Hydractive se chová jinak, proto jsem napsal "není to hydractive". Ano, znám pár lidí, kterým se pokazil a byl v záruce opraven, to samé pro adaptivní tlumiče.
Toz, presne to som myslel. Ked clovek prejde z C5 do koncernoveho auta, tak to jednoducho pocituje, ten rozdiel, pokial je ten prechod z auta do auta opacny, tak neciti, praveze, nic.
Mozno som to napisal hore viac expresivne to s tym Passatom, ale jednoducho som nastupil do auta, ktoreho cena bola o cca. 10 000 eur vyssia pri podobnej motorizacii a zaroven slabsej vybave a ono to nebolo vobec pohodlne. Ked uz som zvyknuty si nalomit sedadlo v C5 aby sa mi opieralo o chrbat, tak po sadnuti do Passatu to bolo zle, celu , celu cestu som sa mrvil v sedadle aby som bol oprety a nie a nie najst polohu ;-\
O tom ze som bol zaroven z tej cesty vytraseny, o tom je zbytocne pisat, to bolo ako za trest.
Velice pohledné auto,tyto velké Citroeny jsou velice zajímavá auta a teď navíc se zajímavou cenou.Ovšem ta zajímavá cena je jen za 1.6HDI a ta na takové auto asi nemůže stačit.Jinak pohledné jistě velice pohodlné auto na dluhé štreky max.příjemné.Spolehlivost si myslím taktéž šla nahoru a když se přihlédne k ceně,která je jen o kousek vyšší než konkurenti v nižší střední třídě a toto je auto střední třídy,takže kupce si najde rychle.Hlavní nevýhodou Citroenu bude pravděpodobně rychlejší pokles hodnoty,to je jistě jeden z důvodů proč je v ČR,především zastoupení německých značek.
tak na některý věci člověk přijde až po nějaké době používání, že je test podezřele krátkej, no na to si musíme asi zvykat, asi se stane pravidlem, že některý testy holt jenom budou kopírovat, případně překládat z německých stránek, když ale mrkneš na majitele těchto stránek, pak to nakonec logický je, správný moc ne, vo tom žádná
Test byl trosku odflaknuty (stejne auto testovali ve svete motoru a take spis naznak testu....) Kdyz tu u testu 3.0 HDI psali, ze nedotacivost je masivni a za mokra ciha nedejboze za kazdym patnikem u silnice, mohli se vyjadrit alespon k tomuto. Preci jen testovany kus mel o palec mensi kola (225/55 r17 vs. 245/45 r18) a cca o metrak mensi hmotnost na predni naprave. Mohli se zminit o podvozku, ze napriklad ve tretim zvysenem stupni ma minimalne stejnou pruchodnost terenem (polnimi cestami) jako vetsina SUV. Na nejvyssi stupen uz projes pangejt je li treba a navic tim jak je to na max, podvozek temer nepruzi a nemuzes se tak zhoupnout na vanu. Kdyz nakladas v zime do rakve patery sjezdovky, auto si das zase o 10 cm niz do servisni polohy apod Toto jsou veci, ktere delaji tohle auto zvlastnim a velmi uzitecnym v kazdodennim uzivani i u cloveka, ktery nebydli uprostred mesta.Mohli se zminit treba o tom, ze bixenony jsou prumerne, odkladaci prostory debilni, kvalita zpracovani na frantika hodne slusna, kvalita materialu tez slusna a ze couvacky sviti naprosto pod prumerem veskere konkurence (chybne nasmerovani svetelneho kuzele) ale to by to auto museli hosi otestovat. Vubec me prijde, ze to tu jde od deseti k peti, obvzlaste s novym "designem" stranek.... ;-\
jenže v podstatě o tom podvozku nepíšou vůbec nic, asi sou z těch služebních gtíček vydrncaní, myslím, že když k sobě postavíš c5 teď a před třemi lety, rozdíl v jízdě nepoznáš
vzdyt to pisi tady v testu, ze upravili podvozek na hydractivu. (predpokladam ze exclusive +2.0 HDI 120 kW s automatem se na stocenem dratu ani nedela)
tak tak, ja mam dlouhodobou 5,8 s manualem. 120 kw + chip. Dlouhyma cestama neni problem dosahnout i 1200 km na nadrz, bezne neco malo pres 1000 nez se zozsviti hladove oko. >:D
Kouknete do fotek na mojeauto kde mam fotku pristrojovky. Najeto cca 8500km pri prumerne rychlosti 60 km/h a prumerna spotreba je 6l. Staci trochu chtit a nejezdit jak prase, coz se k tomuhle autu stejne nehodi. Myslim ze min uz tohle auto ani pri svych mirach a vzhledem k tomu ze to je auzomat ani spotrebovat nemuze... Kamarad ma Passat s podobnym motorem, automatem a jezdi skoro za 8. Jde o to jak kdo jezdi
to jsou skutečně pěkné poznatky z cestování, zajímavé, jak se uživatelé těchto podvozků dokáží shodnout, co se týče podvozku od roku 2010 nevím, ale tipoval bych, že přitvrdili klasické tlumiče a hydractiv nechali být tak jak je, žádnou informaci o přitvrzení hydractivu jsem nezaznamenal
Jezdim plynule a jsem velmi klidny ridic. Na dalnici nejezdim vic jak 130 a na beznych silnicich asi 80. Urcite nejezdim jen dlouhe trasy, ale spis po okrskach. Moje tvrzeni klidne dolozim fotkou do profilu k memu autu. Za poslednich 9999 km kdy uz pocitadlo prestalo nacitat dal byla prumerna spotreba 6,1. Ale nerikam ze kdyz na to nekdo slape trochu vic tak se nedostane nad 8... Kdyz jsem tohle auto kupoval tak jsem pocital s 7-9l...
V tom je další výhoda- system je vymysleny tak, ze i pri poruse hydry zustane zafixovaná provozni svetla vyska. Auto na zem "lehnout" nemuze. Jinak k houpacce. Dlouho jsem se s tim pral. Jak uz tu nekdo psal. Na okreskach to pusobi neobratne, clovek ma pocit, ze se nikam nevejde. Kazdym tisicem km jsem se s tim szival, az jsem se naucil jezdit podstatne klidneji a plynuleji. Vychutnavat si predevsim klid. Vykon motoru pouzivam uz jen na predjeti. Auto neskutecne maskuje skutecnou rychlost a 100 km/h na rovnem useku je velmi nudna rychlost. predevcirem me kdosi vezl v O II. Mel na tom normalni podvozek a 15" ocelova kola. To auto mi prislo tak neskutecne tvrde a neprijemne natrasajici, az jsem z toho byl nesvuj. Berou me auta se vsim vsudy. Nez jsem si rozbil cumak mel jsem stredni tridu s tvrdym podvozkem a myslel jsem si, ze nic lepsiho nemuze byt. Dnes mam rodinu, zacal jsem si vazit vice sveho zivota a cestu autem potrebuji ve zdravi, klidu a pohodlí prezit. V dane cenove relaci nic lepsiho neni (mysleno prave v rovine komfortu). A jeste zajimava vec. Naprosto kazdy koho vezu- at uz je to i automobilovy diletant- nezapomene podotknout, ze to je pro spolucestujiciho naprosto uzasne svezeni. :-) Jezdim ovsem dlouhe trasy po slusnych silnicich. Až budu jezdit kratsi, sel bych do neceho mensiho, jen se uz ted bojim, ze mi bude vadit jak to bude tvrde:)))) Apropo, r.v. 2010 pred pritvrzenim podvozku. Vyladili pouze tlumeni, nebo doslo skutecne k dalsimu pritvrzeni podvozku a dalsi ztrate "houpavosti" kvuli ktere si to lidi kupuji?
no je vidět, že hydractive je skutečně plnohodnotným řešením :yes: samo, že něco se občas porouchat může, ale ta pravděpodobnost je všude stejná, myslel jsem něco ve smyslu, že auto lehlo na zem a nebylo schopné pohybu, no a jaká, spokojenej s houpačkou? :-)
Mne se porouchal:) na 40 tis výměna jednoho pružícího válce (tlumič). Nicméně auto fungovalo bez problému, pouze jsem pod autem našel kapky oleje. Vzhledem k tomu, že jsem s tim pak jeste dva mesice jezdil (cca 8 000km) neslo asi o zadnou zavadu s kterou by se jezdit nedalo:) Kazdopadne srovnavat adaptibilni tlumice s Hydractivem je kravina. U adaptibilních tlumičů zůstává stejná tuhost pružin, nemění se svetla vyska, je to v podstate hracka stylu tlacitka sport u Hydractivu. Pouziji tak 2x za mmesic na kvalitni silnici do zatáčky ve vyšší rychlosti- např po předjížděcím manévru. Hydractive bych když už postavil na rovinu airmaticu apod co do funkce, adaptibilni tlumiče jsou polovicate reseni aktivniho podvozku.
Při své výšce a délce nohou si nenastavuju sedadlo na pohodlně natažené nohy, ale na bezpečné ovládání volantu, to je maximálně vytažený volant a zápěstí na volantu. To pak dává prostor vzadu, o kterém jsem psal.
tak v jedné větě píšeš, "není to hydractive", z toho usuzuji, že hydractive považuješ za hodnotnější, vyspělejší podvozek a v další větě píšeš, že elektronicky stav. tlumiče jsou "uživatelsky příjemnější", no nebudu tě dál zneklidňovat, víš o někom, komu se hydractive porouchal?
ak si dobre pamatam, tak pasat ma podvozok na vankusoch a priplacas si za to tiez pekne. a tie vankuse su teda oproti hydractive poruchove a nakladne na opravu.
s tou dynamikou mas pravdu, aj ked automat dost klame.
mam sice 407, cipnute na 115kw, vaha podla technicaku 1688kg, co je vylozene nadpriemerna hodnota(aj koli vybave), ale v podstate je motor, prevodovka rovnaka. No a dynamika je rovnaka ako o triedu mensia astra H 88kw, ktora pocitovo taha ovela lepsie. Ked sme sa s kamosom preli o to, ze tato 407 vobec netaha, tak sme si dali rozbehy a okrem jednotky koli manualnej prevodovke a spojke sme mali rozbehy na ostatnych rychlostiach uplne rovnake.
Len ta astra H je oproti 407 riadny rebrinak....
mam to same auto, jen manuální převodovku. Dlouhodobý průměr spotřeby 5,8 L/100 km s průměrnou rychlostí 58 km/h. To auto je velmi usporne při cestovnich rychlostech 80-120 km/h, Na dalnici nad 120 už spotřeba roste přes 6 L. Nejhoprsi je to ve meste. Kde hned splha na cca 7,5. Ta vaha je znat, ovsem jakmile se rozjede, pomerne slusna aerodynamika neklade dalsimu pohybu vetsi odpor. Ted jsem mel cestu Turnov-HK-Olomouc-Zlín a zpět po D1 přes Prahu do Turnova. po vedlejších silnicich do 100 km/h na dalnici stále 140 km/h na tempomat. Z cesty jsem se vratil s prumerem 6 L/100 km na pocitadle je 850 km. Auto bylo ve zline a olomouci provozovano 6x se studeným motorem na vzdálenost 5 km. Ve je to rozhodne nejpohodlnejsi a ve spojeni s manualem i nejuspornejsi auto co jsem mel.
sorry, ale toto ti naozaj neverim.
Ja mam 407 2,0hdi s automatom(cipnuta na 115kw) a jazdim naozaj plynule a kludne, ale minimalna spotreba co sa mi kedy podarila urobit bola 6,7l/100km. Vahou, motorom a prevodovkou su na tom tieto auta zhruba narovnako. Uz tato hodnota oproti nemcom na spritmonitor.de je utopicka.
Ano, podla pocitaca to bolo 5,8, ale ten klame ako stara ciganka.
Bezne mam spotrebu niekde medzi 7-7,5 kombinovane. Jazdim cca 25km trasy tam a s5, tie iste, takze ich mam odskusane a odjazdene.
Kolko km najazdis na nadrz a aky styl jazdy?
Ale ano, uveril by som ti, keby si napisal, ze si to dal na jeden krat nejaku dlhu cestu a siel si na dialnici 110....alebo, ze nemas automat (rozpravame sa o hydromenici aisin).
Passat a pokud se nepletu, tak i Insignia, nabízí elektronicky nastavitelné tlumiče.
Ne, není to Hydractive, ale je to levnější, méně poruchové a ve výsledku i uživatelsky příjemnější řešení.
Navíc, minimálně u toho Passatu, si ho můžeš dopřát skoro v jakékoliv verzi, nemusíš hned platit ranec za "exclusive", který ti už nikdo nevrátí.
Ale tobě bylo, chudáčku, z Passatu tak špatně, až je mi pomalu líto ti to tu psát.
Jo a "lámané" sedadla - no tak to je rozhodně důvod pro zatracení komplet celé třídy, nic jiného než C5 už snad ani nemá smysl vyrábět >:D
Tak zrovna Insignia nabizi za priplatek lepsi sedacky, ktere jsou celkem srovnatelne. Passat v Highline ma take uz solidni sedacky. Jinak ve stredni tride moc dobra sedadla clovek nenajde, Ford ma hrozna tam je to firemni standard, Japonci nemaji rozmery, Korejci nemaji kvalitu, Superb je spatenka celkove.
Hydractive podvozek zase neni pro kazdeho, jsou lidi pro ktere uz je to moc velky houpak a fakt je, ze krome techto dvou vyhod ma C5 proti zbytku pelotonu i docela nevyhody at uz je to chybejici vybava nebo desiva hmotnost, ktera degraduje motory o level nize. A pak samozrejme ten strasny volant.
Stačí za volantem sedět s pohodlně nataženýma nohama, což při výšce 193 znamená u C5 posun sedačky do krajní zadní pozice (a ještě to není ono), se sklonem opěradla to moc nesouvisí, v takové pozici vzadu na nohy místo prostě není a opěradlo můžeš mít klidně na 90ti stupních. Se 193 cm si v C5 sedneš pohodlně možná tak za Kylie. >:D;-)
Neboj, rozhodně nejsem "ležící" řidič, na ty jsem naopak mírně alergický. Kdybych si zrovna v C5ce za volantem lehl, tak už si za mě slušně nesedne nikdo. Prostě napsat, že si v C5ce za sebou normálně sednou dvě osoby 193cm vysoké, s rezervou osmi cm na kolena vzadu, je v lepším případě k smíchu...
to je kombinacia, ktorou sa toto auto odlisuje od ostatnych.
Kto v strednej triede, mainstreame to ma? ... NIKTO.
Passat, Mondeo, Insignia, Superb, japonci, korejci... to proste neponukaju.
Asi pred tyzdnom som sa viezol v aktualnom Passate Highline... boze dobry, som bol tak vytraseny ze mi bolo zle. Nikdy viac. FUJ
Kto ma C5 s Hydractivom, chape, kto nema, nikdy nepochopi. Zial
"...já mám 193 cm a za sebe se posadim s rezervou 8 cm na kolena." Tak to musíš sedět místo za volantem, pod volantem... >:D
Mám taky 193 cm, ale takovou rezervu (za sebou) na kolena (zdaleka) nemám ani ve vyšší střední..., na to bych potřeboval minimálně long verze lux třídy. ;-)
Průměrná spotřeba na sprintmonitoru zhruba odpovídá spotřebě ve městě, na okresce je nižší (u ekojezdců třeba i výrazně nižší než průměr), na dálnici vyšší (u střelců třeba i výrazně vyšší než průměr).
ale on se celou dobu bavil o spotřebě ve městě, zatímco v odkazech které jsi postnul jde celkovou průměrnou spotřebu, nikoliv spotřebu dle metodiky město ;-)
Panove, vlastnim tu samou c5 jeste pred faceliftem a 100kw a automatem. Jsem ted pres zimu prumerna spotreba 6,4. V lete je to na 6. Ale hooodne zalezi na stylu jizdy. Pujcil jsem ji na dva tydny kamaradovi co s ni jezdil hlavne zde po Praze a mel tam po 2tis km 8,4. Nemyslim si ze by vzhledem k velikosti auta byla spotreba prehnana....
Chce to osobni zkusenost a srovnavat. Ne mit osobni zkusenost s jednim a slyset o druhem neco nekde a srovnavat.
tak klasiku podvozek jsem nezkoušel, schválně jestli budeš mít možnost, vyzkoušej ten hydractiv, je to třída sama pro sebe, jinak proti mondeu apod. samossebou nic
Prostor je tak akorát, Superb to není, ale pro běžné postavy bez problémů. Spíš to tam působí lehce klaustrofobicky... díky masivním sedačkám, silným výplním a výrazně skloněným sloupkům karoserie není skoro vidět dopředu.
Přikláním se k Atlisovi... pokud se pohybuju s vymrzlým naftovým autem po ucpaném městě, běžně odečítám z počítače dvouciferné hodnoty, ač jinak jezdím v průměru okolo 7l (kombinace město / silnice / dálnice). Na té dálnici záleží na tom, o jaké rychlosti se bavíme... každých 10km/h je znát.
Já jsem především reagoval na to, že Atlis uváděl spotřebu 2.0 TDi a 180 CDI 8,5 až 9 litrů ve střední třídě, což je podle mě mimo mísu. To je spotřeba sedanu vyšší střední s třílitrovou naftou
Tak to sme asi sedeli v inom aute; ja mám tiež 193 a vzadu som bol v C5 natesno s kolenami (netlačil som do sedačiek, ale nemal som ani žiadnu rezervu). Iné autá s danou dĺžkou/rázvorom sú na tom lepšie.
Do toho auta sa vyslovene pýtajú tie najsilnejšie motorizácie (2,2 HDI alebo 3,0HDI), ktoré zvýraznia jeho charakter "cruisera"; ten 2,0HDI - čo je inak dostatočne dynamická motorizácia pre väčšinu konkurentov - tam pôsobí tak "slabo na pľúca". Ja som mal podvozok klasiku - "železo" a ako nejakú výnimočne pohodovú plavbu by som to neoznačil (teda rozhodne nie vďaka podvozku, skôr tá pohodovosť a pocit robustnosti a komfortnosti vyplynul z celkovej veľkosti a hmotnosti auta). Avšak také Mondeo na 16kach si v ničom nezadá komfortom za klasickou (nie hydro) C5kou, avšak s bonusom vyššej agility a ochoty zatáčať.
Lapardon, ale vážně záleží na tom, jak moc jezdíš mimo město. Město je za pár litrů v případě, že vůbec, ale vůbec nejezdíš špičky. Normálně přes den dvoulitrová nafta manuál Holešovice > jižní město po magistrále kolem 8 - 12 litrů podle provozu. Plyn, brzda, semafor, idiot, plyn, rozjezd, semafor, rozjezd, přechod pro chodce... ;)
Za tuto cenu ve výbavě exclusive je to zajímá nabídka. Podelny prostor bude myslím pro většinu dostatečný, já mám 193 cm a za sebe se posadim s rezervou 8 cm na kolena. Pevný střed volantu od začátku nevadil, nevadil ani nikomu, komu jsem auto půjčil, při jízdě to člověk v podstatě nevnímá. Příčný prostor je na špici třídy. Nevýhody z mého hlediska (rok výroby 2010) jsou špatný ofuk předního skla, které při sněžení ve spodní části namrza. Pak už jen detaily, jako háčky v kufru, které jsem urval prvním nákupem, zmíněné drzaky na nápoje. Samozřejmě hlavní je jízdní projev, který nevyhovuje každému.
Já už ji rok a půl nemam >:D V jakém měste jezdíš?
Jinak trasa byla Praha Zličín přes starou plzeňskou, Anděl, Ječná,I.P Pavlova a pak Sokolská, Nuselák a směr Brno na D1 dále.. A tam bývá celkem hustý provoz pokud znáš Prahu :)
No vidíš, mě se to auto opravdu líbí a ten pevný střed je věc, která mne odradila od tohoto auta.. Je to o zvyku.
A k tvému problému, ještě existuje řešení ovládání pod volantem, když je volant otočný.. To je za mě nejlepší řešení, které jsem kdy v autě měl :-)
Hele, je to jen a jen o stylu jízdy. I v zácpě se dá jezdit volně a za málo... Je to jen do jaké míry se rozjíždíš a snažíš se vecpat do jakékoliv skulinky mezi auty popřípadě předjet objet tu zácpu.. Jednou sem to zkoušel ještě s naftovou Lagunou II grandtour Dci 88kw. Normálně průměr v Praze skoro 7litrů. Potom jsem zkusil jet totálně defenzivně ve všední den v zácpě přes celou Prahu a pak ještě dále a v Praze sem se dostal na 5 - 5,5 litrů.. Za tak málo jsem nikdy nejezdil ani okrsky.. Za Prahou spotřeba klesla na mé historické minimum 4.3l/100.. Vše je jen o lehké noze a stylu jízdy..
Jinak určitě je potřeba si uvědomit, že C5 neni drobeček, proto nemuže jezdit jako Oktávka 1.9 Tdi.. :-) s tím souhlasím.
Tak v případě airbagu to asi nějaký význam má, ale ty tlačítka na stejném místě moc ideální nejsou. Já mám ovládání také na jednom místě na páčkách pod volantem. Jak radio, tak tempomat. Mě to poměrně vyhovuje, protože jsem si na to zvyknul, ale má to stejný problém, jako pevný střed. Pokud má volant natočený a chci na to dosáhnout, tak musím přehmátnout, nebo volant pustit a na páčku sáhnout. Takže zvyk je to jediné, co člověka vede k tomu, aby to obhajoval jako lepší řešení, ale skutečnost je jiná.
tak mě teda přišlo, že když se dveře zavřely, byla to pěkná řacha, nutno dodat, že to bylo pro mě první a poslední minus, sedačky jsou bez debat jedny z nej ve své třídě, podvozek byl hydratic, takže těžko co vytknout, zpracování na standardu své třídy, jel jsem automat, prostě pohodová plavba, určitě by bylo lepší tam mít buď ten 200 koňovej diesel anebo rovnou 6ti válec anebo můj favorit 6ti válec benzín, ten se ale myslím už nedodává, volant mě nějak neděsil, málokdo ovládá rádio, když řeže šikanu, kdo chce pohodlně jezdit má jasno :yes:
heh, já vidím jak porovnáváš spotřebu tří motorů o různém výkonu >:-[]
Mercedes 88kW nejčastěji dosažená spotřeba 7,24 L
Passat 103kw nejčastěji dosažená spotřeba 6,64 L
a C5 120kw nejčastěji dosažená spotřeba 7,3 L (103kW verze má průměr okolo 7 l)
to nejsou žádné dramatické rozdíly ! Navíc jakmile si dosadíš stejně výkonný motor do Passatu, tak zjistíš, že spotřeby jsou stejné jako u C5 ;-) (tedy 7,38l) [odkaz]
Variantu 2,0HDI v silnejšom vyhotovení som jazdil a hodnotím auto ako taký priemer v triede. Ako klady hodnotím pocit "veľkého auta", robustnosť a pocit bezpečnosti, auto dáva najavo, že sa uňho nešetrilo, sedačky sú hrubé ako v lietadle, dvere sa zdajú neskutočne ťažké a napr. aj pocit zo zabuchnutia dverí je luxusný. Motor bol kultivovaný, bez turbodiery. Materiály a plasty boli fajn. Dizajn exteriéru sa mi páčil. Jazda bola ako s limuzínou, pocit veľkého, robustného a tuhého auta bol príjemný a ukľudňujúci. Negatíva čiastočne súvisia s pozitívami: motor zrejme kvôli hmotnosti auta vôbec nepôsobil, že má udávaný výkon (subjektívne pôsobil tak na 100 kW) a na dané auto bol tak akurát, na okreske auto pôsobilo neohrabane, len nerado menilo smer, volant je vec vkusu, ale mne vadil, na dané rozmery je v aute celkovo málo miesta, robustné prevedenie sedadiel a palubovky uberá priestor, aj vzadu mi bolo dosť tesne, prevodovka (manuál) klasika Citroen, od referenčného "cvakania" mala ďaleko.
Summa summarum: C5 nie je zlé auto, ak by ho človek mohol kúpiť za zaujímavú cenu, bude spokojný. Za cenu Mondea/Passata/M6 určite nie a menovaní sú lepšou voľbou.
No a přesně ten zvyk je asi to proč všichni tak kritizují pevný střed....
Nebudu se bavit o tlačítkách, tam máte pravdu v podstatě oba, ale výhodou je ideální pozice airbagu v každé pozici volantu (a jeho větší velikost), což nikdo z nás doufám potřebovat nebude, ale je to o bezpečnosti..... ;-)
Důležité spíš je, že s autem jezdil stejný řidič po vyzkoušených trasách. Podmínky se samozřejmě můžou měnit, hodně "proměnných" ale zůstává konstatních (řidič, místo testování, doba dne..). Argumentovat tím, že "já to umím za tolik" a spochybňovat na základě tohoto orientační údaje referenčního testéra je směšné.
To je docela nesmysl, to co jsi napsal. Jediné, proč ti chybí pevný střed je to, že jsi na něj zvyklý po 160t km. Pokud budeš držet volant v pozici tři čtvrtě na tři, jak by se mělo, tak máš palce přesně u ovládacích tlačítek na volantu. U pevného středu volant pootočíš a hned jsi mimo ta tlačítka a pokud je chceš zmáčknout, tak musíš přehmátnou, nebo pustit volant. To je skoro stejné, jako by jsem řekl, že nejlepší sou tlačítka na středovém panelu, protože sou pořád na stejném místě. Takže domněnka, že i v zatáčce si věděl, kde jsou je dost zavádějící.
v akom meste? kolko ti trva taka cesta z prace domov? ja idem 7km priblizne 35-40 minut. akymi rychlostami sa pohybujes, primerne, nie od 0-150km/h. jazdis 100% v meste? ci v tych 7l mas aj vylety mimo mesto?
nie, nehovorim o prahe, hovorim o tom, ze ja v meste, kde je skutocne husta premavka jednoducho za 6 litrov jazdit nebudem. a ak niekto jazdi aj v prahe obchvatmi, tak tiez nie. :-) neviem aka je premavka v moskve, nikdy som tam nebol. ty ano?
neviem co tu stale krituziju pevný stred na volante. Ako moze vadit niekomu kto jazdí s klasickým volantom? Preco? ja mam odkrutene s C4 cez 160t km a teraz po zmene auta mi práve ten pevný stred velmi chýba. Proste tlacidlá sú stále na mieste a nie je problém spamäti naslepo nájsť tlačidlo ani napr. pri prejazde zákrutami. To sa mi teraz v CX-5 nedarí , proste buď presúvam zrak na volant (čo odvádza pozronosť od šoférovania) , alebo musím počkať na priamy úsek.
vobec zbytocne motor nevytacam, jazdim normalne. toyota bola moja sukromna, passat a c-klasse sluzobaky. c-klasse ma dokonca start&stop, tak ako moj sukromny focus. audi a6 (2011) a nove 530xd (2012) zeru v ciste mestskej premavke okolo 12l nafty, takze podstatne viac ako mensie diesle... mimo mesto je to samozrejme uplne ina rozpravka. jak toyotou, tak passatom aj mercedesom sa da pri skutocne predpisovej a kludnej jazde jazdit za menej ako 5l, normalne vsak za 6l a pri rychlejsich presunoch dialnicou za 7 a viac litrov. a6 som uplne v pohode jazdil mimo mesto za 6.5l.
Nezdá se mi to, ale nemá smysl se kvůli tomu přít - třeba zbytečně vytáčíte motor a spotřeba pak samozřejmě letí výš, klidně do vašich hodnot, které odpovídají dieselové V6 v SUV nebo dynamičtější jízdě se sedanem/kombi s V6. Velmi hrubým odhadem tedy ale vychází, že C5 s automatem by při vašem stylu jízdy mohl být někde na 12 až 15 litrech...
Ham. tie spotreby co si sem dal zo spritmonitora, su spotreby priemerne, nie spotreby v meste. okrem toho, c180cdi nema 88kW, ale 100kW (hovorime samozrejme o modeli 2012 po FL)...
lukasi, hadam ma po 5.5r a 170tis km nebudes presviedcat o tom, za kolko jazdi toyota avensis, hm? :-)
za 6 litrov sa v meste neda dvojlitrovym dieslom normalne jazdit... urcite nie v zime a urcite nie strednou triedou s hmotnostou okolo 1400kg a viac. a tym mam na mysli jazdu v meste - semafory, zapchy, studene starty a kratke trasy - v mojom pripade priemerky v meste okolo 25-27km/h a trasy do 7 kilometrov. ina vec je "jazda mestom", cize 70km/h na obchvate a tempomat...
Toyota jezdí v zimě ve městě 6 až 6,5 litru (zrovna ona je společně s P508 a C220 CDI jedním z nejúspornějších aut střední třídy) - mimo první asi kilometr, kdy je zvýšený volnoběh a logicky i vyšší spotřeba než u aut bez této funkce. Ale to byste musel jezdit doslova jen za roh a zpátky, abyste se dostal na takovou spotřebu. Mercedes je to samé (kromě zvýšeného volnoběhu u studeného motoru), prostě není důvod, aby tyto motory děsily tak vysokou spotřebou. Snad jedině, že celá jízda probíhá v kolonách, ale běžný městský provoz vypadá jinak - občas někde postojíte, sem tam vás zastaví semafor, chvíli jedete 30 a chvíli 50...
No tady fakt nevím. Jediné auto, které mi ve městě bralo víc než na dálnici byl Forester 2,0D - po městě jezdil za 7 a na dálnici tak o litr víc. Jinak se mi dost nelíbil 2,0 TDI PD s 4 motionem, ten bral přes 8 l/100km všude. Nové CR od VW mi připadají spotřebově super, i když tady mám zkušenost jen s manuální převodovkou.
Kolega zřejmě reagoval na tuto pasáž "Velké ztráty v převodovce (automat Aisin v různých autech zvyšuje běžně spotřebu o litr) ale ve spojení s vyšší hmotností znamenají, že konzumace paliva nepatří k silným stránkám tohoto vozu. Ve městě je standardem průměr 9 l/100 km, bez ohledu na jízdní styl." A to tím, že s diesely, se kterými jezdí on, je ta spotřeba stejná, a proto neuznává výrok o tom, že by na tom C5 byla tak špatně, aby se to muselo zmiňovat jako negativum.
Ve městě je spíše ještě menší (viz statementy obou pánu, že to neberou podle jedné kolony), jestli ji něco zvedne tak palba na dálnici. A zima ji podle mých zkušenosti zvedá jen okrajově, studený motor bere sice o nějaké deci víc ale zase klesá rychlostní průměr na klouzajících vozovkách.
a 2.0d-4d, 2.0tdi ci 2.1cdi od mercedesu su co? nie diesle? toyotou som spravil 170tis, passatom 40tis a mercom 10tis. km, pokial ste vy spravili ten jeden prejazd kolonou, tak potom nemate pravo hodnotit spotrebu ako vysoku.
2.2 diesel so 120kW, v automate, v meste, v zime, zozral 9 litrov a vam sa to zda vela? tak teda neviem, ale mne 2.0d-4d 85kW zral v takych podmienkach takmer 10, passat 2.0tdi cr 103kW okolo 8.5l a c180cdi 2.1 zerie tiez 9...
podla mna je teda spotreba absolutne adekvatna aj vzhladom na to, ze je to skutocne velke a tazke auto.