Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Grand Scénic po 100.000 kilometrech: Překvapivě odolný

Auto Tip Klassik
Diskuze (136)
Německý magazín AutoBild podrobil dlouhodobému testu další vůz, rodinného favorita Renault Grand Scénic s motorem 1,9 dCi. Prostorné MPV překvapilo, test na 100 tisíc km dokončilo v dobré kondici.

Tento test bude české rodiny zajímat! Renault Grand Scénic je prostorný a jako nový i ojetý vůz levnější než konkurenční modely. Jenže má proti sobě silné argumenty: francouzská značka si v uplynulé dekádě vytvořila renomé méně kvalitních aut, zvlášť pak těch s motorem 1,9 dCi pod kapotou.

Už na začátku vůz nadchnul německé redaktory těžko překonatelnou kombinací prostoru, výbavy a nízké ceny. Plusové body získal také za vnitřní prostor nebo výhled z vozu. Skeptici ale mají smůlu, protože dobrý první dojem Renault v následujících 100 tisících kilometrech udržel. Motor potěšil pružností i přiměřenou spotřebou, interiér zase odolností vůči opotřebené. Důvodem kritiky proto bylo hlavně řešení palubní desky, umístění některých ovládacích prvků nebo špatná izolace aerodynamického hluku.

Závěrečná demontáž ukázala, že ani útroby vozu neskrývaly zásadní problém. Karoserie zcela bez rzi a motor bez významnějšího opotřebení, to je hodně dobrá vizitka Francouzů. V celkovém hodnocení dosáhl Grand Scénic na 36. místo se ziskem 13 trestných bodů. Tím se vyrovnal výsledek Laguny 2,0 dCi, zatím nejlepšího Renaultu v dlouhodobém testu Auto Bildu.

Z konkurentů lépe dopadla jen Dacia Lodgy 1,5 dCi a Toyota Verso 1,8 Valvematic. Ovšem nebýt u Grand Scénicu záruční výměny snímače u filtru pevných částic a opravy průsaku olejové vany, mohl si Renault ušetřit šest trestných bodů a vystřelit na 20. místo.

Kompletní test s rozpisem provozních nákladů, servisních nákladů, dalších závad, žebříčkem dříve testovaných vozů, naměřenými dynamickými hodnotami a množstvím dalších podrobných informací naleznete v aktuálním vydání Auto Tipu číslo 02/2013.

renault autotip bazar mpv renault autotip bazar mpv

Auto Tip Klassik
Diskuze (136)
31. 1. 2013 22:01
Re: Překvapivě odolný
Dej mě prosímtě svůj patent na rozum ty profesore..Není nad to když tady někdo ze sebe dělá pod každým článkem o VW blba a pak si myslí jak je moudrej..
29. 1. 2013 23:48
Re: SCI-FI
pozri, u 2,0tdi praskali cele bloky motora.
U TSI odchadzali vdaka rozvodom cele motory a to VW robil problemy pri uznani reklamacie, cital som kopec nahnevanych ludi, ktorim vw zaruku uznal len ciastocne, ci vobec, nehovoriac o tom, ze ak im skoncil motor za dva roky a jeden den, tak sa s nimi vw odmietol bavit. Az potom dali ciastocne preplatenie oprav sposobenym rozvodmi.

Ono sa moze stat porucha aj na najkvalitnejsom aute na svete, ale dolezite je to, aky servis ti da vyrobca.
Ale aby som bol objektivny, renault mal podobne chovanie v rokoch kedy mu odchadzalo vsetko, rovnako aj mercedes. Poznam majitela mercedesu za 2,5mil Sk, ktory ked prisiel do servisu s uplatnenim zaruky, tak nanho nakricali ako na posledneho bezdomovca.
Raz na ulici som sa rozpraval s majitelom espace 2,2dci a ten dal v prvych troch rokoch donho cez 300 000Sk aj napriek zaruke, ktoru mu neuznali.
Kamos si kupil v roku 2005 noveho pasata B6 2,o tdi za 1 100 000Sk, bol pysny, ze to bol prvy pasat b6 taxik v Bratislave za tri mesiace som ho stretol, bol uz v servise 5x, za rok som ho stretol na mercedesi a ze vw uz nechce ani vidiet. Dal ho zene, ktora ma najazd 5000km rocne.

Kazdu znacku postihne cierne obdobie, preto treba vediet selektovat a hlavne zbytocne neprilnut k nejakej znacke, lebo potom sa klames len sam seba.
29. 1. 2013 23:35
Re: Renault - quality made!
heh cca rok-dva dozadu, kedy som sem prisiel prispievat to tu bolo opacne, slovo renault tu bola ta najhorsia nadavka
28. 1. 2013 23:36
Re: Stačí málo...
Ale jdi ty brepto...
Avatar - Katikakus
28. 1. 2013 13:45
Re: Stačí málo...
Zkus neco vlastniho, pokud to zvladnes...