Ve francouzských továrnách Peugeotu, které čeká uzavření nebo zeštíhlení, střídá stávka stávku. Renault chce také omezit počet zaměstnanců, jde na to ale mnohem chytřeji.
proč propouštění, jaká krize? V posledním vyhlášení Evropské komise "o stavu unie" se jasně říká, že finanční a rozpočtová krize končí, byť oživéní bude postupné. U PSA zjevně nečtou. :-O
Neviem, o akom vyhlaseni hovoris. V poslednej pravidelnej sprave z novembra 2012 sa naopak pise, ze v roku 2013 porastie nezamestnanost:
Nezaměstnanost
Vzhledem k slabší hospodářské činnosti by měla míra nezaměstnanosti za rok 2012 činit 11,3 % v eurozóně a 10,5 % v EU. V roce 2013 by měla dosáhnout maxima (tj. 11,8 % v eurozóně a 10,9 % v EU) a v roce 2014 by pak měla začít lehce klesat.
Pises, ze prepustanie nema nic spolocne s nezamestnanostou? 8-s Predpokladane ozivenie v r. 2014 nema s narastom nezamestnanosti tu a teraz nic spolocne. Okrem toho sprava pochadza z novembra 2012, dalsia vyjde vo februari.
Medzinarodny menovy fond, Svetova banka, Europska centralna banka reviduju svoje predpovede smerom dolu, nikto tu nepredpoveda ruzovu buducnost. Ale chapem, ze tu je v mode nadavat na EU. Inak aj ten O. Rehn ma podla mna od sudruha (ci komunistu, ak chces) dost daleko.
Nadávání na byrokratickou EU je pro některé jedince národním sportem. Tyto jedince bude vždy hodně slyšet, jedinou úlevou pak zůstává, že jejich počet bude podobný jako % pro paní Bobošíkovou v prezidentské volbě.
To se velmi pletes, jestli myslis, ze Dinar tady prezentuje nazory nejakych 2% idiotu, kteri volili Bobosikovou. Ta utrela proto, ze je uplne mimo misu z mnoha jinech duvodu, nez je odpor k EU. EU je totiz svorne nenavidena vyrazne nadpolovicni vetsinou cesky populace, bez ohledu na majetek, vzdelani nebo treba vek. Nejedna se tedy o narodni sport "jednotlivcu", ale o narodni sport jako takovy. Nabizi se otazka, zda by nalady obyvatelstva, ktere EU ostre odmita, ackoliv CR nemuze ze sveho clenstvi uz vice profitovat, nemelo byt duvodem, aby tato zeme z unie svobodne vystoupila. Nakonec je otazka, jestli byl rozumny krok vubec takovy mnozstvi vychodoevropskych statu do EU nabirat a jestli se nejednalo o podobnou naivitu jako treba drivejsi rozsireni o podobne zaostaly jizansky staty, ktery se teprve par let pred pristoupenim zbavily pro zmenu pravicovych diktatur.
Jenže ta nadpoloviční většina ví o EU naprostý ho*no. Jejich názor prostě není relevantní.
Tím, že jim EU kritizuje syrečky, auta a kdovíco ještě se v jejich očích stává nepřítelem, k tomu když se přidají zhovadilé články a reportáže v médiích, je vymalováno.
Pak se zeptáš, proč na tu Unii jen nadávají a koherentní myšlenku z nich prostě nevypáčíš: "Éééé, protože jako všechno zakazujou, protože ééééé." Ale že je laciněji než kdy bylo, že je region stabilní, že máme Schengen, že se uznávají diplomy napříč členskými státy, že mohou pracovat v zahraničí bez komplikací, že jejich děti mohou na Erasmus nebo studium do EU, to už nepobírají. Kritizujou totiž vždycky všechno, kyselo je moc kyselý, však to znáš.
Nadpoloviční většina lidí nevidí dál, než na špičku nosu, nechápou, nerozumí. Už jen čekám, až zhovadilí slabomyslní tupci začnou iniciativami typu "Přemluv bábu" tepat i do EU. Dneska jim stačí podporovat uslintanýho Rakušáka, zítra budou odpočívat, začátek akce čekám hned po volbách.
Unii nemůžeme nijak idealizovat, spousta věcí je implementována špatně (dobře to ani nejde) a občas Unie hrabe do záležitostí, které by jí principem subsidiarity vůbec náležet neměly. Ale bez ní by na tom Evropa byla daleko hůř.
EDIT: politika sem nepatří...takže dál už jen o autech :)
Kde to muzu podepsat? :yes: Na druhou stranu mame demokracii a kdyz "vselidovy" hnev presahne urcitou mez, je otazka, jestli ho nevyslyset, byt si treba osobne muzu myslet, ze se jedna o hnev uplne iracionalni a zmanipulovany.
Máš pravdu, ale na tohle vždycky říkám, že hromadné znásilnění je příkladem demokracie v praxi. :-|
Lidé mají právo na to "být slyšet", bohužel to platí i když plácají blbosti. Holt úskalí demokracie... ;-\
Obecně souhlasím, ještě by bylo vhodné dodat, jak náš milý zákonodárce umí nádherně implementovat směrnici do našeho právního řádu. Nejen např. naplní očekávání směrnice, nýbrž je třeba i předčí a poté řekne: Já jsem byl donucen implementovat směrnici EU, jinak by se všichni mohli domáhat přímého účinku a tím by náš stát přišel o velké finanční prostředky - zatracená unie.
Absolutní pravda sice neexistuje, ale tohle se jí blíží dost. Schopnost našich úředníků dohnat a předehnat je fascinující a stačí si vzpomenout na jednoho z mnoha strašáků EÚ - biethanolový program. CCa v roce 2004 až 5 požadovala EU 3% lihu do benzínu a naši "soudruzi" na čele se "soudruhem" Bursíkem se zavázala do roku 2010 k 5% a do deseti let snad až k deseti procentům.....
Stejně zvrácená je i představa, že musím vyčerpat unijní prachy - dotace. Dotace může za jistých okolností znamenat takovou zátěž pro státní rozpočet, že si to nikdo neuvědomuje, kromě MF a jejích příjemců. Problém totiž je v tom, že dotace nikdy není stoprocentní a zbytek musí doplatit stát. A o něch sto milard dotací z EU musí být podloženo 100 miliardami ze státního rozpočtu a přitom ekonomický i věcný efekt dotovaných programů má nakonec hodnotu tak třetinovou.....takže místo aby stát rozumně vydal 30 až 40 miliard, sám se zadluží dalšími 60, aby si k rozpočtu a HDP přičetl těch 100 miliard co přitečou z EU a přitom se prošustrujou.
Bohužel, jsou tu i lidé, kteří by se rádi vrátili do doby před rokem 89.
Dnes mají dobré postavení, hodně peněz, majetek, prosperujou...ale stejně nejsou spokojeni. Selektivní paměť je svinstvo.
Za mě říkám: "Does not compute".
Nikdy zpátky, já jsem šťastnej tak, jak to je. Dobu "před EU" nepamatuju, ale dnes nemám, nač bych si stěžoval. :-)
V té době jsem byl školou povinný, ale uvědomuji si, co by ztráta členství znamenala. Složitější život. Vyřešil bych to jednoduše, pojal bych občanství v jedné ze zemí EU (kandidátů je několik). Aktivně to nesleduji, ale vím, že je v procesu novela, která to Čechům konečně umožní.
Jen zírám, kam se tahle debata dostala. Člověk si udělá legraci z paradoxu, že evropská ekonomika je zcela evidentně v recesi, firmy propouštějí, a naproti tomu eurokomise vydává prohlášení o tom, že krize končí a nastává postupné oživení, a tady debata skončí argumentací o návratu před rok 89. Nikolivěk, pánové, právě tím "nařizováním blahobytu" popírajícím reálný stav se dostáváme před rok 89, a to je to, co se mi na směřování EU hrubě nelíbí, před rokem 89 jsem už jednou žil, a stačilo. Ideálem uspořádání EU je pro mě EHS někdy z počátku 80. let, větší integrace netřeba. ;-)
Měli asi trochu velké oči. Obecně se unie šíří na východ pro zajištění svých zájmů. Ale nějak se asi zapomnělo na to, že při takové míře integrace by bylo dobré, aby jednotliví členové hráli alespoň stejný sport, ideálně stejnou ligu.
Jenze k prosazovani svych zajmu vubec nemusela vsechny tyto staty prijimat, naopak, kdyby EU jednala napr. s CR z pozice vnejsiho a nesoumeritelne mocnejsiho souseda, dosahla by nepochybne pro "sve" podniky a obcany stejnych vyhod a ochrany jako nyni a naopak Cesko by si na EU vzhledem k umu a sile svych vyjednavacu nevymohlo zhola nic. Navic by ten proklaty "eurosojuz" nemusel trpet ceskym spolurozhodovanim o evropskych otazkach nebo sem posilat penize, ktere jsou v zapeti rozkradany. Proc se prijimaly staty jako je cistokrevny danovy raj Kypr nebo kriminalitou a korupci totalne prolezle Bulharsko a Rumunsko uz vubec nechapu.
Bulharsko a Rumunsko to dostalo proto, cituji: "aby nebyli smutní".
Zbytku regionu CEE se nikdy nemohli rovnat, pořád byli v přístupových rozhovorech pozadu a přijímání acquis communautaire jim taky moc nešlo. Tak jako motivace k dalším změnám...
Němci pořád ještě cítí dluh vůči Evropě (v roce 52 je taky vítězné státy přijaly zpátky mezi sebe), tak tu integraci podporujou...
Navíc ač se to někdy nezdá, EU pořád je ještě v pozici altruisty, osobně si myslím, že jim opravdu jde rámcově o prosperitu a dobro i pro "ty ostatní".
Jinak naprostý souhlas, tohle rozmělňování nikdy nevede k ničemu dobrému.
Připomínám, že zpočátku mělo být přijato jenom Česko, Polsko a Maďarsko. Od první poloviny nastal nácvik, hraničící až s šikanou vůči těmto třem zemím. A pak najednou, na přelomu tisícíletí se EU rozhodla, že přibere Slováky, Kypr (ačkoliv nemá stabilizované hranice a nekonroluje celé území, které si nárokuje...), Maltu (tady jsem se naopak divil, že to nebylo dřív) a všechny pobaltské státy, přičemž, to, co basolvovaly v rámci téhle grupy ti relativně (zase s vyjímkou Malty) ti nejlepší se u těch ostatních se to vzalo hákem, jen aby se splnil termín. Podmínky pro Rumunsko a Bulharsko byly ještě měkkčí a o Chorvatsku, které v devadesátých letech vyhnalo z vlastního území milion Srbů a oslavuje propuštění válečného zločince chorvatského generála Gotoviny "spravedlivým a objektivním" soudem v Haagu (zase z politických důvodů, spravedlnost měla přes zavázané oči naražený ještě kýbl....) ani nemluvě.
Je mi špatně, když si vzpomenu, jak nás o výhodách vstupu do EU poučoval fiktivní portugalský rybář a řecký "ponikatel"......
EU by byla dobrá za následujícíh podmínek:
- nepatřily by do ní středomořské státy a žádný Balkán (Slovinsko k Balkánu nepatří, nepatřilo a ani patřit nebude...)
- EU by byla liberární dovnitř a konzervativní (především politicky a ekonomicky) navenek
- neřídili by jí ani FRancouzi, ale hlavně ani socialisté (Francie by si mohla šéfovat tak leda to středomoří)
- hlavní slovo v Unii by měli Němci a Britové (ti ze svého ostrovního odstupu vidí lecos taky trochu jinak)
Tady nejde o jejich vyjednávací pozici, ale o ochranu strategických území. Není to univerzální vysvětlení, neplatí pro všechny, ale byla to motivace v postupu na východ.
Jinak růst unie nepovažuji za optimální a netuším, co se jim honilo hlavou. Ale teď už je pozdě bycha honiti, že. V unii jsou teď velké odlišnosti a bude hodně dlouho trvat, než se srovnáme. Pokud to vůbec jde, protože historicky některé národy se nezdají moc motivované.
Stačí se podívat na dva fungující modely. USA (ani tam na tom nejsou jednoltiví členové Unie stejně a rozdíl mezi bohatými státy typu Kalifornie, Washingtonu, New Jersey, středozápadními státy a okrajovými zejména pak jižními státy typu Lousiany je stejný jako mezi Německem, Francií, Polskem a Řeckem. A třeba ani ve Švýcarsku nejsou všechny kantony a polokantony na stejné úrovni a třeba Graubunden je docela masivním příjemcem federálních dotací.....
Nicméně platí, že životní úroveń mezi těmi vyspělými a chudými prostě existuje, protože je závislá na celé řadě okolností, geografickými podmínkami počínaje a výkonností ekonomiky konče. A to je přesně ta představa EU, že bez ohledu na to, jak vzdělaný a pracovitý je Řek, Portugalec nebo Ital musí tihle mít to samé co Němci, Švédové nebo i Britové. A to je hodně špatně.....
Říkám, že z mé strany nepadlo o nezaměstnanosti slovo. A znova opakuju, že pointu mého původního příspěvku máš i v prohlášení soudruha eurokomisaře, na který jsi dal sám odkaz. Jinak, jak tvá tak reakce Vašíka pod tebou bezvadně odpovídají profilu mladého a nadějného bruselského podržtašky. ;-)
Clanok bol o prepustani. Dosledkom prepustania je zvysenie nezamestnanosti. To bola zasa pointa mojho prispevku. V EU nikto nemaluje situaciu naruzovo, ako sa to snazis vykreslit. Co povies na spravy IMF, WB alebo ECB? Tiez su v podruci socialistov?
Ked dojdu ine argumenty, utocime ad hominem :no:
Inak, Brusel poznam iba ako turista.
Ja som to cital, ale Ty miesas hruska s jablkami. Pleties si nezamestnanost s hospodarskym rastom, hlavne, ze si mozes kopnut do EU.
Vidim tam jasne napisane, ze v tomto roku porastie nezamestnanost. Do toho pride prepustanie, teda to, co sa predpoklada v sprave Komisie. Ocakavany velmi mierny rast v roku 2014 s tym nema nic spolocne. Co take ine je tam napisane?
Aj keby niekto popieral, ze EU je v recesii, co nepopiera, ani hospodarsky rast neznamena automaticky tvorbu pracovnych miest.
Understanding the Relationship between Economic Growth, Employment
and Poverty Reduction: [odkaz]
V roce 2014 by měla nezaměstnanost klesat.
Jenomže ona bude klesat, až si ta auta někdo bude kupovat. Ale ono se bude šetřit čímdál víc, vždyť dluhy rostou.
A tady vidíme příčinu krize, služby jsou ve sračkách, tedy postindustriální společnost nefunguje a to ani s klausovskými pravicovými recepty.
Nejde o žádnou hypoteční krizi,... . Ale o postindustriální krizi.
Kromě toho továrnu uzavřel i Ford, Opel, Fiat, Renault sníží počet lidí o 7500,... . Propuštění dělníci si samozřejmě těžko koupí nové auto.
Žádné pravicové recepty v EU nikdo neuplatnil minimálně posledních třicet let, možná s výjimkou světlých chvilek Velké Británie začátkem 90. let. A v tom je celý problém. Anebo těm automobilkám skutečně nezbude než pečlivě číst rozhodnutí Evropské komise, chovat se podle nich, takže pokud je nařízeno oživení, prostě se oživovat a ne natruc propouštět.
Problémy mají všechny vyspělé státy napříč politickými systémy.
Amíkům ten pseudoliberalismus v 90. letech celkem fungoval, ale mezitím proběhly dvě krize, dvě války, na mapě přibyla Čína a Indie a najednou neví kudy kam. Navíc ta jejich deregulace (CRA, zrušení Glass-Steagall Actu) je přivedla do takové kaše, že se z toho doteď nevzpamatovali a raději aplikujou keynesiánské (podívej na jejich fiskální a vlastně i monetární politiku) a sociální mechanismy (Obamacare atd.) stejně jako ta "socialistická" Francie.
Takže je nesmysl to házet na socialisty, veselo je všude. Ono to na tu Čínu a Indii taky přijde - z ničeho se roste snadno, ale co potom?
Budúcnosť francúzskych automobiliek nevidím moc ružovo. Francúzi sú síce veľkí pohoďáci, ale v biznise treba skôr makať ako si užívať pohodičku. Keď mali Frantíci vlastnú menu, tak menšiu produktivitu práce im kompenzovalo pomalé, ale stále znehodnocovanie franku. Stačí si spomenúť na filmy z 60. rokov, kde všetci Francúzi boli milionári. Potom z bankoviek odpísali pár núl, ale frank sa stále pomaly znehodnocoval.
V spoločnej mene to funguje úplne inak. Nižšiu výkonnosť oproti nemeckým firmám by si tie francúzske mali kompenzovať znižovaním alebo aspoň stagnáciou platov a zvyšovaním produktivity práce. Jej prejavom je prirodzene prepúšťanie nadbytočných ľudí. Obe riešenia sú vo Francúzsku vďaka silným odborom nepriechodné. Takže trh si našiel vlastnú cestičku - stratovosť francúzskych značiek. A odtiaľ je už len krôčik k ich zániku.
Ale Hollande to tak nenechá. Automobilky znárodní a v záujme udržania zamestnanosti budú vyrábať so stratou. >:D . A všetci Francúzi (a možno že aj všetci, čo sú v EÚ), sa im na to budú skladať.
Tak mi tak přijde, že všichni doplácí na EURO - VB, DE, SK, nyní tedy FR - opravdu zajímavé. Ještě že ČR má vlastní měnu a hlavně že máme pravicovou vládu, protože po Evropě se valí socialistická revolta s EURem v čele.
Fantastické jak na fóru o autech se člověk dočte o fundovaných ekonomických názorech.
Ale to s tím eurem je pravda.
Zjednodušeně: když má stát vlastní měnu, Centrální banka má v ruce několik mechanismů, kterými může nepřímo regulovat ekonomickou situaci země - depreciace je jedním z nich. Jenže když ti hodnotu měny nastaví ve Frankfurtu nafest (když už máme tu skoroHMU), ztrácíš za určitých okolností cenovou konkurenceschopnost.
Podívej se na srovnání jednotlivých zemí EU, Španělé, Italové, (Řekové) a Francouzi na to tu pomaleji, tu rychleji dojíždějí.
Nemyslím si, že je to tak jednoznačné, spousta ekonomů se domnívá že např. Řecko, Španělsko, Itálie by byly na tom mnohem hůře, jiní zase tvrdí opak. Není to ani jednoduché pro naše podniky, pokud jsme ekonomikou orientovanou převážně na trhy EU, např. zdaňování kurzových rozdílů, atp.
Samozřejmě že Centrální banka má jisté výhody, ovšem i nevýhody - pokud si vezmeme nedávné devizové intervence (tuším snad za Tůmy) jak nedosáhly svého účinku a stejně se česká měna stala nejvíce posilující měnou na světě.
Proto si myslím, že hodnotit EURo jen negativně, znamená pohlížet na něj jen z jedné strany.
Samozřejmě máš pravdu, ta problematika je natolik komplexní, že to nejde popsat tak, jak jsem to popsal já. Na mojí obranu musím dodat, že mi ekonomie vůbec nevoní a sleduju to, jen když musím nebo mi hrozí čtyřka. >:D
Já na Euro nahlížím pozitivně, ale stejně jako když se kácí les, tak létají třísky...i HMU má svá úskalí - začnou se rozevírat nůžky mezi jednotlivými ekonomickými systémy. :-|
nesuhlasim, ono vysvetlenie, ktore hovoris je pravdive, ale euro za to nemoze. Euro je prave naopak nastroj na jednoduchsie obchodovanie bez kurzovych strat, ponuka stabilitu a potlaca administrativnu narocnost v obchode.
To co ich zabija je socializmus a ich spiatocnicke myslenie, viz Hollande a jeho nepochopitelne kroky.
To co ich zabija je aj otvorenost europy pre import z azie.
To co ich zabija su prisne euronormy vo vsetko, eko, copyright, bezpecnost, danove a soc systemy atd.
Takze ak zovseobecnim ekonomiku do dvoch tovarni, jedna v cine a jedna vo FR, tak ktora ma lepsie predpoklady na rozvoj, ta v cine, ktora vyrobi produkt bez eko dani, sicialnych fondov, silnych odborov, ktori strajkuju aj ked je zle pocasie, ktora skopiruje vsetko co sa da aj neda, nebojuje s byrokraciou a potom ten lacny produkt dovezie do EU s 10% clom, alebo FRtovaren, ktora ma dane a poplatky na vsetko mozne, potrebuje miliardu certifikatov a schvaleni, drahu prcovnu silu, energie, ekonormy, ovela menej pracovnych dni (7hod prac doba denne a 5-6tyzdnov dovolenky+milion sviatkov a strajkov) a nasledne vyvezie do Ciny so 65% clom, ci do Indie so 100% clom?
Logicky, co zabija ekonomiku, ako moze EU tovaren konkurovat tej cinskej/indickej ?
V azii je uz knowhow v elektronike, teraz sa uspesne ucia automobilkam (do 50 rokov budu eu automobilky tam, kde su aj elektrinicke firmy (philips, salora, tesla, nokia, thomson atdatdatd), ci odevne firmy, ktore v eu nevyrbaaju, iba obchoduju.
Napísal si toho veľa, ale nič podstatné. Za svojím tvrdením si stojím. Francúzsko bolo vždy ľavicové so silnými odbormi. Francúzi vždy koketovali s komunistickými myšlienkami. Pokiaľ však mali vlastnú menu, tak na túto svoju ľavicovosť doplácali len slabnúcim frankom. Keďže slabnúci frank už nemôže pomôcť, tak na to doplácajú krachujúcimi fabrikami.
Keď tak zainteresovane píšeš o tej Číne, prečo všetky nemecké fabriky s výnimkou tých, čo majú amerického majiteľa, dosahujú rekordné predaje aj rekordné zisky? Keby platilo to, čo hovoríš ty, tak by aj Mercede, VW či BMW padali na hubu.
ty mas problem s chapanim, alebo citanim?
v podstate suhlasim s 80% tvojho prispevku, akurat zvalovat to na euro je pekne hlupe. Jediny problem tu je francuzske levicove myslenie a tvoje chapanie, rozhodne nie euro.
To je rovnako, ako keby si hovoril, ze francuzi by sa nemali ucit globalnu rec - anglictinu, lebo im frrancuzstina ide lepsie a tym padom maju lepsie ekonomicke vyhliadky.
A o bmw, mercedes....zasnem.... uz viem, preco nechapes co pisem. Ty nevies o ekonomike zhola nic k tomu si ani suvislosti uvedomit nevies.
koncim debatu s tebou, nema to zmysel, ty to nepochopis, a ja hadzem hrach na stenu.
miluji tu socialistickou logiku - stávkou zhoršíme již tak špatný hospodářský výsledek svého podniku a tím si zcela logicky zajistíme svá pracovní místa........ Zdaníme bohaté a ty daně prožereme.... Jen mne tak napadá, až jim ti bohatí s těmi daněmi vezmou kramle(což se ve Francii již děje a nemyslím tím pouze Obelixe), tak jim sklapne......
Socialisticky rozmařilá Evropa, kde frantíci mají ještě trošku náskok - pomaličku dojíždí na svou rozmařilost. Čím se máme lépe, tím více tvrdíme, že se máme blbě a špatně a vůbec. Nesrovnáváme se s těmi, co se mají mnohem hůře, ale chceme víc.... A pokud možno ne vlastní prací, ale na úkor někoho jiného.....Až si ten někdo prostě sečte plusy a minusy a vezme kramle.....Co jen potom budeme dělat? To se asi ustávkujeme k smrti hladem.....
To, co fungovalo 50 let prostě teď fungovat přestává, vyměnili jsme to za vzestup rozvojových zemí.
Švédi už taky přišli na to, že ten jejich rovnostářský socialismus není pro 21. století to pravé ořechové. Jenže je jednodušší proměnit malý, nevýznamný stát než udělat 180° obrat nejvýznamnějšího celku na politické a ekonomické mapě světa.
Francouzi jsou dnes tam, kde byli Britové před 20-30 lety, můžeme jim jen přát, aby se z toho vyhrabali. Je potřeba udělat radikální řez, bojím se ale, že na to nebude odvaha.
A odbory za to nemůžou - ruku na srdce, být tím dělníkem, šel bys do stávky nebo bys lítal jak utrženej vagón jen abys zvýšil produktivitu? To první. To druhé totiž nemá smysl, když to sabotuje banda příživníků.
Souhlasím, ten princip stávkování taky nechápu. Páni odboráři asi nebudou moc inteligenčně nadaní, když si něco takového nedovedou spočítat. Sami si pak pohřbí svou fabriku.
Ta jejich fabrika je už pohřbená. Bude se zavírat a je čeká vyhazov. Ale inteligent by asi přišel s kytičkou. Vzpomeň si na to, až tě to taky někdy potká.
Francie je silný stát, který má bohatou historii a revoluce pochází od nich. Kdo neví, tak ať si najde prům. plat u renaultu a ve Škodě. Asi to bude rozdíl několika 1000 eček. Nevím jak kdo zná historii Cz od Bílé Hory, ale asi nikdo, protože nám přeci vládnul rod Habsburků. No a co, také je to naše historie. Renault je státní podnik, který jede i když někdy pomaleji, ale o své zaměstnance se postará. U nás v knedlíkárně-CZ, se zaměstnavalet na každého z vysoka a když má před penzí, tak ho nakope ... Kde jsou ty časy, když byly deputáty, uhlí, pivo, levnější plyn a el. pro zaměstnance a teď .... Koukejme do své koryta a zjistíme, že je prázdný ...
to myslíš vážně? to ale žiješ o pár let jinde - to, že sice patří k nukleárním mocnostem, mají legii a máš představu, že jsou silní - to vůbec nic neznamená - po rozpadu koloniálního panství se jim tam nacpalo spousty obyvatelstva ze ztracených území - začal se zatěžovat sociální systém a výsledek je dnešní maglajs - neví, jak z toho ven, aby nezpůsobili sociální bouře a zároveň je tam pomaličku válcují menšiny... Pokud chceš srovnávat plat ve škodovce a v Renaultu - tak srovnávej i reálné ceny služeb - nájmy, režie apod.... Nechápu, proč do toho montuješ Habsburky a Bílou horu, protože bys věděl, že tu H vládli už před ní - aniž bych použil strýčka googla, tak ti řeknu, že si najdi smrt posledního Jagella u Moháče - tuším 1526, abych nekecal.... A btw to byly monarchie, které udusily tu slavnou revoluci, která se pak zvrhla v Napoleonovo císařství .....Ten pláč nad "starými zlatými časy" snad ani nebudu komentovat, protože to mluví samo za sebe....
Nu dobrá, jsi hrdý na to, že jsi Čech a myslíš si, že máme býti na co hrdi? Já nejsem hrdý Čech, nebyl jsem a nebudu. Mě je CZ jedno. Žijí zde slušní lidé a pracovití, ale takový morální úpadek za 20 let nemá v historii žádný Evropský stát. Socsystém je v Evropě celkově špatný a nejvíce tady v CZ. Po BH v podstatě nikdo nezná historii, jen si pamatují Karla, Zokmundsa a Husa a končí to právě BH. Z části máš pravdu a přeji hezký den, já ho dnes nemám ;-\
Tak co si budeme povídat, řídit automobilku je o dost těžší než řídit firmičku o 30 lidech.
Na ten problém se musíme podívat z trochu jiného pohledu - aneb kdo si dnes může dovolit držet vlastní velkoformátovou automobilku? 8 (+2) států na světě, z toho jsou z Evropy jen tři. Současná krize je prostě krizí strukturální, ekonomické systémy narážejí na svoje hranice a přichází další kolo změn a utahování opasků.
Na druhou stranu, ne, že by se v uplynulých desetiletích dělo něco jiného. Japonci mají od roku 90 ushinawareta nijunen, USA vyprodává automobilky Italům, Švédi to zabalili úplně a PSA je další na řadě. Oni jej Frantíci zachrání, je to otázka národní prestiže - jenže za jakou cenu?
Je v módě nadávat na socialisty, odbory a Hollandeho, ale problémy mají všichni. V USA se dva roky jede neokeynesiánská linie a od roku 2014 začínají s welfare státem, v EU veselo není už bůhvíjak dlouho (včetně DE, ti zatím jen mají štěstí) a Japonci dnes neví kudy kam. Řešení je jednoduché, hurá zpátky na stromy, omezit konzum a jistoty a stát se znova rozvojovým státem. My už nemáme relativně kam růst a to se s Čínou, Indií a Korejci soutěží dost blbě.
Hollande je dobrý terč. Po 20 letech vlády pravice ve Francii se za pár měsíců našel viník všeho špatného. A pokud nestačí Hollande, tak přidáme EU. Bobošíkovci mají ve všem jasno.
lenze ich pravica je asi taka, ako nasa ultra lavica.
Co take urobil hollande pre lepsi vyvoj ekonomiky? Dotacie pre elektroautomobily? 75% dan pre bohatych?
Ved to sa az rozum zastavuje nad jeho krokmi a vyrokmi
Souhlas - ve Francii jsou pouze dva politické směry. Socialsté (ti chtějí Francouzům zajistit blahobyt na úkor místních boháčů....) a národní socialisté (v nacistickém smyslu toho slova), kteří chtějí zajistit Francouzům blahobyt na úkor ostatních zemí. První reprezentuje Hollande a druhý prosazoval Sarkozy. A nic jiného tam skutečně není......
Europske automobilky prepustaju tisice Europanov, krachuju ale naopak stupa nekaly dovoz-import aut z Azie, hlavne z Korei a Indii. Hlavne "Japonske a Korejske" znacky.
Dovozne clo automobilov do EU je len 10%. Co raz viac sa dovaza aut z Indie (napr. Hyundai i10, i20 CKD), Thajska a podobnych krajinach do EU. Kym z Azie prudi do EU statisice aut za smiesne clo.... tak EU vyrobcovia nemozu do Azie exportovat pretoze napr. dovozne clo do Indie je 100%, dovozne clo do Ciny az 65% (a to je clenom WTO, ktore dovoluje max 25% clo!), dovozne clo do Ruska 30% a pod.
Trochu drzost, ze oni sem dovazat mozu (a likviduju EU vyrobcov) ale my ku nim nie! Netreba ani hovorit ake su vyrobne naklady v Indii (Hyundai i10, i20 CKD) a naopak v EU.
Dalsia skutocnost je dohoda medzi EU a Juznou Koreou o zrusenie ciel pri dovoze automobilov. Do EU sa kazdy rok dovezu statisice Korejskych aut bez cla (napr. Picanto, Rio, vsetky Chevrolety (okrem Camaro, Corvette)...ale EU automobilky v Korei nepredaju ani pichle kolo!!! Nehovoriac o tom, ze v Korei su obrovske byrokraticke prekazky. Skutocne "vyhodna" dohoda!
To, ze EU ma nizke dovozne clo, a Azijske krajiny ktore ku nam dovazaju auta maju obrovske dovozne cla + netarifne prekazky sposobilo, ze EU automobilovy priemysel je v krachu! Vsetky informacie do buducnosti hovoria, ze Azijske krajiny neplanuju uvolnit cla a obmedzenia!
Francuzko vola po znovu zavedeni ciel pre Korejske auta...EU to ignoruje a pozera sa ako vdaka nekalemu importu prichadza desattisice Europanov o pracu.
EU by mala zaviest dovozne cla do EU na uroven min. 20% pre vsetky krajiny...pre krajiny, ktore maju dovozne cla vyssie samozrejme reciprocna sadzba...takze dovozne clo pre Indicke auta 100% a podobne...
ma uplnu pravdu, nechapem preco sa donho obuvas, ked das len jeden argument a ten je tak tupy ako cely tvoj prispevok.
cesi a slovaci na rozdiel od azie tvoria nielen predajny ale aj nakupny trh. vyvozne, dovozne a vyrobne podmienky su ekvivalentne. Dalej pokracovat nebudem, uz teraz nechapes zdaleka suvislosti mojho argumentu.
A to co si napisal za cislo 1, ...to co je za hlupost, precital si si jeho prispevok? ved on korejcov neobvinuje, praveze obvinuje eu uradnikov.