Sciroco je hatch, toto bude sedan, dost podstatny rozdil zrovna u sportovne strizenych aut - ja osobne preferuju sedany a proto me toto auto docela zajima, "dostupny sportovni" sedan, o sciru bych vubec neuvazoval, o tomto dost dlouho teda.
No, nejaka GTI nebo R verze, to bude baby trhac :-)
Reagoval jsem na to, že se v článku píše, že byl zrušen příchod coupe verze Jetty/Golfy, místo které má přijít právě tento model, který bude ale zase 4-dveřový, Šlo mi o to, že Scirocco, ač i mě připomíná vzhledem hatch, je vedeno jako coupe.
ono zase 3D golf povazovat za coupe je trosku silne kafe.... 3D citigo tiez nie je coupe :yes:
coupe by malo mat trosku osobitnejsi dizajn ako 5D model.... len si zoberme pro ceed - to nie je iba klasicky ceed s tromi dvermi... takisto megane coupe a astra coupe... aj u nich su kupatka rozdielne oprosti 5D modelom... celkovy dizajn je iny ( ina maska, znizena strecha, masivnejsie blatniky vzadu, komplet nova zadna cast )
Díval ses někdy jako co je Scirocco vedeno nebo prodáváno? viz. [odkaz] nebo viz. [odkaz] Měl by jsi to někdy udělat než sem začneš přispívat. Jinak bych ho osobně typl stavbou karoserie, myslím, tím hlavně tvar svažování a zužování zádě jako někde těsně mezi.
mna najviac fascinuje to ako vobec automobilky prisli k nazvu 4 dverove kupe ;-) , tusim prvy bol CLS medak potom passat CC, audi A7, teraz pride medak CLA a zachvilu golf CC... - vsetko 4 dverove sedany ale kupatka? to nie nie... to je len marketingovy tah..... pri pohlade na cls mi ani hlupa anca neuveri ze je to kupe ked jej poviem
Audi ve svých materiálech neříká A5 Sportback, ani A7 Sportback kupé - je to liftback, respektive fastback. Asi jako první byl za čtyřdveřové kupé označen Rover P5 z roku 1962.
Záleží, jakou definici použiješ. Je jich celá řada. Historicky jsou kritéria pevná střecha, dvoje dveře a vnitřní prostor. Já třeba vyžaduji absenci B sloupku.
Nezlob se na mě, ale zrovna Breru a Širo bys mohl zařádit do obou kategorii... na to se ta jejich záď snižuje a zužuje moc pozvolna... hatchback je víc krabice... to že vám se to nelíbí je věc druhá
Na novináře s prominutím kašlu. ;-) Kolikrát od nich slyšíš notchback, kammback, fastback? Třeba Audi je na rozdíl od VW celkem pedantské (co jsem si tak všiml) a tenhle fešák [odkaz] je pro ně shooting brake. Dokonce ho tak pojmenovali, Shooting Brake Concept.
ptal ses kým. Odpověděl jsem ti, že z branže de facto všichni, a ty pak jako správný automobilový Bruce Willis (já proti zbytku světa) odpovíš - na to kašlu. to jsem ti nemusel ani odpovídat....
Ano, na novináře kašlu. Protože těm českým v tomhle směru chybí konzistentnost. Třeba Car and Driver, který karoserie celkem odlišuje, Scirocco zařadil jako dvoudveřový Shooting Brake, který jde ve stopách Volva 1800ES a Reliantu Scimitar.
V tomhle směru je pro mne zajímavější rétorika VW. Četl jsem to v originále na německých stránkách. A k tomu patřila ta poznámka o Audi, protože mám takový pocit, že i u CC VW trochu znásilňoval pojmy (ale to bych se musel podívat a nechce se mi). A mohu ti říct, že kašlu i na automobilku (respektive marketéry), protože mám nějakou představu o významu těchto pojmů a snažím se být konzistentní. Volnější definice kupé mi nedělají problém, ale vadí mi, když s tímto pojmem někdo operuje jen proto, že je exkluzivnější. Shooting brake se u mne řadí ke smetánce. Jeden z mých nejoblíbenějších typů karoserie.
Ale jako jo. to co píšeš má hlavu a patu. nic méně kdo potom věrohodně určuje co je co? jinak když budu chtít tak ti najdu min. 10 zahr. článků (neměcké, anglánské, jihoafrické) ve kterých se o´Sciroccu baví taky jako o kupé. Ale prosím nechtěj to po mě. Na to mám svůj čas moc rád. Já ani nechci nikomi nic vnucuju. Jen rád debatuju polemizuju a čtu jiné názory.
Nikdo. :-) To je právě to. (No dobře, jsou sdružení automobilových inženýrů, která k tomu možná budou mít co říct.) Máme k dispozici mnoho různých označení pro typy karoserií. Často se překrývající, často se lišící v nuancích. Většina novinářů operuje s marketingovými pojmy. Pro marketéry jsou roadster, kupé a kabriolet zaklínadla. Pokud to jen jde na auto nějak naroubovat, tak to na něj naroubují, protože to lidi znají a je to žádané. CaD používá větší paletu pojmů, než je běžné. Nedodržují marketingová označení vozů. A proto jsem je zmínil. Nikdy jsem třeba nekoukal, jak zpracovali CLS. Pro mne to kupé není a MB se klidně může stavět na hlavu a odstrkovat ušima. ;-) Ale na mně nezáleží, je to jen můj názor.
Souhlasím s MT, o nic zásadního samozřejmě nejde, tohle jsme tu s MT už párkát řešili a ještě víc do hloubky.
V kontinentální Evropě není pojem SB nijak moc obecně rozšířený/známý, podobně jako se třeba na Britských ostrovech příliš nepoužívá označení LB (liftback). A co nezná většina potenciálních zákazníků, to obvykle nepoužívá ani marketing, myslím v obecnější rovině.
Ani naše úřady nepoužívají u definice karoserie (ve velkém TP) pojem SB, takže u rocca mělií na výběr z označení hb, nebo kupé (rocco je opravdu něco mezi nimi a už jsem v jeho souvislosti viděl i poněkud hybridní výraz "hatchcoupé") a zvolili kupé.
Jinak shooting brake je zajímavá myšlenka, ale na to myslím má zase moc malý kufr a moc se zužující záď. Ono všechny ty kategerie se stejně od začátku kdy byly vymyšleny dost vyvinuly a částěčně splinuly. Rozlišit je nějak jasně dnes není vůbec jednoduché.
To je právě to, doba pokročila. Ale myslím si, že z té plejády pojmů zrovna tenhle na něj sedí nejlépe. Kombinace tvarů kupé a kombi/ hatchbaku. Dnes už SB nikdo nebude využívat k původnímu účelu - tedy převážení zbraní, munice a kořisti.
"Volkswagen Golf CC se stane soupeřem pro Mercedes-Benz CLA" - tak tomuto neverí snáď ani VW. Kde na to chodíte? Mercedesu môže byť súperom napríklad BMW, ale Volkswagen ani v tom najvlhkejšom sne akéhokoľvek fanúšika automobilky z vlčihradu... >:D
Úplně přímý soupeř to asi nebude, ale ani konkurence není jen ta přímá (např. stejnotřídní prémie), pokud si nedokážeš představit, že se někdo může rozhodovat třeba mezi Ačkem a Golfem, Céčkem a Passatem, nebo MLkem a Touaregem, tak se smiř s tím, že klidně může..., zrovna v tom posledním příkladu, je to snad více než jasné.