Hrozně bych Hondě přál konečně něco důstojného, ale. Při výši ceny GT-R a zde při použití hybridní technologie a zároveň s důrazem na hmotnost a tím pádem vyšších nákladech v téhle rovnici něco nesedí, resp. výsledek nemůže být tak optimistický.
Uvidíme, kolik bude nová NSX vážit. A v tomto kontextu i cenu. S použitím exkluzivních materiálů nutných pro udržení rozumné hmotnosti díky použití elektromotorů vidím potencionální problém s cenou. Pokud budou chtít udržet cenu, vidím možný problém v hmotnosti, kde 400HP může být opravdu málo.
Díváš se na to optikou českého trhu. ;-) NSX má dobrý zvuk celosvětově, přičemž v Americe a Japonsku nejen zvuk, ale i klientelu. Žije tam většina z těch 18.000 lidí, kteří si NSX koupili kdysi a pořízení nového pro ně určitě není o vesmír vzdáleno. Na to, jak málo lidí si ho koupilo, změnilo to auto vnímání značky naprosto radikálně.
Na druhou stranu chápu tvé argumenty, vlastně s tebou souhlasím, ale chápu, proč dostalo přednost NSX, nemluvě o předešlém faux pas s projektem HSV V10, jenž bylo třeba napravit.
Myslím, že jsme na téma portfolia Hondy už ppolemizovali nedávno - Honda dělá sportovně laděná auta - Civic dneska v kompaktech nabídne asi nejvíc jízdních emocí, CR-V patří v této oblasti také hodně vysoko, o Accordu a CR-Z vůbec nemluvě. Je prostě radost je řídit, umí silně nadstandardně vtáhnout do děje. Do rodiny nezapadá jen Jazz.
Pokud jde o modelovou ofenzivu, je na místě se ptát, proč to tak trvalo, nicméně ta doba je prostě už tady. ;-)
Souhlasím, že supersport je klíčový pro image značky, ale to ta značka musí vyrábět sportovní, či aspoň sportovně laděná auta (teď mám na mysli pro sportovní jízdu).
Pokud dělá auta spíš rodinná a snaží se brnkat na zelenou strunu, je supersport k ničemu.
Koukni na Nissan - zkus se zeptat majitelů kaškaje proč si ho koupili. Myslíš, že ti řeknou, že kvůli tomu, že GTR je zatraceně rychlé? Většina z nich ani neví, že nějaké GTR existuje. A co teprve kdyby se dověděli, že na něm Nissan prodělává a oni ho tak v podstatě dotují? Takový supersport v portfoliu značky jistě potěší...
Mně je fuk, za kolik se bude auto prodávat ojeté, jde mi o to, že po S2000 je tady díra jak vrata od stodoly a Toyota + Subaru se ji snaží zaplnit. A kdyby Honda hodila sporťák do této třídy, udělala by - podle mně - líp, než uvádět hybridní supersport, který je jejím zákazníkům momentálně vzdálený minimálně o vesmír.
Co se týká modelové ofenzívy, Honda mi začíná připomínat Fiat - samé sliby, ale v Evropě jí prostě ujel vlak.
To není kritika, to je konstatování.
Tohle těžko posoudit. Jistěže bychom všichni chtěli spíše cenově dostupný sporťák, který by se dal za 5 let ojetý koupit za 350, ale supersport je klíčový pro image značky. Z hlediska vývoje posledních let, kdy Honda moc emocí do světa neposílala, je určitě důležitější takovýto vůz. Na ty ostatní dojde ostatně také, CTR dorazí o rok později a dost možná nebude jediným sportovním autem v Evropě.
A Evropu Honda nevyklízí - naopak. Přijde kombi Civic, kompaktní MPV, malé SUV a malý diesel. V příštích dvou-třech letech naopak dojde k výraznému posílení nabídky. :-)
Evropsky trh byl vzdy vyklizen, o tom nema cenu diskutovat, rekl bych, ze zadna vyrazna zmena ;-)
Mel by prijit i nastupce S2000, takze by mela mit GT86 velmi dobrou konkurenci ;-)
Take tu je rec o novem Civic Type-R cca 300 koniku s cilem byt nejrychlejsi predokolkou.
Novy SH-AWD a nove nataceni vsech kol pravdepodobne pro nove NSX a mozna i pro Type-R ;-) Nove motory Earth Dreams už začaly získávat ceny ;-)
Vypada to, ze se Honda konecne rozhodla pustit nejakej ten Japonsky jen za slusnou techniku ;-)
Takhle se ted treba vyklizi pozice v USA ;-)
[odkaz]
Koncept pěkný, tyhle ostré rysy k supersportu sedí :yes:
Hybrid? No dobře, doba to chce, jen nevím, jestli to chtějí i zákazníci.
V podstatě si vůbec nejsem jistý, jestli zákazníci čekají od Hondy zrovna supersport.
Toyota pochopila a přišla s GT86, osobně si myslím, že by Honda udělala líp, kdyby přišla s něčím podobným.
Ale jako imagemaker je tento koncept OK.
O ústupu ze slávy není pochyb, koukni na vyklízení pozic na Evropském trhu - ale nekažme tu prezentačku sentimentálností :-)
Predpokladam ze nove NSX bude rychlejsi nez 600 hp V10 prototyp z roku cca 2008, ktery se diky krizi neobjevil, jinak by mi to nedavalo smysl. Ta V10 mela krasnej zvuk, te bude mozna skoda ;-)
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
20 let stary NSX-R s 280 konikama, sestivalcem 3,2l je na okruhu rychlejsi nez R8 V8 se 430 konikma ;-) Stare NSX je pomalejsi nez V10 o cca 6s ktere ma cca 525koniku. Pokud se nepletu, tak R8 je jeste quattro oproti puvodni zadokolce NSX.
Nevim na co zapomeli, ale asi na rychlost ;-)
Já taky..., FR-V se mi moc líbí :yes: , ale tak v říjnu jsem si udělal radost "Ufíčkem" a do dubna asi nahradí stávající space wagon stream s 2.0 >:-[], holt FR-V jsou už přez 100 a to já do auta už z principu nejsem ochoten investovat. No třeba začnu vydělávat miliony a už to tak nebudu řešit :-!
Moje řeč. Mimochodem, kde jsou dneska neúprosní kritici Hondy Mariachi, White Label, Dinar a spol? U Civicu, to je samý zemanovský bonmot s bradacičkami a ústupem ze slávy, ale když se mluví o Acuře MDX, příštímu HR-V nebo NSX, najednou nejsou nikde k zahlédnutí. :-!
No fluidné MP4-12C tam nevidím vôbec, rovnako ani Italiu, ale R8 áno. Ale toto je nekonečná a asi úplne zbytočná debata, dôležité je, že to vyzerá dobre. ;-)
Na ceně se to určitě projeví, bude dražší, než GT-R (to je skoro všechno) a Audi R8 za 3 miliony vedle něj bude vypadat jako šlapací. Ale co se týče toho výkonu, ono to bude spíš přesně naopak. Výkon těch předpokládaných 400 koní není úplně nejvíc, ale tři elektromotory budou mít obrovskou sílu a je šance, že by NSX mohlo jezdit dost podobně jako 458 Italia. Původní NSX totiž šlo dost po krku F 348 a divil bych se, že by u nového NSX chtěli snížit laťku. Důležitá bude i váha.
Iste, že dôležitý je prenos sily na vozovku. Myslíš však, že taká R8, Italia či GT-R na to zabudli? Tvoj druhý odsek platí pre bežné autá, pri superšportoch je výkon naopak kritérium rozhodujúce a je to čiastočne aj podkladom na "porovnávanie si dĺžky" (viď početné drag races). Či to využiješ na D1 Praha-Jihlava je irelevantné ;-)
Jestli je třeba udělat tlustou čáru za poněkud neuspokojivou poslední dekádou u Hondy, pak si neumím představit lepší tlustou čáru, než právě tohle auto. Naprosto úchvatný design karoserie i interiéru, hi-tech pohon, kvanta lehkých materiálů...
Zdá se, že rok 2014/2015 bude další 1990. Masivní nástup nové generace benzinových motorů, cool malé SUV, Civic Type R, Civic Tourer, nástup nové generace hybridů, nová dvouspojková převodovka, nové CVT. Na něco jsem zapomněl? :-)
tak je taky otázka přenosu těch koníků na vozovku, což dělá logicky své, další je váha vozu, měření čistě podle koní je jako trumfování se maximálkou na tacháči :-)
400, 500, 700k, projeví se ti to na silnici? Myslím, že tak akorát na ranveji (tím netvrdím, že cokoliv nad 400 je zbytečnost, jen je potřeba to vztáhnout k celkové charakteristice auta)
2 motory u předních kol mají mít různou distribuci výkonu v závislosti na průjezdu zatáčkou. Což bude zřejmě velmi dobrá vychytávka, zvláště díky momentové charakteristice motorů.
Krásna rozhodne je, o svetelné roky krajšia ako čokoľvek sériové od Hondy v poslednej dobe. Akurát z predobočného pohľadu tam vidím istú podobnosť s R8.
No pre mňa tie 3 elektromotory zaujímavé nie sú vôbec. Predpokladám, že hybridná technológia sa prejaví na cene, je potom obava, aby auto vedelo cenovo konkurovať porovnateľne výkonným konkurentom; tak či tak so 400k bude patriť k najslabším športiakom a označenie superšport by som naň asi nepoužíval.
Jenze tohle neni Rapid ani jeho konkurent. >:-[]
Necekam zadne upravy nebo jen minimalni, pac Honda prezentuje skoro produkcni auta a nekde se rikalo ze V detroitu bude produkcni verze. Cas ale ukaze ;-) Kola bych tipnul, ze budou asi jina.
Souhlasím, ale myslím si, že koncept bude ještě zhoršený, než se dostane do sériové výroby, viz např. Mission L - Rapid
Nebo Audi A1 koncept - Audi A1 sériové :-(