Re: Přidávám se na stranu těch, co nejsou vůbec nadšeni
Napodobne.
S vyjimkou RR zatim u vsech novych generaci relevantnich SUV z posledni doby me nastupce prijde jako krok spatnym smerem a nebo v pripade techto obrazku nove X5 jako odflakla evoluce verze predchozi.
Jsem zvedavy na novou Q7 a RRS.
Re: Přidávám se na stranu těch, co nejsou vůbec nadšeni
No to je mi zajímavé, neb mě se více líbí ta předchozí. Je větší, robustnější. Tato generace je jak jeho chudý příbuzný, který toho chleba moc nepojedl :-)
Obrázky ukazují, že BMW X5 2014 s kódovým označením F15 bude vpředu jakýmsi kompilátem designu současné trojkové a čtyřkové řady, zatímco vzadu našlo inspiraci u menšího X5, prostě taková ta klasika, která už léta pronásleduje prémiové německé automobilky...je dobre,ked si nova x5 zoberie inspiraciu od mensej x5... ;-) spravne tam ma byt x3!!! ;-):no:
Kdo by čekal majoritní změny oproti velmi úspěšný současný X5 by byl blázen, trochu ostřejší rysy, novej interiér a tradááá. Jede se dál...ve srovnání s ML opět kráska, kdo může hodit vidle mezi je RR Sport nebo Q7.
Dost zvlastni nabidka motoru, uz se tesim na 2.0d s vykonem 185kW :-) Jinak dost zmatecny prehled motoru, cekal bych, ze si s tim da aspon nekdo trochu prace. Nabidku motoru bych spis cekal 20d 135 kW, 30d 180 kW, 40d 225 kW a M50d 280 kW co se tyce dieselu, benzin 50i 300kW urcite, 35i 225 kW nejspis taky a cekam ze tam pujde ve stylu downsizingu i 28i 180 kW... :-(
Nepřeklepla se náhodou redakce v jednotkách? Protože mi přijdou ty čísla trochu přepálená - 184 kW z 2.0d je trochu moc, zvlášť když v současný době používá BMW právě 184 KOŇOVÉ dvoulitry.
Máte pravdu, ale je zvláštní, že by cpali do velké X5 malý 4válec se 183kW když mají 6válec 30d se 190kW, proto jsem zmatenej. I když je pravda proč by dávali zase 135kW 20d do tak velkého auta, to nedává smysl. Takže se buď dalo BMW na pořádný downsizing, nebo je někde chyba v číslech - buď objem nebo výkon. Proto se ptám jestli to sedí.
S dýzlem bude X5 začínat jako 25d 160kW (biturbo 2,0 čtyřválec), pak šestiválec 30d 190kW a 40d 230Kw (biturbo), později 50d (triturbo). Benzin 28i biturbo čtyřválec a klasika 35i a 50i tj. R6 a V8 biturba.
uz pri GL som bol v rozpakoch,ale toto je este horsie... v poslednom case je asi nejaka sutaz,kto navrhne najskaredsie a najcudnejsie auto? este aj jeep faceliftoval cherokee stylom,ze to vyzera ako cinska splacanina.... :no:
Co čekat jiného, je to BMW. Jakkoliv se mi zvětšení a zautobusovatění X5ky nelíbí, vypadá tohle hrubě líp než ML. Otázka jak bude vypadat X6, protože v nová X5 definitivně opouští design schopný vyvolat jakékoliv zdání dynamiky, takže pozice X6 coby soupeře pro dynamicky pojaté SUV (cayenne a nový RR sport) bude ještě důležitější.
Tohle však není na kritiku, je dobře, že X5 bude monumentem a X6 dynamickou SUV-střelou, chápu to jako logický designový vývoj. Jinak souhlas, uchopit esteticky ML je velkej vořech.
Na kritiku to je, jde o poplatnost us trhu, pro Evropu není důvod, aby X5 rostla a kvésedmičkovatěla. Úspěšné byly obě jak X5 tak X6, tahle nová X5 bude v Evropě proti X6 tahat za kratší konec, a to říkám s vědomím, že nevíme jak bude příští X6 vypadat. ;-)
No nevíme, ale... cítíme :-) Nebuďme tak kritičtí k nové X5, uznávám, už to asi nebude auto i pro "holky", ale prostorově asi X5 musela jít nahoru, neb roste i X3. Ta Amerika v tom jistě svojí roli hraje, s tím souhlas.
Rozdíl mezi X3 a X5 je i vtéto generaci dostatečný, tady jde skutečně o us trh a jeho "potřebu" sedmimístných SUV. Kdo v Evropě potřebuje sedmimístné SUV? Nikdo! Zvětšení rozměrů nepřinese více prostoru pro nohy v druhé řadě, je určeno čistě pro ty další dvě sedačky v kufru, takže v Evropě, kde nemáme osm dětí, to bude znamenat vozit sebou zbytečně velký prázdný kufr. Za sebe říkám škoda, uvidíme jak dopadne X6, každopádně cayenne zbytečně přišel o silného soupeře, mamutí SUV pasuje k Mercedesu nebo RR, pro bmw je to v Evropě krok mimo. ;-)
Už jsem myslel, že napíšeš když Porsche, tak TDI. >:-[] Jinak s tebou souhlasím. Bude zajímavé, jak bude vypadat nová Q7. Ani nevím, jestli se jí v USA daří.
No vidíš, já jsem zase docela rád, že tohle BMW mírně povyroste, protože i když nemám 8 dětí, tak prostor navíc i těch sedm míst využiju a tohle BMW je jedním z favoritů na mé příští auto. Vlastně mě docela překvapuje, jak často těch sedm sedaček využiju i ve svém současném autě. Je jasné, že tím nabobtnáním míří nová X5 i na GL, které je údajně nejprodávanějším luxusním sedmimístným SUV v USA (a tam skutečně bohatých lidí neubývá).
Design je subjektivní záležitost a příliš mi na něm nesejde, ale jsem přece jen rád, že se nová X5 nepodobá ještě více X3, ta se mi totiž nelíbí vůbec. Její proporce i linie na bocích jsou kulantně řečeno zvláštní. I nová X5 by sice mohla být elegantnější, ale naštěstí se mi nehnusí (jako X3 z některých úhlů) a hlavně uvidíme naživo. Zatím máme jen rozmazané fotky modelu v divné barvě. Jinak souhlasím, že nové ML vypadá podivně a GL je prostě OBROVSKÉ, což je při jízdě dost znát. Současná Q7, fandové Q7 prominou, je jako oteklý VW mikrobus a co horšího, je těžká, velká zvenku a malá uvnitř... Nejlépe podle mě vypadá Touareg v současné generaci, jenže nemá sedm míst a osobně mám tak špatnou zkušenost s kvalitou a přístupem VW, že koncernu už asi peníze nikdy nesvěřím. A RR? Je krásný, svébytný, aristokratický, jde svou cestou, ale taky je jako GL obrovský, no a v minulosti ta kvalita... Čili mně osobně zbývá ze sedmimístných aut jen ta X5.
Moc ale nerozumím tvé případné volbě dieselu do Cayenne. Kromě točivého momentu a snad dojezdu nevidím reálnou výhodu oproti benzinové V8, zvláště u takto sportovního SUV. Předpokládám totiž, že zaplatit pár korun navíc za pohonné hmoty nemáš při ceně V8 Cayenne problém. Takže proč? Já ani do toho BMW nekoupím diesel, benzin mi svým projevem vyhovuje mnohem lépe. Jistě, biturbo diesel nejede špatně, ale asi jsem čekal od těch Nm podstatně víc, nakonec mě spíše zklamal, byl to charakterem takový tupý tahoun bez gradace. No a když ti pak sevisní technik ještě otevřeně řekne, že jestli chceš mít co nejméně starostí se servisem, tak si kup raději benzín, už pro mě fakt není co řešit. Dík za reakci.
Kup Land Cruiser 200 s benzínovým V8, seděl jsem v sedmimístné verzi a odveze vzadu i dospělé, což se nedá říct o ostatních rádobysedmimístných autech... no a do servisu taky nemusíš.
Jo, taky už jsem si to říkal. Jenže u LC je potřeba se smířit s jízdními vlastnostmi auta s rámem. Upřímně, já do těžkého terénu asi nikdy nevyrazím a tahat sebou zbytečně několik set kilo terénního hardwaru na úkor jízdních vlastností se mi nechce. S tím, kam jezdím, má pro mě 4x4 smysl půl roku v roce, takže můžu říct, že to skutečně potřebuju, vyšší světlá výška se často taky hodí, ale auto na těžký terén je pro mě zbytečné. Ale dík za tip :-)
K tomu benzínovému bmw, 8válcové biturbo asi taky nebude nějak zvlášť výkonově gradovat, ale jinak :yes: (předpokládám tedy, že uvažuješ o 8válci, foukaný 6vál na tom bude s průběhem výkonu zřejmě obdobně, co se gradace týče)
Po pravdě zatím nevím. Budu se s tím muset pořádně projet, ve V8 biturbo jsem totiž zatím nejel. Bude to navíc nový model, auto bude předpokládám lehčí než současná verze... Osmiválec muže být na bežné užití tedy až "zbytečně" přemotorovaný, řekl bych, i když pocitově to bude oproti třílitru I6 urcitě jiná liga. Jenže ruku na srdce, kolikrát tenhle výkon navíc člověk v běžném provozu využije? Vžyť ten I6 je s 8st. automatem dynamicky zhruba na úrovni staré 4,8 V8 a pamatuju si, jak ji tuším MotorTrend nebo CarAndDriver v testu označili za ztělesnění "effortless power".
A pak je tu i otázka ceny a řekněme určité přiměřenosti. Peníze si vydělávám poctivou prací, a prestože se mi daří, nikdy mi nebylo jedno, za co a kolik utrácím. Čili spíš to vidím na volbu rozumem a ten I6 :-) Velké SUV je pro mě přece jen pořád hlavně rodinné auto, zábavnější mi přijde už i manželčin Peugeot 308CC s motorem 1,6THP 200k, přestože 0-100 má o cca 2 sec. pomalejší než X5 s I6 turbo. Ale jízdně je to alespoň pro mě překvapivě dobré (asi jsem totiž neměl přehnaná očekávání) a bez střechy je to prostě prima.
Furt ne, a je to jen horší. Navíc, u MB je to zautobusovatění MLka o to nepochopitelnější, že mají GL a vůbec to tím pádem nebylo třeba. Hnus, navíc ten us chrom. Tak když se dívám na zbastlený facelift Grand Cherokee, plus ML, plus X5, tak si říkám zlatý touareg a cayenne. Moc zvědav jsem na RR sport, mix. RR a Evoque by nemusel vypadat špatně. ;-)
To nemusel, navíc by asi mohl i pěkně jezdit. Měl jsem možnost chvíli jezdit RR V8 4,4, jeden z posledních kusů před přechodem na novej model a auto až na drobnosti typu promítanejch přístrojů je naprosto fantastický. Jízdně i motoricky
Čert vem současné trendy a jakousi "potřebu" produkovat a vlastnit SUV, položme si důležitou otázku - co by na tento počin řekl Paul Bracq, autor ladných a tvarově nesmírně pohledných (v kontextu vývoje značky) BMW?
Asi před rokem jsem někde četl, že žije v oblasti Provence, pravděpodobně se věnuje malování (některá z jeho děl - [odkaz] ). Bývá taky součástí různých porot a odborných anket.