Novinky
Je to tady trošku moc informací, trošku moc promíchaných... RAM ProMaster bude modifikované Ducato a v prodeji se objeví už letos. O menších dodávkách se hovořilo střídavě že budou nebo nebudou. Ale Ford je s Connectem poměrně úspěšný, tak by se dalo věřit tomu, že se auto vycházejíci z Fiatu Doblo opravdu 2014 objeví. Podle všeho se bude vyrábět v Turecku, Ford to nedělá jinak... Kdyby vyrazilo do USA i Fiorin👋Qubo bylo by to překvapení. Pokud vím nic podobného v USA na trhu není a určitou klientelu by to mohlo zaujmout. Ale dřív než 2014-15 bych to nečekal. Anebo je na fotce mula pod kterou je nový mini - Jeep. 😉
ProMaster má být opravdu Ducato? Americké servery zmiňují právě Doblo. Nicméně přítomnost Quba v US je opravdu překvapivá a klidně může jít o testování malého Jeepu.
No Míšo... Je to vidět i podle těch kol (takový rozměr Qubo opravdu nemá), vč. výšky podvozku a výfuku. Byl to jak je vidět chytrý tah od Fiatu..., protože celé mi to přijde jiné než Qubo... Byť si umím představit, že by se tam by´t pod značkou RAM (a nebo třeba IVECO, to je fík) mohla prodávat celá modelová řada...
I V Americe se jezdí zásobovat obchody ve městech a na to jsou tihle prcci super... Stačí se podívat s jakýma vozíkama tam jezdí U.S. Post... Pro ně by to byl hotovej upgrade.
Ještě poznámka😒br /> V čase 0😁4 je jasně vidět, že auto má na kolech 5 šroubů, kdežto Qubo má všude na světě klasický fiatovský rozměr 4x98 mm... Takže tohle autíčko je MULA, jak vyšitá...a nejspíš je to budoucí F 500X a Compass.
Ani to nedalo moc práce😒br /> [odkaz]
I V Americe se jezdí zásobovat obchody ve městech a na to jsou tihle prcci super... Stačí se podívat s jakýma vozíkama tam jezdí U.S. Post... Pro ně by to byl hotovej upgrade.
Ještě poznámka😒br /> V čase 0😁4 je jasně vidět, že auto má na kolech 5 šroubů, kdežto Qubo má všude na světě klasický fiatovský rozměr 4x98 mm... Takže tohle autíčko je MULA, jak vyšitá...a nejspíš je to budoucí F 500X a Compass.
Ani to nedalo moc práce😒br /> [odkaz]
....no nezda sa mi ze by jeep robil novu predokolku..ved to nema zadny diferencial tak to 4kolka nebude...pochybujem zeby to bol novy jeep(mula)..viem pišu v članku že kolka asi bude volitelná, ale tú by vo Švédsku testovali skôr...
Ne, jediný americký server, který opravdu něco ví o Chrysler Group vždycky tvrdil, že to bude Ducato, viz zde a všechny související odkazy😒br />
[odkaz]
[odkaz]
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jednoduše RAM BO a je to bestseller. stejně to bude pecka >😁
Zdá se mi to nebo patří tato diskuze k jinému článku ?
Jak může mít diskuzní příspěvek datum vzniku 6.2. a článek datum 7.2. ? Může mi to někdo vysvětlit, asi hůř chápu nebo je v tom nějaký drobný nepořádek.
Nová úprava mi vůbec nevadí, ale fungování některých věcí je horší, něco nechodí vůbec. Začnu vstřícným odkazem "napište nám připomínky k nové podobě Auto.cz " na titulní straně - nefunguje. Je-li přepnutá diskuze do módu chronologicky nelze reagovat na příspěvek i když lze napsat, pak stejně nejde odeslat, musí se přepnout do stromu a napsat jej znovu. Pokud je delší název příspěvku, opět v módu chronologicky, zasahuje a překrývá tučně psaný název do prvního řádku textu příspěvku.
V článku se píše : Včera jsem informoval o tom, že byl v Americe na video natočen důkladně kamuflovaný Fiat Qubo....... kde, sakra, je ta informace a článek o tom kamuflovaném Fiatu ? Nikde jsem ho v 6.2.2013 nenašel.
Stará verze fungovala lépe.
Měli byste raději léčit lidi. Ubyly by starosti s důchodovou reformou, všichni pacienti mrtví.
Jak může mít diskuzní příspěvek datum vzniku 6.2. a článek datum 7.2. ? Může mi to někdo vysvětlit, asi hůř chápu nebo je v tom nějaký drobný nepořádek.
Nová úprava mi vůbec nevadí, ale fungování některých věcí je horší, něco nechodí vůbec. Začnu vstřícným odkazem "napište nám připomínky k nové podobě Auto.cz " na titulní straně - nefunguje. Je-li přepnutá diskuze do módu chronologicky nelze reagovat na příspěvek i když lze napsat, pak stejně nejde odeslat, musí se přepnout do stromu a napsat jej znovu. Pokud je delší název příspěvku, opět v módu chronologicky, zasahuje a překrývá tučně psaný název do prvního řádku textu příspěvku.
V článku se píše : Včera jsem informoval o tom, že byl v Americe na video natočen důkladně kamuflovaný Fiat Qubo....... kde, sakra, je ta informace a článek o tom kamuflovaném Fiatu ? Nikde jsem ho v 6.2.2013 nenašel.
Stará verze fungovala lépe.
Měli byste raději léčit lidi. Ubyly by starosti s důchodovou reformou, všichni pacienti mrtví.
Je to dikuze ke včerejšímu článku, z kterýho redakce udělala novej. >😁 >😁
Prostě článek není nový, jen vypraný v Perwollu, ehm pardon v redakčním systému >😁
Prostě článek není nový, jen vypraný v Perwollu, ehm pardon v redakčním systému >😁
Dík za vysvětlení, tak nějak jsem to tušil. Ale když si chci najít ten včerejší článek, který jsem promeškal, tak ho... .
8-s
Benzínu zdar a V8 zvlášť. 😄
8-s
Benzínu zdar a V8 zvlášť. 😄
Toto je aktualizovaná podoba včerejšího článku, která byla doplněná o novější informace
Děkuji. Bez této informace se v tom prakticky nešlo zorientovat.
(Ani bych nepíp, kdyby tam 6.2. ta původní verze zůstala. Je důvod ji odstranit ?)
(Ani bych nepíp, kdyby tam 6.2. ta původní verze zůstala. Je důvod ji odstranit ?)
Není důvod tříštit informace do dvou článků, když oficiální zpráva jen zpřesňuje obsah té půovdní verze. To samé jsme dnes udělali s BMW 3 GT
Ano, to chápu. Možná by šlo ponechat v celkové nabídce toho dne (v tomto případě 6.2.) pouze původní fotografii a název článku s poznámkou "aktualizováno 7.2. článkem Ram Promaster..." . Pak by se v tom orientoval i slabodušší jedinec, jako třeba já. 😄
Možná ten, kdo důsledně čte každý článek, takové potíže nemá a stačí to odsledovat. Ale ne každý tím naplno žije a potom takové špatně dohledatelné detaily obtěžují. (Ale třeba jen takové šťoury jako jsem já).
Děkuji za aktivní přístup.
Možná ten, kdo důsledně čte každý článek, takové potíže nemá a stačí to odsledovat. Ale ne každý tím naplno žije a potom takové špatně dohledatelné detaily obtěžují. (Ale třeba jen takové šťoury jako jsem já).
Děkuji za aktivní přístup.
Fiatu se po 3,5 roce poradřilo na Ducatu přelepit loga a vrznout do toho benzínovej motor.
To muselo být překotné tempo prací. Asi stylem v 9:00 začneme, v 11: dáme svačinu, v ejdnu půjdem na oběd a vratíme se ve dvě a ve tři pudem domů.....
To že jim uteklo za 3,5 roku tak 150-200 tis ks aut, který mohly prodat nikoho zejvně netrápí...
CHudák zákazník si počká, protože kategirii commercial van nikdo v usa nevyrábí.
A co je kurnik ford transit, MB Sprinter, ford Econoline, Chevy E😜eress Cargo , Nissan a další >😁
To muselo být překotné tempo prací. Asi stylem v 9:00 začneme, v 11: dáme svačinu, v ejdnu půjdem na oběd a vratíme se ve dvě a ve tři pudem domů.....
To že jim uteklo za 3,5 roku tak 150-200 tis ks aut, který mohly prodat nikoho zejvně netrápí...
CHudák zákazník si počká, protože kategirii commercial van nikdo v usa nevyrábí.
A co je kurnik ford transit, MB Sprinter, ford Econoline, Chevy E😜eress Cargo , Nissan a další >😁
....ono neco jineho je vyrabet mimo Ameriku a neco jineho je postavit vyrobu v Americe, tohle se bude vyrabet v Mexiku a chapu urcity potrebny cas. Takze trochu mylka o prelepovani log.... Bohuzel ani AUTO CZ to nevi...., hlavne ze plkaj porad kazdy prd o fauve uzitkovych vozech....je to nudne!
Ta továrna v Saltillu stojí už xy let, takže neschopnost nastěhovat do stojící fabriky výrobní linku na Ducata za 3,5 roku je zjevný fakt.
mění značku a masku na Dodge...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ten naftovej 4válec je asi nej motor od Fiatu/Iveca :yes: s Boxerem cvičí krásně a s autem naloženým na hranici 3,5t se dá při navigačních 115km/h jet dálka pod 8litrů...kdo nezkusil,neuvěří.S manuálním 6kvaltem a tempomatem je ideální i na dlouhý cesty.A s poloprázdným autem se dá vyprášit lecjakej osobák >😁
Nechápu jak amíci můžou mít benzínovej motor v dodávce...i u velkejch pickupů je docela oblíbená nafta
Nechápu jak amíci můžou mít benzínovej motor v dodávce...i u velkejch pickupů je docela oblíbená nafta
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Taky nechápu smysl benzinového motoru v dodávce, ale nebude to v USA tím, že tam není nafta tak rozšířena a na některých místech se dá špatně kvalitní nafta do modernějšího turbodieslu sehnat?
nemyslím si..koncernový chrochtáky tam jezdí taky.Tam jde spíš o cenu,která je u benzínu i nafty zanedbatelná.A dodávky budou většinou jezdit po větších městech a jejich okolí,tam problém s nekvalitní naftou nebude
Chrochták... s manuálním šestikvaltem... dlouhý cesty...
Nedělám si iluze vo tom,že snad jsou americký dodávky extra pohodlný,nebo že pracovní auto je skvělý na dlouhý cesty. Ale každej truck/SUV/Van, v kterym jsem kdy jel, a že to byly i pracovní verze,nebo rozmlácený Astro, byly strašně moc příjemný a báječně se s tim jezdilo, což je imho daný jistou předimenzovaností. Když si srovnáme Transit/Promaster/Sprinter a provnáme se klasickým Vanem,jako je E😜ress, zjistíme, že v těch moderních evropských jsou místo sedaček jakési židličky, že ty evropské jezdí na maličkých kolečkách,které sotva můžou něco odpružit a že rám E😜ressu je asi třikrát tak silný. Tyhle evropy, jakkoliv jsou rozměrtově vlastně větší,tak mají všechno menší a daleko méně dimenzované. To je také ten důvod, proč jezdí spousta starých dodávek - ono přeci není problém mít flotilu desetiletých dodávek, když všechny fungují jak mají... V tom vidím problém těhle moderních. Kdy jste naposledy viděli u nás, ve východní chudý evropě, aby firmy jezdily starými auty? Ta auta to prostě nevydrží. Tři roky starý transit je pomalu do šrotu a dva roky staré Ducat👋aspol taky... Dvacet let stará Vandura je omlácená a má hodně nakorouceno,ale funguje jak má...
Co se těch nafťáků týče, evropa je světovou vyjímkou co seš dýzlů týče. Prodá se jich tu procentuelně zdaleka nejvíce a těžko heldáme pádné argumenty. Všude jinde na světě hraje dýzl druhé housle, i když si ho objednat můžete.
A kdo by si objednal do Ducata cokoliv krom Pentastaru, nemá to v hlavě v pořádku. Ten dýzl je slabší a jistě toho méně vydrží, ale předevěším je daleko dražší a složitější na údržbu, věřím tomu že v takhle lehkém vanu bude i úsporný (potažmo ten robo-automat se bude imrvére *,jak mají roboautomaty ve zvyku)
My v evropě to asi nikdy nepochopíme,u nás se jezdí s dodávkou jako se závoďákem a ohrožuje se tim bezpečnost silničního provozu,což v USA takhle nefunguje... Takže potřebujem aby to při plnym knedliku a porušování všemožných předpisů, žralo co nejmíň. Že se to rozbíjí a musí se to furt spravovat, to už je tu navyklý folklór. V tom bude mít obří výhodu Pentastar, jen si ot představte,že máte flotilu osobáků,dodávek a trucků. Všechny můžou mít stejný motor a vy pak potřebujete "jedinýho mechanika" - a jen si představte ceny náhradních dílů na lokálně uniákátní dýzl. To budou "dardy"
Takže i kdybysme odhlédli od praktického hlediska dýzlu,pořád má proti Pentastaru nekonečno nevýhod, který ten nepatrně větší koruťák zdaleka nenahradí....
Jo a abych nezapomněl. Američani nejsou blbý. Je jim jasný,že je to echt Fiat. A i když už doba pokročila, Fiat zní stále podobně libozvučně jako "Oldsmobile diesel" 😉 Na rouzdíl od evropsnů si to taky umí spočítat. Umí si spočítat,že dýzl nepotřebují, že je bude stát víc peněz atd, podobně jako si to umí spočítat na každém kontinentě matičky Země. Kromě Evropy, to jen tady jsou lidi bezdůvodně závyslí na zápachu spálený nafty
Nedělám si iluze vo tom,že snad jsou americký dodávky extra pohodlný,nebo že pracovní auto je skvělý na dlouhý cesty. Ale každej truck/SUV/Van, v kterym jsem kdy jel, a že to byly i pracovní verze,nebo rozmlácený Astro, byly strašně moc příjemný a báječně se s tim jezdilo, což je imho daný jistou předimenzovaností. Když si srovnáme Transit/Promaster/Sprinter a provnáme se klasickým Vanem,jako je E😜ress, zjistíme, že v těch moderních evropských jsou místo sedaček jakési židličky, že ty evropské jezdí na maličkých kolečkách,které sotva můžou něco odpružit a že rám E😜ressu je asi třikrát tak silný. Tyhle evropy, jakkoliv jsou rozměrtově vlastně větší,tak mají všechno menší a daleko méně dimenzované. To je také ten důvod, proč jezdí spousta starých dodávek - ono přeci není problém mít flotilu desetiletých dodávek, když všechny fungují jak mají... V tom vidím problém těhle moderních. Kdy jste naposledy viděli u nás, ve východní chudý evropě, aby firmy jezdily starými auty? Ta auta to prostě nevydrží. Tři roky starý transit je pomalu do šrotu a dva roky staré Ducat👋aspol taky... Dvacet let stará Vandura je omlácená a má hodně nakorouceno,ale funguje jak má...
Co se těch nafťáků týče, evropa je světovou vyjímkou co seš dýzlů týče. Prodá se jich tu procentuelně zdaleka nejvíce a těžko heldáme pádné argumenty. Všude jinde na světě hraje dýzl druhé housle, i když si ho objednat můžete.
A kdo by si objednal do Ducata cokoliv krom Pentastaru, nemá to v hlavě v pořádku. Ten dýzl je slabší a jistě toho méně vydrží, ale předevěším je daleko dražší a složitější na údržbu, věřím tomu že v takhle lehkém vanu bude i úsporný (potažmo ten robo-automat se bude imrvére *,jak mají roboautomaty ve zvyku)
My v evropě to asi nikdy nepochopíme,u nás se jezdí s dodávkou jako se závoďákem a ohrožuje se tim bezpečnost silničního provozu,což v USA takhle nefunguje... Takže potřebujem aby to při plnym knedliku a porušování všemožných předpisů, žralo co nejmíň. Že se to rozbíjí a musí se to furt spravovat, to už je tu navyklý folklór. V tom bude mít obří výhodu Pentastar, jen si ot představte,že máte flotilu osobáků,dodávek a trucků. Všechny můžou mít stejný motor a vy pak potřebujete "jedinýho mechanika" - a jen si představte ceny náhradních dílů na lokálně uniákátní dýzl. To budou "dardy"
Takže i kdybysme odhlédli od praktického hlediska dýzlu,pořád má proti Pentastaru nekonečno nevýhod, který ten nepatrně větší koruťák zdaleka nenahradí....
Jo a abych nezapomněl. Američani nejsou blbý. Je jim jasný,že je to echt Fiat. A i když už doba pokročila, Fiat zní stále podobně libozvučně jako "Oldsmobile diesel" 😉 Na rouzdíl od evropsnů si to taky umí spočítat. Umí si spočítat,že dýzl nepotřebují, že je bude stát víc peněz atd, podobně jako si to umí spočítat na každém kontinentě matičky Země. Kromě Evropy, to jen tady jsou lidi bezdůvodně závyslí na zápachu spálený nafty
Když nad tím přemýšlím, výhodu dýzlu tady vydím pouze v nepatrně nižší spotřebě - a jistě bude o mnoho dražší :no:
Ten boxík,kterým jsme si dali štreku Belgie a zpět měl sedačku se vzduchovým odpružením...takže úplně v pohodě...na dálnici na 6ku s tempomatem s nataženejma nohama.
Právě že díky směšnejm cenám PHM tam spíš koukají na výdrž agregátu než na spotřebu.A na rozvážku po městech bude klasickej automat taky lepší řešení.
Právě že díky směšnejm cenám PHM tam spíš koukají na výdrž agregátu než na spotřebu.A na rozvážku po městech bude klasickej automat taky lepší řešení.
Tak vzudchem odpružená židlička jak z jídelny, to taky asi neni to pravý. Nicméně znám vyprávění, jak v šesti lidech a se psem jeli Maluchem do Chorvat, jak jeli kamsi k moři v Mazdě E2200 (ano ta ošklivá dodávka), všecko de když se chce 😄 Já teď třeba jezdim imrvére jedničkovou Fábií a taky mi přijde vcelku pohodlná 😊)
Takovýdle sedačky ani nepotřebujou bejt odpružený, jsou příjemně měkký už v základu 😄
[odkaz]
Zajisté tadycta nová dodávka má jistý výhody proti těm konvenčnim, ale kdybych stál před rozhodnutim, jaký dodávky koupit, tak bych asi koupil ty osvědčený E😜ressy, nebo vysomroval slevu na "outgoing" Econoline, protože tady u těch evropskejch novinek víš houby,jestli se hned nerozpadnou, jako ty Srprintery.
A ještě mě jedno napadá. Myslim že toto a Transit hodně hejbne s prodejema Sprinterů. Ty totiž stojej od 33 tisíc,což je o deset táců víc než běžný dodávky...
Takovýdle sedačky ani nepotřebujou bejt odpružený, jsou příjemně měkký už v základu 😄
[odkaz]
Zajisté tadycta nová dodávka má jistý výhody proti těm konvenčnim, ale kdybych stál před rozhodnutim, jaký dodávky koupit, tak bych asi koupil ty osvědčený E😜ressy, nebo vysomroval slevu na "outgoing" Econoline, protože tady u těch evropskejch novinek víš houby,jestli se hned nerozpadnou, jako ty Srprintery.
A ještě mě jedno napadá. Myslim že toto a Transit hodně hejbne s prodejema Sprinterů. Ty totiž stojej od 33 tisíc,což je o deset táců víc než běžný dodávky...
Na Slovensku mame folk-muzikal "Kubo", kde Kubo hra ulohu obecneho hlupacika. U vas je tiez Kuba, len akysi vozembouch.
Serjoža Makaron zešílel, ale to není překvapivá zpráva, to už je známo dlouho >😁
Zajímavé je, že teda i díky tomu Dartu se konečně Chrysler se svými značkami dostal na trochu rozumné číslo prodeje aut (osobáků) a že to netáhly jen trucky... (ono v zásadě je to jedno, jen to vypdá blbě, když 80% prodaných aut jsou trucky nikoliv osobáky)
Jinak ještě se docela dařilo Freemontu (pardon Journey 😉 )
Takže sláva redneckům, čest Yenkeeům...
Dart loni hrál roli statisty.Dartu se prodalo 25 000 ks loni.
200ky 125 tis; Avengeru 97 tis; 300ky 71 tis a chargeru 82 tis.
Trošku jiná čísla, že. A ještě je tu Challenger se 43 tis ks.
Krom toho se ještě prodalo 10 tis ks doprodávajícího se Caliberu.
Ty o loňským roce a já o lednu..
No to je jedno.. Evidentně sem s tím rozdýcháváním měl pravdu..
No Dartu se prodalo v lednu téměř 8 000 (na to že to není 4kolka), což tedy není opravdu malé číslo a oproti číslům které dosahoval Caliber je to dvakrát tolik.. Desítka není nereálná.. a v některých měsících by se mohl stát neprodávanějším osobákem koncenru.
Takže... už to vypadá, že by se mohl rozjet... Ono konec konců i tady na tom videu nejeden Dart projede (min. jeden bílý) a celkem mu to sekne... Rozhodně má na to sebrat zákazníky Focucu, Jette, Civavě a dalším... (zvlášť, když je z nich nejelpší).
Takže už je to lepší...
Podle ledna hodnotit prodeje, ty si vtipálek.
Podle ledna bys mohl konstatovat že Dodge Caravan je propadák, a on je to za lonský rok třetí nejprodávanější model značky.
Ono každý měsíc se daří jinému modelu.
Charger taky některý měsíc má 5 tis a jiný klidně 10tis....
Ale ty sis s realitou nikdy hlavinku nenamáhal.... 😉 >😒]
V lednu 2500 ks. Mimo Cargovanu a aut u kterých bylu ukončena výroba (Caliber, Liberty) nejhroší výsledek ze všech modelů Chrysler Group >😁
Takový je to magahit, ale jo,vlastně se čeká na 500XL.
No potíž je v tom, že klíčové modely Chrysleru sou RAM pickup; GrandCherokee; na třetím místě tebou nenáviděný Avenger; dále na čtvrtém Wrangler, páté je 200; šesté Journey; na sedmé místo se vyškrábal ten Dart, to ale jen díky slabším prodejům dua Town Country a Caravan, které by jinak byly před ním a desítku uzavírá charger.
No poslední dnešní moje reakce na tebe, páč to nemá smysl, ale neodpustím si to, když ti můžu ukázat, kde máš (reálný) deficit ve svých tvrzeních😒br /> 1) Kde sem napsal, že Avenger nenávidím. Dívám se na něj realisticky, je to typická americká kára, kterým pomalu v Americe zvoní kára. Po technické stránce nic moc (vychází to přeci ještě ze Sebrinku, tak jako 200), to ten Dart je prostě objektivně lepší... to, že je velký, může hrát pro hodně zákazníků ještě velkou roli..., ale terno to prostě není, zatímco Dart by se u nás neztratil a byl by po technické stránce lepším autem, Avenger je už prostě za zenitem...
2) Lednové prodeje Dartu ti pod nos nejdou - sem pí.., že se podle nich řídím, ale
3) nepovedené (tradičně) lednové prodeje F 500 (kterého se prodalo loni víc než MINI, které měl na terči) mi s radostí chrstneč do ksichtu...
Ty si prostě takový náš rizí charakter.. Tohle mi fakt na tobě vadí, že si MEGAROFLFANATIK, který tady fakt má už jen konkurenci v GTIm.
Dart naprosto ingoruju a stejně tak budu ingorovat cokoliv dalšího v duchu Dartu.
Pokud budou v tomhle stylem pokračovat tak den, kdy vyjede poslední současný model z fabriky, mě přestává nová produkce Chrysleru zajímat >😁 >😁
Naštěstí sou tady ještě další výrobci, nejen z USA.
A to je to co nedokáeš pochopit - je rozdíl být fanatikem koncernu, nebo fantikem stylu, filosofie a pohledu na věc.
Fanatik koncernu za něj kope pořád, já kopu jen za ty, jejich produkty se mi líbí a pokud v mezičase změní styl, tak BYE BYE Mr. American PIE >😁 >😁
Nejhezčí Mini je to Issigonisovo a to už je pár let "retired" >😁
V USA tahle kategorie aut působí ještě víc srandovně než u nás, pidižvík s motorem ze sekačky doplněný fénem mezi obřími pickupy a 18wheels trucky, bál bych se v tom vůbec jet.
Americké pojištovny tovyhodntili jako nejnebezpečnější auto v USA, i přes dobrý crash testy.
Hádej proč asi, můžeš dvakrát.