Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dacia Sandero byla v lednu nejprodávanějším autem ve Španělsku

O rumunský hatchback mezi španělskými zákazníky roste zájem, v minulých měsících tento levný vůz stoupal celkovým pořadím modelů strmě vzhůru.
Zpět na článek
4. 2. 2013 09:06
4. 2. 2013 10:21
4. 2. 2013 09:10
4. 2. 2013 14:06
4. 2. 2013 14:26
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 09:06
spanielsko
tento trh bude klesat zrejme aj tento rok..... januarove predaje sa skutocne zapisali velmi negativnym dojmom... ked sme sa vratili naspat 20 rokov dozadu.....

co ma potesilo je narast dacie sandero... ze to auticko bude hit som tusil .... len sa cakalo kedy sa konecne rozbehnu predaje.... ze ale bude na prvom mieste v spanielsku mieste hned po januari asi necakal nikto..... ze to nie je nahoda svedci aj 4te miesto vo francuzku za trojicou 208 clio a C3 :yes: :yes: :yes: ..... dacia sa nam rozbieha.... konecne :yes: ak si vezmeme fakt ze coskoro pribude novy logan a tento rok ma dacia v rukave aj model lodgy ktory uz bude predavat naplno tak to vidim na krasny narast znacky dacia v celej eu :yes: :yes: :yes:

potesil ma aj hyundai i30 ( 13 miesto ) a kia sportage ( 21 miesto ) ... skvele vysledky... aj ceed rastie aj ked este na najlepsich straca :yes:

vyzera to tak ze v spanielsku tento rok porastu len korejci a dacia ... ja som spokojny :yes:

inak pochvalit treba seat... vdaka novemu leonu je ako znacka uz konecne na prvom mieste .... snad sa pred vw udrzi cely rok..... seatu drzim palce.. snad doma udrzi prve miesto v znackach aj ked ako najpredavanejsie auto by mohla vyhrat dacia sandero.... a bol by som uplne spokojny

hyundai v top 10 .. konecne :yes:
Rozbalit vlákno
1
4. 2. 2013 10:21
Re: spanielsko
Hyundai posiluje v celé Evropě, i když byl za loňský rok v evropských prodejích až tušim někde na 16. místě. Tedy rozhodně to není taková sláva, kterou získává zde v ČR. Čím to asi bude? Jinak k tomu SEATu, dá se předpokládat, že Leon se bude dobře prodávat i v rámci celé Evropy. Je to totiž po dlouhé době opravdu podařený vůz od této koncernové značky.
Avatar - dal
4. 2. 2013 09:10
Mistrný tah
Vyrábět jednoduchá, odolná a levná auta byl od Renaultu mistrný tah, který se mu začíná vyplácet. Je to další mezera na trhu, kterou dokázal Renault najít(dříve např. malé MPV)
Rozbalit vlákno
16
Avatar - dr.biker
4. 2. 2013 09:19
Re: Mistrný tah
Jo jo, předběhl konkurenci, která teď chce následovat Renault (dacii) výrobou levných vozů. Konkurence bohužel stojí teprve na začátku, kdežto Renault s Dacií už má za těch deset let mnoho zkušeností a Dacia si získala docela dobrou pověst a v neposlední řadě to Daciím v poslední době začíná i slušet. Nebude to mít konkurence vůbec jednoduché.
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 09:49
Re: Mistrný tah
treba si uvedomit ako tato medzera na trhu vznikla.... ano vznikla tym ze vsetky dnesne znacky sa zenu a nahanaju za luxusom ..... kazdy chce byt najluxusnejsi a najlepsi najsportovejsi a pod. .... a potom sa cudujeme ze nam miznu z trhu bezne dobre lacne auta ktore tu kedysi boli..... renault to pochopil a francuzi su davno znami tym ze maju radi lacne male a prakticke auta..... automobilovy priemysel zenuci sa za luxusom dospel do bodu kedy bude musiet nanovo zacat vyrabat ( pod inymi znackami ) lacne auta.... to sme dopadli ;-) .... kedysi takychto aut bolo miliony a dnes aby clovek lupou hladal dobre prakticke a lacne auto...... coskoro pride datsun.... chysta sa nova lacna znacka od vw ( divne ked si zoberieme ze vw znamena v preklade ludove auto ) - ano vw uz ludovy nie je minimalne 20 rokov... takze tak.... fandim lacnym praktickym dobrym poctivym autam ktore su prakticke sikovne a nezozeru zakaznika aj s topankami ...... tento roka dacia v eu vytre * vwsetkym ... uvidite ten narast .. sandero s loganom budu bestsellery ... :yes: :yes: :yes:
4. 2. 2013 10:21
Re: Mistrný tah
Miznou levné auta. Jak to myslíš? Před víc jak 10 lety stál běžný (levný?) kompaktní hatch klíďo 400 talířů, byla to holota a nic neuměl. Dnes koupíš solidní káru za cenu o čtvrtinu nižší. Že 400 tis. tehdy znamenalo víc než dnešních 400 tis snad ani nemá cenu připomínat. Takže s tebou nesouhlasím a říkám, že auta jsou dnes levnější, než kdy v historii. Nebo které ty levné automobily miznou?
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 10:35
Re: Mistrný tah
v tomto mas pravdu :yes: :yes: :yes:

ano pred 10 rokmi boli ceny aut na vrchole....

myslel som to trosku obrazne ....... proste auta sa stavaju stale zlozitejsie prespikovanejsie elektronikou vybavou a ceny z generacie na generaciu zvacsa idu len hore a clovek si priplaca niekedy aj za to co nechce .....

ano dnes si kupime chvalabohu viac za rovnaku cenu ako kedysi ( slava korejcom )
4. 2. 2013 10:58
Re: Mistrný tah
Opět nesouhlasím. Třeba nový Golf stojí v základu 340, předešlý 360. Že toho nabídne víc, o tom se nemusíme bavit. To samé platí pro Octu, Peugeot 308, Toyotu Auris..snad všechny nové generace stojí v základu míň, než ty předešlé. Jestli sláva korejcům nebo současné upadající koupischopnosti národa nevím, ale rozhodně bych si nestěžoval, že jsou dnes auta drahá :-)
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 11:07
Re: Mistrný tah
hlavne sa vyrabaju auta so vsetkym moznym aj nemoznym..... ceny by mohli ist este nizsie... ak by kazdy nepozeral len na luxus a na sportovost....

ano sem tam sa stane ze nove geenracie su lacnejsie ako stare ale je to malokedy... vacsina novych modelov je cenovo drahsich ako ich predchodcovia.... :-)
4. 2. 2013 11:16
Re: Mistrný tah
To jo, na Dacii je vidět, kam až může klesnout cena, když zákazníka "ošidíš" o všechny možné vymoženosti moderní doby. Já jsem tedy spíš zastánce si za ten luxus něco připlatit, dobré ale je, že si dnes může člověk vybrat.

Tvrzení, že jsou většinou nové generace dražší než předchozí, se mi nezdá. Řekl bych, že posledních pár let to je spíš naopak, ale abych své tvrzení potvrdil, musel bych se začít hrabat v cenách všech modelů všech automobilek a na to nemám ani čas ani chuť :-)
5. 2. 2013 07:02
Re: Mistrný tah
Ty ceny vesměs dolů jdou. Akorát že člověka namlsají doprodeji minulé generace (třeba si pamatuju předloni Fofo 2 za nějakých 265 tisícovek) a pak zapomene, že jako novinka to stálo nějakých 400... Pak se diví, že u nového začínají třeba na 340.
4. 2. 2013 11:12
Re: Mistrný tah
Ona té jednoduchosti zase EU odpomůže. Dá rozkaz co to auto musí mít, a jsme tam, kde jsme byli. Je docela zajímavé, že jsem těch 30 let za volantem přežilů bez ABS, ESP, hlídání pruhů, klimy, atp...
4. 2. 2013 11:17
Re: Mistrný tah
Je ale spousta takových, kteří to nepřežili.
4. 2. 2013 16:22
Re: Mistrný tah
A ze jich jeste bude i navzdory vsem modernim udelatorum! ;-)
5. 2. 2013 00:46
Re: Mistrný tah
Je spousta takových, co kliku neměli, na jejich počest, my budem veselí :-)
Avatar - Otrava
4. 2. 2013 10:39
Re: Mistrný tah
Souhlasím, na druhou stranu mě napadá otázka, jaké reálné marže může mít Dacia na prodaný model. Já jen, máme tu třeba Škodovku (a potažmo VW) který podle všeho nasadil dost řešení, vedoucí ke zlevnění vývoje a výroby vozu. Přesto ceny nijak výrazně dolů nešly. A mimo rapid to zatím vcelku funguje.
Avatar - Emel
4. 2. 2013 14:06
Re: Mistrný tah
Marže jsou evidentně slušné, protože Renault označuje Dacii dokonce za "dojnou krávu".
Avatar - dal
4. 2. 2013 14:26
Re: Mistrný tah
Když by si srovnal Rapid a Logan, tak rozdíl v nákladech na výrobu bude cca 10%. S Rapidem by mohla Škoda jít až k 200tis.Kč a pořád by bylo vyděláno. Náklady na vývoj, přípravu a kolik musíte převést k majiteli je věc druhá. Proč to u Rapidu na rozdíl u ostatních nefunguje je snad jasné - nesmíš tak okatě šetřit a chtít plnou cenu.
Avatar - Well-being
4. 2. 2013 09:43
To jsou věci
V lednu bylo ve Španělsku prodáno 4.123 Seatů, z toho 1.352 Leonů a 1.269 Ibiz. Které jsou ty zbývající Seaty v počtu 1.502, když Yaris na 20. místě je se 739 vozy?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 09:52
Re: To jsou věci
toledo 582ks
altea 537ks
exeo 182ks
mii 149ks

uz je to lepsie nie? ;-)

zahada vyriesena
Avatar - Well-being
4. 2. 2013 09:55
Re: To jsou věci
o 99% :-) ale ještě něco zbývá ;-)
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 10:25
Re: To jsou věci
vyborne :yes: :yes: :yes: ;-)
Avatar - Emel
4. 2. 2013 09:57
Re: To jsou věci
Pořád ti nějakých 50 chybí...
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 10:18
Re: To jsou věci
kazdopadne cez 4tisic aut seat doma predal s prehladom :yes:

zarazil ma slaby predaj domaceho seatu mii... ved aj stara i10tka predala v januari v spanielsku viac ako domacii mii.... zahada
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 10:28
boze ake jednoduche
staci postavit lacne prakticke sikovne a pekne auto pre ludi ( nie pre bohacov ) a uspech sa dostavi sam od seba...

miesto toho vsetky znacky v eu sa zenu za luxusom prepychom imidzom sportovostou..... kazdy chce byt najlepsi najimidozvejsi najsportovejsi ale ludia Vam na to zvysoka seru......

normalny clovek chce normalne sikovne auto na bezne pouzitie ne drahu hracku na paradu....

dacia vypali tento rok vsetkym rybnik ;-) a ja vobec nebudem prekvapeny :yes: bude zabavne to sledovat :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
4. 2. 2013 10:53
Tento "úspěch" vypovídá
mnohem více o bídě španělského trhu, bídě aktuální španělské reality vůbec, než o sanderu samotném. Bublina evropského projektu srovnání jižních regionů se severními splaskla, bylo by zajímavé posčítat celkové "ztráty", kolik se během těch více než třiceti let nacpalo na dotacích do Španělska a srovnat aktuální stav, životní úrověň a hlavně výkonnost takto roky steroidy dopované ekonomiky s ekonomikami na sever od Pyrenejí. Je hezké prohánět se (... i když prohánět se je silný výraz >:D ) po prázdných španělských dálnicích, vůbec obdivovat perfektní španělskou infrastrukturu, jenže přes ty desítky let trvající masivní dotace jsou tu dluhy, dluhy, které je třeba platit, a na to prostě není, protože výkonnost šp. ekonomiky je jaksi nestíhá pokrýt, věřitelé už nevěří a tak soudný den tluče na dveře... jakkoliv budou hoši s ECB tisknout nová eura, stejně to přijde a toreadoři budou plajte, vědí, udělaj pangrot. A jak se říká, když do pekla, tak na pořádným koni, z tohoto pohledu jsou ovšem prodeje sandera velmi smutnou záležitostí. :-!
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Ham.
4. 2. 2013 11:08
Re: Tento "úspěch" vypovídá
:yes:
Jenom s tím severem Pyrenejí bych byl opatrnější, ve Francii je Sandero již čtvrté nejprodávanější auto a na rozdíl od ostatních tvrdě roste (+30%). Rozdíl ve vývoji Španělska a Francie je jen několik kvartálů a dopadne to stejně.
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 11:12
Re: Tento "úspěch" vypovídá
presne tak ... o tom istom pisem :yes: sandero je paradne auto ;-)
Avatar - Ham.
4. 2. 2013 11:19
Re: Tento "úspěch" vypovídá
Jj Sandero je parádní auto pro ty co brzo skončí pod mostem., ale ještě si myslí, že ne. A to "parádní auto" máš dobře popsané ve vedlejším testu, hlavní "kvalita" toho auta je cena, zbytek je jen levná sekaná.
Avatar - woody-alien
4. 2. 2013 11:53
Re: Tento "úspěch" vypovídá
Promiň ale tohle je tlach. Spíš je Sandero "parádní" auto pro ty, kdož dokážou střízlivě zhodnotit svoje možnosti, aby pod mostem neskončili.
Avatar - Ham.
4. 2. 2013 12:18
Re: Tento "úspěch" vypovídá
Kdyby dokázali střízlivě zhodnotit své možnosti tak dávno jezdí vlakem. Pokud někdo musí drasticky šetřit při nákupu auta a spásu vidí v superlevných autech tak si podle mého názoru nevidí na špičku nosu, protože náklady na provoz (phm, pojištění, známky etc.) jej pak zákonitě sežerou dřív než si to auto stačí zajet. U tohoto typu aut se velmi rychle blíží doba, která ukáže naivitu takového počínání, auto si dokáže pořídit i ten pod mostem ze sociálních dávek, ovšem najet 20tkm ročně si budou moci dovolit jen "bohatí" bez ohledu na to jaké kdo má auto (cena phm půjde rychle nahoru, cena pojištění jakbysmet, na opravy silnic není takže známky, mýtné etc.) a chudí budou bědovat, že za 180k nebo kolik Sandero stojí mohli deset let jezdit vlakem. Auto za 180k má smysl při ceně benzínu 5Kč. Až bude litr benzínu za 70, a on bude, tak si to můžeme zase probrat.
Avatar - Dinar
4. 2. 2013 12:51
Re: Tento "úspěch" vypovídá
Principielně to vidím podobně, spása v levných autech není, ale to Španělsko (a prodeje Sandera) může být začátek příběhu, kdy ti, co jezdili MB, jezdí seaty a sandera, a ti co jezdili seaty, jezdí vlakem... Taková totiž bude, hrubě řečeno, budoucnost Evropy. ;-)
Avatar - Emel
4. 2. 2013 13:53
Re: Tento "úspěch" vypovídá
Moc to dramatizuješ. Zatím je situace taková, že jsou auta stále dostupnější a je jich stále víc, náklady na provoz jsou v reálných cenách +- stejné. Naopak vlaková doprava i přes dotace zdražuje... třeba lístek z Madridu do Barcelony stojí v turistické třídě 150€, což vychází na náklady cca. 6Kč / km. A pokud chceš jet ve čtyřech...

Ve Španělsku je klíčové mít práci a udržet si ji. Pokud práci máš, pak pro tebe ani to auto není problém, i přes problémy je Španělsko relativně bohatá země.
4. 2. 2013 14:42
Re: Tento "úspěch" vypovídá
Taky bych to s těmi vlaky tak nedramatizoval. Přesně jak píšeš, pokud člověk cestuje ve více lidech, auto se začne dramaticky zvýhodňovat. A i ten komfort za ty peníze stojí. Přeci jen jet se zavazadly z vesničky v Čechách do nějaké vesničky na Moravě, musí být hromadnou dopravou naprostá šílenost ve všech ohledech. Pokud někomu stačí dojíždět jen z Plzně do Prahy, je to samozřejmě zas o něčem jiném. Dacia zkrátka dělá levná auta pro méně majetné, proč ne. Trh pro to je, lidi to chtějí a žít se s tím taky dá, i když to není zrovna Mercedes.
Avatar - woody-alien
4. 2. 2013 14:21
Re: Tento "úspěch" vypovídá
Za prvé už jenom to, že někdo koupí auto o 100, 150 tisíc levnější mu poskytne (pokud má něco v hlavě a neutratí za něj veškerý úspory) finanční rezervu na provoz. Včetně pojištění, servisu, dálniční známky a já nevím čeho ještě. A za druhé vycházíš z předpokladu, že všichni kdo koupili Sandero, slevili ze svých nároků na nové auto a nekoupili si původně plánované Polo, Ibizu atd. Nemůže to být aspoň částečně tak, že bez Sandera a podobných lowendů by propad prodejů nových aut byl ještě větší prostě proto, že by si dotyční žádné nové auto nekoupili ? Nemění to ovšem nic na faktu, že úspěšnost Sandera je nepochybně známkou chudnutí, to souhlasím. Ale nákup Sandera nevidím jako naivní počin.
4. 2. 2013 14:31
Re: Tento "úspěch" vypovídá
No myslím, že je rozdíl v tom, koupit za 180-200t Kč nový auto, na který 5 let nemusíš sáhnout, který je v záruce, a za který při leasingu nemusíš platit povinný ručení, než za tu samou cenu koupit např. ojetou A3, kterou musíš po koupi z bazaru prohnat servisem, vyměnit půl motoru, sjednat povinný ručení, havarijku (pokud nechceš se slzou v oku hledět na prázný parkovací místo) a modlit se, aby se něco nepo.alo a nevyždímalo tě to do mrtě...

Můj názor je, že Sandero udělá stejnou, ne li lepší službu, než 6 let tůrovaná A3 dotažená z Reichu.
Avatar - Ham.
4. 2. 2013 14:37
Re: Tento "úspěch" vypovídá
O ojetinách nepolemizuji, i já souhlasím s názorem, že je lepší Sandero než pět let stará prémie po německém lékárníkovi co jezdil jenom v neděli kolem kostela. Nicméně ceny levných aut jsou už tak nízké ve srovnání s provozními náklady, že je skutečně na zamyšlení zda není pro takové zájemce lepší jezdit mhd.
4. 2. 2013 19:00
Re: Tento "úspěch" vypovídá
To by těch aut moc nejezdilo a to nejen ve Španělsku. Kolik procent lidí třeba u nás dá za auto víc než 200 000,-? Navíc často stává, že ten, kdo dá za auto 200 000,-, má víc peněz než ten, kdo dá za auto 500 000,-.
Avatar - Ham.
4. 2. 2013 21:38
Re: Tento "úspěch" vypovídá
Auto za 200k, ujede za životnost řekněme 200k km, takže jen na phm musí majitel vynaložit 600k. Ve výsledku je provoz minimálně třikrát, spíše čtyřikrát a v budoucnu vícekrát dražší než pořízení levného auta. Jestli tedy auto někdo pořídí za 180k, 200k nebo 240k je docela nezajímavé proti dnešním provozním nákladům a jejich dalšímu růstu v budoucnosti.
Avatar - Emel
5. 2. 2013 09:09
Re: Tento "úspěch" vypovídá
Takhle jednoduše se to počítat nedá... jednak je tu časová hodnota peněz, pak také další náklady na opravy a pojištění... že provoz auta něco stojí je zřejmé každému, kdo už v životě nějaké auto měl... a takových kupujících je většina.
Avatar - Nerez
4. 2. 2013 13:15
Re: Tento "úspěch" vypovídá
[odkaz]

Tady máš zase napsáno, že to zdaleka není tak špatné, jak si myslíš ty...
Avatar - Ham.
4. 2. 2013 14:38
Re: Tento "úspěch" vypovídá
Novodobý Favorit, hodně sekané za málo peněz.
5. 2. 2013 07:09
Re: Tento "úspěch" vypovídá
Akorát s tím rozdílem, že Fávo stálo dost penízků přes průměrnou roční výplatu, což u Sandera tak není.
4. 2. 2013 19:03
Re: Tento "úspěch" vypovídá
Pod mostem můžeš skončit i s Audinou. Navíc člověk, který si koupí Sandero bude spíš pragmatik, který umí počítat. Se Sanderem si nemusíš na dluh nic dokazovat.
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 11:08
Re: Tento "úspěch" vypovídá
mylis sa.... sandero je uz dobre auto... ;-) plne konkurencieschopne a aj pekne :yes:

vo francuzsku sa mu dari tiez..... to nebude o biede ... sandero sa vydarilo ;-) :yes:

zaujimave ze druhy je v spanielksu kaskaj.. treti leon.. to nie su lacne auta
4. 2. 2013 11:24
Re: Tento "úspěch" vypovídá
Ono stojí taky za zamyšlení, zda-li jezdit autem (natož "prémiovým" německým) do Lidlu/Penny za městem pro rohlíky, k pásu do fabriky, atp., má smysl obecně...
Avatar - Dinar
4. 2. 2013 12:03
Re: Tento "úspěch" vypovídá
Mě v tomto případě nešlo o hodnocení sandera, myslím, že je to z toho příspěvku celkem jasné. ;-)
4. 2. 2013 12:11
Re: Tento "úspěch" vypovídá
jj, já jen chtěl nadhodit téma trochu jiný, ale související. Já jen že jízda levným pro blbost zase tolik nevypovídá o takový bídě. ;-)
4. 2. 2013 16:28
Re: Tento "úspěch" vypovídá
No spanelsko nebyla nikdy extra bohata zeme, nadstandartni pomery panovaly predevsim v katalansku ale v jinych castech spanelska to nikdy hitparada nebyla. Ja kdyz jsme cestoval treba do vnitrozemi, tak tam zili lide na takove urovni, ze takto by vetsina cechu vubec nebyla ochotna zit!
I dnes ma ve spanelsku rada duchodcu duchod maximalne 200 - 250 EUR a to navyskakovani opravdu neni. :-(
Ty prodeje samozrejmne klesli ale porad se bavime o trhu realne petkrat vyssim nez CZ. ;-)
5. 2. 2013 07:14
Re: Tento "úspěch" vypovídá
Tak jistě, je jich 4 a půlkrát víc než nás a průměrná výáplata je tam zatím o fous (ne o moc) vyšší než u nás, čili ten pětinásobek je velmi reálný odhad.
4. 2. 2013 19:51
Pro fanoušky Dacia.
Zajímavosti a novinky z dílny Dacia
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0