Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Mercedes-Benz CLA je na českém trhu o 110.000 Kč dražší než třída A

115 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
pochopil jsem 😉
MariAchi
Došly argumenty, co? Smůla...
Internet je prevít, kolikrát tady zamachruješ s blbostma a pak se ti to za pár vrátí jako bumerang, ty jeden Maxime >😁
MariAchi
Tak tak...
kaplic
Tak počítám, že M6 s prodeji opravdu mít problém nebude, což dokazuje CX5 - jiná věc je, že Evropa je pro Japonsko podružný trh 😄
kaplic
Neříkám vzorový 😉 Ale opravdu tohle je, aspoň pro mě, klenot mezi auty - na které bych mohl samozřejmě dosáhnout - jinak je spousta aut, která mi běhají ve snech, ale cenově jsou mimo - 911 nebo Aston 😄 Mazda je takévelice pěkná, řekl bych ve střední třídě designem špička, ale tenhle méďa je prostě jiný level 😄

edit: To byla reakce na rohYpnola
tuntija
V zime mam 20, v lete az 22. Nic jineho sem nastavene jeste nemel, vedro nevedro, jezdil jsem v plus 36 i i v -38 za polarnim kruhem. Tepelny sok je stejna bulvarni blbost jako pitny rezim, statisticky nema zadny prokazatelny ucinek.

Kdo zil nejakou dobu treba v Indonezii nebo Malaisii tak vam muze popsat jak teplotni sok ze suchych 20-23 uvnitr do 35-40 se 100 vlhkosti vzduchu venku vypada nekolikrat denne. Kdyby to byl problem, urcite by uvnitr nechladili takhle.

Proto se da rict ze manualni klima je opravdu jen pro auta ktere se bezne nepouzivaji. Automaticka se vyplati vic nez jakykoliv jiny prvek doplnkove vybavy.
Ondris
A to mě se zase výdechy líbí, mám je nastavený tak, aby mi horký vzduch foukal přímo na ruce na volantu. 😄
Ale jinak bych raději bezprůvanové větrání, když mi funí do obličeje klimatizace tak mi vysychají čočky.
Avatar - EauRouge
EauRouge
Jasně, tohle si nikdo nekoupí na 16 palcovejch plecháčích aby s tim objížděl slevy v lídlu. Ale je to celkem komický, jak to auto vypadá v základu. Třeba 1er v základu taky není žádný terno, ale aspoň to vypadá jako auto. Tahle koncepce kupé tvarů je hodně choulostivá na velikost disků a drobné detaily.
_MT_
Přesně. >😁 Nacpané do motorového prostoru, který je pro ně příliš malý. 😄 Teď trochu vážněji, ten motor dělal Cosworth.
_MT_
Já třeba moc nepoužívám přímý ofuk, protože mi často jde studený vzduch přes pravou ruku. Vůbec bych řekl, že ty přímé výdechy jsou přežitek doby, akorát zabírají místo. Ale možná jsem v menšině.
Ondris
To jsou ty dva svařený Duratecy? >😁
Sorry, musel jsem. Ale auto je to úžasné. :yes:
Ondris
Je to o zvyku, mně je třeba pořád zima. Takže klimatizuju jen opravdu zřídka nebo v zácpách a ve městě.
Avatar - Emel
Emel
Nevím, to je na mě asi moc hlubokomyslná myšlenka... na ulici bych nechtěl parkovat ani BRZ, ani CLA. Jen jsem konstatoval, že Subaru důstojného konkurenta v dané cenové hladině má, nic víc.
nasua23
:yes:
nasua23
Krasavec ano, o tom žádná.
Jen nutno dodat, že i tento je pak mimo těch 700, ale díky příplatkový výbavě spíš lehce přes 1 000 000.

BRZ, a vlastně i Outback (ti, kdo občas vidí na pařížský Defender a z něho vylézat "majitele butiku" ví, jak to myslím)
nasua23
Marketingová akce "áčko k esku" není jen v čechách, ale co vím, tak napříč Evropou.
Např. v Irsku to ale nel jen pronajem na 1-2 roky zdarma.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mazda 6 je mozno pekne auto ( aj ked dizajn je subjektivna vec ) ale podstatne pre mazdu budu predaje... vzadu na hlavu asi vela miesta nebude.... strecha sa u nej zvazuje snad este viac ako v insignii.. to bude biida vzadu s miestom na hlavu... no som zvedavy na predaje toho vzoroveho sedanu ci budu vzorove.. 😉
MariAchi
CLA má být něco víc, než A.
MariAchi
Jasně, ale tohle je prémie, tam se právě počítá, že si nakonfiguruješ, co chceš a pak to taky řádně zaplatíš :yes:
MariAchi
Jasně že rodinné asi tak úplně ne.
Jak už jsem psal dříve - tohle CLA je ideální dárek pro manželku 😄
MariAchi
To by šlo, ale kdybys měl obě dvě - jak by to dopadlo?
CLA pod oknem a BRZ v garáži 😄
Prowler
Velmi mě pobavil tvúj pohled na nákup Mercedesu. Přesně takhle to chodi asi jen ve třech procentech případů koupě. Jinak i u dealera Mercedesu si zákazník řekne o slevu, a i dealer ji sám nabízí. Sice ne u dražších modelů jako S, SL, CL, GL nebo G a AMG modelů, ale u ostatních to není jev nevídaný.

A propos, někteří dealeři loni měli akci vídanou spíše v obchodě s textilem: 1 + 1 zdarma. K Sku nebo GLku Ačko zdarma. Nevim, že by dealeři jiných značek zašli až takto daleko...

Jinak CLA je nádherné auto. Jestli Mercedes nastavil správně cenovou politiku ukáže až čas. Jen nemohu pochopit proč se v názvu článku porovnává cena CLA s třídou A. Ano, CLA vychází z třídy A, ale CLA je mnohem větší auto než třída A, je dokonce větší než třída C, i když jen z vnějšku. Je to podobné jako u třídy E coupe a cabrio, nikomu nevadí, že vychází z třídy C.
Provocateur
Když jsi psal příspěvek, tak jsi asi moc nepřemýšlel co? Přitom to BRko ti mohlo hodně napovědět 😄
Provocateur
Já ti nevím, auto kategorie nižší střední není rodinný vůz (ať už je 3 dv., 4 dv., nebo 5 dv.). ale pro řidiče + 1, takže ta šalinkarta je dost od věci 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vadí mi, že ač se má jednat o stylovku, takové CLS v menším, tak to není nic jiného než obyčejné Áčko s kufrem. V základu relativně holobyt, zkrátka nula stylu či luxusu, jen výbavové prvky běžné i u Golfu.

Očekával bych vyšší výbavový a materiálový standard, klidně i za cenu dalšího navýšení základní ceny (prémiová cenovka to sice je i tak...). Má to snad být stylové prémiové 4dveřové kupé, ne?

Další jsem zmiňoval proto, že je mi jasné, že takto nízký standard zvolili proto, aby CLS nebylo tak drahé a aby si jej dovolil širší okruh lidí. Tím se mi ale právě vytrácí ona prémivost, ojedinělost. CLS taky je pro pár vyvolených tak proč dělat CLA pro masy "nízkopříjmových zbohatlíků"?
Avatar - Emel
Emel
Asi dobrá vesnice, když tam bude jezdit 50 CLA, která i v té social edition stojí 700. Oproti áčku je CLA odlišeno dostatečně.... a ani A není žádná lidovka za 350. Co ti vlastně vadí - že je CLA moc drahé, nebo moc levné a bude ho mít každý?
Avatar - Emel
Emel
Ano, v osobních vozech, motorky ani náklaďáky neřešíme. Audi je také jen část koncernu, ale to jistě netřeba říkat. Klíčové hřiště prémie je střední a vyšší střední... a minimálně v té vyšší střední mám momentálně pocit, že Mercedes tón neudává.

MB to má těžké... reálné rozdíly mezi značkami se stírají. BMW slevuje ze své sportovnosti, ale stále si drží image auta pro řidiče. Audi se v poslední generaci (zejm. A6) dotáhlo, navíc těží z toho, že trh tíhne k čtyřkolkám a naftě, kde je Audi tradičně silné (quattro, BiTDI). Výhoda je i zázemí VW, které se bude hodit právě při e😜anzi do menších segmentů.

Nemám nic proti Mercedesu, všechny prémiové značky jsou z globálního pohledu špička a každá má své přednosti.... je asi jen otázka priorit a fandovství, kdo kterou značku bere za leadera. Pro mě je to momentálně BMW - díky nové 3 a 5 v klíčových segmentech.
Škrt
Já jsem teda na klimatizaci zvyklý, ale co tě vede k tomu ji nepoužívat? 😄 mě to zní hrozně nelogicky... Ale jak tak koumám, nejsi to ty, kdo je v menšině 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
vzorový sedan? Je mi líto, obsazené místo. Nová Mazda 6 :-! (prémie neprémie)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ne, tohle neberu. Jestliže kupuji prémii - ještě ke všemu vyloženě stylovku, tak očekávám, že stejným vozem v "social editionu" nebude jezdit dalších 50 spoluobčanů ve vesnici. A CLA má být něco "víc" než C-classe. Výsledek tomu ale podle mě neodpovídá, ani nemůže, když základ je v novém Áčku :-!
Avatar - CHerokee
CHerokee
A to podle jakých statisik? Možná v osobních vozech.... Jenže to je jen část koncernu. K tomu máš autobusy, náklaďáky, dodávky, dieselové agregáty, lodní motory ... a celou řadu dalších výrobků, kde je MB špička. Proto mohou udávat tón... mimochodem R8 bylo představeno až po SLS. A5 až po Ccoupé (CLC)....
kaplic
V současné době asi nejhezčí seden :yes: Takovou dvoustovku bych si dokázal představit před barákem, bohužel ta cena je momentálně mimo můj prostor 😄 Snad za rok, za dva, nějakou slušnou ojetinku z Německa >😒]
Petrko
Každý nemá IQ které koreluje vždy s teplotou v intravilánu. V zimě to máš super těžké, viď?
Avatar - Emel
Emel
Argumentace výbavou je lichá, výbavu mít můžeš, jen za ni musíš připlatit, což je u prémie standard. Stáčí se to tedy zpět ke klíčové otázce - opravdu se najde dost lidí, kterým CLA učaruje natolik, že budou ochotní dát za ni tolik peněz? Upřímně, nevím... design je výjimečně dobrý, ale pokud bych si měl tipnout, pak ta cena není dlouhodobě udržitelná, pokud se MB nesmíří s tím, že bude hrát v prodejích v dané třídě třetí housle.
Avatar - Emel
Emel
Nějak se názorově nepotkáváme, asi je na čase popřát si diskusní pohodu a pokračovat každý svým směrem. Podle mého názoru je Mercedes auto, které se stejně jako Škodovka splácí z nějakého měsíčního platu a ty rozhodovací mechanismy jsou podobné - dostat za své peníze co nejlepší auto. Možná si ten svět Mercedesu z pozice řidiče Chevroletu příliš idealizuješ, možná by to bylo dobré téma na blog... bez urážky, nic proti Cruze.
chrudoš
Auta zlevňují všeobecně, takže více lidí má na lepší auta, to ano, pořád je to ale třída, kde prodeje stylu "Mám na to, proč bych si MB nekoupil" dělají pořád drtivé procento prodejů oproti "Však akontaci dám sice malou, ale ty splátky se už nějak udělají". Proto nad CLA budou reálně uvažovat lidé, kteří na něj reálně budou mít, barva a místo nad hlavou vzadu trápí jen nás tady na doskuzích, je ovšem ne, to auto se za svou cenu jistě prodá, úvahy jestli raději Céčko nebo toto jsou naprosto liché
cuoresportivo
Rozvor se u německé "prémie" neřeší, ten se řeší jen u škodovky.
Avatar - EauRouge
EauRouge
Souhlasím, že se mi taktéž líbí. Ale ze sportu jsem zkouknul CLA konfigurátor a v mě vyhovující konfiguraci vyšel na pěkných 970 tisíc...Je neuvěřitelné jak strašlivě to auto vypadá v základu, doporučuji se podívat.
Avatar - Emel
Emel
Prodeje A přece za nárůstem prodejů MB nestojí, to je zatím marginální model. Právě že se Mercedes přibližuje cenově. Céčko stojí s 200CDI necelých 800, to dáš za trošku lépe vybavenou střední taky - a třeba u Audi je situace podobná. To je ten pravý důvod, proč letí prodeje D3 nahorů... hodně lidí rádo vymění Opel za Mercedes, i když to znamená obětovat pár koní a nějaké ty asistenty.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
V základu máme prémiovou cenu, ovšem bez prémiového obsahu. Design řekněme rozporuplný - z jedné strany snaha o styl, ze strany druhé příliš masivní část společná s novou A a s budoucí B třídou...
Nevím, ale v některých detailech mi schází ona prémiová dotaženost, stejně tak prvky výbavy, které v základu dosahují úrovně Golfa za polovic...
Zkrátka klidně bych nastavil mnohem vyšší výbavový a materiálový standard za cenu vyšší základní ceny. Bavíme se snad o ryze STYLovém 4-dveřovém kupé, ne? Jasně, jenže to by pak zase nebyly ty očekávané objemy prodeje... Jenže právě tato dvoukolejnost mi přijde prazvláštní. Buď budu dělat prémiový stylový sedan, který opravdu bude tím, čím hlásá. Nebo udělám takovýto kompromis a z oné stylovosti mnoho nezbude... Zkrátka (Passat) CC s hvězdou na kapotě :-!
Avatar - Emel
Emel
Kdyžtak mě oprav, ale není náhodou Mercedes aktuálně v prodejích až ten třetí? A o prodejích jsem mluvil. Neříkám že Mercedes nějak zásadně ztrácí, ale konkurence je a bude tvrdá a nikdo si nemůže dovolit polevit ve svém úsilí.

Modelovou inovativnost bych hodnotil nerad... každá značka má svoje, Audi má třeba R8, A5 a A7, A1... BMW zase X6, 1 coupé (už dlouho)...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
Emel
O rodinném autu tu přece řeč není... tedy aspoň mé matné tušení významu slova brko mi to napovídá.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
chrudoš
MB se nepřibližuje přece cenově, nýbrž modelově - hatch nižší střední by dříve lidé uvažující o D3 nikdy nekoupili, dnes však potřebují něco do města a D3 jim vychází vstříc, za takové auto si ovšem nechá adekvátně zaplatit (700 za nižší střední, 1 mio za střední a 1,5 za vyšší atd), což není snížení ceny přece.
chrudoš
Pleteš si pojmy, stylovka právěže poutá deignem a ne technikou, viz např 500, Káčko, Beetle nebo Mini, všechno auta, která nenabízejí technicky zhola nic, pouze jsou to auta odlišující se vzhledem/historií atd, což přesně CLA splňuje (mainstreamová technika, "podprůměrná" na MB, vizuálně však velmi jiné)
Avatar - CHerokee
CHerokee
To je už dlouho ve vyspělé Západní Evropě vůz pro střední třídu a částečně i u nás. Jediné s čím nesouhlasím, "aby udrželo krok s Audi a BMW" .... já bych řekl, že MB udává krok ... ať už to byla první CLS, první SLK (s pevnou střechou) nebo právě teď CLA.
Avatar - CHerokee
CHerokee
CLA je jistě nádherné auto, ale ne stylovka. To je třeba SL 63 AMG. CLA používá obyčejný náhon na přední kola a úplně běžné motory z dílny MB (možná i Renault). Poutá designem. Škoda, že není aspoň 4x4 za ty prachy.
jossalito
A děckám kup šalinkartu.
random.jitter
vzdyt to vypada z profilu

[odkaz]

jako Fiat Linea nebo jeste hur Skoda Rapid posledni generace - akorat je to vic boubelaty.
Interier moc utulny, technika i jizda asi budou taky na urovni, jen ten rozvor, ten rozvor...
Avatar - Emel
Emel
Jen potvrzuješ to co říkám - Mercedes je dnes auto pro střední třídu (v Německu). Mercedes potřebuje jakýkoli model k zvýšení prodejů, pokud chce udržet krok s BMW a Audi.
Avatar - happy_driver
happy_driver
Netrep - jednak vies uplne houby o tom, kolko je alebo nie je vzadu realne miesta......a po druhe, ak sa domnievas, ze rozdiel 39mm v celkovej dlzke znamena mensiu sikovnost, tak to si este ziadne auto nemohol soferovat.
Avatar - Emel
Emel
BRZ.
MariAchi
Taky jsem to viděl, ale jsem optimista - velké motory mají svou klientelu, která si za ně vždy připlatí.
MariAchi
Hele ho😒br />
[odkaz]

Není to krasavec?
Za +- 700 koukat přesně takhle z okna před barák na ta-ko-vý-hle brko!
No schválně - co ti dá za +- 700 třeba...Subaru?

>😁
MariAchi
Každej holt není utiskovanej šlechtic s plynovou bomboou v rozkroku >😁
GTI
😄 Ano.
GTI
jo jo 😒
GTI
Jistě, ten odstup tam je a bude.
_MT_
:yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ved o tom pisem ... klasicke Cecko je kratsie auto.... takze CLA nebude velmi sikovnejsie .... no a ti vzadu sa musia mat neskutocne pohodlne ked budu suchat hlavami o strop.... tolko o sikovnosti :yes:
_MT_
V12 Vantage. To je Stroj.
_MT_
Přechodům se nevyhneš, pokud máš klimatizaci doma/ v práci. Je hloupost chladit na méně než 20, ale přes 30 si také nenastavím, i když bude venku ke 40.
_MT_
Pokud je v nabídce nějaký "obyčejný" lak, tak se připlácí. A to i u násobně dražších aut než CLA.
jossalito
Srovnej si noty, já tu na ceny/výbavy nenadávám. :-!
Avatar - happy_driver
happy_driver
Co to preboha meles.....??? Rodinne auto CLA? Vypadol si vari z vlaku? Toto sa nehra na nejaky rodinny dopravnik, ak si si nevsimol. Toto je imidzovka a nie stahovak. Ak to niekto nechape, je vsetko ostatne marne. Predny nahon je vyhoda v tejto kategorii bez ohladu na znacku, toto nie je S-Klasse alebo BMW 7-er (a aj tam, kto ho pouziva celorocne, tak ho radsej doplni 4Maticom alebo X-driveom...). Ak ti nie je jasna vyhoda predneho nahonu v nasich zemepisnych sirkach, tak odchod a studovat, alebo aspon vystrc hlavu z balkonu a pozri sa, co je vonku - snad ti dojde. A ze nalepeny kufor, no to je vazne uz blbost......Prezradim ti este jedno tajomstvo, auta takehoto urcenia - CLA, CLS sa prvoplanovo vobec nevztahuju k nejakej prakticnosti. Sikovnost tohto auta ma spocivat v jeho velkosti, obratnosti, pohodlnemu nastupovaniu zadnych pasazierov a dostatocne vykonnej motorizacii. Toto vsetko CLAcko ma a nezostava len popriat buducim majitelom vela radosti z jazdy.
Riio2
Presne! Aj ja som to videl, a pravdepodobne mal, bohužiaľ, pravdu... 😒
Avatar - Emel
Emel
Hmm, podle mě je nabídka superaut a GT pořád dost bohatá. Jistě, je tu tlak na emise a downsizing, ale kdo chce koráb za pár milionů, pořád má z čeho vybírat. Je tu nová 911, Aston také neskomírá, přijde nové Maserati.

Prémii se už podařilo vygumovat mainstreamovou vyšší střední a ukousnout ze střední, ale to je částečně dáno neustálým růstem aut... takový Ford už sice nedělá Scorpio, ale dnešní Mondeo se mu v klidu vyrovná, takže se vlastně nic moc nestalo. V kompaktech a níž to bude vždy složité... ono vyargumentovat dneska A3 proti Golfu není úplně jednoduché, při stejné technice a při vysoké kvalitě interiéru Golfu. Co funguje v cenových hladinách 800k až mega, to podle mě nebude fungovat v kompaktech a subkompaktech, nečekám, že během příštích deseti let uvidíme A3 před Meganem.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Tyhle blaboly jsi tu psal i o kvalite a cene Rapidu a ze snizeni ceny neprichazi v uvahu ty znalce >😁
Jen se podivuji nad tim, ze neni vyrobce schopen za slusnou cenu, s kterou nemam problem, nabidnout premiovy zaklad. Ikdyz co je na auto. klime vlastne premioveho. To je vlastne standard.
Avatar - Emel
Emel
Motory jistě budou... s 1.5dCi to teprve bude ta pravá stylovka za mega 😉
chrudoš
Nepleteš si to trošku? CLA je stylovka, teda upřímně já za stejné peníze CLA než C, nemyslím si že na běžné české jízdě budeš extrémně rozeznávat druh pohonu, že by to musel být rozhodující faktor.
Avatar - Emel
Emel
Růst prodejů u D3 je právě způsoben tím, že se cenově přiblížili normálním lidem. Mezi řediteli velkých firem není možné prodávat statisíce aut... ti co dříve kupovali lepší specifikace Vectry (nebo si dosaď libovolnou jinou mainstreamovou značku) dnes velmi často zjišťují, že si za podobné peníze mohou dovolit prémii - podnikatelé, lékaři, právníci, programátoři apod. A konkurence je tam úplně stejná jako v tom mainstreamu, včetně aspektu ceny.
Petrko
Ale neprojeví, většina z vás tady žvaní a skrývá se za nick a prázdný profil. A další problém je že na netu polovina z vás má jen na tu vyvařovnu a tváří se jako by denně obědvali u Maxima.
chrudoš
Jo jasně, tak dejme tomu ji nastavíš 4x ročně na každé období a občas změníš, nicméně nemusís ji nastavovat několikrát za jízdy
velitel mesta bugulmy
Jezis, kde furt lidi berou tu ideu, ze u drahych znacek se za veci jako metaliza a tak nepriplaci? Vzdyt je to prave naopak, boze. To low-endy se snazej mit vic veci v zakladu, protoze musej - je to jejich styl, jak se podbizet cenou. U drahych znacek si obvykle priplatite velmi tezce, nez to dotahnete na solidni uroven...
Avatar - trapid
trapid
>😁 :yes: :yes: :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
co je na tom sikovne?

ma to mensi kufor aj razvor ako Cecko.... pritom je to auto dlhsie ako Cecko.....priestor na hlavy pre pasazierov vzadu bude asi tiez velmi skromny.. predpokladam ze ako rodinne auto nema CLA sancu... skor len ako dvojmiestna imidzovka pre nejakych extremistov ktori sa chcu za kadzu cenu odlisit tak im je jedno ze je to horsie ale pritom rovnako drahe auto ako Cecko :yes: , predny nahon tiez nevnimam ako vyhodu u znacky mercedes ty hej? ja nie.... zober si ten predok z Acka... clovek by od auta menom CLA urcite pri znacke mercedes ( nie sme v dacii ) cakal viac ako len nalepeny kufor a zmena nazvu z A na CLA....... mne to auto vobec nepriapda sikovne prave naopak... asi jeden z najnepraktickejsich medakov v poslednej dobe ...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ved o tom som pisal .... za tie prachy jednoznacne uz Cecko :yes: CLA je cenou velmi blizko Cecka ale ani zdaleka nedosahuje hodnotu a dostojnost modelu C....
Avatar - CHerokee
CHerokee
No nemusí vytáhnout.... Áčko šlo z kraje a teď po zdražení a prvnotním nasycení už moc nejde. 2012 jim tam stojí. I když my nejsme žádný extra trh.
Avatar - happy_driver
happy_driver
Nadherne, sikovne auticko a najlepsie na tom je, ze je to moj oblubeny Mercedes. Nechapem to knucanie nad cenou - tiez nemam na Veyron, ale nebudem oplakavat to, ze je predrazeny. Pretoze nie je. To iste plati aj pre toto nadherna auticko, uzasny interier, vyborne motory vzhladom na jeho velkost (a paleta sa este urcite rozsiri), no holt, nebude to mat cenovku ako republikovy ideal "f plny palbe, f kombajnu a f tedeicku", s tym sa treba zmierit. GTI velmi spravne pise, ze na taketo auto sa najprv zarobia peniaze a potom sa ide kupit. Nie doprosovat sa zlavy a takisto nie riesit nezmysly, co je v zaklade.

Za seba vidim predny nahon v tejto kategorii ako vyhodu, predsa len je to v zime praktickejsie a lepsie ako zadny. Mam v oboch autach 4Matic, ale tu by mi postacovala aj predokolka.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
pozri ci predaje mercedesu C v nemecku.... tam nejaka insignia sa Cecku nemoze rovnat ani nahodu 😉 ... cesky trh je maly v porovnani s prioritnymi trhmi pre Cecko a pre mercedes takze nejako by som to neporovnaval s lagunou insigniou a pod..... 😉 medak model CLA urcite k zvyseniu predaja nepotrebuje... ved ani to nebude nosny model len skor taka akoze imidzovka....
Avatar - CHerokee
CHerokee
Tak pokud CLA 220 CDI v základu už stojí 943 000, tak si myslím, že mnozí zákazníci budou řešit, zda raději nevzít C Klasse.
GTI
Začíná se to přeskupovat, jakmile prémie zatne do malých segmentů, je jasné, kam to všechno půjde. Pouštěl jsem si TG a tam Clarkson jede nádhernou krajinou Astona a říká - jsem smutný, takováto auta pomalu vymírají... Bylo to hodně působivé.
GTI
S tou restaurací, to je mistrovský příměr :yes:
Avatar - Jaros71
Jaros71
Nádherný kus auta.. :yes: :yes: :yes: :yes:
Za design velká 1 !! 😄 😄
Cena časem klesne , viz Rapid...i ŠKODA už to pochopila.
Mercedes má sice jinou klientelu...ale proč ne, kdo ho chce hned tak si připlatí.
jossalito
Hele, mě, a to nejen tady, se zdá, že tu každej žvatlá, o čem chce. Klidně, ať si žvatlá.

Nicméně je to naprosto to samý, jako když přijde k drahé restauraci a začne tam u dveří civět do jídeláku/ceníku. Že na to nemá, nezačne ovšem vykřikovat kolem sebe, ale stahne ocas mezi nohy, skolpí uši a odtáhne do nějaký levný vejvařovny. Co by si o něm lidé kolem pomysleli, že? Tohle je ta "demokracie" v realitě.

Jenže tady jsme na internetu, tady se každej projeví v celé své kráse. :-!
Avatar - Emel
Emel
Uvidíme, A3 vyznává trošku jinou designovou filosofii, Audi ho zřejmě nebude pozicovat jako stylovku a řekne si o realistický příplatek do 50.000. Mercedes má pak dvě volby... buď jít s cenou dolů, nebo trvat na svém a smířit se s menšími prodeji odpovídajícími okrajovému modelu.
chrudoš
Ale já nepíšu, že se MB kupuje s plným kontem, to ne, jen společně s Audi a BMW tvoří přecejen jiný segment než zmíněná Insignia nebo C5, prostě kdo chce D3, musí logicky vytáhnout víc z peněženky a pokud ty peníze nemá, D3 se podbízet nebude, prodeje jim neustále rostou a je to díky širší modelové nabídce, určitě ne cenovým podbízením.

To že dělají A/A3/1 je pouze vyplnění žádaného segmentu, určitě ne nabízení dostupného modelu všem cenovým skupinám
Avatar - Choochoo
Choochoo
Bavim se o auto.klimat., kdy v lete stejne musis nastavit teplotu a pokud nechavas porad nizkou i ve 30°C tak nekdo ma pak problem treba s nachlazeni a teplotnim sokem
Avatar - Emel
Emel
Tento aristokratický nadhled už dnes neplatí. Mercedes je auto pro střední vrstvy (a řekněme vyšší střední v ČR) - Céčko se prodává srovnatelně s Insignií a výrazně lépe než Laguna nebo C5, to už není o nějaké exkluzivitě, ani u nás. Pokud chce Mercedes soupeřit v prodejních číslech s Audi a BMW (což chce), nezbývá mu nic jiného, než s pokorou naslouchat svým zákazníkům - a vyrábět dobrá auta.

Jistě se najde i nějaký multimiliardář, který koupí své dceři červené CLA prostě proto, že se mu líbí... ale ono těch multimiliardářů není zase tolik 😉 .
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
asi mas pravdu.... 😉 :yes😒br />
ako doplnok je to fajn a mozno sa najdu prave pre meredes novi zakaznici ktorym sa CLA zapaci ale uznajme ze za tu cenu je to dost draha sranda.. ale ok ... nejde o nosny model... aj ked podla mna sa mohol medak viac zamerat na nejake mensie SUV od GLKacka aj ked myslim ze coskoro uz aj nejake bude..... na neho sa tesim viac :yes:
chrudoš
Toto je čistě doplňkový model, ne nosný, tzn nepředpokládají se masové prodeje, koupí ho ten, kterému se líbí. Toto není ten typ auta, o kterém se rozhoduješ na základě stavu konta, toto je auto, které si vybereš a až pak řešíš, zda na něj máš nebo ne.

A pořád je to prostě MB, tzn buď na tuto automobilku máš, nebo ne a jdi jinam. Kanibalizaci bych vůbec neřešil, ostaně bych vůbec neřešil, jaký má smysl CLA vs. C, takhle myšlenkové pochody lidí vybírajících tyto auta nejdou...
chrudoš
Já myslím, že je zásadní rozdíl manuální a automatická klimatizace, v manuální chápu, že je problém si ji nastavit resp je to nepříjemné to pořád dělat, v automatické se o nic nestaráš, tzn o ni ani nevíš a není tedy důvod ji vypínat.
Mig_35
Od člověka co se bojí použít ruční brzdu jindy než s vypnutým motorem - to je skoro poklona :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
rozdiel len nieco vyse 2000 eur ale Cecko ma uz v zaklade115KW motor aj celkovo je podstatne vyvazenejsim dokonalejsim a krajsim autom :yes: .. navyse ma zadny nahon ktori priaznivci mercedesu iste vzdy uvitaju 😉

zmysel CLA je asi ako v pripade rapidu u skodovky ( ziadny )... to auto keby nebolo mercedesu by to neublizilo mozno prave naopak... zbytocne by nekanibalizovalo a nebralo predaje inym medakom

chapem ze Acko ako hatch ma predny nahon a ako hatch to ludia ja beru.. a aj dizajn je tomu prisposobeny a aj cena... ale CLA? predlzene Acko s prednym nahonom za cenu fakticky Cecka...? ved 115KW CLAcko uz bude stat tolko ako Cecko fakticky 8-s
GTI
Málo jsi utáhl a málo inhaluješ. Přece nechceš aby se tu všichni domnívali, že jsi ve svých letech stále ještě... panic >😁 Tedy myslím to biologicky, automobilový panic jsi dokonalý 8-s >😒]
Mig_35
Takže jsem se trefil? No, v tvém věku s tím bojuje každej druhej :-!
GTI
Myslím, že v tom jistý tlak vyvine též nájezd nové átrojky v sedanu.
GTI
Zkus hadry. Utáhni a inhaluj intelekt.
GTI
Z jakého důvodu bych měl být přívětivější k naivistům, kteří jsou schopni tu diskutovat o tom, zda je metalíza v základu? Připadá mi to jako interní diskuse na bohnické síti... Tihle lidé by se neměli vůbec veřejně projevovat, a pokud jim jejich vědomostní a intelektuální slepota nedochází, tak já ji vnímám velmi silně. Zde se říká - seď a šoupej nohama. Dokonalý slogan :-!

P.S. Psaní není sr...
Avatar - Emel
Emel
Každá značka si musí vyřešit cenový jemnocit zejména v rámci svého portfolia. Mercedes zřejmě věří, že CLA má o takový kopec stylu více než C, že to ospravedlňuje tak malý cenový rozdíl (70.000, a to má C lepší motor). Osobně věřím, že je to jen příplatek za novinku a že korekce přijde za pár měsíců.
Mig_35
Problém je v tom, že u Mercedesu s tímhle modelem přišli jakožto s low-cost, motory jen čtyřválcové, pohon předních kol, v případě 4x4 s haldexem nebo jeho odrůdou...
Jinak se mi nelíbí, že svoje problémy s erekcí způsobené věkem a sedavým zaměstnáním ventiluješ takhle veřejně. Myslím, že dobrý specialista dneska dokáže zázraky a mohl by ti s tím pomoci víc než tyhle polovičatá řešení, které přináší jen krátkodobou úlevu 😉
Petrko
Ano souhlasím s tvou první větou, která ovšem beze zbytku platí na tebe. Chceš snad v demokratickém státě brát lidem možnost svobodně se vyjádřit? Chceš snad mentorovat a poučovat jako by jsi byl sám dokonalý? Zkus být trošku přívětivější a piš pouze toliko o tom výše zmíněném překrásném mistrovském kusu který a tady s tebou souhlasím má cenu správně nastavenou na rozdíl od jiných kteří se museli po začátku prodejů téměř okamžitě prostituovat snížením ceny a doplněním výbavy zdarma aby neskončili fiaskem už v prvním kvartále.
Nove Milla Giri
zajdi na konfigurator, tam je vsetko. zakladne farby aj pohlad na tohto krasavca v zakladnej vybave 😉
GTI
Je neuvěřitelné, co si dovolí kdejaký podměrečný mozeček bez potřebné autokorekce prezentovat na veřejných diskusích. Jeden tu rozvíjí fantasmagorie, jestli snad je metalíza v základu, jinému v tom základu vadí klimatizace, a to se slovy že snad zná jednoho, co dostal od ježíška prémiové sáně a klimu nepostrádá. Ano, takovíhle garážoví hudlaři tu (spolu)vytváří dojmy z horního skvostu, ausgerechnet na stránkách, kde by se měli koncentrovat k diskusím když ne výhradně znalci, pak alespoň jemně poučení fandové do aut. Žalostné a doslova... otřesné.

Tedy jak? No nadstavbový cenový direkt je zásah na komoru opravdu jen prosťáčkům na sáních, znalý člověk jen registruje prémiovou cenotvorbu. U Mercedesu, jak obecně známo, se nežebrá, u Mercedesu se kupuje. Dělá se to tak, že se napřed vydělají peníze, ty peníze se vezmou a poukáží na účet prodejce. No a ten ti za to udělá nekonečnou radost. Obdaří tě třídním skvostem. Dnes ještě těžíš z výhody prémiového třídního solitéra, nebude to dlouho trvat a vyjede konkurenční átrojka v sedanu. Ber tohle na vědomí, ti nejlepší ti dávají jasný signál - tento subsegment je subsegmentem budoucnosti. Kéž by tvou budoucnost pak definoval právě horní Mercedes.

P.S. Alfréde, na jatka... 8-s >😁
Avatar - CHerokee
CHerokee
Já zas klimu ani nevypínám, to je individuální
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Climu zapínám jen zcela výjmečně...
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Teď jsem to chtěl napsat, je to paleta jak sviňa!
Avatar - Choochoo
Choochoo
Ja ji teda taky moc nepouzivam, ted jen aby se probehla jednou za mesic a v lete kdyz jedu vice jak 100km. Nekdo mi rikal, ze by se mohla v kompresoru vysrazet voda a dojit k jeho prodreni nebo co, nevim co je na tom pravdy. Tak ji obcas protocim, jinak by stala celou zimu. Trochu to u MB prekvapilo, ze neni auto a jeste za ty penize.
To same jsem predpokladal ze u takoveto znacky se za metalicky lak nepriplaci.
IPace
me na te "fotce" spise vadi jak je nani auto v rychlem pohybu, pritom je videt, ze misto kam smeruje je barak

prost 2 slozene fotky, a ze jim nedoslo jake dve fota skladaj
Avatar - CHerokee
CHerokee
Nádherné auto za šílenou cenu. Moc se jich neprodá u nás, stejně jako vázne po zdražení třída A. Škoda. Ale povedelo se.
cuoresportivo
Znám nějaký lidi co mají miliónová auta, a klimu téměř nepoužívají. Tací to nebudou řešit. Také já jsem na tom s klimou podobně, nedělá nám dobře...
í
Avatar - Choochoo
Choochoo
Design se povedl, sice me trochu vadi zadek na tehle fotce
[odkaz]
kdy to zezadu vypada jak seskrcenej balonek, ale jinak ok.
V cerveny to ale vypada hodne dobre :yes:
Avatar - Choochoo
Choochoo
Jake barvy jsou v zakladu? Jsou tam i metalizy nebo ty teda jen za priplatek?
Ta manual klima v zakladu teda zadna slava na to ze je to MB a ty penize.
Gangrel
Sice nejsem cílovka 😄 ale tato cenová politika je podivná, takový příplatek asi čekal málokdo.

Každopádně toto CLA je proti Áčku opravdu nádherný kus auta... :yes: