Dovozce zlevnil Mazdu 3 MPS o osmdesát tisíc, takže ji koupíte za lákavých 599 900 Kč. Nový Ford Focus ST stojí 856 000 korun, vyplatí se připlatit více než 250 000 Kč?
Je sice hezké, že autorovi by o 300tis dražší Focus za nákup stál víc než možná o chlup méně vyrovnaná Mazda, ale realita je někde jinde. Člověk, který neřeší peníze si nekoupí ani jeden z testovaných vozů a ti ostatní nedají za velmi podobný vůz o tolik více. Takže pominu-li nepochopitelnou nechápavost evropské populace ohledně japonských vozů, jasně vítězí Mazda :-!
Ten test je převzatý z německého vydání AutoBildu a vzhledem k tamním cenám je jasné, že závěr článku je jednoznačně ve prospěch ST, lepší auto za o něco nižší cenu, Němci nemají co řešit.
Monžá si ty auta každý nekoupí jako nová, ale za pár let jako ojetá. Tam už ty ceny jsou daleko více vyrovnané a potom by se o Focusu dalo uvažovat reálněji i finančně. Já osobně bych však vsadil na Renault Megane RS :-)
No napríklad u nás je cenový rozdiel medzi nimi 2710 eur, čo je cca. 68t Kč. A to je akciová cena M3 oproti základnej cenníkovej cene ST, teda tipujem, že niečo u Fordu ešte pôjde stiahnuť.
Takže ten nepochopiteľný cenník je asi len v Čechách.
k tomu si este pripocitaj 4-5K evro za dorovnanie vybavy (xenony, tempomat, navi, ....) no a to ani nehovorim o normalnom samosvore. pri elektronickych sa to riesi cez brzdy => castejsia vymena dosticiek a kotucov.
presne som to chcel napisat. akoze o 1/2 vyssiu cenu pri rovnakej vybave nevynahradi nicim.
vacsina ludi, co si kupi hot hatch, riesi aj jeho naklady, ak nie tak by sme vsetci jazdili v 911-kach ;-)
Problém asi je, že jde o článek přeložený z německého magazínu. A v Německu mají trošku jiné ceny. Fordu se, jak se zdá, povedl Golf, jestli to tak mohu říct. Tohle bude benchmark pro nové GTI.
ja si stejne myslim, ze ty eco boost motory pujdou brzo do nebicka... ja bych si to z duvodu neduvery nikdy nekoupil. jsem navic mazda positive, takze u me by nebylo co resit. na druhou stranu ja jsem typ cloveka, kterej zatim pro turbo "nedospel" - porad se tomu vyhybam i v pouhejch myslenkach :-)
Z článku je cítit, že Focus chytil za srdce víc, na Mazdu se snáší více kritiky... až pak působí překvapivě, že je Mazda na okruhu rychlejší. Ale cenový rozdíl je propastný, pokud s tím Ford nedokáže při smlouvání něco zásadního udělat, bral bych bez váhání Mazdu.
Jen tak mimochodem, jaké tedy bylo to zrychlení 0-100 u Mazdy? 6.7 nebo 6.8?
Tak ono myslim ze test vyznel dost jednoznacne: FocusST sice je trochu lepsi ako Mazda3/MPS, ale nie je o tolko lepsi, o kolko je drahsi. Ak odmyslime cenu, vyhra FoFo. Ak v celkovom hodnoteni zvazime aj cenu, vyhrava MPS...
Nu dej si je na zivo vedle sebe.....a mozna zmenis nazor.....a navic opravdu si dat vedle sebe stare ST s novym ST....tak uvidis joooo velky rozdil...ve prospech noveho FF
Uplne súhlasím, zbadal som ho naživo v modréj, zajazdil 20Km a rovno objednal. Auto som vyberal asi mesiac, vyskusal Alfu QV, GTI, OPLE OPC... Feeling prvý dojem najlepší u forda. ;-)
Problem je, ze FF vysokou cenu ma jen v CR v Nemecku je mnohem nizsi, v Polsku v GB atd....a nechapu co je na tom tezkeho to v testech uvest.....auto je lepsi, v zahranici za dobrou cenu. Bud chtejte velkou slevu u CR dealera a nebo dovezte zpoza hranic....preci no problem.
Ale vycitat hlavni vec vysokou cenu, kdyz vidim ze vsude jinde je ok ........
S MPSem mám už najeto hodně a více či méně jsem jezdil i s ostatními HH - bohužel jedinou vyjímkou je nové ST. Proto nebudu do detailu srovnávat.
MPS má jednu vynikající vlastnost - čím déle s ním jezdíte, tím více vás to baví !!! Ani po třech letech nemám chuť auto vyměnit, a to se mi stalo poprvé :-)
K článku: Zrychlení z 0 - 100 je jednak nedůležité a navíc závisí na příliš mnoha okolnostech. Na suchu s dobrými pneumatikymi je 6,1 reálných. Důležitější je ale pružné zrychlení a to je podle mě nejsilnější stránka MPS. To, jak se chová v rychlostech od 50ky, je naprosto perfektní. Malinko je potřeba se naučit pracovat s turboefektem, který tam je a né že né :-) Kroutící moment 380 Nm dělá své.
Řízení mi gumové nepřipadá. Je sice pravda, že jsem zažil lepší, ale rozdíl není nijak zásadní. Komfort je "adekvátní" podvozku a nijak mi v běžném provozu nevadí. Když si chci "užít" ,baští 12 litrů, naopak při hodně klidné jízdě jsem jel za 7 (v noci, bylo všude hodně zvěře, toho se bojim :-) )Průměr mám 9,2, ale palubní počítač má docela velkou odchylku, cca 7%. Mimochodem, také 98 oktanů - v článku to vyznělo jinak.
Cena? 599t. je vynikající. pokud někdo potřebuje "ultimativnější" stroj, za cca 150t. upraví MPS tak, že na okruhu nadělí většině HH pěknou koledu. Já to ale nepotřebuji a ani nechci. Cena FF je minimálně v ČR silně přemrštěná. :-)
PS: MPS na okruhu ztrácí a zrtácí, nakonec je ale rychlejší ? Jak to ?
K tvému poslednímu odstavci. Pokud do jakýhokoliv HH vrazíš (smysluplně) 150 tis. Kč, tak nadělíš na okruhu většině sériovým HH, to není jen plus u Mazdy.
P.S. Vzhledem k tomu rozdílu na okruhu (0,2 s) bych si nedovolil tvrdit, že je někdo rychlejší :-)
Jistě, že lze takto vylepšit prakticky každý HH. Já to psal v kontextu ceny. Ta "vylepšená" mazda bude pořád o dost levnější, než sériové ST.
PS: Dobře, tak ztrácí a ztrácí a nakonec je čas stejný :-) Ono ale hodně záleží na jezdci a autě - s některým autem zajedeš prakticky hned kolo za minimum a pak se už moc zlepšovat nebudeš, s jiným to bude obráceně - to auto budeš poznávat déle a budeš se zlepšovat postupně. tím pádem budeš velmi těžko tato dvě auta porovnávat, pokud je budeš mít na test jedno odpoledne. a troufám si tvrdit, že MPS patří právě do té druhé kategorie.
Měl jsem spíš na mysli úpravy s navýšením výkonu kolem 50 koní + další upravy (brzdy, podvozek atd.), které by měla převodovka i spojka zvládnout. Samozřejmě, pokud chceš přes 300 koní, tak už je potřeba měnit vše. Ale na druhou stranu, kdo bude upravovat HH (primárně předokolka) na 300 a víc koní?
Samozřejmě nelze "vylepšovat" do absurdity :-) .... Třeba MPS má omezený kroutící moment na 1. a 2. převodový stupeň. To lze odblokovat, ale je potřeba si uvědomit, že auto má samosvor. Ten dokáže pomoct zejména při hodně ostré jízdě, třeba při vracečkách o 180 stupňů, kdy ale jede auto max na dvojku. Pak může být problém a zavěšení to nemusí vydržet.
Rozumně se ale upravovat dá. Například kolega Lisman (má na moje.auto také recenzi) MPSo upravil velmi zajímavě.
jednoznacne MPS /speed3/, v Emerike ide teraz mazda za 22500$ /432000CZK/ aj s poplatkami a este sa da odpisat dalsich 1500$ ak ste kupili predtym mazdu od predajcu. ST je na nete MSRP 23700 $/ 455000CZK/- zakladna vybava . V mazde je teraz lepsia pozicia na vyjednavanie s cenou lebo je to uz odchadzajuci model a ST je momentalne novy model- teda nova generacia. Tam kde byvam parkuju tri nove Speed3 a ziadny ST , no a aj na ceste som ST este asi nestretol skor Speed3...
Ja by som jedol, tam kde je plno :-!