Videa
Aladeen
0
K paľbe pripraviť , pozór , páľ .... >😒]
... už to tu jednou bylo mám dojem. No, fungující firmy 😄 Jak to asi dělaj v Německu? >😁
V Německu to propočítají inženýři s pomocí simulace na nejnovějším softwaru vytvořeném na základě dlouholetých, pečlivě vedených statistik a výzkumů. Pak to vysoutěží firma naturalizovaného Turka, co na to najme pár Bulharů, který dostanou pytel kvalitnějšího asfaltu německé značky, vyráběného v ČR za zlomkovou cenu a na místo dojedou nejnovějším Sprinterem. Uplácaj to lopatou a pak to několikrát přejedou novým Sprinterem tam a zpět. Jediný rozdíl je tedy to, že oni to přejedou Mercedesem a že je to 3x levnější a prokazatelně to vydrží 5x déle.
panove, to video sem dali ucelove, bo jinde jsem dnes videl jak v litve za podobnou srandu vyhodili cestare z prace... todle video jsme odhadem videl tak pred 3ma rokama....
No ono to není k smíchu, jde to z našich peněz....
tak toto zaplátování je evidentně provizorní protože v mrazu se tyto opravy dělat nesmí. ale neznamená to že by to nešlo provést lépe 😉
Jako když čtu ten text mám jisté pochybnosti o inteligenci redaktora. Než začne psát tyhle bláboly, měl by si něco o tom záplatování zjistit. Strýček google by mu jistě do 1 min. podal dostatečné informace.
To co ten týpek provádí je provizorní oprava výtluku studenou balenou směsí. To znamená, že jde o asfaltovou směs určenou k drobným opravám asfaltových krytů vozovek i v mrazu. Takže v mrazu to provizorně zaplácal a ty 3-4 měsíce, než to skutečně opraví to nějak vydrží. Je fakt, že nejdřív by to měl vymést, pak to tam naházet, rozhrábnout lopatou a pak poskákat nějakou žábou, nebo přejet malým válečkem. Ale nic z toho neměl. Navíc byl sám a v jednom tu žábu težko hodí na korbu. Takže byl to sice laxní způsob opravy, ale taková tragedie to taky není. Aspoň, že to pojezdil auťákem.
To co ten týpek provádí je provizorní oprava výtluku studenou balenou směsí. To znamená, že jde o asfaltovou směs určenou k drobným opravám asfaltových krytů vozovek i v mrazu. Takže v mrazu to provizorně zaplácal a ty 3-4 měsíce, než to skutečně opraví to nějak vydrží. Je fakt, že nejdřív by to měl vymést, pak to tam naházet, rozhrábnout lopatou a pak poskákat nějakou žábou, nebo přejet malým válečkem. Ale nic z toho neměl. Navíc byl sám a v jednom tu žábu težko hodí na korbu. Takže byl to sice laxní způsob opravy, ale taková tragedie to taky není. Aspoň, že to pojezdil auťákem.
Video říká, to co tvrdíte Vy. Bohužel v ČR se nejvíce asfaltových směsí vyrobí a zpracuje v listopadu, kdy je nejméně vhodné počasí pro výspravy. Mohu dodat spoustu příkladů z okolí Trutnova, kde bydlím. Hlavní tah Trutnov - Dvůr Králové - nový asfalt pokládán říjen - listopad (si 4 km). Honili to a část cpali v dešti, část ve sněhu. Hlavní tah Trutnov - Pec pod Sněžkou - Asi 500 m dlouhý úsek u nové obchodní zóny. Rozšřiřovali silnici o další jízdní pruh. Práce skončili těsně před vánocema. Určitě si budete pamatovat mrazy, které týden před vánocema udeřily. Pokládka afaltu probíhala přesně v těchto "příznivých" podmínkách. Cca před 4 lety se opravoval výjezd z Trutnova (2 km). Opět listopad. Opět pokládka za deště a sněhu... O čem to svědčí?
O tom, ze silnicari musi vyplacat prideleny penize pred novym rokem, jinak na dalsi rok dostanou o usporenou castku mensi balik do rozpoctu.
Jojo, pak to vypada tak, ze si clovek koupi nova auta, jedno najezdi cca 5000 km po Nemecku a je absolutne bez poskozeni zatimco druhe auto najede 400km (2x z Usti n/L do Prahy) a ma tezce orazitkovany predni naraznik, svetla, celni sklo atd od sutru. Nepomahaji ani folie. Blil bych a pri pohledu na to auto bych vzdy brecel.
Tohle je bohužel pravda, je to blbě nastaveným systémem. Peníze co nespotřebují musí vrátit. U krajských SUS je to navíc vylepšeno o to, že peníze na zimní údržbu jim nezůstanou na případné jarní opravy. Takže když je mírná zima ničemu to nepomůže. Spíš naopak, protože úspěšnost SUSky se hodnotí podle toho kolik soli vysypou.
Ono celá ta zimní údržba mi příjde zbytečně nákladná. Lidé si tu nějak zvykli, že každý kus asfaltu musí být i v zimě černý. Ale mě to přijde jako mrhání peněz a zbytečný nadstandart, který není ani na západě běžný. Nemluvě o tom, že ty tisíce tun soli, co se na to použíjí skončí v podzemní vodě. Na méně vytížených silnicích třetích tříd, bych sůl prostě nepoužíval vůbec. V KRNAPu to tak někde taky je a lidi projedou, i když je silnice bílá. Jen prostě jedou pomaleji.
To zimní asfaltování mi taky leze krkem, na I/37 si vzpomínám když v prosinci 2007 (zima a sněžilo) pokládali nový koberec někde mezi Kuksem a Choustníkovým Hradištěm. Na jaře byly na asfaltu plošné rozpady a koroze povrchu. Takže to museli záplatovat.
A loni jsem něco podobného viděl než se otvíral obchvat Nymburka. V zimě, za sněžení pokládali nový kryt mezi Chvalovicema a Nymburkem, aby mohlo ŘSD stávající silnici předat kraji. Já být tím krajem tak bych to nepřevezal. Zatím kryt sice drží, ale ta povrchová struktura nic dobrého nevěští.
Ale zase bych netvrdil, že blbosti se dějou jen u nás. Před nedávnem byla aférka ve Švédsku. Někdo tam v dobré víře rozhodl, že při rekonstrukci dálnic se bude dělat jen pravý pruh na vyšší zatížení, bo v levém ty kamiony moc nejezdí. Jenže pak přišli na to, že když potřebují opravit druhý jízdní pás a provizorně tu dopravu převedou na druhou stranu, okamžitě jim tam vyskáčou koleje. Tudíž celková rekonstrukce spousta km dálnic přišla v niveč a za velké peníze se to muselo dát dokupy.
Ono celá ta zimní údržba mi příjde zbytečně nákladná. Lidé si tu nějak zvykli, že každý kus asfaltu musí být i v zimě černý. Ale mě to přijde jako mrhání peněz a zbytečný nadstandart, který není ani na západě běžný. Nemluvě o tom, že ty tisíce tun soli, co se na to použíjí skončí v podzemní vodě. Na méně vytížených silnicích třetích tříd, bych sůl prostě nepoužíval vůbec. V KRNAPu to tak někde taky je a lidi projedou, i když je silnice bílá. Jen prostě jedou pomaleji.
To zimní asfaltování mi taky leze krkem, na I/37 si vzpomínám když v prosinci 2007 (zima a sněžilo) pokládali nový koberec někde mezi Kuksem a Choustníkovým Hradištěm. Na jaře byly na asfaltu plošné rozpady a koroze povrchu. Takže to museli záplatovat.
A loni jsem něco podobného viděl než se otvíral obchvat Nymburka. V zimě, za sněžení pokládali nový kryt mezi Chvalovicema a Nymburkem, aby mohlo ŘSD stávající silnici předat kraji. Já být tím krajem tak bych to nepřevezal. Zatím kryt sice drží, ale ta povrchová struktura nic dobrého nevěští.
Ale zase bych netvrdil, že blbosti se dějou jen u nás. Před nedávnem byla aférka ve Švédsku. Někdo tam v dobré víře rozhodl, že při rekonstrukci dálnic se bude dělat jen pravý pruh na vyšší zatížení, bo v levém ty kamiony moc nejezdí. Jenže pak přišli na to, že když potřebují opravit druhý jízdní pás a provizorně tu dopravu převedou na druhou stranu, okamžitě jim tam vyskáčou koleje. Tudíž celková rekonstrukce spousta km dálnic přišla v niveč a za velké peníze se to muselo dát dokupy.
U nás v Brně jsou všechny silnice hrbaté, že se po tom nedá jezdit. Místo aby poruchu vyfrézovali, zalili asfaltem a zaválcovali, opraví to takovýmto způsobem a nejen v zimě. Výsledek? Doporučuji výpadovku, tzv. Hitlerovu dálnici z Bystrce na Kohoutovice. Na křižovatce Kohoutovice - Žebětín je výtluk jako prase, v místě kde byla dělaná v létě podobná záplata. Kdo o něm neví, má ráfek v pr... I když je zakázané opravovat velké poruchy tímto způsobem, každý na to kašle. A kolik stojí jedna taková mizerná oprava? Slyšel jsem že kolem 5000 Kč.
Nechci zakládat flame, ale za komunistů se silnice takto nemrvily. Dobře si to pamatuju - na silnici 1. třídy vždy jela fréza, potom to další manící dočistili ručně, odlámali odlepený asfalt, vymetli, polili tekutým asfaltem, zaházeli směsí, uválcovali. Takto kvalitně opravené výtluky slouží dodnes, někde i déle než 20 let, klidně můžu dodat souřadnice kde jsou. A ty dnešní opravy? Vydrží maximálně půl roku, potom je tam výtluk 2x tak velký. Důvod? Za opravu výtluku každého půl roku se dá vydělat víc než když oprava vydrží 20 let. A když se silnice těmito opravami dostatečně zmrví, není problém získat zakázku na kompletní rekonstrukci. Ta proběhne porézní vrstvičkou asfaltu 5 cm tlustou, opět v prudkém dešti, na naplavený bordel a tak to pokračuje pořád dokola...
Nechci zakládat flame, ale za komunistů se silnice takto nemrvily. Dobře si to pamatuju - na silnici 1. třídy vždy jela fréza, potom to další manící dočistili ručně, odlámali odlepený asfalt, vymetli, polili tekutým asfaltem, zaházeli směsí, uválcovali. Takto kvalitně opravené výtluky slouží dodnes, někde i déle než 20 let, klidně můžu dodat souřadnice kde jsou. A ty dnešní opravy? Vydrží maximálně půl roku, potom je tam výtluk 2x tak velký. Důvod? Za opravu výtluku každého půl roku se dá vydělat víc než když oprava vydrží 20 let. A když se silnice těmito opravami dostatečně zmrví, není problém získat zakázku na kompletní rekonstrukci. Ta proběhne porézní vrstvičkou asfaltu 5 cm tlustou, opět v prudkém dešti, na naplavený bordel a tak to pokračuje pořád dokola...
Na hitlerce v tomto směru jezdím po mrazech napůl v odstavným pruhu, stejně jako autobusáci v padesátce 😉
Spousta silnic se u nás opravuje bblě, ale ona to je především otázka peněž. Spousta silnic, které už sou třikrát přezáplatované, opět záplatují. Místo aby obnovili celý kryt. A často to opravu zplácají za studena a pak už na to normální opravou nesahnou. Ale těch důvodů je víc než jen laxní přístup těch co to dělají.
Za komunistů mohli ty opravy dělat pořádně. Protože tu nic těžkého nejezdilo, vše se muselo tahat po dráze. V dnešním prostředí na trhu už je ale dráha neefektivní a hlavně neflexibilní. Spousta firem jede výrobu "Just in Time" a to dráha nedokáže zajistit. Proto za posledních dvacet let násobně stoupla intenzita těžkých nákladních vozidel. A jelikož jedno přejetí kamionem je pro silnici horší než 1000 osobáků, je tu velký problém.
Takže za komunistů stačilo pořádně opravit výtluk, protože podloží silnice dostačovalo. Dnes na většině silnic podloží nestačí a tak by byl komplet nový kryt mrháním peněz. A u některých silnic kde ten investor doufá, že třeba v třech letech sežene peníze na celkovou rekonstrukci, děla tyhle provizorní opravy. A někdy jenom proto, že na dražší záplatování ani nemá (to jsou hlavně ty kraje).
Za komunistů mohli ty opravy dělat pořádně. Protože tu nic těžkého nejezdilo, vše se muselo tahat po dráze. V dnešním prostředí na trhu už je ale dráha neefektivní a hlavně neflexibilní. Spousta firem jede výrobu "Just in Time" a to dráha nedokáže zajistit. Proto za posledních dvacet let násobně stoupla intenzita těžkých nákladních vozidel. A jelikož jedno přejetí kamionem je pro silnici horší než 1000 osobáků, je tu velký problém.
Takže za komunistů stačilo pořádně opravit výtluk, protože podloží silnice dostačovalo. Dnes na většině silnic podloží nestačí a tak by byl komplet nový kryt mrháním peněz. A u některých silnic kde ten investor doufá, že třeba v třech letech sežene peníze na celkovou rekonstrukci, děla tyhle provizorní opravy. A někdy jenom proto, že na dražší záplatování ani nemá (to jsou hlavně ty kraje).
Proč jsem u nás ještě neviděl toto: [odkaz] ?
Odpovím si sám: bylo by to moc levný a dlouho by to vydrželo!
Zeptejme se hatemana Haška Mihályho...
Odpovím si sám: bylo by to moc levný a dlouho by to vydrželo!
Zeptejme se hatemana Haška Mihályho...
dle ředitele ŘSD se tato technologie u nás používá, nicméně je to drazší a dlouho to nevydrží - tedy přesný opak toho co ty sis o tom vysnil na základě reklamy 😄
Ono kolem toho trošku udělali medíální humbuk TV a internetové plátky jako Idnes. Tohle je taková lokální recyklace za horka. A opravdu to nelze použít vždy a všude. A cenově to tak výhodné taky není.
Celému ŘSD a jejich panu řediteli nevěřím ani slovo. Neříkám, že to z té reklamy bude úplně ideální, rozhodně to bude lepší a sofistikovanější postup naž zalití asfaltem a zasypání množstvím štěrku, které se má "zajezdit".
PS: a oni to někde testovali, že ví, že to nevydrží?
PS: a oni to někde testovali, že ví, že to nevydrží?
U nás jezdilo něco podobného a řekl bych, že i lepšího. Dodávka velikosti Transitu dojela na začátek díry, a pak postupně rychlostí tak 1 cm/sec opravovala díru. Všechno se dělo pod vozem, takže nevím jakým mechanismem, ale díru opravila určitě rychleji než Silkot. Vtip byl v tom, že to obsluhoval řidič a celou dobu nevylezl z kabiny. Během léta se nový asfalt pasivoval a s tím, že oprava byla velmi přesná, nejsou některé opravené výtluky ani vidět - stejná barva a bez výstupků. Kvalita je perfektní, protože bez problémů drží víc jak 5 let. Bohužel to bylo poprvé a naposled, co jsem tenhle stoj u nás viděl.
Tak nám redakce dodala doprovodný plk ke tři roky starému videu ktery včera vytáhl iděs. Možná té úrovni budou brzo odpovídat i diskuze.