Novinky
Vyrábět jednoduchá, odolná a levná auta byl od Renaultu mistrný tah, který se mu začíná vyplácet. Je to další mezera na trhu, kterou dokázal Renault najít(dříve např. malé MPV)
Jo jo, předběhl konkurenci, která teď chce následovat Renault (dacii) výrobou levných vozů. Konkurence bohužel stojí teprve na začátku, kdežto Renault s Dacií už má za těch deset let mnoho zkušeností a Dacia si získala docela dobrou pověst a v neposlední řadě to Daciím v poslední době začíná i slušet. Nebude to mít konkurence vůbec jednoduché.
treba si uvedomit ako tato medzera na trhu vznikla.... ano vznikla tym ze vsetky dnesne znacky sa zenu a nahanaju za luxusom ..... kazdy chce byt najluxusnejsi a najlepsi najsportovejsi a pod. .... a potom sa cudujeme ze nam miznu z trhu bezne dobre lacne auta ktore tu kedysi boli..... renault to pochopil a francuzi su davno znami tym ze maju radi lacne male a prakticke auta..... automobilovy priemysel zenuci sa za luxusom dospel do bodu kedy bude musiet nanovo zacat vyrabat ( pod inymi znackami ) lacne auta.... to sme dopadli 😉 .... kedysi takychto aut bolo miliony a dnes aby clovek lupou hladal dobre prakticke a lacne auto...... coskoro pride datsun.... chysta sa nova lacna znacka od vw ( divne ked si zoberieme ze vw znamena v preklade ludove auto ) - ano vw uz ludovy nie je minimalne 20 rokov... takze tak.... fandim lacnym praktickym dobrym poctivym autam ktore su prakticke sikovne a nezozeru zakaznika aj s topankami ...... tento roka dacia v eu vytre * vwsetkym ... uvidite ten narast .. sandero s loganom budu bestsellery ... :yes: :yes: :yes:
Miznou levné auta. Jak to myslíš? Před víc jak 10 lety stál běžný (levný?) kompaktní hatch klíďo 400 talířů, byla to holota a nic neuměl. Dnes koupíš solidní káru za cenu o čtvrtinu nižší. Že 400 tis. tehdy znamenalo víc než dnešních 400 tis snad ani nemá cenu připomínat. Takže s tebou nesouhlasím a říkám, že auta jsou dnes levnější, než kdy v historii. Nebo které ty levné automobily miznou?
v tomto mas pravdu :yes: :yes: :yes😒br />
ano pred 10 rokmi boli ceny aut na vrchole....
myslel som to trosku obrazne ....... proste auta sa stavaju stale zlozitejsie prespikovanejsie elektronikou vybavou a ceny z generacie na generaciu zvacsa idu len hore a clovek si priplaca niekedy aj za to co nechce .....
ano dnes si kupime chvalabohu viac za rovnaku cenu ako kedysi ( slava korejcom )
ano pred 10 rokmi boli ceny aut na vrchole....
myslel som to trosku obrazne ....... proste auta sa stavaju stale zlozitejsie prespikovanejsie elektronikou vybavou a ceny z generacie na generaciu zvacsa idu len hore a clovek si priplaca niekedy aj za to co nechce .....
ano dnes si kupime chvalabohu viac za rovnaku cenu ako kedysi ( slava korejcom )
Opět nesouhlasím. Třeba nový Golf stojí v základu 340, předešlý 360. Že toho nabídne víc, o tom se nemusíme bavit. To samé platí pro Octu, Peugeot 308, Toyotu Auris..snad všechny nové generace stojí v základu míň, než ty předešlé. Jestli sláva korejcům nebo současné upadající koupischopnosti národa nevím, ale rozhodně bych si nestěžoval, že jsou dnes auta drahá 😄
hlavne sa vyrabaju auta so vsetkym moznym aj nemoznym..... ceny by mohli ist este nizsie... ak by kazdy nepozeral len na luxus a na sportovost....
ano sem tam sa stane ze nove geenracie su lacnejsie ako stare ale je to malokedy... vacsina novych modelov je cenovo drahsich ako ich predchodcovia.... 😄
ano sem tam sa stane ze nove geenracie su lacnejsie ako stare ale je to malokedy... vacsina novych modelov je cenovo drahsich ako ich predchodcovia.... 😄
To jo, na Dacii je vidět, kam až může klesnout cena, když zákazníka "ošidíš" o všechny možné vymoženosti moderní doby. Já jsem tedy spíš zastánce si za ten luxus něco připlatit, dobré ale je, že si dnes může člověk vybrat.
Tvrzení, že jsou většinou nové generace dražší než předchozí, se mi nezdá. Řekl bych, že posledních pár let to je spíš naopak, ale abych své tvrzení potvrdil, musel bych se začít hrabat v cenách všech modelů všech automobilek a na to nemám ani čas ani chuť 😄
Tvrzení, že jsou většinou nové generace dražší než předchozí, se mi nezdá. Řekl bych, že posledních pár let to je spíš naopak, ale abych své tvrzení potvrdil, musel bych se začít hrabat v cenách všech modelů všech automobilek a na to nemám ani čas ani chuť 😄
Ona té jednoduchosti zase EU odpomůže. Dá rozkaz co to auto musí mít, a jsme tam, kde jsme byli. Je docela zajímavé, že jsem těch 30 let za volantem přežilů bez ABS, ESP, hlídání pruhů, klimy, atp...
Souhlasím, na druhou stranu mě napadá otázka, jaké reálné marže může mít Dacia na prodaný model. Já jen, máme tu třeba Škodovku (a potažmo VW) který podle všeho nasadil dost řešení, vedoucí ke zlevnění vývoje a výroby vozu. Přesto ceny nijak výrazně dolů nešly. A mimo rapid to zatím vcelku funguje.
Když by si srovnal Rapid a Logan, tak rozdíl v nákladech na výrobu bude cca 10%. S Rapidem by mohla Škoda jít až k 200tis.Kč a pořád by bylo vyděláno. Náklady na vývoj, přípravu a kolik musíte převést k majiteli je věc druhá. Proč to u Rapidu na rozdíl u ostatních nefunguje je snad jasné - nesmíš tak okatě šetřit a chtít plnou cenu.
V lednu bylo ve Španělsku prodáno 4.123 Seatů, z toho 1.352 Leonů a 1.269 Ibiz. Které jsou ty zbývající Seaty v počtu 1.502, když Yaris na 20. místě je se 739 vozy?
toledo 582ks
altea 537ks
exeo 182ks
mii 149ks
uz je to lepsie nie? 😉
zahada vyriesena
altea 537ks
exeo 182ks
mii 149ks
uz je to lepsie nie? 😉
zahada vyriesena
o 99% 😄 ale ještě něco zbývá 😉
staci postavit lacne prakticke sikovne a pekne auto pre ludi ( nie pre bohacov ) a uspech sa dostavi sam od seba...
miesto toho vsetky znacky v eu sa zenu za luxusom prepychom imidzom sportovostou..... kazdy chce byt najlepsi najimidozvejsi najsportovejsi ale ludia Vam na to zvysoka seru......
normalny clovek chce normalne sikovne auto na bezne pouzitie ne drahu hracku na paradu....
dacia vypali tento rok vsetkym rybnik 😉 a ja vobec nebudem prekvapeny :yes: bude zabavne to sledovat :yes:
miesto toho vsetky znacky v eu sa zenu za luxusom prepychom imidzom sportovostou..... kazdy chce byt najlepsi najimidozvejsi najsportovejsi ale ludia Vam na to zvysoka seru......
normalny clovek chce normalne sikovne auto na bezne pouzitie ne drahu hracku na paradu....
dacia vypali tento rok vsetkym rybnik 😉 a ja vobec nebudem prekvapeny :yes: bude zabavne to sledovat :yes:
mnohem více o bídě španělského trhu, bídě aktuální španělské reality vůbec, než o sanderu samotném. Bublina evropského projektu srovnání jižních regionů se severními splaskla, bylo by zajímavé posčítat celkové "ztráty", kolik se během těch více než třiceti let nacpalo na dotacích do Španělska a srovnat aktuální stav, životní úrověň a hlavně výkonnost takto roky steroidy dopované ekonomiky s ekonomikami na sever od Pyrenejí. Je hezké prohánět se (... i když prohánět se je silný výraz >😁 ) po prázdných španělských dálnicích, vůbec obdivovat perfektní španělskou infrastrukturu, jenže přes ty desítky let trvající masivní dotace jsou tu dluhy, dluhy, které je třeba platit, a na to prostě není, protože výkonnost šp. ekonomiky je jaksi nestíhá pokrýt, věřitelé už nevěří a tak soudný den tluče na dveře... jakkoliv budou hoši s ECB tisknout nová eura, stejně to přijde a toreadoři budou plajte, vědí, udělaj pangrot. A jak se říká, když do pekla, tak na pořádným koni, z tohoto pohledu jsou ovšem prodeje sandera velmi smutnou záležitostí. :-!
:yes:
Jenom s tím severem Pyrenejí bych byl opatrnější, ve Francii je Sandero již čtvrté nejprodávanější auto a na rozdíl od ostatních tvrdě roste (+30😖. Rozdíl ve vývoji Španělska a Francie je jen několik kvartálů a dopadne to stejně.
Jenom s tím severem Pyrenejí bych byl opatrnější, ve Francii je Sandero již čtvrté nejprodávanější auto a na rozdíl od ostatních tvrdě roste (+30😖. Rozdíl ve vývoji Španělska a Francie je jen několik kvartálů a dopadne to stejně.
presne tak ... o tom istom pisem :yes: sandero je paradne auto 😉
Jj Sandero je parádní auto pro ty co brzo skončí pod mostem., ale ještě si myslí, že ne. A to "parádní auto" máš dobře popsané ve vedlejším testu, hlavní "kvalita" toho auta je cena, zbytek je jen levná sekaná.
Promiň ale tohle je tlach. Spíš je Sandero "parádní" auto pro ty, kdož dokážou střízlivě zhodnotit svoje možnosti, aby pod mostem neskončili.
Kdyby dokázali střízlivě zhodnotit své možnosti tak dávno jezdí vlakem. Pokud někdo musí drasticky šetřit při nákupu auta a spásu vidí v superlevných autech tak si podle mého názoru nevidí na špičku nosu, protože náklady na provoz (phm, pojištění, známky etc.) jej pak zákonitě sežerou dřív než si to auto stačí zajet. U tohoto typu aut se velmi rychle blíží doba, která ukáže naivitu takového počínání, auto si dokáže pořídit i ten pod mostem ze sociálních dávek, ovšem najet 20tkm ročně si budou moci dovolit jen "bohatí" bez ohledu na to jaké kdo má auto (cena phm půjde rychle nahoru, cena pojištění jakbysmet, na opravy silnic není takže známky, mýtné etc.) a chudí budou bědovat, že za 180k nebo kolik Sandero stojí mohli deset let jezdit vlakem. Auto za 180k má smysl při ceně benzínu 5Kč. Až bude litr benzínu za 70, a on bude, tak si to můžeme zase probrat.
Principielně to vidím podobně, spása v levných autech není, ale to Španělsko (a prodeje Sandera) může být začátek příběhu, kdy ti, co jezdili MB, jezdí seaty a sandera, a ti co jezdili seaty, jezdí vlakem... Taková totiž bude, hrubě řečeno, budoucnost Evropy. 😉
Moc to dramatizuješ. Zatím je situace taková, že jsou auta stále dostupnější a je jich stále víc, náklady na provoz jsou v reálných cenách +- stejné. Naopak vlaková doprava i přes dotace zdražuje... třeba lístek z Madridu do Barcelony stojí v turistické třídě 150€, což vychází na náklady cca. 6Kč / km. A pokud chceš jet ve čtyřech...
Ve Španělsku je klíčové mít práci a udržet si ji. Pokud práci máš, pak pro tebe ani to auto není problém, i přes problémy je Španělsko relativně bohatá země.
Ve Španělsku je klíčové mít práci a udržet si ji. Pokud práci máš, pak pro tebe ani to auto není problém, i přes problémy je Španělsko relativně bohatá země.
Taky bych to s těmi vlaky tak nedramatizoval. Přesně jak píšeš, pokud člověk cestuje ve více lidech, auto se začne dramaticky zvýhodňovat. A i ten komfort za ty peníze stojí. Přeci jen jet se zavazadly z vesničky v Čechách do nějaké vesničky na Moravě, musí být hromadnou dopravou naprostá šílenost ve všech ohledech. Pokud někomu stačí dojíždět jen z Plzně do Prahy, je to samozřejmě zas o něčem jiném. Dacia zkrátka dělá levná auta pro méně majetné, proč ne. Trh pro to je, lidi to chtějí a žít se s tím taky dá, i když to není zrovna Mercedes.
Za prvé už jenom to, že někdo koupí auto o 100, 150 tisíc levnější mu poskytne (pokud má něco v hlavě a neutratí za něj veškerý úspory) finanční rezervu na provoz. Včetně pojištění, servisu, dálniční známky a já nevím čeho ještě. A za druhé vycházíš z předpokladu, že všichni kdo koupili Sandero, slevili ze svých nároků na nové auto a nekoupili si původně plánované Polo, Ibizu atd. Nemůže to být aspoň částečně tak, že bez Sandera a podobných lowendů by propad prodejů nových aut byl ještě větší prostě proto, že by si dotyční žádné nové auto nekoupili ? Nemění to ovšem nic na faktu, že úspěšnost Sandera je nepochybně známkou chudnutí, to souhlasím. Ale nákup Sandera nevidím jako naivní počin.
No myslím, že je rozdíl v tom, koupit za 180-200t Kč nový auto, na který 5 let nemusíš sáhnout, který je v záruce, a za který při leasingu nemusíš platit povinný ručení, než za tu samou cenu koupit např. ojetou A3, kterou musíš po koupi z bazaru prohnat servisem, vyměnit půl motoru, sjednat povinný ručení, havarijku (pokud nechceš se slzou v oku hledět na prázný parkovací místo) a modlit se, aby se něco nepo.alo a nevyždímalo tě to do mrtě...
Můj názor je, že Sandero udělá stejnou, ne li lepší službu, než 6 let tůrovaná A3 dotažená z Reichu.
Můj názor je, že Sandero udělá stejnou, ne li lepší službu, než 6 let tůrovaná A3 dotažená z Reichu.
O ojetinách nepolemizuji, i já souhlasím s názorem, že je lepší Sandero než pět let stará prémie po německém lékárníkovi co jezdil jenom v neděli kolem kostela. Nicméně ceny levných aut jsou už tak nízké ve srovnání s provozními náklady, že je skutečně na zamyšlení zda není pro takové zájemce lepší jezdit mhd.
To by těch aut moc nejezdilo a to nejen ve Španělsku. Kolik procent lidí třeba u nás dá za auto víc než 200 000,-? Navíc často stává, že ten, kdo dá za auto 200 000,-, má víc peněz než ten, kdo dá za auto 500 000,-.
Auto za 200k, ujede za životnost řekněme 200k km, takže jen na phm musí majitel vynaložit 600k. Ve výsledku je provoz minimálně třikrát, spíše čtyřikrát a v budoucnu vícekrát dražší než pořízení levného auta. Jestli tedy auto někdo pořídí za 180k, 200k nebo 240k je docela nezajímavé proti dnešním provozním nákladům a jejich dalšímu růstu v budoucnosti.
[odkaz]
Tady máš zase napsáno, že to zdaleka není tak špatné, jak si myslíš ty...
Tady máš zase napsáno, že to zdaleka není tak špatné, jak si myslíš ty...
mylis sa.... sandero je uz dobre auto... 😉 plne konkurencieschopne a aj pekne :yes😒br />
vo francuzsku sa mu dari tiez..... to nebude o biede ... sandero sa vydarilo 😉 :yes😒br />
zaujimave ze druhy je v spanielksu kaskaj.. treti leon.. to nie su lacne auta
vo francuzsku sa mu dari tiez..... to nebude o biede ... sandero sa vydarilo 😉 :yes😒br />
zaujimave ze druhy je v spanielksu kaskaj.. treti leon.. to nie su lacne auta
Ono stojí taky za zamyšlení, zda-li jezdit autem (natož "prémiovým" německým) do Lidlu/Penny za městem pro rohlíky, k pásu do fabriky, atp., má smysl obecně...
No spanelsko nebyla nikdy extra bohata zeme, nadstandartni pomery panovaly predevsim v katalansku ale v jinych castech spanelska to nikdy hitparada nebyla. Ja kdyz jsme cestoval treba do vnitrozemi, tak tam zili lide na takove urovni, ze takto by vetsina cechu vubec nebyla ochotna zit!
I dnes ma ve spanelsku rada duchodcu duchod maximalne 200 - 250 EUR a to navyskakovani opravdu neni. 😒
Ty prodeje samozrejmne klesli ale porad se bavime o trhu realne petkrat vyssim nez CZ. 😉
I dnes ma ve spanelsku rada duchodcu duchod maximalne 200 - 250 EUR a to navyskakovani opravdu neni. 😒
Ty prodeje samozrejmne klesli ale porad se bavime o trhu realne petkrat vyssim nez CZ. 😉
co ma potesilo je narast dacie sandero... ze to auticko bude hit som tusil .... len sa cakalo kedy sa konecne rozbehnu predaje.... ze ale bude na prvom mieste v spanielsku mieste hned po januari asi necakal nikto..... ze to nie je nahoda svedci aj 4te miesto vo francuzku za trojicou 208 clio a C3 :yes: :yes: :yes: ..... dacia sa nam rozbieha.... konecne :yes: ak si vezmeme fakt ze coskoro pribude novy logan a tento rok ma dacia v rukave aj model lodgy ktory uz bude predavat naplno tak to vidim na krasny narast znacky dacia v celej eu :yes: :yes: :yes😒br />
potesil ma aj hyundai i30 ( 13 miesto ) a kia sportage ( 21 miesto ) ... skvele vysledky... aj ceed rastie aj ked este na najlepsich straca :yes😒br />
vyzera to tak ze v spanielsku tento rok porastu len korejci a dacia ... ja som spokojny :yes😒br />
inak pochvalit treba seat... vdaka novemu leonu je ako znacka uz konecne na prvom mieste .... snad sa pred vw udrzi cely rok..... seatu drzim palce.. snad doma udrzi prve miesto v znackach aj ked ako najpredavanejsie auto by mohla vyhrat dacia sandero.... a bol by som uplne spokojny
hyundai v top 10 .. konecne :yes: