Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Sandero byla v lednu nejprodávanějším autem ve Španělsku

David Bureš
Diskuze (53)
O rumunský hatchback mezi španělskými zákazníky roste zájem, v minulých měsících tento levný vůz stoupal celkovým pořadím modelů strmě vzhůru.

Španělský automobilový trh nadále bojuje s malým zájmem zdejších zákazníků. Během ledna se zde prodalo jen 49.748 nových automobilů, což je 10procentní pokles proti loňskému lednu. Poprvé za 20 let tak lednové prodeje nepřekonaly hranici 50.000 prodaných aut.

Problémový trh si však našel svoji hvězdu – levný hatchback Dacia Sandero, který se zde v lednu s 1.692 registracemi stal nejprodávanějším autem. Prodejům Sandera výrazně pomáhá druhá generace tohoto vozu.

Španělské prodeje Sandera v minulých měsících postupně rostly. Loni v listopadu byla tato Dacia v celkovém pořadí modelů na 25. místě, v prosinci už skončila třetí.

Druhou příčku obsadil Nissan Qashqai s 1.577 registracemi. Japonský crossover, jehož nová generace se má začít prodávat v roce 2014, byl ve Španělsku druhým nejprodávanějším vozem i loni.

Lednové stupně vítězů doplňuje SEAT Leon s 1.352 prodanými kusy. Až čtvrtý skončil SEAT Ibiza (1.269 prodaných exemplářů), který byl v minulých čtyřech letech nejprodávanějším autem na tomto trhu.

Španělský trh – registrace nových aut podle modelů
Poř.Model1/2013 [ks]Tržní podíl [%]1/2012
1.Dacia Sandero1.6923,40%610
2.Nissan Qashqai1.5773,20%2.232
3.Seat Leon1.3522,70%972
4.Seat Ibiza1.2692,60%1.552
5.Opel Corsa1.1702,40%974
6.Renault Clio1.1352,30%541
7.Renault Mégane1.1022,20%1.110
8.Opel Astra1.0972,20%1.060
9.VW Golf1.0422,10%1.355
10.Toyota Auris9571,90%991
11.Audi A39371,90%913
12.Peugeot 2089231,90%-
13.Hyundai i309161,80%469
14.VW Polo8931,80%968
15.Ford Focus8581,70%1.128
16.Peugeot 3088391,70%1.585
17.BMW řady 18241,70%979
18.Citroën C47411,50%1.626
19.Nissan Juke7411,50%505
20.Toyota Yaris7391,50%488

Co se týče pořadí značek, v lednu prodal ve Španělsku nejvíce automobilů domácí SEAT, 4.123 prodaných vozů znamenalo 8,3procentní podíl na trhu. SEAT byl za celý loňský rok až třetí nejprodávanější značkou, po Volkswagenu a Peugeotu.

Dacia byla v lednu mezi značkami třináctá (2.272 prodaných vozů), Škoda Auto pak sedmnáctá (737 prodaných vozů).

Španělský trh – registrace nových aut podle značek
Poř.Značka1/2013 [ks]Tržní podíl [%]1-12/2012 [ks]
1.Seat4.1238,30%54.870
2.Volkswagen3.7307,50%62.521
3.Opel3.6297,30%49.613
4.Peugeot3.4376,90%55.649
5.Renault3.0296,10%52.571
6.Toyota2.9565,90%35.946
7.Audi2.9445,90%36.199
8.Ford2.8075,60%51.095
9.Hyundai2.8075,60%29.422
10.BMW2.7205,50%25.879

David Bureš
Diskuze (53)
Avatar - Emel
5. 2. 2013 09:09
Re: Tento "úspěch" vypovídá
Takhle jednoduše se to počítat nedá... jednak je tu časová hodnota peněz, pak také další náklady na opravy a pojištění... že provoz auta něco stojí je zřejmé každému, kdo už v životě nějaké auto měl... a takových kupujících je většina.
5. 2. 2013 07:14
Re: Tento "úspěch" vypovídá
Tak jistě, je jich 4 a půlkrát víc než nás a průměrná výáplata je tam zatím o fous (ne o moc) vyšší než u nás, čili ten pětinásobek je velmi reálný odhad.
5. 2. 2013 07:09
Re: Tento "úspěch" vypovídá
Akorát s tím rozdílem, že Fávo stálo dost penízků přes průměrnou roční výplatu, což u Sandera tak není.
5. 2. 2013 07:02
Re: Mistrný tah
Ty ceny vesměs dolů jdou. Akorát že člověka namlsají doprodeji minulé generace (třeba si pamatuju předloni Fofo 2 za nějakých 265 tisícovek) a pak zapomene, že jako novinka to stálo nějakých 400... Pak se diví, že u nového začínají třeba na 340.
5. 2. 2013 00:46
Re: Mistrný tah
Je spousta takových, co kliku neměli, na jejich počest, my budem veselí :-)