Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Acura NSX Concept: Další evoluce aneb karbonové orgie

Michal Fokt Michal Fokt 16. 1. 2013
37
44
Zobrazit náhledy (37)
Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX
Honda posunula svůj supersport NSX do další vývojové fáze. Ta zahrnuje drobné změny designu a kompletní, karbonem nacpaný interiér.

Už za rok touto dobou bude v Detroitu k vidění produkční verze druhé generace supersportovního kupé NSX a důležitým krokem k tomuto cíli je včerejší premiéra dalšího vývojového stupně. Od loňské verze se liší jen v detailech, které ale výrazně přispívají k zatraktivnění vzhledu japonského supersportu.

Doposud hladké otvory v obou náraznících dostaly karbonové mřížky, což vyvolává pocit větší reálnosti a propracovanější je také lemování a zdobení taktéž karbonové masky chladiče. Lehce byl pozměněn tvar vnějších zpětných zrcátek a difuzoru zadního nárazníku, jenž je také zhotoven z uhlíkového kompozitu.

Pečlivý pozorovatel si všimne i lehce modifikované optiky zadních svítilen, naopak vůbec se nadají přehlédnout nová kola, vyvedená v kombinaci hliníku a (zase) karbonu. Jsou tu ale i dvě změny karoserie, které výrazně přidávají už tak povedené studii na dravosti – přední převis se malinko prodloužil a má ostřejší zakončení a vodorovnější sklon dostala spodní linie bočních oken, což působí sebevědoměji a lépe to opticky auto vyvažuje.

Zcela zásadní novinkou je ale odhalení designu interiéru. Honda sice vypráví něco o „možné podobě“, jak ale zcela jasné, že jde o hotovou věc. A je to skutečně působivá záležitost. Jen v kabině je karbonu tak v ceně slušného supermini, najdete ho na palubní desce, středovém tunelu, volantu i výplních dveří a doplňuje ho kůže, alcantara a hliník, použitý na pádlech sedmistupňové dvouspojkové převodovky a pedálech.

Co není z těchto materiálů, má hodnotně vyhlížející chromovou nebo stříbrnou povrchovou úpravu a celé to je zkomponováno do fascinujících tvarů, hodných exotického supersportu, malinký volant nevyjímaje. Technické informace si Honda nechává na příští rok, takže stále víme jen to, co posledně – přímovstřikovému V6 i-VTEC budou sekundovat tři elektromotory, přičemž dva z nich v autě jsou hlavně kvůli vektorování točivého momentu mezi předními koly pro špičkové chování v zatáčkách. Společný výkon celého agregátu se prozatím odhaduje na nějakých 400 koní.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

4 motory?
| 17. 1. 2013
Hrozně bych Hondě přál konečně něco důstojného, ale. Při výši ceny GT-R a zde při použití hybridní technologie a zároveň s důrazem na hmotnost a tím pádem vyšších nákladech v téhle rovnici něco nesedí, resp. výsledek nemůže být tak optimistický.
4 motory?
| 17. 1. 2013
Uvidíme, kolik bude nová NSX vážit. A v tomto kontextu i cenu. S použitím exkluzivních materiálů nutných pro udržení rozumné hmotnosti díky použití elektromotorů vidím potencionální problém s cenou. Pokud budou chtít udržet cenu, vidím možný problém v hmotnosti, kde 400HP může být opravdu málo.
Avatar - King
Honda is back
| 17. 1. 2013
Díváš se na to optikou českého trhu. ;-) NSX má dobrý zvuk celosvětově, přičemž v Americe a Japonsku nejen zvuk, ale i klientelu. Žije tam většina z těch 18.000 lidí, kteří si NSX koupili kdysi a pořízení nového pro ně určitě není o vesmír vzdáleno. Na to, jak málo lidí si ho koupilo, změnilo to auto vnímání značky naprosto radikálně.

Na druhou stranu chápu tvé argumenty, vlastně s tebou souhlasím, ale chápu, proč dostalo přednost NSX, nemluvě o předešlém faux pas s projektem HSV V10, jenž bylo třeba napravit.

Myslím, že jsme na téma portfolia Hondy už ppolemizovali nedávno - Honda dělá sportovně laděná auta - Civic dneska v kompaktech nabídne asi nejvíc jízdních emocí, CR-V patří v této oblasti také hodně vysoko, o Accordu a CR-Z vůbec nemluvě. Je prostě radost je řídit, umí silně nadstandardně vtáhnout do děje. Do rodiny nezapadá jen Jazz.

Pokud jde o modelovou ofenzivu, je na místě se ptát, proč to tak trvalo, nicméně ta doba je prostě už tady. ;-)
Honda is back
| 17. 1. 2013
Souhlasím, že supersport je klíčový pro image značky, ale to ta značka musí vyrábět sportovní, či aspoň sportovně laděná auta (teď mám na mysli pro sportovní jízdu).
Pokud dělá auta spíš rodinná a snaží se brnkat na zelenou strunu, je supersport k ničemu.
Koukni na Nissan - zkus se zeptat majitelů kaškaje proč si ho koupili. Myslíš, že ti řeknou, že kvůli tomu, že GTR je zatraceně rychlé? Většina z nich ani neví, že nějaké GTR existuje. A co teprve kdyby se dověděli, že na něm Nissan prodělává a oni ho tak v podstatě dotují? Takový supersport v portfoliu značky jistě potěší...

Mně je fuk, za kolik se bude auto prodávat ojeté, jde mi o to, že po S2000 je tady díra jak vrata od stodoly a Toyota + Subaru se ji snaží zaplnit. A kdyby Honda hodila sporťák do této třídy, udělala by - podle mně - líp, než uvádět hybridní supersport, který je jejím zákazníkům momentálně vzdálený minimálně o vesmír.

Co se týká modelové ofenzívy, Honda mi začíná připomínat Fiat - samé sliby, ale v Evropě jí prostě ujel vlak.
To není kritika, to je konstatování.
Avatar - Choochoo
Krásná
| 16. 1. 2013
Jaky sklicka pouzivas ty? teda spis kolik dioptrii? >:-[]
Nevidis tam taky treba TT ;-) >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku