Testy
Jezdím s Renaultem už řadu let. A tento multifunkční ovladač resp. dálkové ovládání rádia mi přijde jako jedno z nejlepších. Za volantem resp. pod volantem mít ovládání rádia je rozhodně lepší než čudlíky na volantu které musím hledat.
Vím, že když nahmatám ovladač, tak vrchním tlačítkem zvyšuji hlasitost a spodním snižuji hlasitost rádia. Když zmáčknu obě naráz rádio ztlumím. Vzadu kolečko kterým měním volby stanic popř. volbu písniček na CD je tak moc ke kritizování?
Radši dáváte přednost 10 ti knoflíkům na volantu? Na který se musím dávat abych viděl který knoflík mačkám?
Vím, že když nahmatám ovladač, tak vrchním tlačítkem zvyšuji hlasitost a spodním snižuji hlasitost rádia. Když zmáčknu obě naráz rádio ztlumím. Vzadu kolečko kterým měním volby stanic popř. volbu písniček na CD je tak moc ke kritizování?
Radši dáváte přednost 10 ti knoflíkům na volantu? Na který se musím dávat abych viděl který knoflík mačkám?
Jezdím soudobými modely různých značek a musím říct, že to ovládání rádia pod volantem od Renaultu mi vyhovuje ze všeho nejvíc. Ale všímám si, že to je opakující se výtka na českých serverech. Přitom to ovládání pod volantem je geniálně jednoduché a intuitivní, není třeba jej vidět víckrát jak jednou. Proto nechápu i tu kritiku titěrných tlačítek, ty přece není třeba téměř vůbec používat. Ale co má rendlík nejlépe vychytaný je tempomat. Ne v tomto článku, ale tradičně to také kritizují zdejší redaktoři. Beru to už v české kotlině za tradici.
jestli jsi schopen poslepu ovládat ovládání pod volantem a nedokážeš poslepu ovládat knoflíky na volantu, tak, asi bude něco špatně na straně tvého přijímače 8-s >😒]
ale jinak souhlasím, taky tohle kritizování nechápu... Naopak podle mě třeba jsou u Renaultu ovládací prvky pouze k chvalozpěvu - dokonalé páčky pod volantem, krásně jemný chod všech čudlíků... Zatímco u korejců má člověk jako kdyby ovládal tržnicové rádio, koncern působí ne tak poctivě a jemně, tak tohle se Renault fakt naučil dobře :yes: Jinak samozřejmě i koncern tohle má zmáklé skvěle...
ale jinak souhlasím, taky tohle kritizování nechápu... Naopak podle mě třeba jsou u Renaultu ovládací prvky pouze k chvalozpěvu - dokonalé páčky pod volantem, krásně jemný chod všech čudlíků... Zatímco u korejců má člověk jako kdyby ovládal tržnicové rádio, koncern působí ne tak poctivě a jemně, tak tohle se Renault fakt naučil dobře :yes: Jinak samozřejmě i koncern tohle má zmáklé skvěle...
Jakpak by asi dopadl takovej testík, kdybych si třeba já a pan Vaverka zavázali oči, sedli do auta, a poslepu zkoušeli ovládat rádio podle úkolů třetí osoby... To by se ukázalo, kde je lepší řešení...
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tohle auto se vážně povedlo. Celé to začíná u designu, který je specifický, odvážný a pohledný. Ano, je třeba přiznat, že TOP to není (zde podle mě vévodí Opel se svou Zafirou), ale myslím, že proti vzhledu nelze nic namítat. Rozhodně nevypadá jako předělaná dodávka.
Interiér máganovského ražení je přehledný, útulný a velmi dobře zpracovaný. V každém směru je dostatek prostoru a co kufr? Ten pojme snad "půlku domácnosti".
A jako pomyslná třešnička na dortu je motor 1,6dCi - skvost své třídy. Dnes opravdu nenarazíte v dané kategorii na nic lepšího nenarazíte. Pružnost srovnatelná s dvoulitry při spotřebě těch nejasketičtějších patnáctistovek.
Jen tak mimochodem, ani cena není nijak přehnaná.... 😄
Skvěle RENAULT :yes:
Interiér máganovského ražení je přehledný, útulný a velmi dobře zpracovaný. V každém směru je dostatek prostoru a co kufr? Ten pojme snad "půlku domácnosti".
A jako pomyslná třešnička na dortu je motor 1,6dCi - skvost své třídy. Dnes opravdu nenarazíte v dané kategorii na nic lepšího nenarazíte. Pružnost srovnatelná s dvoulitry při spotřebě těch nejasketičtějších patnáctistovek.
Jen tak mimochodem, ani cena není nijak přehnaná.... 😄
Skvěle RENAULT :yes:
Tak ono vše ze současné modelové řady od firmy RENAULT je šolich! Jen tady v České republice - ostrůvku deviace - si na něj může každý plivnout....
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ono se hodně lidí domnívá, že auto nemá ten správwný znak >😁 >😒] Jejich smůla, neví o co přicházejí.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ano, toto se jednoznačně vyčíst může, je to těžko pochopitelné....
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
nepřítomnost CZ mutace palubního počítače ve vozech RENAULT je to za co by si zasloužili nakopat... Byť mně osobně je to ukradený.... Ale když to dokáže Lincoln....
Ovkádače pod volantom, pritvrdé sedemnástky, turboefekt - príde mi to ako hľadanie chýb za každú cenu. Tiež neviem, čo sa v článku stále melie o nejakej predĺženej verzii, Grand Scenic prišiel na trh prvý a je spracovaný svojbytne, nie je to iba natiahnutá krátka verzia ako v minulej generácii.
Tiež by som rád pripomenul, že meno tohto modelu je s krátkym "e", teda Grand Scenic, nie Grand Scénic - ale túto chybu robia aj samotní díleri.
Tiež by som rád pripomenul, že meno tohto modelu je s krátkym "e", teda Grand Scenic, nie Grand Scénic - ale túto chybu robia aj samotní díleri.
samozřejmě, není možné nechat na firmě RENAULT nit suchou.....
Tu zase někomu rozkopali babovičku. :no:
Ty v těch mrazech chodíš na pískoviště? Ikdyž bych se nedivil, ty, největší majitel pískovwny >😁
Kritika se musi unest a když ne tak by to mohlo byt alespoň obhajene.
A ty tomu rozumíš, že chceš kritizovat, nebo jsi v tom jen laik, co kritizuješ, podobně jako autor?
Ja se pravě k tomuto testu nějak nevyjadřuji a navic tahle třida aut mě nějak nezajima ikdyž kolega z prace ma stejny vuz i motorizaci a je zatim spokojen. Ale prostě kritizovat kritizovane a nic k tomu nenapsat....jednoznačna ukazka že se někdo něčeho a někoho dotknul.
Tady ale bylo opakovaně obhájeno a to pomocí faktů, že kritika v testu je nesmysl, takže nevím, kde jsi přišel na to, že nikdo k tomu nic nenapsal.
Pokud tě to nezajímá, překvapuje mě, že to tak zaujatě čteš.
Pokud tě to nezajímá, překvapuje mě, že to tak zaujatě čteš.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Je zajímavé, jak tendenčně redaktoři tohoto serveru dokáží otestovat "nekoncenové vozy".
Povedené auto se slušnou výbavou a výborným motorem. Mě osobně neoslovuje pouze designem přídě a řešením přístrojové desky. Je ale nutno uznat, že za cca 520.000,-Kč se dá pořídit parádní rodinný vůz - tady bohužel silně ztrácí můj favorit Grand C-Max...
Škoda že tento test padl zrovna do období milionů článků o přerostlé Octavii - jinak bychom se možná i tady dočetli něco zajímavého.
Já osobně preferuji pořádný a férový test vozu - [odkaz] - bez výmluv že co nemá logiku VW, to je špatné
Povedené auto se slušnou výbavou a výborným motorem. Mě osobně neoslovuje pouze designem přídě a řešením přístrojové desky. Je ale nutno uznat, že za cca 520.000,-Kč se dá pořídit parádní rodinný vůz - tady bohužel silně ztrácí můj favorit Grand C-Max...
Škoda že tento test padl zrovna do období milionů článků o přerostlé Octavii - jinak bychom se možná i tady dočetli něco zajímavého.
Já osobně preferuji pořádný a férový test vozu - [odkaz] - bez výmluv že co nemá logiku VW, to je špatné
Souhlas, auto je to ve své třídě a za ty peníze víc než konkurenceschopné. Osobně jen nechápu proč se šetří třeba na spodním krytu motoru. U Megana III taky už není a všechen bordel, bahno a sůl stříká do motorového prostoru. Jinak :yes:
Tie testy na bloku su celkom fajn, ale vacsina tiez trpi uchylkou pisatela.
Zakazdym sa stazuje, ze ho nieco picha, tlaci, skrabe na ovladacich prvkoch. Posobi ako odlahcena fiflena.
Vrchol su perly takeho razu; kym ten isty volant v jednom modeli ma divne plosky, zle sa drzi a znervoznuje - ten isty volant v inom modeli je vyborny ergonomicky.
Taka uroven schizofrenie sa nevidi ani tu na acz.
Nehovoriac o tom, ze daktore testy su cez kopirak.
Zakazdym sa stazuje, ze ho nieco picha, tlaci, skrabe na ovladacich prvkoch. Posobi ako odlahcena fiflena.
Vrchol su perly takeho razu; kym ten isty volant v jednom modeli ma divne plosky, zle sa drzi a znervoznuje - ten isty volant v inom modeli je vyborny ergonomicky.
Taka uroven schizofrenie sa nevidi ani tu na acz.
Nehovoriac o tom, ze daktore testy su cez kopirak.
renault ma dobre akcie teraz...veru prekvapil...Grand Scenic s 1,5 dCi a EDC sa da do 20tis Euro...a Fluence je teraz za 8300Euro...Renault :yes😒br />
[odkaz]
[odkaz]
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
V naprosté podstatě a s trochou tolerance nelze tentokrát panovi Vawerkovi v testu mnoho nepřesností vytknout. Samozřejmě o onu toleranci jde nejvíce.
Je nutno brát na zřetel, že autor je absolventem Fakulty sociálních studií. Aniž bych chtěl JAKKOLIV dehonestovat absolventy této fakulty, tak je nutno objektivně říci, že nejsou, podobně jako absolventi jiných humanitních věd, např. práv, vzděláni v exaktních vědách, tudíž pojmy typu "ergonomie, fysiologie či dokonce anatomie" jim zhola nic nehovoří.
Opravdu to nemyslím jako výtku, naopak, beru to na zřetel a s přihlédnutím k tomuto faktu hodnotím i tento test,
bravo pane Vawerko, tentokrát minimálně chvalitebně :yes: :yes: :yes😒br />
A Scenic? Špička své třídy, motor absolutně :yes: :yes: :yes:
Je nutno brát na zřetel, že autor je absolventem Fakulty sociálních studií. Aniž bych chtěl JAKKOLIV dehonestovat absolventy této fakulty, tak je nutno objektivně říci, že nejsou, podobně jako absolventi jiných humanitních věd, např. práv, vzděláni v exaktních vědách, tudíž pojmy typu "ergonomie, fysiologie či dokonce anatomie" jim zhola nic nehovoří.
Opravdu to nemyslím jako výtku, naopak, beru to na zřetel a s přihlédnutím k tomuto faktu hodnotím i tento test,
bravo pane Vawerko, tentokrát minimálně chvalitebně :yes: :yes: :yes😒br />
A Scenic? Špička své třídy, motor absolutně :yes: :yes: :yes:
Řadu věcí člověk pochytí zkušeností a praxí, kupříkladu ergonomii...
Krom toho test je napsán objektivně a přehledně. Scenic (ačkoli ho mám moc rád - osobně bych nevolil, snad kromě Citroënů, jinak) je auto jako každé jiné a jako takové má své chyby... avšak zaplaťpánbůh za facelift! Provedení, které jej nemá, vypadá katastrofálně... :no😒br />
PS: A ohledně používání odborných termínů: pokud bychom se řídili tím, co jsi napsal, pak by nikdo - kromě religionistů - nemohl říct ani slovo o náboženstvích (což se vydatně porušuje), podobně tak neekonomové by nesměli nic říct o ekonomii...
Krom toho test je napsán objektivně a přehledně. Scenic (ačkoli ho mám moc rád - osobně bych nevolil, snad kromě Citroënů, jinak) je auto jako každé jiné a jako takové má své chyby... avšak zaplaťpánbůh za facelift! Provedení, které jej nemá, vypadá katastrofálně... :no😒br />
PS: A ohledně používání odborných termínů: pokud bychom se řídili tím, co jsi napsal, pak by nikdo - kromě religionistů - nemohl říct ani slovo o náboženstvích (což se vydatně porušuje), podobně tak neekonomové by nesměli nic říct o ekonomii...
Jak chceš ergonomii pochytit zkušeností a praxí?
Však píšu, že jinak je test objektivní.
Nepíši nic o tom, jestli se mají nebo nemají používat odborné termíny, klidně se používat mohou, jen by měl autor vědět, co termín znanemá. A jelikož byl Lukáš mnou už opakovaně upozorněn, že neví, co ergonomie znamená, tak to slovo pro jistotu přestal používat. To, že termín přestane používat, neznamená, že to nepíše špatně, jen stále ergonimii nepochopil, jen ji pojmenovává po svém, aby "zase měl pravdu, jak říkal".
A ano, časy se mění, ty už taky kopeš méně často za tu objektivitu (bez urážky) 😉
Však píšu, že jinak je test objektivní.
Nepíši nic o tom, jestli se mají nebo nemají používat odborné termíny, klidně se používat mohou, jen by měl autor vědět, co termín znanemá. A jelikož byl Lukáš mnou už opakovaně upozorněn, že neví, co ergonomie znamená, tak to slovo pro jistotu přestal používat. To, že termín přestane používat, neznamená, že to nepíše špatně, jen stále ergonimii nepochopil, jen ji pojmenovává po svém, aby "zase měl pravdu, jak říkal".
A ano, časy se mění, ty už taky kopeš méně často za tu objektivitu (bez urážky) 😉
Řekl bych, že zkušený řidič (se zkušenostmi a praxí za volantem) může směle mluvit o ergonomii v kabině auta. V mnoha případech daleko jistěji, než ten, kdo zná precizně obsah onoho slova, ale v praxi toho moc nenařídil (nemyslím tím nikoho konkrétního).
Reagoval jsem hlavně kvůli tomu užívání odborných pojmů. Kdyby se nějak zavedlo (což by byl těžce totalitní prvek), že by se k dané tematice směl vyjadřovat pouze ten, kdo je v ní vyučen/vyškolen/vystudován, vypadalo by to zajímavě... 😄
PS: Stále máš Lagunu?
Reagoval jsem hlavně kvůli tomu užívání odborných pojmů. Kdyby se nějak zavedlo (což by byl těžce totalitní prvek), že by se k dané tematice směl vyjadřovat pouze ten, kdo je v ní vyučen/vyškolen/vystudován, vypadalo by to zajímavě... 😄
PS: Stále máš Lagunu?
V tomto sa mýliš, kamoš, ergonómia nie je len pojem o pomeroch vodiča za volantom. Je to komlexná exaktná veda a myslím, že aj Ty sám máš o nej dosť neúplnú a trochu zjednodušenú predstavu. Nejde predsa o znalosť obsahu slova, ani o subjektívne dojmy z praxe za volantom.
V praxi nevadí, ak používa odborné výrazy človek, ktorý danú problematiku neštudoval, ale je smiešne, ba poľutovaniahodné, ak ich používa človek, ktorý o tom nemá ani šajn, len si to o sebe myslí - samozrejme, že nevhodne použité termíny dzrážajú úroveň celého textu.
😉
V praxi nevadí, ak používa odborné výrazy človek, ktorý danú problematiku neštudoval, ale je smiešne, ba poľutovaniahodné, ak ich používa človek, ktorý o tom nemá ani šajn, len si to o sebe myslí - samozrejme, že nevhodne použité termíny dzrážajú úroveň celého textu.
😉
Exaktní vědy... ani ty nejexaktnější vědy nejsou skutečně exaktní... k čertu s pokorným respektem k "exaktním" vědám (nikoli však s ex. vědami jako takovými 😉 )
Zle priateľu, celé zle. Smutné je, že podobné myslenie dnes začína byť nejak moderné, každý si myslí, že všetkému rozumie a do všetkého kecá. Potom prichádzame do situácií, keď konštrukciu riadia manažéri a obchodníci a konštruktér sa musí chytať za hlavu, čo tí dementi zas vymysleli...Potom sa už len snažíš, aby tá blbosť, čo musíš urobiť, bolela čo najmenej...
Nie, laik ostane laikom, a to čo píšeš vyššie, je obrazom úpadku vzdelanosti. A pokiaľ tá ide a pôjde dolu vodou, tak mám o obavy o budúcnosť.
Nie, laik ostane laikom, a to čo píšeš vyššie, je obrazom úpadku vzdelanosti. A pokiaľ tá ide a pôjde dolu vodou, tak mám o obavy o budúcnosť.
Ale kdepak - časy se mění a staré hodnoty se nahrazují novými, univerzálnějšími. Už dávno neplatí, že lékař, kněz a učitel jsou předními autoritami. Člověk je dál - získal větší sebevědomí, svobodu a více znalostí. A úpadek vzdělanosti? Co je to vlastně vzdělanost?
Dosavadní paradigma končí, ať chceme nebo ne.
PS: Laik zůstane laikem... dosti rezolutní stanovisko. Znamená to snad, že laik nemá mít šanci na získání vědomostí?
Dosavadní paradigma končí, ať chceme nebo ne.
PS: Laik zůstane laikem... dosti rezolutní stanovisko. Znamená to snad, že laik nemá mít šanci na získání vědomostí?
Nie. Univerzálne hodnoty nie sú. Sú len hodnoty. Tá spomínaná univerzálnosť sa rovná úpadku - ruka v ruke so sebavedomím a údajnou slobodou. Človek si myslí, že vie viac - pritom je to často práve naopak, mnohí dnešní "odborníci" vedia z každého rožku trošku, ale všetko povrchne, nedokonale a nič poriadne. Stretávam sa s tým dnes a denne. Takíto ľudia riadia firmy, obchod, hospodárstvo. Niet divu že všetko ide postupne doli vodou...
Vedomosti a poctivú prácu často nahrádza nafúkanosť a povrchné znalosti. Česť zdravým výnimkám.
Laik zostane laikom. Laická skúsenosť nie je vzdelanosť. Zobuď sa. Ak bude redaktor 10 rokov testovať autá, bude skúseným testérom. Ale aj za tých 10 rokov budú jeho "vedomosti" o ergonómii maximálne laické, v skutočnosti o nej nebude vedieť oveľa viac ako na začiatku. Vedomosti, vzdelanosť môže získať samoštúdiom alebo v škole, na školeniach, seminároch a podobne. Ale rozhodne nie presadaním z auta do auta.
Vedomosti a poctivú prácu často nahrádza nafúkanosť a povrchné znalosti. Česť zdravým výnimkám.
Laik zostane laikom. Laická skúsenosť nie je vzdelanosť. Zobuď sa. Ak bude redaktor 10 rokov testovať autá, bude skúseným testérom. Ale aj za tých 10 rokov budú jeho "vedomosti" o ergonómii maximálne laické, v skutočnosti o nej nebude vedieť oveľa viac ako na začiatku. Vedomosti, vzdelanosť môže získať samoštúdiom alebo v škole, na školeniach, seminároch a podobne. Ale rozhodne nie presadaním z auta do auta.
Ale co je tou vzdělaností? Snad ne kus papíru z nějaké (mnohdy pochybné - a pro řadu jedinců protekční) instituce. Pokrok nelze zastavit. Problémem je, že kdejaká vzdělávací instituce zkostnatěla a není schopná reagovat na progresi, která se týká VŠECH jedinců. Týká se to i konvenčních základních škol, které se rovnají malému vězení na zabíjení lidských duší. Novodobému otroctví...
A propos, zmínil jsi hodnoty... kdo určuje, jaké hodnoty jsou správné a vhodné pro člověka? A co když řada z nich je pro současného jedince zastaralá a ve výsledku škodlivá?
Tohle můžeme řešit pořád dokola... nic to nezmění na tom, že společnost se mění, a s ní i vědomí.
A propos, zmínil jsi hodnoty... kdo určuje, jaké hodnoty jsou správné a vhodné pro člověka? A co když řada z nich je pro současného jedince zastaralá a ve výsledku škodlivá?
Tohle můžeme řešit pořád dokola... nic to nezmění na tom, že společnost se mění, a s ní i vědomí.
Kubo, promiň, ale ty asi nechceš příjmout, co znamená exaktní.
Máš sice náznak pravdy v tom, že časy se mění, ale lidské tělo se nemění tak rychle, jak je tady krátce automobil samotný.
Jinými slovy, časy se mění (časy z pohledu humanitního absolventa), ale přírodní zákony jsou pořád stejné.
Máš sice náznak pravdy v tom, že časy se mění, ale lidské tělo se nemění tak rychle, jak je tady krátce automobil samotný.
Jinými slovy, časy se mění (časy z pohledu humanitního absolventa), ale přírodní zákony jsou pořád stejné.
Nezpochybňuji přírodní zákony, ale je potřeba připomenout, jak se jednotlivé exaktní vědy formovaly. Dokonce ani evoluční teorie o vzniku člověka není všemi vědci přijímána, stejně tak teorie velkého třesku vyvolávala diskuse, spory a přináší stále nové objevy.
Řekl bych, že ten, kdo skálopevně spoléhá na exaktní přístup k životu, může být v krajních případech překvapen (např. při zážitku blízkosti smrti). Kromě toho je to výraz těžkého antropocentrismu, který je silně na ústupu.
Řekl bych, že ten, kdo skálopevně spoléhá na exaktní přístup k životu, může být v krajních případech překvapen (např. při zážitku blízkosti smrti). Kromě toho je to výraz těžkého antropocentrismu, který je silně na ústupu.
Pokud zpochybňuješ přírodní vědy, zpochyňuješ přírodní zákony, o nich jsou exaktní vědy. Zjisti si, co tam třeba patří... a rozhodně ne evoluční teorie... už z podstaty toho, že se to jmenuje TEORIE.
Sám nejsem člověk žijící exaktnímu vědami, ale pokud budu chtít zjistit, jak je dlouhá čára na listu papíru, tak vezmu pravítko a změřím ji, nediskutuju o tom, jak dlouhá by mohla být a o tom odkud a kam směřuje, tak podle toho je dlouhá, jestli chápeš.
Sám nejsem člověk žijící exaktnímu vědami, ale pokud budu chtít zjistit, jak je dlouhá čára na listu papíru, tak vezmu pravítko a změřím ji, nediskutuju o tom, jak dlouhá by mohla být a o tom odkud a kam směřuje, tak podle toho je dlouhá, jestli chápeš.
Příklad s měřením délky čáry na papíře je hezký - i v jeho souvislosti lze říct, že řada "exaktních" věcí je "jen" lidská dohoda... ne vždycky se měřilo tak, jak říkáš. I zde musel sehrát svou roli pokrok, díky němuž byly nahrazeny staré měrné jednotky.
PS: Nezpochybňuji přírodní vědy, ale jejich suverénní postoj ve výkladu skutečnosti, který řada lidí zaujímá.
PS: Nezpochybňuji přírodní vědy, ale jejich suverénní postoj ve výkladu skutečnosti, který řada lidí zaujímá.
Sorry, kamoš, ale toto je filozofia o ničom - také bezvýznamné a neurčité blá blá. A mrzí ma, že zrovna Ty naberáš tento smer...
Takovou reakci neberu. Pokud něco namítáš, musíš počítat s tím, že Ti budou kladeny otázky. Pak je jen na Tobě, jestli na ně odpovíš věcně a na nějaké přijatelné úrovni, anebo takhle 😉
Ono by to chcelo Jakub, aby si to, čo čítaš aj vnímal. Veci, na ktoré sa pýtaš, boli povedané a zodpovedané už predtým. Vzdelanosťou je odbornosť, dôkladné hlboké vedomosti v oblasti, kde pracuješ a kde sa angažuješ. Nehádžme vinu iba na skostnatelý vzdelávací systém, keď je chyba v nás.
Nikto nemusí určovať, ktoré hodnoty sú správne a ktoré nie, pretože hodnoty VŽDY správne sú. Ide o to, že dnes sa za hodnoty považuje aj to, čo nimi nie je. V tomto prípade hovoríme o vedomostiach a odbornosti - príliš široký záber a často len empirické znalosti o úlohách, ktoré riešime, sú tou najväšou brzdou.
Vezmime si len už spomínaných manažérov firiem. Čo sa dnes hodnotí? V prvom rade jazykové znalosti a ekonomický rozhľad a obchodné znalosti. Kde je etika? Kde je rétorika? Kde sú odborné znalosti o oblasti, v ktorej pracujú? Spýtaj sa v škodovke, ako riešili striekanie bielej strechy na Fabii - buď si istý, že marketingový pracovník čo bielu strechu vymyslel, nemal ani šajn o technológii a spôsoboch, ako sa dá želaný výsledok dosiahnuť. Niečo podobné som zažil v TAZ-ke: dizajnové úpravy na TAZ1500 robil na objednávku dizajnér-umelec. Ale ani netušil, aká je skladba plechov auta, ani sa nebol pozrieť na technológiu a postupy ako sa auto vyrába - a jeho návrhy boli síce na oko pekné, ale prakticky nereallizovateľné. Výsledok - hromada premrhaných peňazí a strata času, a v konečnom dôsledku nenapraviteľná škoda v podobe nerealizovanej modernizácie. A to všetko spôsobené neodbornosťou a povrchnými znalosťami, nedostatočnými na riešenie zadanej úlohy.
Dnes je trend mať všade POLOodborníkov, ktorí vedia z každého rožku trošku, ale nič poriadne. Náš projektový manažér vie reči, vie spočítať, že 1+1=2, ale nič viac. Netuší, že 1+1 nie je vždy dva, neovláda obchodné taktiky, má mizerné znalosti o vývoji a výrobe, ktorou zastrešuje svoje projekty, a napriek tomu, že je s ľuďmi denne v kontakte, nevie s nimi jednať. Podľa Teba je takýto stav vecí vporiadku? S podobnou situáciou som sa stretával a stretávam úplne všade, nie je to záležitosť jednej firmy, je to globálny problém.
Postačí taká odpoveď?
Nikto nemusí určovať, ktoré hodnoty sú správne a ktoré nie, pretože hodnoty VŽDY správne sú. Ide o to, že dnes sa za hodnoty považuje aj to, čo nimi nie je. V tomto prípade hovoríme o vedomostiach a odbornosti - príliš široký záber a často len empirické znalosti o úlohách, ktoré riešime, sú tou najväšou brzdou.
Vezmime si len už spomínaných manažérov firiem. Čo sa dnes hodnotí? V prvom rade jazykové znalosti a ekonomický rozhľad a obchodné znalosti. Kde je etika? Kde je rétorika? Kde sú odborné znalosti o oblasti, v ktorej pracujú? Spýtaj sa v škodovke, ako riešili striekanie bielej strechy na Fabii - buď si istý, že marketingový pracovník čo bielu strechu vymyslel, nemal ani šajn o technológii a spôsoboch, ako sa dá želaný výsledok dosiahnuť. Niečo podobné som zažil v TAZ-ke: dizajnové úpravy na TAZ1500 robil na objednávku dizajnér-umelec. Ale ani netušil, aká je skladba plechov auta, ani sa nebol pozrieť na technológiu a postupy ako sa auto vyrába - a jeho návrhy boli síce na oko pekné, ale prakticky nereallizovateľné. Výsledok - hromada premrhaných peňazí a strata času, a v konečnom dôsledku nenapraviteľná škoda v podobe nerealizovanej modernizácie. A to všetko spôsobené neodbornosťou a povrchnými znalosťami, nedostatočnými na riešenie zadanej úlohy.
Dnes je trend mať všade POLOodborníkov, ktorí vedia z každého rožku trošku, ale nič poriadne. Náš projektový manažér vie reči, vie spočítať, že 1+1=2, ale nič viac. Netuší, že 1+1 nie je vždy dva, neovláda obchodné taktiky, má mizerné znalosti o vývoji a výrobe, ktorou zastrešuje svoje projekty, a napriek tomu, že je s ľuďmi denne v kontakte, nevie s nimi jednať. Podľa Teba je takýto stav vecí vporiadku? S podobnou situáciou som sa stretával a stretávam úplne všade, nie je to záležitosť jednej firmy, je to globálny problém.
Postačí taká odpoveď?
Píšeš nesmysly, od tebe bych to nečekal, když studuješ design, že nebudeš mít páru.
Pokud píšu do odborného článku, tak bych měl vědět o čem píšu. Z druhé strany je nutné zamyšlení, jestli a do jaké míry je auto.cz odborný server.
Pokud píšu do odborného článku, tak bych měl vědět o čem píšu. Z druhé strany je nutné zamyšlení, jestli a do jaké míry je auto.cz odborný server.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Hej, mali tam byť tie 16-ky Kaleido. Ale inak je to v poriadku. A výbavu Bose kedy zrušili? Ešte nedávno bola v cenníkoch.
Od 1. ledna je kompletní nabídka Renaultu poměrně výrazně očesaná. A to jak modelově (zmizely M. Generation, Wind, Latitude, Clio III., Twingo RS, Megane CC atd..), tak výbavově (Megane má jen Advatnage, Dynamique), Scenic jen E😜ression, Dynamique a Privilege apod..
Mégane 1.2 TCe je teď za stejnou cenu jako Golf 1.2 TSI s lepší výbavou. Chtělo by to nějakou porovnávačku. Třeba si Méganu tu cenu obhájí.
Na to nepotrebuješ porovnávačku ... Megane je oproti tomu stará hrča, a pri rozhodovaní je na strane Meganu už len dizajn (možno), ergonomia (tu vyčítaná) a že ti ho asi nikto neukradne vo všetkom ostatnom bude Golf lepší. (mám Megane III).
Čiže keď už Megane tak jedine v nejakej starej atmosfére (1.6 100k) alebo 1.5dci. .... 1.2Tce je predražená a konkurencie neschopná.
Čiže keď už Megane tak jedine v nejakej starej atmosfére (1.6 100k) alebo 1.5dci. .... 1.2Tce je predražená a konkurencie neschopná.
Sice z textu jde cítit jistý nádech předsudků, celkově však vyznívá text rezignovaně. Co se týká toho tolik a vždy kritizovaného ovládání pod volantem, sám užívám v dnešní době Passata s multifunkčním volantem. Nyní jsem měl 3 týdny Touarega, také s tímto volantem (tedy naprosto stejný volant), ale uživatelsky je pro moji osobu stále lepší tento ovladač pod volantem. Palec totiž sám o sobě nemám tak pohyblivý a citlivý (zřejmě jako Vy), proto je lepší ovládat rádio pod volantem pomocí ukazováčku a prostředníčku.
Nemáte náhodou někdo zkušenost se G-Scénic na 18 palcových kolech a 2,0 dCi?
Nemáte náhodou někdo zkušenost se G-Scénic na 18 palcových kolech a 2,0 dCi?
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ak je v popise testu opísané presne to vozidlo, ktoré je aj nafotené, tak je tam jedna nepresnosť. Vozidlo na fotografiách nemá príplatkové kožené čalúnenie, ale kombináciu umelej kože a teflónu. Toto čalúnenie je vo výbave Privilege štandardne. Je však pravdou že vyhotovenie tejto koženky nie je na príkladnej úrovni. Z praktického pohľadu je však vynikajce na údržbu (pri malých deťoch) a je to hlavne bez príplatku.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
V clanku som nenasiel ziadne velke minus tohoto auta, hlavne len plusy a dostalo 3/5 ??? Zavana to mindrakmi voci Renaultu....
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Co jsem četl zde, tak doporučují uplně jiný motor. Také bych se přiklonil k odzkoušené a kvalitativně jistější motorizaci: [odkaz]
Mimochodem, když jsem nakousl ty hendikepované. Ti právě mají pod volantem kruh, který ovládají plyn a brzdu, nemají na volantu tlačítka. Proč? Protože u nich se musí postupovat hlavně ergonomicky, mají vyšší nároky, ne modně.
mne ovladanie pod volantom vyhovuje uplne najviac, absolutne nezabera pozornost vodica na rozdiel od ovladania na volante, kde sa musim kuknut, co to vlastne idem stlacat medzi tymi 20 dalsimi tlacitkami, riesenie je menej poruchove, a aj lacnejsie, na volante ma nerusia podsvietene cudliky, medzi ne sa nezachytava spina.
Nie je lepsie riesenie ako ovladanie pod volantom. Privital by som, keby sa aj klima dala ovladat pod volantom dalsou packou.
Rovnako zapinanie svetiel/hmloviek packou.
Ale toto testerovi, ktory je odchovany na skodovkach a odmalicka vyrasta s tym, ze ked raz vyrastie, tak si kupi golfa nikto nevysvetli, on ma iba jednu sablonu a to folkswagen a okolo neho by sa mal tocit cely automobilovy svet, proste ak ma niekto nieco inac, tak je to automaticky neergonomicke a zle riesenie.
Smím se zeptat proč? Pravá strana mi přijde mnohem lepší než levá? A proč? Smím se zeptat?
Na levé straně ovládám blinkry. Na pravé stěrače. Tzn. Častěji používám blinkry nebo stěrače? Tipnu si že asi blinkry.
Pokud někdo tvrdí, že je to nesmysl kvůli toho že pravou ruku obsluhuji převodovku tak mi ale prosím popravdě řekněte, kdo z Vás při přeřazování potřebuje rychle změnit písničku, ztlumit či zesílit zvuk, když navíc musí držet volant levou rukou a když podřazuji tak většinou kvůli toho abych někoho předjel tzn. zase musím ovládat blinkry. Nevím přijde mi toto nesmysl (neříkám, že to říkáte vy, ale někteří motorističtí novináři tohle tvrdí) aby bylo ovládání na levé straně.
Můj názor. Klidně mi vysvětlete proč by jste si to přál na levé straně.