Novinky
ja si stejne myslim, ze ty eco boost motory pujdou brzo do nebicka... ja bych si to z duvodu neduvery nikdy nekoupil. jsem navic mazda positive, takze u me by nebylo co resit. na druhou stranu ja jsem typ cloveka, kterej zatim pro turbo "nedospel" - porad se tomu vyhybam i v pouhejch myslenkach 😄
Z článku je cítit, že Focus chytil za srdce víc, na Mazdu se snáší více kritiky... až pak působí překvapivě, že je Mazda na okruhu rychlejší. Ale cenový rozdíl je propastný, pokud s tím Ford nedokáže při smlouvání něco zásadního udělat, bral bych bez váhání Mazdu.
Jen tak mimochodem, jaké tedy bylo to zrychlení 0-100 u Mazdy? 6.7 nebo 6.8?
Jen tak mimochodem, jaké tedy bylo to zrychlení 0-100 u Mazdy? 6.7 nebo 6.8?
Tak ono myslim ze test vyznel dost jednoznacne: FocusST sice je trochu lepsi ako Mazda3/MPS, ale nie je o tolko lepsi, o kolko je drahsi. Ak odmyslime cenu, vyhra FoFo. Ak v celkovom hodnoteni zvazime aj cenu, vyhrava MPS...
Navíc Mazda je podle mého o hodně hezčí, nějak nemůžu příjít té nové "splácanině" jménem Focus na chuť. Zlatá předchozí generace :yes:
Nu dej si je na zivo vedle sebe.....a mozna zmenis nazor.....a navic opravdu si dat vedle sebe stare ST s novym ST....tak uvidis joooo velky rozdil...ve prospech noveho FF
No každý to má jinak. Mě se nejvíc líbí Mazda, potom starý FF, potom dlouho nic a až pak nový FFF (fuj Ford Focus).
Viděl jsi nové ST naživo?
Neviděl, ale řekl bych že znalost obyčejného FF + fotky bohatě stačí. Prostě se mi vůbec nelíbí, nemůžu si pomoct 😒
Čekal jsem to 😉
Problem je, ze FF vysokou cenu ma jen v CR v Nemecku je mnohem nizsi, v Polsku v GB atd....a nechapu co je na tom tezkeho to v testech uvest.....auto je lepsi, v zahranici za dobrou cenu. Bud chtejte velkou slevu u CR dealera a nebo dovezte zpoza hranic....preci no problem.
Ale vycitat hlavni vec vysokou cenu, kdyz vidim ze vsude jinde je ok ........
Ale vycitat hlavni vec vysokou cenu, kdyz vidim ze vsude jinde je ok ........
S MPSem mám už najeto hodně a více či méně jsem jezdil i s ostatními HH - bohužel jedinou vyjímkou je nové ST. Proto nebudu do detailu srovnávat.
MPS má jednu vynikající vlastnost - čím déle s ním jezdíte, tím více vás to baví !!! Ani po třech letech nemám chuť auto vyměnit, a to se mi stalo poprvé 😄
K článku: Zrychlení z 0 - 100 je jednak nedůležité a navíc závisí na příliš mnoha okolnostech. Na suchu s dobrými pneumatikymi je 6,1 reálných. Důležitější je ale pružné zrychlení a to je podle mě nejsilnější stránka MPS. To, jak se chová v rychlostech od 50ky, je naprosto perfektní. Malinko je potřeba se naučit pracovat s turboefektem, který tam je a né že né 😄 Kroutící moment 380 Nm dělá své.
Řízení mi gumové nepřipadá. Je sice pravda, že jsem zažil lepší, ale rozdíl není nijak zásadní. Komfort je "adekvátní" podvozku a nijak mi v běžném provozu nevadí. Když si chci "užít" ,baští 12 litrů, naopak při hodně klidné jízdě jsem jel za 7 (v noci, bylo všude hodně zvěře, toho se bojim 😄 )Průměr mám 9,2, ale palubní počítač má docela velkou odchylku, cca 7%. Mimochodem, také 98 oktanů - v článku to vyznělo jinak.
Cena? 599t. je vynikající. pokud někdo potřebuje "ultimativnější" stroj, za cca 150t. upraví MPS tak, že na okruhu nadělí většině HH pěknou koledu. Já to ale nepotřebuji a ani nechci. Cena FF je minimálně v ČR silně přemrštěná. 😄
PS: MPS na okruhu ztrácí a zrtácí, nakonec je ale rychlejší ? Jak to ?
MPS má jednu vynikající vlastnost - čím déle s ním jezdíte, tím více vás to baví !!! Ani po třech letech nemám chuť auto vyměnit, a to se mi stalo poprvé 😄
K článku: Zrychlení z 0 - 100 je jednak nedůležité a navíc závisí na příliš mnoha okolnostech. Na suchu s dobrými pneumatikymi je 6,1 reálných. Důležitější je ale pružné zrychlení a to je podle mě nejsilnější stránka MPS. To, jak se chová v rychlostech od 50ky, je naprosto perfektní. Malinko je potřeba se naučit pracovat s turboefektem, který tam je a né že né 😄 Kroutící moment 380 Nm dělá své.
Řízení mi gumové nepřipadá. Je sice pravda, že jsem zažil lepší, ale rozdíl není nijak zásadní. Komfort je "adekvátní" podvozku a nijak mi v běžném provozu nevadí. Když si chci "užít" ,baští 12 litrů, naopak při hodně klidné jízdě jsem jel za 7 (v noci, bylo všude hodně zvěře, toho se bojim 😄 )Průměr mám 9,2, ale palubní počítač má docela velkou odchylku, cca 7%. Mimochodem, také 98 oktanů - v článku to vyznělo jinak.
Cena? 599t. je vynikající. pokud někdo potřebuje "ultimativnější" stroj, za cca 150t. upraví MPS tak, že na okruhu nadělí většině HH pěknou koledu. Já to ale nepotřebuji a ani nechci. Cena FF je minimálně v ČR silně přemrštěná. 😄
PS: MPS na okruhu ztrácí a zrtácí, nakonec je ale rychlejší ? Jak to ?
K tvému poslednímu odstavci. Pokud do jakýhokoliv HH vrazíš (smysluplně) 150 tis. Kč, tak nadělíš na okruhu většině sériovým HH, to není jen plus u Mazdy.
P.S. Vzhledem k tomu rozdílu na okruhu (0,2 s) bych si nedovolil tvrdit, že je někdo rychlejší 😄
P.S. Vzhledem k tomu rozdílu na okruhu (0,2 s) bych si nedovolil tvrdit, že je někdo rychlejší 😄
Jistě, že lze takto vylepšit prakticky každý HH. Já to psal v kontextu ceny. Ta "vylepšená" mazda bude pořád o dost levnější, než sériové ST.
PS: Dobře, tak ztrácí a ztrácí a nakonec je čas stejný 😄 Ono ale hodně záleží na jezdci a autě - s některým autem zajedeš prakticky hned kolo za minimum a pak se už moc zlepšovat nebudeš, s jiným to bude obráceně - to auto budeš poznávat déle a budeš se zlepšovat postupně. tím pádem budeš velmi těžko tato dvě auta porovnávat, pokud je budeš mít na test jedno odpoledne. a troufám si tvrdit, že MPS patří právě do té druhé kategorie.
PS: Dobře, tak ztrácí a ztrácí a nakonec je čas stejný 😄 Ono ale hodně záleží na jezdci a autě - s některým autem zajedeš prakticky hned kolo za minimum a pak se už moc zlepšovat nebudeš, s jiným to bude obráceně - to auto budeš poznávat déle a budeš se zlepšovat postupně. tím pádem budeš velmi těžko tato dvě auta porovnávat, pokud je budeš mít na test jedno odpoledne. a troufám si tvrdit, že MPS patří právě do té druhé kategorie.
U toho vylepšování je pak spíš otázka, jak dobře jsou dimenzované některé díly... převodovka, spojka, brzdy, chlazení.
Měl jsem spíš na mysli úpravy s navýšením výkonu kolem 50 koní + další upravy (brzdy, podvozek atd.), které by měla převodovka i spojka zvládnout. Samozřejmě, pokud chceš přes 300 koní, tak už je potřeba měnit vše. Ale na druhou stranu, kdo bude upravovat HH (primárně předokolka) na 300 a víc koní?
Samozřejmě nelze "vylepšovat" do absurdity 😄 .... Třeba MPS má omezený kroutící moment na 1. a 2. převodový stupeň. To lze odblokovat, ale je potřeba si uvědomit, že auto má samosvor. Ten dokáže pomoct zejména při hodně ostré jízdě, třeba při vracečkách o 180 stupňů, kdy ale jede auto max na dvojku. Pak může být problém a zavěšení to nemusí vydržet.
Rozumně se ale upravovat dá. Například kolega Lisman (má na moje.auto také recenzi) MPSo upravil velmi zajímavě.
Rozumně se ale upravovat dá. Například kolega Lisman (má na moje.auto také recenzi) MPSo upravil velmi zajímavě.
jednoznacne MPS /speed3/, v Emerike ide teraz mazda za 22500$ /432000CZK/ aj s poplatkami a este sa da odpisat dalsich 1500$ ak ste kupili predtym mazdu od predajcu. ST je na nete MSRP 23700 $/ 455000CZK/- zakladna vybava . V mazde je teraz lepsia pozicia na vyjednavanie s cenou lebo je to uz odchadzajuci model a ST je momentalne novy model- teda nova generacia. Tam kde byvam parkuju tri nove Speed3 a ziadny ST , no a aj na ceste som ST este asi nestretol skor Speed3...
Ja by som jedol, tam kde je plno :-!
Ja by som jedol, tam kde je plno :-!
Takže ten nepochopiteľný cenník je asi len v Čechách.
vacsina ludi, co si kupi hot hatch, riesi aj jeho naklady, ak nie tak by sme vsetci jazdili v 911-kach 😉