V letošním roce nastupuje do boje s konkurencí již šestá generace Volkswagenu Golf GTI. Německá automobilka se opět snaží nabídnout ideální koktejl zábavných a praktických vlastností.
Zajímavý názor..., mimochodem je na současném trhu vůbec nějaké auto, které hodnotíš kladně a pokud ano tak které..., rád mu také věnuju zaslouženou chvilku pozornosti... ;-)
Delte si venoval tej pozornosti až až a nielen v diskusii pod člankom o nej...to bola len provokácia ;-) osobne sa mi GTI páči o kvalite nepochybujem a aj ceny sú celkom zaujímavé.
K pozornosti k Deltě jsem byl spíš vyprovokován, některými reakcemi, které ji místy až "glorifikovaly". Jako luxusní alternativa Brava, mi vlastně vůbec nevadí, jen bych z toho nedělal hned prémiové auto s uměleckými aspekty v designu...
A myslím si že pěkné auta neumí jen Italové a občas se i jim ani v designu nemusí vše povést na 100%...
Ke Golfu GTI si tu už psát (pod ním) moc dovolit nemůžu, snad jen kritku, tu by někteří rádi brali vážně ;-) .
Takže můžu jen zkusit napsat, že G6GTI není podle mě ve všem automaticky lepší než G5GTI...
Je sice "dokonalejší" a sofistikovanější (adapt. podv. apod.), a tím ještě mnohem použitelnější pro běžný "život", ale jako v životě je vždycky něco za něco...
Velmi dobře tento posun odráží i rozdíl vzhledu těchto dvou "generací" daný především detaily, G5GTI byl mnohem věrnější "retro" původního GTI, než ten současný, který se už více přizpůsobil požadavkům současného trhu...
Myslím teď (pro většinu opravdu atraktivní) detaily typu dva výfuky po stranách (včetně difuzoru), velmi hezký, ale (na "ducha" GTI) už mírně přezdobený volant, částečné lakování 18" kol kontrastním černým leskem (místo původní méně výrazné šedé metalízy), nápadné mlhovky s lesklým rámečkem pod sklem apod.
Navíc je škoda, že přišel o stylovou černě lakovanou přední masku (kterou má popdobně i např. nový Focus a Megan RS) a vrátil se k jejímu dělení v barvě karoserie...
Přesto všechno ho ovšem stále považuju za nejlepší volbu mezi současnými "klasickými" HH, samozřejmě, že s auty charakteru FoRS ho vůbec nemá smysl srovnávat, ten je určen pro zcela odlišnou cílovou skupinu zákazníků...
... pořád to bude impotent... atak to na mě působí... pro usedlé zákazníky je Golf ideální volbou... povedené auto (upřímně)... ale snažit se dělat GTI verzi? to je skoro protimluv...
Re: I když impotent dostane doping a nový vohoz...
:yes: Kvasoňu, palec nahoru za nechtěně, ale upřímně prezentovanou vlastní "blbost"... >:D
P.S.Vadí ti taky, že se MB stále snaží dělat "Mercedesy",
i když to jsou jinak povedená auta (upřímně)... ;-)
...ten tvůj "protimluv" je přesně to, co si právě napsal...
Re: I když impotent dostane doping a nový vohoz...
Bílá nálepko, přece jen... Mercedes... (řekněme si to upřímně...) je trochu jiná liga... i když o tom tu nebyla řeč...
Ale jsem bezmezně trpělivý, tak to zkusím ještě jednou (i pro pana Dinara)... prostě můj osobní názor je, že Golfy posledních generací jsou nekonečná nuda a sportovní auto by mělo být všechno, jenom ne nudné... a proto je spojení "Golf GTI" v mých očích holý nesmysl... můžeš mi prosím (upřímně) vysvětlit, kde jsem tímto vyjádřil svou "blbost"?:-!
Re: I když impotent dostane doping a nový vohoz...
Jenže právě GTI nabízí co do řidičských zážitků perfektní vyvážení, ovladatelnost, čitelnost a i méně zkušeným řidičům velmi přístupnou určitou hravost a "lehkost" řízení (resp. vedení po silnici). Nudný... ? Ne, to určitě ne.
P.S. K tomuto závěru jsem nedošel jen já.....
Re: I když impotent dostane doping a nový vohoz...
Mám také nekonečnou trpělivost...
Takže... spojení dvou "slov" tedy zkratky "GTI" a a typu "GOLF" je jedním s nejoriginálnějších (v pravé podstatě tohoto slova) automobilových spojení vůbec...
Jestli s tím někdo souhlasí, nebo nesouhlasí je pro tenhle fakt naprosto nepodstatné...
Tak jako Coca-Cola dělá jedinou Coca-Colu na světě a ostatní dělají jen různé coly...
Samozřejmě že to neznamená, že Coca-Cola je automaticky nejlepší cola vůbec (také mám radši třeba Kofolu), ale kritizovat ji za to, že se "snaží" dělat produkty s vlastními registrovanými názvy (jako Coca-Cola, Fanta, Sprite) je mírně řečeno zcestné...
Takže jestli je pro tebe Golf GTI málo sportovní, nemám s tím žádný problém, ale tvrdit, že je málo "GTI" je opravdu protimluv a "blbost"... ;-)
Re: I když impotent dostane doping a nový vohoz...
Pokud si to nepochopil ani teď, pak je chyba spíš na tvém "přijímači"... ;-)
P.S. Zřejmě sis jen spletl obecnou zkratku "GT"
s chráněnou, registrovanou zkratkou VW (omylem i Peugeotu) "GTI", což je podobně registrovaná a chráněná zkratka jako např. "TDI" apod.
Asi bys tady taky těžko např. tvrdil, že turbodieselové motory od VW jsou málo "TDI"...
Re: I když impotent dostane doping a nový vohoz...
Proboha Lejble, já se snad zase dám na doktořinu. Tyhle moudra kolem GTI to jsou nahrávky jako blbec... >:D Myslel jsem si že pátkem můj minulotýdenní "doktorát" skončil, ale tohle co tu čtu od jednoho nejmenovaného kolegy diskutéra si přímo žádá pořádné rozhřešení. Vtip, nevtip... :-!
Re: I když impotent dostane doping a nový vohoz...
Doufám, že aspoň ty si pochopil ten princip...
Tady totiž vůbec nejde o to jestli je GGTI dobré, nebo špatné, nebo jestli je pro někoho málo sportovni, nebo naopak...
To je jen subjektivní pohled...
Pro někoho jsou taky obecně TDIčka na nic, pro někoho ne, ale tvrdit že jsou málo "TDI" neříká konkrétně nic a je to protimluv, stejně jako že "tahle" čokoláda je jen málo čokoládová... ;-)
Re: I když impotent dostane doping a nový vohoz...
Máš mě za blbce anebo mě jen zkoušíš?? ;-) Já tu v životě nekritizoval GTI. A TDI?? no ať je jaké chce já ho mám v PéDéčku ve svém autě a až na lehce větší rámus si nestěžuju... Nakonec víme své co?? Ale věděl bych o "kafi" co není moc kávové... >:-[]
Re: I když impotent dostane doping a nový vohoz...
No tak já hlavně jedno sedlám, myslel jsem, že víš které...
Ale někdy na jaře 1995, jsem měl i úplnou "funglovku" přímo z Německa G3GT(special) s těmi 66kW...dnes je tady skoro všem k smíchu..., ale tehdy..., kde byla turbodieselová "konkurence"... 210Nm s obsahu 1,9 to byl mokrý sen konkurence... >:D
Re: I když impotent dostane doping a nový vohoz...
V tom samém roce jsem drandil v Guru G60 druhé generace, r.v. 1991. Jeden z posledních. Objem 1,8, 118kW krmených kompresorem, lehký skoro jak Favorit a rychlý jako blesk... ;-) Rád na toho mazla vzpomínám. GTI byl vedle něj jak splašenej šicí stroj... ;-)
Re: I když impotent dostane doping a nový vohoz...
Golf G60 existoval také ve verzi limited.
Limitovaná edice (71 kusů), jako základ používala šestnáctiventilový motor z vozu GTI. Všechny vozy byly lakovány v zelené barvě Gunmetal a všechny kromě dvou měly pětidveřovou karoserii. Vůz stál na patnáctipalcových kolech BBS. Maska chladiče byla olemována modrým proužkem, uprostřed bylo černé logo VW a měla 2 kruhové světlomety Hella. Dva vozy byly vybaveny klimatizací. Vůz stál okolo 36 000 marek.
Výkon vozu byl 154! kW a zrychlení na O-100km/h měl za 7,2! s.
Re: I když impotent dostane doping a nový vohoz...
Jo, ten výkon je jen o 1kW nižší než současný GolfGTI, ale z
o 2deci nižšího objemu...
Tyhle parametry ovšem jen neradi slyší někteří místní "japanofilové", podle kterých v té době VW ještě nedělal ani 16ventily... ;-)
Re: I když impotent dostane doping a nový vohoz...
Tak o tomhle Drzkovi nevím... Ale parametry jsou velice slušné, obvzláště s přihlédnutím k době vzniku... ;-) Já měl standard G60, jediné změny byly větší kola (16"), a malé změny na motoru mající za následek navýšení výkonu na cca. 125 kW. Každopádně to jezdilo jako ďas. Jak už jsem psal dodnes na něj s láskou vzpomínám. Ty Recara byla k nezaplacení, stejně jako zrychlení a pružnost. Jedinou pihou na kráse byla spotřeba. To auto baštilo jak Baloun na haličské frontě... :-|
Re: I když impotent dostane doping a nový vohoz...
Každopádně Guru G60 bylo autíčko, které jsem ze všech svých měl nejraději. Když odmyslím žigulíka a škodylak které jsem valil před ním, byl to můj první auťák na který jsem si vydělal a ke kterému jsem měl opravdu osobní vztah. To auto mi dělalo radost po každém usednutí a rozjetí. Dodnes ho pokládám za opravdový hothatch se vším všudy. V té době (rok výroby) bylo podobných aut jen pár. Napadá mě snad jen Escort RS 2000 anebo XR3i. Případně Peugeot 309 GTi anebo Kadett GSi. Možná i něco z Japonska, ale toho tu bylo po revoluci jako šafránu. Takže i když jsem původně sháněl Corrado s tím samým motorem, koupil jsem od známého ze Švýcar právě Golfa. Corrado G60 bylo dosti drahé zboží, o GTI jsem nestál a VR6 by mě sežrala... :-|
Re: I když impotent dostane doping a nový vohoz...
byl to kostitřas ale i já byl v letech kdy mne dokázal oslovit i nějaký ten decentnější tunning a tak krom sériového křídla na zadních dvěřích, mlhovek v předním nárazníku se mi právě větší kola zdála jako optimální vizualizace. Ostatně ty 16" byly maximum co do tohodle auta šlo dát. Bylo sice tvrdé jako trakař ale vypadalo moc pěkně... ;-)
Re: I když impotent dostane doping a nový vohoz...
Hm, tak o tomhle jsem taky neměl ani tušení, mé srdce tehdy bilo pro Opel, měl jsem jednu z prvních 16V GSI u nás a GTIčka G3 jsem si dával k obědu, jediný problém od VW byl VR6, ale jen na rovině, tohle jsem naštěstí nepotkal, asi by mi spadla čelist. :-);-)
Re: I když impotent dostane doping a nový vohoz...
...možná by jen Opelu upadl nárazník... >:D
K obědu sis dával pravděpodobně hlavně ty 115PS 8ventily...
...150PS 16ventily na tom byly motorově o dost líp a VR6 už byla na tu dobu taková "nenápadná malá bestie"... >:-[]
Re: I když impotent dostane doping a nový vohoz...
Ne, ne, o osmiventilu ani nemluvím, ale ten opelovský 16V byl jednoznačně rychlejší než GTI 16V. VR6 byla bestie, jenže měla dost těžké kvalty a její převaha se začala ukazovat až tak od 140ti nahoru, pak prostě odjela, mockrát jsme to zkoušeli, ale na nějaké zatáčkovité silnici GSIčku neujela, astra gsi byla tehdy mezi malými hatchi podvozkově velmi vychytané auto. ;-)
Re: I když impotent dostane doping a nový vohoz...
No jo, klasický trojkový Golf byl sice na svou dobu opravdu výborný (viz. dobové srovnávačky a titul vůz roku), ale řada GTI už nedokázala tak dobře navázat na skvělou druhou generaci...prestiži GTI vrátila lesk až její pátá generace...
Re: I když impotent dostane doping a nový vohoz...
No nic... vzdávám to... zase jsem (i když po dlouhé době) porušil pravidlo číslo 1... s ochránci VW není radno se příti... z tohoto pohledu jsem opravdu blboun... :-|
Re: I když impotent dostane doping a nový vohoz...
S tvou kritikou VW nemám žádný problém, už jsem to psal, tady jde pouze o princip a logiku...takže na ochránce VW tu svůj pochopitelný omyl svádět nemusíš... :-!;-)
P.S. Má původní reakce tady 11:23, se rozhodně nedá označit jen za nekritickou vůči VW...
Edit: nepsal si před chvílí něco o své "bezmezné trpělivosti"...? ;-)
Re: I když impotent dostane doping a nový vohoz...
Stačí, aby ses držel v rámci pojmů líbí nelíbí, jen se nepouštěj do kategorizačních hodnocení něčeho, o čem nemáš zjevně páru. Nemusíš golf, fajn, ale psát, že dělat z golfu GTI je protimluv, to je opravdu na záznam ve zlatém ventilku. Golf tuto kategorii přibroušených HB založil, dnes tu diskutujem pod šestou generací, navíc velmi zdařilou, to že ty tento typ auta nechápeš, pravděpodobně nemáš ani zkušenosti na jejichž základě bys vůbec mohl HH hodnotit, je věc jiná. Budeš se muset smířit s tím, že s větami, které jsi tu napsal jsi než k smíchu, proto doporučuju držet se kategorie hodnocení líbí nelíbí, za to, že se ti nelíbí golf tě nikdo peskovat nebude.