Ekonomika
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Co je vlastně ta desítka malých MPV v kategorii ostatní? Nemůžu si vybavit žádný další model, než ty, co už jsou v tabulce uvedené.
cely segment malych MPV siel hore o 34%... to je prekvapko a aj ix20 aj venga pekne rastli 😉 :yes: .... to som necakal... naopak segment velkych MPV z roka na rok klesa .... takze tam nema velky vyznam vyvijat velku namahu 😉 zo strany vyrobcov
mnohé rodiny už pochopily, že 560 l zavazadelníku je sice fajn, ale ani pak to není nějak ono 😉
Kupoval som vysoké priestranné auto kvôli deckám. Ale ďalšie auto bude tiež možno vysoké a priestranné - aj keď ho budem kupovať kvôli sebe. Nepotrebujem šúchať zadok o vozovku ani od auta nechcem športové vlastnosti. Ale cením pohodlie a priestor, a luxus nastupovania či akejkoľvek manipulácie a činnosti v rámci auta. Je rozdiel sadať do auta dolu k zemi a potom sa z tej skrčenej polohy zase dvíhať, alebo nastupovať do auta vzpriamene a bez zohýbania, a rovnako vzpriamene a bez námahy aj vystúpiť. Je tiež rozdiel pri hľadaní niečoho v taške na zadom sedadle stáť rovno, alebo byť zohnutý jak paragraf. 😉 :yes:
Slušný výsledek...Musím se příznat, že vídám mj. jedno v mírném (!) tuzingu (bílá s černými doplňky), a vypadá to velmi dobře...Chevrolet na to šel dobře - rodinná krabice, která ale nevypadá jen jako rodinná krabice a dá se na ni dívat. A zákazníci se na to očividně chytli. :yes:
špetka esence SUV určitě prospěla, k tomu víc než slušná základní cena... Orlando je bezpochyby zajímavou volbou.
Spíš se chytili na cenu, obzváště za benzín je velmi příznivá. Spíš mi to připomíná lépe vypracované Lodgy. Je pravda, že to může evokovat SUV, ale u evokování to končí... Boduje cena za celkem slušnou techniku, vzhled je podprůměrný.
Jinak co se týče prostoru "kompaktního" středního MPV je to docela ostuda oproti třeba o 10cm kratším konkurentům C4 Grand Picasso a P 5008 je využití vnitřního prostoru v Orlandu otřesné. Překvapilo mě, že C4 Grand Picasso ztrácí, co se prostoru týče, je to bezkonkurenční auto, ale je vidět, že je na trhu dlouho, chtělo by to facelift, nebo nový model. A hlavně elekroniky a displejů, tam je to auto už docela out. Podobně to vidím u sceniců.
Jinak co se týče prostoru "kompaktního" středního MPV je to docela ostuda oproti třeba o 10cm kratším konkurentům C4 Grand Picasso a P 5008 je využití vnitřního prostoru v Orlandu otřesné. Překvapilo mě, že C4 Grand Picasso ztrácí, co se prostoru týče, je to bezkonkurenční auto, ale je vidět, že je na trhu dlouho, chtělo by to facelift, nebo nový model. A hlavně elekroniky a displejů, tam je to auto už docela out. Podobně to vidím u sceniců.
řekl bych že je to dobrá volba za ty peníze. Nemoderní použitá technika mi nevadí. V reálu už jsem jich pár viděl a vypadá překvapivě dobře.
Značkoví výrobci mají tendence MPV trochu předražovat i když k tomu není po technické stránce důvod, Dacia má pravděpodobně pevné marže napříč třídami a tak je Lodgy laciná, proto jí fandím.
Značkoví výrobci mají tendence MPV trochu předražovat i když k tomu není po technické stránce důvod, Dacia má pravděpodobně pevné marže napříč třídami a tak je Lodgy laciná, proto jí fandím.
Kdo od Dacie nečeká, že nabídne to co dražší konkurenti, nebude podle mě zklamán. Auta to jsou opravdu bytelná, jen to šetření se zkrátka někde projevit muselo.
Kdo není ochoten slevit ze standardu, tak má neomezenou volbu mezi konkurenty, jen nutně musí přitlačit na pilu. Přicházející generace Dacie jsou zkrátka o pořádný kus dál než první Logan. Filozofie zůstala, kvalita podstatně vzrostla, cena zůstala. Dacia nebojuje s ostatními značkami, ale především s autobazary. A právě proto jsem její silný stoupenec. Lodgy lepší než 10letá Alhambra s certifikátem německého důchodce :yes:
Kdo není ochoten slevit ze standardu, tak má neomezenou volbu mezi konkurenty, jen nutně musí přitlačit na pilu. Přicházející generace Dacie jsou zkrátka o pořádný kus dál než první Logan. Filozofie zůstala, kvalita podstatně vzrostla, cena zůstala. Dacia nebojuje s ostatními značkami, ale především s autobazary. A právě proto jsem její silný stoupenec. Lodgy lepší než 10letá Alhambra s certifikátem německého důchodce :yes:
To máš relativní, upřímně - s rodinou na dovolenou raději pojedu v 6 let starém sharanu s najetými 120tis za stejné peníze jako nové Lodgy. Prostě to je úplně jiné svezení, možná že technika bude mít stejná léta, ale odhlučnění, výkon motoru k potřebám auta (130-150 po dálnici), hluk motoru do auta, aerodynamický hluk, komfort pro řidiče a posádku, odkládací prostory, jejich variabilita a důmyslnost. Prostě to nejde srovnat. záleží nač to auto chceš. Pokud s ním jedeš jen 30km na chalupu tak ti to je asi jedno. Nedovedu si představit, jak je posádky vyhučená po 1000km v Lodgy. Pro řidiče to musí být za trest.
uz si sa v tom viezol? Ak mas ten 79kw dizel, tak je rozhodne dynamickejsi, ako najpouzivanejsia motorizaciu u sharan 1,9tdi 85kw a to citelne.
A hluk? Neviem kolko toci na dialnici sharan s 85kw motorm (odhadujem2700-3000rpm?), ale lodgy toci 2200rpm. Takze uistujem ta, ze ohucany rozhodne nebudes.
A ak by ste mali byt 7mi, tak mas v tretej rade dokonca viac miesta!
Ohladom krasy a pohodlia v interieri si tiez celkom mimo. ved sharan je v interieri dost skaredy a ani materialy nie su zrovna uslachtile, prirovnam to niekde k takej vacsej fabii aj plastami a aj kvalitou.
Takze sharan vs lodgy boj nie je zdaleka taky jednoznacny ako tvrdis ty, aj ked v tom sharane v konecnom dosledku bude naozaj asi malicko vyssi komfort(lepsie odhlucnenie, napravy, sedadla, sirka auta), ale rozhodne nie az taky velky, ze by sa ti v lodgy citili ako niekde skrceni vo fabii. Na druhej strane lodgy bude mat nizsiu spotrebu a dynamiku
A hluk? Neviem kolko toci na dialnici sharan s 85kw motorm (odhadujem2700-3000rpm?), ale lodgy toci 2200rpm. Takze uistujem ta, ze ohucany rozhodne nebudes.
A ak by ste mali byt 7mi, tak mas v tretej rade dokonca viac miesta!
Ohladom krasy a pohodlia v interieri si tiez celkom mimo. ved sharan je v interieri dost skaredy a ani materialy nie su zrovna uslachtile, prirovnam to niekde k takej vacsej fabii aj plastami a aj kvalitou.
Takze sharan vs lodgy boj nie je zdaleka taky jednoznacny ako tvrdis ty, aj ked v tom sharane v konecnom dosledku bude naozaj asi malicko vyssi komfort(lepsie odhlucnenie, napravy, sedadla, sirka auta), ale rozhodne nie az taky velky, ze by sa ti v lodgy citili ako niekde skrceni vo fabii. Na druhej strane lodgy bude mat nizsiu spotrebu a dynamiku
Taky doporučuju svezení v Lodgy, fakt nemá cenu hodnotit auto jen podle fotek a testů. Jinak ten starý Sharan se 120 tisíci může být zdrojem mnoha drahých problémů a pravděpodobně bude najeto mnohem víc a to už se plno věcí sype. Na dovolenou do ciziny raději Lodgy se zárukou než rozvrzaného, ošoupaného Sharana se kterým se zacházelo kdovíjak. Jinak proti Sharanovi nic nemám, sám jsem ho jeden čas chtěl, samozřejmě s 1.9 TDI, vzhledově je to hezké auto (nebo jeho klon Galaxy, Alhambra).
mě na Shraranu/Ahambře/Galaxy vadila jen cena 😄. Takyho nemám, a nemohu si ho dovolit, pokud mych měr rozpočet přes 3/4 mega, asi bych se spíš přikláměl k S-Maxu, jeho užitná hodnota se mi líbí nejvíc. Přesto do Lodgy bych nešel, třeba odkládací prostory uvnitř toho auta jsou hodně blbě realizované. i sharan z přelomu tisíciletí na tom byl líp. A jen tak mimochodem, nejde o to, jestli je to auto v záruce, upřímně je možná lepší 8 let starý sharan v perfektní kondici než Lodgy v záruce. A za tím si stojím.
rozhodne nesuhlasim. Ked uz aj samotne nemecke prekrutene statistiky davaju auta od SAG na posledne priecky v spolahlivosti.....
Nechapem, preco si stale vela ludi mysli, ze dacie su nespolahlive auta....Prave naopak, napriklad renault sa nechal insporovat daciou a jej jednoduchsou elektrickou sitetou (a s tym vyplivajuvou spolahlivostou) a do novych aut bude montovat koncepciu prave takejto siete.... Co je rozhodne o krok vpred pred konkurenciou(akoukolvek, ci je to roll royce, alebo VW)
Tusim aj japonci pouzivaju jednoduchsiu elektricku siet, ale neviem isto, japonci su pre mna spanielska dedina😄
Nechapem, preco si stale vela ludi mysli, ze dacie su nespolahlive auta....Prave naopak, napriklad renault sa nechal insporovat daciou a jej jednoduchsou elektrickou sitetou (a s tym vyplivajuvou spolahlivostou) a do novych aut bude montovat koncepciu prave takejto siete.... Co je rozhodne o krok vpred pred konkurenciou(akoukolvek, ci je to roll royce, alebo VW)
Tusim aj japonci pouzivaju jednoduchsiu elektricku siet, ale neviem isto, japonci su pre mna spanielska dedina😄
Ano, vezl jsem se v obojím. V sharanu v nové generaci ne, pouze v poslední bez posuvných dveří. sharan G1 jsem několik měsíců užival, s neslyšným šestivácem 2.8i. V lodgy jsem se vezl, měl jsem jej týden půjčené a auto na dlohé cestování to není. so se týče materiálu interieru, i když byl nový, pocitově odpovídal té první geearaci sharanu kolem roku 2002. Ale to mi tak nevadilo, to ani hodnotit nechci. Ale sedadla, jsou hodně průměrná, na dlouhé cesty je to očistec. A to nejen vzadu ale i v předu. Na zadních sedadlech je málo místa a jsou dělaná v poměru 60/40. Jet na dovolenou v sedmi by mě ani nenapadlo, potřebuju naložit i nějaké věci, ale Lodgy když se naloží (i jen sedmi lidmi), jakoby se propadlo. 1.5 dCi jsem zkoušel, je to skvělý motor a na nenaložené Lodgy stačí. Na naložené prostě ne, chybí výkon a pokud ho potřebuješ potrápit, v autě je tak nechutně slyšet, že když po pár stech kilometrech vystoupíš, máš v kebuli úl... Prostě jsem Lodgy vrátil a nekoupil jsi je. Za mne je to velké auto na kratší cesty nebo pro nenáročného uživatele, který dlouhé cesty nepodniká často... Rozhodně nehodnotím podle fotek a testů. Ani nejsem zastáncem sharana. Pár MPV jsem již zkusil a jedo vlastním a lodgy bych nechtěl. To už raději grand scenic.
no konecne ovela lepsi nazor😄
ja samozrejme nevelebim lodgy do vysok, len sa snazim poukazat na nespravne myslenie a despekt voci dacii, kde snad uz aj tu blbu fabiu su niektori schopni preferovat.
ohladfom lodgy, suhlasim ,ze na ldhe trate je max pocet osob 6. Nedostatok kufra sa da riesit rakvou na streche(ano, na vrub vykonu a spotreby). Ale tento problem je aj v inych mpv, ci dokonca aj van.
A ano, ak do 1350kg auta s 80kw motorom nalozis dalsich 6 ludi, povedzme 500-550kil aj s batozinou, tak je jasne, ze sa to prejavi na vsetkom. Ale to iste aj u ostatnych aut s tymto vykonom.
Pre mna osobne lodgy tiez nie. Minimalna akceptovatelna vybava u mna je 79kw 1,5dci (koli 6kvaltu), a najvyssia vybava + par priplatkov. tj cca 15500eur podla cz cenniku(na sk este o 1000e viac).
Za to pojdem radsej do scenica s 1,2tce (6kvalt, u lodgy iba 5kvalt), ktory v pripade deficitu vykonu cipnem na 96kw a v strednej vybave.
ja samozrejme nevelebim lodgy do vysok, len sa snazim poukazat na nespravne myslenie a despekt voci dacii, kde snad uz aj tu blbu fabiu su niektori schopni preferovat.
ohladfom lodgy, suhlasim ,ze na ldhe trate je max pocet osob 6. Nedostatok kufra sa da riesit rakvou na streche(ano, na vrub vykonu a spotreby). Ale tento problem je aj v inych mpv, ci dokonca aj van.
A ano, ak do 1350kg auta s 80kw motorom nalozis dalsich 6 ludi, povedzme 500-550kil aj s batozinou, tak je jasne, ze sa to prejavi na vsetkom. Ale to iste aj u ostatnych aut s tymto vykonom.
Pre mna osobne lodgy tiez nie. Minimalna akceptovatelna vybava u mna je 79kw 1,5dci (koli 6kvaltu), a najvyssia vybava + par priplatkov. tj cca 15500eur podla cz cenniku(na sk este o 1000e viac).
Za to pojdem radsej do scenica s 1,2tce (6kvalt, u lodgy iba 5kvalt), ktory v pripade deficitu vykonu cipnem na 96kw a v strednej vybave.
39 kusů Roomster nedal, korejský hák z levé a pravé strany zároveň byl zkrátka příliš... Nebylo to jasné KO, ale hrdá prohra. Vzhledem ke stáří modelu dobrý výkon :yes: Je to vůbec možné, ta zrůdička, které se na začátku mnozí smáli...
Přesto bych před Roomsterem varoval - kdo od něj čeká plnohodnotný rodinný autobus, bude buď zklamán nebo se rád mstí na svých odrostlejších dětech. Roomster je zkrátka vhodný pro děti do 12 let.
Co ale za touto trojkou? Těžká propast, taková Macocha... Mnozí jsou ale ochotní v tomto segmentu e😜erimentovat a jdou proti. Merivisti :yes: :yes: Opel si toto umístění zaslouží, krásné prostorné a především bytelné a hezky smontované auto.
Co ovšem nejde v malých MPV, ve středních působí jako pastva na oči. Tak nádherné rozložení se jen tak nevidí. Není to náhodou tak trochu tím, že tento segment není zatížen fleetovou deformací >😒] ? Přecijen služební Roomstery jsou relativně časté... Nebo že by početnější rodiny přecijen uvažovali při volbě vozu racionálněji?
Přesto bych před Roomsterem varoval - kdo od něj čeká plnohodnotný rodinný autobus, bude buď zklamán nebo se rád mstí na svých odrostlejších dětech. Roomster je zkrátka vhodný pro děti do 12 let.
Co ale za touto trojkou? Těžká propast, taková Macocha... Mnozí jsou ale ochotní v tomto segmentu e😜erimentovat a jdou proti. Merivisti :yes: :yes: Opel si toto umístění zaslouží, krásné prostorné a především bytelné a hezky smontované auto.
Co ovšem nejde v malých MPV, ve středních působí jako pastva na oči. Tak nádherné rozložení se jen tak nevidí. Není to náhodou tak trochu tím, že tento segment není zatížen fleetovou deformací >😒] ? Přecijen služební Roomstery jsou relativně časté... Nebo že by početnější rodiny přecijen uvažovali při volbě vozu racionálněji?
roomster je skodovka.... nech bude vyzerat akokolvek tak bude uspesna ci uz v cechach alebo na slovensku....
v sucte ix20 + venga vidime ze korejci porazili aj roomstra ... a to pritom roomster tiez pekne predajne rastol..... tato trieda malych mpv ma skutocne velku buducnost.... mnohym ludom totiz netreba 500litrovy kufor ale uprednostnia skor pohodlne auto pre 4 alebo 5 tich ludi z ktoreho je lepsi vyhlad na cestu a ktore je pritom kompaktne cize v meste sa s nim bude dobre parkovat a aj jazdit..... :yes:
v sucte ix20 + venga vidime ze korejci porazili aj roomstra ... a to pritom roomster tiez pekne predajne rastol..... tato trieda malych mpv ma skutocne velku buducnost.... mnohym ludom totiz netreba 500litrovy kufor ale uprednostnia skor pohodlne auto pre 4 alebo 5 tich ludi z ktoreho je lepsi vyhlad na cestu a ktore je pritom kompaktne cize v meste sa s nim bude dobre parkovat a aj jazdit..... :yes:
MPV sa predávajú slabšie, pretože to nie je klasika - zvyk je železná košeľa a MPV nie sú na trhu tak dlho. Druhá vec je vyššia cena. A často počujem argument, že tak veľké auto niekto proste nepotrebuje. Pritom klasické kombíky majú väčší pôdorys a horšiu manévrovateľnosť, . MPV sú zväčša kompaktnejšie, väčšia býva len výška o 15-20 cm. Tiež nie je automatická tá veľká presklená plocha, čo spomínaš, napríklad chválený Chevrolet Orlando množstvom skla práve neoslňuje...
Uz len 500L ma vzadu miesto ako v Rapide, vpredu viac ako spominane 207/8, vacsi kufor, posuvatelne/sklapatelne sedadla, ovela vacsiu variabilitu kufra atd. atd.... Vyssi posed je v pri(mestskom) aute tiez vyhoda. Po mojej vcerajsej jazde v noci v hmle po neuveritelne deravych cestach je to urcite vyhoda aj vo vyhlade na cestu blizko pred autom, kde z vacsej vysky lepsie vidiet jamy; zo svojho hatch som si isiel krk vykrutit. Useky DT-LC, za ZV, Krasna horka atd.. uplny tankodrom.