Stříbrný kola má kde kdo, protože to prostě vypadá dobře. Pokud bych nechtěl stříbrný, pak klidně zlatý (k některým barvám) nebo bílý (hodí se téměř k čemukoliv), nebo tmavě stříbrnou (gunmetal) apod. Ale za mě určitě ne černý, protože barva splývá s pneumatikou a vypadá jako plecháč.
Svetla kola ma kde kdo, pac se donedavna nic jineho nedelalo. Osobne se mi nejake auta libili i na cernych plechacich vice jak s puklicemi. Kamos ma podobny nazor.
Ono to tak sice muze vypadat, ze to vypada jak plechac, ale pekne stribrny kotouc se pak krasne vyjima za paprskama cerneho kola. Take neni tmave kolo tolik viditelne zasvinene prachem od brzd ;-)
Za me sede az cerne :yes:
V nabídce aftermarket výrobců je černá dlouhé roky, jen výrobci se ji moudře většinou vyhýbají. Poklice jsou takové levné polovičaté řešení, hezký elektron je nejlepší. Nic proti zařazení černé do nabídky, ale formou jediné možnosti mi to přijde nešťastné. Podívej se na lukas13, teď si kvůli černým kolům to auto nekoupí ;-) .
Prach od brzd je dost vidět i na té černé, v tomhle ohledu je asi nejlepší ten gunmetal, i zlatá je celkem dobrá.
PS: osobně mám nejraděj bílou, na bílém nebo červeném autě je to lahůdka... konec konců, ty jako pravověrný Hondař bys o tom měl něco vědět :-).
Já sem taky spíše na stříbrný/bílý.. Máme AEZ v tmavě šedé na jednom autě ( tmavěmodrá metalíza) a mne přijdou, že sou pořád špinavý a vypadají menší :-)
cena je zaujimava aj bez zlavy. no ako poznam renault -20% pojde dole automaticky takze asi bezkonkurencna ponuka pre niekoho kto hlada kombi v benzine a moc neriesi spotrebu.
dufam, ze bude aj test, zaujimal by ma podvozok a porovnanie s MRS
Hm, test by byl zajímavej. Jen mě zaráží, že Renault ve spolupráci s divizí RS vytvořil kombi, které má 162 kW, a tady je jen strohej článek. A jinde na auto.cz se spekuluju o jiným kombíku s označením RS, podle všech předpokladů se stejným výkonem, a aniž by bylo auto na světě, už víme i o omezovači. Za mě osobně raději kombi se sportovnímy geny, než pseudoRSstěhovák o 250t Kč dražší od automobilky, která o sportovních autech jen sní.
Pokud mě paměť neklame, není 2.0TCe pro Megane novinkou, jen se do nabídky vrací. Informace zřejmě vycházejí z nějakého tiskového prohlášení, čímž je daný i rozsah článku. Ale test bych si také rád přečetl... a třeba i srovnávačku s Octavií RS, byť končící generace už asi není úplně in.
Vůbec si netroufám tvrdit, nakolik je to novej nebo starej motor. Ten původní měl asi 180 koní. Tady mi přijde, že to bude přiškrcenej dvoulitr od RS. Tomu by napovídalo i to, že verze GT220 by měla bejt limitovka. Ale nevím, nechci se hádat. Každopádně ten starej dvoulitr uměl s kupéčkem hezky zacvičit...
Tak ještě jsem koukal na německý stránky, a tam je pro megane grandtour 17 různých motorizací... Včetně 2,0 CVT 140 a 2,0 TCe 190. Tak už nevím... Každopádně tohle GT 220 by měl být vrchol "obyčejné, neRSové" nabídky.
Jasně, možná je to nová verze toho motoru, jen říkám, že nejde o absolutní novinku... tak možná proto nedostává tolik pozornosti. Ale také doufám, že o tom autě ještě uslyšíme, potenciálně je to za ty peníze zajímavá volba.
Auto tohto typu predstavuje podľa mňa ideálny kompromis rodinného auta s požiadavkami značnej prepravnej kapacity a rýchleho auta s trochou tej radosti pri zvezení za prijateľnú cenu a ak by som momentálne kupoval auto, ktoré by bolo jediné v rodine, bolo by to práve takého hot-combi.
Rovnako ako kolegovia vyššie čierne disky nemusím (pôsobia ako najlacnejšie čierne plecháče a zbytočne opticky zmenšujú kolesá, hoci 18" je sakra dosť), inak sa mi hot Megane páči.
Je otázka, jestli se platforma Megane dokáže s takovým výkonem poprat bez neúměrné ztráty komfortu. Jenže konkurence za danou cenu vlastně neexistuje, výběhová Octavia RS combi je o propastných 200.000 dražší, takže nezbývá než pochválit Renault za zajímavou nabídku.
Ten komfort na 18kach a s vlečkou vzadu je otázka; ja by som sa nebránil 17kam, predsalen nejde o nekompromisný hotheč, ale o univerzálneho športovca. Inak skôr som pozeral po Focuse kombi ST, kde by som o ten komfort obavu nemal, ale zas tá cena...
Paráda, super nabídka. Do civilna odladěné RS v kombíku za úzasnou cenu (viď, Oktávko)? Nicméně stále trvám na tom že paleta benzínů v ČR je u M III ubohá - 1,6 100 a 110 koní, 1,2 TCe 120 koní a pak až tento fantastický dvoulitr 220 koní. To by nešlo dávat např. dvoulitr o výkonech 140 a 180 koní? Ach jo...
Ale za GT220 :yes: Teď už jen vysvětlit doma že "nutně" potřebujeme nové auto >:-[]
Ps.: Souhlas s většinou - ta černá kola jsou ošklivá. A černá zrcátka - to je vůbec příšerná móda. Z více než 10ti metrů nepoznáte jestli je to auto low costový holobyt "Generation" nebo naopak Mégane v luxusní výbavě (neb z dálky se u černé jaksi nepozná zda jde o lesklý nebo matný plast). Zrcátko má být v barvě karoserie.
Jen doufám, vzhledem k tomu že GT220 je omezená série, že je možno vybrat jinou barvu. A ta černá kola se mi na Meganu hodně, hodně nelíbí - obecně proti černým kolům nic nemám.
Mě se ta modrá dost líbí, ale ne v kombinaci s těmi černými koly a zrcátky. Raději tu modrou než černou, pohřebák nechci ;-) Obecně - černá se mi na některých autech vyloženě líbí, ale na Meganu s černými koly tedy ne.
Koukám, že v ČR si můžeš objednat i "Metalická barva modrá Malte*/bílá perleťová". [odkaz] Ale jaká bude paleta všech barev... Mně se ta modrá líbí. Jestli bude v reálu stejně modrá, jako měla Laguna GT (mělo to odkazovat na R Alpine), pak bude super.
1.4 TCe mělo jednu nevýhodu - převodovka byla stejně zpřevodovaná jako u 1,6 110 Hp - hodně do lehka, což 1,6 hodně prospělo, ale pro 1,4 TCe to bylo zbytečné. Takže ve 130ti to točilo cca 3700-3800 ot/min a strašně to žralo - takové otáčky u 1,4 turba, které táhne už od 2000 ot/min? Takhle zbytečně - vlastně velikostí jednoho ozubeného kolečka - zabít velmi dobrý motor. Nebyl původní smysl šesti st. převodovky mít dlouhou dálniční 6ku, šetřit spotřebu? Proč šestikvalt když 6ka je dlouhá stejně jako 5ka u 1,6 100 Hp?
Jo, 1,4 TCe s převodovkou jakou má 1,2 TCe, to by bylo super! Protože 1,4 je sám o sobě výborný motor.
To nemozete mysliet vazne ze sa Vam nepacia cierke disky. Ved strieborne su uplne stara a okukana vec a ma ich kazde auto co stretnes na ulici.. Aj posledna Dacia ma strieborne... Ked sa Vam paci byt tuctovi, tak GL, chodte do striebornych... a zlate su ale totalny gyc.
Je takových povrchových úprav, tak proč celočerná? Akorát splývají s pneumatikou a celkově se ztrácí. Barevné ráfky jako takové jsou celkem výstřední záležitostí a hodí se jen k něčemu. Zlaté, stejně jako černé, chtějí správné auto a lak.
Moja reč; čierne tým, že splývajú s pneumatikou maskujú svoj rozmer a práve (veľký) rozmer disku je značným výrazovým prostriedkom auta (kolesá a farba robia auto).
Ak už inofarebné disky, tak potom ladiť s farbou karosérie: prečo by nemohli byť napr. modré disky?
Modrá je hodně výstřední, spousta lidí to zavrhne už proto, že to ještě nikdy nikde neviděli. Ale fajn, tohle pro mě důvod není...
Horší je to, že pokud trefíš o trochu jiný odstín než kastli, nebude to podle mě vypadat dobře... musel bys trefit buď přesně stejný, a nebo natolik odlišný, aby bylo jasné, že to je schválně. Ale určitě to jde, ne že ne...
Každopádně jsem pro světlejší barvy, opticky zvětšují... já osobně bych byl ochoten jít do stříbrné, bílé a šedivé / gunmetal. Zbytek bych musel vidět a spíš bych řekl ne.
Ešte k cene: na Slovensku je Megane GT220 za 18790 eur, čo je cca. 476t Kč. A to je teda hodne veľký rozdiel oproti 566t v ČR. Na tieto dramatické cenové rozdiely som už narazil pri cene Focusu ST a celkom ma to zaráža.
Každopádne tá cena necelých 19t eur u nás je fantastická, za to mám Astru ST Sport 1,6T (o 40 k menej) či Focus kombi 1,6EB v slabšom prevedení (150k), o cene novej Octavie radšej úplne pomlčím...
ono to nie je pravidlo pre vsetky znacky. Napriklas Kia je ovela lacnejsia v CZ ako na sk. Kamos si kupuje ceed, na sk cennikova cena 22000, v CZ 18000. Obaja dileri boli este ochotni spustit 800eur dole(aj na sk a aj v cz). Ale nejako specialne nezlavoval, nie je to ten typ, ktory sa rad hada.
To iste dacia, ked som pre zaujimavost skladal lodgy, tak na sk 16500 a v cz 15500 (pre mna jedina ako tak akceptovatelna vybava), v zaklade bol rozdiel 500eur v prospech CZ
Zrychleni 7,6 pri 220PS je vcelku bida. I OII s 200PS a 280Nm to dala vyrazne lepe. Takze zase jen papirove kone, na ktere v realu ma i slabsi konkurence.
presne to sem chtel napsat
O2 s 1.8tsi dela stofku jen o 0.2sec pomaleji a to ma o 60 koni slabsi motor
O3 s 1.8tsi je na stofce o 0.3-0.4sec rychleji nez tohle vrcholne kombi a porad tam je rozdil 40 koni
mozna to ty kone ma, ale problem bude treba v prubehu tociveho momentu, nebo ve spatne odstupnovane prevodofce ..
No vidíš, já měl Megane 1 2.0 16v 108 kW a tu 1,8 TSI sem udělal s přehledem (i verzi OI RS) i když to auto mělo dynamický parametry na papíře horší... a nechápu proč Megana nesrovnáváš s Octavií RS. 1,8 TSI není pro toto auto soupeř ;-) Jo a co si velmi dobře pamatuji, tak sem kdysi asi 5x po sobě měřil kamarádovi 0-100 km/h na Civicu 5G 1,6 Esi (92 kW) a bylo to pokaždý pod 8s ;-)
Takze pak Ford lze na papire na kvadrat, protoze FoFo II ST, s motorem o velmi podobnych parametrech jako tento Megane (225PS/320Nm), ma sprint dokonce za 6,8s.
vaha bude mym pritelem jen v pripade narazu do nepevne prekazky, jinak je vzdy nepritelem
u GT bych cekal zrychleni lepsi nez u obycejne O3 s trochu silnejsim motorem ..
No hlavně bych nemíchal GT a RS. Hlavním cílem Megane Grandtour GT220 není závodění, ale silnější rodinnej kombík. Takže možná proto bude zpřevodovaný na pohodovou, ale rychlou jízdu...
Mimochodem, v práci máme dvě OII (před i po FL) 1,8 TSI, a nikdy mě nenapadlo měřit zrychlení z nuly na sto. Ani ve vlastním autě, proto mě vždycky překvapěj závodníci se stopkama v jedný, a volantem v druhý ruce. To jsou nejlepší driveři... :*)
A ještě ten Megane váží 1463 kg... Voila, Frantíci na materiálu nešetřej, n´est-ce pas?
stopkama zrychleni zmeris s presnosti na 0.5 sec, to neni vubec vypovidajici, ja na to sel jinak..
chces tvrdit, ze O2 1.8tsi ma kratky prevody, kdyz na 3 to jede 150, na 4 200, na 5 teoreticky kolem 250 a na 6 teoreticky pres 300? a predpokladam ze podobne na tom bude O3.
mozna vyhodou je dlouha dvojka, na kterou to udela 100, takze se jen 1x radi. jestli M musi na stofku dat za 3, tak by to to bidne zrychleni vysvetlovalo.
Nic netvrdím. Dokonce vím, že 1,8 TSI umí na dvojku 110. S Meganem GT 220 jsem nejel, ale chtěl bych, a přes mé známosti se snad svezu celý víkend, takže nevím, jen jsem napsal, že jsem to neměřil, protože nějaký kamarádský měření stopkama asi není směrodatný. A HLAVNĚ jsem psal, že to GT asi bude dělaný na komfortní, ale rychlou jízdu. Asi proto to není značeno jako RS. Prostě si to nehraje na závodníka. Už si rozumíme.
no jasne, proste rychlejsi kombik.
kdyz se podivam do nabidky megana, tak benzinovy motory docela bida - 74, 81, 85 a pak az tahle 162kW, skoro 2x tolik nez predchozi motorizace. neco mezitim podle me chybi.
ani v ty smradlavy nafte to neni zadna slava, mam pocit, ze driv meli lepsi vyber
No v ČR je to bída. I když já osobně jsem si vybral. Ale pokud koukneš do Německa nebo Francie, najdeš 17 motorizací, včetně benzínu TCe 140, TCe 190, v naftě taky dCi 160... Nevím,proč je to tolik osekaný.
Souhlas, pokud mají oktávky dlouhou 2, tak je vystaráno. Podle mně je stejně nejdůležitější pružné zrychlesní a to pokud bude mít Meg kratší převodovku bude mít naprosto někde jinde.... Podle mého jednoznačná volba pro nároživého tatíka s jedinou konkurencí o 400tis dražší Focus ST.... A pokud dělal podvozek ren. sport, tak to bude nejlepší kombík na řízení.. A ostatní se mohou jít stydět do rohu.
Ož jsem to tady kdysi psal, že Octava II na Megana v zatáčkách nemá a to dost podstatně....
neviem exaktne preco je to tak, ale napisem iba subjektivnu domienku.
renault svoje turbomotory neladi ako VW, tj neznazi sa davat co najviac Nm(vo vysledku vykonu) do nizkych otacok, ale snazia sa robit motory blizsie k priebehu vykonu k atmosferam, aj ked stale daju viac Nm v nizsich otackach ako atmosfery. Tj. v nizkych otackach VW motory tahaju ovela lepsie, naopak renault motory maju vo vysokych otackach vykonovy vrchol, zatial co vw motory uz nie.
Mne ovela viac vyhovuje vykonovy priebeh VW motorov(a este viac turbodizlov), kedze tahaju vo vsetkych otackach dobre, ja nepotrebujem pocitovy vykonovy vrchol. Ale je kvantum zakaznikov, ktori si toto neuvedomuju, maju radi vykonovy priebeh atmosfer, proste chcu mat pocitovy vykonovy vrchol vo vysokych otackach (viz ody o perfektnych motoroch GDI).
Takze tuto je odpoved, kde sa podeli kone renaultu.
Proste ak 1,2tsi motor ta napr pri 2000rpm 45kw, tak 1,2tce motor da pri 2000rpm 38kw.
To iste pri vyssich kubaturach. 2,0tce je velmi znamy tym, ze ma vykonovy vrchol vo vysokych otackach(samozrejme neplest to s japoncami ktory ho maju az niekde pri 7000rpm:-))
predpokladam ze to ma vlecenou zadni napravu jako vsechny megani vcetne RS s 265k, tolik kritizovanou u slabsich O3
proc to tady nikomu nevadi, ale u O3 se vsichni muzou pominout??
To je jednoduchý. OII měla multilink a konkurenci se všichni smáli, jak jsou zastaralý. Najednou OIII dostala vlečenou i na skoroTOP verze, a už jsou slyšet hlasy, že je to vlastně stejný, nikdo to nepozná, a ušetří se 16 kg, místo aby se řeklo, že jde o úspory a krok zpátky...
Tady to bude špičkově naladěný. Monsieurs z Dieppe svý práci rozumněj. Vůbec bych se toho nebál.
tak ja najel s meganem II pres 150tis km a na hrbolech to skace jako koza.
kdyz se mi to stalo poprve, tak sem myslel ze je neco s podvozkem, ale casem jsem si zvyknul ze to je u renoldu normalni.
ale treba to tady bude lepsi ...
Megana grandtoura II mám taky, a proto se vždycky směju, když někdo napíše, jak se v zatáčce naklání, jak je měkkej a podobně. Jo, MII po FL už je pěkně tvrdě naladěnej. Ale jízdě to nevadí a už jsem si zvyknul. A dokonce bych si dovolil tvrdit, že si s ním dovolím víc, než s tou O II 1,8, protože ta mi ustřelila tolikrát, že je to až překvapující. Navíc tolik vadnoucí brzdy při ostřejší jízdě, jako u OII jsem jinde nezažil. Ještě dodám, že v práci ten limit jezdím (a musím jezdit) dost často.
tak ja mam kratkyho megana a naklon taky zadnej. cekal jsem houpavy auto, ale v tomhle byl docela prijemne prekvapenej. proti 1.8tsi to je liny a nemam 6, takze to hodne toci. ja to mam ted uz jen na popojizdeni. ta 1.8tsi mi prijde takova trochu houpavejsi.
radost z jezdeni ani u jednoho zadna, v tomhle nedam dopustit na kadeta, kteryho sem mel hooodne davno, tam sem cejtil snad vsechno co se s autem na silnici deje, na snehu s tim byla radost jezdti, s timhle co mam ted netusim kam to v zatacce zamiri..
Není vlečná jako vlečná, někdo je ve vlečných zadních nápravách špička na světě (Renault) a někdo dosti podprůměr (VW koncern), to absolutně nemůžeš srovnávat.
Ano dámy a pánové, TOTO je pravý pojem slova grand turismo. Elegantní kombik, pravý galský dostavník, který nepotřebuje trapný znáček "véeres"...toto je proti nejdrsnější Octavii všech dob prosím automobil! Interiér MINIMÁLNĚ stejně dobrý, jako u Octavie, design rozhodně méně nudný a ano GTI, klidně se pokakej zlostí, ale TOTO je nářadí pro euro drzky, přesně pro ty, kteří si dají ke snídani cokoliv, co se jmenuje Octavia, k obědu Golfka rodu GTI, no a abych nebyl zaujatý, tak k večeři Civica ufonka Type R. Nemluvím jen o papírových parametrech, sám vlastním Megane 3. generace 2 roky (1,5 dCi) a vím, co "základní" podvozek dokáže (pro hnidopichy, mám poctivou 3G, né verzi Generation).
Tak a teď se podívej do zrcadla ... si Evropan? Nemáš šikmý oči? Máš zdravý sebevědomí? Umíš racionálně uvažovat? Tak neváhej a plav do diamantovýho salónu, ani si tu kupní smlouvu nečti a podepisuj objednávej!! TOTO je totiž TEN AUTOMOBIL, žádný střední rod (das Auto) pro obojetný, nebo jinak řečeno průměrný eurobidrzky ala náš známy, lehce vyšinutý, ale jinak dokonale průměrný GTI!!! No a nebo si hňup a za stejný love di a ber Rapida, Oktávku, je to jedno ... až mi budeš s respektem uhýbat v dluhým táhlým, tak si ani nevšimnu, co sem to vlastně předjel ... a bude mi to upřímně jedno
Myslím, že moc dobře víš, že tady nejde o moji motorizaci, ale o motorizaci v článku... pouze jsem použil stejný obrat - virtuální pilot, který velmi často zrovna GTI užívá. Jinak ohledně mého Megana 1,5 dCi - na běžný ježdění stačí, vím, co dokážu na okruhu s patřičným nářadím, netřeba si to dokazovat na silnici... :-!
vie niekto porovnat bezny podvozok MIII a tym GT ? Vzhladom na motor ma Megan zase zaujal. Teraz mam MIII 5D a pride mi ze sle filtruje nerovnosti. Na druhej strane mi prislo ze sa menej hupe oproti skusanemu focusu 5D a 1.6 150k. U GT predpokladam ze to bude este tvrdsie a horsie a u rodinneho kombi chcem aj trochu konfortu na dlhej ceste. Skoda ze frantici vsadili na max a mini, nic v strede. Taka 150k 1.6TCe by urcite zaziarila, lebo popravde 220k nikdy nevyuzijem , ale zase ta 1.2TCe ma vobec neoslovila . Fokal s 1.6 150k bolo pre mna to prave, lenze vnutri je tak maly, ze don nepojdem a bola to jasna volba. Prijemne konfortny , aj ked ako som pisal, proti MIII akoby viac plavajuci. Pritom na MIII mam 205/55/16, ziadne nizkoprofily. Asi by som si aj na GT supol 16tky :-) Aj ked otazne ci by sli osadit skrze vacsie brzdy