Za ty prachy pri tehle vybave a motorizaci je to bida. U konkurence koupite lip. Bud za totez dostanete nizsi cenu, nebo za stejnou cenu vetsi vybavu. Za ty si skodovku koupi opravdu jen nadsenec Skody.
Ten kdo bude kricet ze je to ceske auto, tak pamatujte, ze hromady dilu pro jine znacky se vyrabi u nas a hromady dilu do skodovky se vyrabi v cizine. V Cesku se montuji osobaky Skoda, Hyundai a ty tri v Koline. Mozna mi neco vypadlo.
Skoda uz davno neni znacka kvality.
Nekdo se zas ohani, ze u prodejce dostane nizsi cenu a tohle je jen cenik, ale verte, ze u jinych znacek to jde stejne :).
Vpodstatě nikdo, vždyť je to (ač mám mitsu rád) opravdu mimo. To že na 10 let starym autě udělají facelift to nezachrání. Ani to, že je to jedno z nejspolehlivějších malých aut. Drahý, morálně zastaralý ;-\
"Skoda uz davno neni znacka kvality"
Zazil jsem i komunisty a az do dnes jsem neslysel nikdy ze by jim nekdy vubec byla ;-)
PS: Skoda forum nenavstevuji
Nechapu, co to Skoda nacvicuje, nejdriv nehorazne predrazeny Rapid a ted model ktery u nas jde dosti slusne na odbyt a cena se zda byti primerena zlevnuje. Skoda asi pod tlakem nizsich prodeju Rapida nechce nic nechat nahode a pripravuje ceny na budouci horsi pordeje. Rekl bych, ze si zavarila sama Rapidem, kterym dala jasne najevo kupcum, ze pokud chteji levne jezdit musi jinam ;-)
Ne, to není inzerce, to je rubrika SPORT.
škoda si uvedením Rapidu dává gól do vlastní brány, Rapid se neprodává, cena Fabie klesá ale nyní se neprodává ani Rapid, ani Fabie, neboť čeští zákazníci čekají na další slevy ......... Kdo by také nakupoval, když vidí, že za 2 týdny může prodělat 30 klacků.
Tak logicky - když jedna značka dominuje trhu a zmínka o ní spolehlivě vyvolá bouřlivou diskuzi, byla by redakce hloupá, nevěnovat jí většinu pozornosti. ;-)
Mě vlastně naprosto uniká smysl Rapida. Škodovka má Fabii a Octavii. Fabie je v Čechách stejně jako podobná auta braná jako rodinné auto. Kdo chce větší kufr, koupí si oktávku. Pokud tedy chce škodu samozřejmě. Jak je vidět, tak Rapidem si škodovka moc nepomohla, spíš naopak. Aby ten vůz dával smysl, tak by měl být cenově na úrovni Peugeotu 301 apod...
Ten rapid smysl rozhodně má. Nová octavie je o dost větší než octavie II, která se přestane brzy vyrábět. Já třeba mám octavii I a Roomstera, ale až budu měnit octavii, tak do trojkové octavie už bych nešel, i když je krásná, tak je na mě moc velká a blbě by se mi s ní jezdilo, ale zároveň chtěl bych mít auto typu octavie, ale s velkým kufrem za menší peníze než je octavie a to rapid splňuje dokonale. Ten rapid tady určitě místo má.
Rapid ma zatim smysl, protoze Fabia II je hrozna jebka. Az bude FIII, predpokladam, ze uz nebude vypadat jako salina, tak uz to bude mit hodne tezky oproti FIII v kombiku. Rekl bych ze se asi cenou bude muset FIII kombiku priblizit vice nez dnes.
Mit dnes Rapid slusnej spolehlivej 4-valec, cca 100 koniku byl by to za cca v zakladu 250 tis asi dobrej kup, za 350 ve velmi slusny vybave by sel na dracku ;-)
kdyby dali TDI za 350 tak je to výborný kup...1.6TDI fachá docela dobře a myslím že spousta firem i lidí co jezděj dálky by to vzala..jenže když je TDI v Rapidu skoro stejně drahý jako základní TDI v octávce tak je to docela problém...
ta fabie zase tak špatná není, třeba ten čumák po faceliftu se jim hodně povedl. Zadek je slabší to uznávám. Ale jinak to nevypadá zase tak blbě, jak všichni říkají.
To auto je vysoke a uzke, coz je pro me odporny. Ten cumak po faceliftu je opravdu vyrazne lepsi, to je fakt. Ubrat 5cm na vysku a dat je na sirku tak s timhle designem to mohlo byt i pekny auto. Zadek mi osobne nevadi.
Škoda evidentně zjistila, že prodeje nejdou podle očekávání, tak je nucena podpořit je racionálnější nabídkou, a to se jí aktuálně relativně daří. Zkrátka její reFresh nabídky není úplně mimo. Až na následující:
1) Fabia se aktuálně stává výbornou nabídkou, její kvality nechci zpochybňovat. Má to však tradiční, škodovkářský háček - 209 je fajn, ale proč tam cpou stále 44 kW verzi z dob automobilového pravěku? Pokud tedy chci slespoň akceptovatelný základ, tak musím opět volit příplatek a jsem na 230 000... Tímto Fabia dostává ránu pod pás. I když 230 není špatná nabídka, pořád mám stěží průměrný motor a nijak atraktivní výbavu... Ale OK, slušná Fabia za 230, to není vůbec marné.
2) Roomster - svojí užitnou hodnotou si nezadá s Rapidem. Přitom není nijak ošizený, variabilita mnohem lepší, přepravní kapacita v podstatě taktéž. Přitom za 250 máme opět nabídku bez kompromisů a lowendového koření. Touto nabídkou Škoda jen podtrhuje naprosto nesmyslnou cenu Rapida a v podstatě i pro náš trh nesmyslný koncept lowendového Rapida. Proč? Protože tímto modelem si Škoda vráží vlastní klín do své modelové nabídky. Rapid není o nic praktičtější než Fabia Combi nebo Roomster, přitom ale nabízí lowendové řešení. Roomster nebo Fabia Combi ovšem lowendové kompromisy nezná a přitom jsou levnější. Kam tedy míří Rapid?
Abych ale nekřivdil, Fabia i Roomster jsou na konci životního cyklu a s příchodem nové generace začne bezpochyby Rapid dávat větší smysl. Zákazník z toho ale radost nejsíš mít nebude. Místo Fabie Combi zřejmě zůstane Rapid Sportback, Fabia III dostane ryze městský charakter a Roomster II zřejmě citelně podraží a snad i povyroste. Octavia III nyní reálně začíná na 400 a Rapid tak rázem zůstane jako jediná volba.
Takže moje doporučení stejně jako při odchodu Octavie II Tour - využijte této nabídky Škoda, pokud plánujete v blízké době koupi. Budoucí nabídka už tak lákavá nebude... Pak byste museli ke konkurenci a možná byste z toho měli příliš příjemný šok :-!
otázka je jestli má smysl živit dva modely segmentu C: jeden na jeho dolním okraji druhý na jeho horním...vzhledem k tomu že vývoj rapidu stál nula nula nic...(de facto jde o výprodej nepotřebných skladových dílů) tak je škodě možná jedno kolik Rapidů prodá...a hlavně kolik jich prodá zde v ČR. Jedno to ale zdá se není a rapid nastoupil do boje s Fabií a Roomsterem, a záleží jen na zákazníkovi zda-li si koupí ošklivý roomster/fabii nebo ještě ošklivější rapid s nádechem low endu a vyšší cenou...
...ale doprčic už. Ten design je přece věc každého názoru. Mně se taky roomster nelíbil, než jsem si ho koupil a musím říct, že se mi to auto líbí čím dál víc, hlavně tou variabilitou prostoru. Já zase naopak nechápu lidi, kteří si koupí místo roomstera fabii combi, protože ten roomster má více prostoru, je variabilní a v ref. autech se dá koupit za 250 s prd najeto v plné výbavě...ale je fakt, že ten rapid k těm zbylým dvěma moc nezapadá to je fakt.
Rapid je totiž postaven zcela jinou filozofií. O tom, že necílí primárně na evropský trh bych pochyboval, v rozvojových zemích liftbackem nikoho neoslní. A Rapid coby sedan už také existuje...
Z druhé strany je to podle mě model, na kterém můžou jedině vydělat, protože vývoj beztak stál nula nula nic v porovnání s jinými modely. Zatím však podle mě Rapid v modelové nabídce Škody nefunguje tak jak se očekávalo, a to především díky ceně.
- kvalitnější plasty
- palubka měkčená (min. v Ambiente)
- textilní výplně dveří
- plně krytý práh zavazadelníku (ne jen hrana)
- el. stahováná zadních oken i zepředu
- plastem kryté uchycení předních sedadel
- plynulé polohování předního opěradla růžicí
- možnost bederní opěry
- jízda není tak houpavá, mnohem jistější odladění podvozku (zřejmě není navržen na cesty do Indie, Číny atp.)
to vše je u Roomstera dotaženo, našlo by se zřejmě mnohem víc věcí.... Naopak u Rapida ošizeno, ovšem zatím bez cenového benefitu zákazníka...
Šlo mi jen o to, jestli narážíš na šizení v interiéru/ výbavě, nebo jestli narážíš na techniku, protože Rapid je evolucí techniky Roomsteru. Díky za výčet.
Ještě že škodovky na tom nejsou tak špatně, jak naznačuje část našich chytrolínů, kteří ať už vymyslí cokoliv, vždy sedají na * z francouzů nebo korejců a naše solidní a docela uspěšný výrobky jen srážejí. Je jasný, že automobilový trh začíná být přesycený a koupěschopnost většiny moc neroste. Jinak je Rapid určitě dobrý záměr, cena zatím neodpovídala a časem zřejmě ještě klesne, pokud nekrachnou větší automobilky. :yes:
Prodej osobních automobilů reálně v roce 2012 klesl někde kolem 7 % a tomu říkáš že začíná být přesycený? On už JE přesycený.
Jenže v jižní Evropě Rapid taky nebude prodejní šlágr, protože scházejí ojra. Takže vlstně nevím, kam s Rapidem chtějí... Možná že tento Rapid v provedení sedan pro Čínu... nebo nahradí indického Rapida...
podobně se ptám, kde vlastně boduje citigo? v itálii nic moc, v nizozemsku taky ne, ve francii taktéž ne...to jsou všecko trhy které ztrácí, Up se chytil dobře, citigo se nechytá na Up nikde krom u nás v ČR samozřejmě
U nás by se chytl i Hindustan kdyby měl logo Škoda. Tvrdili by o něm že je to nadčasový model pro náročné podmínky s léty prověřenou technikou >:D >:D >:D
rozdíl mezi Citigem a Up! je téměř žádný a přitom tak obrovský. Up! má charisma, určitou dávku stylu a hravosti. Citigo je jen Up! zabalený do naprosto tuctového papíru 8-s
Automobilový trh stále roste a celkem slušně. To že má problémy pár států v Evropě je v celosvětovém měřítku nezajímavé. A Škodovka naštěstí vyváží na řadu trhů kde je stále růst a je předpoklad, že bude i v letošním roce.
Kdybys napsal v dlouhodobém horizontu tak beru, každá ekonomika musí projít krizí, ale v krátkodobém horizontu jsou výhledy v Číně stálé dobré. Letos minimálně plus 5% HDP. Indie ještě víc. To, že běduje pár státu v Evropě resp pár jejich automobilek neschopných uplatnit své křápy jinde než doma ještě neznamená krizi automobilového průmyslu jako celku. Celosvětová výroba aut roste. Koneckonců plus 7% Škodovky za loňský rok jasně ukazuje, že krizi v jižní Evropě má Škoda na háku.
nemohu si pomoct, ale z techto tri aut je z pohledu prakticnosti, vnitrniho prostoru, ceny a jizdnich vlastnosti Roomster jasnej vitez, at je jeho vzhled jakykoliv, cili ja mam jasno, a to s nim jezdim teprve rok, za ty penize myslim supr nabidka, at si mysli kdo chce co chce :-)
Je to dobré auto,ale tady je jasně vidět jak jsou typičtí zákazníci škodovky konzervativní,ti prostě vzhled Roomsteru nepřijali.Mě se to auto také celkem líbí,kor po facelftu,který jak Fabii tak Roomsteru hodně pomohl.Škodvka na tomto modelu ukázala,že umí vyrobit i něco co se jen tak neokouká.
No tak.Fabie v základu je pořád drahá,vzhledem k tomu,že je tam slabší motor HTP 44kw,který je vysloveně jen do města,nebo pro důchodce.Výbava také žádná sláva.Je plno levnějších aut s vyšší výbavou v základu,namátkou Sandero.Když už,tak by tam,alespoň mohli montovat silnější tříválec 1.2MPI z Rapidu,aby nebyl takový hendicep motorový ;-\ Fabie v základu by bylo velice dobré auto,kdyby jeho cena začínala na 170000,-za tuto cenu by to bylo víc než dobré auto :yes:
Moc ne,ale Fabie by vzhledem k motorizaci R3 44kw a výbavě mohla ne?Myslím tu nejnižší výbavu samozřejmě.Třeba v dnešní době už není moc vidět,že by měli auta v předu okna na kličku,to se vracíme spíše k Feliciím.
Fabia rozhodně není jediným autem této třídy s podobnou základní motorizací. Ve výbavě sice nemá el. okna, ale aspoň má na rozdíl od některých konkurentů klimatizaci a 5 dveří. 170 000 Kč by vhodná cena určitě nebyla.
ta klimatizace tam donedávna nebyla,dokonce ani rádio,to až s příchodem modelu champion se to zlepšilo.Navíc v této kategorii aut má většina konkurentů motor R4
za 245k? To už celkem jde, sice je to pořád 1.2HTP, ale +10k a máme 1.4 16V nebo slabší TSI a to už mi přijde použitelné ;-) Ještě by to chtělo el.okna vzadu, ESP, hlavové airbagy a výhřev sedadel a bylo by to ok. Nižší výbava nemá moc smysl, protože je to pak holobyt ;-)
Řekl bych proto,že chtějí aby lidé v Rapidu kupovali především TSI a k němu zároveň prodlouženou záruku >:D Myslím si,že motor 1.4 63kw skončí zároveň s novou Fabii,čili dosluhuje.Taltéž HTP má skončit myslím v roce 2015,takže to bude konec atmosférických motorů,alespoň v portfoliu VW
Proč? Protože ve chvíli, kdy obdobný maximální výkon a k tomu jeho mnohem lepší průběh nabízí už základní a těžce "podladěná" 1.2 TSi 63kW, a to při lepší spotřebě, nemá použití atmosférické 1.4 logický důvod.
U FII 1.4 16V je udávaná kombispotřeba 6,5l, u Rapidu 1.2 TSi 63kW 5,1. Metodika je stejná, tudíž odchylka v reálu bude také obdobná. A přitom uživatelsky a dynamicky je TSi lepší. To už nemluvím o výkonnější verzi 77kW (která to atmosférické 1.4 dá rozdílem třídy), kde je udávaná spotřeba 5,4 a v reálném testu na tomto serveru se dostali na stále slušných 5,8.
Mám zkušenosti s 1.4kou a není to špatný motor. Samozřejmě se TSIčku nevyrovná, ale ber v potaz, že Rapid dostává původní 1.2 TSI, neboli ten motor, který si stihl získat pověst motoru s problémovým řetězem.... a vysvětli zákazníkům, že prý je vše už OK, když nová TSI má řemen... proto sám nepochybuji o možném úspěchu 1.4ky.
Vyřešeno bylo možná to,že už nepřeskakují po 20000km,čili výměnou za silnější řetěz,ale pokuď vím tak ty problémy přetrvávají v rodině koupen na konci roku 2010 Yeti 1.2TSI,motor se nějak nerve,jezdí se spíše piáno a po najetých 25000km už škodovka naznala,že by se měl řetěz vyměnit,neboť po studeném startu dělal kravál.Pak něcěmu věřte.
Neříkám, že je to špatný motor. Před 10-12 lety to mohl být naprosto ideální motor pro FI, který v nabídce po celou dobu chyběl. Dnes je ale situace jiná a v konkurenci turboagregátů už podobné motory nemají do budoucna extra šance. Pověst je jedna věc. Druhá věc je ta, že od jara 2010, kdy se u Škodovky projevily problémy s motory TSi, byly rozvody několikrát upravovány.