Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Český trh v roce 2012: Nejprodávanější MPV

40 komentářů

jendas
Na to, že se 500L prodává od října, tak 81 kusů je podle mě velmi pěkný výsledek. Uvidíme jak se 500L bude dařit v tomto roce.
Obiik
to samé B-max 😄 taky se neprodával od začátku roku pokud se teda nepletu (myslim že až od května) 😄 též pěkné číslo 😄
jendas
Jojo. B-max se taky neprodával od začátku roku, ale nevím přesně od kdy. Nicméně ty čísla jsou u B-maxu taky velmi pěkná. Jsem trochu překvapen, protože ta cena je vyšší než u konkurence.
Nicco
Tak na predjane pomery Fiatu je to priam sonicky tresk. Sameho ma prekvapuje kto si to moze kupit, ale ja aj tak nechapem cely segment malych a strednych MPV.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Morgan Wheeler
Protože ta auta jsou malá z venku, což se hodí ve velkých městech, ale velká uvnitř s určitým typem variability, lépe se do nich nastupujue, je v nich větší přehled, myslím, že těch výhod mají dost, evidentně i u nás se tento typ vozů kupuje
Nicco
Variabilitu beriem, ale tu ma aj napr Peugeot 207/8 alebo Civic. Vyssi posed, ale ten maju aj SUV, len nechapem to miesto na hlavou. Co tam ma dat?
Klaudius
Čo by si tam mal dávať? Lepších pár litrov vzduchu nad hlavou, ako ťahať zbytočné kilá navrch so sebou u SUV. Vyšší posed nie je jediný parameter, u MPV sa cení aj vzdušnosť priestoru pre posádku, vedieť sa tam pohnúť, cítiť sa príjemne. MPV vie ponúknuť životný priestor, nie iba miesto na sedenie pri ceste z bodu A do bodu B.
zlysoused
No a hlavně srovnatelně velké SUV bude vždy o cca 1/3 dražší.
Klaudius
Drahšie, s drahšou prevádzkou a menším priestorom a variabilitou. Akurát bude lepšie na mestské obrubníky.
Nicco
Ja si nevyberam medzi SUV (ktore ma podla mna zmysel pre Vychodne cesty, ale len ak ma zosilene ramena a balonove pneu) a MPV, ale medzi kombi a MPV, kde velka celna plocha MPV znamena vacsi odpor pri jazde a tym vacsiu spotrebu a to len kvoli nejakej vzdusnosti, ktora je navodena velkou presklenou plochou. Ja napriklad nemam rad velke presklene plochy a asi nebudem sam, pretoze vsetky taketo auta mali vzdy slabu predajnost. Najviac takych modelov ma asi Fiat - od Stilla cez Multiplu az po Cromu. Otrasne Papamobily.
Klaudius
Akú väčšiu spotrebu - 5-5,5 litra Renaultu Scenic ati príde veľa? Ja nemám rád klaustrofobické interiéry, kde sa nemáš kam hnúť a výhľad cez malé okná je jak z tanku... Ale ani opačný extrém nie je dobrý, do absurdity to dotiahla Škoda s Roomsterom - vzadu výkladná skriňa, skleník, kde nejde schovať sa pred slnkom, a tank s mizerným výhľadom vpredu :no:
MPV sa predávajú slabšie, pretože to nie je klasika - zvyk je železná košeľa a MPV nie sú na trhu tak dlho. Druhá vec je vyššia cena. A často počujem argument, že tak veľké auto niekto proste nepotrebuje. Pritom klasické kombíky majú väčší pôdorys a horšiu manévrovateľnosť, . MPV sú zväčša kompaktnejšie, väčšia býva len výška o 15-20 cm. Tiež nie je automatická tá veľká presklená plocha, čo spomínaš, napríklad chválený Chevrolet Orlando množstvom skla práve neoslňuje...
Makovnik
Az sa do 500L alebo ineho MPV posadis, taku hlupost s 207/8 nenapises.
Uz len 500L ma vzadu miesto ako v Rapide, vpredu viac ako spominane 207/8, vacsi kufor, posuvatelne/sklapatelne sedadla, ovela vacsiu variabilitu kufra atd. atd.... Vyssi posed je v pri(mestskom) aute tiez vyhoda. Po mojej vcerajsej jazde v noci v hmle po neuveritelne deravych cestach je to urcite vyhoda aj vo vyhlade na cestu blizko pred autom, kde z vacsej vysky lepsie vidiet jamy; zo svojho hatch som si isiel krk vykrutit. Useky DT-LC, za ZV, Krasna horka atd.. uplny tankodrom.
Pacho69
na naše/vaše (česk👋slovensko ale nejen tam) musíš vybírat v jiném segmentu. Možná se už brzy dožijem chvíle, kdy Defender bude ta správná volba (snad bude stačit verze bez sání a výfuku na střeše).
Avatar - sendador
sendador
V tom cisle budou predvadecky. Ale doufam, ze se 500L bude prodavat, je to pekny auto.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Slarque
Co je vlastně ta desítka malých MPV v kategorii ostatní? Nemůžu si vybavit žádný další model, než ty, co už jsou v tabulce uvedené.
zlysoused
Lancia Musa
Slarque
To je možné (na tohle bych si nikdy nevzpomněl), ale vážně by se jich za rok prodala celá desítka? 😐
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Honda Jazz 😉
Slarque
Těch bylo loni přes dvě stovky, tak špatně na tom Honda není. 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
cely segment malych MPV siel hore o 34%... to je prekvapko a aj ix20 aj venga pekne rastli 😉 :yes: .... to som necakal... naopak segment velkych MPV z roka na rok klesa .... takze tam nema velky vyznam vyvijat velku namahu 😉 zo strany vyrobcov
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
mnohé rodiny už pochopily, že 560 l zavazadelníku je sice fajn, ale ani pak to není nějak ono 😉
Klaudius
Kupoval som vysoké priestranné auto kvôli deckám. Ale ďalšie auto bude tiež možno vysoké a priestranné - aj keď ho budem kupovať kvôli sebe. Nepotrebujem šúchať zadok o vozovku ani od auta nechcem športové vlastnosti. Ale cením pohodlie a priestor, a luxus nastupovania či akejkoľvek manipulácie a činnosti v rámci auta. Je rozdiel sadať do auta dolu k zemi a potom sa z tej skrčenej polohy zase dvíhať, alebo nastupovať do auta vzpriamene a bez zohýbania, a rovnako vzpriamene a bez námahy aj vystúpiť. Je tiež rozdiel pri hľadaní niečoho v taške na zadom sedadle stáť rovno, alebo byť zohnutý jak paragraf. 😉 :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
lenost je potvora >😒] 😉
Klaudius
To nie je o lenivosti, to je o šetrení vlastného zdravia. Moja chrbtica proti používaniu služobnej Octavie Tour protestovala.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Slušný výsledek...Musím se příznat, že vídám mj. jedno v mírném (!) tuzingu (bílá s černými doplňky), a vypadá to velmi dobře...Chevrolet na to šel dobře - rodinná krabice, která ale nevypadá jen jako rodinná krabice a dá se na ni dívat. A zákazníci se na to očividně chytli. :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
špetka esence SUV určitě prospěla, k tomu víc než slušná základní cena... Orlando je bezpochyby zajímavou volbou.
Pacho69
Spíš se chytili na cenu, obzváště za benzín je velmi příznivá. Spíš mi to připomíná lépe vypracované Lodgy. Je pravda, že to může evokovat SUV, ale u evokování to končí... Boduje cena za celkem slušnou techniku, vzhled je podprůměrný.
Jinak co se týče prostoru "kompaktního" středního MPV je to docela ostuda oproti třeba o 10cm kratším konkurentům C4 Grand Picasso a P 5008 je využití vnitřního prostoru v Orlandu otřesné. Překvapilo mě, že C4 Grand Picasso ztrácí, co se prostoru týče, je to bezkonkurenční auto, ale je vidět, že je na trhu dlouho, chtělo by to facelift, nebo nový model. A hlavně elekroniky a displejů, tam je to auto už docela out. Podobně to vidím u sceniců.
megacruiser
řekl bych že je to dobrá volba za ty peníze. Nemoderní použitá technika mi nevadí. V reálu už jsem jich pár viděl a vypadá překvapivě dobře.
Značkoví výrobci mají tendence MPV trochu předražovat i když k tomu není po technické stránce důvod, Dacia má pravděpodobně pevné marže napříč třídami a tak je Lodgy laciná, proto jí fandím.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kdo od Dacie nečeká, že nabídne to co dražší konkurenti, nebude podle mě zklamán. Auta to jsou opravdu bytelná, jen to šetření se zkrátka někde projevit muselo.

Kdo není ochoten slevit ze standardu, tak má neomezenou volbu mezi konkurenty, jen nutně musí přitlačit na pilu. Přicházející generace Dacie jsou zkrátka o pořádný kus dál než první Logan. Filozofie zůstala, kvalita podstatně vzrostla, cena zůstala. Dacia nebojuje s ostatními značkami, ale především s autobazary. A právě proto jsem její silný stoupenec. Lodgy lepší než 10letá Alhambra s certifikátem německého důchodce :yes:
Pacho69
To máš relativní, upřímně - s rodinou na dovolenou raději pojedu v 6 let starém sharanu s najetými 120tis za stejné peníze jako nové Lodgy. Prostě to je úplně jiné svezení, možná že technika bude mít stejná léta, ale odhlučnění, výkon motoru k potřebám auta (130-150 po dálnici), hluk motoru do auta, aerodynamický hluk, komfort pro řidiče a posádku, odkládací prostory, jejich variabilita a důmyslnost. Prostě to nejde srovnat. záleží nač to auto chceš. Pokud s ním jedeš jen 30km na chalupu tak ti to je asi jedno. Nedovedu si představit, jak je posádky vyhučená po 1000km v Lodgy. Pro řidiče to musí být za trest.
hipisko
uz si sa v tom viezol? Ak mas ten 79kw dizel, tak je rozhodne dynamickejsi, ako najpouzivanejsia motorizaciu u sharan 1,9tdi 85kw a to citelne.
A hluk? Neviem kolko toci na dialnici sharan s 85kw motorm (odhadujem2700-3000rpm?), ale lodgy toci 2200rpm. Takze uistujem ta, ze ohucany rozhodne nebudes.
A ak by ste mali byt 7mi, tak mas v tretej rade dokonca viac miesta!
Ohladom krasy a pohodlia v interieri si tiez celkom mimo. ved sharan je v interieri dost skaredy a ani materialy nie su zrovna uslachtile, prirovnam to niekde k takej vacsej fabii aj plastami a aj kvalitou.
Takze sharan vs lodgy boj nie je zdaleka taky jednoznacny ako tvrdis ty, aj ked v tom sharane v konecnom dosledku bude naozaj asi malicko vyssi komfort(lepsie odhlucnenie, napravy, sedadla, sirka auta), ale rozhodne nie az taky velky, ze by sa ti v lodgy citili ako niekde skrceni vo fabii. Na druhej strane lodgy bude mat nizsiu spotrebu a dynamiku
megacruiser
Taky doporučuju svezení v Lodgy, fakt nemá cenu hodnotit auto jen podle fotek a testů. Jinak ten starý Sharan se 120 tisíci může být zdrojem mnoha drahých problémů a pravděpodobně bude najeto mnohem víc a to už se plno věcí sype. Na dovolenou do ciziny raději Lodgy se zárukou než rozvrzaného, ošoupaného Sharana se kterým se zacházelo kdovíjak. Jinak proti Sharanovi nic nemám, sám jsem ho jeden čas chtěl, samozřejmě s 1.9 TDI, vzhledově je to hezké auto (nebo jeho klon Galaxy, Alhambra).
Pacho69
mě na Shraranu/Ahambře/Galaxy vadila jen cena 😄. Takyho nemám, a nemohu si ho dovolit, pokud mych měr rozpočet přes 3/4 mega, asi bych se spíš přikláměl k S-Maxu, jeho užitná hodnota se mi líbí nejvíc. Přesto do Lodgy bych nešel, třeba odkládací prostory uvnitř toho auta jsou hodně blbě realizované. i sharan z přelomu tisíciletí na tom byl líp. A jen tak mimochodem, nejde o to, jestli je to auto v záruce, upřímně je možná lepší 8 let starý sharan v perfektní kondici než Lodgy v záruce. A za tím si stojím.
hipisko
rozhodne nesuhlasim. Ked uz aj samotne nemecke prekrutene statistiky davaju auta od SAG na posledne priecky v spolahlivosti.....
Nechapem, preco si stale vela ludi mysli, ze dacie su nespolahlive auta....Prave naopak, napriklad renault sa nechal insporovat daciou a jej jednoduchsou elektrickou sitetou (a s tym vyplivajuvou spolahlivostou) a do novych aut bude montovat koncepciu prave takejto siete.... Co je rozhodne o krok vpred pred konkurenciou(akoukolvek, ci je to roll royce, alebo VW)
Tusim aj japonci pouzivaju jednoduchsiu elektricku siet, ale neviem isto, japonci su pre mna spanielska dedina😄
Pacho69
Ano, vezl jsem se v obojím. V sharanu v nové generaci ne, pouze v poslední bez posuvných dveří. sharan G1 jsem několik měsíců užival, s neslyšným šestivácem 2.8i. V lodgy jsem se vezl, měl jsem jej týden půjčené a auto na dlohé cestování to není. so se týče materiálu interieru, i když byl nový, pocitově odpovídal té první geearaci sharanu kolem roku 2002. Ale to mi tak nevadilo, to ani hodnotit nechci. Ale sedadla, jsou hodně průměrná, na dlouhé cesty je to očistec. A to nejen vzadu ale i v předu. Na zadních sedadlech je málo místa a jsou dělaná v poměru 60/40. Jet na dovolenou v sedmi by mě ani nenapadlo, potřebuju naložit i nějaké věci, ale Lodgy když se naloží (i jen sedmi lidmi), jakoby se propadlo. 1.5 dCi jsem zkoušel, je to skvělý motor a na nenaložené Lodgy stačí. Na naložené prostě ne, chybí výkon a pokud ho potřebuješ potrápit, v autě je tak nechutně slyšet, že když po pár stech kilometrech vystoupíš, máš v kebuli úl... Prostě jsem Lodgy vrátil a nekoupil jsi je. Za mne je to velké auto na kratší cesty nebo pro nenáročného uživatele, který dlouhé cesty nepodniká často... Rozhodně nehodnotím podle fotek a testů. Ani nejsem zastáncem sharana. Pár MPV jsem již zkusil a jedo vlastním a lodgy bych nechtěl. To už raději grand scenic.
hipisko
no konecne ovela lepsi nazor😄
ja samozrejme nevelebim lodgy do vysok, len sa snazim poukazat na nespravne myslenie a despekt voci dacii, kde snad uz aj tu blbu fabiu su niektori schopni preferovat.
ohladfom lodgy, suhlasim ,ze na ldhe trate je max pocet osob 6. Nedostatok kufra sa da riesit rakvou na streche(ano, na vrub vykonu a spotreby). Ale tento problem je aj v inych mpv, ci dokonca aj van.
A ano, ak do 1350kg auta s 80kw motorom nalozis dalsich 6 ludi, povedzme 500-550kil aj s batozinou, tak je jasne, ze sa to prejavi na vsetkom. Ale to iste aj u ostatnych aut s tymto vykonom.

Pre mna osobne lodgy tiez nie. Minimalna akceptovatelna vybava u mna je 79kw 1,5dci (koli 6kvaltu), a najvyssia vybava + par priplatkov. tj cca 15500eur podla cz cenniku(na sk este o 1000e viac).
Za to pojdem radsej do scenica s 1,2tce (6kvalt, u lodgy iba 5kvalt), ktory v pripade deficitu vykonu cipnem na 96kw a v strednej vybave.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
39 kusů Roomster nedal, korejský hák z levé a pravé strany zároveň byl zkrátka příliš... Nebylo to jasné KO, ale hrdá prohra. Vzhledem ke stáří modelu dobrý výkon :yes: Je to vůbec možné, ta zrůdička, které se na začátku mnozí smáli...

Přesto bych před Roomsterem varoval - kdo od něj čeká plnohodnotný rodinný autobus, bude buď zklamán nebo se rád mstí na svých odrostlejších dětech. Roomster je zkrátka vhodný pro děti do 12 let.

Co ale za touto trojkou? Těžká propast, taková Macocha... Mnozí jsou ale ochotní v tomto segmentu e😜erimentovat a jdou proti. Merivisti :yes: :yes: Opel si toto umístění zaslouží, krásné prostorné a především bytelné a hezky smontované auto.

Co ovšem nejde v malých MPV, ve středních působí jako pastva na oči. Tak nádherné rozložení se jen tak nevidí. Není to náhodou tak trochu tím, že tento segment není zatížen fleetovou deformací >😒] ? Přecijen služební Roomstery jsou relativně časté... Nebo že by početnější rodiny přecijen uvažovali při volbě vozu racionálněji?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
roomster je skodovka.... nech bude vyzerat akokolvek tak bude uspesna ci uz v cechach alebo na slovensku....

v sucte ix20 + venga vidime ze korejci porazili aj roomstra ... a to pritom roomster tiez pekne predajne rastol..... tato trieda malych mpv ma skutocne velku buducnost.... mnohym ludom totiz netreba 500litrovy kufor ale uprednostnia skor pohodlne auto pre 4 alebo 5 tich ludi z ktoreho je lepsi vyhlad na cestu a ktore je pritom kompaktne cize v meste sa s nim bude dobre parkovat a aj jazdit..... :yes: