Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Faceliftovaný Mercedes-Benz E zná české ceny

42 komentářů

Avatar - Dinar
Dinar
éčka se mi nelíbí (škoda, že se prakticky nesahlo na interier, největší slabinu), vůbec celé "zvlnění" a "nabobtnání" designu nových MB jde mimo můj vkus, co je ovšem na pochvalu, to je nová motorizace E400, na tu jsem moc zvědav. :yes: Naopak úplně nerozumím důvodu dvou variant V6 dýzlů 300BT a 350BT, rozdíl mezi nimi je příliš malý, absenci dýzlu s výkonem nad 200kW stejně zamaskovat nezvládnou.
GTI
Též se s designem peru. Na tu kabinu však nejsem tak přísný, je to Mercedes a musí to být znát, trochu té prkennější architektury k tomu prostě pasuje. To víš, aktuální generace BMW 5 nastolila takovou lať, že ji dnes nemůže ustát nikdo z konkurence. Normálně když proti mně jede nějaká ta pětka dokonce se sportovním paketem, jdou mi třísla do křečí :-)
Avatar - Dinar
Dinar
Nejde o prkennost architektury, MB z 90. let mají hranaté vnitřky a dodnes vypadají dobře, a tohle měl být jakýsi odkaz a navázání. Jenže, dopadlo to podobně jako u bmw s E60 (přestože z opačného důvodu, u BMW šlo naopak o snahu o modernu), výsledek je příliš humpolácký, nepůsobí na danou třídu a značku dostatečně filigránsky, a ano, s příchodem nové pětky a posléze A6 dostal vnitřek éčka těžký direkt.

Naopak zvenku beru céčko a éčko (před fl) za designově velmi zdařilé, u éčka si možná mohli odpustit tu retro vlnu zadního nárazníku, a to je jediné, v čem faceliftu tleskám. Ale ta štíhlá hranatost v kombinaci s klasickou siluetou MB jako designový základ těchto dvou modelů, byla dle mého trefa, změna designové řeči směrem k lístečkovému a boubelatě oteklému stylu evokujícímu spíše Asii...? No, uvidíme, zda s tím Mercedes u zákazníků trefí desítku, u mně střílí zcela mimo terč. ;-)
GTI
Jo, s tím souhlas, však znáš můj názor, že C je nejkrásnější sedan planety :-) U E holt to chce novou generaci, a soudím-li podle nových modelů, půjde to cestou přijatelnějšího, emotivnějšího designu.
dave19
ano Céčko to je slast pro oči.
4bytelnýkola
tak mě se třeba styl interieru v mb líbí víc než audi i bmw, je to prostě klasik, kde jde o pohodlí a funkčnost, zvenku se mi ty hrany líbily, však my si zvykneme :-)
Avatar - Dinar
Dinar
A co předchozí éčko? To se ti v interieru taky líbilo?
Interiery konkurence nejsou pohodlné a funkční?
4bytelnýkola
předchozí éčko jsme shodou okolností měli chvíli doma od novoty, musím říct, že se mi líbílo po všech stránkách včetně třílitrové atmosféry, interier bez připomínek, předtím jsem byl zvyklej na audi, ale přechod na tohle mě vůbec nevadil, když srovnám vňitřky předchozích generací éčka,a6,bmw 5 tak to u mě pořád vyhraje mb, stejně jako teď, samozřejmě, že konkurence je taky pohodlná, funkční..
edit: když jsem si tak prohlížel fota, tady by jistě byla příjemná spolujízda [odkaz]
Avatar - Dinar
Dinar
Osobně jsem velký fanda předchozího éčka, a za mně hraje v interieru jinou ligu než to současné. Ptal jsem se z důvodu naprosto odlišného stylu, zatímco w211 působí vevnitř velmi útulně, u w212 můžu max. akceptovat tvůj výraz funkčně. Ptám se proto, že dle mého jsou ty interiery svým pojetím nebe a dudy. A ano, u mě také interier w211 vysoko ční nad interierem E60, ale v aktuálních generacích je to přesně naopak. ;-)
4bytelnýkola
tak já to omrknu, seděl jsem v grandcoupe6, tam to nebylo špatný, ale hrozně stísněný, to asi v normální pětce nehrozí, pak v "novým" erku od mb, prostě klasik, nevím jak daleko je od novýho éčka a tu audinu jsem přiznám se ještě neviděl :-)
Avatar - Dinar
Dinar
Pětka má jiný interier než šestka, ale stísněné to tam tolik není, jakkoliv od bmw nikdy nečekej litry vzduchu kolem sebe v příčném směru, jedno o jakou jde třídu. Erko od MB je uvnitř vzducholoď, to prostorově nemá moc konkurenci, ale jsem docela přesvědčen o tom, že kdybys měl modely D3 ve vyšší střední vedle sebe a možnost bezprostředně přesednout, že bychom tuhle interierovou debatu ukončili rychle a ve shodě. Éčko momentálně tahá za kratší konec a facelift na tom nic nezměnil. ;-)
4bytelnýkola
já nevím, teď jsem ty autíčka studoval pečlivě a řeknu na rovinu, že audi to zabíjí tou výsuvnou navi, v a3 bych to pochopil, ale že je to i v a6,a8 prostě nepřekousnu, každej kdo si auto vybírá taky podle nějaké estetiky kokpitu nemůže přece ten obdélník na horizontu tolerovat, nutno říct, že nic jinýho bych tomu asi vytknout neuměl, to bmw v podstatě nemá chybu až na ten příčnej prostor a ten jejich joystick, třeba mb tohle má vyřešeno dokonale, nikde nic, čistá plocha, řadíš u volantu, takže kdo chce podle mě nejjednoduší = designově nejčistší interier, volí 1. mb a 2. bmw nebo audi, tam už je to jedno :-)
Avatar - Dinar
Dinar
Tady už mícháš moc věcí dohromady. Pokud jde o design, tak řešení a6 s výklopným displayem je celek méně rozbíjející a méně násilné, než další kaplička přilepená ke kapličce přístrojů, jako to má éčko. To ostatní, co zmiňuješ, se týká spíše ergonomie než designu a tam je to už více poplatné zvykům a preferencím jedince. Třeba pro mně by u volby éčka nebyl design tou zásadní překážkou, mnohem více (mluvíme-li o vnitřku) mi záleží na sedačkách (krátké opěradlo, neprodlužovatelný sedák, nesmyslné ovládání funkcí sedačky pod stehnem) nebo právě na řešení páček pod volantem a umístění voliče automatu. Mercedesí "vše vlevo" mi nesedí, a také jednoznačně preferuju volič AT na tunelu (ruka na loketce). Pro mně zatím nikdo nevymyslel nic lepšího než je joystick bmw, klik dopředu R, klik dozadu D. A verze éčka, které mají volič na středovém tunelu zas trpí tou prehistorickou "uskakovanou" kulisou, to už je ta páčka pod volantem skutečně lepší. Jinými slovy, vnitřek současné generace MB-E v mých očích zaostává za ostatními D2 jak designově, tak ergonomicky. ;-)
4bytelnýkola
je vidět, že fandíš (jezdíš) bmw, podle mě po mb druhá nejlepší volba :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Mercedes (až na kdysi a velmi krátkou dobu c-coupe mojí ženy) ani Audi jsem nikdy neměl, ale převážnou část jejich modelů v každé generaci si vždy projel. Velmi se mi zamlouvá pozdní w211 350cgi s amg paketem a sedmikvaltem, to je podle mého zatím nejlépe vyvážené (co do designu, jízdy, kvalit a ceny) éčko všech dob. ;-)
4bytelnýkola
jo to je poměrně zajímavá volba, určitě bych vzal i pohon všech kol, jen toho amg paketu bych se vyvaroval, já tyhle sport pakety nějak nemám v lásce, jinak éčko bych šoupl přítelkyni a sám bych si počkal na lahůdku S500, jen nevím jestli tam ještě dají atmosféru benzín mimo vrcholné amg verze.. >:D
Avatar - Dinar
Dinar
Jo, tohle už jde čistě na vrub preferencí, mluvíme-li o autě pro denní potřebu, pak pro mě je premiová střední tř. vevnitř malá (jakkoliv z hlediska jízdy bych ji preferoval), lux. sedany už moc neohrabané, tak zbývá vyšší střední. A jako zarytý sedanista a zadokolkař mám volbu celkem jasně vymezenou. Awd považuju za užitečné, ale pro mě je tohle řešeno SUVéčkem mé ženy, které používáme jako rodinné, hory atd., takže já si můžu nechat radost ze sedanu a zadního náhonu.
Co se amg paketu týká, w211 byla jízdně docela vláčná, a právě amg paket jí dodal špetku ostrosti dle mého gusta. Pořád nejezdila jako E60, ale bylo to velmi dobré auto, a ten motor je lahůdka.
4bytelnýkola
je to jak říkáš, těším se na dobu, kdy milá bude prohánět erko od mb a já abych chudák zháněl něco pro sebe, třeba taky skončím u vrtule :-)
_MT_
S63 i S65 mají přeplňované jednotky, takže bych nečekal, že v nové generaci tomu bude jinak. S500 má také přeplňovaný motor. Poslední atmosféra je 350.
_MT_
Právě ovládání mi u Mercedesu vadí. Vadí mi ten jejich klacek pod volantem, kterému říkají volič převodovky (proč musí zrovna tohle přebírat od Američanů? prázdný středový tunel je krásná věc, ale za tohle mi nestojí), vadí mi nožní parkovací brzda (další americká specialita) a všemocné páčky. Volič automatu, který používá Audi, jsem nikdy neměl rád. Lepší než bludiště, ale pořád na dvě věci. Pokud jde o hlavní display u Audi, tak jsem naopak rád, že ho mohu jedním tlačítkem vypnout a schovat. "Televize" uprostřed palubní desky mi prostě není příjemná. Pokud mi u A6 něco vadí, tak je to modul HUD. Jak tuhle technologii mám rád, tak neskutečně hyzdí interiér. Dívat se na to je skoro za trest.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dinar
Dinar
Máš to v té své poslední větě, souhlas s tím, že teď int. nepasuje k ext. a také sám určitě cítíš, že vyjádření "interier mi nevadil a nevadí" v případě premiového auta vyšší střední znamená vědomí jakýchsi pochyb, známka "nevadí", je v tomto případě prostě špatně. ;-)
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dinar
Dinar
Range roverům bych i rozuměl, ale xf a xj ve vztahu k diskutované D3 vidím spíše v oblasti neurazí (pro xf) a laciný (pro xj), protože brát vnitřek XJ např. ve srovnání třeba s A8 jako líbí proti nevadí, mi přijde opravdu docela mimo. ;-)
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Nechápu, jak může stát CLA 220 CDI v základě 943 000, když nové Éčko 220 CDI Entry vyjde na 992.200. Je to moderní zadokolka a velké auto. 0 - 100 za 8,7 je pěkné a spotřeba 4,7 u takového auta famózní... Za mně má MB :yes: vylepšení, nabíka i startovací ceny...
Avatar - Dinar
Dinar
U CLA bude muset MB použít velmi rychle "cenového jemnocitu", jinak to auto bude prodejní průšvih, zvlášť až přijde nové céčko. ;-)
Avatar - CHerokee
CHerokee
Souhlasím. Už "snížili" i ceny klasického Áčka po mercedesovsku - modelem Style u všech motorizací. Sice stojí stejně, ale má výbavu za 50 000 v ceně.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
CLA ma premrstene ceny to sme si uz viaceri vsimli .... po vzore rapida to bude asi dalsi predajny trapas.... kupit si Acko s batohom v diesli za milion to je skutocne zaujimava uchylka.... ;-) brrrr az ma striaslo
Avatar - CHerokee
CHerokee
No jo no. Ale tak ono je krásné, ale jeho cenovka by měla být někde u 800 000 :-) .
Avatar - happy_driver
happy_driver
Ja som si zas vsimol tie tvoje uchylne kecy. Si skutocne tak blby, alebo to len tak dobre predstieras? Co tu vyplakavas nad cenou nejakeho Mercedesu, ktory je cenovo mimo tvoj obzor - bez ohladu na to ci ho zlacnia alebo nie. Ked ta striasa, tak si dokup do feldy nezavisle kurenie....skus navrat do reality, ked raz budes mat zarobene a pojdes si kupovat MB, tak ci bude nieco stat X alebo Y a rozdiel bude par tisic €, to ta zaujimat nebude. Bud na to mas, alebo nie, je to velmi jednoduche. Lenze niektore simply individuality si aspon oplakavanim cien upokoja vnutorny hlas....
Avatar - CHerokee
CHerokee
Tak tohle je diskuze a protože u nás i na Slovensku je svoboda slova, tak nevím proč se tady o tom nebavit. Pokud vás diskuze o autech nezajímá, nikdo vás nenutí se účastnit.
Avatar - happy_driver
happy_driver
Pozor, to nie je debata o aute, myslim ty a toper, to je debata o prazdnej penazenke. Netreba si to mylit a zvalovat vinu na cenu auta. ;-)
Avatar - CHerokee
CHerokee
Tato reakce svědčí o hlouposti. Mimochodem v mém případě se hodně mýlíte, Mercedesů jsem několik měl a mám. To byla debata nad nepochopitelnou cenovou politikou.
Avatar - happy_driver
happy_driver
Ak nemas nic k autu konkretneho, teda okrem toho, ze nevies prehltnut cenovku - je to tvoj problem. Tolko k hluposti, nie vsak mojej, ze ano. Ak nejaky MB mas, o to nepochopitelnejsia reakcia. Samozrejme, s vynimkou toho obligatneho oplakavania cien, len to by clovek necakal u niekoho, kto uz MB mal prip. ma.....Alebo ta mozno bavi. Mna by napr. nebavilo oplakavat nejaky Rolls Royce alebo Bentley, a to len kvoli tomu, ze na to nemam - to je tu obvykle ako vidim najcastejsi problem, bez ohladu na znacku.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Když na to auto člověk musí tvrdě pracovat, ať už je za milion nebo za čtyři, tak pak velmi zvažuje, do čeho investovat. CLA se mi líbí, akorát jeho cenovka sahá skoro až k faceliftované E-Klasse. Pouze jsem se pozastavoval nad zvláštní cenovou politikou. Kázání nepotřebuju.
Avatar - happy_driver
happy_driver
Rychlo prec od ufnukancov....

Niet pochyb,ze facelift sa vcelku vydaril a za necele dva roky ho rad u seba zaparkujem (akonahle sa odpise sucasne E). Mozno sa medzicasom dockame aj silnejsieho diesloveho sestvalca, ale pre pohodovu jazdu s viac ako dostatocnou vykonovou rezervou staci aj tych 185kW. Nesmie chybat 4Matic,v zime jeden nevie a radsej hrabat styrmi ako dvomi >:D
Velke ody netreba, proste E-Klasse :yes:
4bytelnýkola
jo je to povedenec, za mě kombi verze 500 4 matic :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
E klasse je paradne auto a mne sa mercedesy pacia ... bohuzial CLA sa cenovo ani dizajnom podla mna nepodarilo... dat na Acko s kufrom napis CLA a zdvihnut cenu o 100 litrov to mi je torsku divny tah od mercedesu ;-)

Ecko je dokonale auto.... kral v tejto triede ostava kralom :yes:
Avatar - Aladeen
Aladeen
tie oblé natiahnuté svetlomety k hranatému zvyšku auta ;-\ Dizajnom sa veľmi nezaoberali , proste tam buchli nové svetlá načančané LEDkami a je hotovo ! :no:

Toto [odkaz] Bol Mercedes ! Tie nové ako keby nevedeli nájsť svoj štýl ! Podľa mňa Mercedes robí chybu keď chce dať všetkým modelom Agresívny Charakter . MB by mal byť podľa mňa stále Elegán a kto chce agresora nech ide k BMW ;-)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Souhlasím...
Lukas00
Az ho uvidis nazivo zmenis nazor, po praze uz se jich par prohani a in natuea to vypada lip nez na fotkach.