Ekonomika
Sice nejsem zastánce ojetin, ale bát se, že nevytočím zatáčku ve 30 km/h se mi fakt nechce. Za tuto cenu jsem našel skvěle vybavené Ford Mondeo r.v. 2005 nebo Audi Q7 r.v.2009, oboje 90-100 tkm
Vlastní zkušenost? Vím, že Thalia vychází z Clia II, tedy asi z 15 let starého auta, ale že by Thalia byla nějak zvlášť nebezpečná? Jezdil jsem z Cliem II a takové problémy jsem neměl. Pro běžné řidiče, kteří nejezdí zatáčky dveřmi napřed, Thalia bohatě stačí.
další letákový kovboj >😁 8-s >😒] Jasné, a teď kolik najeto reálně...kolikátý majitel, kolikrát bouráno atd. Takže si přihoď takovou min. 50 tis. Kč rezervu na opravy příp. závad, na úvodní výměnu náplní, koupi nových pneu atd.
Nová Thalia není jen o tom, že za stejnou cenu seženu zlaté prase... Nová Thalia taky znamená jistotu, že dalších 100 tis. km budu jezdit bez starostí, že při běžném rodinném využitá dalších 5,7,10 let bude rodinný rozpočet v klidu.
Ojetina za stejnou cenu? Vstupenka do dalšího kolotoče výdajů a starostí hraničící s jistotou. Od toho to totiž je ojetina >😒]
Nová Thalia není jen o tom, že za stejnou cenu seženu zlaté prase... Nová Thalia taky znamená jistotu, že dalších 100 tis. km budu jezdit bez starostí, že při běžném rodinném využitá dalších 5,7,10 let bude rodinný rozpočet v klidu.
Ojetina za stejnou cenu? Vstupenka do dalšího kolotoče výdajů a starostí hraničící s jistotou. Od toho to totiž je ojetina >😒]
další předsudkový kovboj...
zaspal si dobu, dneska jde pořídit auto na 3 roky za 5000.
zaspal si dobu, dneska jde pořídit auto na 3 roky za 5000.
Jasné, zase pošli nějaký skvělý odkaz, ten první mě pobavil. Za pětku bych vidět podle tvých měřítek aspoň pětkové báwo tak z roku 2001, to by šlo ne? 😉
mozno 1991 >😒] >😒]
[odkaz]
našel jsem, i 2000 do 50 000 - 5000: [odkaz]
našel jsem, i 2000 do 50 000 - 5000: [odkaz]
super, tak obzvláště ta Felicie, to je výstavní kus, co tři, ale deset let ještě bude jezdit 😉 Asi jsme každý na jiném levelu,nové auto je pro tebe šunt, ale tebou náhodně vybraný vrak vydrží bez problémů i tři roky... Tak to je potom těžké, to sis popletl diskuze >😁
nové auto pro mě není šunt, nová auta preferuji před ojetinami, ale tohle je moc... ale třeba takové Citigo, nebo Twingo bych před ojetinou preferoval 😉
Auto s STK, nehavarované, VIN kód, akorát možná problémy s korozí - jinak je Felicia moc spolehlivé, a prostorné auto :yes:
BRAVWO ŠKODA, BRAVWO FELICIA!!! :yes:
Auto s STK, nehavarované, VIN kód, akorát možná problémy s korozí - jinak je Felicia moc spolehlivé, a prostorné auto :yes:
BRAVWO ŠKODA, BRAVWO FELICIA!!! :yes:
Q7, r.v. 2009, 100 tk, za 139 klacků? Kolikrát šla přes boudu?
[odkaz]
1. majitel, perfektní stav...
1. majitel, perfektní stav...
tak honem, běž si ho koupit a určitě mě pak přijď svézt. >😁 Tvá naivita je krásná. Kluci ve školce ti to našli nebo jsi to našel dokonce sám?
kdyby tolik stála taková Q7 tak tu všichni jezdíme jen Mercedesy, BMW, Audiny nebo Lexuse a ne Octavkama co objeli zeměkouli apod. >😁
tyj jsi asi řádně natvrdlý. Tak znovu - i kdyby byl inzerát pravdivý, tak ti ZNOVU píši, že to není JEN o pořizovací ceně!!!
Máš vůbec představu, jaké provozní náklady bude mít ta Q7? Kolik stojí sada 21p. pneu? Kolik tě bude stát výměna oleje v 3.0 TDI? Kolik vysolíš jen na pojištění? Zvlášť když budeš chtít havarijko s pojištěním proti odcizení?
Takovýhle telata opravdu zbožňuji 8-s >😒] ... A pak najde inzerát na další 2 vraždy s 1/4 mega nebo kilo rzí... Víš o tom, že se prodává i Felicia za 1500,-? Tak už bys snad mohl mít našetříno na první kočár >😒]
Máš vůbec představu, jaké provozní náklady bude mít ta Q7? Kolik stojí sada 21p. pneu? Kolik tě bude stát výměna oleje v 3.0 TDI? Kolik vysolíš jen na pojištění? Zvlášť když budeš chtít havarijko s pojištěním proti odcizení?
Takovýhle telata opravdu zbožňuji 8-s >😒] ... A pak najde inzerát na další 2 vraždy s 1/4 mega nebo kilo rzí... Víš o tom, že se prodává i Felicia za 1500,-? Tak už bys snad mohl mít našetříno na první kočár >😒]
Souhlasím s tebou, ta Q7 byl příklad, raději bych volil Mondeo, ale kdo chce silné auto, tak proč ne?
Ty opravdu nechápeš, že v tom inzerátu na Q7 je chyba?😁 Myslíš, že by se prodávalo třílitrové SUV, 3 roky staré od Audi za 90 tisic? Buď je to nejaký úvěr, nebo pouhý překlep. Podívej se na ty inzeráty jiných Q7. Začínají na 400 tisících z let 2006-2007 a maj ( alespoň psaný) skoro trojnásobný nájezd KM.
Mondeo už je reálná volba. Také bych se po něm podíval v této cenové kategorii, ale Thalii bych neodsuzoval, protože na normální ježdění to stačí a je zde výhoda nového auta. Já bych Mondeo (kombi) volil z důvodu prostornosti. Thalia je pro mne malá.
Takže za mě zase Bravo Renault...
Mondeo už je reálná volba. Také bych se po něm podíval v této cenové kategorii, ale Thalii bych neodsuzoval, protože na normální ježdění to stačí a je zde výhoda nového auta. Já bych Mondeo (kombi) volil z důvodu prostornosti. Thalia je pro mne malá.
Takže za mě zase Bravo Renault...
kdo chce silné auto?? Kdo chce silné auto, tak se bude rozhodovat mezi Thalií a Q7? Teda to je uvažování >😒] Navíc je nad nebe jasné, že v inzerátu schází jedna nula >😁
Mondeo, to už alesoň snese srovnání. Jenže provozní náklady budou úplně jinde, za danou cenu Thalie seženeš jen bídu na 4 kolech, tedy pokud jsi při smyslech a necháš finanční rezervu na opravy a zákl. servis. A hlavně - bude už auto chtít nějakou péči. Nový vůz kujuji i z toho důvodu, že nemám čas ani chuť řešit nějaké opravy :-!
Mondeo, to už alesoň snese srovnání. Jenže provozní náklady budou úplně jinde, za danou cenu Thalie seženeš jen bídu na 4 kolech, tedy pokud jsi při smyslech a necháš finanční rezervu na opravy a zákl. servis. A hlavně - bude už auto chtít nějakou péči. Nový vůz kujuji i z toho důvodu, že nemám čas ani chuť řešit nějaké opravy :-!
To bych neřekl, že za cenu thalie seženeš bídu na 4 kolech. Určitě se dá sehnat slušný vůz. Jen bych neapeloval na co nejluxusnejším a nejnovějším autě za ty prachy. Čím novejší a vyšší třída za tuhle cenu, tím to bude víc smrdět nepředvídatelnymi údaji 😄 Mondeo MK III urcite nebude špatnou volbou, jen nebrat první kus na kterej narazíš 😄
když si ponecháš rezervu, tak jsi někde kolem 90 tis. Kč. A za tuhle cenu si u Mondea zrovna vyskakovat nemůžeš... jistě že můžeš mít štěstí a narazit na nějaký zachovalý kousek, ale rozhodně to není pravidlo.
Já bych ty Mondea kolem 100 tisíc projel a myslim, že bych našel slušnej vůz. Asi bych volil benzín, bude mít nižší reálnej nájezd a údajně (o čemž mě nedávno někdo tady urputně přesvědčoval ) ty všechny Mondeo diesly nic nevydržej a sou na * >😒]
ale jo, neříkám že nenajdeš. Ale znamená to hledat, spoustu času, nutnost projezdit kus země po inzerátech... navíc člověk tomu alespoň trochu musí holdovat. Navíc první kusy Mondeí mají ten známý problém s korozí...
Volba benzinu jasná, ale tím už předem říkáš - provozní náklady Thalie pro mě budou jen nedostižný sen 😉 Samozřejmě něco za něco, rovnice dražší provoz = více pohodlí a prostoru zde platí beze zbytku.
Volba benzinu jasná, ale tím už předem říkáš - provozní náklady Thalie pro mě budou jen nedostižný sen 😉 Samozřejmě něco za něco, rovnice dražší provoz = více pohodlí a prostoru zde platí beze zbytku.
Hele víš co se stane, když zavoláš na ten inzerát? Řekne ti, že se o nulu seknul, tohle je totiž 750 + DPH a ne 75 + DPH 😄
skus sa s tou thaliou previezt a zistis, ze v 30 km/h zo zakruty nevypadnes. Tak zle na tom neboli ani stare favority.Mondeo s r.v. 2005 uz hodne vela krat obetelo zemegulu a lahko sa ti moze stat, ze budes revat pri prvom servise. 90-100k km je pri mondeu, ktore ma 8 rokov len zbozne zelanie 😉
Pamatuj si, že nové auto je nové auto a staré auto zůstane starým křápem. Ať už je to nedejbože Thalia.
Miluju lidi, kteří upřednostňují ojetiny před novými auty. Díky jim můžu auta měnit zhruba po čtyřech letech za nové. Svou starou káru před tím vždycky pořádně naleštím zvenku i zevnitř a pozornost věnuju taky tachometru. Vždycky se pak najde nějaký jouda, který je ochotný mi za olítaný auto dát sumu, ke který si trochu přidám a mám na nový. :yes:
Ale Thalia mi přijíde jako jediná rozumná volba co se týče koupě levného nového auta. Duo od PSA je byť za 220 000,- úlet a stávající cena Rapidu se taky moc nepovedla. Po ukončení prodeje OII se situace určitě výrazně změní, ale 150 000,- to logicky nebude. Dacia je cenově taky o poznání výše. Tak co koupit? Thalii :yes:
Thalia je na posledním tažení, nástupce nebude a Euro V Thalii pošle k ledu. Tento rok končí, s příchodem Logana II zmizí Thalia z našeho trhu, proto ty výprodeje, proto TAK výhodné ceny.
Ale EURO V už dávno platí a 1.2 v Thalii jej splňuje... EURO 6, co jsem četl, tak má přijít na konci příštího roku, což jsou 2 roky a tedy ještě brzy na to, aby kvůli emisím teď mizela Thalie z trhu.
Jiná věc je, že nikde nevidím zpřísnění limitů pro benzínové motory...všude se píše jen o změnách u dieselů, tak je otázka, zdali by i za ty dva roky nemohl Renault se svou 1.2kou fungovat.
Jiná věc je, že nikde nevidím zpřísnění limitů pro benzínové motory...všude se píše jen o změnách u dieselů, tak je otázka, zdali by i za ty dva roky nemohl Renault se svou 1.2kou fungovat.
... aspoň ne nový. Thalie má to štěstí že se o ní vůbec jako o autě mluví - já jsem jí tak nikdy nebyl schopnej říct, protože to auto neni. Je to nespolehlivá motorizovaná plechovka pro důchodce co ze "stodvácy" sedlaj do novýho. A ještě jim to přijde jak raketa.
NO je to sice "auto", ale kratke trasy je to v pohode, tatik ma starsi faceliftovanou verzi a da se s tim jezdit naprosto v pohode (samo do aut nizsi stredni ktere zacinaji na dvojnasobne cene to ma pekelne daleo - ja mam C4), a se spolehlivosti zatim nebyl sebemnsi problem a to ma nejto skoro 100 tisic, i podvozek se zda byt staveny na ceske silnice.... tzn na jezdeni parkilometru v pohode, delsi trasy bych s tim jezdi nechtel (i kdyz lidi jezdi i dlouhe trasy v mnohem horsich autech)
už jen proto, že je to nové auto velikosti Rapida za méně než polovinu jeho ceny. Ale chce si to prvně projet. Mě třeba dost vadí nesmyslný převod volantu u verze bez posilovače řízení. I pro malé vyhnutí se výtluku si člověk málem ukroutí ruce. Pravděpodobně chtěli, aby to utočila i ženská na místě, ale na můj vkus to už přehnali. Taky bych řekl, že se nebude tolik krást. Ale nebude dopingem pro ego, to už lépe poslouží 10 let stará vražda se zvučným jménem z bazaru za stejnou cenu. Jestli zvolit jistotu nebo machrování, to už je věc každého soudruha 😄
Pamätám si, ako sa asi pred 10 rokmi rozprávalo o tom, že v Českej republike by sa mal predávať automobil za 99.000 Kč. Špekulovalo sa o tom, či to bude Lada alebo nejaké auto z Indie. Veľká väčšina ľudí aj odborníkov to považovala za nezmysel.
Ak si k tej cene prirátame infláciu, alebo si spočítame, o koľko odvtedy stúpli platy, tak tá dnešná cena 139.000 Kč by už mohla zodpovedať 99.000 Kč spred 10 rokov.
Vzhľadom na to, že Česká republika má obrovské prebytky zahraničného obchodu - rádovo stovky miliárd korún, je celkom možné, že česká koruna by sa mohla voči euru posilniť. Ak by sa jej kurz dostal na 23 Kč alebo dokonca na 20 Kč za euro, potom by samozrejme adekvátne klesli aj ceny (nielen) dovážaného tovaru, a samozrejme aj áut. Potom by cena 150.000 Kč mohla byť taká bežná ako 190.000 Kč teraz.
Ak si k tej cene prirátame infláciu, alebo si spočítame, o koľko odvtedy stúpli platy, tak tá dnešná cena 139.000 Kč by už mohla zodpovedať 99.000 Kč spred 10 rokov.
Vzhľadom na to, že Česká republika má obrovské prebytky zahraničného obchodu - rádovo stovky miliárd korún, je celkom možné, že česká koruna by sa mohla voči euru posilniť. Ak by sa jej kurz dostal na 23 Kč alebo dokonca na 20 Kč za euro, potom by samozrejme adekvátne klesli aj ceny (nielen) dovážaného tovaru, a samozrejme aj áut. Potom by cena 150.000 Kč mohla byť taká bežná ako 190.000 Kč teraz.
a kdyby kalousek s nečasem nebyl de.bil, tak by tu mohla být vyšší životní úroveň a nemusel bys řešit, jestli Thalia stojí 99 nebo 130 tis... 8-s 😉
Tak v tom případě tu před jejich nástupem muselo být skvěle. 😄
to nikdo netvrdí, ale za dobu svého vládnutí tu po*rali co mohli 8-s
restituce, důchodová "reforma", pro(ti)korupční opatření, zdanění, nový OZ, vyplácení dávek, registry, slučování ministerstev, amnestie (nečas podepsal) ... opravdu nevím, co se povedlo. Teda kromě zvýšení RATINGU, ze kterého má ovšem jediný přínos kalousek...
Šetřit totiž není to stejné jako škrtat výdaje, to snad ví každý kromě kalouska. Když zastavím investice a zmrazím údržbu a částečnou obnovu majetku, tak sice šetřím, ale vše se mi začíná pod rukama rozpadat... Lidi nemají práci, i když by jinak byla, navíc je musím stejně živit na dávkách... atd. Zvednutím daní zvýším prd, lidi prostě neutratí víc peněz než mají - a když víc seberu na daních, tak toho prostě logicky koupí míň, čímž nepodpořím spotřebu, čímž nepodpořím zaměstnanost. Když samosprávám dám míň peněz, tak je nutím se stejně zadlužovat a tvářit se při tom, že to není zadlužení státu??? Kdo ví, jaký je vlastně komplexní pohled na vývoj zadluženosti stát+kraje+obce... atd. atd.
Já se tímto ale nechtěl zabývat, jen mi přišel příspěvek od josephko poněkud zcestný, nicneřešící 😉
restituce, důchodová "reforma", pro(ti)korupční opatření, zdanění, nový OZ, vyplácení dávek, registry, slučování ministerstev, amnestie (nečas podepsal) ... opravdu nevím, co se povedlo. Teda kromě zvýšení RATINGU, ze kterého má ovšem jediný přínos kalousek...
Šetřit totiž není to stejné jako škrtat výdaje, to snad ví každý kromě kalouska. Když zastavím investice a zmrazím údržbu a částečnou obnovu majetku, tak sice šetřím, ale vše se mi začíná pod rukama rozpadat... Lidi nemají práci, i když by jinak byla, navíc je musím stejně živit na dávkách... atd. Zvednutím daní zvýším prd, lidi prostě neutratí víc peněz než mají - a když víc seberu na daních, tak toho prostě logicky koupí míň, čímž nepodpořím spotřebu, čímž nepodpořím zaměstnanost. Když samosprávám dám míň peněz, tak je nutím se stejně zadlužovat a tvářit se při tom, že to není zadlužení státu??? Kdo ví, jaký je vlastně komplexní pohled na vývoj zadluženosti stát+kraje+obce... atd. atd.
Já se tímto ale nechtěl zabývat, jen mi přišel příspěvek od josephko poněkud zcestný, nicneřešící 😉
Však oba jen špekulujete, Jen se mi nezdá odkazování životní úrovně k Nečasovi a Kalouskovi. Já neříkám, že jim fandím, ale za situaci, ve které je ČR nemohou jeden nebo dva lidé. IMHO, já myslím, že je nesmyslné vládu v době krize odsuzovat na pokles životní úrovně.
Já jsem v listopadu 2008 tedy před "krizí" kupoval Aveo 1.4 s klimou za 220 tis. takže ta cena se zase nějak extrémně nepohnula ... Použitelná verze je za
nějakých cca. 180 tis. ... ten "holobyt" za 139tis. bych nechtěl před 4roky né teď.
K dnešnímu dni mám najeto okolo 108 tis.Km tedy 25tis.km/rok ,měnil jsem brzdové desky po 80tis.km! ,zadní tlumiče+horní uložení po75tis. km Tohle moc nevydrželo ... jinak zatím bez problému. Auto má horší jizdní vlastnosti,ale dá se s tím žít.Potom otázky Proč jsem si za 200tis. nekoupil Passat,Oktávia,A4 ... 😄
nějakých cca. 180 tis. ... ten "holobyt" za 139tis. bych nechtěl před 4roky né teď.
K dnešnímu dni mám najeto okolo 108 tis.Km tedy 25tis.km/rok ,měnil jsem brzdové desky po 80tis.km! ,zadní tlumiče+horní uložení po75tis. km Tohle moc nevydrželo ... jinak zatím bez problému. Auto má horší jizdní vlastnosti,ale dá se s tím žít.Potom otázky Proč jsem si za 200tis. nekoupil Passat,Oktávia,A4 ... 😄
Stale mam pred ocami i skutocnost, ze zisk automoboilky musi dostatocne pokryvat i pripadne naklady za opravy v zaruke a taky servis je v zahranici pekne drahy, nie koli suciastkam ale koli drahej pracovnej sile, tak to by sa asi z ceny a predaja nahradnych dielov moc neuzivili.
Jinak věřím, že výrobní cena bude pod 100tis. Podle mě stojí nejvyšší částky samotný vývoj, který (jak píše ZuB) je u Thalie dávno zaplacený.