nebude , od tohto je tu rapid ale mozes sa podakovat nekalemu importu z azie ze je nova octavia lacnejsia ako stara v r 2004... inak by si nemal ani na fabiu - europan by nadalej okradal europana a usmieval by sa .... ty by si nadalej s usmevom kupoval auta o 2 az 3 tisic eu drahsie auta ako dnes a ani by si o tom nevedel ze ako vyhadzujes peniaze do vzduchu ... povedz nebolo dobre?
je dosť na to aby sa to NEdalo takto jednoducho porovnávať. Bol vtedy iný dopyt po autách, preto aj ponuka mohla byť cenovo vyššie, takisto kúpyschopnosť peňazí bolo inde ako dnes. Výbavy pred 9 rokmi naprieč automobilkami v rovnakej triede boli také aké boli, preto sa priplácalo za veci, ktoré sú dnes bežné aj o triedu nižšie v základe. Takisto sa musim vyjadriť aj k ESP, ktoré je povinné v každom novo homologizovanom aute predanom v EÚ už pár rokov. Podobný výsledok (viac výbavy v základe za menej peňazí) by pán autor dostal u akéhokoľvek modelu v porovnaní so starším. Hold dnes už ľudia nekúpia fabiu junior len preto že je lacná, ale budú požadovať aj výbavu ktorá je štandardom v triede.
Před 9 lety byla koupěskchopnost u nás nižší než teď. Před 4 lety zase o něco vyšší.
Cena odráží kompromis mezi přáním automobilky, potenciálních kupců, a hlavně také cenami u konkurence.
A konkurencí je třeba i VW Golf, který taky nezanedbatelně zlevnil.
z druhé strany Octavia II měla např.
- víceprvkovou zadní nápravu
- alespoň zpočátku i vzadu měkčené výplně dveří
- textilní výplně dveří, ne jen pouhý plast jak OIII
To jsou jen první střípky, OIII v základu raději dosud nikomu neukázali >:D >:-[]
len dodajme ze octavia s TSI 77KW jazdi stale na 195kach 15tkach... taky zakladny cruze alebo lancer maju 205ky 16tky a to su mensie auta ako nova velka octavka..... :yes: kolesa mohla mat octavia rozhodne dostojnejsie - hlavne ze ju experti pasuju do strednej triedy.... tam ma octavia dalej ako eskimak k tropickej plazi...
i30 je hatch podstatne kratsi ako octavia ;-) ktoru mnohi tlacia o triedu vyssie kde nie je... rozmerovo je octavia inde ako i30 len kolesami to nepotvrdzuje
Na hrane so strednou triedou je akurát tak rozmermi , inak je to klasický zástanca nižšej strednej , a čo sa týka základnej výbavy ,tak za ňu by sa mala škodovka hanbiť , pretože pomaly aj Kia Picanto ju má v základe lepšiu :no:
Zakladni vybavou je na urovni nizsi stredni, ale kdyz tam nahazes ty vsemozne asistenty a dalsi vymysly, tak se da zaradit na pomezi nizsi a stredni i vybavou.
Tak už jsme opustili TSI s "reťazkami a remeňami" a budem napříč celou diskuzí číst o Oktávce, kterou experti zařazujou do střední třídy. Ovšem jediný tady o tom píše Topper.
Výbava
3-bodový bezpeč. samonavíjecí pás vzadu, vnější, se štítkem ECE-homologace - pecka, bez štítku ECE bych to opravdu nechtěl >:-[]
•
Anténa s příjmem AM/FM "Diversity" - oni umí i anténu bez příjmu AM/FM ?
•
Další blok je opravdu výživný - položky BEZ...jak je ta základní výbava bohatá, všechno zaškrtnuto, rovnou v ceně >:-[] >:-[] >:-[]
Bez chladicího boxu
•
Bez odkladací schránky v kufru
•
Bez označení motorizace
•
Bez provedení pro špatné cesty
•
Bez přídavné spodní ochrany pohonné jednotky
•
Bez stahovací ochranné sluneční clony
•
Bez vaku na lyže ve vnitřním prostoru
•
Bez vyhřívaných trysek ostřikovače skla
•
Bez závěsného zařízení
•
Kotoučové brzdy zadní - pozor, vodvaz!
•
Odkládací paket 1 - škoda, já bych si přál odkládací paket 2 >:-[]
•
Potah sedadel - látka - uf, jsem si oddechl, že nebudu sedět na molitanu
•
Vrstvené čelní sklo - čiré - hustý, křišťálově čisté čelní sklo >:-[]
•
Výplň dveří - jsou tam, je to v suchu >:-[]
•
Zakrytí zavazadlového prostoru odklopné - zdůrazňuji odklopné, bravo, to se jen tak nevidí >:-[]
•
Díly bez zvláštní povrchové úpravy - co si pod tím představit?
•
Exteriér
Nárazník standard - jak vypadá nárazník nadstandard >:D ?
•
Ocelová kola 6J x 15 s optimalizovanou hmotností - WAU, optimalizovaná hmotnost, to jinde nemají >:-[] >:D
•
Vnější zpětné zrcátko vlevo, konvexní - pecka, ono to má zrcátko vlevo! A konvexní!
•
Zpětné zrcátko vpravo, konvexní - dokonce i vpravo!
•
Hlavice řadící páky z plastu - já mám i čím řadit!
•
Interiér
Madlo ruční brzdy z plastu - a i čím zabrzdit...
•
Volant - tak kdo by to byl čekal, že v základu bude i volant >:D >:-[] >:-[]
•
No však se pobavte sami, konfigurátor Škody, doporučuji ;-)
mna najviac fascinuju tie malicke spatne zrkadla na strane spolujazdca v starych fabiach a tusim to mali aj nejake vw tuto uchylku .. dodnes som nepochopil co tymto koncern sledoval... setril? viete niekto? inak vyzeralo to otrasne jeden spetak mensi ako druhy, keby to bolo kvoli setreniu ani by som sa nedivil... vw vzdy setril na nespravnych miestach.. vid nove citigo, rapid a pod.... nazorne priklady ako sa nema setrit...
nova octavka ma v zaklade volant .. je to dobry :yes::yes::yes:
tak to je genialne >:D a nevies kolko usetril? 9 centov na jednom spetaku? genialny tah >:D:yes:
hlavne ze vodic v tom zrkladle pri parkovani *** videl..... niet nad silu setrenia len skoda ze vtedy zdravy rozum a praktickost ide bokom :yes:
vzdy ma fascinoval koncern vw ze dokaze setrit tam kde to clovek nejmenej ocakava a potrebuje... :yes:
take citigo - problem dat snurku aby bolo zadne plato v kufri vyklopne? pre vw problem 8-s , podstatnejsie asi je ze sa usetrilo 5 centov... nemcom som nikdy nerozumel [odkaz] - vyklop si sam, sklop si sam >:D myslim ze kazdy by si s radostou priplatil 5 centov za snurky ;-) trapas no , chybajuce calunenie kufra je dalsia kapitola hodna psychiatrie, nevadi... podstatne je ze sme opat usetrili 2 eura :yes:8-s
A tys jim to sežral! >:D >:D >:D
Realita je úplně jinám, evropské normy jasně uvádějí jen povinný orzměr levého zrcátka, pravé jen, že musí být a ne už jak velké. Náklady na menší zrcátko jsou menší, třeba o euro, ale spočítejte si kolim milionu aut koncern ročně prodá, euro k euru...
Tak asi u tebe hledala něco více, třeba dědictví, když už ne inteligenci. Už jsi někde našel vysvětlení a porovnání aerodynamiky zrcátek? To je totiž alibismus fanoušků.
Zrcátka dělali vždy obě verze pro pravou i levou stranu, takže teze o šetření je nesmysl - jak asi všichni tuší, VW se prodává i v Anglii kde je to naopak. Znám "tunera" který si schválně nechal poslat malé zrcátko i na stranu řidiče jako náhradní díl z Anglie. Připadalo mu, že menší zrcátko je sportovnější... Tunil tenkrát myslím Polo s litrovým, neskutečně líným motorem. Hlavně že to auto vypadalo jako raketa s výfukem jak tovární komín :-)
abychom se nedozvěděli, že klikovka na O3 je taky kvůli aerodynamice >:D >:-[] I když oficiální důvod klikovky je "kvůli emisím", protože víceprvek je +16 kg navrch, což zřejmě udělá +1e-7 g CO2 na ujetých 100 km 8-s >:-[]
Jo to, mě taky pobavilo, víceprvek to nemá kvůli 15 kilům navíc, takže já bych všem, co mají více jak 15 kg nařídil eurodaň za vyšší spotřebu jejich auta...
a nebo ještě lépe, každý kdo váží o 15 kg méně´než je evropský průměr, má nárok na multilink vzadu zdarma! >:D
Komičtější je to z toho hlediska, že Octavia bude pravděpodobně těžší na přední nápravě, takže odlehčují tu špatnou. :-) Na druhou stranu, 16 je ve 100 kg slušná část. Mně to může být jedno, ale úspora hmotnosti se hned snadněji vykazuje. ;-)
Pokud je nějaký cíl, který je pak i součástí marketingové strategie, tak ho snadněji dosáhneš. To jsem tím chtěl říct. Pokud je dobře dimenzovaná, tak jediné plus klikové je levnější údržba.
Kolik si myslíš, že ušetří menším zrcátkem na nákladech? A kolik by ušetřili, kdyby, já nevím, použili zrcátko z jiného vozu? To je stejné, jako když tu někdo tvrdí, že nelakují nárazníky/ zrcátka/ kliky pro to, aby ušetřili.
Vím, jak to funguje. Euro sem, euro tam a máme z toho miliardu. Jenže na samotný materiál připadá velmi malá část nákladů, obzvláště u plastů. Platí se za výrobu nástrojů, forem, stroje, marketing.
Svět motorů jsem nikdy nečetl. Jen vím, že auta dávno vnější zrcátka nemají, kdyby byla nějaká schůdná cesta, jak se jich zbavit.
Mimochodem, mám takový pocit, žes mohl mít i plnohodnotná zrcátka. Neví někdo, kolik si za něj Škoda účtovala? Mně to vadilo jen z estetického hlediska. Nevím, jak na tom bylo z funkčního hlediska, nikdy jsem auto se zakrslíkem neřídil. Nebo jsem si toho nevšiml/ nepamatuji si to (řídil jsem dvě Fabie I, tím to pro mne končí - jednu dvakrát, druhou třikrát, myslím).
Mám tušení, že ta zrcátka k mání nebyla, alespoň jsem to opravdu nikde neviděl a ani v náhradních dílech či na serverech věnujících se škoda dílům.
Já jsem s Fabii I něco najezdil a praktická stránka byla prostě špatná. Vím, že se VW dokonce i nějak nepřímo omlouval a po pár letech toho naštěstí nechal.
nemohl jsi mít plnohodnotné v žádném případě. Koncern přešel v tom období na malé pravé zrcátka a tečka. Začalo to Fábií, pak Octavií I FL, Golfy, Passaty... Po několika letech se konečně někdo opět zamyslel a zjistil, že to je totální kravina... Ale asi se spíš nasr_al někdo z vedení, který si kvůli tomu rozsekal Passat >:D >:-[]
Octavie I měla původně ještě obě zrcátka shodné velikosti. A jak známo, v koncernu je všechno stejné - takže to bylo tvarově stejné zrcátko, jen plnohodnotné. Takže jako ND nebyl problém metodou DODO mít plnohodnotné zrcátko i na Fabii, Golfu, Passatu atd. No a pak pochopili sami, takže opět jako ND nebyl problém dodělat.
Ale doobjednat v té době za příplatek nešlo, to oopavdu ne ;-)
Já jsem si říkal, že jsem to viděl i na OI. :-) Fabie to byly pozdní modely, tak 2006, druhá možná 2007. Auta před 2005 šla dost mimo mne. S výjimkou legend jako Cobra, 288 atd. Jako dítě jsem se zajímal o létací stroje, auta mne nechávala chladným. :-) A hlavně zbraně. Zbraně byly u mne číslo jedna. A dodnes jsou. V jakékoli podobě, palné, chladné, improvizované, skryté, nástražná zařízení, všechny mám rád.
Velké zrcátko jde samozřejmě normálně sehnat. Jako originální díl. A teď nemluvím o tom, že si tam namontuješ anglickou verzi (ta jde taky normálně sehnat), protože ta díky jiným úhlům zrcátka, je bez větších úprav nepoužitelná. :-!
já hlavně nedokážu pochopit šetření na netónovaných sklech u Škody - složitější logistika, doprava, skladování, výroba na lince... to vše kvůli pár eurům za tónování skel na materiálu... 8-s A stejně se jim to asi vyplatí 8-s >:-[] Nechápu.
Ale zřejmě to funguje ještě jinak - že odradí spoustu zákazníků od Active směrem k Ambiente a zarobí ranec ;-)
Právě o tom to je. Motivovat lidi k tomu si připlatit. Jinak obecně méně variability ve výrobě, menší režie (konkrétní čísla záleží na efektivitě). Na druhou stranu, ty vyšší režie bohatě zaplatíš na příplatcích. Může jim tak vzrůst podíl vyšších výbav, které zaplatí vícenáklady, ještě jim zbyde a přitom budou mít "již od" pro zákazníky, kteří chtějí holátka. Cílem je co nejvyšší zisk. A nejvyššího zisku nemusíš nutně dosáhnout snížením nákladů.
Zrovna třeba tónovaná skla ne každý chce. Já je nemám a mít nechci.
Překvapuje mě, že nechceš tonovaná okna... to přece nejsou ta tmavší, se zeleným pruhem nebo s antireflexní úpravou, to jsou přece dnes již všude běžná mírně do modra "říznutá" okna a ty podle mě jsou naprosto OK, bez nich byž už auto nechtěl, naposledy nebyla snad na Favoritu a i tam se po faceliftu dávala běžně.
Mě se hned vybavil Harmon Rabb junior:
Harmon Rabb jr. se stejně jako jeho otec stal pilotem vojenského námořnictva.Jeho kariéru letce však záhy ukončila havárie při nočním přistání jeho tonketu na letadlové lodi. Poté byl s diagnózou šerosleposti přeložen na úřad vojenské prokuratury. >:D
Chci čirá tepelně izolující, abych to přesněji popsal. Pojem tónovaná používám v tom nepřesném významu, který se zažil, tedy pro zatmavená. Jakou propustnost má tónované sklo, není dané. Podle toho se také mění jeho schopnost izolovat. "Čirá" budou mít tak 90%, řekl bych.
Tak tonované by měly být do těch 30%, ne více, netované krok Rapidu a Octavie II a III nikde nenajdeš, pokud ano, ať někdo dodá, kde, marně si snažím vzpomenout, kde jsem to v ceníku naposledy viděl.
Ale můžu se poptat známé, co má autoskloservis, jestli netonované skla do něčeho z nových aut mimo Škodu mají v nabídce.
jo mají (resp. nemají v základu tónovaná skla), myslím Rio v základu, Picanto v základu, myslím i i20 v základu... A Dacie v základu... Jinde opravdu o čirých sklech nevím.
Netónované asi nenajdeš, to zase ten maniakismus trochu přeháníš. Už někdy v roce 2002, když jsem se poptával po Fábii tak to měl i Classic s HTP. Akorát akční verze Fresh edition to neměla....a možná ten slavný Easy.
Jak říkám, mám boční i zadní stejná jako čelní. Lehce zabarvená jsou, takže budou pokovená. Prostě nemám asociaci tónovaná = tepelně izolující, ale tónovaná = ztmavená. Někdo má v základu čelní sklo, příplatek je za ostatní, někdo má jako příplatek jen ztmavení, někdo izolaci proti slunci, říkají tomu různě, míchají se různé věci. Nesleduji to, zajímá mne to až, když kupuji auto. A u svého jsem za skla nic nepřiplácel. Žádná možnost nebyla, takže nemám ani ponětí, co tam mám. Vyhovuje mi to, to jediné vím. :-) Ani nevím, kolik vrstev mají.
Tak tonované, tím myslí škodovka to, co ty pojmenováváš "pokovované." Jsou na všech stejná. Škoda má ale v nabídce i ta nepokovovaná, jak ty je pojmenováváš, což je teda zarážející... ;-)
V tomhle směru budu asi ignorant. Když už koukám na skla, víc mne zajímá zvuková izolace. Tepelná hlavně u malých/ levných aut, kde to nějak nepovažuji za samozřejmost. Možná to mám zafixované od Peugeotu, že "atermické" čelní sklo je něco mimořádného. Tak jsem si to zobecnil, že tepelná izolace je mimořádná. Nevím, jestli je mezi nimi nějaký rozdíl v účinnosti. Jestli se tónování náhodou nepoužívá hlavně jako ochrana před UV zářením, které poškozuje materiály v interiéru. To je vlastně důvod, proč v moderních autech moc dobře nefungují samozatmavovací brýle.
jenže ono to naopak dokáže i demotivovat >:-[] protože třeba já bych bez tónovaných skel bez Beretty u spánku vůz této třídy nekoupil a připlatit si? Děkuji, konkurence to má standardně ;-)
Mimochodem, proč nechceš tónované skla??? To máš snad na výběr jen Octavii II a III a Rapida >:D >:-[] ... Tónovaná skla jsou neskutečný přínos co do užitku (snižuje teplotu interiéru) a navíc auto nevypadá jak skleník z dob Husáka >:D
A jestli stejně lepíš fólie, tak to ničemu nevadí ale hlavně máš tónované i čelní sklo, které ti u čirých skel zůstává taky čiré a fólie na čelní sklo nesmí.
Pod pojmem tónovaná skla v ceníku si představím těch 30% na bocích vpředu a 70% vzadu, nebo kolik je to povoleno. To nechci. Chci tepelnou izolaci (tónovaná, nebo atermická), ale chci mít všechna skla "čirá".
ale tónovaná skla JSOU také atermická, ne? U Škody se eventuálně připlácí ještě za Sunsafe glass, což jsou tmavší skla vzadu. Ale tónované sklo z výroby snad vždy nese i atermické vlastnosti, ne?
A rozhodně to není těch 30/70 jak píšeš... Nebo se pletu?
Lehčí klikovka se dělá pro omezení setrvačných hmot. Což je na motoru samozřejmě cítit. A lehčí rozhodně nemusí znamenat levnější. Zvýšení účinnosti je pro mne jen bonus.
Nečekal jsem, že jim to s tou aerodynamikou sežereš i ty >:-[] >:-[] Sím tě, vždy šlo o prachy, stejně tak jako nejde o 15 kg hmotnosti u Octavky III s vlečkou místo multilinku
Nevím, komu bych co žral. Vím, že se experimentovalo se zmenšenými zrcátky pro zlepšení aerodynamiky (snížení odporu, hluku). Na úrovni konceptů pak s jejich odstraněním. Jestli to někdo udělal pro náklady, ví jen odpovědní pracovníci. Třeba Nissan na to šel u Leafu tím podivným tvarem předních světel - fungují jako deflektor a odvádí vzduch od zrcátek.
Jo, menší zrcátka fajn, ale oba, ne jen jedno, kolik je ten rozdíl? Minimální. Pokud by byl relevantní, používá to každý. Musel bych být hodně naivní, když bych věřil tomu, že každá úspora nákladů provedená koncernem je jen a jen pro dobro zákazníka ;-)
Úspory nákladů, které mne děsí, nebývají vidět na první pohled. Důvod asymetrie jsi zmínil, legislativa by jim takového zakrslíka vlevo nepovolila. Relevantní otázka by byla, jestli by nešlo zvolit jiný tvar, který by možná dokázal redukovat odpor ještě více. Nebo třeba povrchovou úpravu. Protistranou jsou zase výrobní náklady. Vem si, že se to auto prodávalo i s řízením napravo, takže museli mít čtvery zrcátka místo dvou. Otázka je, jestli se normálně neliší, nebo jestli je normální, že pro pravostranné řízení mají speciální. A co se případně liší. Pokud na tom ušetřili, celkem rád bych viděl ta čísla. :-)
Vidím to podobně, nicméně více za tím čekám úspory než snahu o aerodynamiku, tu jde přece jak píšeš řešit lépe. Zajímalo by mě, jestli třeba stylově vypadající zrcátka Vectry měly lepší aerodynamiku... Vím, že třeba na 406 byly pruhy pro lepší tok vzduchu.
Já to vidím takhle - spotřebuje se méně materiálu a sníží to odpor. Win win. :-) Ale ve skutečnosti to není tak jednoduché. A kolikrát nejdou zrovna cestou, kterou by člověk z venčí očekával. Jak jsem už párkrát napsal, chtěl bych vidět plánovačům VW do hlavy. Některá rozhodnutí jsou zarážející.
Před časem byl nejlepší zlepšovák, když někoho napadlo zúžit toaletní papír o 1cm. Samozřejmě milionové úspory, větší zisky. Kdyby to byla vyráběla škodovka, tak by to byla úspora místa. Chci tím říct, že zatím se škodovka snaží ze všech svých nevýhod dělat výhody. Např. Fabia není úzká - je vysoká a když to někdo změří - výhoda všude se vejde, výhoda ve městě. OIII není multilink - je lehčí, stejně to nikdo nepozná, víc vydrží. Chudá základní výbava - možnost individualizace. 2roky záruka - nechceme klamat zákazníky jako všichni ostatní, kulance. Vydělat co nejvíc se snaží pochopitelně všichni výrobci ale ne každý se zvás snaží dělat pitomce tak okatě jako ten domácí.
Nedávno jsem u nějakého auta viděl příplatek za asférická (možná dokonce každé zvlášť). Ale nevím u kterého. Jen jsem přes to přelétl, moc jsem to nevnímal. Nebo to byl "seznam samozřejmé výbavy" u Škodovky (tedy nejspíš OIII) a mozek to nějak domotal, jak jsem přes to přelétl.
jo s tím čirým sklem je to "vychytávka, s tím jsem se setkal naposled u favouše :-) low cost jak býk, ale hlavně fajn na sluníčku, se budete potit jak prase
výborný...to vypadá na konfigurátor Škody 1000MB >:D a dostanu k tomu i tu pohonnou jednotku? nebo to tam radši nepíšou? aby to nedopadlo jako ve filmu borat, kde statou dacii táhlo koňské spřežení
Ano, vybava zakladnych modelov je vacsinou copy paste zo zakona o povinnej vybave aut :-) A cokolvek, co praktikant z marketingu nasiel v aute a vedel pomenovat.
Ale diversity antena a ECE stitok... To sa len tak nevidi :-)
A timhle ty se bavis po vecerech? Projizdenim konfiguratoru nenavideny automobilky a jeho hodinovym prepisovanim na diskuzni forum? No teda, uprimnou soustrast. 8-s
Ja som tiez raz navstivil konfigurator Skody - ked som chcel dokazat, ze ked nalozim Yetiho na uroven CX-7 v najvyssej vybave, tak bude drahsi. Podarilo sa :-)
Bolo to par hodin po tom, co Jeremy Clarkson vychvalil Yetiho do neba :-)
Covece, nejsem si tim tak uplne jistej. Teda ne ze bych zrovna loboval za superstar, ale obcas mi zustava rozum stat, kdyz vidim, kolik casu a energie jsou nektery lidi schopny obetovat jenom proto, aby neco samoucelne kritizovali a akorat si vylejvali prebytecny negativni emoce. Kdyby radsi popadli pritelkyni a jeli se s ni nekam projet... :-)
To víš no, jednou sem počítal že to co vypisuje škoda do konfigurátoru, kdyby bvypsali jiné zančky, tak se cpecifikace základní výbavy je na 3 A4ky >:D >:D >:D >:D
Kurs CZK/EUR dnes: 25,63, a před pěti lety: 27,16. Vzhledem k tomu, že spousta dílů na Oktávku je dovážena z EU, posilování koruny náklady na výrobu Oktávky snižuje. Problém je samozřejmě podstatně složitější, nicméně chci ukázat, že jsou zde i faktory usnadňující pokles ceny.
Děláš si srandu? To je snad nejhorší test ever >:D Jako kdybych četl prospekt od Škody. Nejvíc mě dostalo to prohlášení, že zadní kliková náprava je lehčí o nezanedbatelných 15 kg a pomáhá snížit emise >:-[] o kolik o 0,000001 gramů? To je opravdu výsměch >:D
To aký amatér strihal titulné fotky? Aspoň si mohol dať prácu zosúladiť rozmery áut, keď už ich chcel kombinovať. Obrázok starej Octavie je viditeľne väčší, vidno to na ŠPZ, spojleri, maske, streche...
Podle mě je v přímém srovnání starší verze hezčí a mnohem zajímavější. Design je čistší, nemusí si pomáhat nesmyslnými prolisy jako nová verze. K tomu zajímavá V kapota, tu už bohužel nová Oktávka taky nemá. Teď po letech je krásně vidět, jak byl ten design nadčasový, to auto snad nikdy nezestárne. Octavia 2 před FL - skvělá práce.
Čo sa Ti nepáčilo v prima Autosalóne? ;-) Expert Pepa sa tam vyžíval z reakcií "maxidotu" /mám na mysli pal. systém, nezapamatal som si ako to pomenúvajú/ na povely v češtine (objektívne na Škodovku prima vec), ani jazdne si OIII nedovolil, čo i len trochu pohaniť a skonfrontovať s OII, t.j. porovnať triezvo viacprvok v OII s "tuhou" v OIII. To je pre zarytých škodovkárov prúser zistiť, že doposiaľ si v "vOktávce" (zase len citujem Pepa z dielu, kde Octaviu predstavovali a povedal "voktávie" snáď 100-krát) priplácali za zadnú viacprvkovú, zrejme "šitne" nastavenú, nápravu, keď ju teraz rozmetá koncernistami toľko u (ne)priamych konkurentov kritizované bežné zavesenie kolies. Auto marketingovo ženú o triedu, OK, ak aj o pol triedy vyššie, no to, čo z výroby do 110 kW (vrátane) vyfasuje pod zadkami vzadu cestujúcich, tomu vôbec nezodpovedá. Chápem nadšenie fandov, ale trošku objektivity by nezaškodilo. Zároveň nekritizujem princíp použitého zavesenia, len si vyjadrenia tunajších tiežexpertov (v iných diskusiách) riadne odporujú.
Ktosi tu dokonca OIII, v diskusii, nedávno zaradil do subprémie. >:-[] Áno, do 110 kW je to subpremiant, a nad 110 kW rovno premiant vlastnej (neexistujúcej) triedy >:-[]8-s
Inak Autosalón si pozriem rád, a dokonca i Pepove testy a jeho humor (rozumej prístup k testom celkovo) mám tiež zo všetkých najradšej...a ak by to bol pri niektorých vyjadreniach humor aj s tou ním tentokrát prvotnou ochutnávkou "voktávie", tak to beriem, žiaľ teraz to myslel smtreľne vážne a naozaj "nezaujate".
Hlavne, že si OIII už vydobila miesto v pomyselnej autosalónovej garáži, plasty chutili, dokonca to mluví česky, a preto to podľa mnohých, musí mámo i nejlíp jezdit, jo táto, jistě >:-[]
Taky jsem ze málem zblil, nakonec šli jen koutky nahoru, tak to byla ukázka nezaujatého testu. Podle mě, alespoň doufám, jim to díky těm blábolům nechala Škoda odvysílat jako první televizi. Pořad se pokusím sledovat dál.
Konkurence zlevnila mnohem více... Včera jsem šel do konfigurátoru nové Oktávky a začal jsem si vyklikávat výbavu, kterou mám ve svém Ceedu. Vybral jsem 1.2 77 kw a druhou nejnižší výbavu Ambition a hned mi tam skočilo 420 tisíc. Chci přidat automatickou klimatizaci, protože to považují za základ v této třídě. Hm stojí 18 tisíc. Koukám, el. ovládání oken i vzadu je také za příplatek! Dalších 5 tisíc. Ambition plus, prodloužená záruka a pár drobností a už jsem na 500 tisíc. ANO, za blbou 1.2. NE, není to KOMBI.
Jo, uznávám, nová Oktávka je větší a směřuje do střední třídy. Ale rozhodně není levná a po naklikání výbavy, které má konkurence se ceny dostávají do částek běžných právě pro střední třídu.
Nesmyslna poznamka. Korejci dnes nejsou o nic levnejsi nez EU konkurence. Ceed je dokonce spise o neco drazsi nez EU vozy. Realne levnejsi nez OIII je nejenom Kia ci Hyundai, ale i Peugeot, Citroen a dokonce i Toyota se svym zbrusu novym Aurisem. A to u te Toyoty ci Citroenu ma clovek celkem slusnou sanci na dlouhodobe fungovani narozdil od Skodovky prebirajici technologie od nemeckych soudruhu, kteri neumi udelat ani takovou blbost jako rozvodovy retez.
Reagoval jsem na komentář, kde byla zmíněna Kia. Jestli ti to pomůže, tak jsem opravdu rád, že se Škoda nemusí s cenotvorbou řídit přesně podle všech značek, který jsi vyjmenoval.
Inými slovami si povedal: Som rád, že sa nájde kopec spoluobčanov, ktorí si za domácu značku s radosťou a nadšením priplatia.
Dnes mi kolega povedal, že za svoj Roomster s 1.4 MPI pred pár rokmi na 15" hlinách, s vyhrievanými (už aspoň plnohodnotnými >:-[] ) speťákmi, vysolil 600tis. SKK 8-s Popravde, vôbec tomu neverím, a ak čo i len náhodou za "prifúknutú fabiu" toľko dal, tak 1000-krát 8-s a >:-[] a zároveň :*) Z rozhovoru s ním sa však prejavil ako typicky "škodamarketingovo" zmasírovaný človek, bo vlastne on bol rád, že si mohol priplatiť za to, čo ostatní mali v základe. Podľahol čaru konfigurátoru a o cene ako správny grand nejednal >:-[]
Samozrejme, Roomstera minule dokonca porovnával s kolegyninou Hondou CRV, vraj sú to rovnako veľké autá >:-[]
Najlepší spôsob ako sa uistiť o výhodnosti svojej kúpy. A tak je to i teraz s Octaviou. Tlačenie auta niekam, kam nepatrí. V podstate je mi tých hlupáčikov, ktorí tej vašej škodamarketingovej partii naletia, ľúto. Ale komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí.
Darmo, základy koncernu položil človek, ktorému propaganda pomohla k moci, no bola mu nakoniec i osudnou.
Následne bol pojem propaganda nahradený pojmom PR a vymývanie hláv pokračuje...
To já si raději koupil kvalitní KIU než nějakou předraženou škodovku. Podporovat vydřiduchy ze Škoda Auto, které prodávají mainstreamová auta za nehorázné ceny opravdu nemíním (týká se to hlavně cenové politiky v ČR).
Kvalitní škodovku? Kde žiješ, že by o 10 let zpět? >:D Zatím jsem neměl tu čet poznat kvalitní motor od koncernu. Poslední kvalitní motor byl 1.9 TDI 66 a 88kw. Pokud pokládáš za kvalitu 1.2 a 1.4 TSI tak se musím vážně jen pousmát. >:D 1.6 a 2.0 TDI průměr.
Hm, s prodlouženou zárukou a metalízou je to zase téměř 500 tisíc, takže si moc nepomůžu. Uznávám, Oktávka se mi líbí, klidně bych jí bral ale fakt mě iritují několikatisícové příplatky za kdejakou blbost i v té nejvyšší výbavě. Navíc spousta doplňků se nemůže objednat samostatně, takže když si to člověk chce trošku dovybavit, tak cena roste raketovým způsobem. Tohle si můžou dovolit značky typu BMW a Mercedes, ale jestli chtěji mainstreamové evropské značky obstát s korejskou konkurencí, tak by se měly zamyslet nad touto politikou.
Jen tak to nezmění. Je to specifikum trhu. Mám to tak rád. Zase u japonských značek si nevyberu (až na nějakou výjimku, třeba Lexus GS). Jejich ústupek bývá, že žádané prvky dají do balíčků, na kterých je 30-50% sleva, někdy i víc. Normálně se to kompenzuje individuální slevou. Už jsem to tu psal párkrát, největší slevu jsem vždy dostal na příplatkovou výbavu. Možná má někdo jinou zkušenost. Kdyby opustili tenhle systém, tak nebudu mít radost. Nemluvím konkrétně o Škodovce, ale o "evropském mainstreamu".
Je to jasné. Nová Octavia je tragédie a to nejhorší na trhu. Je to přeci Škoda, tak to tak prostě musí být. Všichni, kdo tvrdí opak jsou hloupí, slepí, nebo podplacení. Největší spiknutí a manipulace temné síly z Wolfsburgu a jejich nohsledů z Mladé Boleslavi.
Kdyby jsi se na těchto stránkách nějakou dobu pohyboval, tak je ti jasné, že toto opravdu nemohu myslet vážně. Ale uznávám, že pro horké hlavy a rychlé prsty je třeba použít zjednodušenou formu, tedy emotikony. ;-)
Ted si tady zkousim v konfiguratoru nakonfigurovat novou Octavii III a chlapcum ze Skodovky sebevedomi opravdu nechybi. Vysledna cena je skoro o sto tisic korun vyssi nez srovnatelne vybaveny a omotorizovany Avensis a o skoro dveste tisic drazsi nez podobne vybaveny Auris. Srovnani s francouzskou ci korejskou konkurenci dopadne obdobne. Skodovka evidentne veri, ze ji ceske firmy a socky kupujici oholene zakladni modely na leasing nenechaji padnout. :-!
Predajca prehovoril... Ty iste ľudí už od pohľadu rozdeľuješ na tých, ktorí na český superstroj majú a tých druhých, že? A určite sa vo svojej práci stretávaš len s ľuďmi, ktorí po nacenení svojho výberu v predajni výskajú od nadšenia a hneď otvárajú peňaženku, aby zložili zálohu. ;-)
Alebo je to skôr tak, že ľudia prídu, poočumujú a pri predložení cenovej ponuky len zarazene povedia "ďakujeme, my si to ešte doma rozmyslíme"?
Takhle když vidí člověk ty dva čumáky vedle sebe tak je vidět ten obrovskej designovej rozdíl O2 designově zastaralý tupý výraz amorfního beznápaditého předku (to tvrdím od začátku co se O2 vyrábí ne až teď jako to dělají někteří VW nadšenci). Proti tomu O3 krásný dravý pohled naštvanýho zvířete. Tohle se škodě fakt povedlo. Jen bych si dovedl představit ten spodek nárazníku ještě o něco dravějšího vzhledu. něco po stylu Audi, ale i tak dobrý. :yes:
Z diskuze je vidět, že je třeba si zopakovat základ prodeje a koupě auta v kontextu ceny (a zde nové Octavie). Cena je naprosto v pořádku. Pro ty, kdo ji koupí.
Ano, namísto toho si radši koupí třeba lépe vybavené auto za stejnou cenu, ovšem od jiné značky. Ti také nemohou říkat, že to je předražená a nudná kára?
Vy, škodafanatici, jste vážně zábavný spolek...
Když si někdo nekoupí žádné auto nebo si koupí jiné auto a přesto má nutkavou potřebu veřejně na webu vyhlašovat, že Škodovka je předražená, nudná a nespolehlivá kára, kterou by si v životě nekoupil tak nemusí nic dalšího dodávat a je jasné, že přesně zapadá do kategorie závistivý a neschopný hlupák. A zklamu tě, Škodovku nemám.
Normální člověk, který si koupí něco jiného než Škodovku a je s tím spokojen, tak určitě nemá potřebu chodit po netu a vykřikovat jaký je Škodovka předražený křáp.
Tak skuhraj uberwagen fans, jak sou korejci špatní, ameriky neumí zatáčet, francouzi se rozpadaj, ford je plečka, opel shnije hned co vyjede z brány a další podobné perly >:D
Tak proč nejdeš onanovat do diskuzního fóra o autě, na které máš? Tam se můžete s klukama plácat po zádech,jak dobře jste nakoupili... Nikdo by proti tomu nic neměl! My se tady jen smějeme slabomyslným jedincům, kteří musí chodit plyvat do diskuzí na auta, na která nemají a léčí si tak své mindráky ;-)
Tak takto sa v tej Škodovke utešujete? Že všetci, ktorí si Škodu nekúpia, na ňu len nemajú? Ale hlavne, že tomu veríš, inak by si asi nemohol robiť to, čo robíš. ;-)
Jenže ti zodpovědní se v té škodovce právě utěšovat nemusí. A není to jen o škodovce. Pointa je v utěšování a ujišťování sama sebe tou vlastní nejsprávnější volbou.
Ja som reagoval skôr na tézu, že ten, kto si Škodu nekúpi, je hneď kategorizovaný ako ten, kto na to nemá a súčasne akoby stratil akékoľvek právo sa vyjadriť k jej cenovej politike . ;-)
Prečo si to myslíš? Podľa teba má právo na názor len zákazník, ktorý si to auto kúpi? Prečo by som nemohol povedať, či je cena Octavie vysoká, keď si to myslím? Prečo sa ti nezdá, že cena môže byť pre niekoho privysoká, ak za podobnú alebo nižšiu sumu môže dostať podľa neho lepšie auto, či lepšie alebo vhodnejšie vybavené? Je divné, ak niekto povie, že Octavia je predražená?
Ne, to vůbec divné není. Divné je, když někdo koupí cokoliv a hned začne kolem do světa vykřikovat, že dražší auto nekoupil proto a pro tamto a kdo si koupí podle něj to předražené, tak je hlupák. Obecně. Ano, Škoda není nejlevnější na trhu. Mám ji za to kritizovat, když rok od roku zvyšuje počty vyrobených a prodaných vozů a to i za stavu, kdy trvale (logicky) ztrácí podíl na domácím trhu, kde je nejsilnější ?
No a? Ja sa pozerám na značku z pohľadu zákazníka, keď kupujem auto, je mi laušrift jedno, či zvyšuje výrobu alebo či na domácom trhu stráca...Mňa zaujíma, či mi ponúkaný model vyhovuje vlastnosťami, cenou, servisom. A ak pýta značka za svoje modely viac jak sú podľa mňa hodné, tak kritika bude. Mňa nezaujímajú obchodné výsledky Škody, mňa zaujíma moja peňaženka. Riadim sa vlastným názorom, nie podľa objemu výroby škodovky. Kapišto?
Tak takáto myšlienka mohla príjsť na rozum len v geniálnom PR oddelení Škoda a podporená Ringierom.
Ako padli ceny automobilov za posledných 9 rokov? Radikálne. Rok 2009 sa postaral, že kým v roku 2006 som si za 23.000 Euro (presnejsie, 690.000 Sk) kúpil Seat Leon v priemernej výbave a s benzínovým motorom s výkonom len 75kW, dnes si podobne vybavený voz kúpim za 17.000 Euro. Pokles cien bol tak -40%.
Je to úbohý marketingový trik. Ale na titulku Blesku tak akurát. (lenže gro čitateľov Blesku si tak kúpi Fábiu či Rapida).