Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Detroitský autosalon tento týden představí řadu novinek

V Detroitu dnes novinářským dnem začíná mezinárodní autosalon, automobilky mají představit přes 50 novinek.
Zpět na článek
Avatar - Barrichello
14. 1. 2013 09:50
To sme se toho zas dozvěděli
Hlavně nesmí chybět zmínka o VW.

tomu se tam stejně dlouhodbě nedaří a na japonce, domácí zančky ani korejce nemá.

Takže přát si můžou co chtějí.

Ani jedno auto v TOP20 neměli, všichni mnou jmenovaní jo, takže není o čem
Rozbalit vlákno
25
Avatar - 3_diamanty
14. 1. 2013 09:51
Re: To sme se toho zas dozvěděli
tak tak... v usa je vw pekne zatieneny japoncami a korejcami :yes:
Avatar - abacus
14. 1. 2013 11:21
Re: To sme se toho zas dozvěděli
Hlavne, že VW roku 2012 predbehlo v predajoch na US trhu automobilku Kia!
To je PARÁDA! VW ŠĽAPE!
Ešte jeden takýto dobrý rok a vezme i Hyundai!
To je paráda!

P.S. Vytreštených smajlíkov si tam doplň podľa ľubovôle.
Avatar - 3_diamanty
14. 1. 2013 12:13
Re: To sme se toho zas dozvěděli
H/K predava dvakrat tolko aut ako VW v USA

ano korejci slapu :yes:
Avatar - Emel
14. 1. 2013 09:59
Re: To sme se toho zas dozvěděli
Další informace jistě budou, tohle je taková první upoutávka.

Smutné je spíš to, že domácí značky nestíhají Japonce a Korejce... s výjimkou velkých pickupů apod.
Avatar - Barrichello
14. 1. 2013 10:11
Re: To sme se toho zas dozvěděli
Escape, fusion, focus a cruze nejsou rozhodně velké pikapy a pozice 10-13 mezi nejprodávanějšími modely za rok rozhodně není špatná....

Před nimi sou krom těch 3 pikapů jen japonci, korejci sou až za nimi....
Avatar - Ham.
14. 1. 2013 10:52
Re: To sme se toho zas dozvěděli
Trh rostl o 13%. GM i Ford mají jen minimální růst, takže ztrácí domácí pozice. Z US automobilek jedině Chrysler roste víc než trh, pevná ruka a systematické vedení Fiatu se na něm blahodárně projevuje. >:-[]
Avatar - Barrichello
14. 1. 2013 11:44
Re: To sme se toho zas dozvěděli
Jde o absolutní čísla.

Ono někde už není kam růst, 800 tis pikapů si nikdo nekoupí.....
Avatar - Ham.
14. 1. 2013 11:49
Re: To sme se toho zas dozvěděli
Jde alespoň o udržení podílu na trhu nebo jeho nárůst. A to se GM a Fordu nedaří, jejich podíl klesá. Nikdo je nenutí vyrábět pickupy.
Avatar - Barrichello
14. 1. 2013 11:53
Re: To sme se toho zas dozvěděli
GM končilo několik modelů a na podzim nastoupily nové.
To taky sehrálo roli,

Ford má řadu úspěšných modelů co měly nárůst:

pikapy F-serie, Focus, Escape, Explorer, Mustang, Taurus.....
Avatar - Ham.
14. 1. 2013 12:02
Re: To sme se toho zas dozvěděli
Marné dálek volání a žab kvákání, prostě GM i Ford ztrácejí pozici na trhu. S tím nehneš.
Že to bez problémů jde i při velkých objemech ukazuje Fiat/Chrysler. ;-)
Avatar - Barrichello
14. 1. 2013 12:09
Re: To sme se toho zas dozvěděli
Chrysler spadl v roce 2009 na historické dno, prodal asi asi 40% toho co prodával ještě před 6ti lety......

Takže se jen odlepil ze dna, což bylo logické, když přišly nové modely (připravené ovšem ještě za Cerberusu) a USA se zvedlo z té největší krize a prodeje stouply všem.

Prodejní čísla Jeepu ukazjí, že to ale začíná kulhat, na podzim měl Už Jeep několik měsící za sebou ztrátu proti stejnému období 2011.

Chrysler držel nečekaný zájem o 300C, neb 200 už je taky na podzim v mírné ztrátě proti 2011

Zbývá akorát Dodge a pikapy RAM

Aby sis to nemaloval tak růžově, jak tam hodný fiat něco vyjimečného vytvořil, pouze se zvedly prodeje ze dne, narazily na nějaký strop a už jdou u řady modelů zas dolů.....

Krom toho byla loni ukončena výroba modelů Nitro, Dakota, Liberty, Caliber, Viper, a skoro celý rok se nedařilo modelům compass a durango

Takže to se taky někde projevilo

Ty zvýšené prodeje drží stálice výrobního programu jako RAM pickup, dodge caravan, wrangler, grandcherokee, avenger, 300 a charger
Avatar - Ham.
14. 1. 2013 23:55
Re: To sme se toho zas dozvěděli
Máš pravdu, ale nic to nemění na skutečnosti, že GM a Ford se opět blíží na domácím trhu do problémů. Prostě ztrácí podíl na trhu a to nikdy nemůže dopadnout dobře. Obama by si měl připravit další záchranný balíček pro GM. Když se nedaří udržet podíl na trhu v době konjunktury, co budou dělat až bude krize (a krize bude, to všichni vědí, tak jako že další den vyjde slunce)? Brečet a volat táto nasyp nám do kapsičky, zas je vysypaná.
Avatar - Barrichello
15. 1. 2013 08:15
Re: To sme se toho zas dozvěděli
Bude nová Impala, najedou celoroční prodeje Cadilaců ATS a XTS, bude nová Vette atd

Ony se ty čísla azs o něco zvednou no a ve zbytku musí GM zabojovat
Avatar - Emel
14. 1. 2013 11:54
Re: To sme se toho zas dozvěděli
Jestli není špatná je otázka úhlu pohledu. Přijde ti v pořádku, že na americkém trhu je Focus (jakožto nejlepší kompakt od domácí značky) až za Civicem a Corollou? Umíš si představit, že by v Evropě byl Civic před Golfem nebo Focusem? Z mého pohledu je to pro US značky neúspěch, vzhledem k jejich slavné historii a výhodě domácího hřiště.

Ano, uvědomuju si, že Honda vyrábí v US... ale to je jiná diskuse.
Avatar - Barrichello
14. 1. 2013 12:02
Re: To sme se toho zas dozvěděli
Jo jenže japonci thle menší modely umí a maj v usa xy let tradici, z tohohle úhlu pohledu je umístění focusu velký úspěch, stejně jako 40% nárůst proti lonsku a posun z 18té na 11 příčku.

Golf bych radši nezminoval, ten je 94tý >:D

VW má v USA jediný úspěšný model: Passat.

Jetta ztratila a ostatní sou krom golfu až ve druhé dvoustovce....
Avatar - Emel
14. 1. 2013 12:13
Re: To sme se toho zas dozvěděli
O třídu výš je to ještě horší... Fusion proti Camry, Altimě a Accordu. Jistě, Japonci "menší modely" umí, ale přesto jsou v Evropě odkázáni do role komparsistů, protože prostě evropské automobilky znají své zákazníky a umí si své zákazníky pohlídat. Navíc v každé zemi dá zákazník přednost domácímu výrobku, pokud mu nabídne alespoň zhruba srovnatelnou hodnotu jako zahraniční konkurence. A v tomhle americké automobilky z mého pohledu fatálně selhávají. Aby se juchalo nad 10. a 13. místem v tabulce, to je bída. V Evropě se do TOP 10 probojuje tak jedno neevropské auto...
Avatar - Barrichello
14. 1. 2013 12:19
Re: To sme se toho zas dozvěděli
Jenže americký zákazník přemýšlí jinak, má trochu jiné priority a nechodí kupovat 35 let golf, protože už měl předtím 5 generací.....

Je zajímavé, že když sou ty evropské automobilky tak záračné, že v USA nebodovaly, řada z nich tam byla mnohem dřív než japonci, vč. toho VW.

Evropské značky tam oslvují jen boháče kteří se chtějí lišit a mít něco lepšího, mezi lowendem a střední třídou aut nemaj šanci, jediná vyjimka je tedka ten Passat.

A ten prý ještě kupují hlavně čerství meigranti z evropy (rozuměj co tam nejsou dýljak 10-15 let).

Jinak je v mainstreamu, když použiju tohle debilní označení drtviě poraáží jak japonci, tak korejci tak i domácí značky.

Nejvíc je vto vidět v aktegorii SUV/Crossover, kde nemaj vůbec šanci a mezi kabriolety a sportáky.....
Avatar - Emel
14. 1. 2013 12:36
Re: To sme se toho zas dozvěděli
Pokud americký zákazník přemýšlí jinak, pak je přece úlohou amerických automobilek mu porozumět. Až jejich selhání otvírá prostor pro Japonce a Korejce.

Evropské automobilky se zcela logicky orientují primárně na evropský trh, podle něj navrhují své hlavní modely, na něm vynakládají největší úsilí a po zásluze na něm také dominují. Aktuálním trendem je Rusko, Čína... takže jsou nuceny obracet svou pozornost i tam, ale jejich domácí hřiště to není. Pochop, my přece nediskutujeme o kvalitě automobilů jako takových, ale o schopnosti prodat na domácím trhu.

Ano, souhlasím že se evropským značkám v USA nijak zázračně nedaří... ale opakuju, že pro značky evropské je to mnohem méně podstatné než pro ty americké.
Avatar - Barrichello
14. 1. 2013 13:58
Re: To sme se toho zas dozvěděli
no americké zančky taky vyváží....mohutně do číny, něco vyvezou i do jižní ameriky, austrálie, evropy a taky dost do arábie.....

Ale kompletní čísla nemam celkových prodejů na jednotlivých exportních trzích

Ale GM je v čině hodně úspěšné
Avatar - Emel
14. 1. 2013 17:30
Re: To sme se toho zas dozvěděli
Jo, jo, jo... každý velký výrobce vyváží. Korejská auta dominují v Korei, německá v Německu, francouzská ve Francii, japonská v Japonsku... a taky v USA. Ano, Korea se brání dovozními cly a taky to jsou třeba větší patrioti (abych to napsal hezky), těch vlivů je hodně. Ale i přes to všechno považuju neschopnost amerických automobilek udržet si dominanci na svém trhu za selhání, čekal bych, že se zmůžou na víc.
Avatar - Barrichello
15. 1. 2013 08:21
Re: To sme se toho zas dozvěděli
Jenže japonská auta dominují v USA už 30 let, to není žádná novinka.

V 80. letech ujel US automobilkám vlak, resp. část zákazníků změnila preference a ono se to ted těžko dohání díky tomu, že v 90. letech se us značky soustředily na pickupy a velké SUV a na normální auta kašlalay.

Jenže velká SUV už skoronikdo nekupuje, tak pak začli terpve něco dělat.

Jenže za 10 let nejde dohant zcela 20ti letý výpadek
14. 1. 2013 14:38
Re: To sme se toho zas dozvěděli
Zajímavé to zase tak není. Nepřizpůsobili se. Passat NMS se snažili ušít na míru NA trhu, což normálně nedělají. A zdaleka tam nemají tak širokou nabídku. Uvidíme, jak Fordu povede s jejich One Ford. A jestli VW představí další specifický model. Myslím si, že se budou snažit, protože to je jeden z jejich nejslabších trhů a prognózu má zatím slušnou.
Avatar - Barrichello
14. 1. 2013 10:12
Re: To sme se toho zas dozvěděli
sorry za omyl, nakonec teda VW v TOP 20 měl jediný model, Jettu, která se tam dostala o cca 1 tis vozů před Chevy Impala.
Ale i tak měla Jettu pokles proti roku 2011.

A to v TOP 20 měl ještě akorát fusion, všichni ostatní měli nárůst a leckdy dost masivní
Avatar - abacus
14. 1. 2013 11:28
Re: To sme se toho zas dozvěděli
US trh nárast 13,4%
VW nárast predaja o 30,6% zo 444 000ks na 580 000 ks Tomu to sa vravi, že sa nedarí? >:D

GM GROUP 2,595,717
FORD GROUP 2,243,009
TOYOTA 2,082,504
CHRYSLER GROUP 1,651,787
HONDA 1,422,785
NISSAN 1,141,656
HYUNDAI 703,007
VW 580,279
KIA 557,599
BMW 347,877
SUBARU 336,441
Avatar - Barrichello
14. 1. 2013 11:43
Re: To sme se toho zas dozvěděli
Jo nedaří, protože VW je v USA od dob brouka a japonci a korejci ho hravě trumfli....

Podívej se na čísla Hyundai a Kiu trhli jen o prsa.....

Subaru a další němce už nelez počítat, to není konkurence pro tak obří koncern jako VW
Avatar - Barrichello
14. 1. 2013 10:15
USA TOP 265 modelů za rok 2012
tabulka zde [odkaz]
Rozbalit vlákno
3
14. 1. 2013 10:41
Re: USA TOP 265 modelů za rok 2012
Pěkná tabulka, líbí se mi případné rozdělení na jednotlivé modely modelu (např prius atd) - pominu (ne)úspěšnost Golfu, zajímavé na něm je ale téměř polovinu jeho prodejů tvoří GTi/R, což je pro marže dost zásadní, tady se VW docela zadařilo, to se musí nechat.
Avatar - sendador
14. 1. 2013 11:50
Re: USA TOP 265 modelů za rok 2012
Pekna tabulka. Koukam, ze F500 jiz temer dohonil Mini. Tento rok by ho uz mohl predbehnout.
14. 1. 2013 14:48
Re: USA TOP 265 modelů za rok 2012
Pěkně se prodává, prcek.