Jen mám problém že nemají žádnou rezervu...Ani za příplatek!!
Loni jsme měli dva defekty které se nedají spravit..stát se to bez rezervy s dvěma dětmi..fakt úžasná předstva!! >:D
Podobně je na tom Ford s S-maxem..Jen nová Zafira ji má!!
Obě děti aktuálně v sedačkách a ještě dlouho budou, často na výlety jezdíme s dalším dítětem. Superb tedy má v mých očích omezení instalace 3 sedaček.
Jinak souhlasím, že oba velké MPV od koncernu dávají smysl - spolu s nimi nová Zafira a S-Max/Galaxy....
Ja nikde netvrdim ze se nejedna o SUV, rikam, ze podle dostupnych informaci budou dve SUV - nastupce Yetiho, a uplne nove sedmimistne, o kterem je clanek.
A tak sem buchli akusi vyretusovanu comp maketu. Hned je plno mudrlantov, ktori to beru ako finalnu verziu a dokonca jeden tvrdi (sam74), ze pozna clovicka, ktory vie ako bude toto SUV naozaj vyzerat.
Vrucne im odporucam si tento clanocek a fotecku zalohovat a potom v roku 2015 znova pozriet.
Verný fanúšik, to človeka poteší >:-[]
Čo sa týka, Škody, kým tu nebude niečo naozaj zaujímavé, alebo nebudem mať chuť sa s niekým trochu pohádať, tak možno aj hej.
>:D
dufam, ze tomu spravne nadimenzuju velkost kolies nech to nevypada ako Yeti, na ktore si niektori nahodia kolesa a rozmer pneu z oktavky a potom to so zasterkami vyzera k smiechu. Nieco 20" x 9.5 s pneu 285/50X20 by mohlo byt cool.
No a nemalo by sa zabudnut na 3.5t tazne a automaticke vyrovnavanie svetlej vysky u zadnej napravy, velke stresne okno na styl SuperBu, 2.0 BiTdi s 8 stupnovym automatom, sedadla v kozi Nappa, radarovy tempomat, cenovku v max vybave do 40.000 EUR a zobral by som to na skusku.
Bohužel ano... :-( Yeti je v současné podobě originální a podle mě krásné auto. Po FL to bude bohužel jen další tuctové SUV, kterých je po silnicích spousta. Snad to vylepší outdoorová verze s výrazným oplastováním...
Tak to je jednoznačně pravda, tato 7míst MPV jsou spíše pro nouzovou přepravu ve třetí řadě, ačkoliv děti se tam vejdou bez problémů... Multivan je Multivan... ;-)
Tohle se mě zdá na Schade - simply never příliš velkohubé...
"Velké SUV" by mělo být na platfermě čínského Yeti, resp. Tiguana. Tj. prodloužené platforma, tj. aktuálně MQB. S Touaregem společné tak možná 4 kola a scale 1:0,7.
MPV bude (světe div se) na platformě A-Entry (nynější Rapid).
Rapid zrovna díru do světa neudělal, tak uvidíme . Třeba odporníkům ze Schade trochu spadne hřebínek.
Obecně a vážně: Jsem velký fanda VW skupiny, zejména AUDI. Ovšem politiku škůdky občas nechápu...
Hmm, Alhambra je fajn, ale sú tu dva ergonomické nedostatky (ktoré už žial majú všetky autá triedy, myslím pre 7člennú rodinu, 5člennej to vadiť nebude):
1. Kvôli sklápaniu sedadiel sú sedadlá druhého radu zozadu rovné a hladká, dôsledkom čoho je, že si človek sediaci v treťom rade nemá kam dať nohy. U nás ich dáš pod sedadlo, ale v Alhambre sa to nedá!
2. Medzi zadnými sedadlami nieje medzera - tým pádom pri plnom obsadení najprv musí vystúpiť niekto z druhého radu, sklopiť sedadlo a tí zozadu prelezú. U nás je to tak, že tí zozadu vystupujú cez kufor.
Je toho ešte viac, ale to ostatné by mi až tak nevadilo.
Holt, keď dnes človek chce 7miestne auto, musí siahnuť po vane ako sú Jumpy, Multivan, Tourneo custom apod. Dnes väčšina sedemmiestnych áut má vzadu sedadlá len aby. Nazrel som dozadu do Priusu + a tie zadné sedadlá sú tam len preto, aby to bol prvý sedemmiestny hybrid. Neodvážim sa ich nazvať ani núdzovými - 5+2miest. :-|:-!
Úpravy směrem ke studii bych asi snesl, rapidovskou masku naroubovanou na Yetim, který má svou osobnost danou mj. právě stávajícím neotřelým čumákem by bylo hodně nešťastné :no:
Chápu výhody i nevýhody MPV, také jedno doma máme, ale současně i Superba, tak se jen ptám, co je na Superbu uzounkého pro 4 členou rodinu? Já ten pocit rozhodně nemám... Jinak koncern naštěstí má Sharan a Alhambru, což je dle mého ideální podoba MPV...
Mno.. Věřím že nebudu mluvit jen za sebe když řeknu, že touto informací si Škoda na příštích pár let zavřela v showroomech dveře pro obrovský počet potenciálních zájemců.
Pro naši 4-členou rodinu je MPV vždy první volba. Variabilita, pohodlí cestování, prostornost...
Škoda nic takového nenabízí - Yeti je skutečně malý (resp. nevelký), Superb je při vší úctě uzounký jezevčík jehož praktičnost je hodně limitovaná, zbytek portfolia je ve chvíli kdy máte srovnání kombi/MPV vždy nezajímavé.
Tak se tedy milá škodovko nediv, že raději prahneme po nekoncernových Fordech, Renaultech, Citroenech a Oplech.
Jsou auta, u kterých ti ani velikost Německa nepomůže a skladovku v tebou požadované výbavě neseženeš, ani kdyby ses rozkrájel. Takže zatahovat do toho skladovky je skutečně míchání jablek a hrušek. I v ČR bývají dobré slevy na skladovky.
Sem směřuje můj dotaz. Co se představí letos je celkem jasné. Pro rok 2014 to bude zřejmě Fabia III a o půl roku později Fabia III Combi. Ale co tedy v roce 2015? Když píšou, že velké SUV až v roce 2016? A nebo se tím myslí již uvedení na trh a pak by tedy pro rok 2015 odpovídal nejdříve facelift Citigo a o půl roku později premiéra velkého SUV?
" Škoda Auto plánuje do roku 2015 výraznou modelovou ofenzivu, během které chce v průměru každých šest měsíců uvést na trh nový nebo faceliftovaný model " tzn. dvě auta za rok, jelikož šest měsíců je půl roku. Tedy v roce 2015 škoda přestaví jedno nové a jedno faceliftované auto. ;-)
Co jsem psal ja pred drahnou dobou??? 8-s
Ze v UK .....je levnejsi, ted je jen otazka kde jinde take >:-[]
Klidne ti ale napisu, ze NIKDE proste levnejsi neni, ikdyz vime ze to pravda neni >:D
Omyl, celou dobu tady tvrdis, ze ceny v cr jsou stejne jako v zahranici. A je uplne ssumak, jestli skladovky nebo neskladovky. Ja ti davam jasne priklady a ty tady jako mimon tlachas kraviny. Bhuzel nemas tuseni, jak funguje trh s auty v souvislosti vyrobce-velky dealer-maly dealer. Nemaskuj svou neschopnost prazdnymi frazemi. Proste jsi preplatil, protoze jsi neschopny. A to je cely problem
Jde, ale pouze na výjimku a ta se uděluje jen Anglánům dlouhodobě pracujícím/žijícím u nás. Případně veteráni apod.
Nebo je možno udělat přestavbu, jiné světla, zrcátka apod, která se ani nevypaltí a projít STK.
Dále si v případě zájmu prostuduj vyhlášku 341/2002 Sb.
U OII pred fl se v N prodavala s mirne odlisnou vybavou(resp. dily) Elegance nez v CR. Napr. plasty na madlech dveri byly pogumovane, v CR nejde ani doobjednat. A dalsi a dalsi blbosti. Mame ji v rodine, vim, o cem mluvim :-)
S tim prihlasenim si nejsem uplne jistej. Ne, ze bych se o to nejak zajimal a zjistoval, ale loni jsem videl v Praze Focuse I s volantem vpravo na prazskych znackach.
a on je nějaký výrazný rozdíl mezi skladovkou a autem na objednávku. Díky obrovskému trhu v DE zadám do konfigurátoru všechny parametry a vyjede mi několik set vozů. Já vybíral skladovku až do úrovně barvy a našel jsem přesně to co bych si nakonfiguroval. Na tacho bylo 45km. Patrně přejezd od velkého dealera. Takže, jestli jsi nedostal slevu nebo byla nízká, bude chyba spíš u tebe. Mě ke koupi auta s výraznou slevou stačil týden na netu a dva telefonáty....
V Itálii Octavia začíná téměř na 500 000 Kč, podstatné rozdíly jsou však i u vyšších výbav a motorizací. Fáma o Škodách v ČR nejdražších v celé Evropě je...fáma.
SAM74: jojo, máš naprostou pravdu. Já na svém autě, když započítám poplatky a všechno okolo ušetřil cca160k proti nákupu v ČR...Kdybych kupoval Superba, ušetřil bych odhadem 50k.
Jossalito: přestaň ze sebe dělat idiota a otevři si skutečné nabídky prodejců. Za koho tady bojuješ?
tlacháš tady samý krávoviny. Je vidět, že jsi nové auto v zahraničí nikdy nekupoval (jestli jsi ho vůbec kdy kupoval). Zahraniční prodejci, v mém případě mám zkušenosti s DE, nabízejí na skladové vozy výrazné slevy. Takové slevy, o kterých se může místním dealerům jenom zdát. Já koupil auto v DE. Ceníková cena v ČR 720k, sleva u prodejce 40k ( >:D ) a cena v DE 530k. Evropská záruka, všechno cajk. Když jsem hledal OII nebo Superba, slevy už tak výrazné nebyly, ale něco se na tom ušetřit dalo. Takže za mě... V ČR kupuji jen potraviny a i tak převážně německé. Všechno ostatní jedině ze západu. A můžeš tady blekotat o stejné kvalitě, jak chceš. Není a nebude to pravda
Je zbytečné se tu o tom dohadovat. Škodovka dávno není nejdražší u nás, spíše naopak. Že ty musíš jezdit kupovat auto jinam, je tvoje věc, mě se stačí optat u nás. :-!
Ta přední partie leccos naznačuje o letošní podobě faceliftované Yeti. Otázka je, jestli u Yeti zůstanou ty kruhové mlhovky, nebo budou standardně minimalizovány do předního nárazníku.
kupoval jsi si někdy nové auto venku? Asi ne, jinak by si nemlel nesmysl.
Já tady nevařím na vodě, kupoval jsem si venku již dvě nová auta a pokaždé vyšlo levněji. Tabulková cena je jedna věc a konečné cena při koupi druhá. U nás ti u škodovky na novinku asi těžko dají hnedle slevu 15% (a to myslím nově objednané auto, žádnou předváděčku).
A podstatná věc, když už si projíždíš ceníky v cizině, tak se taky podívej, co všechno má která výbava v ceně. Ne každý stát má pod stejným názvem výbavy to, co je v ceně té samé výbavy u nás! A to ani nemluvě o tom, že jsou různé časově omezné slevy na výbavu.
A pro tvojí informaci, jsou státy, jako např. Rakousko, kde cena zahrnuje jak 20% MwSt (DPH), tak i Nova (další daň, tz daň z luxusu, podle typu auta 7-9%), kterou pochopitelně při exportu neplatíš a je ti odečtena.
Přesvědčovat tady ovšem nikoho nebudu o tom, kde se co vyplatí a kde ne. Já v tomto směru zkušenosti mám a mě se rozhodně vyplatilo koupit auto venku. Každý chce pochopitelně ušetřit, proto nakupuje dle vlastního uvážení. Pochopitelně se vyplatí koupit dražší typ, než základní model.
Já tady nebrojím proti českým prodejcům, pouze konstatuji, že škoda auto, jako výrobce přistupuje ke každému státu odlišně. V každém státě jsou jinak nastavené provize prodejců a ty podle toho můžou jít s cenou dolů.
Ty bys zasluhoval metál, za ty tvoje mimózní duševní pochody, kterými nás zde, více než často, oblažuješ.
Porovnávat ceny v UK je zcela mimo a to z důvodu:
- auto dovezené z UK má volant na blbý straně - nepřihlásíš ho tu.
- ceny v UK jsou obecně nižší, nejen z důvodu cen pojištění, které jsou podstatně vyšší než u nás, ale taky z důvodu přesycenosti tamního trhu.
Neporovnavam vybavy, coz bude mozna problem, aspon tedy stejny nazev:
V UK Elegance 1.4 TSI 122PS vs v CR Elegance 1,4 TSI/90 kW - Ł16,780.00(cca 505tis.) vs 546tis v CR(neni nabizena v akcnim ceniku)
U 1,8TSI rozdil 10 oproti akcnimu, u normalniho ceniku o 30tis.
LK o 30-45tis.levnejsi v UK.
To nemá cenu se tady kvůli těmhle týpkům rozčilovat.....
Vzal jsem si loni stránky dovozců v různých evropských zemích a porovnal jsem základní ceníky. Nikde (UK, Francie. Itálie, BRD, Polsko. Slovensko, Rusko) nebyla Octavie ve střední výbavě (tuším je to Ambiente, ale úplně jistý si tím nejsem) levnější než u oficiálního prodejce u nás. Sjednání slevy nebo nákup skladovky je ovšem věc jiná, ale to tady podobní "chytří" pisatelé nepochopí.
Někteří z nich jednou za život i třeba auto kupují a pak z toho mají zážitek jednou provždy a ještě navíc si myslí, že tak, jak to proběhlo u nich to chodí u všech ostatních.
Tehdy jsem si vybral tohle provedení oktávky mimo jiné proto, že výbavu mělo všude stejnou, takže už dávno neplatí i onen další mýtus - mýtus číslo 2 (číslo 1 je to, že škodovka je v ČR nejdražší...) a to, že na "západ" (někteří lidé takhle uvažují i čtvrt století po páídu železné opony) se dává lepší vybavení a lepší "díly"....
kdepak, jedná se opravdu o SUV. Nechci to tady dál rozepisovat,aby mě pak někdo někde popotahoval a kamarád pak měl průser. Škoda bude opravdu dělat SUV a MPV.
Ohledně ceny to není fáma, to je fakt. Já osobně jsem si před lety kupoval novou oktávku v Itálii a byla levnější, než tady. Prodejce dal z fleku skonto 15% oproti ceníku. Neberu základní model, ten tady bude levnější, ale pokud si chci auto vybavit, tak se to fakt vyplatí.
Nové SUV větší než Yeti se již testuje a jak bude vypadat je již dané! Znám človíčka, co ho už viděl. Ne, že by ho někde potkal, ale podílí se přímo na jeho vývoji.
A co se týká ceny, tak jako nová Octávie (automobilka se tím rozhodně nechlubí), tak i nástupce Yetiho bude výrobně levnější, než předchůdce.Lze proto očekávat velké auto za relativně slušnou cenu. No, i když u škodovky člověk nikdy neví, viz Rapid.
Nakonec stejně dopadne tak, že škoda bude levnější všude kolem, než v Čechách. :-)
Hlavně MQB zavedli pro snížení nákladů. Tak proč by stavěli modely na jiných platformách? Smysl to má možná tak u Rapidu, který vychází ze stávající techniky (MQB je teprve na začátku adopce).
"možností je ale také modulární platforma MQB" - řek bych že možností hraničící s jistotou - vzhledem k tomu co VW představil v USA, a má-li to býti větší a levnější nežli Tuareg, tak myslím že osud velkého škodováckého SUV jest daný, tož tak.