Vítěze ankety Auto roku 2013 už známe, je jím Volkswagen Golf. V redakci Auto.cz jsme se ale na jeho vítězství jednomyslně neshodli, naopak si každý redaktor vybral svého favorita.
Pro mě absolutně největší hvězda letošního roku. Známé domácí prostředí, kvalitní materiály a precizní zpracování, jako bonus skvělá ovladatelnost, jízdní chování a pečlivé utlumení podvozku i kabiny. Zaváděcí cena hatchbacku v poměru k výbavě je neodolatelná, kombi se napřesrok stane rodinnou volbou.
Pokud si vzpominam, tak se pri uvedeni G7 objevovaly prispevky o vetsim mnozstvi tvrdych plastu, vetsim hluku od kol, horsi prevodovce. U jizdniho chovani si nejsem take jist v porovnani s G6. Rekl bych, ze autor mluvi o GT86 a CX5 a drzel se hesla C je spravne >:D
,,Vadí především stísněný interiér, malý zavazadelník a cílení na specifickou klientelu."
To je myšleno vážně? Musím Vám pane Kovaříku poděkovat, protože takhle jsem se už dlouho nezasmál.
Já vím, on je ten kufr u tohohle auta strašně důležitý. Nejvíc se GT86 použije při odvozu nábytku z IKEI že, pane Kovaříku. ;-)
Fakt dobrý
>:-[] >:D >:D
Dovolím si Kritéria volby sem přepsat:
,,Při posuzování jednotlivých kandidátů se hodnotí především tato hlediska: celková konstrukce a design, komfort, bezpečnost, hospodárnost, ovladatelnost, jízdní vlastnosti a chování na vozovce, výkon, funkčnost, plnění ekologických norem, cena, přičemž jedním z kritérií umožňující porovnání vozidel nejrůznějších tříd a kategorií je value for money - hodnota získaná za vynaložené peníze."
Pokud dobře vidím, tak o kufru zde není ani zmínka a pokud narážíš na funkčnost, tak ta se musí přece vztahovat na účel a zaměření automobilu. Chtít po GT86 kufr jak v octávce je přece nesmysl.
Neobhajuji konkrétní vysvětlení, nicméně z hlediska kritérií téhle ankety je GT86 exot. Sebelepší exot je pořád exot. To auto mám rád, ale tohle prostě není ta správná anketa. Proto třeba moc nesouhlasím s hodnocením Aleše Jungmanna. Ta kritéria tam nejsou pro parádu. Přijde mi to, jako bys za nejlepší jídlo vybral zákusek, protože máš prostě zákusky rád. Dělá tě to špatným porotcem.
Výsledek GT86 pro mne byl příjemným překvapením, ale zároveň ho vnímám v rozporu s tím, o čem tahle anketa má být. Dá se říct, že tím sama sebe popírá. Pořád lepší než SLS dva roky zpět.
Já GT86 jako exota této ankety nevnímám, protože dle mého názoru se všechny kritéria dají na Toyotu vztáhnout zcela bez problémů.
Jediný problém, na který ty asi upozorňuješ, jestli ti rozumím, je ta funkčnost.
Podle mého názoru, není funkčností jen velikost kufru (což si asi myslí pan Tomáš Kovařík), ale i např. ovládání klimatizace, umístění ovládacích prvků apod. Dále si myslím, že velikost kufru se nedá porovnávat mezi kategoriemi, ale jen v rámci jedné kategorie, nemůže se přeci porovnávat kufr malého auta s vyšší střední apod.
Proto se mi jako narážka na velikost kufru zdá přinejmenším jako úsměvná.
P.S. I zákusek může být skvělý hlavní chod (já například rád palačinky) ;-):-)
Ovládání klimatizace je asi zbytečná atomizace. Spíš jde o přístup do kufru, sklápění sedadel a podobné věci. U každého auta budou relevantní jiné vlastnosti. Třeba malý kufr může být problém u MPV. A také byl. Stejně tak u kombi může být problém s úzkým vstupním otvorem, vysokou nakládací hranou, schodem.
Pro tyhle ankety je ideál relativně levné, pohodlné, prostorné, univerzální, slušně postavené a jezdící auto. Golf je tady naprosto doma. A jeho hlavními soupeři jsou auta jako Focus, Mégane, Astra. Zbytek v porovnání s nimi se většinou nechytá. Tohle je dnes zhruba sweet spot trhu. GT86 je auto příliš úzce profilované. A cenovku má sice na svoji třídu pěknou, ale v širším obraze nijak zvlášť atraktivní není.
PS: A myslíš si snad, že palačinky mají dobré nutriční vlastnosti? Také mi chutnají, ale dobrý kandidát na hlavní chod to není.
Tak tu klimatizaci jsem dal jen jako příklad. Myslel jsem taky to sklápění sedadel ... máš pravdu napsal jsem to blbě ;-\
Je jasné, že se auta z různých kategorií budou vždy špatně porovnávat. A je jasné, že GT86 je taková raritka, ale stejně si myslím, že do kritérií se úspěšně vlezlo.
P.S. nutriční hodnoty já neřeším. Já mám dobrý spalování tuků ;-) >:D
Také mám dobrý metabolismus. Přesto z cukru bílkoviny neuděláš. Tělo potřebuje to svoje. A vysoký podíl sacharidů ve stravě dnešních lidí může stát za rozmachem civilizačních chorob, jak se jim pěkně říká. Lépe řečeno, podílet se na tom.
Jinak podobné ankety moc nesleduji, protože nebývají tolik zajímavé. Ti největší soupeři většinou přichází na trh každý jiný rok. Takže z toho bývá mezitřídní guláš.
Nepřehnal jste to trochu s hodnocením periodik a novinářů? Tomáše znám dlouhá léta, patří k oporám Auto Tipu a s jeho hodnocením souhlasím, mám z něho dobrý pocit.
Dobrý den, dovolte mi reagovat souhrně, nikoli na jednotlivá invektiva. Jedním z hodnotích kritérií ankety, a nikoli nevýznamným, je parametr Value for money (nečesky Hodnota za peníze), neboli poměr užitné hodnoty vozu za vynaložené finance. Jinými slovy: co za svoje peníze dostanu za kus auta. V případě GT86 jde o skvělý sporťák, který nabídne parádní svezení a užiju s ním spoustu zábavy, ale když měřím dva metry, tak se do toho holt skoro neposkládám, vidět z toho taky moc není a je to maxi pro dva (vzadu fakt nouzovka). O kufru a Ikee to rozhodně není, nejsem padlý na hlavu, tohle auto má úplně jinou cílovku. Mimochodem, pokud chcete, sežente si Auto Tip č. 8/12 a nalistujte strany 16-17, v článku Zážitkomat tam jasně popisuju svoje pocity z tohoto vozu. Jsou veskrze pozitivní!
Nicméně pravidla ankety jsou neúprosná. Když vedle GT86 postavíte například golf, těžko vám japonec za třičtvrtě milionu v každodenním provozu nabídne více. Pro mě byl volkswagen z letošní šestice prostě to nejvíc, to co bych chěl aby stálo v mojí osobní garáži, aby z toho rodina měla užitek. Nikomu z vás neberu jeho názor, vy prosím respektujte ten můj. Byl jsem jenom jedna entina hlasujících kolegů-novinářů, kdyby si většina myslela něco jiného, gofl by to nevyhrál. Ostatně, podívejte se sami na to, jak vy, návštěvníci auto. cz, hodnotíte golf. V anketě pod článkem by aktuálně 38 % z vás volilo golf. Takže milí jendasové, gilgiti a někteří další - většina z nás holt má jiný názor než vy.
A pokud jde o tipy Aleše a Lukáše - je přece dobře, že každý máme svůj pohled na věc, kdyby ne, něco by bylo špatně. Aleš z pozice Autofunu vyzdvihnul toyotu (je to přece jeho práce), já v době ankety hlasoval za Auto Tip...
Nikdo Vám váš názor nebere. Ale Vaše vysvětlení, proč jste hlasoval tak jak jste hlasoval, je dle mého názoru u GT86 hlavně co se velikosti kufru týče nesmyslné. Co se týče Value for money tak o tom jste se ve svém původním vysvětlení vůbec slůvkem nezmínil, a teď, jestli správně chápu, je uvádíte jako zásadní věc? A ani s tím nesouhlasím neboť cena u GT86 je dle mě velmi dobrá.
Když tak pečlivě dodržujete kritéria, tak mi určitě objasníte jak mohl minulý rok vyhrát Range Rover Evoque před Focusem - narážím tak na výše uvedené kritérium Value for money, nebo proč bylo Citygo na třetím místě.
Pokud bych to řekl vašimi slovy: Když vedle Range Rover Evoque postavíte například Focus, těžko vám angličan za minimálně 900 000 v každodenním provozu nabídne více.
Mně osobně se Evoque taky líbí a asi bych pro něj hlasoval, ale podle kritérií by to hlasování neprošlo.
Já neříkám, že je Golf špatné auto, ale podle mě není takový aby byl vyhlášen jako nejlepší auto roku - a to je zase můj názor
Co se týče ankety, ta je zavádějící, já například ani nevědě, že nějaká je.
Nu, i novinář je jen člověk, ve kterém se perou osobní preference s nějakou snahou o objektivitu dle zadaných měřítek... někdo prostě podlehne a zvolí GT-86 srdcem, někdo se svědomitě přizpůsobí zadání a po objektivní úvaze mu vypadne Golf.
Poměr ceny a hodnoty je u GT-86 právě vynikající. To ovšem zahrnuje úvahu, že hodnota není jedině vnitřní prostor či univerzálnost, jak to bylo vyloženo v příspěvku. Pro zájemce o víkendový sportovní vůz představuje prostor minimální hodnotu a naopak pro rodinu zajímající se o MPV má mizivou hodnotu točivost motoru či přilnavost v zatáčkách. Spíš bych se zabýval tím, zda je dané auto ve své třídě nejlepší a případně o kolik, co do ní přineslo nového, jaký význam měl jeho příchod do světa automobilů atp.
Na druhou stranu je asi férové dodat, že obecně na evropském trhu není GT-86 nijak extra levná, přeci jen nízké dovozní kvóty to dovolují zvýšit.
To je zase kravina. "Malý zavazadelník" Tyhle kecy mám nejraději. Tak si kup dodávku a nepindej blbosti. Každý ví do čeho jde a no co auto chce, když si ho kupuje. Jak to tak pozoruji tak by všichni chtěli auťák jako Ferrari, ale aby se do toho vešel nábytek z celého baráku.
Tak třeba já se při výběru vozu těmito anketami moc neřídím. Přece jenom při koupi auta tolik nekoukám např. na to, aby šlo o typ, navržený v roce nákupu.
Vím, jak velké auto potřebuju, kolik za to můžu dát, jaký motor se mi do toho hodí a zohledním jistě i jízdní vlastnosti a vybavení, případně i tu velikost kufru a další věci - třeba jestli se barva líbí manželce... :-!