Jestli se nepletu, Čína má normu na úrovni Euro 4. Plánovali zavést ekvivalent Euro 5 v roce 2012 (postupně, nejprve v Pekingu), ale nevím, jak na tom jsou.
Naše hlavní trhy jako Čína se o diesely nezajímají, populární jsou pouze v Evropě a vlastně ani ne v celé. Rusko je příklad země, kde diesely také nezaujaly. Vlastně již může být pro diesely příliš pozdě?
v rusku je tak levny benzin, ze kupovat diesel nema smysl, navic casto jsou problemy s kvalitou nafty - evropske naftaky ji moc nemaji radi. plus nizsi teploty v zime (natankujte spatnou naftu a nikam neodjedete)
Již od samého představení Rapida je jasné, že je uvařen podle čínské receptury. Snímky Rapida sedan kolovaly po internetu již dlouhou dobu, je vůbec otázkou, jeslti Rapid tak jak ho známe, není opravdu jen evropský derivát toho čínského. Každopádně vedle indického Rapida to už máme třetí variaci na toto téma.
Evropské variantě se zatím decentně řečeno nedaří, upřímně řečeno je to nejhorší nástup prodejů nového modelu Škoda v její koncernové historii. Vzhledem k ceně se samozřejmě není čemu divit :-!