašně řešíte? Prostě Mercedes chtěl uspořit, tak koupil motor od Renaultu ( ahá, to je ten problém Renault=vzít a vyhodit že?). Děje se to všude. V autech, v elektronice i v jakýchkoliv jiných výrobcích. Je jedno snad jedno jestli si to mercedes poladí více či méně. Normální člověk co bude chtít Ačko v naftě na normální jízdu, tak si to koupí. Já osobně bych s tím neměl sebemenší problém. Myslíte, že ten motor je o tolik horší než srovnatelný od konkurence? Spíš jiná otázka. Je dnes něco super spolehlivého, abych to vyzdvihovali? Sere se vše, od Dácie po BMW.. Sám mám Ford s motorem od PSA a ptám se no a co? Motor jede, spolehlivost je obdobná jako u VW nebo jiné konkurence. Tak mám mít bezesné noci jen proto, že je to francouzský motor? nebo že Ford neni prémie? Probuďte se :-) Jak jsem psal výše. Doba slavných dieslů co vydržej mega a víc od MB jsou dávno ta tam a ne jen já, ale i většina diskutujících tuto dobu stejně ještě tahala kačera...
Když se dívám podrobněji na provedení některých detailů, tak je vidět, že doba se mění. Prémiový model už neznamená vždy "něco navíc" oproti plebejským modelům.
Např. zde pouze dvojité těsnění, dveřní prostor není nijak odizolován... I to o mnohém svědčí. Stačí se podívat na Golf... I na Golf, který si cení téměř na polovic tohoto modelu... Stačí se podívat na dynamické parametry a spotřebu, tedy tu reálnou. Prémie, to už dnes často znamená především jen image, lepší servisní zázemí a přístup k zákazníkovi a extra silný katalog příplatkové výbavy. Ovšem ten lepší přístup u nás platí opět především... na papíře ;-)
Za mě musím říct, že s tímto modelem nemám vůbec žádný problém, ... tedy až na cenu. Vlastně nevidím příliš přidané hodnoty oproti Golfu, spíše naopak. Pokud ale někdo na cenu nehledí, pak A 180 CDI může být příjemný každodenní společník :yes:
Narozdíl od tebe s tím motorem měli zkušenost - já také - 70% je dost, je to mnohem více než polovina. Ano, slyšel jsem o problémech s řetězy, ale to je ve velice málo případech. Vše v pořádku nebylo, malé problémy byly, ale rozhodně nic závažného - VW ho měnil, protože má motory na 9/10 a 10/10 a tento byl na 8/10 ;-)
tak není divu, pro jeho osobnost je to opravdu těžké sousto na spolknutí. Tak se musel hledat způsob, jak tento krok dát do souladu s jeho plakátem v garáži ;-) Možná, že časem přijde ještě na něco lepšího, třeba že to je model v provedení pro tuningové firmy a předpokládá se stejně zástavba nějakého 6 nebo 8 válce od AMG, takže to je základní motor na dojetí do garáže >:-[]
Podíval jsem se také a nová Ačka jsou tam zcela sporadicky, většina jsou tam stará Ačka (tedy dnešní Béčka) a ty se jako MPV naopak prodávají v dieselu hodně, cca 70-80%.
Nic lepšího už ani být nemůže, škoda, že pro Tebe tak nedostupné ...
Nejdřív to byla pro ˇAčko pohroma a teď je to vlastně jen taková úlitba celkovému systému, přece se MB nebude zabývat něčím tak podřadným jako je vlastní motor. Prostě jako první jel okolo Renaiult a tak se poptali, jestli nemají nějaké motory navíc a bylo to,že? Závěrem lze říct to, že už víme, co dalšího ti dokáže způsobit cukání na dolních místech. Díky ;-)
Kde si našel nové Mondeo za 465tisíc? To jsou předváděčky rok staré, tak tam je potom cena jinde. Jinak začínají na 520 tisících v holé výbavě Core. Já osobně bych teda bral radši ten výběhový typ Mondea než i 40 >:-[] .
Ten kufr jentak neoželim :D:D ( myslim kombik) >:D
Logické to je, nicméně to jen potvrzuje to co jsem napsal rohYpnolovi ve 23:53, základ samozřejmě nemá smysl předělávat to by popřelo smysl kooperace, ale množství komponent pochází od MB.
Dobře, že jsi dal ten masový model do uvozovek. Protože jestli budou prodeje nové Áčka kopírovat prodeje BWM 1 (což očekávám), tak prodeje základního dieslu budou kolem 11%. Což jsou ty ženy (samozřejmě ne všechny) a sváteční jezdci, o kterých jsem psal >:D
Super průzkum, na nějakém fóru se udělala anketa a ty z ní děláš závěry? Navíc teda vychází, že více než 30% dotázaných mělo problémy a to se ti zdá jako dobré? Slyšel jsi vůbec obecně o problémech těchto motorů ve všech modelech koncernu? A fakt myslíš, že kdyby bylo vše v nejlepším pořádku, tak by koncern motor kompletně předělával?
Tak třeba u BMW1 činí prodeje základního dieslu ve výši 25% ze všech dieslů. Prodeje benzínu tvoří 55%. Z toho plyne, že prodeje základního dieslu jsou okrajové. Vzhledem k podobnému zaměření nového MB A, očekávám podobné čísla...
Protože nepředpokládají prodeje 1,5 dCi, proto věnují úsilí na dokonalé zapracování do A-třídy (viz Ham. 04.01. 22:53)... to opravdu dává smysl >:-[]
A-třídu chtěli posunout směrem k A3, BMW 1 nebo VW Golf. Potřebují zvýšit prodeje, získat nové zákazníky. Podíl 1,5 dCi nebude nic ve stylu 1.2 MPI (HTP) v Rapidu >:-[]
A v zahraničí jsou tyhle modely často kupovány právě jako základní výbavy a motorizace. Koneckonců proč ne, většině to stačí a komu ne, přitvrdí basu.
Nejde o to,s jakým motorem by sis koupil Áčko ty nebo já, ale o to nabídnout "masový" model. A to v kvalitě, kterou kupec MB požaduje a ušetřit na nákladech. Takže souhlas s Provocateurem, u Áčka už podstatou určeného spíš jako druhé (nebo další) auto do rodiny zákazníci původ motoru řešit nebudou a prodávat se to bude dobře.
Fakt ? Jen tak pro inspiraci jsem mrknul na mobile.de, r.v.2012 do 5000 km, a z cca 2400 Áček bylo přes 1000 dieselů. Myslel jsem, že aspoň přibližně by to prodej nových aut mohlo kopírovat. Ale ten rozdíl je značnej.
Spolehlivost u 1,2 TSi? zřejmě máš rád vtipy že?
Vidím, že co udělal koncern je svaté a ostatní otřesné. Jsi jeden z mála lidí včetně odborné veřejnosti, kterým přijde 1,6 dCi otřesný. Ale to se spraví, až někdy nepůjdš po angličácích... koncernové diesely jsou pouze průměrné, nic vwíc nic míň. Na 1,6 dCi koukají zhruba na kotníky!
Za normálních okolností by i40 bez šance byla, ovšem aura "výběhového" modelu dokáže zákazníka uvrhnout do náruče jiného, nového, byť třeba horšího modelu.
Píšu o Evropském trhu, čili stačí se podívat na např. Francii, Holandsko, Belgii, Norsko, všude tam diesel vládne, jen v Německu si benzín stále drží své příznivce. A pokud celoevropsky nebude njprodávanější motorizací, tak bude hned na druhém místě a nejprodávanější diesel.
Ty ceny byly za kombi. Výbavu jsem ale zas tolik nesledoval, určitě taková nebyla jako u Laguny. Ale někdo ji třeba rád oželí ve prospěch např. lepší image >:D
No já bych tak mírný nebyl, vsadil bych se, že tenhle motor v Áčku bude tvořit páteřní motorizaci. Pokud vyjedeš za hranice, tak uvidíš, že M-B není všude jen kupováno v nejvyšší výbavě a s nejsilnějším motorem, právě naopak. Základní motor v dieselu je právě ten nejžádanější...
Tak bavíme se o dieselech a v podtatě velmi dobré výbavě... a taky o verzi kombi. Čili pokud dostaneš za 465t mondeo v benzínu, liftbacku, bez xenonů, bez navigace, bez sedadel v kombinaci kůže alcantara, tak je to na dalších ne 20t, ale 80t. ALe máš pravdu, Mondeo v současné době má velmi zajímavý ceník a pokud někdo vehementně chce vzadu mít místa více jak v Laguně, tak nevidím lepší volby, nějaký i40 je bez šance.
S tímhle se dá souhlasit. Základní naftový motor v hatchbacku jako Áčko a spol., který je určený v tomto případě převážně ženám, bych vůbec neřešil. Ten, kdo si ho koupí (žádnej fajnšmekr to rozhodně nebude :-) ) , vůbec neřeší, jestli je motor od MB, Renaultu nebo Taty...
Však to je logické, dvouhmotový setrvačník není v motoru, ale za, takže pokud dáváli vlastní spojku a převodovku, tak použili vlastní dvouhmotý setrvačník, který bude odpovídat použité převodovce. Renault ji v Meganu má jinou, proto může mít jiný dvouhmotý setrvačník.
Já jen, aby se tu prosťáčci neradovali zbytečně. Kolega Ham to nahoře "prozradil" :-) Tak tedy dodejme - Mercedes je stále Mercedes a renault stále (jen) renault... >:D
Zbývá odpověď na otázku, proč Mercedes zvolil tuhle cestu - je to prosté, nejslabší takříkajíc úlitbová bruselská motorizace nestojí Mercedesu za to, aby složitě vyvíjel vlastní alternativu. Navíc jde o motorizaci důsledně s manuálem... Bruselský vlk se nažere a Áčko zůstane bez ztráty eurokytičky v nabídce. Ostatně, ty by sis snad toho meďáka s danou motorizací pořídil? >:D Samozřejmě, že ne, vždyť bys zatratil sám sebe. No schválně tu napiš, s jakou motorizací dává Áčko garážový smysl. Za sebe tu píši že to chce poctivých benzínových dvě stě jedenáct koní. Bratru za leasingovou cca desítku měsíčně.
Mercedes "dvěstějedenáctka" na dvouspojce za cca deset tisíc měsíčně. Božské ne?
V popisech Mercedesu je uvedeno, že při dlouhodobých testech 1.5 dCI, které údajně zabraly 25000 hodin, mu 1.5 dCI dělal problémy s vibracemi a po určitě době docházelo k poničení převodovek kmity od motoru a proto se údajně rozhodli instalovat mercedesácký dvouhmotový setrvačník. Jestli to je náhrada nějakého původního nevyhovujícího nebo tam dCI žádný nemá to jsem, pravda, nezkoumal.
Ady: To bylo asi tím, že ses vezl na motoru. Možná jsi měl zkusit nějaký auto s tím motorem. By to bylo pohodlnější...
Mně se líbí, jak každej nezapomene napsat, že tím vším jezdil, všechno zkusil, tak může porovnávat. A přitom největší zážitky maj někteří jen s 15 let starou OI s traktorovým TDI... Ale jinak je tady znalců... >:D
To se takhle v sobotu nudím, tak obejdu pár autosalonů, kde mi přesně půjčej, co chci, a pak můžu srovnávat... A pak se mokrej vzbudím...
Pokud mě paměť nešálí, tak silnější 1,5 dCi má dvouhmotý setrvačník, viz test Meganu: [odkaz]
a viz článek o modernizaci 1,5 dCi, tehdy ještě bez FAP s 78 kW: í sestava turbodmychadla má hmotnost pouze 2,6 kg. V nabídce je verze o výkonu 74 kW, která nabízí maximum točivého momentu 200 Nm při
Také najdeš dvouhmotý setrvačník pro tyto motory v náhradních dílech třeba v katalogu Elitu.
[odkaz]
Ten další okec o lůžcích je zbytečný, nikdo nečeká, že si MB vezme motor a přesně tam na chlup sedne i s příslušenstvím a uložením, to bude nejen odlišné u Mercedesu, ale i u jednotlivých Renaultů, Dacii a Nissanů.
Mimochodem ani v Meganu nemá tenhle motor problém s vibracemi.
Ještě s ním nikdo v ČR nejel a už je nejlepší v třídě >:D Choochoo, dle prvních zahraničních testů není nijak lepší než běžná kategorie 1,6 HDI, 1,5 dCi nebo 1,6 TDI.
Každopádne práve kvôli tomu, že je 1.2 TSi z Fábie základným motorom pre VW Golf nepovažujem oficiálnu základnú cenu za pravú. Niežeby som sa ho chystal kúpiť, ale mať v kompaktnom kabriu motor ktyorý má každä tretia Fábia... Ale motor 1.5 DCi v A-klasse by som zniesol.
To byla ironie, nechapes?
Libila se mi v textu ta pripominka, ze se jedna o prvni motor s remenem. Coz zase dokazuje, ze retez je u spickoveho vyrobce samozrejmost a plus, ale u nekterych ironicky jmenovanych, tj. nekvalitnich smrt >:-[]
Jinak pro Renault slusny uspech, :yes: ale 1.6 i-DTEC je nej ve tride ;-)
Všetko vidím, kua! >:D A vóbec, čo to je za drísty, každý automobilový fanúšik predsa vie, že malé auto ako jedna-er nemôže mať poháňanú inú ako prednú nápravu. Viem to, nedávno som s ním blbol na snehu. >:-[]
Laguna III je opravdu hezká kus od kusu. Když se podíváš na nejlevnější kusy před FL, tak jsou z venku nic moc. Přední zvláštní nárazník, malá kola, nemetalický lak a autu to ubere velky kus parády. Po Faceliftu to dopadlu už lépe, ale i tak.Ohledně iteriéru , když se podíváš dovnitř, tak i ta nejlevnejsi verze nevypada tak chudě oproti top verzi, jako například nejlevnejsi Oktávka vs top Oktávka.
Naopak liftback v GT v plny polni mi přijde moc jako moc hezky auto právě v té světle modré metalíze a na 18tkách.
O kombi jsem uvažoval loni při výběru auta, jenže bylo málo ojetin a nakonec mi vyšlo nejlépe Mondeo. Nicméně kombi se mi líbí i v nižší výbavě:) Ale i zde platí, že to GT je proste nej :-)
A čekal jsi snad, že předělají blok nebo hlavu? To by kooperace zcela ztratila význam, úpravy nemohou být dražší než motor sám.
Nicméně ve všech popisech se uvádí při popisu motoru OM 607 postaveného na základě 1.5 dCI, že "Numerous components are specific to Mercedes-Benz"
nic, protože GTI je zaseknutá gramofonová deska. Proto ho myšlenka, že nemá pravdu, nikdy nemůže napadnout. Jeho plakát v garáži hlásá přeci už 20 let tu správnou VWíru >:D >:-[]
Laguna je v jistém ohledu neodmítnutelná nabídka na našem trhu, ale...
Laguna Liftback je poněkud zvláštní, člověk si musí zvyknout. Navíc to chce hodně citu při výběru barvy, auto je extrémně závislé na barvě, černá nebo modrá mu přistane, v bílé katastrofa, ve stříbrné těžká nuda... Ale to není to hlavní, proč lift jen podmínečně. Liftback je na svoje rozměry neuvěřitelně málo prostorný. Ne že by to byla taková tragedie, ale od střední třídy člověk prostě očekává víc.
Jinak ale tebou uvedená kombinace - to je přesně to pravé, naprosto vynikající. Cenově výhodnější než Octavia a auto zcela jiná liga - komfort, dynamika, o které si Octavia může nechat jen zdát. A stejně firmy kupují Octavie >:-[] ...
GTI, místo plácání místa svým ničím nepodloženým názorem, by mohl přesvědčit nějakýho svýho kamaráda z řad redaktorů ACZ, aby osvětlili, jak to je. A třeba si tady zase na oplátku my přečteme něco z bludoslintoblogu GTIho. Já jsem jen zvědavej, co se stane, když GTI utře slzu, a pozná, že nemá pravdu...
Hlavní rozdíl je ten, že Mercedes k tomuto motoru montuje dvouhmotový setrvačník, který dCI nemá a svoje mercedesácká motorová lůžka (konkrétně byla použita ta ze zážehového M270). Takže budou daleko lépe utlumeny torzní kmity a otřesy přenášené do karoserie.
Další změnou je jinak uspořádaný rozvodový řemen, který pohání mercedesácké příslušenství tedy alternátor a klima kompresor přičemž startér není u motoru ale je nakuplovaný na převodovku.
To není jen o motorech. Prémie má obecně v nižších segmentech problém slušně vydělat. Tady se otevírá prostor pro širší spolupráci. Audi v tomhle mělo vždy výhodu a využívají ji, takže nelze očekávat, že si přímá konkurence bude sedět na rukou.
Nikde nepíšu nic o tajném kuchání... naopak, je to jeden mnoha důkazů logické spolupráce Renaultu a Mercedesu... a bude jich více a i větší.
Ty povídačky o tunění přenech nějakému prodejci, který svému prémiovému klientovi bude vysvětlovat, že má vlastně pod kapotou nejlepší motor dané kategorie na trhu,
mercedes nic tajne nevykuchava, len kupuje motor (ktory este mozno poladi - mozno vstrekovace, turbo a nejaka sw riadiacej jednotky, mozno ani to nie) a vyrazne znizuje naklady na vyvoj. Mimochodom, v dnesnej dobe je to logicke ;-)
Pokud se domníváš, že Mercedes tajně vykuchává mégany... >:-[] o obživuje jejich motory svou upadlou řadu A, musím tě zklamat. Je to přesně obráceně... >:D;-)
Uznávám, Mercedes daný motor osadí, ovšem ještě před tím ho dokonale "potuní" a právě ten MB-tuning dělá teprve z toho motoru motor hodný Áčka. Nebe a dudy, však to znáš.
Teď jsem viděl inzerát na novou Grandtour 2,0 dCi 110 kW, manuál, bílá, Black Edition, 4C podvozek!!!, 465 000 Kč vč. DPH... V této cenové relaci, kdy dostaneš auto s navigací, xenony, 110 kW diesel, není lepší volby, blázen, kdo dá přednost Meganu kombi, který stojí stejně se slabším motorem.
1,2 TSi je nejlepším motorem své kategorie? V čempak? A motor 1,6 TDi označit za vynikající? Jak že jsi to říkal? že někdo zamrzl v čase...? Slyšel jsi už něco o 1,6 dCi? :-)
já zkrátka nekopu za žádný tým, hodnotím nestranně. Kritizuji ty, co si kritiku zaslouží. Napoak chválím, když se něco povede a nejen tehdy, když se něco povwede.
A co se Renaultu týká, tak mu jednoznačně v současnosti fandím - na modelech je vidět to, co před pár lety slíbili... a to se cení. Mégane, Clio, Scénic... výborné volby. Bohužel, o Laguně už se to tak jednoznačně říct nedá, i když v Grandtouru je v Black Edition opravdu zajímavá ;-) Svého času jsme o ní v 2.0 benzinu na E85 uvažovali, nakonec to i vzhledem k síti stanic s E85 dopadlo poněkud jinak...
V době, kdy nejvíce properující značka na světě je ta, která sdílí kompomenenty od mini auta za 200t po Luxusní vozy za 5 milionů, se nedají čekat jiná řešení.
Auta chce pořád lepší a lepší, přitom ceny jsou pořád nižší a nižší. Kolik stály před dvaceti lety auta a kolik dílů měly? Řešení situace ví každý, kdo má v hlavě alespoň špetku rozumu, čím více vyrobíš, tím levnější bude.
A co má tedy dělat prémiová značka, která potřebuje tak nákladnou součastku, jako je nafťák, přitom jich neprodá tolik, aby se vyplatil? Koupí to, co splňuje požadavky tam, kde se jich vyrobí dostatek na to, aby se zaplatil.
Nič špatného na tom nevidím a je téměř jisté, že díly budou totožné.
Prémie není jen jedna součástka, ale celek, to je snad každému jasné, viď GTI?
Jediné, co by mohlo následovat, je přítomnost nějakého benzínového motoru kolem 140-180kw v příští Laguně.
Bravo Renault - Nissan - Mercedes :yes::yes:
Jinak nepřežijete, lepší Renaultův motor v Mercedesu, než být převálcován či koupen Čínou :yes::yes::yes:
Lowendový motor od Renaultu? Raději Audi A3 se skvělým motorem 1,2 TSI, nejlepším ve své kategorii. Když z naftových motorů, tak vynikající 1,6 TDI.
BRAVWO VW GROUP MOTORY :yes:
Tvoje starosti bych chtěl mít. Mercedes může být rád, že má tak odzkoušený a výborný motor, který i po letech nijak, resp. vůbec neztrácí na konkurenci a v mnoha faktorech ji i předčí.
Mercedes vybral dobře, v podstatě lépe než "vybralo" Audi své 1,6 TDI nebo 2,0 TDI či nedejbože 1,9 TDI PD, to byly motory, které svým zvukovým a vibračním charakterem zdaleka nepřipomínaly prémii. Mimochodem i nová A3 s 2,0 TDI je na můj vkus hodně hlučná, proti tomu je 1,6 dCi i v mainstreamovém Meganu samet. Samozřejmě se můžeš vysmívat kolik chceš, ale na rozdíl odemne jsi ani jedno z těch dvou aut nejel ;-)
Tak místní věčně nespokojený majitel Meganu 1,5 dCi Brazdin má spotřebu 4,9-5,0 l a to má kombíka. Na spritmonitoru to vypadá takhle: [odkaz]
čili DLOUHODOBÉ jsou i pod pěti, natož krátkodobé.
Folcvágnisto neblázni. Jestli si se vozil jen chrochtavým TDIčkem s řádným turboefektem, tak asi nevíš jaký má nástup CDI, kdo měl možnost se svést řádným CDIčkem tak po prochtavce s TDI už ani neštěkne.
"...Pod kapotou totiž najdeme čtyřválec OM607, to ale neznamená nic jiného než dieselový 1,5 dCi od Renaultu – mimochodem první motor v Mercedesu, který má vačkový hřídel poháněný řemenem..."
No to opravdu značí hluboké změny >:-[] ... Medvěd pravděpodobně nakupuje od Renaultu motor v určitém stupni dokončení, změny pouze dílčí :-!
Tak kde jsou ti všeználkové, podle kterých je Renault nekvalitní, mizerný lowend >:D >:-[] ? Že by Medvěd šupem přeskočil z prémie do lowendu >:D ?
Jó realita je pro mnohé krutá. Supermainstreamu nebo skoroprémii zkrátka koncern nevládne zřejmě tak nepřekonatelně...
Pro Medvěd jednoznačně body :yes: Renault a 1,5dCi je dobrá volba, s 1.6 dCi teprve přijde pravá radost. Pro Renault jednoznačně :yes: Zvyšuje si odbyt své motorářské práce.
Pro zákaznímy Medvěda jednoznačně :yes: A-classe nemusí být tak drahá. Pro majitele Renaultu :yes::yes: Mít vůz se stejným srdcem jako prémiovka za cenu nižší než koncernová předražená slepenina. Co dodat.... Automobilový svět EU se zkrátka mění, musíme si zvykat na nové rozdělení.
Takže bravo 1,5 dCi, lepšího ocenění a uznání kvalit se ti dostat nemohlo :yes:
U malého auta je zase větší pravděpodobnost, že budeš parkovat do těsných míst. Na to také nejsou dvouspojky nejlepší. Právě do města preferuji HDM. A vleky netahám, takže mi u většího auta vadí méně. :-)
Jde o to, jakého si půjčil. :-) Já si jen pamatuji, že 1800 je už na horní hranici možností. Takže díky za přehled. A DSG na to rozhodně není ideální převodovka.
Osobne mám z Mercedesa (a to som staré Mercedesy považoval skutočne za niečo viac) rozporuplné pocity, či už hovoríme o triede A, E alebo Citane. Každopádne ale musím uznať, že ten interiér vyzerá parádne! (snáď len tá imitácia karbónu mi vadí) Bravo Mercedes! :yes::yes:
Ťažko uveriť, že interiér Citanu s dverami z Dacie nesie rovnaký znak na volante... :no:
Hmm... je tu skoro stejný maximální výkon, stejná momentová charakteristika... tohle cituju z testu Juke 1.5dCi 81kW: Motor 1,5 dCi dosahuje 81 kW a 240 Nm. Maximum točivého momentu vrcholí v 1750 min-1, od této hodnoty do 2500 min-1 motor pracuje při běžném použití nejlépe.
V mojej garážovej výchove bolo všetko v poriadku. Potenciálnemu kupujúcemu môže byť jedno či spolupracujú aliancie alebo koncern medzi sebou. Problém je ten istý a to "neprémiový" motor v prémii. A v jednom prípade ti to vadí a v druhom nie, tak ako?
Klidně se vsadím, že v Dialogysu a EPC Mercedesu budou stejný čísla a díly budou vzájemně záměnný.
Jedinej rozdíl bude v potisku krabiček a vysokohorský přirážce v servisu MB. :-)
Myslím, že o něčem takovém se mluvilo... problém je spíš v tom, že Renaultu docházejí modely, do kterých by mělo smysl ty větší motory montovat. Benzínové motory lze jakž takž vzít z Nissanu, takže spíš třeba větší nafta... a nebo benzínová turba.
Věřím, že pokud bys ho vrátil do Renaultu a srovnal s původním, nebyl bys schopen z místa řidiče poznat rozdíl. Možná Mercedes použije některé kvalitnější komponenty s důrazem na větší výdrž motoru.
Tak jasně, blok motoru nebodou leštit, ale věř, že je to vlastně "nový" motor. I tak se to Mercedesu samozřejmě vyplatí. Bylo by zajímavé, kdyby pan testér doplnil informaci v testu o tuhle nuanci, tedy o rozsah úprav prováděných na motoru.
Kdyby to chtěli celé překopávat, udělali by si svůj motor. Možná jsou upravené vstřiky nebo třeba olejové čerpadlo a filtr, ale celý smysl sdílení komponent je v úsporách nákladů na vývoj.
Proč by mi měla vadit vnitrokoncernová kooperace? Pokud nevnímáš rozdíl ve spolupráci Mercedes-Benz Renault, asi se v tvé garážové výchově stala někde "chybka" ;-)
Ale jistě... Renault má špičkové know-how výroby motorů, ne náhodou (a nikoli poprvé) ovládá královnu motoristického sportu F1. Chleba se láme v tom, na čem se šetří nebo nešetří.
Myšlénka, že snad Mercedes ten motor celý předělá, že by ho pak u Renaultu ani nepoznali... no, to je spíš taková sebezáchovná útěcha pro prémiové jezdce, až jim strejda s Loganem koupí v baru pití a majitel Fluence 1.6dCi pouze soucitně pokyne.
8-s:-( ;-\ :-O:*):-! Člověk při čtení vystřídá tucet garážových nálad, aby nakonec dospěl k tomu jedinému správnému postoji - :-! A tedy - klid, klid, klid. Můžeš si být ostatně jistý, že to tam u Mercedesu necpou rovnou i s lankem od plynu, ten motor prochází takovým podrobným rentgenem, že vrátit ho nazpět do Paříže, jsou na megány fronty až do Stuttgartu...
Jo, uznávám, pocitovej problémek tam v tom vidím, a vidí ho tam i Aleš. Sakra mně se znovu bouří krev. Jasně že je to problémek, co problémek, je to "halt" problém. A velikej. Ovšem... klid, klid, klid.
Tak znovu: Hele, ber to s nadhledem, prostě si půjdeš jednou koupit... Nejde to. Nejde to, ať se tu na mně nikdo dnes nezlobí, ale tyhle tryzny ať tu píše jinej.
P.S. Počítám, že dnešní mejdan v Mnichově vejde do dějin všech garáží :*)
Páni redaktoři musejí chtě nechtě polknout hořkou pilulku. Mercedes-Benz a motory Renault? Bože, jak uboze ten Mercedes klesl.
Mercedesu je zřejmě jedno, co si myslí o Renaultu redaktoři na území ČR, zřejmě berou raději do rukou fakta a osobní zkušenost, namísto tuzemských předsudků, či jiným slovem předpojatosti.
Meli jsme jej na hodinu pujceny. S AMG paketem, byt na zimnich 16", to bylo docela tvrde, hlavne kratke pricne nerovnosti. Nebylo to uskakane, to ne. Jenze 116i taky na 16" se standardnim podvozkem, proste bylo daleko mekci. DCT radilo rychle, v S modu to ale nechavalo vytacet.
Interier se mi libi, az na ten displej. Ten tam trci jak chlup na plesaty hlave. Co me ale zarazilo: malo mista vzadu. V 1er je vice mista.
Částečný souhlas.
Zákazníci - ti neznalí - to řešit nebudou.
MB je ale firma, od které očekávám strategii ve stylu "Lead, don´t follow".
Audi a VW jsou jeden koncern a spolupracují už věky, kdežto Mercedes - TEN Mercedes - teď kupuje motory od Renaultu. A aniž bych hodnotil kvalitu motoru samotného, tak myšlenka Mercedesu-Benz coby skládačky z evropských mainstreamových komponent je pro mně nepřijatelná.
Jinak auto je krasavec, interiér taky, až na tu přilepenou obrazovku, ale když vezmu v úvahu tu motorizaci a standartní techniku (předokolka, víceprvek... v podstatě třídní standard), nevidím důvod, proč nevzít...Golfa.
Určitě souhlas, jen u koncernu to funguje i naopak, tedy, že taky VW jezdí s motory pocházející od Audi. Ale třeba začnou brzy některé Renaulty taky jezdit s motory od MB. :-)
Tu sa pekne prejavújú predsudky, ktoré niektorí stále majú, či už negatívne (motor z Renaultu nemôže ísť do Mercedesu, to je svätokrádež), či pozitívne (nech sa Mercedes rozhodne akokoľvek, vždy je to dobre). Netreba skrátka značke pripisovať iluzórne vlastnosti (hrdosť, ušľachtilosť) ani posudzovať celok podľa jednotlivostí a súčasne nepreceňovať image, lebo v dnešnom globalizovanom svete nič jedinečné a výnimočné snáď neexistuje. Prémiové Audi zdieľajú motory s plebejskými Škodovkami, Bentley a Lamborghini s Audi, Range Rover s PSA... a dávajú tým peknú facku všetkým bojovníkom za čistý image či absolútnu nadradenosť prémie. ;-)
V principu souhlas, Audi také používá motory R4 od VW, ale jinak jsou tvé příklady nepřesné. Volvo používalo dieselový R5 (2,5 TDI) od Audi, stejně tak V6 3.0 TDI pochází od Audi, tedy prémiové značky.
Přece jen je poněkud rozdíl, jestli se dostane motor z MB do Renaualtu, nebo naopak. Cayenne (i Touareg) tedy používá diesely (V6/V8) pocházející od Audi, nikoli od VW (jako meinstreamové značky).
lenze je rozdiel 1,5dci rv2004 a 1,5dci rv 2012. To je asi tazke pochopit, ze?
Precitaj asi, akym vyvojom tento motor presiel a v podstate zistis, ze ten rv2012 je uplne iny motor.
on nema pocit v mercedese ako v dacii, len mu pride divny fakt, ze ten isty motor (aj ked ine vykonove verzie, tj ine turbo, ine vstrekovanie, spojka s dvojhmotou atd) je v dacii a aj v mercedese.
Ja v tom nevidim najmensi problem a ako cloveku pred predsudkov hlavne k znacke dacia mi to nepride ani moralne divne.
Že to bude majitelům MB jedno, dokazuje i profil jednoho místního nicku, který má v profilu jako auto snů (údajně ho má dokonce již objednáno) uvedeno MB SLK 250 DCI. ;-)
Mercedes má docela pošramocenou pověst, kterou potřebuje napravit. Dřív byl synonymem pro spolehlivost a komfort. Dnes mu zbyl jen komfort a proto potřebuje používat co nejspolehlivější techniku aby se časem dokázal vrátit na pomyslný prémiový trůn. Motory VW by jej svoji příslovečnou spolehlivostí mohli i pohřbít.
To jsem si neuvědomil, s DSG mám špatné zkušenosti, často potřebuji doma zacouvat s naloženým vlekem do mírného kopce a do zatáčky, Volvo V70 v automatu to zvládá bez problémů, ale zkusil jsem si od kamaráda půjčit Passata s DSG pro zajímavost a byl problém, vlek 1800kg, mírný kopeček a pomalu na zpátečku, auto poskakovalo a s vlekem to hrozně mlátilo, ale v malém autě při malé zátěži by to mohlo fungovat dobře :-)
No majitelům MB by to asi bylo jedno, pro většinu z nich jsou to nějaká tři písmenka jako jiná tři písmenka.
A majitelé Renaultů by z toho blahem ucvrnkávali, takže jenom samé pozitivní reakce.
Dobrý nápad. :-)
Přesně tak, mám okolo sebe celkem dost lidí, kteří maj dost podstatný problémy napříč prémií (namátkou Panamera 4S klikovka ven v 16 000km, 2x Cayenne 3.0Tdi úniky oleje, stávky elektroniky = odtahy, Mercedes GL 420cdi převodovka, elektronika, Ml320cdi kompresor měchů, vstřiky, Audi A6 C6 turbo, S-klasse 320cdi převodovka a turbo, X5 2x měněná řídící jednotka celého palubního systému vč navigace...
Takže odsuzovat něco, že neni prémie automaticky za špatné nebo méněcenné je blbost. VW golf taky neni prémie a v x věcech A-klasse, A3, BMW1 Volvo V40 strčí do kapsy.
1,6 dCi je silný a úsporný motor, ale bohužel má dost výraznou turbodíru. Navíc na výkony kolem 100 kW má Mercedes vlastní motor OM651 (1,8 a 2,2 litru)
Přesně tak. Dnes už stejně pravidlo nesmrtelných motorů mercedesu neplatí a to u žádné značky, sere se vše, prémie neprémie a jen zakomplexovaní hospodský žvanilové ti budou bulíkovat že co je francouzské je automaticky odpad... :-)
Zkoušel jsi tu kombinaci? On to totiž není klasický automat, ale dvouspojka. A ne zrovna nejlepší na trhu. Celkem by mne zajímalo, jak se s dieselem popere, protože DSG rozhodně moc nesvědčí.
Ale zamrzí to. Je to jako by VW dával Audi, co zbylo na skladu. 1,6 dCi by určitě neurazil, protože patří k tomu nejlepšímu, co se v podobném objemu vyrábí. Radši kvalitního plebejce než nemohoucího aristokrata. Je otázka, kolik toho MB předělal...
Si všichni myslíte, že je to na chlup stejný motor co dává Renault.. Neblázněte, kdybyste věděli, kolik uprav na něm bylo uděláno. Ale jinak ano, 1.5dCi je opravdu velice slušný diesel, s tím souhlasím.
s těma nářkama o neprémiovým motoru do .............. víte leckdy "neprémiový výrobci" udělaj lepší motor než slavná prémie, ale tupé stádo lidí zmasírováno marketingem automaticky to bere jako šunt. Na přebírání motorů není vůbec nic špatného, nebo snad někomu z Vás vadí že v Audi vozíte motory jen z lidového VW?? Nebo že ve Volvu jezdil původní D5 taky od VW, v Porsche taky obyčejnej 3.0TDI, v BMW motory od PSA co se týče malejch dieslů a tak dále... pokud to funguje, málo žere a jede + je to spolehlivé tak proč sakra ne?? V případě A--klasse jako entry modelu v tom nevidím žádnej problém a jedinej komu to vadí jsou kecalové od stolu co na to auto nemaj cash a nebo novináři, kteří na tom něco musej zdrbnout.... zajímavé je že zahraniční redakce podobné kecy nemaj!! Fakt tady upadáte těžce...
Kamarád má ten samý motor v Meganu, jezdí za 5.3. Říká, že je to zatím nej diesel, co měl. Asi opravdu nebude špatný, když ho Hvězda montuje. Němci by si blamáž neodpustili.
Soused ma 1.5dCi v rok starem Megane a prumerna spotreba neklesa pod 5 ani v lete a to ani mimo mesto pri plynule jizde. Nadruhou stranu nikdy neleze pres 6 (dle PP). Jeho stary Megane jezdil udajne o vic nez pul litru mene a pod 4 se s lehkou nohou dalo zajet a i zvuk motoru mel pres najezd 200tkm zdravejsi... ;-\
Stačí zvolit verzi s automatickou převodovkou a nemusíte mít pocit jako v Dacii :-) Pro běžné jezdění hlavně po městě je manuální převodovka nesmysl a hlavně sundavat pořád ruku z nohy spolujezdkyně je otrava :-)
Nic... budou spokojení, jak jim auto hezky jezdí, většina z nich to nikdy nezjistí a těch pár Ádů by to nevytrhlo. Pikantní samozřejmě je to, že i lowendový Fluence dostane modernější 1.6dCi... ale auto není jen o motoru. Konec konců, i Audi jezdí s motory od VW...