Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zaměstanci PSA stávkují proti propouštění, Renault nabízí méně bolestné řešení

Michal Fokt
Diskuze (68)
Ve francouzských továrnách Peugeotu, které čeká uzavření nebo zeštíhlení, střídá stávka stávku. Renault chce také omezit počet zaměstnanců, jde na to ale mnohem chytřeji.

Současná ekonomická krize dělá řadě evropských automobilek velké starosti, přičemž nejhorší se zdá být situace u koncernu PSA, jenž dokonce musel prodat i své výstavní sídlo v Paříži na Elysejských polích. To ale zaměstnance netíží tolik, jako rozhodnutí uzavřít továrnu Aulnay poblíž Paříže, které je rozhodujícím krokem v plánovaném snížení počtu pracovních míst o osm tisíc.

Snahou je snížit obrovské ztráty, vždyť jen za první pololetí 2012 se hospodaření PSA propadlo o 700 milionů euro, cílem je uspořit oproti současnému stavu miliardu euro ročně. Se zavřením zmíněné továrny pochopitelně nesouhlasí nikdo ze zaměstnanců. Nejaktivněji se ale na odpor staví členové nejradikálnější francouzské odborové organizace CGT, kterých jsou sice ve fabrice Aulnay pouhé tři stovky, což představuje asi desetinu celkového počtu lidí. I tak jsou podle tvrzení automobilky schopni paralyzovat výrobu, protože většina z nich pracuje na lince.

CGT organizuje stávky jednou do měsíce a podle vyjádření odborářů zatím není ani náznak změny přístupu ze strany PSA. To organizaci povzbuzuje k dalším akcím. PSA uznává, že poslední stávka zkomplikovala výrobu nejvíce, ale pro řešení současné situace nevidí jiné východisko. Další jednání s odbory ale budou probíhat i nadále.

To Renault, jemuž se sice také nedýchá úplně nejlépe a i on má v plánu omezit v následujících třech letech počet zaměstnanců o 7500 lidí, nemá v plánu propouštět. Nabízí totiž možnost dřívějšího odchodu do důchodu za výhodných podmínek a uvolněná místa pouze neobsadí novou pracovní silou.

Michal Fokt
Diskuze (68)
22. 1. 2013 11:08
Re: Francúzsko dopláca na euro
ty mas problem s chapanim, alebo citanim?
v podstate suhlasim s 80% tvojho prispevku, akurat zvalovat to na euro je pekne hlupe. Jediny problem tu je francuzske levicove myslenie a tvoje chapanie, rozhodne nie euro.
To je rovnako, ako keby si hovoril, ze francuzi by sa nemali ucit globalnu rec - anglictinu, lebo im frrancuzstina ide lepsie a tym padom maju lepsie ekonomicke vyhliadky.
A o bmw, mercedes....zasnem.... uz viem, preco nechapes co pisem. Ty nevies o ekonomike zhola nic k tomu si ani suvislosti uvedomit nevies.
koncim debatu s tebou, nema to zmysel, ty to nepochopis, a ja hadzem hrach na stenu.

Avatar - jozephko
18. 1. 2013 13:23
Re: Francúzsko dopláca na euro
Napísal si toho veľa, ale nič podstatné. Za svojím tvrdením si stojím. Francúzsko bolo vždy ľavicové so silnými odbormi. Francúzi vždy koketovali s komunistickými myšlienkami. Pokiaľ však mali vlastnú menu, tak na túto svoju ľavicovosť doplácali len slabnúcim frankom. Keďže slabnúci frank už nemôže pomôcť, tak na to doplácajú krachujúcimi fabrikami.
Keď tak zainteresovane píšeš o tej Číne, prečo všetky nemecké fabriky s výnimkou tých, čo majú amerického majiteľa, dosahujú rekordné predaje aj rekordné zisky? Keby platilo to, čo hovoríš ty, tak by aj Mercede, VW či BMW padali na hubu.
18. 1. 2013 12:29
Re: ...
Souhlas - ve Francii jsou pouze dva politické směry. Socialsté (ti chtějí Francouzům zajistit blahobyt na úkor místních boháčů....) a národní socialisté (v nacistickém smyslu toho slova), kteří chtějí zajistit Francouzům blahobyt na úkor ostatních zemí. První reprezentuje Hollande a druhý prosazoval Sarkozy. A nic jiného tam skutečně není......
18. 1. 2013 12:24
Re: Nelze srovnávat F a CZ
To je vidět, tak si dej radši příště panáka a neblábol tady na tak malém prostoru takovou záplavu kravin a nesmyslů..... :no:
18. 1. 2013 12:21
Re: Socialisté go home...
:yes: