Německý magazín AutoBild podrobil dlouhodobému testu další vůz, rodinného favorita Renault Grand Scénic s motorem 1,9 dCi. Prostorné MPV překvapilo, test na 100 tisíc km dokončilo v dobré kondici.
Dej mě prosímtě svůj patent na rozum ty profesore..Není nad to když tady někdo ze sebe dělá pod každým článkem o VW blba a pak si myslí jak je moudrej..
Kolegov brat ma na 1 generacii Scenicu 1,9dci 450000 km. Nikdy mu na ceste nezastal. Problemy:
Chladiaca kvapalina presakovala na kablovy zvazok, nasledkom toho nefunkcna cast elektriky. Pomerne dost vrzajuci interier. Turbo este stale povodne, starter uz novy.
Pred nedavnom vsak kupil Hondu (stvrte dieta) fr-v, ta je vo vsetkych ohladoch lepsia. Ved je aj novsia. Jej spolahlivost sa zatial porovnavat neda, ma zatial iba okolo 100 tisic.
pozri, u 2,0tdi praskali cele bloky motora.
U TSI odchadzali vdaka rozvodom cele motory a to VW robil problemy pri uznani reklamacie, cital som kopec nahnevanych ludi, ktorim vw zaruku uznal len ciastocne, ci vobec, nehovoriac o tom, ze ak im skoncil motor za dva roky a jeden den, tak sa s nimi vw odmietol bavit. Az potom dali ciastocne preplatenie oprav sposobenym rozvodmi.
Ono sa moze stat porucha aj na najkvalitnejsom aute na svete, ale dolezite je to, aky servis ti da vyrobca.
Ale aby som bol objektivny, renault mal podobne chovanie v rokoch kedy mu odchadzalo vsetko, rovnako aj mercedes. Poznam majitela mercedesu za 2,5mil Sk, ktory ked prisiel do servisu s uplatnenim zaruky, tak nanho nakricali ako na posledneho bezdomovca.
Raz na ulici som sa rozpraval s majitelom espace 2,2dci a ten dal v prvych troch rokoch donho cez 300 000Sk aj napriek zaruke, ktoru mu neuznali.
Kamos si kupil v roku 2005 noveho pasata B6 2,o tdi za 1 100 000Sk, bol pysny, ze to bol prvy pasat b6 taxik v Bratislave za tri mesiace som ho stretol, bol uz v servise 5x, za rok som ho stretol na mercedesi a ze vw uz nechce ani vidiet. Dal ho zene, ktora ma najazd 5000km rocne.
Kazdu znacku postihne cierne obdobie, preto treba vediet selektovat a hlavne zbytocne neprilnut k nejakej znacke, lebo potom sa klames len sam seba.
Od toho jsou klasické redakční testy a moje testovací jízda. Úroveň hluku, jízdní vlastnosti i ergonomii posoudím při pořádné projížďce sám... třeba ta ergonomie je dost individuální, viz evergreen ovládání rádia na volantu / pod volantem, to si musím osahat sám. A jsou i další příklady, někomu vadí omezený prostor na nohy v Octavii, já se tam vejdu bez problémů. Centrální budíky jistě také někomu vyhovují :-) .
Tvé rodiče neznám, ale nad tvým číslem s bleskově přetěsněnou vanou museli zůstat v němém úžasu.
PS: stává se z tebe čím dál větší automechanik, překonáváš všechna má očekávání. :-)
Těžiště testu tak, jak je podaný, je asi opravdu v té spolehlivosti, ale těžiště pro uživatele, či zájemmce o vůz je právě v té ergonomii například.
Testovací jízda ti o ní zdaleka neřekne tolik, co sto tisíc kiláků.
Pokazit se může každé auto a vyvozovat z jednoho jediného auta v testu spolehlivost celé modelové řady je nesmysl - ta ergonomie, nebo jízdní vlastnosti, či hladina hluku je celé řadě dána stejně (OK, až na detaily) a budeš s tím jezdit několik let, porucha-neporucha.
Pokud občas jednáš s nějakým zákazníkem, tak jistě víš, že ty poznámky pod čarou jsou právě to nejdůležitější, o čem s tebou chce mluvit :-)
Renault i v dalším novém žebříčku spolehlivosti (Top 100 Fiabilité de l'Automobile Magazine, La Tribune) potvrzuje, že je v současnosti nejspolehlivější mainstreamovou značkou.
supermini: 1. Twingo
subkompakty: 1. Audi A1
2. Polo
3. Clio
kompakty: 1. Mégane
MPV: 1. Mazda 5
2. Scénic
střední třída: 1. Mercedes C-Class
2. Laguna
kupé: 1. Audi TT
2. Laguna Coupe
Asi už mě ani nepřekvapí co všechno je schopen vyprodukovat chorej Českej,nebo Slovenskej mozek pod diskuzí na renault.Ty ,kaktus,topper a podobný tragédi musíte mít díky koncernu fakt těžkej život.
Mě snad klamou woči ! To je první příspěvek od Ády, co má hlavu i patu. Blahopřeji :yes:
Nicméně, kvalita Renaultu se potvrzuje, to je prostý fakt, a "kvalita" VW se bohužel v posledních létech také projevuje. Ovšem tak jako nyní Renault přečnívá VW v kvalitě, tak za 2-3 roky to zase může být naopak. Bude tedy opravdu záležet jak se dál bude dařit Rendlíku.
Nejsem si jistý kolik let má VW záruku, ale při uvedení Golfa VII to byly pouhé 2 roky, takže spoléhat se u VW na záruku bych moc neriskoval.
To by si musel nejak konkrétne spočítať. Ale nejde ani tak o počet, v ktorom tábore je koľko ľudí, ale o to, že sú všetci rovnakí - robia práve to, čo tým druhým vyčítajú.
Nebud tak hystericky, daleko vice reakci tady je od kasparku kteri blekotaji o tom jak se plive na renault i kdyz tady jeste zadna reakce nebyla, viz Katikakus.
Po nastartování se ti na PP ukáže stupnice s plnými a prázdnými okénky a nápis "oil ok". Teda u generace okolo prvního Mégana - ale to je asi jen pro verze s PP, holobyty nejspíš měly to, co říkáš ty.
Nikdy jsem to ale neviděl - docela machrovina. :yes:
Jedna pochvala Renaultu a v momente tí inak orientovwaní skáču, akoby ich uštipla osa. Nie sú to náhodou tí istí ľudia, čo majú výhrady k ľuďom, čo si dovolia kritizovať autá od VW Group? 8-s
Těch 200000-300000km by dal Rencek taky.MOžná se objeví pár dětských nemocí,které většinou zezačátku řeší záruka.Spíše hodně záleží při jakém provozu s jakým řidičem a servisem.Jsou lidi co mění olej po 30000km jak mají napsáno v servisce,pak se ale nemouhou divit,že jde motor či turbo brzy do kytek.Rozhodně na výměnách oleje,pravidelnosti servisu a kvalitnější tankované nafty se rozhodně u moderních dieselů nevyplatí šetřit.
Ono kdyby auto jezdilo hodně studených startů a i dost krátké vzdálenosti,tak by těch závad mohlo být i víc,předně zanesený filtr pevných částic.Jinak ty nové Renaulty jsou asi už v pohodě.Motory slušné,design taky a cena není přehnaná.Co dodat,jen servis Renault není moc cenově přátelský a vlídný,ale jinde jsou třeba v pohodě.Každopádně bych řekl,že mají momentálně před PSA navrh.
Výjimečně si dovolím s tebou nesouhlasit... těžiště testu je ve spolehlivosti. A tady nelze než Renaultu pogratulovat, ani následná rozborka neodhalila žádné problémy (na rozdíl od Laguny) a Scénic je tak mezi MPV premiantem (a celkově stále výrazně nad průměrem).
Těsnění vany je prkotina, u Renaultu je jednodušší přetěsnit vanu než vyměnit žárovku v mlhovce >:D . Čidlo filtru je asi horší, ale pořád žádná tragédie... během sta tisíc kilometrů je to stále potěšitelný výsledek.
O ergonomii ani jízdních vlastnostech ten test apriori není, to jsou spíše takové poznámky pod čarou. Ergonomii si může každý sám zhodnotit před koupí vozu při testovací jízdě a pokud snad někomu vadí centrálně umístěné budíky, pak si prostě takové auto nekoupí.
Čekat od německých autorů, že budou chválit ergonomii francouzského auta, je velmi naivní názor... toliko k části "testu", která se zaobírá něčím jiným, než závadami a technickou kvalitou.
Je toho ještě trochu víc. Dle Adacu je Renault nejspolehlivější z mainstreamu a třeba Mégane je na třetím místě celkově a druhý ve třídě dle indexu závad ojetých aut DEKRA. A vlastní zkušenost jen potvrzuje. že nejde o náhody. Grand Scénic po třech letech bez jediné závady, bez známky opotřebení a samozřejmě nic nevrže a nerachotí. I dřívější problém Renaultu - žárovky - bez jediné výměny.
Koukám, že pro Adu není dostatečnej důkaz ani tabulka z AutoBildu... Hele, ani netuším, jak vypadá motor od VW po 100000km, páč takovej skoro neexistuje... Co je to za dobu? Němečtí novináři kritizují německé auto. Scheisse
Spotřebu oleje jsem probrali, VW si vlastně do 60000km sedá, PHM jsou v tabulkách... Nevíte někdo, jaká je spotřeba motorů ve vozech VW na 100000km? >:D
Spolupráce s Mercedesem? Náhoda
Umístění Laguny v dauertestu? Náhoda
Umístění Scenica v TUV report? Náhoda
Umístění Laguny v TUV report? Náhoda
Záruka 5 let? Náhoda
Prasklé hlavy u 2.0 TDI PD? Náhoda
Úniky oleje u TSI? Náhoda
Vytahaný rozvod u TSI? Náhoda
KO motorů TSI? Náhoda
Problémy s DSG? Náhoda
VW je naprostá špička, Renault se může jít vycpat. Kdo by kupoval takové nespolehlivé krámy... Snad jedině Nizozemci >:-[]
Řešení palubní desky a celková ergonomie je myslím typicky Renaultovská. Ergonomie se nějak měří? Znamená to to, že když když jsem nenašel ovladač tam, kde jsem ho roky míval v jiném autě, je to hned špatně?
Druhým haněným bodem je aerodynamický hluk, co si projdeš testy, tak ani v jednom z nich se o ničem podobném nepíše... No nějaká špatná vlastnost se najít musela nebo nejspíš ostatní testeři mají klapky na uších a slyšet to nechtěli?
Píšeš, že závada se vyřeší v servise v rámci záruky. No pokud jezdíš jako drak, pak to možné je, ale co budeš dělat po záruce? Co je pak větší závada a nad čím raději mávneš rukou?
tohle je alibismus. chceš moralizovat a přitom se hned vyfauluješ kecy o politice a na adresu zemana. kdyby ti to pálilo, napsal bys to obecně, že spousta lidí v současné kampani jen plácá a plácá (na obou stranách)...
Tak jsme se tady dozvěděli, jaký je rendlík úžasně spolehlivý kočár a všechny vozy VW totalni krámy. Jenže realita je obvykle trochu jiná. Rendlík je po 100 tis km téměř na konci své životnosti, zatímco vůz VW podobné třídy je obvykle právě dobře zajetý. A to, že se u obou najdou nějaké drobnosti není podstatné, k tomu slouží záruka. Vždyť opravdový řidič těch prvních 100 tisíc km ujede za dva roky a většinou na nich není co měnit. Zajímavější by byl test na 200 a 300 tisíc km, pokud by se vzalo do takového testu od vozů výrobce A i výrobce B statisticky významný počet vozů (například 100). A teprve potom na základě historie oprav a stavu vozu po proběhu těchto km něco hodnotit. Samozřejmě, že v té době budou u těch vozů již vyměněny kotouče a turba. Turba dnes nemají životnost ani u vozů VW, nejsou totiž německým výrobkem. Já jsem například v japonském voze s německým motorem měl turbo "made in Romania". Nikdo se potom nemůže divit tomu, že životnost turba je omezená. Podobné je to u pohádek, týkající se toho, jak který diesel žere olej. Ano motory TDI berou v průměru cca litr na 7 tisíc km, zatímco u frankofonních dieselů zdánlivě oleje neubývá. Je to známkou vyšší kvality německých, či italských motorů? Ani náhodou! Zatímco u TDI se spotřeba oleje až do cca 60 tisíc km záběhem snižuje (nové motory berou oleje i více), u jiných dieselů je olej často spíše jen postupně ředěn naftou, takže náplň zdánlivě neubývá a někdy "olej" v motoru i přibývá... Jaké následky to má na životnost takového motoru asi není třeba dodávat...
Takže: žádná revoluce se nekoná. To že jeden rendlík v Německu najezdil 100 tis km bez fatálních závad je spíše náhoda, která potvrzuje pravidlo. A pokud by se tento vůz porovnal se stejně ojetým vozem VW po proběhu 200, či 300 tis. km, jistě by se ukázalo, na straně které automobilky je technologická převaha :-!:-!
A to raději ani nehovořím o kvalitě, designu a ergonomii - zejména interiéru.
Bez jakékoliv povšimnutíhodné závady, antikorozní ochrana vzorná, odolný vůdči opotřebení... Co víc si přát?
Ve stínu koncernových potíží s kdečím je to opravdu velký vzor :yes: Výborný výsledek Scénica v dauertestu, výborný výsledek Laguny, solidní umístění v TUV report, výborné nové motory 1.6 dCi a 1.2 TCe, opravdu nádherný design nově představovaných modelů, spolupráce s Mercedesem, 5letá záruka... Ještě někdo pochybuje o jakosti a kvalitách Renaultu?
Já bych nezobecňoval, páč se najde i mezi voliči Zemana velmi mnoho rozumných lidí, ovšem i hloupých jak to dokazuje rodina Klausů, na druhé straně pan Stránský také dříve mluvil, než-li myslel.
Přátelé, kteří jste kritičtí k Renaultům - a to i po tomto velmi pěkném výsledku (oproti výsledkům u Volkswagenů jde o malý technický zázrak). Což takhle místo laciného diskusního plácání se v urážkách věcně argumentovat? Řada z vás mi připomíná mnoho voličů Zemana - plácat, plácat, plácat, ale podívá-li se člověk na Vaše argumenty, zjistí, že jde o prachobyčejné mlácení slámy...
Ovšem pokud někdo napíše, že jsou špatně umístěné ovládací prvky, tak je to ryze subjektivní pocit. Něco na způsob ovládání rádia u Renaultu a pan Vaverka. Aerodynamický hluk - to už bych viděl jako problém, ovšem na druhou stranu od jaké rychlosti? U Scénica předpokládám, že cca 120km/h a výše - což bude asi logické.
Na A4 míří především plivance za vadnou převodovku ve spojení s prémiovou značkou, což by se určitě stávat němělo, obdobně jako kdysi A6 a její vadná navigace.
Stači přečist prvni přispěvky a je jasne že koncern samozřejmě VW sere pořad ty stejne lidi.
Vychvalme rencka,flustňeme na VW a zakončeme to smejlem.
Renault nejspolehlivějši značka na světě. :yes:
Asi zrovna špatnej kousek... Ten stan by měli dávat v ceně... No zvedl jsem oči, a sakra, zase špatnej kus. Polo. A jejda, kousek nad ním Passat. Ježíš, ten VW má smůlu... >:D
No za seba mozem povedat, ze radsej budem pat rokov jazdit v aute ktore nie je dokonale aerodynamicky odhlucnene, nez by som dva-tri krat do roka mal volat odtahovu sluzbu. Alebo inak povedane, pre mna je jedna fatalna zavada sposobujuca nepojazdnost vozidla omnoho horsia, ako desat banalnych typu nesikovne umiestneny ovladac klimy...
Pokud si dobře pamatuju, tak Renaulty měly ukazatel stavu hladiny oleje přímo na palubní desce, po zapnutí elektriky ti ručička ukázala stav a pak už ukazovala - myslím - teplotu chladící kapaliny.
Geniálně jednoduché...
O to přece vůbec nejde, závady se odstraní, avšak přetrvá to, co je v článku zmíněno v kritické rovině - ergonomie, aerodynamika. Ta vana je odstranitelný problém, proto píši, že "jen" přetěsníš", s tím ostatním neuděláš nic. Přečti si nahoře Mariho, výborně to akcentuje.
Nechápu ty předsudky, proč by měl být Renault nespolehlivý? Miluji lidi, kterým když řekneš, že jezdíš například Fiatem, tak ti řekne: „Ach bože, ty jezdíš takovým nespolehlivým autem? Vždyť Fiat je nespolehlivá a poruchová značka“. Někdo si zkrátka myslí, že když před 20 lety automobilka měla problémy s kvalitou a spolehlivostí, že to nadále pokračuje i dnes a že jejich auta jsou poruchová. Nejsou to jen mé domněnky a výmysly, ale je to realita z mého okolí.
Jezdím Fiatem Punto, má 10 let a najeto pouze 80 tisíc km, protože většinou se auto používá na krátké jízdy 3 km tam, a 3 km zpátky, takže motor je stále studený a trpí. Přesto není potřeba dolévat olej, motor je stále bez poruch.
A teď k tomu „nespolehlivému“ Renaultu. Otec jezdil 9 let služební Lagunou, rv 1999 s motorem 1,8 16v. Celkem najel okolo 250 tisíc km bez závažných poruch, akorát se ke konci jejich soužití podělaly budíky, kdy lítala rafička rychloměru a palubní počítač nefungoval. Vše se vyřešilo výměnou budíků z havarované Laguny z vrakoviště. Laguna nadále slouží jako náhradí vůz, nyní má najeto přes 300 tisíc km a motor stále nebere olej a neprošel ani žádnou generálkou. Pouze běžná údržba a dokonce karoserie vůbec nerezaví. S Lagunou teď jezdí táty kolega, protože jeho Fabia Combi 1,4 16v, rv 2001 je do šrotu. Auto má také najeto 300 tisíc km, ale je o rok a půl novější, přesto motor už vůbec netěsní, olej se musí dolévat každý měsíc, jinak pořád problikává kontrolka oleje, hlavně při průjezdu zatáčkami. V servise řekli, že motor má svůj život za sebou, potřeboval by generální opravu, která by odhadem vyšla na 30 tisíc. Vzhledem k aktuální ceně auta to nemá smysl a auto tedy půjde pryč.
Obecně pravidelné dolévání oleje u koncernových motorů není nic divného, kamarád dolévá do svého Golfa IV pravidelně olej, i jejich 10 let stará Octavia žere olej a strašně se divil, jak je motor našeho Fiata stále tichý a že nebere olej, jejich benzínový motor je prý zhruba od 60 tisíc km hlučnější.
Jinak na druhou stranu i Škodovka může být spolehlivá, když se o ni budete pečlivě starat. Otec momentálně jezdí Škodou Superb 2,0 Tdi PD, za 3 roky najel 100 tisíc km a žádné větší problémy nemá, akorát občas zlobí palubní počítač, kdy napíše, že nesvítí zadní koncové světlo a ono svítí a podobné prkotiny…
Promiň, ale to se hádáme o hrnci s nudlema.
Pokud chci nějaké konkrétní auto - v tomto případě se asi bavíme o ojetině - tak zkontroluju stav a odhadnu náklady na opravu.
Takže pokud chci Audi S4 biturbo, tak si kvůli tečícímu turbu raději nebudu kupovat Lagunu, co jí "jen" teče olej z vany, ale vemu tu S4 a turba opravím - a samozřejmě pak počítám s dalšími náklady.
Ano, pokud chci "jen" boudu na dopravu z Á do Bé a vybírám mezi Touranem TDI a Scénicem DCi, tak koukám na to, ve kterém se líp cítím, které se mi víc líbí - a je-li to Touran, opravím turbo jezdím, je-li to Scénic, opravím vanu a jezdím.
Pokud kupuju nové, tak prostě beru to, co opravdu chci a doplatím si za záruku na dobu, co to auto budu mít.
Závady v záruce řeší servis a pak už je mi to fuk.
Fakt nevím, kde jsem k té nálepce přišel.
Osobně bych o sobě řekl, že jsem italofil, ale holt mi Itálie nemá dnes co nabídnout - pokud tedy neslevní Maserati pod půl mega >:D
A pokud mám vzít nějakou normálně dostupnou značku, tak asi BMW fan, ale VW asi ne.
Proti Renaultu mám jen to, že se v designu nedokáže vzdát křečovitých úchyláren, které pak poškozují celou modelovou řadu...
Ostatně proč vlastně musím být něco-fan?
Já mám rád auta obecně, raději korejec v garáži, než tramvaj před barákem >:D
Což by stálo ne zrovna dost peněz, olej kolem těsnění vany ti horko těžko vyteče a udělá neplechu akutně, to může být chronický problém, který ve skutečnosti nic nepoškodí, ztráty jsou minimální. U turba těžko...
Nehraj nám tady divadlo, nic proti tobě nemám, ale tvrzení, že nejsi VW fan či naopak nic nemáš proti Renaultu, to je jako tvrzení, že červená karkulka chodí ve všech pohádkách zásadně v modrých montérkách ;-)
Tak to jsi divnej, když ti je jedno, jestli ti prosakuje vana nebo turbo. Mě třeba vana prosakuje taky, je to prostě kolem vypouštěcího šroubu a těsnění mastné. Ale mezi výměnami oleje po 15t km nemusím dolívat olej (aktuálně jsme za 300t km), když by mi teklo turbo, asi bych měl s autem strach vůbec vyjet z garáže.
>:D:yes: Jsou to "takysti" >:-[] místo, aby se podívali pravdě do vočí, argumentují "taky" závadou u konkurence. Jsou to děti, diskusní renaultisti, jimž zmínka o závadě na scéniku vyvolá ve tvářích dvojí nášup beďarů >:D
Jen se snažím to hodit do správných kolejí, žel nejsem vyslyšen... :-)
Ta A4 a Scénik mají jedno společné - prošli tím testem s poskvrnou.
Těžiště testu je ale - jak už jsem napsal níže - ve větě: "Důvodem kritiky proto bylo hlavně řešení palubní desky, umístění některých ovládacích prvků nebo špatná izolace aerodynamického hluku.".
Tohle tě totiž bude potkávat celou dobu, po kterou budeš s autem jezdit, kdežto závada se vyřeší v servise v rámci záruky a jezdíš dál.
Jde jen o to, v jakém autě.
A na to ten GTi poukazoval - zatímco závada na A4 je důvodem k jejímu pohanění a poplivání a zavrhnutí, tak třicáté místo Scéniku je naopak důvodem k chvalozpěvům - přitom ta auta jsou na tom v podstatě stejně. Jezdila a pokazila se, to se může stát jakémukoliv autu.
Tak to je samozřejmě katastrofa, ale pokud se nepletu, tak tahle závada s podobným následkem se vyskytuje dost ojediněle, i když diskutovaná je - díky těm speciálním efektům - dost.
Nemas pravdu. Krecovite pusobi tva snaha tady obhajovat tu stupiditu, co GTI napsal, coz me u tebe dost prekvapuje. Ac VW fan, vetsinou pises rozumne. Tohle je tak na urovni jossalita ci kari.laze... 8-s
Jiste nepochopeni vidim na tve strane. Diskuse je dusledkem plivani na Renault ze strany nekolika prostoduchych navstevniku tohoto serveru, temer vyhradne z rad VWfans. A4 tady byla zminena pouze jako priklad v reakci na prave takovy prostoduchy prispevek. ;-)
Jo, taky mám kontrolku, ale ještě jsem ji rozsvícenou neviděl.
Jenže ty jsi nadšenec a víš, jak auto funguje. Normální člověk si všimne, že kontrolka svítí, dojede domu a když si vzpomene, podívá se do manuálu o co vůbec jde...
Třeba já nevím, jak chcípnout automat když auto stojí... Asi bych šel narvat hadr do airboxu.
Nevím, na čem jezdíš, ale já jsem za posledních asi patnáct let měl ve všech autech kontrolku oleje.
Jakmile zavřeštěla (ano, světelný signál byl podpořen i zvukovým), zastavil jsem a vypnul motor.
Automat/manuál - šlo to vždy v pohodě.
A pro úplnost dodám, že co se týká oleje a destrukce motoru, tak se bezvýhradně jednalo o auta italská.
Kontrolovat stav a hladinu oleje by měl umět každej šofér, pokud na to kašle, tak se autu nedivím, že padne za vlast...
Já proti Němcům ani německým autům nic nemám, obojí je mi asi nejbližší.
Jenže "kvalita", "solidnost" a "spolehlivost" tu naposledy byla někde u Golfu III, Passatu B3 a W124 :-)
Tekla. Jenže když teče vana (skrz prosakující těsnění - může být přetaženej šroub, špatně sesazené díly nebo prostě zmetek), nic se s autem nestane.
Když se zkroutí hlava nebo umře turbo, motor taky může odejít do věčných lovišť. Automat se totiž chcípá dost blbě.
Nějak takhle:
[odkaz]
Těsnění je jen nepříjemnost, která se vyřeší během jednoho odpoledne zatímco si majitel dá kafe a projede si nové Clio. (A přinejhorším vyklopí 300 Euro s prací). Jak probíhá oprava usmaženého motoru poté, co proteče turbo, nemusím říkat.
Těžiště sdělení totiž není apriori v tom, jestli se auta během sto tisíc km (jo, tohle najezdíš tak asi za pět až šest let, redaktoři AB to klidně dají za rok a půl) podělaj na motoru, nebo na zámku kufru.
Těžiště je v tom, jak se jim s dotyčným modelem žilo, neboť během těch rychlých sto tisícovek v něm museli i obědvat a občas možná i přespat (opět pamatuj, že ty s ním budeš žít těch pět až šest let).
Ale proč uvažovat, když se můžu ztrapnit děláním si s.r.a.n.d.y. z měněné převodovky v...Audi, když je řeč o Renaultu, že?
Vžyť ty máš v autech jasno hned - mrkneš do tabulky a valíš na nákup >:D
Možná ti časem dojde, že zatímco se podle tebe "všichni" baví na komentu GTi-ho, tak reálně jsou nejzábavnější ty křečovité reakce - jako třeba ta tvoje polštářovka >:D
GTI, sklop hlavu, pak oči, a podívej se na dno tabulky AutoBildu. Jejda. 4 náhodně vybraný kusy z portfolia VW mezi 5 nejhoršíma. Ajaj...
A německý dálnice? Myslíš většinové omezení na 120, páteční zácpy, věcný omezení kvůli rekonstrukci... Byl jsi někdy ve Francii. To je stejnej poměr jako dálnice v CŘ-Německo, a Německo-Francie. Neskutečnej rozdíl. Jen prosím nepiš, že tam jezdíš každej tejden. Tady ti už nikdo nevěří ani titul z Plzně.
Jestli toho dementa děláš, pak ti to jde výborně, jestli dement jsi, pak lituju tvýho tátu, že tě raději nehodil někam na polštář. Každopádně tady bavíš všechny... >:D
Spominas "objektivně" a pritom si neobjektivny (ale to je u teba bezne, takze sa sustredim len na fakty): nepresakovala vana, ale tesnenie medzi vanou a blokom, po dakych 65 tisic km. Nemalo by sa to stavat, ale par kvapiek presiaknuteho oleja nie je ziadna fatalna zavada (aj ked na stk by to asi nepreslo), auto normalne islo dalej, tesnenie prilezitostne vymenili a bol klud...
Ak uz cosi stoji za spomenutie, tak je to skor oznam "skontrolovat vyfukovy system" (btw, pochvala Renaultu ze namiesto dakych podivnych kontroliek a kryptografickych kodov jasne vodicovi oznami v com je problem), co malo za nasledok vymenu senzora vo filtri pevnych castic.
Scenic tych 100 tisic dal v uplnej pohode, nie ze " jakž takž". Vsetko ostatne boli len prkotiny (vypalena ziarovka, baterka v dialkovom ovladaci, brzdove dosticky). Nikdy sa neocitol "obeseny" na lane ani sa nevracal z vyletu potupne na plosine odtahoveho auta. To v pamatnom a slavnom teste Passatu bolo uplne inak, pasika vtedy tusim cela redakcia Autobild-u kolektivne dotlacila do tej stovky, len aby ho uz mali z krku! :-)
Mozno niekomu pride nepochopitelne, ze presakuje vana pri 60tis km. mne zase pride nepochopitelne preskocenie rozvodovej retaze pri 30tisic a to nehovorim "o náhodně vybraný model (jediný kus) který dojel stotisícovou metu" ale o uplne zlom koncepte celej palety motorov 1.2TSI.
VW sa tiez zmenil, ale opacne. Motory 5.0TDI, 2.0TDI, 1.2 a 1.4TSI, problemy s DPF, nekavalitny Fox, Sharan, T5,... co vlastne dokazuju aj vysledky v tychto testoch Autotipu, kde VW ma vacsinu modelov na poslednych prieckach. U Subaru som tiez pocul o upadnutej kvalite zhruba od 2007.
absolutna pohoda... momentalne uz 5 rocna zaruka... skvele dCi motory , Tce-cka su tiez uplne inde v kvalite a spolahlivosti ako TSi-cka takze renaultu by som sa nebal vobec..... dizajnovo bol reanult tiez pred koncernom tak 10 -15 rokov stale a plati to aj dnes.... dokonca mam pocit ze reanult naskok zvysuje.... pri pohlade na golfa hlavne zboku alebo spredu ale aj zozadu sme stale kdesi v dobe kamennej..... cas sa zastavil.... no co... aspon ini sa hybu ked uz vw zaspal....
treba povedat ze pripad audi A4 a jeho prevodovky nie je jediny... kazdy iste pozna polo 6N1 z devatdesiatych rokov... tak tam bolo bezne ze 5ka za jazdy vypadavala a po 100 tisicoch km sa u tychto aut prevodovky menili akosi automaticky ( bolo mi to povedane v servise - chlapik sa len usmieval ).... ja osobne mam skusenost ze mi po 110 tisicoch v nom odisla prevodovka.... bola uplne vymleta.... zaujimave.... mame aj feldu tam ten problem nebol.... a verim ze nebude ani v lanceri.... zahada... pre koncernistov snad mi povedia ich nazor :yes:
ono to tu niektorym zarytym ludom nevysvetlis..... najlepsi su prave ti ktori hladaju problemy u konkurencii a sami maju v spolahlivosti doma bordel :yes:
Někdo potřebuje při 64.474 km nové těsnění olejové vany, někdo potřebuje při 63.341 km novou hlavu motoru.
Umíš si představit, že si koupíš auto, kterému se při poprvé při 60k a podruhé při 95k podělá motor? Mít tvrdé a hlučné MPV, navíc ještě zoufale nespolehlivé - no to je na mašli.
Holt jedno auto je "překvapivě odolné", druhé zase "věčným pacientem".
"Je potřeba si uvědomit, že horní informace se nevztahuje na nějaký paušální test firemní kvality, jedná se o náhodně vybraný model (jediný kus) který dojel stotisícovou metu s... nefunkcni prevodovkou. Skapala ti prevodovka? Umíš si představit, že by sis pořidil premiu, které by skapala prevodovka po 100tisicech?"
tak hadam nam aj k tej audine nieco poucne povies :yes:
Je potřeba si uvědomit, že horní informace se nevztahuje na nějaký paušální test firemní kvality, jedná se o náhodně vybraný model (jediný kus) který dojel stotisícovou metu s... prosakující vanou. Prosakuje ti vana? Umíš si představit, že by sis pořidil auto, kterému by vana prosakovala?
Tedy (objektivně), co cenit. No především to, že na německých silnicích (znáš doufám kvalitu německých silnic) scénik tu stovku jakž takž dal. Pro nás by to chtělo sto tisíc ostré středoevropské džungle, neboť kde jinde ocenit výdrž vozidla, než právě zde. Avšak i tak ber na vědomí, že si můžeš pořídit scénika. Necháš si jen přetěsnit vanu. Brnkačka.
P.S. Ta "překvapivost" s odkazem na odolnost. Trefné, co? :-)
Prekvapive odolni jsou hlavne majitele koncernovych vozu. Vzdy se pobavim kdyz ctu o tom, jak je nekdo spokojeny, ze mu sice blbne elektronika, dvakrat mu menili turbo, co 30tis.km rozvody a jednou nedojel vubec, ale jinak do toho leje jenom olej (co 2000km), palivo a kapalinu do ostrikovacu - proste naprosta spokojenost... :-O
Jakožto majitel autodopravy můžu potvrdit, že Renault patří k tomu spolehlivějšímu, co se dnes prodává. Renault od r. 07-08 se absolutně změnil. A díky za to. Trafic drží, zatímco kolegové s VW T5 mají neustálé problémy. A to samé platí i u osobních aut.
Ono nastesti se to lepsi. O tom, ze Renault v soucasnosti patri k tomu nejlepsimu, co se v mainstreamu da koupit pochybuje tady na Auto.cz uz jenom par natvrdlych jedincu. Kteri to jsou, vsichni vime. ;-)
Text "překvapivě odolný" přímo v nadpise by měl být spíše u VW . Majitele, kteří jezdí s novějšími vozy Renault o jejich kvalitě vědí a tudíž je nepřekvapuje. Je vidět, že v novinářské obci přetrvává názor o nespolehlivosti, nekvalitě fr. aut. Já si naopak myslím, že mezi ty méně spolehlivé patří naopak německé značky. Někde jsem tady četl, že představitel Škodovky prohlásil, že fr. a it. automobilky dávají přednost designu před funkčností. Já říkám, že německé automobilky umí mistrně vyvolat dojem kvality která ve skutečnosti není.
Žádné překvapení, po průšvihu s dvojkovou Lagunou, patří vše od Renaultu s ročníkem 2007 a mladší k tomu nejlepšímu mezi neprémiovými značkami. Všude mimo náš ostrůvek deviace o tom nikdo nepochybuje...