Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v květnu 2009: Prodej vozů MPV je meziročně výrazně nižší, Roomster vede

Ve dvou kategoriích velkoprostorových vozů na českém trhu v květnu k žádnému většímu překvapení nedošlo. Výjimkou je ovšem střední, kde se na bronzovém stupínku objevil Seat Altea, kdežto Renault Scénic spadl až na šestou příčku.
Zpět na článek
23. 6. 2009 09:44
23. 6. 2009 11:37
23. 6. 2009 11:41
23. 6. 2009 14:41
23. 6. 2009 17:18
23. 6. 2009 17:27
23. 6. 2009 17:13
23. 6. 2009 17:19
23. 6. 2009 17:29
23. 6. 2009 21:17
23. 6. 2009 21:33
25. 6. 2009 19:09
15. 7. 2009 10:18
neregistrovaný "Ondra74"
23. 6. 2009 22:17
23. 6. 2009 09:44
Kategórie
Ako ostatne vždy, aj teraz mi to triedenie do kategórií nejak nesedí. Na našom trhu je len 7 malých MPV? DO akej kategórie potom spadajú Jazz a NOTE?

Nie je mi jasné, prečo sa oddeľujú predaje Corolla Verso a Verso, nejde o púhe striedanie generácií so zmenou mena? Odkedy je P3008 MPV? Už to nie je crosover? A čo Logan MCV? V tabuľke je, ale P308 v kombíku, ktorý je za MPV označovaný častejšie, tu nie je (ani MCV tu nemá čo robiť). Čo stále robí v tabuľke Tourneo Connect? To by tam mali figurovať aj priami konkurenti od Citroenu, Peugeota, Renaultu, Fiatu alebo VW. Kde je Golf+? Už to nie je MPV, alebo ten musí počítať body k dobru klasickému Golfu?

Veľké MPV - opäť pomiešané originál MPV a niektoré skultúrnené užitkáče.

Teda nič v zlom, ale trochu čudne uvarený guláš. ;-)
Rozbalit vlákno
20
Avatar - pelikoš
23. 6. 2009 09:55
Re: Kategórie
v tom aby se prase vyznalo...nech to koňovi,ten má větší hlavu >:-[]
23. 6. 2009 11:37
Re: Kategórie
Většinu vcí už jsme v diskusích i spolu probírali, nevím, proč se to stále opakuje. Jazz je malé auto, byť trochu vyšší. Taky je z něj odvozený sedan City a to určitě není MPV :-) Note je v nižší střední třídě (dle SDA), byť je také trochu vyšší, ale rozvorem 2,6 m tam spadá. Peugeot 3008 je řazen do MPV, obchodní třída crossoverů neexistuje (zatím). Ve stejné třídě bude během roku určitě i 5008. Stejně jako je v malých autech oddělen prodej Peugeotů 206 a 207, je ve středních MPV oddělen prodej Corolly Verso a Verso, nevím, co je na tom divného, jde o různé generace vozů stejné třídy :o)) (něco jako Xsara Picasso a C4 Picasso). Slučování ala Svět motorů zavádět nebudu (např. Logan/Sandero apod.). P308 v kombíku v tabulkách být nemůže, není samostatně veden a není to ani MPV. Logan MCV je pokud se nepletu o dost vyšší, v MPV navíc dle SDA je, vyhazuji z něj pouze nové pikapy. Sám to opakuji již poněkolikáté - není to typické MPV, ale ani typické kombi (kombíky nižší střední třídy nemají většinou rozvor srovnatelný s luxusními limuzínami a výšku MPV:o) K Tourneu Connect - je veden v tabulkách SDA samostatně a jedná se o osobní Transit Connect, který SDA naopak započítává k normálním Transitům (prostě binec). Přímá konkurence od Tebou jmenovaných automobilek (třeba Partner Tepee) tam také není vedena. Stejné je to s Golfem Plus, na začátku roku se jich sice pár v MPV objevilo, ale později byly přeřazeny k normálním Golfům, tak jsem je vyhodil taky. K velkým osobním dodávkám - například už předchozí Vito mělo svou luxusní variantu ve třídě V, která byla brána jako MPV. To samé platí pro Viano (taky VW Multivan a Ford Tourneo). Do dodávek, které budou asi až na konci roku, je prostě řadit nemůžu, protože to dodávky nejsou, byť z nich vycházejí.
23. 6. 2009 11:41
Re: Kategórie
Pokud bych přeřadil Note do malých MPV, musel bych tam dát třeba taky Fusion... Vycházím z toho, co mám k dispozici od SDA. Něco se přeřazuje, něco se nechává tak, jak je to uvařeno od nich. Kompromisy, kompromisy a zase kompromisy, jinak to nejde.
23. 6. 2009 12:25
Re: Kategórie
Správne si napísal, je to binec. Ale čo tak urobiť tabuľku radšej podľa vlastných úvah, prípadne zvyklostí na domácom trhnu, alebo teda prebrať komplet SDA? Takto je to ani čihí ani hota.
S tým Versom to beriem, ok, ale iné veci mi kolú oči.
A s tým Jazzom alebo Note...

Jazz.....3900x1695x1525 R2500
City.....4420x1695x1470 R2540
Note.....4083x1691x1550 R2600

Z tohto sa mi nezdá, že by City a Jazz mali okrem šírky ktorýkoľvek rozmer zhodný (tiež Jazz nevyzerá ako hatch od City, keďže na rozdiel od nej má jednopriestorovú karosériu), a nie je mi jasné, prečo by nemali byť v odlišných kategóriách. City sa radí k Thalii Linee a podobným, Jazz je malé MPV tak ako Note alebo Meriva. Myslel som, že určujúcimi prvkami pre MPV sú najmä jednopriestorová karoséria a variabilita interiériu, nie u niekoho výška, u niekoho rázvor a tak podobne.

No dobre, polemizovať by me mohli donekonečna, skrátka si myslím, že tie tabuľky a poronania by boli pre našincov hodnotnejšie, keby viac odzrkadľovali vnímanie tried očami našinca ako zákazníka. ;-) Inak, úprimne, práve tieto "tabuľkové" články pre auto.cz Ti rozhodne nezávidím...
23. 6. 2009 14:41
Re: Kategórie
vidím to na makro, ktoré by tabulku upravilo podla chutí prihláseného.

Tebe by to priradilo Jazz a Note, niekomu by zas napr. v inej kategórii vynechalo prvých 5 miest, aby sa nemuselo vesmírnou matematikou čarovať prvé miesto, prípadne v ďalšej kategórii by sa zobralo len miesto posledné, to by bolo "elegantné" nie? >:-[]
23. 6. 2009 17:18
Re: Kategórie
Vskutku elegantní, pak by ovšem nikdo nemohl polemizovat s jistým nejmenovaným diskutérem, který si tabulky prodejů tejně "vytváří" dle svého. A v diskusích pod články by pak nebyla taková legrace :o)) (většinou :-)
23. 6. 2009 17:27
Re: Kategórie
to je pravda, bez toho natahování se o prodejích aut, která si stejně nekoupíme by mě to taky nebavilo >:-[]

mně osobně tabulky vyhovují. Občas mi někde něco kapánek nesedne (třeba Logan MCV mezi středními MPV), ale chápu, že je to těžké kategorizovat. Hlavně dnes, v době různých crossoverů a nezařaditelných podivností >:-[]

Co mě zajímá si dohledám. Jdu od konce tabulky, tak na to narazím většinou rychleji >:D
Avatar - woody-alien
23. 6. 2009 19:31
Re: Kategórie
Tak hlavně že Liška je tam kde má být... >:D
24. 6. 2009 09:40
Re: Kategórie
Etalón elegancie je etalón elegancie. Majster sa pozná na prvý pohľad. ;-)
23. 6. 2009 18:07
Re: Kategórie
Bezva nápad, napíš Sleeperovi logaritmus, on už to zaradí, a ešte mu ubudne roboty.... >:D :yes:
23. 6. 2009 17:13
Re: Kategórie
No tak s tou Thalií a Lineou jsi poměrně dost ustřelil, protože Linea je sice na platformě Grande Punta, ale prodloužené, takže patří do nižší střední. Zatímco City je prostě sedan se shodným podvozkem s Jazzem, má i jeho variabilitu, takže ho berme jako karosářskou verzi Jazzu, byť samostatně vedenou (stejně jako například Clio a Thalia či Ibiza a Cordoba o třídu výše). Na Notu jsem se snažil ukázat příklad, že nelze míchat všechno se vším, rozměrově patří do nižší střední na rozdíl třeba od Fusionu, ale van typu Scénicu nebo C4 Picasso to taky není... Takže zůstane tam kde je. Podobný problém je třeba i s SX4, je to SUV, minivan, crossover? Malé auto nebo už nižší střední? Spíš malé auto, jenže SX4 Sedan není konkurentem Thalie, ale cenou spíš Octavie. Prostě a jednoduše - oproti SDA je v tabulkách hodně změn, třídy s větším počtem různých aut jsou rozděleny (zrovna minivany nebo teréňáky). Vyložené nesmysly přeřazuji, sporná auta, která nelze jednoznačně nikam zařadit, nechámvám tam, kde je má SDA. Pro kontrolu si můžeš z www.sda-cia.cz stáhnout jejich původní tabulky, nebo Ti je můžu i se svými poslat na mejl (nejedná se o nijak důvěrná data, která by nemohl nikdo mimo auto.cz číst, ppřipravuji je pro vás, ne pro sebe :-) Alespoň bude jednomu čtenáři jasnější, kolik je s tím práce :o))
23. 6. 2009 17:19
Re: Kategórie
Jo, mimochodem, shodný podvozek s Jazzem a City má i nový Insight. Není tak vlastně konkurentem Toyoty Prius, byť je s ní neustále srovnáván. Zajímavé, že? :-)
23. 6. 2009 17:29
Re: Kategórie
Zajímavé :yes: Tohle jsem fakt nevěděl.
23. 6. 2009 18:05
Re: Kategórie
Tiež sa dá povedať, že podvozok Jazzu má kvality hodné auta o triedu vyššie... >:D
23. 6. 2009 18:02
Re: Kategórie
Veď píšem, že Ti ani trochu nezávidím...

Jazz/City - ako si si iste všimol, aj City má voči Jazzu plošinu predĺženú (o 40 mm) a rozmerovo je presne tam, kde Linea...ako potenciálny zákazník by som rozhodne tieto dva modely porovnával. A tiež tak by som porovnával Grand Modus, Merivu, Jazz a NOTE, práve tak ako niekto zvažuje medzi Fabiou a Swiftom...

Ale ako som už spomenul, nejdem sa s Tebou hádať, ani Ti robiť nervy. Jasne, človeku sa ľahko kritizuje, keď to sám nerobí... ;-)
23. 6. 2009 21:17
Re: Kategórie
Fabia a Swift... No, v podstatě jde o auta stejné třídy, i když Swift je skutečně na dolní hranici malých vozů. A co teprv Splash, který má sice zkrácený podvozek Swiftu (2360 mm oproti 2380 mm), ale na délku má víc :o))) A je to i rozměrově podstatně větší auto, i díky výšce... :-) A kde je Swift a kde Splash? No jo, Suzuki mi hodně komplikuje práci :-)
23. 6. 2009 21:33
Re: Kategórie
Honda City má v nové generaci rozvor 2540 mm (dle stránek Hondy) - jasné malé auto. Fiat Linea pak 2603 mm - spodní hranice nizší střední, třeba Octavia má jak známo ještě méně :-) Na délku má City necelých 4,4 m, Linea pak 4,56 m. Jediné, v čem jsou obě auta srovnatelná, je kufr (506 l City, 500 l Linea). A to je ještě legrace v tom, že samotným SDA nedávno zabloudila jedna hondice do nižší střední a zbytek mají v malých. Prostě pr.. :-)
24. 6. 2009 07:33
Re: Kategórie
Dĺžka City je, pokiaľ viem, nad 4400 mm, presne 4420 - to už nie je hodnota typická pre malé autá, aj rázvor je skôr na hornom okraji. Je o 6 cm menší ako má Linea, ale zas o 8 dlhší ako Fabia. Tieto dve autá (City a Linea) by som k sebe radil proste a jednoducho rovnakým určením, podobnými parametrami interiéru, veľkými kuframi aj podobnou cenou.

Inak zaujímavé je sledovať, ako nám tie triedy neustále rastú. Ešte nedávno bola dĺžka 4,5 metra ešte takmer mimo dosah strednej triedy (napríklad prvá Vectra mala dĺžku, myslím 4380 mm), dnes ju bežne prekračujú kombi a limuzíny nižšej strednej, stredná trieda už atakuje mieru 4,8 metra. Že by sme šplhali k úrovni v Amerike, a auto pod 5 metrov bude malé a ekonomické....?
25. 6. 2009 19:09
Re: Kategórie
Rozvorem je City jasné malé auto. Linea je srovnatelná s Octavií - celkovou délku mají prakticky shodnou, rozvorem fiat škodovku předčí. Většina sedanů nižší střední třídy má dneska 4,5-4,6 m a 2,6-2,7 m rozvor. Výjimkou je Logan, který je kratší než City, ale rozvor má 2,6 m, takže do nižší střední patří. Se zvětšováním souhlasím. Například Astra F měla coby hatch zhruba tolik, kolik má dnesk Grande Punto a Ibiza, tzn. 4,05 m.
neregistrovaný "Ondra74"
15. 7. 2009 10:18
Re: Kategórie
JJ Peugeot 3008 je opravdu víc než pouze MPV. Spojuje podle mě typy SUV, HB i SUV. Pro takové skvělé autíčko už by se hodila nová kategorie :yes: Měla by se taková kategirie zavést? crossover jako oficiální prodejní třída?
Avatar - Emel
23. 6. 2009 22:17
Čísla
Za povšimnutí stojí špatný výsledek Renaultu, zřejmě díky generační obměně. Stále dobře si naopak vede Logan, prostě velké auto za málo peněz se nemůže prodávat špatně.
Rozbalit vlákno
0