Hlavne, že VW roku 2012 predbehlo v predajoch na US trhu automobilku Kia!
To je PARÁDA! VW ŠĽAPE!
Ešte jeden takýto dobrý rok a vezme i Hyundai!
To je paráda!
P.S. Vytreštených smajlíkov si tam doplň podľa ľubovôle.
Trh rostl o 13%. GM i Ford mají jen minimální růst, takže ztrácí domácí pozice. Z US automobilek jedině Chrysler roste víc než trh, pevná ruka a systematické vedení Fiatu se na něm blahodárně projevuje. >:-[]
Marné dálek volání a žab kvákání, prostě GM i Ford ztrácejí pozici na trhu. S tím nehneš.
Že to bez problémů jde i při velkých objemech ukazuje Fiat/Chrysler. ;-)
Chrysler spadl v roce 2009 na historické dno, prodal asi asi 40% toho co prodával ještě před 6ti lety......
Takže se jen odlepil ze dna, což bylo logické, když přišly nové modely (připravené ovšem ještě za Cerberusu) a USA se zvedlo z té největší krize a prodeje stouply všem.
Prodejní čísla Jeepu ukazjí, že to ale začíná kulhat, na podzim měl Už Jeep několik měsící za sebou ztrátu proti stejnému období 2011.
Chrysler držel nečekaný zájem o 300C, neb 200 už je taky na podzim v mírné ztrátě proti 2011
Zbývá akorát Dodge a pikapy RAM
Aby sis to nemaloval tak růžově, jak tam hodný fiat něco vyjimečného vytvořil, pouze se zvedly prodeje ze dne, narazily na nějaký strop a už jdou u řady modelů zas dolů.....
Krom toho byla loni ukončena výroba modelů Nitro, Dakota, Liberty, Caliber, Viper, a skoro celý rok se nedařilo modelům compass a durango
Takže to se taky někde projevilo
Ty zvýšené prodeje drží stálice výrobního programu jako RAM pickup, dodge caravan, wrangler, grandcherokee, avenger, 300 a charger
Máš pravdu, ale nic to nemění na skutečnosti, že GM a Ford se opět blíží na domácím trhu do problémů. Prostě ztrácí podíl na trhu a to nikdy nemůže dopadnout dobře. Obama by si měl připravit další záchranný balíček pro GM. Když se nedaří udržet podíl na trhu v době konjunktury, co budou dělat až bude krize (a krize bude, to všichni vědí, tak jako že další den vyjde slunce)? Brečet a volat táto nasyp nám do kapsičky, zas je vysypaná.
Jestli není špatná je otázka úhlu pohledu. Přijde ti v pořádku, že na americkém trhu je Focus (jakožto nejlepší kompakt od domácí značky) až za Civicem a Corollou? Umíš si představit, že by v Evropě byl Civic před Golfem nebo Focusem? Z mého pohledu je to pro US značky neúspěch, vzhledem k jejich slavné historii a výhodě domácího hřiště.
Ano, uvědomuju si, že Honda vyrábí v US... ale to je jiná diskuse.
Jo jenže japonci thle menší modely umí a maj v usa xy let tradici, z tohohle úhlu pohledu je umístění focusu velký úspěch, stejně jako 40% nárůst proti lonsku a posun z 18té na 11 příčku.
Golf bych radši nezminoval, ten je 94tý >:D
VW má v USA jediný úspěšný model: Passat.
Jetta ztratila a ostatní sou krom golfu až ve druhé dvoustovce....
O třídu výš je to ještě horší... Fusion proti Camry, Altimě a Accordu. Jistě, Japonci "menší modely" umí, ale přesto jsou v Evropě odkázáni do role komparsistů, protože prostě evropské automobilky znají své zákazníky a umí si své zákazníky pohlídat. Navíc v každé zemi dá zákazník přednost domácímu výrobku, pokud mu nabídne alespoň zhruba srovnatelnou hodnotu jako zahraniční konkurence. A v tomhle americké automobilky z mého pohledu fatálně selhávají. Aby se juchalo nad 10. a 13. místem v tabulce, to je bída. V Evropě se do TOP 10 probojuje tak jedno neevropské auto...
Jenže americký zákazník přemýšlí jinak, má trochu jiné priority a nechodí kupovat 35 let golf, protože už měl předtím 5 generací.....
Je zajímavé, že když sou ty evropské automobilky tak záračné, že v USA nebodovaly, řada z nich tam byla mnohem dřív než japonci, vč. toho VW.
Evropské značky tam oslvují jen boháče kteří se chtějí lišit a mít něco lepšího, mezi lowendem a střední třídou aut nemaj šanci, jediná vyjimka je tedka ten Passat.
A ten prý ještě kupují hlavně čerství meigranti z evropy (rozuměj co tam nejsou dýljak 10-15 let).
Jinak je v mainstreamu, když použiju tohle debilní označení drtviě poraáží jak japonci, tak korejci tak i domácí značky.
Nejvíc je vto vidět v aktegorii SUV/Crossover, kde nemaj vůbec šanci a mezi kabriolety a sportáky.....
Pokud americký zákazník přemýšlí jinak, pak je přece úlohou amerických automobilek mu porozumět. Až jejich selhání otvírá prostor pro Japonce a Korejce.
Evropské automobilky se zcela logicky orientují primárně na evropský trh, podle něj navrhují své hlavní modely, na něm vynakládají největší úsilí a po zásluze na něm také dominují. Aktuálním trendem je Rusko, Čína... takže jsou nuceny obracet svou pozornost i tam, ale jejich domácí hřiště to není. Pochop, my přece nediskutujeme o kvalitě automobilů jako takových, ale o schopnosti prodat na domácím trhu.
Ano, souhlasím že se evropským značkám v USA nijak zázračně nedaří... ale opakuju, že pro značky evropské je to mnohem méně podstatné než pro ty americké.
Jo, jo, jo... každý velký výrobce vyváží. Korejská auta dominují v Korei, německá v Německu, francouzská ve Francii, japonská v Japonsku... a taky v USA. Ano, Korea se brání dovozními cly a taky to jsou třeba větší patrioti (abych to napsal hezky), těch vlivů je hodně. Ale i přes to všechno považuju neschopnost amerických automobilek udržet si dominanci na svém trhu za selhání, čekal bych, že se zmůžou na víc.
Jenže japonská auta dominují v USA už 30 let, to není žádná novinka.
V 80. letech ujel US automobilkám vlak, resp. část zákazníků změnila preference a ono se to ted těžko dohání díky tomu, že v 90. letech se us značky soustředily na pickupy a velké SUV a na normální auta kašlalay.
Jenže velká SUV už skoronikdo nekupuje, tak pak začli terpve něco dělat.
Jenže za 10 let nejde dohant zcela 20ti letý výpadek
Zajímavé to zase tak není. Nepřizpůsobili se. Passat NMS se snažili ušít na míru NA trhu, což normálně nedělají. A zdaleka tam nemají tak širokou nabídku. Uvidíme, jak Fordu povede s jejich One Ford. A jestli VW představí další specifický model. Myslím si, že se budou snažit, protože to je jeden z jejich nejslabších trhů a prognózu má zatím slušnou.
sorry za omyl, nakonec teda VW v TOP 20 měl jediný model, Jettu, která se tam dostala o cca 1 tis vozů před Chevy Impala.
Ale i tak měla Jettu pokles proti roku 2011.
A to v TOP 20 měl ještě akorát fusion, všichni ostatní měli nárůst a leckdy dost masivní
US trh nárast 13,4%
VW nárast predaja o 30,6% zo 444 000ks na 580 000 ks Tomu to sa vravi, že sa nedarí? >:D
GM GROUP 2,595,717
FORD GROUP 2,243,009
TOYOTA 2,082,504
CHRYSLER GROUP 1,651,787
HONDA 1,422,785
NISSAN 1,141,656
HYUNDAI 703,007
VW 580,279
KIA 557,599
BMW 347,877
SUBARU 336,441
Pěkná tabulka, líbí se mi případné rozdělení na jednotlivé modely modelu (např prius atd) - pominu (ne)úspěšnost Golfu, zajímavé na něm je ale téměř polovinu jeho prodejů tvoří GTi/R, což je pro marže dost zásadní, tady se VW docela zadařilo, to se musí nechat.