Novinky
tabulka zde [odkaz]
Pěkná tabulka, líbí se mi případné rozdělení na jednotlivé modely modelu (např prius atd) - pominu (ne)úspěšnost Golfu, zajímavé na něm je ale téměř polovinu jeho prodejů tvoří GTi/R, což je pro marže dost zásadní, tady se VW docela zadařilo, to se musí nechat.
tomu se tam stejně dlouhodbě nedaří a na japonce, domácí zančky ani korejce nemá.
Takže přát si můžou co chtějí.
Ani jedno auto v TOP20 neměli, všichni mnou jmenovaní jo, takže není o čem
To je PARÁDA! VW ŠĽAPE!
Ešte jeden takýto dobrý rok a vezme i Hyundai!
To je paráda!
P.S. Vytreštených smajlíkov si tam doplň podľa ľubovôle.
ano korejci slapu :yes:
Smutné je spíš to, že domácí značky nestíhají Japonce a Korejce... s výjimkou velkých pickupů apod.
Před nimi sou krom těch 3 pikapů jen japonci, korejci sou až za nimi....
Ono někde už není kam růst, 800 tis pikapů si nikdo nekoupí.....
To taky sehrálo roli,
Ford má řadu úspěšných modelů co měly nárůst😒br />
pikapy F-serie, Focus, Escape, E😜lorer, Mustang, Taurus.....
Že to bez problémů jde i při velkých objemech ukazuje Fiat/Chrysler. 😉
Takže se jen odlepil ze dna, což bylo logické, když přišly nové modely (připravené ovšem ještě za Cerberusu) a USA se zvedlo z té největší krize a prodeje stouply všem.
Prodejní čísla Jeepu ukazjí, že to ale začíná kulhat, na podzim měl Už Jeep několik měsící za sebou ztrátu proti stejnému období 2011.
Chrysler držel nečekaný zájem o 300C, neb 200 už je taky na podzim v mírné ztrátě proti 2011
Zbývá akorát Dodge a pikapy RAM
Aby sis to nemaloval tak růžově, jak tam hodný fiat něco vyjimečného vytvořil, pouze se zvedly prodeje ze dne, narazily na nějaký strop a už jdou u řady modelů zas dolů.....
Krom toho byla loni ukončena výroba modelů Nitro, Dakota, Liberty, Caliber, Viper, a skoro celý rok se nedařilo modelům compass a durango
Takže to se taky někde projevilo
Ty zvýšené prodeje drží stálice výrobního programu jako RAM pickup, dodge caravan, wrangler, grandcherokee, avenger, 300 a charger
Ony se ty čísla azs o něco zvednou no a ve zbytku musí GM zabojovat
Ano, uvědomuju si, že Honda vyrábí v US... ale to je jiná diskuse.
Golf bych radši nezminoval, ten je 94tý >😁
VW má v USA jediný úspěšný model: Passat.
Jetta ztratila a ostatní sou krom golfu až ve druhé dvoustovce....
Je zajímavé, že když sou ty evropské automobilky tak záračné, že v USA nebodovaly, řada z nich tam byla mnohem dřív než japonci, vč. toho VW.
Evropské značky tam oslvují jen boháče kteří se chtějí lišit a mít něco lepšího, mezi lowendem a střední třídou aut nemaj šanci, jediná vyjimka je tedka ten Passat.
A ten prý ještě kupují hlavně čerství meigranti z evropy (rozuměj co tam nejsou dýljak 10-15 let).
Jinak je v mainstreamu, když použiju tohle debilní označení drtviě poraáží jak japonci, tak korejci tak i domácí značky.
Nejvíc je vto vidět v aktegorii SUV/Crossover, kde nemaj vůbec šanci a mezi kabriolety a sportáky.....
Evropské automobilky se zcela logicky orientují primárně na evropský trh, podle něj navrhují své hlavní modely, na něm vynakládají největší úsilí a po zásluze na něm také dominují. Aktuálním trendem je Rusko, Čína... takže jsou nuceny obracet svou pozornost i tam, ale jejich domácí hřiště to není. Pochop, my přece nediskutujeme o kvalitě automobilů jako takových, ale o schopnosti prodat na domácím trhu.
Ano, souhlasím že se evropským značkám v USA nijak zázračně nedaří... ale opakuju, že pro značky evropské je to mnohem méně podstatné než pro ty americké.
Ale kompletní čísla nemam celkových prodejů na jednotlivých e😜ortních trzích
Ale GM je v čině hodně úspěšné
V 80. letech ujel US automobilkám vlak, resp. část zákazníků změnila preference a ono se to ted těžko dohání díky tomu, že v 90. letech se us značky soustředily na pickupy a velké SUV a na normální auta kašlalay.
Jenže velká SUV už skoronikdo nekupuje, tak pak začli terpve něco dělat.
Jenže za 10 let nejde dohant zcela 20ti letý výpadek
Ale i tak měla Jettu pokles proti roku 2011.
A to v TOP 20 měl ještě akorát fusion, všichni ostatní měli nárůst a leckdy dost masivní
VW nárast predaja o 30,6% zo 444 000ks na 580 000 ks Tomu to sa vravi, že sa nedarí? >😁
GM GROUP 2,595,717
FORD GROUP 2,243,009
TOYOTA 2,082,504
CHRYSLER GROUP 1,651,787
HONDA 1,422,785
NISSAN 1,141,656
HYUNDAI 703,007
VW 580,279
KIA 557,599
BMW 347,877
SUBARU 336,441
Podívej se na čísla Hyundai a Kiu trhli jen o prsa.....
Subaru a další němce už nelez počítat, to není konkurence pro tak obří koncern jako VW